cangac Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 Salutare, Am si eu o intrebare. Daca la un motor incepe sa ii curga ulei pe la garnitura de la chiulasa, chiar e terminat nu se mai poate face nimic ca sa se opreasca curgerea? Am achizitionat anul trecut un gsxf 600 din 2001, motor bunicel cu care am facut anu trecut aprox 8000 de km fara nici o problema pana intr-o zi am observat ca ii curge ulei pe la filtrul de ulei din cauza ca se desurubase de la vibratii probabil. Bun, m-am dus i-am luat filtru de ulei nou si nu am completat ci l-am schimbat complet numai ca stiti cum e in romania la orice magazin, te duci.. intrebi aveti ulei 10W40? Nu dar avem asta e mult mai bun. (si mai scump bineinteles). Bun da-ti-mi-l pe acela. Shimb uleiul, pun exact un sfert mai putin de limita maxima. Dupa o saptamana vad ca a inceput sa curga ulei pe garnitura de la chiulasa, in fata pe centru unde este un surub. Cum e romanu, intreb in stanga si-n dreapta, toata lumea isi da cu parearea... ai pus prea mult ulei si-a dat pe-afara. Mai scot din ulei... si-o las asa ca oricum sezonul era pe terminate si nu mai aveam chef sa investesc alti bani. Vine primavara... zic hai sa ii fac o pregatire pentru sezon ca la carte. O duc la un service mai decent... le arat pe unde curge. Da tb schimbata garnitura de la chiulasa. Zic ca daca tot schimb sa schimbe tot ce inseamna garnitura pe la motor, sa ii faca o curatare o sincronizare, lichid de frane si un cablu de ulei care leaga radiatorul ca era umed la o imbinare. Face un deviz.. ne intelegem la 14 milioane cu tot cu manopera. Trec 2 sapt. Vin piesele. Inca vreo 2-3 zile ca au mai gasit si alte probleme pe la tacheti (reglat 2 mil in plus) 14+2 -> la final 18 milioane. schimbat lichid frane, schimabt garnitura chiulasa + capac schimbat bujii, schimbat ulei, curatat + sincronizat carburatoarele reglat tacheti, schimbat furtun de legatura intre radiator si motor + alte defectiuni minore (care habar-n-am ce au fost, desi initial lasesem vorba sa ma anunte si pe mine cu un tel daca mai sunt modificari la pretul initial de 14 mil) Cand ma suna cei de la service, e gata... Ma duc sa o iau, intradevar se vedeau garnituri noi la chiulasa.. dar nu putei sa iti dai seama daca mai curge sau nu, deoarece era manjita toata chiulasa cu ulei imbacsit. Da sa o porneasca sa imi arate ca merge (moment pentru o mica atentie), bineinteles ca nu a pornit la prima cheie cu socu tras, la rece (asa ca adio la mica atentie pe care voiam sa o las mecanicului) Dupa o revizie completa la motor mi-era mie jena sa vad ca nu porneste. In fine platesc 18 milioane... vad ca pe factura scria ca am garantie 3 luni, zic hai ca daca o mai curge vin inapoi. Am adus-o acasa, a stat o luna degeaba pentru ca a fost urat afara si aveam si cauciucul spate terminat. Dupa o luna schimb cauciucul si am inceput sa ies cu ea de mai multe ori, aparent nu mai curgea. Dupa 3 sapt vad iar ulei pe la chiulasa... Dau telefon din nou la acel service cu renume.. ca doar scrie ca am garantie pe factura. Imi zic sa vin sa se uite la ea. Ma duc din nou la service si cand vine mecanicu se uita un pic printre carene. Da verdictu. N-are ce sa ii faca! Poate doar sa ii mai stranga un pic suruburile, "dar pe raspunderea mea". Wtf.!!!! Dupa care o da in diverse ca e stramba ciulasa si trebuie polishata dar la motociclete nu se practiva. Aka cu garantia ma pot sterge la fund. Degeaba am incercat sa ii explic ca am a inceput sa curga imediat cand am schimbat uleiul ca omu tot dadea din cap ca e imposibil de facut ceva. Jenant!!! Intrebare.. chiar e de dus la fier vechi daca curge ulei pe la garnitura de la chiulasa? Exista vreun service in tot bucurestiul asta unde se poate remedia o astfel de problema? Ca de acest "service" renumit pe care toata lumea mi-l recomanda nu mai vreau sa aud. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 da cine a "reparat o "asa de bine? ca am o problema la motorisca mea si nu vreau sa ajung pe la ei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lonely rider Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 tot asa am patiti si eu...dar la mine a fost pus prea mult ulei pana sa ma prind de treaba a durat ceva timp e dubios ceea ce zici in BUC sunt tot felul de mascarici care declara mecanici moto Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexandrub Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 pai puteau sa verifice chiulasa daca e sau nu plana...in caz ca nu era se putea indrepta ...dar tind sa cred ca nu pe la garnitura de chiulasa da ulei poate mai jos....poate mai sus.....pune si tu o poza eventual Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 Spune cine sunt "meseriasii",sa ii faci de cacao.De-te la OPC (cat mai ai garantie) si reclama-i.Poate reusesti sa iti iei banii inapoi. Trebuie sa dispara carpacii astia din decor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 Nu vorbesti cumva de garnitura de capac chiulasa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 Cum sa dai 18 milioane pentru reparatia asta de c....!Pe deasupra si de mantuiala!Daca le dadeam 3 milioane era ok la 4 ma simteam furat! Nu te supara dar la scorul asta si la asa lucrare ti-o cam meriti! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 Cum sa dai 18 milioane pentru reparatia asta de c....!Pe deasupra si de mantuiala!Daca le dadeam 3 milioane era ok la 4 ma simteam furat!Nu te supara dar la scorul asta si la asa lucrare ti-o cam meriti! Da' cu ce-i de vina omu' ca nu s-a tiganit cu teparu ala de mecanic? Acu' o fi rau sa ai bun simt in ziua de azi... Mergi omule la OPC cu factura ca-i ard la buzunare de nu se vad! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Responsabilu Postat Aprilie 24, 2009 Share Postat Aprilie 24, 2009 Si eu am aceeasi problema la XJR-ul meu.Si parca nu as vrea sa vad ca mi-o fur si eu.Cu toate ca nu vreau s-o dau pe mana vreunui service daca e nevoie neaparata o sa revin cu un PM sa-mi spui clar la cine sa NU ma duc. Oricum e mult cat ti-au luat si la ce treaba au facut.Mai ales daca zici ca nici macar n-au avut bunul simt sa curete macar un pic..e clar.in graba, sa scape si sa-ti ia banii. Mie tot la un service mi s-a spus ca trebuie schimbat capacul cu totul eventual, cu suruburi, cu garnitura cu tot.Desi sa fiu sincer ma indoiesc ca ar avea ceva capacul..Poate nu ti-au prins corect garnitura..explicatii ar mai fi.Nu te grabi s-o duci la fiare vechi asa repede, o solutie se va gasi pana una-alta vezi poate reusesti sa iti recuperezi macar o parte din ceea ce intraznesc sa numesc paguba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cangac Postat Aprilie 27, 2009 Autor Share Postat Aprilie 27, 2009 (editat) Foarte ciudata operatiunea asta cu garnitura de la chiulasa. Am fost la un alt service sa isi dea si un alt mecanic cu parerea... s-a uitat dubios la suruburile de la galerii si mi-a zis ca nu e asa sigur ca aia mi-au schimbat garnitura, plus ca daca ar fi dat jos chiulasa ar fi trebuit sa vada daca nu e plana... iar daca nu e plana sa o planeze!! ca cica asa se practica. Nu inteleg de ce mecanicul care a facut initial treaba imi zice ca la motociclete nu se planeaza chiulasa.. iar mecanicul la care am fost ulterior imi zice ca e o tampenie ca el a planat chiulase care erau strambe si ca era imposibil sa nu vada ca e stramba sau are imperfectiuni cel care a desfacut-o initial... O alta dubiosenie (aflata tot de la cel de-al doilea service la care am fost) ar fi ca operatiunea asta de ajuns la chilasa si schimbat garnitura ia cam 9 ore iar din ce vad eu in devizul meu am la manopera: - remediat diverse defectiuni 4,5 ore x 64.98 RON = 292 RON - reglat supape 2.5 ore x 93,86 RON = 234 RON - demontat montat carburator 2,1 x 93.86 RON = 197 RON si nu apare nimic legat de manopera la schimbarea chiulasei decat preturile pieselor: - garnitura chiulasa 110 RON - garnitura cilindru 66 RON - garnitura chiulasa 2 buc x 10 RON Ziceti-mi si mie, cate ore ia opeartia de schimbare a garniturii de la chiulasa? Editat Aprilie 27, 2009 de cangac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Aprilie 27, 2009 Share Postat Aprilie 27, 2009 Sigur nu ia 9 ore..e enorm de mult. Fara 3 ore, nu schimb garnitura de chiulasa ... trebuie sa fi meserias tare sa scoti un asemenea timp. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Aprilie 27, 2009 Share Postat Aprilie 27, 2009 Uita-te in manual si o sa vezi acolo daca chiulasa poate fi scoasa fara scoaterea motorului de pe cadru sau nu. La GSXF banuiesc ca trebuie scos motorul cu totul. Oricum se deconecteaza circuitul de ulei, de apa etc... Ori la tine nu vad factura pentru uleiul nou (macar completat) si mai ales nu vad factura pentru apa + antigel nou (ca ala sigur trebuie scurs). Iar sa-ti puna la loc uleiul vechi adunat si la fel antigelul scurs mi se pare aiurea rau (macar trebuiau sa te intrebe daca vrei sa ti le schimbe au ba). Oricum, 4 ore jumate pare un record de viteza. Inca o chestie: tu ai zis "toate garniturile de la motor" ... ori asta inseamna si garnitura de sub blocul de cilindri si garnitura dintre jumatatile carterului poate (sau acolo se pune silicon) plus o groaza de alte garnituri pe la pompa de apa, axul schimbatorului, bla bla... Foarte ciudata operatiunea asta cu garnitura de la chiulasa. Am fost la un alt service sa isi dea si un alt mecanic cu parerea... s-a uitat dubios la suruburile de la galerii si mi-a zis ca nu e asa sigur ca aia mi-au schimbat garnitura, plus ca daca ar fi dat jos chiulasa ar fi trebuit sa vada daca nu e plana... iar daca nu e plana sa o planeze!! ca cica asa se practica.Nu inteleg de ce mecanicul care a facut initial treaba imi zice ca la motociclete nu se planeaza chiulasa.. iar mecanicul la care am fost ulterior imi zice ca e o tampenie ca el a planat chiulase care erau strambe si ca era imposibil sa nu vada ca e stramba sau are imperfectiuni cel care a desfacut-o initial... O alta dubiosenie (aflata tot de la cel de-al doilea service la care am fost) ar fi ca operatiunea asta de ajuns la chilasa si schimbat garnitura ia cam 9 ore iar din ce vad eu in devizul meu am la manopera: - remediat diverse defectiuni 4,5 ore x 64.98 RON = 292 RON - reglat supape 2.5 ore x 93,86 RON = 234 RON - demontat montat carburator 2,1 x 93.86 RON = 197 RON si nu apare nimic legat de manopera la schimbarea chiulasei decat preturile pieselor: - garnitura chiulasa 110 RON - garnitura cilindru 66 RON - garnitura chiulasa 2 buc x 10 RON Ziceti-mi si mie, cate ore ia opeartia de schimbare a garniturii de la chiulasa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Aprilie 28, 2009 Share Postat Aprilie 28, 2009 In primul rand ai pus prea mult ulei si s-a dus naibii garnitura aia. Asta a fost buba ta. La service...daca ar fi sa o iei pe numarul de ore care ar trebui sa il faca pentru un motor la ce defectiune ai...sincer fara 2 zile de lucrat nu scapi...ceea ce ar veni destul de mult ca manopera si ai plati o gramada. In al doilea rand, mi se pare de tot kko sa iti zica ca a schimbat garnitura cand pe motor inca este ulei imbacsit. Orice mecanic intreg la minte il curata cat de cat sa nu se murdareasca ca dreq...si sa-ti arate ca de fapt a schimbat-o. Din cate stiu eu...cu o garnitura noua se mai strange dupa ceva timp inca o data. Sorry eu asa stiu... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Aprilie 28, 2009 Share Postat Aprilie 28, 2009 grnitura de chiulasa nu se duce de la prea mult ulei dar asta e alta treaba. in schimb cu stransul chiulasei din nou eu personal am facut-o pe un suzuki rf de 2 ori cand am schimbat-o. strans, mers 500 de km, pus dinamometrica din nou pe ea. inca era stransa ca prima data si in manual nu spune nimic de strans din nou dar am preferat sa fiu sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
intrusu Postat Aprilie 28, 2009 Share Postat Aprilie 28, 2009 @cangac: tocmai m-am intors si eu de alt talent in viata.......sa te fereasca sfantu` sa ajungi la el - daca vrei detalii; pe pm. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Aprilie 28, 2009 Share Postat Aprilie 28, 2009 Se planeaza orice chiulasa, ala era un papagal de ti-a spus ca nu se face asa la motociclete! Sa ma c.ac in servisul lui. Plus ca, cum dreaq sa prezinti clientului motorul imbacsit de ulei. Pai in ma-sa inseamna ca nici nu s-a uitat la el. Orice om normal (mai ales mecanic daca se pretinde asa) curata bine locul de interventie. Scrie dreaq mare pe primele pagini ale oricarui manual de reparatii. Manopera - de proasta calitate si foarte costisitoare. Fa-l public te rog pe "meserias" ca isi mai pierd cativa banii si timpul aiurea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Aprilie 28, 2009 Share Postat Aprilie 28, 2009 Se planeaza orice chiulasa, ala era un papagal de ti-a spus ca nu se face asa la motociclete!Sa ma c.ac in servisul lui. Plus ca, cum dreaq sa prezinti clientului motorul imbacsit de ulei. Pai in ma-sa inseamna ca nici nu s-a uitat la el. Orice om normal (mai ales mecanic daca se pretinde asa) curata bine locul de interventie. Scrie dreaq mare pe primele pagini ale oricarui manual de reparatii. Manopera - de proasta calitate si foarte costisitoare. Fa-l public te rog pe "meserias" ca isi mai pierd cativa banii si timpul aiurea. ai foarte mare dreptate! spune domne unde ai dus mobra la reparat sa nu trecem pe acolo! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rados Postat Aprilie 28, 2009 Share Postat Aprilie 28, 2009 Se planeaza orice chiulasa, ala era un papagal de ti-a spus ca nu se face asa la motociclete!Sa ma c.ac in servisul lui. Plus ca, cum dreaq sa prezinti clientului motorul imbacsit de ulei. Pai in ma-sa inseamna ca nici nu s-a uitat la el. Orice om normal (mai ales mecanic daca se pretinde asa) curata bine locul de interventie. Scrie dreaq mare pe primele pagini ale oricarui manual de reparatii. Manopera - de proasta calitate si foarte costisitoare. Fa-l public te rog pe "meserias" ca isi mai pierd cativa banii si timpul aiurea. acum nu vreau sa il scap pe "meserias" dar e bine de stiut ca inaintea schimbului de garnitura se face verificarea chiuloasei dar din pacate cine a schimbat a omis acest lucru , de aceea e bine sa spuneti ca vreti si verificarea chiuloasei si daca tot deschideti motorul se face si o verificare la scaunele supapelor , o compresie . in acest fel meseriasul nu o poate da cotita ca nu se verifica , trebuie sa aveti sa zicem unele cunostinte ca sa nu cadeti in capcana . a pune o garnitura nu inseamna doar minjirea cu silicon a garniturii si stringerea suruburilor + ca stringerea se face cu cheia dinamometrica nu " la mina " . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jane Roe Postat Aprilie 28, 2009 Share Postat Aprilie 28, 2009 acum nu vreau sa il scap pe "meserias" dar e bine de stiut ca inaintea schimbului de garnitura se face verificarea chiuloasei dar din pacate cine a schimbat a omis acest lucru , de aceea e bine sa spuneti ca vreti si verificarea chiuloasei si daca tot deschideti motorul se face si o verificare la scaunele supapelor , o compresie . in acest fel meseriasul nu o poate da cotita ca nu se verifica , trebuie sa aveti sa zicem unele cunostinte ca sa nu cadeti in capcana . a pune o garnitura nu inseamna doar minjirea cu silicon a garniturii si stringerea suruburilor + ca stringerea se face cu cheia dinamometrica nu " la mina " . Parere personala: : Garnitura de chiulasa se SCHIMBA la orice desfacere!!! Nu este obligatorie rectificare capac chiulasa , decat in cazurile in care a fiert rau motorul si sunt deformatii de peste 200-500 microni la planeitate. Urez BAFTA! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cangac Postat Aprilie 29, 2009 Autor Share Postat Aprilie 29, 2009 (editat) elfworkshop e service-ul cica e dealer suzuki pe scurt - bani multi, treaba de mantuiala, garantie de sters la fund made in ro Editat Aprilie 29, 2009 de cangac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Aprilie 29, 2009 Share Postat Aprilie 29, 2009 Mai ales la motoare ceva mai vechi de 5 - 10 ani e bine sa se verifice si planeitatea + supape. Exista niste baieti care fac exact asa ceva in Baneasa. Planeaza, rezolva supapele si scaunele, pe scurt iti fac chiulasa bec, gata de montat cu garnitura noua. Pe Sos. Viilor in Buc exista un mare meserias care fabrica garnituri de chiulasa pentru orice auto sau moto. Preturi nu prea mici dar in limita bunului simt. Calitatea foarte buna si garantie dupa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Aprilie 30, 2009 Share Postat Aprilie 30, 2009 Mi se pare cea mai de cacao faza sa vezi ca omul nu stie si sa-l arzi pentru asta, sigur asa nu se fac clientii fideli. Ai mai facut ceva cu aia? macar sa mai recuperezi o parte din bani? Tinand cont ca nu ti-au remediat problema initiala nu vad de ce le-ai da bani, daca nu-s capabila sa munceasca pe chibrite. Eu zic sa te duci la protectia consumatorului daca ai tot devize, facturi etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Aprilie 30, 2009 Share Postat Aprilie 30, 2009 (editat) elfworkshop e service-ulcica e dealer suzuki pe scurt - bani multi, treaba de mantuiala, garantie de sters la fund made in ro La ei am sunat eu sa imi schimbe si mie doua seturi de placute frana EBC( situl lor a fost luat de pe situl ebcbrakes) raspuns " Domne` suna la dealar ca noi doar vindem" iar dealarul din ungaria a spus ca daca am drum pe acolo le schimba fara nici o problema? Editat Aprilie 30, 2009 de drc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rados Postat Aprilie 30, 2009 Share Postat Aprilie 30, 2009 Mai ales la motoare ceva mai vechi de 5 - 10 ani e bine sa se verifice si planeitatea + supape. Exista niste baieti care fac exact asa ceva in Baneasa. Planeaza, rezolva supapele si scaunele, pe scurt iti fac chiulasa bec, gata de montat cu garnitura noua.Pe Sos. Viilor in Buc exista un mare meserias care fabrica garnituri de chiulasa pentru orice auto sau moto. Preturi nu prea mici dar in limita bunului simt. Calitatea foarte buna si garantie dupa. salut baga ceva detalii ( nume ,adresa ,telefon )despre meseriasul cu garnituri ca avem situatii in care nu gasim garnituri sau asteptam fff mult ptr ca sunt motoare modele vechi si comerciantii nostrii nu au stoc pe ele . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Aprilie 30, 2009 Share Postat Aprilie 30, 2009 salut baga ceva detalii ( nume ,adresa ,telefon )despre meseriasul cu garnituri ca avem situatii in care nu gasim garnituri sau asteptam fff mult ptr ca sunt motoare modele vechi si comerciantii nostrii nu au stoc pe ele . Daca este vorba de Cartus` am eu numarul lui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.