shelby.rajmi Postat Martie 25, 2009 Share Postat Martie 25, 2009 (editat) Nici nu are rost sa iti bati capul ...Nu te tine nici o comunista sh... Daca vrei sa ajungi celebru, eu zic sa incerci cu Mobra Super 50..parerea mea este ca e cea mai fiabila dintre toate comunistele si merge putin incet dar ai timp sa admiri peisajul!!! in medie cu bagaje poti sa parcurgi 30-40 km pe ora.. Avantaje: consum sub 3 l/100 km... 2T aprindere si lumini pe magneto, nu are baterie.. piese mici si usoare..ai nevoie de scule putine sa poti sa faci o reparatie capitala pe drum.. pt. pregatire de drum: trebuie sa intaresti putin cadrul + schibat genti si spite pus cauciucuri noi de calitate... daca ar vrea sa devina celebru ar face-o cu bicicleta... am vazut o emisiune la tv cu multa vreme in urma 2 tineri au traversat asia pe biciclete.... cred ca ami repede au facut-o decit ar reusi oricine cu o mobra..!!! in continuare sunt linga o planeta 5 (nu pt ca am si eu una) dar ar fi cea mai buna optiune Editat Martie 25, 2009 de shelby.rajmi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Martie 25, 2009 Share Postat Martie 25, 2009 Am planuit in viitor (2011, 2012) o plecare pana in Mongolia sau ma rog Asia Centrala..... Prima data m-am tavalit de ras, mi-am zis ca esti "dus cu pluta"... Ideea mea este sa ma hotarasc la un motor musai 2T pentru ca sunt constient ca in 20 000 de Km se pot intimpla multe ...Cui ii surade ideea? ...apoi m-am mai gandit si cred ca este posibil, mai ales ca ti-ai luat "marja" 1-2 ani de pregatire. Faptul ca te pricepi la mecanica este un "as in maneca" foarte puternic de partea ta. Un motor 2T are sanse mari, daca pleci cu el in buna stare. In 2 ani circuland cu el aici, ajungi sa-l cunosti foarte bine(alt avantaj). Mai ramane alegerea lui, vad ca majoritatea opteaza pt ij (gasesti piese pe tot drumul), aici au dreptate, parere care nu trebe neglijata. Si eu cred ca ij-ul lpe acest traseu prezinta net avantaje in comparatie cu alte marci. Eu personal nu m-as incumeta la un asa drum, i-mi cunosc limitele(totusi imi pare tentanta invitatia). Succes si poate ne vedem pe sosea! La un transfagarasean as merge sigur! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Martie 26, 2009 Share Postat Martie 26, 2009 Cel mai bine MiniMobra cu carucior de butelie!Poti sa-ti pui in carucior o plapuma, vederi, niste tabla de zinc pentru reparatii, pachetele de tigari , 2-3 pateuri, un samovar, trusa de machiaj, un atlas geografic scolar cu toate continentele.... Nu mai ai stresuri cu defectarea motorului , ca are pedale...daca te superi il iei in spate una doua...seara il pui sub cap, te invelesti cu plapiumioara, si visezi frumos la aventurile din ziua urmatoare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Martie 26, 2009 Share Postat Martie 26, 2009 Salut. Teo ideea este indrazneata. Dar nu imposibila. Ramine de vazut cum se poate realiza. In aventura asta 2 lucruri sint grele. Alegerea traseului si alegerea motorului. Sint legate unul de altul. Personal nu a-s pleca fara atas. Pe solo este prea multa greutate repartizata pe 2 roti. Daca facem un calcul simplu: tu- 90kg+sotia-60kg+ aprox 80kg-(jumatate din greutatea motocicletei)=230kg+tractiunea, totul raportat la roata spate a motocicletei. Nu am adaugat bagajele, cred ca vor fi in jur de 30kg. Totul se raporteaza pe ansamblul camera-cauciuc-janta-spite-butuc s.a.m.d. Mai este un aspect, volumul bagajelor. Toate trebuie luate, si avute in vedere. Cum alegi traseul este f. important. Zonele tranzitate si securitatea lor, conditiile specifice de clima, facilitatea de a gasi piese, limba vorbita in zonele respective, calitatea drumurilor si securitatea lor atit animala cit si umana. Dar peste toate astea sint doua lucruri care conteaza: VOINTA si PSIHICUL, s-au invers. Daca astea doua sint tari, restul nu mai conteaza, sint doar vorbe. Personal va doresc succes, tie si sotiei in realizarea acestei dorinte. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
4bike Postat Martie 26, 2009 Share Postat Martie 26, 2009 (editat) Solutia ideala 2 x P5 "Pedros" Prima data incepi sa te antrenzi in jurul blocului si cand te apropii te timpii de schimb cam ca cei de la F1,inseamna ca esti gata de drum. Editat Martie 26, 2009 de 4bike Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Estremadura Postat Martie 26, 2009 Share Postat Martie 26, 2009 Daca te gandesti serios la treaba asta vezi ca sunt pe net cel putin trei site-uri (citite de mine) ale unor baieti care au facut deja treaba asta, si inca unul care o face anul asta. E drept ca toti au mers/merg cu Ural cu atas. Unii descriu destul de amanuntit ce modificari au facut la mobre in vederea drumului si de ce. Altii au facut turul Africii cu atasul, sau al Australiei. Toate zone destul de salbatice si cu putine perspective de ajutor din afara. La tipul de drumuri pe care vei merge un 4T mi se pare mai indicat decat 2T si oricum e bine sa ai atas. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Jorjel Postat Martie 26, 2009 Share Postat Martie 26, 2009 Mie imi e frica la un motor 2T de calitatea uleiului de amestec care il vei gasi de-a lungul traseului. Nici macar Ij-ul nu merge cu lapte de iac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
best_biker09 Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 trebuie luat in calcul si faptul ca uleiul de amestec trebuie sa fie de calitate! in rest bafta maxima si mult noroc in "aventura" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Martie 29, 2009 Share Postat Martie 29, 2009 Am planuit in viitor (2011, 2012) o plecare pana in Mongolia sau ma rog Asia Centrala. As vrea cu o comunista. Voi ce ati alege? Datele "problemei" ar fi cam urmatoarele: 1) Un motor suficient de solid sa ma tina pe mine (95 Kg), una bucata nevasta (60 Kg) si bagajul aferent unei astfel de deplasari (cort, saci, etc) 2) Motor destul de fiabil de preferat in 2T pentru simplitate (eu ma gandisem la un MZ ES 250) care sa reziste 10000 Km dus si tot atatia intors. 3) Spuneti-va parerile si eventualele "tuninguri" pentru modelul ales (aprindere, amortizoare, etc). 4) Mentionez ca sunt destul de priceput din punct de vedere mecanic. Astept cu placere pareri!! Pana acum la ce concluzie ai ajuns...? tot MZ ES ramane? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Martie 30, 2009 Autor Share Postat Martie 30, 2009 Din cate vad toata lumea recomanda Ij Planeta 5 si mi se pare intr-adevar cea mai indicata. Si toti ma intreaba "De ce cu o comunista?". Ma gandesc ca nu ar avea farmec cu alta motocicleta. Da, cred ca Ijul este cea mai potrivita. As putea sa plec si cu cruiserul meu ca s-a mai vazut si Yamaha R1 prin desert dar ca fost posesor de comunista stiu ca motoarele comuniste au ceva al lor, chiar daca nu sunt cele mai fiabile, puternice, cromate, aspectuoase, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spaima Ursuletilor de Plus Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Din cate vad toata lumea recomanda Ij Planeta 5 si mi se pare intr-adevar cea mai indicata.Si toti ma intreaba "De ce cu o comunista?". Ma gandesc ca nu ar avea farmec cu alta motocicleta. Da, cred ca Ijul este cea mai potrivita. As putea sa plec si cu cruiserul meu ca s-a mai vazut si Yamaha R1 prin desert dar ca fost posesor de comunista stiu ca motoarele comuniste au ceva al lor, chiar daca nu sunt cele mai fiabile, puternice, cromate, aspectuoase, etc. nu le am cu mecanica/comuniste/idei sau altele!! dar mi se pare super tare toata treaba!! mai e pana atunci ..ai timp de gandit...de stabilit traseu si multe altele! bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 sa o luam pe rand: o sa iti trebuiasca cel putin 5000 para[zic eu] cel putin 2-3 luni[ori te pensionezi pe caz de boala ori iti dai demisia] cel putin un GUN[daca intelegi ce vreau sa zic] sa stii limba rusa[cel putin nivel mediu] sa fii un mecanic bun[ca sa nu zic de exceptie] sa gasesti un motor bun[in care nu si-a bagat badea Ghita nasul] ... sa stii ca mai sunt cel putin inca vreo 20 de lucruri absolut necesare,dar deocamdata astea imi vin in minte. totusi sa visezi este frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Daca ar fi sa ne stringem, intr-un loc in tara noastra , nu ne-am intilni nici 15 motorete din citi ne-am dat cu parerea pe acest topic gindit zic eu, cu buna tarie de caracter, in loc sa-l descurajam ,mai bine ia-m da sfaturi si pareri de bine.Cit despre noi , nu o sa afle nimeni cine santem, si ce visuri avem sau care este visul fiecaruia dintre noi.Stim cu toti ca ne-am dori asa ceva dar deeee, familie copii, si multe altele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wheelsandspeed Postat Martie 30, 2009 Share Postat Martie 30, 2009 Salutari si respecte celui ce a avut si mai are, sper, ideea. Man, sincer, uite ce cred eu: criticile la gunoi, sfaturile la materia cenuisie. Aduna tot ce poti in mateire de sfaturi tehnice si tot ce trebuie pentru un astefel de drum, plus un motor bun. Nu ma simt in stare sa iti recomand un motor care sa fie in categoria comunistelor si care sa reziste la un astfel de drum. Din ceea ce spun cei mai multi, se pare ca Ij Planeta 5 si Dneper sunt cele mai indicate, insa la acesta din urma, la cite reglaje tre sa faci la un drum lung ( si prin asta inteleg citeva sute de km nu mii cum ai tu de facut ) cred ca iti vor ceda nervii pe traseu. In ideea reglajelor un Planeta 5 e mult mai putin problematic. Nici MZ ETZ nu de lepadat, unul pus la punct mere de te saturi pina sa repari ceva la el. Aduna sfaturi, si gindeste-te ca si in cazul unui drum partial , vei avea amintirea ca AI INCERCAT. Cine a mai facut asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
intrusu Postat Martie 31, 2009 Share Postat Martie 31, 2009 respecte initiatorului topicului !! cred ca numai in grup se poate face - cel putin 3 - si obligat cu atas. daca stie cineva limba rusa e absolut suficient pentru toata excursia - cu limba moldoveneasca cred ca te descurci.... cum bine zicea cineva mai sus, cred ca o sa vrei sa renunti si sa te intorci de vreo 30 ori; psihicul o sa fie una din provocari. pe de alta parte mai e si treaba cu sanatatea; sa stai niste luni de zile in sa zilnic cate 8-10-12 ore nu cred ca e o fericire pentru coloana....( cred ca va trebui sa faceti niste opriri de cateva zile din cand in cand......deci bani !). cat despre tipul motorului....evident ca trebuie sa fie rusesc si rezistent - in 2 sau in 4T.....trebuie sa cantaresti bine avantajele/dezavantajele fiecarei alternative ( io n-as merge la asa ceva cu una in 2T; mai degraba cu un ural...dar e subiectiv.. ). bafta maxima !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Martie 31, 2009 Share Postat Martie 31, 2009 (editat) ideea nu e sa nu fi fost umblat motorul pe care il alegi. Ideea este ca tu sa fi umblat prin motorul respectiv pana ii stii toate chichitele. Este valabil si la cruiser, unde insa nu poti repara electronica de bord sau inlocui pe o tarla in Mongolia. La drum sustinut in conditii grele Dnepr/Ij cu atas este mai sigur decat un enduro japonez, care se consuma din accident in accident. In primul rand Niprul/Ijul are toate piesele adaptate coditiilor grele de functionare, adica poti da un picior in carburator si nu sare din flansa. Toate carterele sunt groase, lucru vital in caz de accient. Lucruri greu de reparat: plasticaraia, furtunariaia, mecanica fina si precisa care se vede la exteriorul fiecarui motor modern nu exista. Are motorul si transmisia total protejata de mediul exterior, lucreaza linistit in ture joase (si P5 si Niprul). Gratie atasului pe portiunile noroioase va recupera timpul pierdut pe drumuri bune. Nipru MT16 va trece lejer de portiunile desfundate. Si foarte important, fara sa-ti rupi oasele. Ijul isi consuma ambreiajul, asa ca este bine sa ai placute noi de calitate sa le schimbi. Editat Martie 31, 2009 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Aprilie 2, 2009 Share Postat Aprilie 2, 2009 Ijul isi consuma ambreiajul, asa ca este bine sa ai placute noi de calitate sa le schimbi. treaba de juma de ora. oricum, fara atas si cu pinion de 21 cabia la 15 mii de km cere discuri daca tragi de el offroad Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 O sa fie greu atata drum fara companioni care iti pot oferi sprijin tehnic si moral. Al doilea lucru care te poate impiedica este mersul cu pasager: bagajele vor fi multe si grele, scule + pasager ==> ai nevoie de cel putin 40 de ponei in motor pt. asa ceva ca sa nu rupi discurile de ambreiaj repede. Inca o mentiune: sotia ta trebuie sa stie ff.bine in ce se baga si sa fie o fire tare pt. ca ar fi o catastrofa sa aiba o izbucnire nervoasa prin Mongolia si sa vrea sa se intoarca din drum. Excursia ideala o vad 2-3 baieti pe Niprane la care s-au muncit asiduu la sporirea fiabilitatii, fara pasageri si cu un dram de noroc iese ceva fain. Daca te decizi totusi sa pleci singur trebuie sa te asiguri ca stii locul fiecarei saibe si piulite si-n somn. Daca va fi succes sau esec si tot vei avea ce povesti nepotilor. Eu personal iti urez numai succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.