Sari la conținut

Cdi Pe Jupiter...


Manuel
 Share

Postări Recomandate

Jupiteristi din toata tara unitziva!

satul de reglat,schimbat,smirgheluit,cumparat,blestemat...etc,etc....am hot sa ajut omu',in primu rind k ma freca toata ziua k sa dereglat,k sa impuscat,k sa mai nu stiu ce mamadorului s-a intimplat.....vara nu are nik da cum vine frigu gata...ca in reclama aia cu dacia service...."cum face masina?"..."pai:pic,pic,pic,,,poc.".

hai sa vedem ce am facut....post-3910-1134992116_thumb.jpg

se cumpara una buc jupiter 6 ,se merge aprox 4500 km dupa care crapa mot...se sparge un pist indoita biela,,,se schimba TOT,...AMBIELEJE,RULMENTI,SIMERINGURI,CILINDRI,PIST CU SEGM SI BOLTURI.Q-LASE...TOT...se transforma jucaria in jupi 5 ..fara racirea aia de cacao pe apa.post-3910-1134992398_thumb.jpg

comutatoru cu senzoru HALL....post-3910-1134992474_thumb.jpg

SE CONSTRUIESTE UNA BUCATA PLATOU PS SUSTINEREA SENZORULUI...post-3910-1134992555_thumb.jpg post-3910-1134992585_thumb.jpg

SE PRINDE IN LOCU PLATINILOR....post-3910-1134992664_thumb.jpg post-3910-1134992705_thumb.jpg

Pesa care vine prinsa pe cama,cu serubu de la cama,asa zisu "ruptor" care trece prin fanta senzorului Hall...post-3910-1134992895_thumb.jpg post-3910-1134992946_thumb.jpg

se "arunca" toate in motor si..pedala

 

HPIM0285.mpg

Editat de Manuel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mmda,parka ziceati k nu se poate...?

are un singur senzor,da scinteie amindoua bujiile in acelesi timp..asa am gindit si ..na k a mers..

si ink cum...

acu mosului nu ii mai tine ambreiaju cind baga mina in gaz si ii mai patneaza rau in curbe...

deci kre k ia crescut mult randamentul motorului...

:friends:

racirea e nasoala pt k tot asa se incinge mot si e foarte urita si mai si intra apa in mot pe la pompa aia lipita k nuca-n-perete pe capacu ambreiajului...post-3910-1134999968_thumb.jpg

 

 

 

aceeasi aprindere am adaptat-o si pe nipra cu rez f f bune...m11.pdf

Editat de Manuel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

comutator si senzor se gasesc la dezmembrari...de cite ori am mai zis??.v-am batut la cap de m-am saturat io!!...magneti marelli,telefunken,siemens,bosch tot felu de firme....luate de pe golf1,2,...audi,lada,oltcit,renault,citroen,....uuuff!

cele din poze sunt rusesti (noi) trimise de un prieten de la Kisinau..

:friends:

pt cine vrea comutator 100 ron

senzor 30 ron

plus toate fitingurile voi doar sa le montati si sa reglati...totul 200ron+taxe postale

fara negocieri!!

vrei sa scapi de nervi?batai de cap?minimizarea uzurii motorului?consum mai mic?

randament mai bun?...etc etc?....cre k te lasa inima la banii astia.

 

hai bre, da' chiar nu zici de unde ai piesele alea?

sau macar cum ii zice senzorului?

 

PS

pdf-ul ala nu prea merge...

 

pdf-u ala nu mere la tine...zi asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce luati voi de la dezmembrari de la stiu eu ce harb de masina nu o sa functioneze niciodata bine pe o comunista, pentru simplul fapt ca nu e proiectata comanda aprindeii in parametrii motorului de pe motocicleta si nu o sa faca mai bine treaba avansului centrifugal pus de rusi.

 

 

Bafta!

Editat de CZU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@czu: iju' n-are centrifugal! :friends: in plus cdi-ul asta nu are centrifugal!

 

 

daca nu are centrifugal nu inseamna ca nu merge mai bine si fara probleme daca ii pui un sistem inteligent de comanda al scanteii, bazat pe analizarea turatia motorului, timplul estimat de ardere, capacitatea de inmagazinarea a energiei in bobina in timpul efectiv disponibil (pentru a avea o energie suficienta pentru producerea unei scantei puternice).

 

si sa-ti mai spun ceva, eu prefer o aprindere electronica cu PWM (Pulse Width Modulation) de comanda adaptat pe situatie ce imi incarca diferit bobina cand se prinde ca am pornire fata de atunci cand am 1000 de ture sau 5000 de ture.

O scanteie tapana si lunga eu cred ca face o treaba excelenta, nu ai nevoie de 4...150 scantei pe secunda.

Important sa dai in bujie energia care trebui la momentul care trebuie pentru randament maxim.

 

eu am pe masina o astfel de aprindere cu traf. ridicator nu ca amarata de aprindere rosie GOTRONIC pe care o am primit-o odata cu Nipra si pe care o sa o inlocuiesc. O aprindere electronica performanta se face doar cu traf. si poti mari distanta dintre electrozii bujiei pana la 1,2mm. Sa vezi acolo scanteia trasnet. Am mai vazut la unii ca vor sa puna doua bujii, la ce bun ca vor avea scanteie doar pe una din ele si va fi la fel de mica.

 

Bafta!

Editat de CZU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 - ala din poza nu e cdi, e comutator electonic. Daca vreti echivalentul aprinderii aleia de tg mures dar forlseste cititor electronic in loc de platina

2 mergea mai simplu sa adaptezi o aprindere electronica de trabant. Muult mai simplu. si se poate pune si pe jawa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 - ala din poza nu e cdi, e comutator electonic. Daca vreti echivalentul aprinderii aleia de tg mures dar forlseste cititor electronic in loc de platina

2 mergea mai simplu sa adaptezi o aprindere electronica de trabant. Muult mai simplu. si se poate pune si pe jawa

 

ala din poza e tot CDI numa k rusii asa ii zic...asta e ,ei sunt mai patrioti decit noi ,tin la limba lor nuuu k noi care imprumutam imediat orice bazaconie(OK,MANAGER,MARKETING,.....)

SMEKERE!

dak tot te dai tare aia de trabi e aceeasi treba numa k e printre primele idei ,e mult mai voluminoasa,are acelasi senzoa hall ,numa k are alta forma,etc etc...

 

axact cum anticipam ...au aparut toti desteptii care nu fac nimic pe nici un mot dar in schimb le place sa se dea mari mecanici(multi stiu sa repare ..putini sa,sa zic asa,"upgradeze")si in primu rind sa zica k nu e bine...da de ce sa nu fie bine,de ce nu ziceti k e bine??

odata ce mosu e f multumit ii trge mult mai bine de la oturatie mult mai joasa ,nu mai tre sa o traga de ureki k dreaq,urk-n ture k nubuna numa dak atingi accc,ambreiaju cit la reglat tot patineaza si are totu nou...deci mot e mult mai puternic si ce frumos mere acu amindoua bat exact la fel nuuu k cu platinilee alea unu pacanea altu basea,unu scotea mai mult fum decit altu.....nu mai zic de consummm care s-a redus considerabil.

 

Ce luati voi de la dezmembrari de la stiu eu ce harb de masina nu o sa functioneze niciodata bine pe o comunista, pentru simplul fapt ca nu e proiectata comanda aprindeii in parametrii motorului de pe motocicleta si nu o sa faca mai bine treaba avansului centrifugal pus de rusi.

Bafta!

:baldy: frate ,mor de ris kit de sceptici sunteti...k sa nu zic inapoiati....aia e sunt DUR de aia am si nr mot CT 69 DUR!

IEI APRINDERA SI O MONTEZI PE NIPRA DE EX....DAR AVANSU CENTRIFUGAL TOT ALA RAMINE ,BRE!!!!K SUNTETI K NISTE MOSNEGI.... POA SA FIE APRINDERE DE ,,,NAVA SPATIALA

' ODATA CE TU II DAI AVANSU CARE IL CERE MOT EL O SA MEARGA......K DE AIA AVANSU ESTE REGLABIL. :friends:

 

MAI SPART CU PROIECTAREA COMENZII APRINDERII IN PAREMETRII MOT....DESPRE ASTA POTI VORBI LA UN JAPAN SAU LA ALT MOT DE GENERATIE MAI NOUA CARE ARE AVANS ELECTRONIC SI SENZORU E PRINS FIX PE BLOC.

 

..."si nu o sa faca mai bine treaba avansului centrifugal pus de rusi."- :kick: PAI DAK E AVANSU MOT ,PROIECTAT SA LUCREZE PT EL,TIE ITI TRE "CEVA "CARE SA DEA SCINTEIE,AVANSU ISI FACE TREABA LINISTIT...EX:NIPRA.

 

nu merge deloc, nu se deschide adobe-le

da' l-am pacalit pana la urma, schema de conectare a modulului bosch ai mai postat-o in niste topicuri mai vechi...

:friends:

 

PAI AIA E SCHEMA DUPA CARE AM MONTAT JUCARIA ,,,NUMA DUPA ASTA ITI POTI DA SEAMA K SI ASTA RUSEASK E TOT CDI....

:kick: ..".E COMUTATOR ,NU E CDI.."....SA MOR DE RIS NU ALTA..

 

@czu: iju' n-are centrifugal! :sick: in plus cdi-ul asta nu are centrifugal!

ASA E NU ARE IJU AVANS CENTRIFUGAL,DAR TOTUSI CRED K AR MERE UNU PUS ASA DE EXPERIMENT,SI SUNT SI CURIOS CUM AR MERE,CRED K AR FI MULT MAI FLEXIBIL MOT PE O PLAJA DE TURATII UN PIC MAI MARE S-AR INTINDE,SI MAI CRED K NU S-AR MAI INCINGE ASA... :friends:

 

Zi-mi si mie daca pot sa pun pe Mobra asa ceva si daca se merita...

Toate bune,

Salutari cu faru'

IN PRIMU RIND ITI TRE O TENS SI UN CURENT CONTINUU STABILIZAT SAU SA VARIEZE INTRE 6V-18V...DAK REZOLVI PROBLEMA ASTA LA TINE GINDIM UN SISTEM DE PRINDERE SUB VOLANTA AIA,,,

AM VAZUT LA UNII PUS PE MOBRA APRINDERI TOT DINASTEA CU SENZOR LUAT DE LA SCUTERELE ASTA MICI DE 50CC..

 

daca nu are centrifugal nu inseamna ca nu merge mai bine si fara probleme daca ii pui un sistem inteligent de comanda al scanteii, bazat pe analizarea turatia motorului, timplul estimat de ardere, capacitatea de inmagazinarea a energiei in bobina in timpul efectiv disponibil (pentru a avea o energie suficienta pentru producerea unei scantei puternice).

 

si sa-ti mai spun ceva, eu prefer o aprindere electronica cu PWM (Pulse Width Modulation) de comanda adaptat pe situatie ce imi incarca diferit bobina cand se prinde ca am pornire fata de atunci cand am 1000 de ture sau 5000 de ture.

O scanteie tapana si lunga eu cred ca face o treaba excelenta, nu ai nevoie de 4...150 scantei pe secunda.

Important sa dai in bujie energia care trebui la momentul care trebuie pentru randament maxim.

 

eu am pe masina o astfel de aprindere cu traf. ridicator nu ca amarata de aprindere rosie GOTRONIC pe care o am primit-o odata cu Nipra si pe care o sa o inlocuiesc. O aprindere electronica performanta se face doar cu traf. si poti mari distanta dintre electrozii bujiei pana la 1,2mm. Sa vezi acolo scanteia trasnet. Am mai vazut la unii ca vor sa puna doua bujii, la ce bun ca vor avea scanteie doar pe una din ele si va fi la fel de mica.

 

Bafta!

 

 

 

M-ATI SPART CIT ANALIZATI P-ACI BRE!

DA MAI PUNETI MINA SI MAI SI FACETI CITE CEVA PE LA MOTOARE ,CE-O SA SE-NTIMPLE DACA MONTEZI O APRINDERE,CREZI K O SA BUBUIE MOTORU....

IN CEL MAI RAU CAZ NU O SA MEARGA...IN PRIMU SI IN PRIMU RIND O SA CISTIGATI NISTE EXPERIENTA SI SIGUR VETI FI MAI BUNI LA MOT DECIT SUNTETI ACU LA VORBE!

 

FAPTE NU VORBE,KIAR NU SUNTETI SATUI?

 

SINCER SA FIU NU O SA MAI POSTEZ NIMIC,NU O SA MAI RASPUND NIMIC NIMANUI PT K NU AM CU CINE... :baldy:

Editat de Manuel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manuel,stai linistit nu te aprinde precum CDI-ul!E normal sa fii sceptic..asa s-a zis si de carbelitoarele de japa,ca fac ca dreg..eu am k68 si iti garantez ca salta-n ture de numa numa,asa ca stati linistiti cu miturile astea.Am mai spus-o daca tot faceti din comunista japoneza de ce dreacu nu va luati direct japana?Aia cu experienta iar e vax...experienta pe cale empirica..discutabila treaba,eu zic ca experienta acumulezi cand o faci sa mearga cu piesele originale,lucru de care cam fuge toata lumea.Toata lumea viseaza ca daca pune carbelitoare de japa si cdi nu mai trebuie frate sa regleze nimic,deci unde-i experienta de care povestesti?In plus simt un iz de reclama ca altfel daca e vorba de impartit experienta de ce atata secret frate?Ce e asa greu de spus cum,ce si de unde se pot face minunatele astea de imbunatatiri?Misterul asta cred ca e inca un factor ce trezeste suspiciuni.Tu ce ai vrea acum?Sa dau 2 bulioane si sa constat ca "cel mult nu merge"?

PS.Nu stiu de ce am senzatia ca posesorii de comuniste originale se bucura mai mult de ele decat cei cu adaptari d'astea strategice de nu sti cand se predau.Poate ma insel eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SINCER SA FIU NU O SA MAI POSTEZ NIMIC,NU O SA MAI RASPUND NIMIC NIMANUI PT K NU AM CU CINE... :friends:

 

Tu crezi ca daca umbli pe la fiare vechi si aduni piese de pe acolo, le pui pe motor si dupa aia astepti sa vezi daca merge, iar daca nu merge o arunci si cauti alta vechitura poate dai lovitura si vii aici pe forum si-ti umflii muchii esti deasupra tuturor. Afla ca mai sunt si altii pe aici care au facut treburi si chiar foarte interesante. Eu sunt intradevar sceptic atunci cand pun orice vechitura pe motor si apoi ma risc pe el.

 

Cat despre sistemul de comanda al aprinderii facut de mine (nu adunat de la lucruri aruncate) chiar are ceva munca si ore de studiu bagate in el, doar prin simplul fapt ca am scris peste 2500 de linii de cod la softul microprocesorului ca sa-l fac sa analizeze semnalele culese de la motor si sa dea comanda atunci cand trebuie. Ce nu ai inteles mai Manule este ca eu am psibilitatea sa reglez momentul aprinderii dupa un grafic la care eu pot sa-i modific toti parametrii, lucru pe care tu nu o sa-l faci niciodata cu o vechitrura la care nu ai nici un sistem de control (poate doar suruburile de prindere).

 

Respect pentru experienta acumulata de tine din incercarile facute de-a lungul timpului dar cred ca ti s-a urcat la cap, iar daca tot te bagi in seama aici pe forum lasa textele de genul "NU O SA MAI RASPUND NIMIC NIMANUI PT K NU AM CU CINE" si mai bine da o mana de ajutor. Fiecare are dreptu sa fie sceptic, sa se teama de ce nu stie, sau pur si simplu sa nu fie genul care incearca chiar cu riscul de a strica, tu nu esti judecatorul lor cel mult poti sa-i sprijini pentru ca sunt convins ca nici tu nu le stii pe toate.

Bafta!

Editat de CZU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator moto_comuniste

 

DA MAI PUNETI MINA SI MAI SI FACETI CITE CEVA PE LA MOTOARE ,CE-O SA SE-NTIMPLE DACA MONTEZI O APRINDERE,CREZI K O SA BUBUIE MOTORU....

IN CEL MAI RAU CAZ NU O SA MEARGA...IN PRIMU SI IN PRIMU RIND O SA CISTIGATI NISTE EXPERIENTA SI SIGUR VETI FI MAI BUNI LA MOT DECIT SUNTETI ACU LA VORBE!

 

 

:friends:

 

Si inca o treaba putin off topic: motorul IZH-ului racit cu lichid e mai putin fiabil decat cel clasic? De ce? E subdimensionat sistemul de racire?

Editat de moto_comuniste
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ala din poza e tot CDI numa k rusii asa ii zic...asta e ,ei sunt mai patrioti decit noi ,tin la limba lor nuuu k noi care imprumutam imediat orice bazaconie(OK,MANAGER,MARKETING,.....)

SMEKERE!

dak tot te dai tare aia de trabi e aceeasi treba numa k e printre primele idei ,e mult mai voluminoasa,are acelasi senzoa hall ,numa k are alta forma,etc etc...

 

axact cum anticipam ...au aparut toti desteptii care nu fac nimic pe nici un mot dar in schimb le place sa se dea mari mecanici(multi stiu sa repare ..putini sa,sa zic asa,"upgradeze")si in primu rind sa zica k nu e bine...da de ce sa nu fie bine,de ce nu ziceti k e bine??

Manuel, nici macar nu meriti sa fii bagat in seama. Nu poti sa faci diferenta intre denumire comerciala si tehnica. CDI nu e denumire dictata de marketing, e vorba de un cu totul alt mecanism de producere a scanteii fata de aprinderea clasica cu platina sau cu comutator electronic asa cum e asta pe care o ai tu.

 

SMEKERE ciocanar daca era asa simplu si bine de ce or fi pus rusii 2 platine cand era mai simplu sa foloseasca numai una si sa mearga cu scanteie pierduta ca la nepra. Si de ce au mers 30 de ani cu greseala asta?UPs, si nemtii au facu aceeasi graseala la trabantul cu 2 platine sau le-a facut plaere sa se complice. Vezi poate raspunzi la intrebarea lui axa.

 

Off topic acu: La cdi tensiunea inalta se produce prin descarcarea unui condensator(a nu se confunda cu ala de 22micro din instalatia clasica) in primarul unei bobine de inductie cu inductivitate mica(miez magnetic mic) ce actioneaza ca transformator de inalta tensiune si atat.

LA aprinderea clasica cu platina sau comutator electronic(adica senzor si modul ca la trabant sau ca aia ruseasca, sau platina si aprindere tg mures) trensiunea inalta se produce datorita taierii bruste a unui curent insemnat in primarul unei bobine de inductie cu inductivitate mare, cu miez baban, lucru care duce la aparitia unei tensiuni inalte in secundar. Cu atat mai mare cu cat curentul din primar este mai mare si este taiat ma brusc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de apriderea cu scinteie pierduta, TOATE japonezele cu 4 cilindri au 2 bobine duble care dau scinteie la cite 2 cilindri odata. O scinteie se pierde pe evacuare, fara absolut nici un efect asupra mersului motorului. Valabil si la 2 timpi.

Rusii mergeau pe principiul "totul mecanic", sa nu-si bata capul mujicul cu electronica.

Nu dati neaparat cu pietre, ca nici motoarele rusesti din prezent nu mai au platini, ci sisteme electronice de aprindere. Doar ca nu mai ajung la noi, am ramas cu motoarele importate in anii '90 - '94.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cristi,japele moderne,in marea lor majoritate au alte regimuri de turatie la care lucreaza fata de comuniste,fie ele si noi ca doar tot pe principii din 1900 si un pic functioneaza.Sigur ca la o turatie ridicata platina nu face fata nici macar protejata electronic.Ideea e daca merita sa investesti intr-un asemenea sistem pt. o ragalie.O astfel de aprindere prezinta pe langa avantaje si o serie de dezavantaje care nu are rost sa le reamintesc(am mai discutat treaba asta!).Gandeste-te numai la ce vibratii au motoarele astea.Daca smecheria nu-i facuta cum trebuie si se slabesc niscaiva prinderi pe acolo hales bules senzor si altea alea pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Investitia de bani e mica, munca e ceva mai multa.

Trebuie in primul rand prins un magnet pe rotorul original (cama).

Apoi trebuie scoasa platina si pe acelasi platou pus un senzor magnetic (bobina in esenta, eventual un cap de citire de casetofon). Bobina de inductie ramane la locul ei. Firele de la senzor merg la modulul de gestionare digitala a avansului (care costa in jur de 100.000 de lei) si care mai contine si etajul de "atacare" a bobinei de inductie, adica un banal tranzistor pnp, comandat de modulul digital si inseriat pe circuitul plus-bobina-masa. In felul asta se obtine un modul de aprindere cu avans digital variabil si cu senzor magnetic, cu producerea scanteii inductiv, clasic (nu descarcare capacitiva, complica inutil schema si apare limitare la turatii mari).

 

Dupa ce reusesc sa traduc programul de avans variabil, o sa pun aici toata "tehnologia" de la un capat la altul. Am de gand sa montez treaba asta pe simson, ca asta are platoul cu avansul centrifugal mai ciudat, plumbii nu sunt tinuti de arcuri normale, ci de niste sarme elastice care lucreaza prin incovoiere si cam greu de refacut. O sa ii leg plumbii intr-o pozitie fixa, o sa adaug un magnet pe zona frezata a camei si un cap de citire de casetofon pe platoul platinii (care zboara din schema, nu cred ca mai ramane loc pentru ea).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...