doar_eu Postat Decembrie 23, 2005 Share Postat Decembrie 23, 2005 De fapt vreau sa intreb 2 chestii: 1. din ce va faceti garniturile la chiulasa (imbinare intre capacul de chiulasa si cilindru). Colegu' stresu' mi-a recomandat cutiile de bere. Daca mai aveti... spuneti ! 2. Are voshodu' garnitura la chiulasa PENTRU CA: am vazut un cilindru nou care arata altfel decat cilindrii pe care ii stiu la masini, in sensul ca gaurile de la prezoane sunt facute in blocul cilindrului, bloc care nu are suprafata de sus in acelasi plan cu CAMASA pe care intra pistonul. Camasa vine din cilindru si urca aprox 1 cm mai sus de suprafata cilindrului . Cee ce impune intrebarea: o garnitura ar trebui pusa pe camasa, sau in jurul ei ? Daca a desfacut cineva, pe concret ar fi binevenita opinia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cpm Postat Decembrie 23, 2005 Share Postat Decembrie 23, 2005 De fapt vreau sa intreb 2 chestii: 1. din ce va faceti garniturile la chiulasa (imbinare intre capacul de chiulasa si cilindru). Colegu' stresu' mi-a recomandat cutiile de bere. Daca mai aveti... spuneti ! 2. Are voshodu' garnitura la chiulasa PENTRU CA: am vazut un cilindru nou care arata altfel decat cilindrii pe care ii stiu la masini, in sensul ca gaurile de la prezoane sunt facute in blocul cilindrului, bloc care nu are suprafata de sus in acelasi plan cu CAMASA pe care intra pistonul. Camasa vine din cilindru si urca aprox 1 cm mai sus de suprafata cilindrului . Cee ce impune intrebarea: o garnitura ar trebui pusa pe camasa, sau in jurul ei ? Daca a desfacut cineva, pe concret ar fi binevenita opinia. sALUT OM BUN , Nu cred ca motorul tau merita numai vechituri . Daca vrei o garnitura de chiulasa noua indif de model ,mergi pe Viilor capatul cu Murat (firma de transport)venind dinspre Pieptanari in celalalt capat si vezi ca acum strada e in constructie dar la intrarea ei gasesti o Vulcanizare iar urmatoarea pravalie e un meserias care face tot felul de garnituri pe insertie de metal si cupru ,Cauta-l ca face treaba buna . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Decembrie 23, 2005 Share Postat Decembrie 23, 2005 la ij se fac garnituri din cupru decalit adica tabla de cupru incalzita si racita ca sa se inmoaie si sa isi ia forma mai lejer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 24, 2005 Share Postat Decembrie 24, 2005 mai.. io am recomandat cutii de bere daca ai chiulasa si cilindru' drepte aluminiul de la cutiile de bere e moale si etanseaza bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baluba16 Postat Decembrie 24, 2005 Share Postat Decembrie 24, 2005 ba fratilor cea mai buna si mai rezistenta garnitura este din clingherit. cel putin eu din clingherit mi le fac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doar_eu Postat Decembrie 24, 2005 Autor Share Postat Decembrie 24, 2005 (editat) mai.. io am recomandat cutii de bere daca ai chiulasa si cilindru' drepte aluminiul de la cutiile de bere e moale si etanseaza bine Si io-s foarte multumit de recomandarea ta , dar, acum sunt in ceata de cand am vazut suprafata aia in 2 planuri, de la voshod , zicea cineva de pe acest forum ca nu mai trebuie garnitura Referitor la klingherit, se pune la chiulasa? Logic vorbind, cel subtire e prea subtire si cel un pic mai gros mareste volumul camerei de ardere, nu? Editat Decembrie 24, 2005 de doar_eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Decembrie 24, 2005 Share Postat Decembrie 24, 2005 mai.. io am recomandat cutii de bere daca ai chiulasa si cilindru' drepte aluminiul de la cutiile de bere e moale si etanseaza bine silicon rullzz ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Decembrie 24, 2005 Share Postat Decembrie 24, 2005 parerea mea e ca clingheritul e cel mai bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Decembrie 24, 2005 Share Postat Decembrie 24, 2005 Bah, voi va auziti ce sfaturi ii dati? Clingherit se pune intre cilindru si carter, intre chiulasa si cilindru sew gasesc de cumparat garnituri foarte ieftin (aprox 20.000 bucata). Pt ce va chinuiti cu "meseriasi" retrasi la tara? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Decembrie 25, 2005 Share Postat Decembrie 25, 2005 Bah, voi va auziti ce sfaturi ii dati? Clingherit se pune intre cilindru si carter, intre chiulasa si cilindru sew gasesc de cumparat garnituri foarte ieftin (aprox 20.000 bucata). Pt ce va chinuiti cu "meseriasi" retrasi la tara? Maestre si astea din ce se fac? Daca sunt Mos Craciun si locuiesc la polul nord deci nu am de unde sa iau garnituri pt motorul comunist de la sanie din ce ma sfatuiesti sa mi le fac? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Decembrie 25, 2005 Share Postat Decembrie 25, 2005 Garniturile de chiulasa sunt facute din cupru sau otel. @Kama3: Vezi PM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alex_83 Postat Decembrie 25, 2005 Share Postat Decembrie 25, 2005 @Alveola: nu era cazul meu.intr-adevar in Gl este targ si am de unde sa iau. dar pt cei care stau departe de un targ era bine sa stie din ce isi pot face. fara suparare dar daca nu avem din ce, improvizam.nu stam langa motoare si plangem ca s-au stricat.bineinteles ca ideal e sa fie originale ca si celelate piese,dar in lipsa ne se descurca fiecare cum poate. Bafta si Craciun fericit la toata lumea!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 26, 2005 Share Postat Decembrie 26, 2005 merg si din clingherit foarte bine! nu stiu cat tin da' eu am avut vreo 3 luni la ij asa ceva, pana i-am schimbat setul si nu am mai avut garnituri deloc ca etansa foarte bine fara! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doar_eu Postat Decembrie 26, 2005 Autor Share Postat Decembrie 26, 2005 A- propos, este cineva care a pus concret pe voshod, sa-mi explice cum e aia originala, pe camasa sau in jurul ei . Adica cilindrul seamana cu capacul de la o cutie de medicamente clasica: partea care intra in cutie e camasa pistonului, iar partea mai lata care inchide cutia"opritoru" , e corpul de cilindru in care se prind prezoanele : deci pe camasa sau in jurul ei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doar_eu Postat Decembrie 29, 2005 Autor Share Postat Decembrie 29, 2005 Clingheritul e foarte bun, dar oamenii astia cred ca vorbesc de garnitura de chiulasa aia metalica (la Nipru spre exemplu de cupru). Nu stiua altii despre ce vorbesc, dar eu sigur despre aia metalica am intrebat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Ianuarie 1, 2006 Share Postat Ianuarie 1, 2006 (editat) Depinde de tipul de motor.. Sunt motoare la care este si la care nu este garnitura sub chiuloasa! La MZ ETZ este obligatoriu garnitura!! Este din aluminiu. Grosimea garniturii este foarte esentiala!!! Se poate mari si micsora raportul de compresie!!! Garniturile sunt de diferite grosimi!!! Se masoara si se alege grosimea si numarul de garnituri pentru fiecare motor in parte ...Dar totusi este o grosime minima a garniturii data de fabricant!! Editat Ianuarie 1, 2006 de Nagy_Arpad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dangero Postat Ianuarie 2, 2006 Share Postat Ianuarie 2, 2006 garnituri intre chiulasa si cilindru>recomand originale,sunt de cupru decalit si fff ieftine.....in niciun caz silicon,clingherit.....cutie de br nu recomand,k nu merge....garnitera intre cil si carter>clingherit subtire sau carton de dosar..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Axa cu Scame Postat Ianuarie 3, 2006 Share Postat Ianuarie 3, 2006 Eu recomand cu incredere clingherit subtire 0,5 mm care comprimat ajunge la 0,4. Etanseaza f bine si daca e strans corect nu se arde. De multe ori e bine sa pui clingherit in loc de Al sau Cu , mai ales daca supraferete nu mai sunt tocmai perfect plane. De preferat sa pui garnitura cat mai subtire posibil pentru a creste (sau a nu scadea ) raportul de compresie, de exemplu la Jawa am calculat ca 0,5 mm in plus la chiulasa si inca 0,5 sub cilindri ma duce de la cca 10:1 la 8,3:1. P.S. Atentie la Simson ca e un sistem mai ciudatel, daca nu nimeresti grosimea o scuipa de n-ai ce sa-i faci, la fel si cand nu mai e chiulasa plana ( adica la majoritatea ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Ianuarie 3, 2006 Share Postat Ianuarie 3, 2006 Nu e ciudatel sistemul, cam la fel este si la voshod. Este vorba de un umar prevazut in cilindru care protejeaza garnitura de contactul direct cu camera de ardere. Garnitura are expusa la "flacara" doar o singura parte, anume grosimea sa, cele doua fete (superioara si inferioara) fiind in contact direct cu suprafetele de etansare. Asadar, garnitura ideala de chiulasa este exact ca la masina - din clingherit, insa inelul de etansare la gaze de ardere este ranforsat cu tabla, depusa sub forma aia de "guler" pe interiorul gaurii din garnitura de clingherit. La simson, rolul acestui guler metalic este luat cilindrul insusi. Suplimentar, eu am adaugat un inel din tabla de cutie de bere peste garnitura de clingherit, pentru a o proteja in eventualitatea scaparii gazelor pe undeva. Oricum, eventualitatea asta este deja "patologica", adica undeva este o defectiune - ori strangere insuficienta, ori abateri de la planeitatea suprafetelor. Din toate experientele mele nefericite cu garnitura de chiulasa de la simson o singura concluzie reiese. Daca suprafetele de etansare sunt OK (iar asta inseamna abateri de la planeitate de ordinul sutimilor), atunci merge orice garnitura. Daca suprafetele nu sunt perfecte, atunci orice garnitura va fi, mai devreme sai mai tarziu, strapunsa, arsa sau, in orice caz, va scapa presiune (daca are guler de-ala metalic nu se va arde). De asemenea, in urma operatiunilor de rectificare a suprafetelor, se pierde material, se pierde din inaltimea relativa la care urca pistonul in cilindru, deci trebuie compensata neaparat aceasta problema - la monocilindrice nu este o tragedie daca raportul de compresie urca sau coboara putin, dar la bicilindrice apare dezechilibru. - compensarea se poate face prin adaugarea de garnituri subtiri de carton (tratat cu silicon eventual) intre cilindru si carter, unde nu apar presiuni mai mari de 1-2 atm. Revenind la subiect. Eu am facut garnituri din clingherit grafitat - este depus pe suprafata (probabil si in interior, nu stiu) grafit, adica praf de carbune - are aspect negru unsuros - unsoarea aia insa e praf negru de grafit (ca de creion) care ramane pe degete. Are grosime de 1mm, comprimabil la 0.8 probabil. Am cumparat din obor, din zona de "fiare". Pentru carter am pus carton, deoarece nu am putut sa rectific ca lumea suprafata de etansare de pe carter, deformata si ea putin de forta de tractiune a prezoanelor. Deci, cum ziceam - daca aveti probleme cu etansarea la cilindru/chiulasa nu dati vina pe garnitura, ci pe planeitatea suprafetelor. Garnitura preia o parte din abateri, dar numai o mica parte, joaca mai mult rolul de element elastic, pentru a prelua jocurile mecanice de dilatare diferite dintre cilindru/chiulasa si prezoane... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maniax Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 Cel putin la ij, jupiter si planeta, nu este obligatorie garnitura aia intre chiulasa si cil., ca dovada ea nu apare in toate seturile de garnituri. Sfatul meu este, ca sa scapi de probleme cu garniturisa faci perf plane sufraetele de contact si cu cheia dinamometrica, sau la simt deca esti "inginer", sa strangi chiulasa. Cea mai usoara metoda de a face atat buza superioara a cilindrului plana, cat si chiulasa este urmatoarea: Iei 2,3 coli de smirghel de 2 granulatii, una de 200-240 si una de 600-1000. Fixezi pe o bucata de sticla mai mare(e perf plana) foaia de smirgtehl si iei la slefuit chiulasa si buza cilindrului (pe rand). Bineinteles incepicu o coala cu granulatie mare. Din cand in cand verifici daa smirghelul "rade" de pe toata lungimea cercului reperezentat de buza cil sau de cea a chiulasei. cand observi ca rade de peste tot, refaci procedura cu smirghelul de granulatie mai mare(mai fin). Faci la fel si pentru chiuloasa. Apoi cand strangi chiuloasa pe cilindru, strangi intai la mana piulitele si apoi iei in cruce(in diagonala) la strans suruburile. F. important: nu strangi la max o piulita din prima, ci strangi sa zicem jumatate din cursa pe care o poate face fiecare piulita in parte si api o iei de la capat, in aceiasi ordine, si strangi de tot piulitele. Este mult mai misto daca ai o cheie dinamometrica, dar daca nu ... simtu raspunderii. Dupa toata tarasenia iei un sapun intr-o sapuniera in care pui si apa, un penson subtirel sa incapa intre chiulasa si cil, si dai cu clabuci bine de tot de jur imprejur, si apoi pui pe cineva sa dea la pedala, ca sa vezi daca scapa gaze pe undeva. Daca tii mortis sa pui garnitura, ea vine pe buza superioara a camarsii cilindrului, nu in jurul ei. Oricum incearca metoda descrisa mai sus, pt ca da rezultate f. bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dangero Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 Cel putin la ij, jupiter si planeta, nu este obligatorie garnitura aia intre chiulasa si cil., ca dovada ea nu apare in toate seturile de garnituri. Sfatul meu este, ca sa scapi de probleme cu garniturisa faci perf plane sufraetele de contact si cu cheia dinamometrica, sau la simt deca esti "inginer", sa strangi chiulasa. Cea mai usoara metoda de a face atat buza superioara a cilindrului plana, cat si chiulasa este urmatoarea: Iei 2,3 coli de smirghel de 2 granulatii, una de 200-240 si una de 600-1000. Fixezi pe o bucata de sticla mai mare(e perf plana) foaia de smirgtehl si iei la slefuit chiulasa si buza cilindrului (pe rand). Bineinteles incepicu o coala cu granulatie mare. Din cand in cand verifici daa smirghelul "rade" de pe toata lungimea cercului reperezentat de buza cil sau de cea a chiulasei. cand observi ca rade de peste tot, refaci procedura cu smirghelul de granulatie mai mare(mai fin). Faci la fel si pentru chiuloasa. Apoi cand strangi chiuloasa pe cilindru, strangi intai la mana piulitele si apoi iei in cruce(in diagonala) la strans suruburile. F. important: nu strangi la max o piulita din prima, ci strangi sa zicem jumatate din cursa pe care o poate face fiecare piulita in parte si api o iei de la capat, in aceiasi ordine, si strangi de tot piulitele. Este mult mai misto daca ai o cheie dinamometrica, dar daca nu ... simtu raspunderii. Dupa toata tarasenia iei un sapun intr-o sapuniera in care pui si apa, un penson subtirel sa incapa intre chiulasa si cil, si dai cu clabuci bine de tot de jur imprejur, si apoi pui pe cineva sa dea la pedala, ca sa vezi daca scapa gaze pe undeva. Daca tii mortis sa pui garnitura, ea vine pe buza superioara a camarsii cilindrului, nu in jurul ei. Oricum incearca metoda descrisa mai sus, pt ca da rezultate f. bune. te asigur eu ca jupi are garnitura obligatorie... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 5, 2006 Share Postat Ianuarie 5, 2006 nope, nu e obligatorie! depinde de cat de sus urca pistonul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
doar_eu Postat Ianuarie 5, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2006 Astazi am auzit pentru a 2-a oara ca la voshod, cand e in stare buna ca planeitate camasa si chiulasa nu se pune totusi garnitura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto_comuniste Postat Ianuarie 5, 2006 Share Postat Ianuarie 5, 2006 (editat) te asigur eu ca jupi are garnitura obligatorie... Mda. Io nu stiu motor (mai ales in 2 tipi) unde sa nu fie necesara o garnitura care sa etanseze si asta pentu ca nici o suprafata metalica nu e perfect plana. Poate or fi existand si astfel de "imbinari" si nu stiu eu... Oricum al meu Jupiter ARE garnituri Editat Ianuarie 5, 2006 de moto_comuniste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Maniax Postat Ianuarie 6, 2006 Share Postat Ianuarie 6, 2006 Baieti, eu sunt din Suceava, am vazut pe aici toate piesele posibile de comuniste aduse de la nord sau est. Credeti-ma ca doar f. putine seturi de garituri de jupiter au cele 2 inele de cupru, iar al meu l-am "preparat" dupa metoda descrisa miasus si fara nici un fel de garnitura nu scapa deloc compresie. Luati-o si voi logic: la 4t mai este si apa care mai circula prin camasa cilindrului, si e logic sa fie obligatorie garnitura, dar la 2t Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.