Sari la conținut

BMW F650/ST FUNDURO 1993-2000


Postări Recomandate

1. Ai scos uleiul Âşi din cadru (pe sub radiator) Âşi din motor (de sub scut)?

2. după ce bagi ceva mai mult de un litru, trebuie să porneÂşti motoru câteva secunde... ca uleiul din cadru să treacă în motor Âşi apoi completezi până la 2L de ulei (cacă nu schimbi filtru) Âşi 2,2 (dacă schimbi filtru)

 

Faza e că ar trebui să bagi cam 1,3 - 1,4L ulei în cadru până să dea p'afară. Tu zici că se întâmplă asta când nici nu ai terminat de băgat 1L ... ciudat. Personal suspectez că nu ai scos tot uleiul din motor. (punctul 1 de mai sus)

 

Spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu stiu despre ce sita e vorba, dar amicul zice ca in doua zile a curatat respectiva piesa care era imbacsita.

Acum, cica, motorul functioneaza si a putut baga 2.4 L de ulei.

---------------------------------------------------------------------------

 

Motorul fusese desfacut bucati, deci uleiul a fost scos integral, atat din motor cat si din cadru.

Rotile de plastic ale celor doua pompe de ulei cica erau intacte.

In concluzie, motorul prinde de undeva mizerie si de aceea se obtureaza circuitul uleiului.

 

Multumesc pentru raspunsuri.

 

:moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu despre ce sita e vorba, dar amicul zice ca in doua zile a curatat respectiva piesa care era imbacsita.

Acum, cica, motorul functioneaza si a putut baga 2.4 L de ulei.

---------------------------------------------------------------------------

Update: motorul face la fel.

Problema nu e rezolvata.

La rece functioneaza, dar dupa ce se incalzeste, se aprinde becul de la ulei. In bloc nu are decat foarte putin ulei, restul ramanand in cadru.

Ceva sugestii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Update: motorul face la fel.

Problema nu e rezolvata.

La rece functioneaza, dar dupa ce se incalzeste, se aprinde becul de la ulei. In bloc nu are decat foarte putin ulei, restul ramanand in cadru.

Ceva sugestii?

Posibil sa fie uleiul necorespunzator pt F650 sau "senzor" presiune de ulei defect..

Cel mai grav sa nu fie presiune de ulei din cauza defectiunii a pompei de ulei sau a uzurii motorului...

uleiul nu ramane in cadru..circula din cadru in motor si inapoi..:-)

Editat de Nagy_Arpad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bulbul a fost inlocuit.

Uleiul e 10W40

Problema asta si e: uleiul nu-si face circuitul. De ce ? Habar nu am.

Problema e lipsa presiunii afecteaza si intinzatorul de la lantul de distributie.

 

Ce ar mai putea verifica?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bulbul a fost inlocuit.

Uleiul e 10W40

Problema asta si e: uleiul nu-si face circuitul. De ce ? Habar nu am.

Problema e ca lipsa presiunii afecteaza si intinzatorul de la lantul de distributie.

 

Ce ar mai putea verifica?

 

Motorul a fost redesfacut complet. Verificat tot. Simtomele la fel

Uleiul nu-si face circuitul.

Sugestii?

Editat de yzulyka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa verifice la dezmembrari pt un motor.

Da, e si asta o varianta sau... sa-si inchida service-ul si sa lase pe altii care se pricep sa faca treaba asta. :laugh:

 

--------------------------------------------------------

 

Imi explicati si mie, babeste, unde ar putea intampina probleme uleiul in urmatoarea schema?

Care din angrenajele respective sa fie cu problema?

 

oil-circuit.gif

 

1. Delivery pump

2. Oil tank

3. Check valve

4. Oil filter

5. Control valve

6. Low-pressure line (gearbox)

7. Low-pressure line (clutch)

8. High-pressure line (crankshaft)

9. High-pressure line (big end bearing)

10. High-pressure line (camshafts)

11. Chain tensioner

12. Spray nozzle (for piston)

13. Oil sump

14. Suction pump

 

Nu de alta, dar deja pe mine ma terorizeaza problema asta si Nu sunt posesorul F-ului cu pricina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am postat cu citeva saptamini inainte o intrebare, dar cam aiurea ca locatie. Motorul meu dadea rateuri in viteza a doua si a treia. Daca deschideam gazul mai alert cadea in nas. Era foarte neplacut deoarece majoritatea depasirilor le faci in plaja asta de viteze. Eu credeam ca se ineaca. Mi s-a sugerat sa schimb bujiile, sa curat carburatorul, filtrul de aer, rezervorul. Asa parea cel mai logic. Am curatat filtrul de aer si la fel. Am cumparat bujii noi pe care insa nu am apucat sa le schimb ca am facut o noua constatare. In timp ce "cadea in nas" motorul se tura, nu pierdea turatia. Cu mintea mea de mecanic de oameni am ajuns la concluzia ca e o problema de cutie de viteza. Nu se auzea nici un zgomot suspect cind se comporta in felul descris anterior. Am luat legatura cu un amic din oras care se pricepe la motoare de orice fel si am ajuns la aceasi concluzie: cutia de viteza. Am decis ca nu mai e nimic de asteptat si am purces la desfacut motorul. Cu DVD-urile in fata in doua dupamese am reusit sa desfacem cutia de viteza(o jumatate de zi am confectionat doua piese necesare acestei manopere). Cu multa emotie(de teama sa nu fi lucrat degeaba) am constatat defectiunea. Furca ce schimba vitezele 2 si 3 era deteriorata pe suprafata de contact cu "butoiasul", tija care o sustinea era indoita si "butoiasul" care selecta vitezele avea o uzura in zona de tranzitie 2-3. Am comandat piesele la o firma locala de piese Auto si spre marea mea surprindere mi le-a adus in patru zile(piese originale BMW) si la un pret foarte bun fata de ce am gasit pe net. Alte doua zile cu DVD-ul in garaj si am reusit sa punem totul inapoi. Acum motorul merge impecabil. Am vrut sa ma despart in primavara de el si sa-mi iau un R1200rt(inainte de a surveni defectiunea) dar cred ca il mai tin si primavara si vara viitoare ca mi-a devenit tare drag. Sa ai un motor pe care sa-l faci bucati in garajul tau si sa-l si refaci e mare lucru.

Am vrut doar sa va impartasesc din pataniile mele. Deci nu se infunda doar carburatorul ci se mai strica si cutia de viteze. Recunosc ca e opera mea. Am mers cu el 19.000Km intr-un an fara sa folosesc frina spate decit la plecare din rampa. In compensatie am fortat cutia de viteze de citeva ori in situatie critica. De atunci am reinvatat sa frinez. Vorba cuiva mai batrin: sunt mai ieftine placutele de frina decit cutia de viteza sau ambreiajul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve Yzu

 

 

Dupa cate stiu eu supapa 5 este pentru a limita presiunea din instalatie, 3 cred ca e pentru a nu se goli filtrul si tot circiutul cand e oprit motorul(ducand la deficiente de ungere la porniri}. Poti avea probleme sa n-ai presiune de ulei daca ar ramane deschisa supapa 5 dar din descrierea ta nu pare sa fie cazul.

Din ce ai mai zis am inteles ca nu vine ulei pe furtunul care leaga rezervorul 2 (care inteleg ca e chiar cadrul) cu pompa principala de ulei.Adica problema e legatura intre rezervor 2 si pompa 1.

Ati verificat la max daca nu e ceva care obtureaza iesirea uleiului din cadru? furtunele? Am patit candva la un furtun din asta hidraulic sa aiba o mica ruptura in interior care obtura aleator furtunul dupa cum o impingea uleiul.E drept ca era un furtun romanesc comunist . Sau exista vreo posibilitate sa fi intrat/bagat cineva mizerie/vreo carpa din greseala in "rezervorul"de ulei?

Ati putea sa faceti un test inlocuind rezervorul de ulei din cadru cu un alt bidon exterior,asta dupa ce verificati bine furtunul spre pompa principala de ulei; astfel puteti vedea si daca vine uleiul de la pompa secundara 14 spre rezervor [ in cazul in care nu merge partea asta de circuit uleiul ramane in carterul motorului iar pompa principala 1 nu mai are ce sa traga].

Editat de svgobi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca veni vorba de reparatii, eu am manualul de reparatii de la Clymer in pdf, dar vad ca exista si dvd-uri. Nu le urca careva pe ceva site sa le pot lua si eu? Sau trimise pe un transfer, ceva... Ms mult

Daca nu le poti lua de aici, o sa incerc eu sa ti le trimit intr-un fel, cel mai probabil maine seara (nu prea dau pe-acasa pana atunci).. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutari, iarasi eu cu electromotorul;

am reusit sa fac sambata niste teste si am gasit urmatoarele:

 

-dupa de am legat bateria de la moto cu clestii electrici la bateria de la masina, releul de pornire facea in continuare clic clic, dar se misca foarte foarte putin si electromotorul.

-in urmatorul test am legat electromotorul direct la bateria de la masina (fara sa il dau afara de pe motor) si se invartea dar greu, undeva pe la jumatate din viteza cu care ar trebui sa se invarta in mod normal.

 

Reamintesc ca imi pornea impinsa destul de usor, iar inainte de defectiune mergea brici (tin minte ca am auzit un poc atunci cand s-a stricat, cu toate ca aveam dopuri in urechi).

Acum am dat electromotorul jos si nu stiu ce voi face in continuare.

 

Ce va spun voua simptomele astea?

Editat de andro_cd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum se prezinta rulmentii electromotorului?

desfac bucati bucatele elctromotorul si vezi inauntru ce nu e in regula, ce impiedica miscarea de rotatie

Mesaj completat

@yzulika- din posturile tale vad ca nu ai verificat filtrul de ulei din cadru(sita metalica).

acuma ma dau si eu cu parerea, al meu era destul de imbacsit

Mesaj completat

despre asta vb! http://faq.f650.com/FAQs/Photos/EnginePhot...terLocation.jpg

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sita respectiva a fost curatat de vreo 3 ori.

Intr-adevar era imbacsita.

Oricum, nu i s-a mai facut nimic motorului si a fost indrumat spre un alt mecanic, pt ca amicul asta al meu (care e mecanic ) a ajuns la un dead end...pe romaneste si-a prins urechile. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum se prezinta rulmentii electromotorului?

desfac bucati bucatele elctromotorul si vezi inauntru ce nu e in regula, ce impiedica miscarea de rotatie

 

am desfacut si totul pare in ordine. rulmentul se invarte foarte usor, armatura pare in regula, magnetii la fel. Nu stiu cum sa imi dau seama daca periile sunt uzate sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca zice in manualul de la Clymer cum trebuie sa arate periile noi sau cele folosite. Daca vrei, ti-l trimit pe mess.

 

Am manualul, dar nu spune nimic. Spune doar de armatura cum trebuie sa arate. Oricum tind sa cred ca nu electromotorul e buba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai..periile alea de fapt sunt niste carbuni care au cablu multifilar in poponeata, care cablu se leaga pe acolo pe undeva. daca acel carbune(4 la numar) este consumat, adica a ramas f putin(sa zicem sub juma de cm sau pe acolo) sau chiar s-a ajuns la cablu atunci trebuie schimbati. eu cand am umblat la electromotor carbunii erau cam de peste 1cm sau pe acolo si nu cred ca s-a umblat la electromotor pana cand am umblat eu(si mobra are multi km,peste 60mii)!

sa nu uiti sa cureti si capul rotorului cu un smirghel mai fin, acolo unde stau carbunii

Mesaj completat

iaca si stiinta http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_brushes

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...