MisterMe Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 Anul trecut, numărul accidentelor în care au fost implicați conducătorii de motociclete Âşi mopede a crescut cu aproape o treime față de anul 2007, iar în aproape 60% dintre cazurile din 2008, vina a aparținut celorlalți participanți la trafic. AÂşa arată statistica Brigăzii de Poliție Rutieră din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului BucureÂşti, care a fost făcută publică în cadrul relansării campaniei "MotocicliÂştii există în trafic", începută de anul trecut. Pentru că în 2008 s-au înregistrat aproape 1000 de accidente de circulație, în care motocicliÂştii Âşi mopediÂştii au fost implicați, iar în 57% dintre cazuri vina a aparținut Âşoferilor auto Âşi pietonilor, Poliția Rutieră Âşi Asociația MotocicliÂştilor din România (AMR) continuă proiectul demarat în 2008, pentru a conÂştientiza conducătorii de autovehicule cu privire la existența motoriÂştilor în trafic, dar Âşi pentru a sensibiliza conducătorii de motociclete Âşi mopede să respecte regulile de circulație Âşi să poarte echipamentul de protecție. Anul trecut s-au înregistrat 998 de accidente moto Âşi cu mopede, cu 323 mai mult decât în 2007, în care 19 persoane au murit, 242 au fost rănite grav Âşi 864 au suferit răni uÂşoare. Decesul pe parcursul anului trecut a scăzut cu 3 accidente față de anul 2007, însă în cazul răniților grav, numărul acestora a crescut cu 99 de persoane, iar în a celor răniți uÂşor, cu 249 de persoane. De asemenea, dintre cele 998 de accidente, 437 au avut loc din vina conducătorilor de motociclete Âşi mopede, iar 561 din cauza celorlalți participanți la trafic, adică Âşoferi Âşi pietoni. In ce priveÂşte distribuția accidentelor pe categorii de vehicule, 48% sunt motociclete, iar 52% sunt mopede. Principalele cauze care au provocat cele aproape 1000 de accidente în 2008 au fost neasigurarea la schimbarea direcției de mers, neacordarea priorității de trecere Âşi viteza excesivă, motiv pentru care conducătorii de motociclete Âşi mopede au pierdut controlul vehiculelor Âşi s-au lovit de carosabil, alte vehicule sau amenajări. Circuite Âşi trasee speciale pentru motoriÂştii, la stadiul de idee La sfârÂşitul anului trecut, numărul de motociclete înmatriculate în BucureÂşti era de 14.981, cu 29% mai mult ca la începutul lui 2008. De asemenea, o creÂştere de 14% se înregistrează Âşi în rândurile posesorilor de permise de conducere, care a crescut de la 38.926 la începutul lui 2008 la 44.491 la sfârÂşitul anului trecut. Tot în cadrul relansării campaniei "MotocicliÂştii există în trafic", membrii AMR au propus realizarea de circuite Âşi trasee speciale pentru motoriÂşti, atât pentru reducerea teribilismului de a se plimba nopțile cu viteză excesivă pe drumurile libere, dar Âşi pentru reducerea zgomotului provocat de motoare. De asemenea, aceÂştia se gândesc să propună introducerea traseului la examenul pentru permisul de motocicletă, pentru că cei care vor să obțină permisul categoria A dau examenul într-un poligon securizat Âşi nu se pot confrunta cu problemele trafic. In cadrul campaniei realizate de către Brigada de Poliție Rutieră Âşi Asociația MotocicliÂştilor din România vor avea loc întâlniri cu elevii liceelor din BucureÂşti, pentru că de la vârsta de 16 ani, o persoană poate conduce un moped, după absolvirea unui curs de legislație rutieră, iar de la 18 ani poate să obțină permisul moto sau auto. In plus, vor avea loc acțiuni în trafic, realizarea de pliante Âşi afiÂşe, dar Âşi difuzarea unui spot pe TV-screen-uri. Paula Safta, Antena3.ro http://www.antena3.ro/stiri/romania/statis...ilor_67279.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Trotinel Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 19 decedati? Intr-o luna sau cum? A fost o perioada cand mureau 3-4 pe saptamana, deci statisticile astea ... n-are rost ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
maxxlg3100 Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 poate este vorba de o statistica in care este cuprins decat bucurestiul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aoleks Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 un singur sector vrei sa zici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Fan333 Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 sau un singur bloc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MisterMe Postat Martie 19, 2009 Autor Share Postat Martie 19, 2009 Statistica am gasit-o intamplator pe site-ul Antena 3, intamplator, eu cautand de fapt de cand se va scumpi taxa de permis.Am citit si eu articolul si am vazut ca se refera doar la municipiul Bucuresti. Din pacate nu exista sau nu vor exista statistici ce vor cuprinde toate accidente din toata tara, accidentele pe categorii de motociclete, pe categorii de varsta, etc. Ma gandesc ca aceste statistici vor fi utile pentru incepatori si pentru cei ce vor sa isi cumpere o motocicleta in functie de experienta ce o detine. Am considerat util acest topic pentru ca poate nu vom deveni si noi o statistica seaca!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 (editat) poate este vorba de o statistica in care este cuprins decat bucurestiul Mi se pare corect ca Brigada de Poliție Rutieră din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului BucureÂşti sa faca statistici si declaratii pentru parohia ei, nu pentru toata tara. A fost publicat aici pe forum si un articol cu o statistica nationala, si din cate tin eu minte numarul total de decedati era undeva intre 60 si 70, dar din pacate din statistica respectiva lipsea raportul dintre motociclisti si scuterist fara carnet si care eventual folosesc gel pe post de casca; surpriza mea din aceasta statistica bucuresteana e ca procentajul e pe undeva pe la egalitate, ca eu ma asteptam ca numarul de motociclisti teribilisti sa fie minuscul (undeva sub 20%). De asemenea ma asteptam la un scor mult mai bun si la "cine a fost de vina?", ca in alte tari de obicei motociclistii sunt de vina in mai putin de 20% din cazuri, dar de, probabil aia au si drumuri. Editat Martie 19, 2009 de pmoldovan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vass_alexandru Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 Sa ne mai miram ca scuteristii produc accidente? http://www.antena3.ro/stiri/romania/care-e...beat_67387.html Sa ne mai miram ca scuteristii produc accidente? http://www.antena3.ro/stiri/romania/care-e...beat_67387.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Martie 19, 2009 Share Postat Martie 19, 2009 Sa ne mai miram ca scuteristii produc accidente? http://www.antena3.ro/stiri/romania/care-e...beat_67387.html Sa ne mai miram ca scuteristii produc accidente? http://www.antena3.ro/stiri/romania/care-e...beat_67387.html Cred ca nu ai observat faptul umilitor ca aia cu motociclete (ca poate si aia cu moped au carnet, macar B sau de tractor sau tamvai) au facut 48% din accidenmte... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducu. Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 din statistica nu reies procentele de vinovatie dintre parti.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzantaru' Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 din statistica nu reies procentele de vinovatie dintre parti.. "Anul trecut, numărul accidentelor în care au fost implicați conducătorii de motociclete Âşi mopede a crescut cu aproape o treime față de anul 2007, iar în aproape 60% dintre cazurile din 2008, vina a aparținut celorlalți participanți la trafic." Reiese ca vina noastra e in restul de 40% din cazuri, ceea ce e enorm de mult... (aici incluzand si mopedisitii, dar oricum, mult) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 din statistica nu reies procentele de vinovatie dintre parti.. Sa-ti fac un rezumat: ... iar în 57% dintre cazuri vina a aparținut Âşoferilor auto Âşi pietonilor... In ce priveÂşte distribuția accidentelor pe categorii de vehicule, 48% sunt motociclete, iar 52% sunt mopede. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
@jinx Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 Anul trecut, numărul accidentelor în care au fost implicați conducătorii de motociclete Âşi mopede a crescut cu aproape o treime față de anul 2007, iar în aproape 60% dintre cazurile din 2008, vina a aparținut celorlalți participanți la trafic. AÂşa arată statistica Brigăzii de Poliție Rutieră din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului BucureÂşti, care a fost făcută publică în cadrul relansării campaniei "MotocicliÂştii există în trafic", începută de anul trecut. Pentru că în 2008 s-au înregistrat aproape 1000 de accidente de circulație, în care motocicliÂştii Âşi mopediÂştii au fost implicați, iar în 57% dintre cazuri vina a aparținut Âşoferilor auto Âşi pietonilor, Poliția Rutieră Âşi Asociația MotocicliÂştilor din România (AMR) continuă proiectul demarat în 2008, pentru a conÂştientiza conducătorii de autovehicule cu privire la existența motoriÂştilor în trafic, dar Âşi pentru a sensibiliza conducătorii de motociclete Âşi mopede să respecte regulile de circulație Âşi să poarte echipamentul de protecție. Anul trecut s-au înregistrat 998 de accidente moto Âşi cu mopede, cu 323 mai mult decât în 2007, în care 19 persoane au murit, 242 au fost rănite grav Âşi 864 au suferit răni uÂşoare. Decesul pe parcursul anului trecut a scăzut cu 3 accidente față de anul 2007, însă în cazul răniților grav, numărul acestora a crescut cu 99 de persoane, iar în a celor răniți uÂşor, cu 249 de persoane. De asemenea, dintre cele 998 de accidente, 437 au avut loc din vina conducătorilor de motociclete Âşi mopede, iar 561 din cauza celorlalți participanți la trafic, adică Âşoferi Âşi pietoni. In ce priveÂşte distribuția accidentelor pe categorii de vehicule, 48% sunt motociclete, iar 52% sunt mopede. Principalele cauze care au provocat cele aproape 1000 de accidente în 2008 au fost neasigurarea la schimbarea direcției de mers, neacordarea priorității de trecere Âşi viteza excesivă, motiv pentru care conducătorii de motociclete Âşi mopede au pierdut controlul vehiculelor Âşi s-au lovit de carosabil, alte vehicule sau amenajări. Circuite Âşi trasee speciale pentru motoriÂştii, la stadiul de idee La sfârÂşitul anului trecut, numărul de motociclete înmatriculate în BucureÂşti era de 14.981, cu 29% mai mult ca la începutul lui 2008. De asemenea, o creÂştere de 14% se înregistrează Âşi în rândurile posesorilor de permise de conducere, care a crescut de la 38.926 la începutul lui 2008 la 44.491 la sfârÂşitul anului trecut. Tot în cadrul relansării campaniei "MotocicliÂştii există în trafic", membrii AMR au propus realizarea de circuite Âşi trasee speciale pentru motoriÂşti, atât pentru reducerea teribilismului de a se plimba nopțile cu viteză excesivă pe drumurile libere, dar Âşi pentru reducerea zgomotului provocat de motoare. De asemenea, aceÂştia se gândesc să propună introducerea traseului la examenul pentru permisul de motocicletă, pentru că cei care vor să obțină permisul categoria A dau examenul într-un poligon securizat Âşi nu se pot confrunta cu problemele trafic. In cadrul campaniei realizate de către Brigada de Poliție Rutieră Âşi Asociația MotocicliÂştilor din România vor avea loc întâlniri cu elevii liceelor din BucureÂşti, pentru că de la vârsta de 16 ani, o persoană poate conduce un moped, după absolvirea unui curs de legislație rutieră, iar de la 18 ani poate să obțină permisul moto sau auto. In plus, vor avea loc acțiuni în trafic, realizarea de pliante Âşi afiÂşe, dar Âşi difuzarea unui spot pe TV-screen-uri. Paula Safta, Antena3.ro http://www.antena3.ro/stiri/romania/statis...ilor_67279.html ...de fapt...au fost 999 pentru ca eu nu l-am declarata pe al meu )=))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducu. Postat Martie 20, 2009 Share Postat Martie 20, 2009 (editat) "Anul trecut, numărul accidentelor în care au fost implicați conducătorii de motociclete Âşi mopede a crescut cu aproape o treime față de anul 2007, iar în aproape 60% dintre cazurile din 2008, vina a aparținut celorlalți participanți la trafic." Reiese ca vina noastra e in restul de 40% din cazuri, ceea ce e enorm de mult... (aici incluzand si mopedisitii, dar oricum, mult) Sa-ti fac un rezumat: ..deci,ideea e urmatoare..imparteala de vinovatie la cei pe 2 roti nu este facuta si intre mobristi si mopedisti..adica este facuta o distributie pe nr total de accidente..nu pe nr total de vinovati.. ..este posibil ca din cei 40% din cazuri,majoritatea sa fie motociclisti..sau mopedisti.. ..maistre..da-o dreaq..inca vad bine.. Editat Martie 20, 2009 de raducu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Martie 21, 2009 Share Postat Martie 21, 2009 ..deci,ideea e urmatoare..imparteala de vinovatie la cei pe 2 roti nu este facuta si intre mobristi si mopedisti..adica este facuta o distributie pe nr total de accidente..nu pe nr total de vinovati....este posibil ca din cei 40% din cazuri,majoritatea sa fie motociclisti..sau mopedisti.. ..maistre..da-o dreaq..inca vad bine.. Aici ai dreptate, nu e clar cine e de vina pentru accindentele pe moped si cine pentru alea pe motocicleta, dar e un progres pentru ei nu i-au bagat la gramada ca anul trecut de nici nu se stia cine e pe motor si cine pe moped. Sa-i criticam, ca unii dintre ei mai citesc si pe aici, si cine stie, poate la anul iese statistica asa cum vrem noi (ideal 0% motociclisti de vina dar nu cred sa evoluam asa de rapid). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.