Sari la conținut

STATII CB Pe Moto


ipman
 Share

Postări Recomandate

Este problema ta ce cumperi ! Ce informatii sa-ti dea TIR-istii ? Unde este control ARR sau cantar? Ca din cite ascult pe Ch. 22 cu asta(vezi foto)...o cam "fura" si ei cu radarul! Ce canal "info" trafic folosesti tu ? Ca eu de cind fac trafic radio intern si international ( de vreo 15 ani) nu am auzit de canlul asta! Poate stii tu mai multe ! Detaliaza te rog !

 

Eh, lasa mai ca nu e chiar asa. De cate ori ies la drumuri mai lungi stiu exact unde este pozitionat radarul sau daca este in miscare, stiu daca pot sa fac o depasire mai riscanta pe anumite portiuni de drum (daca am un "coleg" in fata mea la cateva masini distanta), stiu daca varianta de drum pe care as putea sa merg este sau nu blocata....

Si ..una peste alta este foarte placut sentimentul oferit de cautarea unor solutii pentru montarea unei antene mai performante, gasirea unor posibilitati de efectuare a unor legaturi pe distante mai mari....

In ceea ce priveste diferenta dintre statiile CB in 27Mhz si cele PMR este cam aceeasi dintre cei care urca pe munte cu bocancul si rucsacul si cei care urca in adidasi cu telecabina. Ajungi in acelasi loc..dar...cum ?

Cunoscatorii stiu ce vreau sa spun. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 792
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

subscriu la ce a zis foxbat...

alfel prefer sa comunic cum a facut-o pana acum, in punctele de regrupare prin viu grai.

este interesanta ideea de a exploata cat mai bine CB-urile prentu comunicare intre noi si inteceilalti paticipanti la trafic.

parerea mea ca un 10-15km este ok.

 

as vrea sa intreb daca se poate un filtru pentru ca alimentarea statiei de la aculmulatorul (alternatorul) motorului sa nu mai fie cu paratiti inclusi.

din cele povestite am aflat ca atunci cand motorul e oprit se alimenteaza si totul e ok dar cadn se porneste mobra se umple de paraziti. solutii?

 

as merge pe varianta statie alimentata de la motor cu filtru, antena montata in spate pe porbagaj si acordata si kit de handfree cu buton PTT pe ghidon. optional un amplificator de 30W montat sub sa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa discutiile cu phyton, eu unul am ales sa cumpar din SUA acest model - http://universal-radio.com/catalog/ht/2222.html.

Si cu ajutorul unei co-forumiste (saru-mana :lol: ) pot sa-l aduc destul de rpd si ok ca bani.

buna de dimineata si sarut mana la co-forumista :)

daca ma aude si mai poate aduce unul , rog PM

sorry off topic

 

btw..vrea cineva un alan 42 , folosit o saptamana ? ( cutie, tot, luat de nou acum o saptamana :lol:

 

 

pretul a fost 450 ron .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna de dimineata si sarut mana la co-forumista :crack:

daca ma aude si mai poate aduce unul , rog PM

sorry off topic

 

btw..vrea cineva un alan 42 , folosit o saptamana ? ( cutie, tot, luat de nou acum o saptamana :lol:

pretul a fost 450 ron .

 

Grabeste-te ca vine Craciunul si Mosul va fi anul asta "in eter" :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

eu am asa ceva pe masina. am un tti 770 si o antena cap de serie de la Sirio. sirio 5000. se poate pune pe moto... asta daca doar auzi ce spun. de vorbit cu ei nu prea vad asa ceva.

 

Ps. folosesc statia de 2 ani se zile si nu am avut probleme. mai bine as pune un detector de radar. dar oricum o furi si asa.

 

pace.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la comunicarea intre 2 moto, din cate-am inteles eu chestia asta ar fi buna. Cei care stiu mai multa engleza poate ne explica exact ce fac.

 

GPS/GPRS/GSM mobile personal tracker, data logger, navigation system, which allows tracking, communicating with family members, lone workers, providing them with multiple security features at the touch of a button. 2 way voice call, LCD GPS display for navigation and data logger 100,000 waypoints, it is also an ideal device for vehicle tracking and navigation.

 

Functions :

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Send back location with Longitute/latitute data.

Tracking (by time interval, distance interval or smart

mode) .

Journey logging up to 100,000+ locations .

Emergency alarm.

Emergency calls .

Geo-fencing control .

Battery power low alarm .

Power management.

LCD GPS data display for navigation

Built-in 3D G sensor for power management .

Moving alert

Voice communication .

Voice wiretapping .

User report alarm .

GSM/GPRS simultaneously

Firmware upgrading remotely .

Unit password setting

 

Specification:

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Quad Bands GSM with (850/900/1800/1900Mhz) .

GPRS class 10,TCP/UDP protocol.

GPS 20 channels receiving.

Cold/Warm/Hot start time: 42/38/1 sec.

Superior sensitivity:-159dBm tracking .

Built-in rechargeable 1100mA/h Li-ion battery .

Built-in 4MB Flash Memory for data logger .

Built-in speaker and microphone .

128 x 64 LCD display (with back-light function) .

Ultra low power consumption: GPS/GSM stand .

?by time up to 60 hours .

Mini USB port for charging and data exchanging.

post-175-1198089757_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Referitor la comunicarea intre 2 moto, din cate-am inteles eu chestia asta ar fi buna. Cei care stiu mai multa engleza poate ne explica exact ce fac.

 

GPS/GPRS/GSM mobile personal tracker

e o duda care o porti cu tine si combina mai multe functii:

- GPS/tracker = stie unde esti (GPS) si tine minte traseul pe care-l parcugin

- GSM (limitat) = poti comunica cu "baza" - nu poti forma orice numar

- alarmare = daca ti se intampla ceva apesi pe SOS si un dispecerat (trebuie probabil abonament, sau instalat unul la "baza") receptioneaza apelul tau, impreuna cu locatia exacta (de pe GPS)

 

 

E un device folosit mai degraba de flotele auto sau de firmele de curierat valori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eram odata pe DN2 cu masina(slikuri de vara :rolleyes:)... ningea... si la un moment dat nu am mai putut avansa. am lasat masina intr-o curte la cineva. am luat microbuzu pana in targu frumos si de acolo nu m-a luat nimeni la auto stop. am vazut ca se mai poate circula...m-am intors inapoi la masina si am luat-o. apoi am mers ce am mers pana nu am mai putut continua. ceasu era 2 noaptea. si la autosop nu te ia nimeni. am rugat pe un "coleg" sa ma ia si m-a luat pana la bacau. si moca. si multe chestii din care m-a scos. cand nu avea itp la masina stiam unde sunt controalele de la rar si asteptam sa plece. etc etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eram odata pe DN2 cu masina(slikuri de vara :rolleyes:)... ningea... si la un moment dat nu am mai putut avansa. am lasat masina intr-o curte la cineva. am luat microbuzu pana in targu frumos si de acolo nu m-a luat nimeni la auto stop. am vazut ca se mai poate circula...m-am intors inapoi la masina si am luat-o. apoi am mers ce am mers pana nu am mai putut continua. ceasu era 2 noaptea. si la autosop nu te ia nimeni. am rugat pe un "coleg" sa ma ia si m-a luat pana la bacau. si moca. si multe chestii din care m-a scos. cand nu avea itp la masina stiam unde sunt controalele de la rar si asteptam sa plece. etc etc...

 

n-am inteles nimik. are vreo legatura cu topicul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

subscriu la ce a zis foxbat...

alfel prefer sa comunic cum a facut-o pana acum, in punctele de regrupare prin viu grai.

este interesanta ideea de a exploata cat mai bine CB-urile prentu comunicare intre noi si inteceilalti paticipanti la trafic.

parerea mea ca un 10-15km este ok.

 

as vrea sa intreb daca se poate un filtru pentru ca alimentarea statiei de la aculmulatorul (alternatorul) motorului sa nu mai fie cu paratiti inclusi.

din cele povestite am aflat ca atunci cand motorul e oprit se alimenteaza si totul e ok dar cadn se porneste mobra se umple de paraziti. solutii?

 

as merge pe varianta statie alimentata de la motor cu filtru, antena montata in spate pe porbagaj si acordata si kit de handfree cu buton PTT pe ghidon. optional un amplificator de 30W montat sub sa.

Salve Barbarossa,

Dupa cum ai citit pe aici, Thomas si Foxbat deja la acest moment au trecut in alta arie de frecvente mult mai buna ca CB-ul! Un filtru bun poti gasi pe la o sursa de calculator...iar daca nu , iei mataluta un tor de ferita si bobinezi pe el doua bobine separate a cate aprox. 45 spire, sarma Cu emailata diametrul de 0,6 si inseriezi una cu masa, una cu +...dar tot nu vei scapa total de parazitii electrici!

Referitor la solutia lansata de mine pe aici, vreau sa stii ca in afara de o comunicatie net calitativa, mai ai posibilittea in afara de a asculta radarul, de a "prinde" ambulanta, pompierii, salvamontul...iar in situatii de urgenta, calamitati, accidente grave, este exceptata rigorilor legii orice persoana neautorizata care anunta asfel de evenimente prin statie ! Asa suna legea in tara noastra! In consecinta ...oricine in aceste conditii poate lua legtura in cateva secunde cu respectivii, sarind peste 112! Mai este inca o posibilitate ...la mana fiecaruia dintre voi cei care doriti sa comunicati radio sa dati un examen si sa optineti o autorizatie de radioamator! Nu te obliga nimeni sa practici acest sport, dar in multe situatii este buna sa fie acolo in buzunarel! Examenele sunt ...asa ca in Romania ...o maslina , o atentie acolo...si eu zic ca se merita!

Toate cele bune! sarbatori Fericite!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve Barbarossa,

Dupa cum ai citit pe aici, Thomas si Foxbat deja la acest moment au trecut in alta arie de frecvente mult mai buna ca CB-ul! Un filtru bun poti gasi pe la o sursa de calculator...iar daca nu , iei mataluta un tor de ferita si bobinezi pe el doua bobine separate a cate aprox. 45 spire, sarma Cu emailata diametrul de 0,6 si inseriezi una cu masa, una cu +...dar tot nu vei scapa total de parazitii electrici!

Referitor la solutia lansata de mine pe aici, vreau sa stii ca in afara de o comunicatie net calitativa, mai ai posibilittea in afara de a asculta radarul, de a "prinde" ambulanta, pompierii, salvamontul...iar in situatii de urgenta, calamitati, accidente grave, este exceptata rigorilor legii orice persoana neautorizata care anunta asfel de evenimente prin statie ! Asa suna legea in tara noastra! In consecinta ...oricine in aceste conditii poate lua legtura in cateva secunde cu respectivii, sarind peste 112! Mai este inca o posibilitate ...la mana fiecaruia dintre voi cei care doriti sa comunicati radio sa dati un examen si sa optineti o autorizatie de radioamator! Nu te obliga nimeni sa practici acest sport, dar in multe situatii este buna sa fie acolo in buzunarel! Examenele sunt ...asa ca in Romania ...o maslina , o atentie acolo...si eu zic ca se merita!

Toate cele bune! sarbatori Fericite!

 

avem si un radioamatorism printre noi... imi place acest sport.. ar trebui sa spui si in ce consta acel examen. am vrut sa dau si eu sa imi iau autorizatie dar nu imi place deloc codul morse... imi place SSB-ul :rolleyes: asa ca mi-am luat o statie de tir sa imi innec amarul ca "profu" nu ma lasa pe statile mari cu, care se putea vorbi la MARE DISTANTA. Imi aduc aminte de revelioanele petrecute acolo comunicand cu oameni de peste tot si de noptile nedormite de dom profesor care strangea cat mai multe indicative pe foi...

 

va saluta YO8KOS pentru cine stie :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va saluta si ex YO4GJW,actual YO9GJW...nu cred ca se mai da examen la telegrafie acum,s-au mai skimbat regulile de cand am dat ultima ora examen (eu am autorizatie din '95)...pentru mai multe detalii intrati pe www.radioamator.ro ...si oricum ,chiar si inainte ca sa obtii clasa pentru ultrascurte (clasa a IV-a cum era inainte) nu iti trebuia telegrafie...telegrafia era doar pentru lucrul in unde scurte (de la clasa a III-a in sus)....

 

bafta!...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat si eu odata. Si mi s-a taiat cind am intrebat intr-o zi si au zis ca examenul e miine, a doua zi imi spun ca a fost ieri.

Concluzia a fost ca sa ma mai caute ei cind o sa ma rog de ei sa le dau bani pe examen si pe taxe.

Totodata frumusetea de alta data era nevoia. Acum sint nejustificat de scumpe si nu mai sint necesitate, nevoile de comunicare acum sint altele si mai ieftine. Nu vad la ce ai mai cheltui mii de dolari sau euro cind poti avea acelasi lucru cu messenger-ul, si mobilitate buna cu un PMR de 150RON la cumparaturi.

Sa fiti voi sanatosi cu radioamatoria, ma bucur ca exista oameni care au avut noroc sau rabdare sa treaca peste asta, dar in acelasi timp stim cu totii ca nu e doar lapte si miere in radiomatorie.

P.S. Grija la emisia in alte benzi decit aveti licenta sau n-aveti deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

cam liniste...

referitor la filtru pentru deparazitare care se gaseste in sursa PC, mai exact ce iau din matzele alea si cum le leg...?

am o antena cu talpa magnetica, e in regula caca o pun pe o tabla patrata montata pe capacul topcaseului? trebuie tabla legata la masa motorului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

salutare oameni buni. Stiu ca s-a mai scris, dar si parerea mea este ca o statie PMR este mai buna pe moto decit un CB. Exista statii PMR care bat destul de departe, am folosit Midland G7 cu care am vorbit cam 5km in cimp deschis fara nici o problema. Statiile CB necesita o antena lunga si cu un plan de masa foarte solid, altfel... va fi sub performantele unei statii PMR bune. Eu folosesc un Midland Alan 42 pentru care am pe masina antena de 2 metri si pot vorbi citiva kilometri. Pe antena ei de portabila nu emite deloc, in oras nici 500m :cheers: Nu vad cum s-ar putea adapta o antena calumea pe motor..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

avem si un radioamatorism printre noi... imi place acest sport.. ar trebui sa spui si in ce consta acel examen. am vrut sa dau si eu sa imi iau autorizatie dar nu imi place deloc codul morse... imi place SSB-ul

 

 

Nu mai e necesara cunoasterea alfabetului morse, pentru obtinerea certificatului de radioamator de unde scurte. Examenele se dau la sediile inspectoratelor generale teritoriale de comunicatii, sunt de regula 2 sesiuni: primavara si toamna. Detalii pe site-ul ANRTCI si radioamator.ro

 

73 & SU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...