Sari la conținut

Curge ulei pe la chiulasa


cangac
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

Am si eu o intrebare. Daca la un motor incepe sa ii curga ulei pe la garnitura de la chiulasa, chiar e terminat nu se mai poate face nimic ca sa se opreasca curgerea?

Am achizitionat anul trecut un gsxf 600 din 2001, motor bunicel cu care am facut anu trecut aprox 8000 de km fara nici o problema pana intr-o zi am observat ca ii curge ulei pe la filtrul de ulei din cauza ca se desurubase de la vibratii probabil. Bun, m-am dus i-am luat filtru de ulei nou si nu am completat ci l-am schimbat complet numai ca stiti cum e in romania la orice magazin, te duci.. intrebi aveti ulei 10W40? Nu dar avem asta e mult mai bun. (si mai scump bineinteles). Bun da-ti-mi-l pe acela. Shimb uleiul, pun exact un sfert mai putin de limita maxima. Dupa o saptamana vad ca a inceput sa curga ulei pe garnitura de la chiulasa, in fata pe centru unde este un surub.

Cum e romanu, intreb in stanga si-n dreapta, toata lumea isi da cu parearea... ai pus prea mult ulei si-a dat pe-afara.

Mai scot din ulei... si-o las asa ca oricum sezonul era pe terminate si nu mai aveam chef sa investesc alti bani.

 

Vine primavara... zic hai sa ii fac o pregatire pentru sezon ca la carte. O duc la un service mai decent... le arat pe unde curge. Da tb schimbata garnitura de la chiulasa. Zic ca daca tot schimb sa schimbe tot ce inseamna garnitura pe la motor, sa ii faca o curatare o sincronizare, lichid de frane si un cablu de ulei care leaga radiatorul ca era umed la o imbinare.

Face un deviz.. ne intelegem la 14 milioane cu tot cu manopera. Trec 2 sapt. Vin piesele. Inca vreo 2-3 zile ca au mai gasit si alte probleme pe la tacheti (reglat 2 mil in plus) 14+2 -> la final 18 milioane.

schimbat lichid frane,

schimabt garnitura chiulasa + capac

schimbat bujii,

schimbat ulei,

curatat + sincronizat carburatoarele

reglat tacheti,

schimbat furtun de legatura intre radiator si motor

+ alte defectiuni minore (care habar-n-am ce au fost, desi initial lasesem vorba sa ma anunte si pe mine cu un tel daca mai sunt modificari la pretul initial de 14 mil)

 

Cand ma suna cei de la service, e gata... Ma duc sa o iau, intradevar se vedeau garnituri noi la chiulasa.. dar nu putei sa iti dai seama daca mai curge sau nu, deoarece era manjita toata chiulasa cu ulei imbacsit. Da sa o porneasca sa imi arate ca merge (moment pentru o mica atentie), bineinteles ca nu a pornit la prima cheie cu socu tras, la rece (asa ca adio la mica atentie pe care voiam sa o las mecanicului) Dupa o revizie completa la motor mi-era mie jena sa vad ca nu porneste.

 

In fine platesc 18 milioane... vad ca pe factura scria ca am garantie 3 luni, zic hai ca daca o mai curge vin inapoi.

Am adus-o acasa, a stat o luna degeaba pentru ca a fost urat afara si aveam si cauciucul spate terminat. Dupa o luna schimb cauciucul si am inceput sa ies cu ea de mai multe ori, aparent nu mai curgea. Dupa 3 sapt vad iar ulei pe la chiulasa... Dau telefon din nou la acel service cu renume.. ca doar scrie ca am garantie pe factura. Imi zic sa vin sa se uite la ea.

Ma duc din nou la service si cand vine mecanicu se uita un pic printre carene. Da verdictu. N-are ce sa ii faca! Poate doar sa ii mai stranga un pic suruburile, "dar pe raspunderea mea". Wtf.!!!! Dupa care o da in diverse ca e stramba ciulasa si trebuie polishata dar la motociclete nu se practiva. :D Aka cu garantia ma pot sterge la fund.

Degeaba am incercat sa ii explic ca am a inceput sa curga imediat cand am schimbat uleiul ca omu tot dadea din cap ca e imposibil de facut ceva. Jenant!!!

 

Intrebare.. chiar e de dus la fier vechi daca curge ulei pe la garnitura de la chiulasa?

Exista vreun service in tot bucurestiul asta unde se poate remedia o astfel de problema? Ca de acest "service" renumit pe care toata lumea mi-l recomanda nu mai vreau sa aud.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai puteau sa verifice chiulasa daca e sau nu plana...in caz ca nu era se putea indrepta :D...dar tind sa cred ca nu pe la garnitura de chiulasa da ulei :D poate mai jos....poate mai sus.....pune si tu o poza eventual :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum sa dai 18 milioane pentru reparatia asta de c....!Pe deasupra si de mantuiala!Daca le dadeam 3 milioane era ok la 4 ma simteam furat!

Nu te supara dar la scorul asta si la asa lucrare ti-o cam meriti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum sa dai 18 milioane pentru reparatia asta de c....!Pe deasupra si de mantuiala!Daca le dadeam 3 milioane era ok la 4 ma simteam furat!

Nu te supara dar la scorul asta si la asa lucrare ti-o cam meriti!

 

Da' cu ce-i de vina omu' ca nu s-a tiganit cu teparu ala de mecanic? Acu' o fi rau sa ai bun simt in ziua de azi...

 

Mergi omule la OPC cu factura ca-i ard la buzunare de nu se vad!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am aceeasi problema la XJR-ul meu.Si parca nu as vrea sa vad ca mi-o fur si eu.Cu toate ca nu vreau s-o dau pe mana vreunui service daca e nevoie neaparata o sa revin cu un PM sa-mi spui clar la cine sa NU ma duc. Oricum e mult cat ti-au luat si la ce treaba au facut.Mai ales daca zici ca nici macar n-au avut bunul simt sa curete macar un pic..e clar.in graba, sa scape si sa-ti ia banii.

Mie tot la un service mi s-a spus ca trebuie schimbat capacul cu totul eventual, cu suruburi, cu garnitura cu tot.Desi sa fiu sincer ma indoiesc ca ar avea ceva capacul..Poate nu ti-au prins corect garnitura..explicatii ar mai fi.Nu te grabi s-o duci la fiare vechi asa repede, o solutie se va gasi :D pana una-alta vezi poate reusesti sa iti recuperezi macar o parte din ceea ce intraznesc sa numesc paguba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte ciudata operatiunea asta cu garnitura de la chiulasa. Am fost la un alt service sa isi dea si un alt mecanic cu parerea... s-a uitat dubios la suruburile de la galerii si mi-a zis ca nu e asa sigur ca aia mi-au schimbat garnitura, plus ca daca ar fi dat jos chiulasa ar fi trebuit sa vada daca nu e plana... iar daca nu e plana sa o planeze!! ca cica asa se practica.

Nu inteleg de ce mecanicul care a facut initial treaba imi zice ca la motociclete nu se planeaza chiulasa.. iar mecanicul la care am fost ulterior imi zice ca e o tampenie ca el a planat chiulase care erau strambe si ca era imposibil sa nu vada ca e stramba sau are imperfectiuni cel care a desfacut-o initial...

O alta dubiosenie (aflata tot de la cel de-al doilea service la care am fost) ar fi ca operatiunea asta de ajuns la chilasa si schimbat garnitura ia cam 9 ore iar din ce vad eu in devizul meu am la manopera:

- remediat diverse defectiuni 4,5 ore x 64.98 RON = 292 RON

- reglat supape 2.5 ore x 93,86 RON = 234 RON

- demontat montat carburator 2,1 x 93.86 RON = 197 RON

 

si nu apare nimic legat de manopera la schimbarea chiulasei decat preturile pieselor:

- garnitura chiulasa 110 RON

- garnitura cilindru 66 RON

- garnitura chiulasa 2 buc x 10 RON

 

Ziceti-mi si mie, cate ore ia opeartia de schimbare a garniturii de la chiulasa?

Editat de cangac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur nu ia 9 ore..e enorm de mult. Fara 3 ore, nu schimb garnitura de chiulasa ... trebuie sa fi meserias tare sa scoti un asemenea timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uita-te in manual si o sa vezi acolo daca chiulasa poate fi scoasa fara scoaterea motorului de pe cadru sau nu.

La GSXF banuiesc ca trebuie scos motorul cu totul. Oricum se deconecteaza circuitul de ulei, de apa etc... Ori la tine nu vad factura pentru uleiul nou (macar completat) si mai ales nu vad factura pentru apa + antigel nou (ca ala sigur trebuie scurs). Iar sa-ti puna la loc uleiul vechi adunat si la fel antigelul scurs mi se pare aiurea rau (macar trebuiau sa te intrebe daca vrei sa ti le schimbe au ba).

Oricum, 4 ore jumate pare un record de viteza.

Inca o chestie: tu ai zis "toate garniturile de la motor" ... ori asta inseamna si garnitura de sub blocul de cilindri si garnitura dintre jumatatile carterului poate (sau acolo se pune silicon) plus o groaza de alte garnituri pe la pompa de apa, axul schimbatorului, bla bla...

 

 

Foarte ciudata operatiunea asta cu garnitura de la chiulasa. Am fost la un alt service sa isi dea si un alt mecanic cu parerea... s-a uitat dubios la suruburile de la galerii si mi-a zis ca nu e asa sigur ca aia mi-au schimbat garnitura, plus ca daca ar fi dat jos chiulasa ar fi trebuit sa vada daca nu e plana... iar daca nu e plana sa o planeze!! ca cica asa se practica.

Nu inteleg de ce mecanicul care a facut initial treaba imi zice ca la motociclete nu se planeaza chiulasa.. iar mecanicul la care am fost ulterior imi zice ca e o tampenie ca el a planat chiulase care erau strambe si ca era imposibil sa nu vada ca e stramba sau are imperfectiuni cel care a desfacut-o initial...

O alta dubiosenie (aflata tot de la cel de-al doilea service la care am fost) ar fi ca operatiunea asta de ajuns la chilasa si schimbat garnitura ia cam 9 ore iar din ce vad eu in devizul meu am la manopera:

- remediat diverse defectiuni 4,5 ore x 64.98 RON = 292 RON

- reglat supape 2.5 ore x 93,86 RON = 234 RON

- demontat montat carburator 2,1 x 93.86 RON = 197 RON

 

si nu apare nimic legat de manopera la schimbarea chiulasei decat preturile pieselor:

- garnitura chiulasa 110 RON

- garnitura cilindru 66 RON

- garnitura chiulasa 2 buc x 10 RON

 

Ziceti-mi si mie, cate ore ia opeartia de schimbare a garniturii de la chiulasa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand ai pus prea mult ulei si s-a dus naibii garnitura aia. Asta a fost buba ta.

 

La service...daca ar fi sa o iei pe numarul de ore care ar trebui sa il faca pentru un motor la ce defectiune ai...sincer fara 2 zile de lucrat nu scapi...ceea ce ar veni destul de mult ca manopera si ai plati o gramada.

 

In al doilea rand, mi se pare de tot kko sa iti zica ca a schimbat garnitura cand pe motor inca este ulei imbacsit. Orice mecanic intreg la minte il curata cat de cat sa nu se murdareasca ca dreq...si sa-ti arate ca de fapt a schimbat-o.

 

Din cate stiu eu...cu o garnitura noua se mai strange dupa ceva timp inca o data. Sorry eu asa stiu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

grnitura de chiulasa nu se duce de la prea mult ulei dar asta e alta treaba. in schimb cu stransul chiulasei din nou eu personal am facut-o pe un suzuki rf de 2 ori cand am schimbat-o. strans, mers 500 de km, pus dinamometrica din nou pe ea. inca era stransa ca prima data si in manual nu spune nimic de strans din nou dar am preferat sa fiu sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se planeaza orice chiulasa, ala era un papagal de ti-a spus ca nu se face asa la motociclete!

Sa ma c.ac in servisul lui. Plus ca, cum dreaq sa prezinti clientului motorul imbacsit de ulei. Pai in ma-sa inseamna ca nici nu s-a uitat la el.

Orice om normal (mai ales mecanic daca se pretinde asa) curata bine locul de interventie. Scrie dreaq mare pe primele pagini ale oricarui manual de reparatii.

Manopera - de proasta calitate si foarte costisitoare. Fa-l public te rog pe "meserias" ca isi mai pierd cativa banii si timpul aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se planeaza orice chiulasa, ala era un papagal de ti-a spus ca nu se face asa la motociclete!

Sa ma c.ac in servisul lui. Plus ca, cum dreaq sa prezinti clientului motorul imbacsit de ulei. Pai in ma-sa inseamna ca nici nu s-a uitat la el.

Orice om normal (mai ales mecanic daca se pretinde asa) curata bine locul de interventie. Scrie dreaq mare pe primele pagini ale oricarui manual de reparatii.

Manopera - de proasta calitate si foarte costisitoare. Fa-l public te rog pe "meserias" ca isi mai pierd cativa banii si timpul aiurea.

ai foarte mare dreptate!

spune domne unde ai dus mobra la reparat sa nu trecem pe acolo!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se planeaza orice chiulasa, ala era un papagal de ti-a spus ca nu se face asa la motociclete!

Sa ma c.ac in servisul lui. Plus ca, cum dreaq sa prezinti clientului motorul imbacsit de ulei. Pai in ma-sa inseamna ca nici nu s-a uitat la el.

Orice om normal (mai ales mecanic daca se pretinde asa) curata bine locul de interventie. Scrie dreaq mare pe primele pagini ale oricarui manual de reparatii.

Manopera - de proasta calitate si foarte costisitoare. Fa-l public te rog pe "meserias" ca isi mai pierd cativa banii si timpul aiurea.

 

acum nu vreau sa il scap pe "meserias" dar e bine de stiut ca inaintea schimbului de garnitura se face verificarea chiuloasei dar din pacate cine a schimbat a omis acest lucru , de aceea e bine sa spuneti ca vreti si verificarea chiuloasei si daca tot deschideti motorul se face si o verificare la scaunele supapelor , o compresie . in acest fel meseriasul nu o poate da cotita ca nu se verifica , trebuie sa aveti sa zicem unele cunostinte ca sa nu cadeti in capcana . a pune o garnitura nu inseamna doar minjirea cu silicon a garniturii si stringerea suruburilor + ca stringerea se face cu cheia dinamometrica nu " la mina " .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum nu vreau sa il scap pe "meserias" dar e bine de stiut ca inaintea schimbului de garnitura se face verificarea chiuloasei dar din pacate cine a schimbat a omis acest lucru , de aceea e bine sa spuneti ca vreti si verificarea chiuloasei si daca tot deschideti motorul se face si o verificare la scaunele supapelor , o compresie . in acest fel meseriasul nu o poate da cotita ca nu se verifica , trebuie sa aveti sa zicem unele cunostinte ca sa nu cadeti in capcana . a pune o garnitura nu inseamna doar minjirea cu silicon a garniturii si stringerea suruburilor + ca stringerea se face cu cheia dinamometrica nu " la mina " .

 

 

 

Parere personala: : Garnitura de chiulasa se SCHIMBA la orice desfacere!!! Nu este obligatorie rectificare capac chiulasa , decat in cazurile in care a fiert rau motorul si sunt deformatii de peste 200-500 microni la planeitate.

Urez BAFTA!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ales la motoare ceva mai vechi de 5 - 10 ani e bine sa se verifice si planeitatea + supape. Exista niste baieti care fac exact asa ceva in Baneasa. Planeaza, rezolva supapele si scaunele, pe scurt iti fac chiulasa bec, gata de montat cu garnitura noua.

Pe Sos. Viilor in Buc exista un mare meserias care fabrica garnituri de chiulasa pentru orice auto sau moto. Preturi nu prea mici dar in limita bunului simt. Calitatea foarte buna si garantie dupa. :D

 

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare cea mai de cacao faza sa vezi ca omul nu stie si sa-l arzi pentru asta, sigur asa nu se fac clientii fideli.

Ai mai facut ceva cu aia? macar sa mai recuperezi o parte din bani? Tinand cont ca nu ti-au remediat problema initiala nu vad de ce le-ai da bani, daca nu-s capabila sa munceasca pe chibrite. Eu zic sa te duci la protectia consumatorului daca ai tot devize, facturi etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

elfworkshop e service-ul

cica e dealer suzuki

pe scurt - bani multi, treaba de mantuiala, garantie de sters la fund

made in ro

La ei am sunat eu sa imi schimbe si mie doua seturi de placute frana EBC( situl lor a fost luat de pe situl ebcbrakes) raspuns " Domne` suna la dealar ca noi doar vindem" iar dealarul din ungaria a spus ca daca am drum pe acolo le schimba fara nici o problema?

Editat de drc
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai ales la motoare ceva mai vechi de 5 - 10 ani e bine sa se verifice si planeitatea + supape. Exista niste baieti care fac exact asa ceva in Baneasa. Planeaza, rezolva supapele si scaunele, pe scurt iti fac chiulasa bec, gata de montat cu garnitura noua.

Pe Sos. Viilor in Buc exista un mare meserias care fabrica garnituri de chiulasa pentru orice auto sau moto. Preturi nu prea mici dar in limita bunului simt. Calitatea foarte buna si garantie dupa. :D

 

:D

 

salut baga ceva detalii ( nume ,adresa ,telefon )despre meseriasul cu garnituri ca avem situatii in care nu gasim garnituri sau asteptam fff mult ptr ca sunt motoare modele vechi si comerciantii nostrii nu au stoc pe ele .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut baga ceva detalii ( nume ,adresa ,telefon )despre meseriasul cu garnituri ca avem situatii in care nu gasim garnituri sau asteptam fff mult ptr ca sunt motoare modele vechi si comerciantii nostrii nu au stoc pe ele .

Daca este vorba de Cartus` am eu numarul lui

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...