Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

De ce sa fie mai docil un V2?? Am inceput pe un 600L4 si pana pe la 5000 trage "normal", nimic de speriat, trage doar suficient. Dupa ce ajunge pe la un 7000 incepe nebunia. La v2 cum e? Trage de jos. Daca te agati in acceleratie, ai mari sanse cu v2-ul sa te pierzi, decat cu un 4L.

 

Si, sa raspund la intrebarea de mai sus, dau cateva exemple:

-la Honda ai CBR F (sport touring) si CBR RR (super sport)

-la Suzuki ai GSXF si GSXR s.a.

ma refeream la distribuirea puterii la roata. un V2 iti da puterea de la 2500-3000 apoi de pe la 7000 o simti mai tare, dar in schimb nu ai acele explozii de putere. daca te agiti in acceleratie is mai putine sanse cu V2 sa te ridici decat cu L4. pt ca nu ai acele explozii. in schimb trebuie sa fii atent la frana de motor, mai ales pe ploaie, sau pe curbe. dar pe curbe mai putin, si numai daca nu ai gume bune.

de ex pe a mea, cu 130cai o ridicam in general doar pe depasirile agresive si pe plecarile bruste. frana de motor ma speriat cand coboram la vale si am depasit pe ploaie, iar cand am inchis depasirea si am inchis si gazu am simtit o uosara fandare spate. dar asta a fost de la guma ca era varza. (nu-mi venise noua guma)in rest pe curbe poti scapa mai multe mana in gaz la V2 fata de liniar, dar asta nu inseamna ca nu te va da de pamant. (fapta patita de mine)

 

si intradevar, CBR F e ok, pt inceput, la fel si GSX F dar pozitia pe CBR F e mai sportiva decat pe GSX F

 

iar cel mai mare dusman al incepatorilor nu este motorul mare sau categoria, fie ea sportiva sau turing ori chopper..... ci caii putere dati la roata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Sa zici ca un V2 e docil...mai docil mi se pare un 4 in linie decat un v2 la orice ora,de ex un bandit mi se pare foarte docil.V2-ul este un motor cu carcter,dar cu hachitze si deloc pt incepatori.Marea explozie de putere care la motoarele 4 in linie se intampla cam dupa 8000rpm nu ar trebui sa te ia prin surprindere la turatiile alea,si oricum,daca motorul nu e de 1000cc,explozia aia de putere e ok,nu ai de ce sa te sperii.

In opinia mea cel mai mare dusman al incepatorilor nu sunt caii la roata,ci felul cum vin si cand vin caii si cuplul,mai ales ca la cele mai multe motociclete puterea nu vine liniar (si in cautarea de putere cat mai liniara s-a pus motorul 4L pe motor).Cel mai mare dusman al incepatorilor e in opinia mea faptul ca majoritatea nu realizeaza ca un motor e mult mai greu de condus decat o masina si ca are putere muult superioara unei masini bune si frane net inferioare.

 

@ adi_fred2000 :

Diferentele dintre un touring sport si un supersport sunt cam urmatoarele :

- touring-ul NU e mai manevrabila decat SS-ul,dimpotriva,e chiar invers : SS-ul e mai manevrabila,are frane mai bune si e mai usoara,insa orice motor sport e mai greu manevrabil la viteze mici (sub 30-40kmh) din cauza pozitiei,razei de bracare si in principal datorita faptului ca nu sunt facute sa mearga la viteze mici.

- touring-ul e mult mai comoda,pe ss ai pozitia mai dedicata "forjei",pozitie ok daca dai o tura,dar deja dupa 100km te dor toate alea

- SS-ul va trage mai de sus ca touring-ul,dar va trage mult mai dur,raspunsul accel fiind mult mai "ascutit" ca sa zic asa

Nu orice are eticheta "sport-touring" e cumintzel : vezi VFR-ul de 1200 si mai ales Suzuki GSX-R 1300 zisa si "Hayabusa" care se incadreaza nu la supersport cum ar crede unii,ci la categoria sport-touring.

Pui niste intrebari aiurea,gandeste si tu inainte sa scrii ceva : ce dezavantaje crezi ca ai cand mergi pe un motor greu???Sau hai sa o luam altfel,crezi ca ai vreun avantaj? :P

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce te incurci cu una slaba de doar 1200, ca sa vrei upgrade imediat ca nu mai "trage"?

 

baga direct un ...BMW K1300R!

 

Citez de pe site-ul cu mobre bemveu, la modelul acesta - Puneți-vă în valoare muÂşchii!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic sa nu faci misto ca nu e chiar asa cum crezi tu . nu stiu ce experienta ai dar o sa iti dau exemplu ,am condus ceva timp o masina de 100Cp am trecut pe una de 200Cp si am lovit-o .un prieten a mers o gramada de timp pe motor de 50cp s-a urcat pe unul de 100cp si buf a doua zi deci e discutabila chetia cu motor mare din prima, de aia am intrebat pe aici una alta sa ma informez .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da' chiar nu am facut misto! daca intri pe site la mobrele BMW vandute in romania o sa vezi ca asta-i exact ce scrie acolo - pune-ti in valoare muschii :banana:

 

acum serios, ce vrei tu este un motor mare, greu, puternic si foarte scump. toate sunt argument sa NU il iei ca prim motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca n-ai mai mers deloc pe motociclete,prim motor? CB500 sau GPZ500.Fara inline 4 de 600 ca te imprastii destul de usor cu ele

Daca mai ai habar cat de cat se poate si un naked de 600 (Hornet,Bandit,etc)

Sfatul meu este sa stai departe de motoarele de 1000 deocamdata,si chiar dupa 2-3 ani,cand probabil o sa vrei sa iti iei 1000,suie-te pe 2-3 motoare de 1000 si da-te cativa km buni pe ele,parerea mea (desi am motor de 1000)e ca miarul e foarte cu hachitze si ifose si foarte neadaptat vietii de zi cu zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

k deci reformulez intrebarea: doresc sa stiu mai exact diferentele intre un turing sport si un supersport. ma refer la manevrabilitate ca incepator . banuiesc ca nici una nu se potriveste unui incepator dar daca incepatorul este dus cu pluta si chiar doreste una dintre ele e bine sa stie de la cei care au avut cele doua categorii ce si cum.

 

Supersport sunt motocicletele sportive de 600cc, cele de 1000cc se numesc superbike (SBK)

Sport touring sunt motociclete care au in general capacitati incepand cu 600cc (Hornet S, FZ6 S, Bandit S) pana la 1300-1400cc. Asadar de la motociclete relativ cuminti pana la adevarate uzine.

Diferentele intre motorizari - sportivele au motoare care se tureaza mult mai usor si mai rapid. Cele de 600 nu ai cuplu si nici puterie impresionante in ture joase si medii, la capatul turometrului insa, sunt foarte puternice. Cele de 100 sunt mai usor de condus din acest punct de vedere, au cuplu usor dozabil in ture medii dar puterea la linia rosie poate fi devastatoare pentru un incepator.

Motorul de sport touring este in general mai usor de exploatat de catre motociclistul fara inclinatii sportive. Curba de putere liniara si fara surprize de livrare a cuplului la roata spate.

Ciclistica unei sportive este foarte buna pentru mers sportiv dar nu e deloc o placere sa parcurigi distante de peste 500 de km pe zi. Devine obositor, asta nu inseamna ca e imposibil. Sport Touring inseamna o pozitie mai putin inclinata spre inainte, saua si comenzile sunt mai comode la drumuri lungi. Se pot conduce usor in ritm alert si chiar tare si cu gumele potrivite se poate merge si sportiv. Pozitia si ghidoanele pe sport touring permit o mai buna manevrabilitate in traficul din oras.

Franele - sunt diferente de la model la model. Sunt recunoscute franele de hayabusa din prima generatie pentru ineficienta de exemplu. In principiu, o motocicleta mai usoara va fi mai usor de controlat pe frane, de incetinit sau de oprit.

Sper sa-ti fie de ajutor. Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"suie-te pe 2-3 motoare de 1000 si da-te cativa km buni pe ele"

 

e bun sfatul tau asa o sa fac e cel mai bine sa-mi dau seama despre ce e vorba.

 

 

"daca vrei k1200R pentru cum arata motocicleta , iti poti lua linistit un f800R , arata aproape la fel, ai abs ,e muuult mai prietenoasa cu incepatorii"

 

nu vreau k1200R doar pentru ca imi place cum arata ....... in fine f800R poate fi o varianta...

 

 

@Cesar

multumesc de raspuns

 

Apropo ce stiti de faptul ca in primi doi ani nu ai voie motor mai puternic de 25kw? am un prieten care spune ca s-a ales cu dosar penal din cauza asta .....

 

[/url]

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur, tuturor celor care am luat carnetul mai demult si am trecut de limitarea asta de 25kW nu ne-ar fi convenit sa ni se impuna asta.

Legea exista dar e intr-o forma proasta, contestabila, ca tot ce e facut cu picioarele la noi in tara.

Daca ai peste 21 de ani si dai niste teste ar trebui sa-ti dea voie sa conduci motociclete mai puternice, dar nu se fac acele teste/cursuri- nu exista.

 

Asa ca eu personal nu cred ca prietenului tau a primit un dosar penal pe aceasta tema. Eu nu am auzit niciodata asa ceva, ar fi o premiera.

 

Pe de alta parte educatia se face cu pedepse aplicate. Daca pedepsele nu se aplica, incapatorii stiu ca nu-i opreste nimeni, asa ca toata lumea incepe cu un "frumos" 600.

 

Motociclismul are multe parti frumoase, plimbari, aer liber, mirosul naturii se simte mult mai bine prin casca, asa ca un an de zile cel putin pe un motor de 25kW nu ar strica nimanui.

Numarul accidentelor grave la incepatori ar scadea cu siguranta.

 

Vreti pedepse aplicate? Vreti inasprirea conditiilor de luare a permisului moto?

Nu stiu daca vreti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e nu e chiar asa citesc tot :) de inteles nu inteleg anumite chestii e adevarat si e normal sa nu stiu cu ce se mananca ca doar sunt incepator , de aia sunt prezent pe aici sa ma lamuresc cat de cat. si bineinteles , chiar daca mi-ar da cineva un miar nu m-as urca pe el asa fara nici macar un minim de experienta.... motor am in plan sa imi iau pana anul viitor iar daca eram hotarat sa imi iau k nu mai intrebam pe nimeni nimic ,il cumparam direct si gata . referitor la amicul meu asa sustine el in gura mare si la toata lumea ca a patit, dar probabil ca a facut el altceva......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Tin sa va salut pe toti cei care activeaza pe acest forum. Si sa incerc sa ma integrez si eu printre voi ca incepator pe doua roti. Sunt din Pitesti, am 24 de ani, posesor categ B de vreo 6 ani, iar spre rusinea mea inca nu am A-ul. Am facut scoala , dar m-am apucat prea tarziu si nu am mai apucat sa dau examenul pt ca s-a inchis sezonul.Acum astept cu nerabdarea venirea primaverii si deschiderea sezonului moto 2012 !

Urmaresc de ceva vreme cu mult interes topicurile deschise pe acest forum, am aflat destul de multe lucruri pe care nu le stiam despre motociclete, lucruri de care am tinut cont atunci cand am cumparat prima mea motocicleta (pe 1 noiembrie 2011) si anume un Cbr F2 de 600cmc , fabricatie 1994 inmatriculata in tara in 2010 !

Am observat ca sunt destui cei care pun intrebari despre ce motor ar trebui sa-si achizitioneze pt prima data.... in acceasi situatie am fost si eu ... si intr-un final am ales cbr-ul de 600 de la Honda, pe principiul ca daca esti cuminte si temperat poti invata si te poti descurca chiar daca este un motor puternic pt incepator.... pana la urma acceleratia este in mana mea.

Sarind acum de la prezentarea mea - in mare - , am si eu cateva intrebari la care as vrea sa obtin un raspuns (fara a genera discutii aprinse despre faptul ca s-a mai discutat .)

 

- Nu am gasit ce tip de antigel se pune in motor.In carte scrie ca se foloseste antigel cu specificatiile pt radiatoare si componente din aluminiu.(dar nu asa sunt toate, adica din aluminiu !?), Deci are ceva daca completez nivelul cu antigel de logan Rx D - Glaceol !?

- Nu am gasit ce cantitate de ulei intra in motor,evident in honda cbr f2, si cum anume se schimba.(trebuie respectat vreun protocol ceva ?!)

- Pt varsta care o are ar trebui sa folosesc ulei 10W40 ? sau alt tip? 10w50 ? (si daca puteti sa-mi spuneti exact o marca de ulei care o folositi cu serie si numar si ce mai scrie pe ea. de ex.Motul 5100, sau Motorex formula 1, 7000)

- Un site cu preturi accesibile pt piese de schimb, piese de intretinere si echipamente moto (trebuie sa-mi iau casca, protectii, manusi.. etc...)

si cam atat deocamdata, oricum nu mai am bani acum, mai ales ca trebuie sa ma ocup cu actele, inmatriculare, Rar.. etc ...

Astep sa ne vedem pe strazi cu bine !

Va salut, Alex

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ aktymel :

Salut,nasol sa ai motor si sa n-ai permis.Numa te enervezi.Dar,vorba batranilor : "las'ca la vara iara-i cald" :P

Ai facut o alegere foarte buna,F2-ul e un motor pur si simplu bun.Numai ca totusi trebuie tratat cu respect mai ales de catre un incepator.Probleme specifice modelului, din cate stiu eu sunt intinzatorul hidraulic (eu am avut Hornet din 98 care are acelasi motor cu F2-ul,dar pe Hornet e mecanic si nu se mai strica,la fel si pe succesorul F3 :P) care iti face distributia sa bata si releul de incarcare. (eu n-am avut probleme cu el pe Hornet,pe Hornet e asezat intr-un loc de cacao,pe cadru deasupra radiatorului unde inghite numa aer cald si din cauza pozitiei pur si simplu crapa pana la urma pt ca nu isi face racirea,nu e vina releului saracu,dar din cate stiu eu si pe F2 e asezat tot acolo).In rest motorul e beton.

Referitor la intrebarile tale :

1.Antigel G12 cere la orice magazin auto.G12 e pt motoare de Al.Si e de obicei roz..Poti sa iei si din ala cu 12 lei/litru.Si Castrol face "special pt motociclete" dar parerea mea e ca nu-si merita pretul foarte piperat.Daca vrei de calitate foarte buna si pret cat de cat ok,vezi Hepu (27-28 lei/1.5l).A nu se amesteca cu orice alt tip de antigel.Neaparat facut cu apa distilata (1.5ron/l).Se amesteca in proportie 1:1 (adica 1l de apa + 1l de antigel=love)

2.Eu am avut Hornet din 98 care are acelasi motor cu F2-ul si bagam 3.8l cu filtru schimbat.Daca nu schimbi filtrul,3.6l.Insa eu zic ca nu se face pt 30ron sa nu-l schimbi,daca ai impuritati,pilitura,toate se aduna in filtru si uleiul cel nou le va prelua.

3.Nu conteaza varsta,10W-40 e foarte bun pt un mers normal.Asta daca nu papa.A mea era din 98 si nu papa gram.Daca papa sub 0.5l/schimb e acceptabil.Daca mananca mai mult,pune-i un ulei mai gros.Marca?Eu foloseam Castrol Power 1,dar aici e o intreaga discutie,parerile sunt foarte impartite.Am bagat si Castrol Actevo si vreo 4500km a mers ceas,dupa aia a inceput sa dea semne de oboseala.Si Motul 5100 e foarte bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

super !! multumesc de raspunsuri @Method. cand o sa fac revizia si schimburile necesare o sa schimb tot: filtre,ulei..etc... Momentan o sa-i golesc instalatia de racire si o sa-i fac plinul cu antigel (ROZ) si apa 1:1 :P. inca odata multam` fain !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca treci pe antigel organic roz spala foarte bine circuitul de racire. Daca ramane antigel cu silicati si pui organic peste apar depuneri. Eu am scos un furtun de jos de la pompa de apa si am turnat cu furtunul apa de la chiuveta in radiator pana a curs curata. Cred ca 30 de l de apa am trecut prin el. Daca doar dai drumul din bloc ramane mult antigel inauntru.

Nu amesteca apa si antigelul inainte. Dupa ce ai spalat instalatia ramane apa inauntru. La mine circuitul are 3l parca si mi-au intrat 2,5l, deci jumatate de litru a ramas nescurs desi am culcat-o pe ambele parti incercand sa scurg tot. Pune 1,5l antigel si apoi apa pana se umple.

Antigelul ros rezista mai bine in timp. E garantat 5 ani. Eu am pus General Motors (GM). E 18 RON litrul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Revenind pe acest topic,legat de scapatul mainii in gaz,imi amintesc o faza de cand eram in prima luna.Eram pe drum,si am zis sa ma joc de-a "chopperu".Adica pozitie in spate,gen chopper,mainile intinse drept si vrum vrum.Asta pana cand in urmatoarele 10 secunde am luat o groapa,mainile nefiind indoite au tras de acceleratie,acceleratia m-a dat pe spate,deci mainile au tras si mai tare de ea si tot asa (un cerc al dracu de vicios :laugh: ).Ce tin minte e ca aproape am avut nevoie de o pereche noua de chiloti,nu stiu cum am reusit sa-mi ridic mana de pe acceleratie,parca era lipita cu adeziv de ea.Ah..vremurile cu morcovi... :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

salutare am si io o intrebare p topingul asta sunt incepator e bun yama fz 6'n 600c ptr incepatorii ?k defecte aauu si k aturi au?

multmuesc!

 

 

astept raspunsurii s

STIMA

asfalt uscat

 

Intreaba aici!

:cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Sunt incepator pe Suziki GSX-R600 si nu recomand niciunui alt incepator care nu a mai mers si nu stie cum e! Foarte puternic si foarte sensibil: frane, acceleratie ... Sper sa revin si sa dau si alte sfaturi in masura in care invat si eu cat mai multe. Mentionez ca am mai mers pe motoare si l-am ales special pentru ca mi-a placut pozitia de mers si mai multe aspecte ...

Asfalt uscat tuturor! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Din cate am inteles eu si de la cativa pieteni ... se pare ca totul depinde de capacitatea de a te adapta la motorul ales . Unii se adapteaza mai repede , altii mai greu , iar pentru altii din pacate nu mai au cand se se mai adapteze . Unul din motivele pentru care am ales sa incep pe touring , asa ar fi .

Poate ca si tu ai vrut sa incepi pe una prea sport ... dar daca tot ti-ai dat seama ca nu este pentru tien la nivelul asta , de ce nu incerci acum , cat timp nu e prea tarziu sa treci pe alta . Nesiguranta de care spui tu poate sa te marcheze intotdeauna cand te urci pe ea . Tu te referi ca nu recomanzi nici unui incepator sau nici tie nu ti-ai fi recomandat-o daca stiai cum e ?

Mie imi plac deocadamta Suzuki-ul V-strom sau F6 Fazer ... dar sa vedem pana la pasul decisiv ce alte motoare imi mai fac cu ochiul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo Kosh pentru topic desi nu sunt incepator,am citit cu mare placere tot ce ai scris din experienta ta pe doua roti,toti am trecut prin situatile descrise de tine unii au iesit din ele altii nu unii recunosc altii nu,ca incepator mesajul de conduita in trafic spus de tine plus un un echipament adecvat poate face diferenta dintre Viata si Moarte,ramane la atitudinea fiecaruia de cum va asimila sfaturile tale in fata faptului implinit :cheers: .Cu respect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia ar fi, ca acei mosi frustrati cum credeam eu despre ei la inceput nu vorbesc aiurea. Dar in cazul meu. Poate altul va merge fara probleme pe un SuperSport si va trai sa posteze si el pe froum peste ani si ani cum a inceput motociclismul pe Hayabusa. Dar, repet, nu e cazul meu. Si poate nici al tau, incepatorule care citesti acest post. Acuma depinde de tine daca ai vointa si rabdarea sa incerci si alte tipuri si capcitati cilindrice decat motocicleta visurilor tale. Asa ca TU, cel nascut pentru a pilota Hayabuse, R1, R6, NINJA si tot felu, tinand cont ca e viata ta in joc, parerea mea e ca se merita, chiar daca vei irosi ceva bani pe ceva inferior talentului tau.

 

Foarte frumos scris. Apreciez mult puterea ta de a-ti recunoaste limitele.

 

Nu stiu daca am mai spus dar nu exista un tipar al incepatorului. Oamenii sunt prea diferiti pentru a putea fi incadrati.

Eu ca si tine mi-am evaluat potentialul si m-am calmat. Pe motor sunt praf asa ca merg in limitele mele. In schimb am prieteni care desi au mai putina experienta ca mine merg mult mai bine. Si nu ma refer la viteza. Ma uit cum se inclina pe curbe, cum franeaza, cum pleaca de pe loc. Parca sunt turnati pe motocicleta.

Sunt dintre acei oameni care si-au inceput cariera moto direct pe SS.

 

La polul opus sunt cei care au mai multi ani si mai multi Km ca mine si sunt mega varza. Sunt nesiguri, schimba vitezele aiurea, schimba benzile aiurea si paradoxal meg cu viteza mai mare decat ceilalti care merg mult mai bine. Un alt paradox este ca merg aiurea au motoare de 125, 450, 500.

 

Experienta este vitala nimeni nu poate contesta acest lucru. Dar mai conteaza si omul. Cum este format, cum este antrenat.

 

Concluzia mea la concluzia ta este ca de fapt o importanta foarte mare o are puterea fiecaruia de a-si recunoaste limitele si de a-si accepta slabiciunile. Multe accidente se intampla din teribilism.

Nu spun ca eu sunt al mai puternic om. A trebuit sa ma jupoi bine pe asfalt ca sa imi dau seama de capacitatile mele. Eu am mai avut o sansa dar puteam sa nu o am. Aveam viteza foarte mare in curba aia pacatoasa.

 

Asa cum unii isi pot recunoaste slabiciunile s-au cum unii sunt facuti pentru a fi motociclisti la fel exista opusul lor in lume. Suntem diferiti si trebuie sa fim cat mai constienti si de acest aspect.

 

Dar orice fel de oameni sunteti mergeti cu grija.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...