Sari la conținut

intrebari despre transmisia pe curea


intrusu
 Share

Postări Recomandate

am vazut ca multe cruisere au trasmisia pe curea - in loc de lant sau cardan - si am si io niste nelamuriri:

1 - cam ce viata - in km - are o curea ?

2 - cum de nu se rupe cureaua ? ce are in grosimea ei ?...plasa de otel cumva ?

3 - se poate taia cureaua cu un cutit ? ( de catre un "glumet" de ex... )

4 - ce semne da o curea inainte a-si da obstescul sfarsit in caz de uzura normala ?

5 - daca o curea se intinde in timp; ce se intampla cu zimtii; mai pica la locul lor ?

thx.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
am vazut ca multe cruisere au trasmisia pe curea - in loc de lant sau cardan - si am si io niste nelamuriri:

1 - cam ce viata - in km - are o curea ?

2 - cum de nu se rupe cureaua ? ce are in grosimea ei ?...plasa de otel cumva ?

3 - se poate taia cureaua cu un cutit ? ( de catre un "glumet" de ex... )

4 - ce semne da o curea inainte a-si da obstescul sfarsit in caz de uzura normala ?

5 - daca o curea se intinde in timp; ce se intampla cu zimtii; mai pica la locul lor ?

thx.

1. Ceva mai scurta ca a unui lant.

2. De ce sa se rupa daca pentru asa ceva a fost proiectata? Otel pe naiba, are panza, ca orice curea.

3. Da, se poate taia, dar cred ca destul de greu cu un cutit. Cu un cutter, cred ca mai repede.

4. Se labarteaza, facand imposibila intinderea ei sau incep sa iasa fire din ea, apar crapaturi vizibile, etc.

5. Nu se poate intinde atat de mult incat sa nu mai "pice" dintii in locasurile lor. Iti dai seama ca s-a luat in calcul, la proiectare si aceasta varianta.

 

6. (De la mine) Gandeste-te ca la un numar foarte mare de motoare termice, sistemul de transmisie al mecanismului de distributie este pe curea dintata si se foloseste de foarte multa vreme si, in acest caz, ruperea acestei curele este fatala pentru motor, caci poate distruge chiulasa, supapele, pistoanele. In cazul transmisiei finale, poti ramane doar in drum. E drept, daca ti se rupe intr-o depasire la mustata, e cam grava situatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Ceva mai scurta ca a unui lant.

2. De ce sa se rupa daca pentru asa ceva a fost proiectata? Otel pe naiba, are panza, ca orice curea.

3. Da, se poate taia, dar cred ca destul de greu cu un cutit. Cu un cutter, cred ca mai repede.

4. Se labarteaza, facand imposibila intinderea ei sau incep sa iasa fire din ea, apar crapaturi vizibile, etc.

5. Nu se poate intinde atat de mult incat sa nu mai "pice" dintii in locasurile lor. Iti dai seama ca s-a luat in calcul, la proiectare si aceasta varianta.

 

6. (De la mine) Gandeste-te ca la un numar foarte mare de motoare termice, sistemul de transmisie al mecanismului de distributie este pe curea dintata si se foloseste de foarte multa vreme si, in acest caz, ruperea acestei curele este fatala pentru motor, caci poate distruge chiulasa, supapele, pistoanele. In cazul transmisiei finale, poti ramane doar in drum. E drept, daca ti se rupe intr-o depasire la mustata, e cam grava situatia.

un prieten ce are Scarver, zice ca cureaua tine cam 50k km, de rupt nu se rupe, stiu un caz in care respectivului i-a intrat o piatra ascutita intre curea si roata cu zimti, i-a strapuns-o dar nu s-a rupt;

 

de intins se poate intinde, iti dai seama ca s-a largit agatand de ea ceva greutati, 900 de grame parca, si daca se lasa mai mult de x cm, o intinzi; partea nasoala la scarver cel putin e ca treaba asta cu intinsul se face cu ceva scula speciala de la BMW, care nu are gradatia in cm, sa o poti face si acasa, ci doua intervale, verde si rosu - cand ii pe verde ii ok, cand ii pe rosu o intinzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum sa tina o curea mai putin decat un lant? :wink: tine de 3 ori mai mult decat un lant(poate de 4 ori..)io am....si nu necesita intretinere.

e din kevlar si nu cred ca se taie asa usor...

io am descoperit o piatra in curea.(cam cat un bob de porumb...) se infipsese...

:wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
un prieten ce are Scarver, zice ca cureaua tine cam 50k km, de rupt nu se rupe, stiu un caz in care respectivului i-a intrat o piatra ascutita intre curea si roata cu zimti, i-a strapuns-o dar nu s-a rupt;

 

de intins se poate intinde, iti dai seama ca s-a largit agatand de ea ceva greutati, 900 de grame parca, si daca se lasa mai mult de x cm, o intinzi; partea nasoala la scarver cel putin e ca treaba asta cu intinsul se face cu ceva scula speciala de la BMW, care nu are gradatia in cm, sa o poti face si acasa, ci doua intervale, verde si rosu - cand ii pe verde ii ok, cand ii pe rosu o intinzi.

Pentru tensionare, ca la orice curea, se foloseste un aparat cu rezonanta audio. Adica se vibreaza cureaua si, in functie de gradul de intindere, are o anumita frecventa de rezonanta care se masoara cu "minunea" aceea de aparat cu 2 beculete, verde si rosu.

Cu un microfon si un osciloscop banal, daca stii ce frecventa de rezonanta trebuie sa aiba (aceasta valoare ar trebui sa se gaseasca in manualul de service, e undeva intre 100 - 200 Hz), o poti tensiona si singura, pe bordura, in fata blocului.

Insa, o poti tensiona si la ochi, fara sa iti faci mari probleme, daca ai un pic de experienta.

In manualele de reparatie pentru motoarele care au distributia pe curea dintata spune ca daca ai depasit acea frecventa data in manual, poti arunca cureaua. De asemenea, se mai spune ca, o data montata si tensionata, o curea de distributie nu se mai poate remonta.

Personal, am montat si remontat aceeasi curea de nu stiu cate ori si nu a fost absolut nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
cum sa tina o curea mai putin decat un lant? :wink: tine de 3 ori mai mult decat un lant(poate de 4 ori..)io am....si nu necesita intretinere.

e din kevlar si nu cred ca se taie asa usor...

io am descoperit o piatra in curea.(cam cat un bob de porumb...) se infipsese...

:wink:

Nu stiu exact la ce numar de kilometri se impune schimbarea unei curele de transmisie, dar, te asigur ca e mai putin durabila decat un lant. Kevlar-ul este un material compozit care nu se preteaza la a fi folosit la curele de transmisie. Pun pariu ca e facuta, ca orice curea, din cauciuc si panza. Totusi, e o curea banala, ce daca e folosita la transmisie? E astfel dimensionata pentru aceasta aplicatie.

In cazul curelelor de distributie, in general, producatorii germani recomanda inlocuirea ei la 120.000 km, in timp ce producatorii francezi recomanda inlocuirea ei la 60.000 km.

Motivul pentru care se utilizeaza aceasta curea nu este de durabilitate ci, pur si simplu, de zgomot!

Transmisia finala prin curea este cea mai silentioasa. Urmeaza, ca nivel de zgomot, transmisia prin lant si apoi prin cardan. In cazul transmisiei cardanice, zgomotul este produs de ansamblul de pinioane din grup, ansamblu care are cel mai mare nivel de zgomot in functionare.

Primele masini inventate aveau transmisie prin curea, apoi, au introdus lantul, apoi au introdus cardanul si apoi, desteptii de la Citroen au introdus, prin anii '20 - '30 transmisia fata, cu planetare.

Cu alte cuvinte, daca transmisia prin curea era cea mai fiabila, durabila, nu ar mai fi inventat lantul sau cardanul.

De ce se foloseste, totusi, aceasta curea in zilele noastre?

Pe langa zgomot, mai exista si un alt motiv, mult mai important: pretul de cost si de intretinere.

In timp ce lantul trebuie uns periodic si costa destul de mult, din cauza procesului destul de complicat de fabricatie, cureaua este pusa acolo si gata. Nu trebuie unsa, spalata, gadilata, nu necesita nici un fel de intretinere. Cand si-a atins numarul de kilometri, gata, alta.

In cazul cardanului, costurile de fabricatie sunt imense in comparatie cu lantul sau cureaua, insa, ca si durabilitate, tine sute de mii de kilometri daca este intretinut corespunzator. Pe de alta parte, transmisia cardanica ofera un grad limitat de mobilitate pentru roata, ceea ce impune o cursa destul de mica a suspensiei, ceea ce il face aproape imposibil de utilizat in regim enduro - cross in cazul motocicletelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu exact la ce numar de kilometri se impune schimbarea unei curele de transmisie, dar, te asigur ca e mai putin durabila decat un lant. Kevlar-ul este un material compozit care nu se preteaza la a fi folosit la curele de transmisie. Pun pariu ca e facuta, ca orice curea, din cauciuc si panza. Totusi, e o curea banala, ce daca e folosita la transmisie? E astfel dimensionata pentru aceasta aplicatie.

In cazul curelelor de distributie, in general, producatorii germani recomanda inlocuirea ei la 120.000 km, in timp ce producatorii francezi recomanda inlocuirea ei la 60.000 km.

Motivul pentru care se utilizeaza aceasta curea nu este de durabilitate ci, pur si simplu, de zgomot!

Transmisia finala prin curea este cea mai silentioasa. Urmeaza, ca nivel de zgomot, transmisia prin lant si apoi prin cardan. In cazul transmisiei cardanice, zgomotul este produs de ansamblul de pinioane din grup, ansamblu care are cel mai mare nivel de zgomot in functionare.

Primele masini inventate aveau transmisie prin curea, apoi, au introdus lantul, apoi au introdus cardanul si apoi, desteptii de la Citroen au introdus, prin anii '20 - '30 transmisia fata, cu planetare.

Cu alte cuvinte, daca transmisia prin curea era cea mai fiabila, durabila, nu ar mai fi inventat lantul sau cardanul.

De ce se foloseste, totusi, aceasta curea in zilele noastre?

Pe langa zgomot, mai exista si un alt motiv, mult mai important: pretul de cost si de intretinere.

In timp ce lantul trebuie uns periodic si costa destul de mult, din cauza procesului destul de complicat de fabricatie, cureaua este pusa acolo si gata. Nu trebuie unsa, spalata, gadilata, nu necesita nici un fel de intretinere. Cand si-a atins numarul de kilometri, gata, alta.

In cazul cardanului, costurile de fabricatie sunt imense in comparatie cu lantul sau cureaua, insa, ca si durabilitate, tine sute de mii de kilometri daca este intretinut corespunzator. Pe de alta parte, transmisia cardanica ofera un grad limitat de mobilitate pentru roata, ceea ce impune o cursa destul de mica a suspensiei, ceea ce il face aproape imposibil de utilizat in regim enduro - cross in cazul motocicletelor.

si totusi, bmw hp2 ii hard enduro, 135 cai. pe cardan.

 

 

BMW_HP2_still006_edited.JPG

Editat de gabriela25
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai .. cureaua este fiabila dar depinde la ce o folosesti .. nu cred ca ai sa vezi o vitezana cu curea ... si nici vitezana cu cardan.... dar harley .. de ce este pe curea ....? .. dar eu zic sa te interesezi mai bine.. ca o curea se schimba la 35-40 mii de km si nu necesita decat o usoara inspectie ....pe cand un lant la 10-11 mii .. si trebuie uns la fiecare mie .. si pretul uneia este mai mare decat a unui kit de lant si ..se distribuie numai cureaua .. nu si pinion fata ..pinion spate .. in fine ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca ai sa vezi o vitezana cu curea ... si nici vitezana cu cardan....

 

BMW HP2 Sport. DOHC, 135 CP, 115 Nm

 

bmw_hp2_sport3.jpg

 

BMW R 1100 S BoxerCup. SOHC, 97 CP, 97 Nm

 

2005-BMW-R1100S-BoxerCupReplika.jpg

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
mai .. cureaua este fiabila dar depinde la ce o folosesti .. nu cred ca ai sa vezi o vitezana cu curea ... si nici vitezana cu cardan.... dar harley .. de ce este pe curea ....? .. dar eu zic sa te interesezi mai bine.. ca o curea se schimba la 35-40 mii de km si nu necesita decat o usoara inspectie ....pe cand un lant la 10-11 mii .. si trebuie uns la fiecare mie .. si pretul uneia este mai mare decat a unui kit de lant si ..se distribuie numai cureaua .. nu si pinion fata ..pinion spate .. in fine ..

In conditii normale de exploatare si intretinere, un kit de lant de calitate te tine minim 30.000km. Daca tie nu iti place sa-l cureti si sa-l ungi ori de cate ori este cazul, atunci te poate tine si 1000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai mariioane, te inseli in privinta durabilitatii. mai intreaba si tu pe cineva(care stie cu ce se mananca)

si io o intind p`a mea cu un comparator ochiometric, si na`re nici pe dreak(prin palpare....)

si are nene km...40 jda mii acuma, si cu tot cu ,,manarie,, crek 60 jda mii..

si fiecare motor cu transmisia corespunzatoare utilizarii lui.exceptie traditionalismele...gen bmw

:wink: numa` bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai .. cureaua este fiabila dar depinde la ce o folosesti .. nu cred ca ai sa vezi o vitezana cu curea ... si nici vitezana cu cardan.... dar harley .. de ce este pe curea ....? .. dar eu zic sa te interesezi mai bine.. ca o curea se schimba la 35-40 mii de km si nu necesita decat o usoara inspectie ....pe cand un lant la 10-11 mii .. si trebuie uns la fiecare mie .. si pretul uneia este mai mare decat a unui kit de lant si ..se distribuie numai cureaua .. nu si pinion fata ..pinion spate .. in fine ..

 

 

ia adapteaza tu o curea unei sportive si spune-mi ce durabilitate are si ce siguranta iti da.

hai sa dau un exemplu aberant, o yamaha r1 pe curea, poate sa fie facuta din mama lor si tata lor de materiale ca ma indoiesc ca ar mai face cineva wheelie-uri si ar mai avea aceleasi performante

un kit de lant intretinut corespunzator tine si 30.000 40.000 Km

am intins in 11.000 Km doar 1, maxim 2 mm pe semn lantul meu la un suzuki gsxr600. lantul il ungeam la maxim 500 Km, nu a fost udat sau lasat cu noroi sau alte impuritati in afara de praf pe el.

 

Fiecare are avantajele si dezavantajele sale, dar lantul pentru o sportiva este cea mai buna solutie sigura si durabila.

Cardanul este de asemena o solutie durabila dar reduce puterea pe asfalt

Cureaua este o solutie comoda si simpla.

 

Stiti cum e zicala aia...si cu ...aia-n fund si cu sufletu-n rai nu se poate.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
ia adapteaza tu o curea unei sportive si spune-mi ce durabilitate are si ce siguranta iti da.

hai sa dau un exemplu aberant, o yamaha r1 pe curea, poate sa fie facuta din mama lor si tata lor de materiale ca ma indoiesc ca ar mai face cineva wheelie-uri si ar mai avea aceleasi performante

un kit de lant intretinut corespunzator tine si 30.000 40.000 Km

am intins in 11.000 Km doar 1, maxim 2 mm pe semn lantul meu la un suzuki gsxr600. lantul il ungeam la maxim 500 Km, nu a fost udat sau lasat cu noroi sau alte impuritati in afara de praf pe el.

 

Fiecare are avantajele si dezavantajele sale, dar lantul pentru o sportiva este cea mai buna solutie sigura si durabila.

Cardanul este de asemena o solutie durabila dar reduce puterea pe asfalt

Cureaua este o solutie comoda si simpla.

 

Stiti cum e zicala aia...si cu ...aia-n fund si cu sufletu-n rai nu se poate.

Transmisia cardanica nu reduce deloc puterea. Da, ca orice element dintr-un lant cinematic, consuma o anumita energie prin frecare, dar, nu cred ca e o diferenta asa de mare in cazul randamentului fata de lant sau curea. Problema cu cardanul si sportiva este ca un ax aflat in miscare de rotatie introduce un efect giroscopic. Avand in vedere amplasarea longitudinala a axului cardanic, efectul giroscopic se va manifesta, in tinuta de drum a motocicletei, inclinand-o intr-o parte. Acesta este dezavantajul din cauza caruia nu se foloseste transmisia cardanica la motociclete de mare viteza.

 

bai mariioane, te inseli in privinta durabilitatii. mai intreaba si tu pe cineva(care stie cu ce se mananca)

si io o intind p`a mea cu un comparator ochiometric, si na`re nici pe dreak(prin palpare....)

si are nene km...40 jda mii acuma, si cu tot cu ,,manarie,, crek 60 jda mii..

si fiecare motor cu transmisia corespunzatoare utilizarii lui.exceptie traditionalismele...gen bmw

:wink: numa` bine...

Pustiule, eu cred ca nu ma insel si mai cred ca stiu foarte bine cu ce se mananca, mai ales ca lucrez, oarecum, in domeniu, adica sunt inginer TCM cu specializare in motoare termice. Durata de viata a oricarui element dintr-un lant cinematic depinde si de modul in care este exploatata masina despre al carei lant cinematic vorbim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transmisia cardanica nu reduce deloc puterea. Da, ca orice element dintr-un lant cinematic, consuma o anumita energie prin frecare, dar, nu cred ca e o diferenta asa de mare in cazul randamentului fata de lant sau curea. Problema cu cardanul si sportiva este ca un ax aflat in miscare de rotatie introduce un efect giroscopic. Avand in vedere amplasarea longitudinala a axului cardanic, efectul giroscopic se va manifesta, in tinuta de drum a motocicletei, inclinand-o intr-o parte. Acesta este dezavantajul din cauza caruia nu se foloseste transmisia cardanica la motociclete de mare viteza.

 

 

Pustiule, eu cred ca nu ma insel si mai cred ca stiu foarte bine cu ce se mananca, mai ales ca lucrez, oarecum, in domeniu, adica sunt inginer TCM cu specializare in motoare termice. Durata de viata a oricarui element dintr-un lant cinematic depinde si de modul in care este exploatata masina despre al carei lant cinematic vorbim.

ba, efectu ala giroscopic care imi trage motorul in dreapta cand accelerez nu ii din cauza la cardan, ca se manifesta si cand stau pe loc drept.

 

poate-oi avea ambreiaju si neutral-ul intre cardan si roata. :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dane, schimba dracu' avatarul ala :wink:

 

Faptul ca motorul pica pe dreapta atunci cand il accelerezi in gol e din cauza cilindrilor. Nu mai stiu exact explicatia, dar e din cauza faptului ca pistoanele sunt putin deplasate in plan, cel din stanga fiind mai in fata decat cel din dreapta.

 

Efectul giroscopic al cardanului se manifesta prin ingroparea rotii spate. La BMW-urile mai noi de '80 se simte foarte putin si numai in cazul in care vrei neaparat sa vezi ce se intampla. La motoarele cu transmisie cardanica mai vechi sau cu suspensie duo este mult mai evident. Pe curba, in cazul unei accelerari puternice, roata fata tinde sa se ridice si sa faci un foarte frumos wheelie la aplecare maxima care cel mai probabil va rezulta intr-o oprire la spital. Trebuie sa iti alegi si sa calculezi bine trasa atunci cand intri in curba daca ai cardan si sa tii acceleratia cat mai constanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ba, efectu ala giroscopic care imi trage motorul in dreapta cand accelerez nu ii din cauza la cardan, ca se manifesta si cand stau pe loc drept.

 

poate-oi avea ambreiaju si neutral-ul intre cardan si roata. :wink:

La motorul boxer, cum ai tu pe BMW, nu efectul giroscopic iti trage motorul in dreapta cand dai gaz si stai pe loc, ci amplasarea longitudinala a vilbrochenului. Cardanul, fiind un sistem in miscare de rotatie amplasat excentric fata de axul motocicletei si cu axa de rotatie la 90 de grade fata de miscarea rotilor, e normal sa aiba un efect giroscopic si cu cat viteza sa de rotatie e mai mare, cu atat efectul e mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motorul boxer, cum ai tu pe BMW, nu efectul giroscopic iti trage motorul in dreapta cand dai gaz si stai pe loc, ci amplasarea longitudinala a vilbrochenului. Cardanul, fiind un sistem in miscare de rotatie amplasat excentric fata de axul motocicletei si cu axa de rotatie la 90 de grade fata de miscarea rotilor, e normal sa aiba un efect giroscopic si cu cat viteza sa de rotatie e mai mare, cu atat efectul e mai mare.

si nu tot din cauza aia? nu tot efect giroscopic se numeste? ca se invarte vibrochenul inspre dreapta.

 

sincer nu am simtit asta la cardan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si nu tot din cauza aia? nu tot efect giroscopic se numeste? ca se invarte vibrochenul inspre dreapta.

 

sincer nu am simtit asta la cardan.

Vilbrochenul e in axul motocicletei, probabil ca exista si acolo un efect, dar e mult mai mic. Efectul giroscopic apare cand unei piese aflata in miccare de rotatie i se imprima o miscare de rotatie in jurul unei axe la 90 de grade fata de axa initiala. Hai sa fiu mai intuitiv: la o motocicleta cu atas, roata atasului se invarte in jurul unei axe perpendiculare pe directia de mers. In momantul cand motocicleta intra intr-un viraj, rotii atasului i se imprima o a doua miscare de rotatie, in jurul unei axe perpendiculare pe pamant. Forta giroscopica actioneaza in sensul ridicarii rotii atasului de pe asfalt (daca virajul e la dreapta) sau al infigerii sale in asfalt (daca virajul e la stanga). Acest efect giroscopic face, de exemplu, ca ATV-urile sa fie foarte periculoase in curbe.

 

Ca nu simti asta la cardan, e din cauza vitezei mici cu care probabil te deplasezi si a greutatii totale a motocicletei. Eu am un cruiser de peste 300 kg si nici eu nu simt forta giroscopica a cardanului. Dar la o super-sportiva usoara care merge cu peste 200 la ora s-ar putea sa se simta. Revenind la ATV-uri, sunt mai instabile in curbe decat masinile si din cauza ca au raportul masa vehicol/ masa roti in miscare mult mai mic. Sper sa fi fost suficient de clar si scuze ca am deviat atata discutia de la curea la cardan.

 

Si ca sa fiu si ontopic: am auzit ca pietricelele care pot intra accidental intre curea si roata pot crea mari belele, motiv pentru care nu prea exista enduroaice pe curea. Cred ca BMW-ul a scos acum una, dar cureaua are protectii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut ca multe cruisere au trasmisia pe curea - in loc de lant sau cardan - si am si io niste nelamuriri:

1 - cam ce viata - in km - are o curea ?

2 - cum de nu se rupe cureaua ? ce are in grosimea ei ?...plasa de otel cumva ?

3 - se poate taia cureaua cu un cutit ? ( de catre un "glumet" de ex... )

4 - ce semne da o curea inainte a-si da obstescul sfarsit in caz de uzura normala ?

5 - daca o curea se intinde in timp; ce se intampla cu zimtii; mai pica la locul lor ?

thx.

 

1 - 40 000 km teoretic, practic mergi cu ea peste 60 000 daca nu e perforata.

2 - Vezi imaginea

3 - Nu am incercat, posibil cu un cutter.

4 - Crapaturi transversale si longitudinale, uzura dintilor, subtiere.

5 - Intinderea se face pe cativa milimetrii, sa nu se "incalece" dintii.

 

Eu nu am intins cureaua asta (noua) niciodata. Am deja vreo 10 000 km.

 

post-13388-1240355106_thumb.jpg

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia adapteaza tu o curea unei sportive si spune-mi ce durabilitate are si ce siguranta iti da.

hai sa dau un exemplu aberant, o yamaha r1 pe curea, poate sa fie facuta din mama lor si tata lor de materiale ca ma indoiesc ca ar mai face cineva wheelie-uri si ar mai avea aceleasi performante[...]

 

Buell 1125 e sportiva. Are 145 de cai, 111Nm si e pe curea :wink: (si mai are si lifetime warranty)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am mers niciodata pe un buell, mai ales pe modelul in cauza, nu stiu cum e mapat motorul si daca e la fel de sprinten la acceleratii ca o japoneza si desi are 145 de cp si cuplul ala imens e la fel de brutal si supune cureaua unor forte foarte mari.

 

poate fi exceptia de la regula dar ma indoiesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si totusi, bmw hp2 ii hard enduro, 135 cai. pe cardan.

 

 

BMW_HP2_still006_edited.JPG

Si e inutilizabil in nisip afanat, gen Dakar. Din motive de directii de actiune a fortelor.

 

mai .. cureaua este fiabila dar depinde la ce o folosesti .. nu cred ca ai sa vezi o vitezana cu curea ... si nici vitezana cu cardan.... dar harley .. de ce este pe curea ....? .. dar eu zic sa te interesezi mai bine.. ca o curea se schimba la 35-40 mii de km si nu necesita decat o usoara inspectie ....pe cand un lant la 10-11 mii .. si trebuie uns la fiecare mie .. si pretul uneia este mai mare decat a unui kit de lant si ..se distribuie numai cureaua .. nu si pinion fata ..pinion spate .. in fine ..

Pai ce rost are sa schimbi pinionul cand pe el merge o curea de cauciuc? Ce uzura poate avea un astfel de pinion? Tinde catre zero.

 

Asadar:

avantajele curelei sunt costurile scazute si intretinerea care tinde spre zero

dezavantajele sunt rezistenta scazuta la fortele uriase (cum ar fi cele dezvoltate de o vitezana mare) si arhitectura mai complicata a intregului ansamblu de transmisie

Si mai e un motiv pentru care solutia lantului este preferata pe majoritatea motocicletelor: traditia (sau obisnuinta). De ce sa schimbi ceva care functioneaza foarte bine? Avand in vedere ca avantajele curelei fata de lant nu sunt semnificative... Cu cardanul e altceva, tine un pic si de feeling...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...