Sari la conținut

BMW F650/ST FUNDURO 1993-2000


Postări Recomandate

de curiozitate intreb, cum functioneaza electromotorul la F650? La masini stiu ca solenoidul are rolul de a cupla rotitza dintata a axului electromotorului la bendix sau cum s-o fi numind rotita aia dintata din motor. La F650 axul zimtat e fix si ma gandesc ca dupa ce motorul porneste, electromotorul se invarte in continuare cat timp motorul functioneaza.

Deci care e jmecheria?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

de curiozitate intreb, cum functioneaza electromotorul la F650? La masini stiu ca solenoidul are rolul de a cupla rotitza dintata a axului electromotorului la bendix sau cum s-o fi numind rotita aia dintata din motor. La F650 axul zimtat e fix si ma gandesc ca dupa ce motorul porneste, electromotorul se invarte in continuare cat timp motorul functioneaza.

Deci care e jmecheria?

 

Demarorul este cuplat la o roata dintata din motor care se invarte liber intr-un sens si cuplata in celalalt sens. Ii zice freewheel. Are un rulment unidirectional. E ca la setul de pinioane de la roata spate a unei biciclete cu mai multe viteze (cursiera, MTB...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saluatare! Cine ma ajuta si pe mine in dilema alegerii cauciucurilor pentru un Funduro din 95, proaspat achizitionat?

 

Un dealer de cauciucuri moto, cu siguranta.

Parerea mea: asfalt - Michelin Anakee

offroad - Mitas E09

dual - Heidenau K60

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Sunt posesorul unui F650 din 96 si acum 2 saptamani, in timp ce mergeam la Braila (de la Bz), dupa aprox. 10 km de la plecare a murit motorul. A pornit impins, am stins farul si nu am mai avut probleme pana la Braila, cand am facut prima oprire. Cand sa plec, istoria s-a repetat. Am crezut ca este bateria (are 2 ani si jumatate). Cativa prieteni mi-au spus ca este posibil ca si releul de incarcare sa fie cu ceva probleme. Cum se verifica releul? Unde gasesc releu daca acesta este defect?

Si inca ceva: la pornire se aude un zgomot puternic ca si cum ar freca fier pe fier. Stie cineva care ar putea fi cauza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Clar este releul ars...sau nu mai are zile multe! In mers nu "sughite" si da rateuri daca incerci sa semnalizezi sau sa claxonezi? Verificarea se face masurind tensiunea la bornele bateriei cu motorul pornit, vezi ca ai un tutorial intreg in paginile de-aici, ceva mai in urma. Normal ar trebui sa scoata in jurul a 14V...acum depinde de ce consumatori ai activi.

Zgomotul de la pornire ar fi bine sa-l localizezi exact, fiindca poate proveni de la demaror, de la drujba vecinului sau de la rulmentul rotii spate! Nu ma pot pronunta! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Inca nu am vazut facut special pt funduro. eu am avut o aripa de supermoto prinsa direct dub far. dar s-a rupt la accident. dupa asamblare o sa vad o adaptare diferita pt ca am pus o furca de aprilia si e upside-down. se poate cu o adaptare sa prinzi una de jugul inferior dar atentie sa nu loveasca carena la virare. daca gasesti ceva, pune sa vedem si noi. Ai aici un model, al meu inainte de impactul cu dacia

Editat de Patrick_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gataaaa, am gatsit! :P :P http://www.motobins.co.uk/bmw-parts.php?model=F%20Series

Acu sa ne lamurim cu prinderea. Presupun ca ea vine neagra si ar trebui vopsita... acu, intrebarea e: cum il cheama pe rosu de au vopsit-o bavarezii?

Mesaj completat

Inca nu am vazut facut special pt funduro. eu am avut o aripa de supermoto prinsa direct dub far. dar s-a rupt la accident. dupa asamblare o sa vad o adaptare diferita pt ca am pus o furca de aprilia si e upside-down. se poate cu o adaptare sa prinzi una de jugul inferior dar atentie sa nu loveasca carena la virare. daca gasesti ceva, pune sa vedem si noi. Ai aici un model, al meu inainte de impactul cu dacia

 

 

Mda, merge si cu aia, dar, uite, aia de la englezi pare ca ar fi exact latimea carenei si ar intra perfect sub far. Sau asa vad eu, de la distanta. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Ambreiajul de pornire" e acelasi lucru cu bendix/frei/starter sprag clutch ?

Cred ca da, bendixul e parghia aia dintre electromagnet si axu rotorului din electromotor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu am vazut facut special pt funduro. eu am avut o aripa de supermoto prinsa direct dub far. dar s-a rupt la accident. dupa asamblare o sa vad o adaptare diferita pt ca am pus o furca de aprilia si e upside-down. se poate cu o adaptare sa prinzi una de jugul inferior dar atentie sa nu loveasca carena la virare. daca gasesti ceva, pune sa vedem si noi. Ai aici un model, al meu inainte de impactul cu dacia

 

La ce foloseste (daca mai am aripa originala)? Motorul meu a venit cu asa ceva pe langa aripa originala, asa ca l-am/am dat(o) jos si pana acum nu i-am simtit lipsa. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca si zace, iti dau o bere plus inca una pt o donatie. Daca nu, spune un pret :)

Mesaj completat

Dupa 100 de zile de la accident, ieri seara am terminat de asamblat bestia cu totul. A pornit la sfert de cheie. E un motor extraordinar. Vor urma primele impresii cu furca de aprilia USD in teren. In alta ordine de idei, am o mica problema. S-a dus filetul de la busonul de scurgere ulei. Cine l-a refacut? Trebuie scos motorul sau se poate reface si asa? Alte solutii? Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In alta ordine de idei, am o mica problema. S-a dus filetul de la busonul de scurgere ulei. Cine l-a refacut? Trebuie scos motorul sau se poate reface si asa? Alte solutii? Multumesc

 

Eu am aceeasi problema si cu toate ca am gasit pe cineva care poate reface filetul, am ales o solutie simpla si nu neaparat buna: am pus calti cu silicon (de-ala rosu, rezistent la caldura) si momentan sta foarte bine, nu scapa ulei pe acolo.

 

Exista pe piata un chit de reparare, de la BMW care e f scump (in jur de 200Euro) si cred ca trebuie sa fie si o varianta aftermarket, dar n-am gasit-o.

 

Daca te duci la un strungar/mester, poate sa-ti refaca filetul la baie si sa-ti faca un nou buson pe filetul respectiv fara sa dea motorul jos (dar trebuie culcat pe o parte, deci atentie la lichidele ce pot curge, in special la baterie). Totusi meseriasul tre sa fie meserias, ca n-are voie sa greseasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici trebuie sa fii mai explicit nitel...detaliaza te rog :)

O bucsa atat cu filet exterior cat si interior. Se largeste gaura din motor in care se infileteaza bucsa. In bucsa se infileteaza vechiul buson.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cer si eu lamurire , ca eu sunt bagat in ceata rau de tot de cum se comporta bavarezul. Am avut probleme cu regulatorul de incarcare, l-am schimbat cu altul sh dar nu original , la masuratoare da bine insa apar urmatoarele probleme: motoreta ma lasa cand mi-e lumea mai draga si nu imi mai porneste, cateodata insa o ia, de obicei daca o las peste noapte dimineata nu mai porneste ca nu mai are pic de curent, dar cateodata o ia. Apoi in mers, daca semnalizez, se intampla ca la un moment dat semnalizarile sa clipocesca re[pede, apoi nu mai au putere deloc, bineinteles ca nu tot timpul, deci are toane. Am fost la prieteni care se pricep, am luat la masurat, fiecare cu sfatul lui, am fost la service , au masurat si gigeii de acolo, n-are domne nimic. Cu putinele cunostinte de electrica pe care le am, eu as zice ca panarama de regulator functioneaza cum si cand vrea muschiul lui, insa cum depistez? Bineinteles ma gandesc ca poate si bateria sa fie phututa de celalalt regulator care mi s-a stricat. Acum cer un sfat, ce sa schimb mai intai, poate sa mai fie si altceva, poate nu caut problema unde trebuie? Multam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...