Sari la conținut

Tandarica - Accident Atv


Smokey
 Share

Postări Recomandate

  • Admin

Din libertatea: http://www.libertatea.ro/index.php?section...tire&sid=144797

 

Ovidiu Lipan, accident de ATV

 

 

Duminica seara, Ovidiu Lipan a suferit un grav accident auto in urma caruia maestrul a scapat ca prin minune cu doar cateva rani.

 

Aventurat intr-o excursie salbatica in munti (localitatea damboviteana Caprioru), celebrului baterist al trupei Phoenix i-au inghetat franele ATV-ului din cauza frigului, accident in urma caruia a cazut intr-o rapa.

 

Socul cazaturii a fost puternic, muzicianul plonjand cu capul intr-un rau de munte (pe Valea Ainoasei), unde a ramas infipt in mal. Tabloul nu a fost nici pe departe amuzant, caci ATV-ul a cazut dupa doua secunde peste Tandarica ingropandu-l in amestecul de mal si apa si grabindu-i inecarea. Din fericire prietenii sai au reusit sa indeparteze rapid minitractorasul de circa 300 kg si sa-l scoata din apa pe Tandarica inainte ca acesta sa faca soc termic.

 

Aventura nonconformistului Tandarica in ajunul celebrarii sale (saptamana viitoare implineste 53 de ani) i-a lasat maestrului cateva dureri la nivelul gatului si coloanei, din punctul sau de vedere nu tocmai motive pentru a vizita spitalul.

 

 

 

Sanatate maxima!

 

 

inghetat franele : :ok: ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca nu si-a pus antigel in lichidul de frina :ok:

Glumesc, evident.

Din cite stiu, antigelul nu ingheata decit daca contine apa. Din pacate, absoarbe apa si daca instalatia nu e etansa ....

Sau poate s-a depus gheata pe componentele instalatiei de frinare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine ca a scapat... sanatate maxima!

'minitractorasul' - numa a tractoras nu seamana un ATV... iar dau cu mucii in fasole astia din presa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deja am dat click cu frica la topicul asta... ma gandeam ca s-a mai dus un cantaret.... Bine ca doar atat a patit.

Oricum, faza cu inghetatul franelor... e cam aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eh, intelegeti si voi ca un ATV nu e facut sa mearga in siguranta pe zapada si gheata. Ca altfel se laudau producatorii, sa fiti convinsi.

Daca asta se intimpla cu un snowmobil care e facut pentru asta, era altceva. Momentan ramine vina conducatorului ca nu s-a asigurat de starea tehnica a vehiculului la pornire si nu a condus adecvat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intradevar cam asa s-a intimplat desii presa a exagerat ca de obicei, oricum Ovidiu este bine! asta e cel mai important si si a zis "sa stam in banca noastra ca nu are nimik" deabia asteapta sa mearga impreuna cu noi din nou pe motor la parada MotoRRock III :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu regret citesc despre accident, si in acelasi timp ma bucur ca a iesit doar atat.

 

Si pentru a reinviora putin discutiile omologate (pe bune) versus neomologate, tin sa va precizez ca mobrele omologate (pe bune, nu in "sistem Covasna") sunt create special pentru a raspunde celor mai exigente norme de securitate RUTIERA. De aceea omologarea Nationala de Tip se impune in fata celei "individuale", adica luata pe 50-100 euro, intrucat lumea moare din cauza unor frane, care , asa cum se poate vedea pot ingheta ????????

Colegului nostru care a zis cum ca mobra nu-i facuta sa mearga pe zapada si gheata, imi permit sa-i raportez ca mobrele aflate la test pentru institutii militare au deja peste 15000 km in conditii inumane, aproape jumatate numai in zapada sau ape de munte inghetate, ba chiar si cu senile.

 

Sunt scuzate jucariile "china town & compania", care n-au nici o vina. Se comercializeaza pe raspunderea clientului in toata europa, numai la noi sunt recomendate ca fiind "scule".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vecine, iar incepi mah cu omologatele tale? Faptul ca are semnalizatoare si claxon nu o face mai performanta sau mai sigura pe coclauri, da-o in ma-sa de patrucicleta! Citesc copiii astia pe-aici si cine stie ce inteleg.

 

Revenind la topic, ma bucru ca e Ok tobaru'. Cred ca daca treci prin apa si afara e f frig exista sansele sa se formeze o pojghitza de gheata pe elementele de franare (placute, discuri) ... si la prima frana ... suspans. Ziceti si voi patrucicletistii omologati si neomologati daca se poate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sint absolut convins ca acel ATV nu a fost facut conform specificatiilor militare si cu cea mai mare probabilitate nici nu a fost verificat inainte de plecare.

Asa ca ce am afirmat are mari sanse sa ramina in picioare.

Apropos, citi dintre voi pleaca de pe loc si pun o frina mica, asa, de control, cind pleaca de pe loc prima oara?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vecine, mobrele omologate (pe bune) suporta schimbari majore la sistemul de franare fata de varianta americana, astfel incat firma xxxx(nu dau nume, sa nu fie reclama) prezinta un produs PENTRU PIATA EUROPEANA. Daca tu crezi ca povestea sta in semnale si oglinzi te inseli. O mobra serioasa are componente de aprox 2000 euro schimbate din varianta americana, de aceea varianta "covasna" e mult mai ieftina, de exemplu.

 

FRANELE NU POT INGHETA NICIODATA, in orice apa ai trece si pe orice frig. E norma de fabricatie si omologare a inceperii productiei, ce trebuie respectata conform standardelor ISO.

 

Cine respecta.

 

Referitor la accidentul din topic, banuiesc ca este vorba de acum clasicele bashini china de la inchirieri (care insa merg foarte bine pe doua roti, la misto), si care au franele pe tamburi cu saboti cu ferodo.

Cateodata, aceste frane pot ingheta, mai ales cand sunt facute de cooperativele de mecanizarea agriculturii din tara fratelui cel mai mare de la rasarit.

De aceea nici o mobra cu frana pe tamburi nu are Omologare EUROPEANA. Doar in Ro se poate asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vecine, mobrele omologate (pe bune) suporta schimbari majore la sistemul de franare fata de varianta americana, astfel incat firma xxxx(nu dau nume, sa nu fie reclama) prezinta un produs PENTRU PIATA EUROPEANA. Daca tu crezi ca povestea sta in semnale si oglinzi te inseli. O mobra serioasa are componente de aprox 2000 euro schimbate din varianta americana, de aceea varianta "covasna" e mult mai ieftina, de exemplu.

 

Hai ca deviez de la topic ... dar m-ai facut curios. Vreau sa inteleg.

Daca un ATV, sa zicem la intamplare - Bombardier sau Polaris sau ArcticCat, se vinde in America si acolo e considerat f bun sa te dai ca nebunu' pe coclauri, de ce nu ar mai fi bun daca schimbi padurea din Arkansas cu padurea de la Bran. I se intampla ceva daca trece oceanu?

Mai concret, ce se schimba la ele si de ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se schimba foarte multe repere, in special la frane, dar si la evacuare, admisie, instalatia electrica, etc. La un Arctic Cat 500 TRV de exemplu se schimba sau se pun (nu existau deloc in varianta americana), repere de peste 2000 euro. De altfel cele pentru Europa se fabrica in Europa!

E vorba de reglementari concrete adoptate de autoritatea europeana rutiera TOCMAI pentru ridicarea nivelului de securitate.

 

Nu cred ca ai pus problema corect: cum ca de ce e deosebita padurea din Arkansas de cea de la Bran. Padurile nu se deosebesc in esenta. Nici conducatorii mobrelor nu-s asa diferiti de la un continent la altul.

Problema se pune ca in USA NU E VOIE DELOC, dar nu au lege sa-i opreasca sa le foloseasca pe terenuri particulare sau in afara spatiilor publice. De exemplu in Austria (unde se fabrica Arctic Cat in Europa) n-au voie cu mobra PE NICI UN FEL DE SPATIU VERDE, NICI MACAR IN PADURE PRIVATA, ci numai pe drumurile publice sau pe pistele special amenajate.

E vorba de legislatie si norme, precum si de diferente tehnice clare intre produse. A nu se confunda omologarea europeana cu omologarile nationale de tip, sau mai rau, cu cele individuale, care au dus la sute de sesizari in fata autoritatilor.

Pana acum au fost accidente grave in Ro, majoritatea din cauza utilizarii mobrelor neomologate, sau omologate "sistem Covasna", din pacate soldate cu raniti si chiar morti.

Sa speram insa ca nu mai pateste nimeni nimic, pe orice tip de mobra s-ar da.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se schimba foarte multe repere, in special la frane, dar si la evacuare, admisie, instalatia electrica, etc. La un Arctic Cat 500 TRV de exemplu se schimba sau se pun (nu existau deloc in varianta americana), repere de peste 2000 euro. De altfel cele pentru Europa se fabrica in Europa!

E vorba de reglementari concrete adoptate de autoritatea europeana rutiera TOCMAI pentru ridicarea nivelului de securitate.

 

Nu cred ca ai pus problema corect: cum ca de ce e deosebita padurea din Arkansas de cea de la Bran. Padurile nu se deosebesc in esenta. Nici conducatorii mobrelor nu-s asa diferiti de la un continent la altul.

Problema se pune ca in USA NU E VOIE DELOC, dar nu au lege sa-i opreasca sa le foloseasca pe terenuri particulare sau in afara spatiilor publice. De exemplu in Austria (unde se fabrica Arctic Cat in Europa) n-au voie cu mobra PE NICI UN FEL DE SPATIU VERDE, NICI MACAR IN PADURE PRIVATA, ci numai pe drumurile publice sau pe pistele special amenajate.

E vorba de legislatie si norme, precum si de diferente tehnice clare intre produse. A nu se confunda omologarea europeana cu omologarile nationale de tip, sau mai rau, cu cele individuale, care au dus la sute de sesizari in fata autoritatilor.

Pana acum au fost accidente grave in Ro, majoritatea din cauza utilizarii mobrelor neomologate, sau omologate "sistem Covasna", din pacate soldate cu raniti si chiar morti.

Sa speram insa ca nu mai pateste nimeni nimic, pe orice tip de mobra s-ar da.

 

 

:ok:

 

In USA normele de securitate sunt mult mai stricte referitor la autovehicule. Cine e curios, se poate uita la masini care se comercializeaza si in State si in Europa si sa vada "micile" diferente, macar la aspectul exterior (cum ar fi barele de protectie). Nu mai spun de crash-testele pe care le trec.

Si la partea cu inghetatul are dreptate cine a spus ca daca erau pe tamburi puteau ingheta. Si IP-ul are dreptate cu verificatul franei. De exemplu, eu trebuie sa le verific inainte, pt ca ies dintr-un fundac fara vizibilitate prea mare si trebuie sa franez.. altfel, cred ca as omite sa ma uit (de nauc, nu de altceva), chiar daca stiu ca asa trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chestia cu inghetatul franelor nu e ciudata, probabil e acelasi lucru cu inghetatul franei de mana la masini iarna.

:ok:

 

vecine, mobrele omologate (pe bune) suporta schimbari majore la sistemul de franare fata de varianta americana, astfel incat firma xxxx(nu dau nume, sa nu fie reclama) prezinta un produs PENTRU PIATA EUROPEANA. Daca tu crezi ca povestea sta in semnale si oglinzi te inseli. O mobra serioasa are componente de aprox 2000 euro schimbate din varianta americana, de aceea varianta "covasna" e mult mai ieftina, de exemplu.

 

FRANELE NU POT INGHETA NICIODATA, in orice apa ai trece si pe orice frig. E norma de fabricatie si omologare a inceperii productiei, ce trebuie respectata conform standardelor ISO.

 

Cine respecta.

 

Referitor la accidentul din topic, banuiesc ca este vorba de acum clasicele bashini china de la inchirieri (care insa merg foarte bine pe doua roti, la misto), si care au franele pe tamburi cu saboti cu ferodo.

Cateodata, aceste frane pot ingheta, mai ales cand sunt facute de cooperativele de mecanizarea agriculturii din tara fratelui cel mai mare de la rasarit.

De aceea nici o mobra cu frana pe tamburi nu are Omologare EUROPEANA. Doar in Ro se poate asa ceva.

Ce e mai ieftina la noi? Un Atv care costa 11.000-12.000 euro? ti se pare ieftin pinguinule! diferenta nu e la frane de 2000 euro nu stii ce vorbesti!

In legatura ca nu pot ingheta franele iti explic: pe disc sunt gauri in care intra zapada si apa care bineinteles ingheata si cand vrei sa pui o frana brusca nu tine, si asta poate sa fie mobra omologata sau neomologata! :welcome:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

zapada si apa poate o sa-ti intre in cap, asa poate o sa inveti ca distanta intre disc si placute este intre 0,08 si 0,12 , de unde rezulta ca franele pe disc nu se pot bloca de la asa ceva. Placutele de frana se freaca abia imperceptibil mereu de disc, si deci nu poate apare gheata.

Poate numai la voi raiul nerespectarii legilor, nici legile fizicii nu se aplica.

Franele sistem pe disc se blocheaza, dar din cu totul alte motive. cand vii la tatal tuturor pinguinilor, pinguinule ce esti, o sa-ti fac un desen. Daca s-a blocat frana, raman la parerea ca era o basina pe tambur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tamburul ca tambur nu prea vad de ce s-ar bloca, daca este actionat hidraulic. Daca e cablu, da, pe ala il inteleg sa inghetze - cablul merge greu, camasa e plina de gheata. Cand apesi pe frana, cablul totusi reuseste sa actioneze, pentru ca forta e suficient de mare, insa nu mai poate descarca forta de franare, pentru ca arcurile care trag sabotii unul spre altul sunt mult mai slabe fata de forta activa care a produs franarea.

 

Una peste alta, mie mi se par cele mai periculoase vehicule inventate vreodata ateveurile astea... S-a dus naibii folclorul cu "moarte pe doua rotzi" :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

discutii despre discutiii

 

si toate de la premisa ca tandarica e un sofer al naibii de bun - doar ca "au inghetat franele"

 

hai sa fim seriosi

sa fiti voi ditai vedeta cu capul in namol si fiara peste tine ce-ati zice?

ca sunteti un sofer mediocru cu agilitati indoielnice pe mobra?

 

nu, sigur, s-au stricat franele.

 

se intampla f usor sa-i dai gaz peste ceea ce poti struni.

si atunci pot aparea astfel de situatii

 

sigur e f usor sa dai vina pe mobra

dar mai barbateste era sa recunoasca ca "a comis-o"

 

parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca in alte cazuri, si eu sunt de parere ca aia cu franele e folclor ca sa acopere o greseala de pilotaj .Asta e , oricine greseste :welcome: si nu e o rusine sa o recunosti.

 

In rest, sanatate si il asteptam la Ploiesti la intrunire.

 

P.S. Asta imi aduce aminte de duma aia cu fotbalistul care "s-a curentat ca avea undita de carbon si a atins firele de pe stalp" , nu ca a descarcat ca fraieru aiurea bateria de condensatori in timp ce era iesit la braconaj cu curent . :ok: :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...