Sari la conținut

Incepatorii si motocicletele puternice


Silenti
 Share

Postări Recomandate

Sa zicem dar nici Pikes Peak nu poti sa dai exemplu pentru ca nu sunt numai serpentine pe asfalt mai are si o portiune de macadam.

Editat de k-2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Bigfoot - nu prea e locul in topicul asta de discutii SS vs SMT, dar daca tot ai inceput... :P

In niciun caz nu e mai potrivit SMT decat SS pe serpentine. Vezi toate competitiile de hill climb din lume. Evident cele mixte (cu portinui neasfaltate) nu se pun. SMT castiga doar pe chestii extrem de inguste, nu stiu, sa aiba 1m latime soseaua si sa aiba curbe 180 de grade la fiecare 10m. Pana si pe Amckart castiga la timp decisiv SS, iar ala numai circuit de SS nu e, nici n-au unde sa schimbi viteza. Si zici de acceleratie ON-OFF la SS? Fata de SMT? Glumesti sper. Nimic nu e mai on-off si mai brutal decat un monocilindru de enduro/cross/sm. Am monocilidru si-l iubesc pe coclauri, evident nu se potriveste nimic mai bine acolo. Dar cu strada n-are nicio treaba. Mult prea scurta banda de turatii folosibile. M-ai auzit bine. Exact de ce acuzi tu SS sufera SMT. Cat ai, 2-3k ture folosibile la un monocilindru d-ala? La SS ai vreo 6-7. Spre diferenta de tine nu m-am dat o data pe "inamic", am roti de SMT la enduroaica si-am facut ceva km pe strada cu ea.

 

Revenind, exista motive serioase de a nu alege SS ca incepator. Dar daca le prezentam pe cele gresite (printre care si "e prea brutala") vor descoperi repede incepatorii ca nu e adevarat si vor considera ca ne inselam, SS fiind numai bun pentru ei.

Editat de Silenti
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca Bigfoot are dreptate pe undeva cu ideea lui. Adica in viata reala, pe serpentine unde asfaltul nu e mereu perfect, o motocicleta cu ghidon lat si inalt iti da mult mai multa siguranta decat un supersport. Ceea ce, pentru un rider fara prea multa experienta, poate face diferenta. Adica merge mai relaxat, mai safe si mai repede.

 

Acestea fiind zise, daca e vorba de viraje cu asfalt bun (nu serpentine la 180 de grade pe drum ingust), un rider care stie ce face cu un supersport merge mai repede. De ce? Se inclina repede, are plaja de turatie mare, libertate de inclinare mare, poate face hanging-off si isi sporeste si mai mult viteza pe viraj la aceeasi inclinare. Plus gume lipicioase, frane bune, ciclistica gandita ca sa poti intra pe frane in viraj etc.

 

Daca e sa luam Cheia ca exemplu (incepand din Valenii de Munte), ca sa merg cat mai repede as alege un KTM 990 SMT sau un Ducati Multistrada, nu o vitezana. Probabil as putea sa sustin acelasi ritm si pe supersport, dar as merge mai incordat. Pentru Brasov-Sighisoara, in schimb, supersportul ruleaza.

 

Per total, pentru mers pe strada (mai ales in Romania) eu nu vad rostul unui supersport. Si nu neaparat din cauza pozitiei, desi si asta e o problema, ci si pentru ca te distrezi doar in anumite situatii cu supersportul, situatii destul de rar intalnite in viata de zi cu zi. Am avut supersport, in anumite momente mi-a placut maxim pe strada, dar majoritatea timpului stai cu grija sa incetinesti la gropi, daca iei pasager sta naspa, ca sa simti o placere trebuie sa il turezi si atunci ajungi deja la viteze maricele (risc de accident, pierdut permis etc). Acum mi-as lua supersport doar daca as merge des pe circuit cu el. Pentru strada, Dominatorul pe care il am (am dat Fireblade-ul pe el) e arhisuficient. Merg pe orice fel de drum, e super agil, consuma putin, pozitia e misto si pe serpentine ma distrez de minune si las destui vitezisti in urma. Plus ca pot sa merg si off-road, merge si pe o roata si daca il dai pe jos nu e stres mare cu pagubele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe serpentinele alea merg totusi si tiruri. Adica nu-i pista de biciclete cu curbe stranse la 180 de grade sa nu poti lua virajele. Mie mi s-a parut distractiv pe serpentine si n-am avut niciun stres cu CBR-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe serpentinele alea merg totusi si tiruri. Adica nu-i pista de biciclete cu curbe stranse la 180 de grade sa nu poti lua virajele. Mie mi s-a parut distractiv pe serpentine si n-am avut niciun stres cu CBR-ul.

 

Eu nu ziceam sa le iei pur si simplu, ci sa le iei tare. Adica pe acele serpentine un supermoto arde linistit orice supersport, la asta ma refeream.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Silenti : nu stiu cum se comporta CCM 404 dar HSV 450 SMR al meu trage de jos ca un bivol(se ridica cu3-a fara probleme,fara ambreiaj fara sa schimb centrul de greutate,e de ajuns sa o ciupesc 2sec),nu am gauri de putere in plaja joasa - medie de turatie.

( la 2t e invers)

 

Kriminal stie bine ce zice ;) . El cred ca stie cel mai bine,din moment ce a avut Fireblade si acum Dominator.

Daca esti pe WARMODE cu un SM,un SS nu are sanse pe Cheia sau alte viraje de acest gen.

50 cai(turbati si omniprezenti) la 115kg 6 rapoarte scurte de tractiune + o pozitie care iti permite MULTE :D .

 

Acum totul depinde de gusturi.

Rational vorbind SS nu e stralucit pe serpentine (daca esti sportiv) din 2 pct de vedere:

1 nu ai o pozitie care sa fie cooperanta

2 motorul nu are LOC nu are UNDE sa se exprime ba esti ON ba esti OFF .

 

prea mult zgomot prea putina miscare pana sa intre in explozia de putere,KTM -ul iese din viraje ca un tun. 640cmc mono vs 1000cmc 4l.

 

Inca un filmulet nostim :laugh: SUPERMOTO vs NAKED vs SS

Editat de Bigfoot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In raliul rutier Moto Tour (al doilea filmulet) castiga in mod constant naked-uri. Exista si supersporturi care au castigat (Honda Fireblade), dar cu ghidon lat si inaltat si rapoarte mai scurte in transmisie (adica un fel de naked cu carene si cu multa putere). Supermoto-urile pure (cum e WR-ul din film) sunt mereu in top 10, dar nu castiga niciodata pentru ca pierd prea mult pe traseele rapide. Plus ca pilotii cu sanse la victorie nu prea isi aleg supermoto pentru ca ii termina pe etapele de legatura (sunt foarte inconfortabile si in raliul ala stai zile intregi in sa).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motocicletele puternice sunt pentru oameni puternici... pentru fraieri sunt alea slabe...

 

*si pentru femei

 

bine fraiere :D

 

Alo... unde te crezi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt. dan_junior si Sorin25.....nu la inceput se cade cu motorul,ci dupa putine zeci de mii de km,exact atunci cand crezi ca stii sa o tii mai bine si ca ai trecut cu bine de faza de incepator,eventual te si imbarbatezi ca ai evitat un contact cu ceva,datorat propriilor reflexe.

Si un motor de 500cc fuge f tare,asa k iti trebuie 2 ani pana sa zici ca depasesti,ca si conducator,performantele lui tehnice.dar diferenta dintre unul de 500 si unul de 1000 este ca primul te iarta pe franare,pe curbe,pe asfalt ud,etc mult mai mult.

 

 

Cu totii stim sa acceleram,si e si f f distractiv,dar nu cu totii ne si oprim in timp util,nu?

 

 

f bine spus, aproband cele spuse de tine ceva din propria eperienta nu cred ca face rau:

permis anu trecut inceput pe 600 ss intretimp schimbat 4 motorete 600...600...750..750. 30000 km toate bune si frumoase anu trecut nu am cazut, anu asta am facut 10000 am prins incredre mers pe circuit una alta si ce credeti pe strada buffffffff nu este de jucat cu gazul primele mii zeci iti este teama,prinzi incredre si imediat vine greseala, f mare atentie la momentul in care prinzi incredre in tine si te crezi batman .... nu esti

Editat de CIOCIO25
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-mi plac astia ca voi: blana pe linie dreapta, viteza de tricicleta pe curbe.

Trece pe langa voi unu cu o partaitoare de 50cp si pasagera.

Ii foarte boring sa vad cate un zmeu cu R6 si becul de frana aprins de inainte de curba si pana la iesire. Si dupa aia se mira de ce se inclina ei incet si motorul vrea sa ii scoata din curba. Cand esti motociclist si se aduna in spatele tau coloana de masini pe curbe, mai bine te reprofilezi. Sau incerci motocicleta gandita pentru oameni normali.

 

Raceri de semafoare si bulevard. :disappointed:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce-mi plac astia ca voi: blana pe linie dreapta, viteza de tricicleta pe curbe.

Trece pe langa voi unu cu o partaitoare de 50cp si pasagera.

Ii foarte boring sa vad cate un zmeu cu R6 si becul de frana aprins de inainte de curba si pana la iesire. Si dupa aia se mira de ce se inclina ei incet si motorul vrea sa ii scoata din curba. Cand esti motociclist si se aduna in spatele tau coloana de masini pe curbe, mai bine te reprofilezi. Sau incerci motocicleta gandita pentru oameni normali.

 

Raceri de semafoare si bulevard. :disappointed:

 

Nu e boring, e chiar amuzant. :) Ma distrez de minune sa trec cu Dominatorul de tot felul de R6-isti pe viraje.

Dar am observat ca nu tine neaparat de motocicleta. Adica nu e musai ca daca ai inceput pe vitezana nu o sa inveti sa te dai. Totul e in atitudine, din cate am observat. Daca te apuci sa inveti sa te dai ca lumea, sa stii sa iei viraje rapid si safe, sa franezi etc. o sa te descurci OK indiferent de motocicleta. Daca o arzi in stil forjator de oras sau in stil "eu oricum vreau doar sa ma plimb, nu sa ma dau tare", o sa ai probleme mereu pe serpentine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fix asa e si la masini.

 

Se vedea perfect la raliu: venea cate un meseriash cu Evo si se vedea pe el ce se kko in pantalonasii lui ignifugi. Dupa aia veneau 3 cu cate un Saxo si aia faceau pistoanele sa sara din motor. Multe Saxo-uri scoteau timpi mai buni ca masinile cu motor multm ai mare si tractiune integrala doar pentru ca soferii stiau sa conduca. Da astialalti nuuuu... ca Saxo e caca, ori Evo ori STI restul is pt fraieri. Eu am bani de bo$$ ma dau cu masina de bo$$ chair daca nu am habar sa conduc nici partaitoarea de 160cp si tractiune fata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator sangerete
Ii foarte boring sa vad cate un zmeu cu R6...

te cred ca ii foarte boring sa te uiti la R6, numai ca eu am R1. R1 nu ii boring sa vezi. kiss.gif

 

 

 

 

.....dar cred ca cel mai si cel mai boring ii cand se uita prietenele voastre la voi.mellow.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fix asa e si la masini.

 

Se vedea perfect la raliu: venea cate un meseriash cu Evo si se vedea pe el ce se kko in pantalonasii lui ignifugi. Dupa aia veneau 3 cu cate un Saxo si aia faceau pistoanele sa sara din motor. Multe Saxo-uri scoteau timpi mai buni ca masinile cu motor multm ai mare si tractiune integrala doar pentru ca soferii stiau sa conduca. Da astialalti nuuuu... ca Saxo e caca, ori Evo ori STI restul is pt fraieri. Eu am bani de bo$ ma dau cu masina de bo$ chair daca nu am habar sa conduc nici partaitoarea de 160cp si tractiune fata.

 

Eh, hai sa nu ne hazardam :) Saxo de care vorbesti , VTS, are 900 de kile (daca nu a mai scos nimic de pe el) si 120 cp :) motor de turatie, 1.6, 16v :) la raliu mi-as pune banii pe un saxo vts anytime :)

 

Baftoc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dau besini mai rapide decat saxo asta, vezi ca 4tuning e mai incolo, aici nu se extaziaza nimeni la o conserva mai ales un rahat de citroen.

 

@mistery vezi ca primul an se merge cu restrictor , la 150cp nu faci nimic cu un evo sau wrx + ca se mai protejeaza transmisii/motoare in functie de clasament

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cel care a initiat topicul...

Apreciez mult sfaturile...voi incerca pe cat posibil sa tin cont...

Am intrat de curand pe acest forum si imi place sa observ ca sunt oameni care se gandesc si la incepatori...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Excelent topicul Silenti! Felicitare!

Acum ca nou membru al acestei comunitati da-ti-mi voie sa va salut pe toti!

Problema mea:

34 ani, experienta in trafic peste 1milion km (turism, tir, etc), greutate 110 kg, h=1.90

Toate astea fiind spuse vreau sa-mi recomandati si mie un motor din clasa sportivelor.

M-am dat cu 600RR dar stau prost in ea, r6 nu prea mi sa parut stabila, imi place cum stau pe zx6r, dar prietenii mei imi recomnda ceva mai mare avand in vedere fizicul meu.

Parerea voastra?

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti orice motoreta iti place tie ;)

 

La varsta si gabaritul tau, iti recomand ceva de 1000cc, sunt mai masive si ceva mai mari ca dimensiuni. Pur si simplu ia-ti ce iti place tie.

Editat de Luci03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...