Sari la conținut

Banditmania


hot_wheel
 Share

Postări Recomandate

lol, corect, normal ca daca stai pe loc la relati nu o turezi ca aiba presiune. e clar ca la turatie mica si nevoia de ungere e mult mai mica, ideea este ca unu la mana, in oras din stop in stop motoreta se uzeaza in totalitate (nu numai ca si motor) mai mult, a doua la mana in mers nu ar trebui sa se mearga subturat in ideea in care se consuma mai putin, a treia la mana o turatie mai mare (si aici ase citi pana in zona rosie, nu va bati joc de ele, chiar daca merg, eu am dat o data sa vad daca merge, si a mers peste, dar este pe carburatoare, alea pe injectie sunt in general limitate elecronic) nu-i face rau, ba mai mult ajuta la o ungere cat mai buna bashca nu se ancraseaza piesele motorului si bujiile.

asa, si a patra la mana, cand iesiti cu ele din oras dupa ce a mers mai mult prin oras chiar ii face bine un pic de forja peste limita la care mergeti de obicei, dar si aici cu amendamentul sa nu se depaseasca zona rosie. in acest fel motorul se mai curaza un pic si la fel si bujiile. (am vazut diferenta intre niste bukii omorate prin oras si unele folosite afara din oras)

 

si mai e ceva, care dintre voi a citit manualul a vazut ca in primii 1000 Km, daca nu ma insel, acel asa zis rodaj, zice ca se merge cu o anumita turatie pentru fiecare treapta, ca motorul sa se aseze, dar dupa trecerea acestor km, nu mai exista nici o restrictie de turatie, accelerarea putanduse face pana in limita zonei rosii. evident ca toate celelalte reguli sa fie respectate, adica: ulei schimbat la timp si cu indicativ adecvat, la fel filtre (ulei, aer, benzina), bujii corecte, benzina de calitate, etc.

eu de ex, merg in functie de necesitate, am nevoie de 7000 merg 7000, am nevoie de 10-11000 merg asa, totul depinde de situatie, dar ca idee eu schimb in jur de 7-8000.

 

ps: am vazut ceva motoare desfacute, de masina ce-i drept, si este mare diferenta intre cele folosite preponderent la drum lung si cele folosite in oras. cele de drum lung sunt in general foarte curate, celelalte in schimb sunt ancrasate, diverse bucatele de pilitura care s-au combinat cu coxul creat in interior, bujii incarcate, funingine si capetele pistoanelor incarcate cu calamina, ce sa zic, imaginea nu e prea interesanta. ;)

Editat de teo3
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 15,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Terminati cu chestia asta cu rodaul si (cuvant urat).

Spre exemplu la nemti cand iti cumperi o masina si intrebi de rodaj, se uita aia la tine ca la rahatul in flacari.

Nu exista termen de rodaj la ei. Ai cumparat masina si mergi si in 100.000 de ture daca vrei fara sa fie vreo diferenta ca mergi asa la inceput sau dupa 10000 de kilometri.

Numai la noi e chestia asta cu "rodajul"

Editat de razvanusv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Terminati cu chestia asta

tu gresesti. stii, dar stii partial.

Masinile noi au motorul rodat, adica au fost pornite x ore, dar NU IN SARCINA!!! Nu stiu daca si la moto se practica la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Numai la noi e chestia asta cu "rodajul"

 

 

...Si in toate manualele de motocicleta si masina pe care le-am vazut... ;)

 

 

Desigur, daca iei "de la nemti" o masina veche de 10 ani, normal sa se uite ala la tine asa daca-l intrebi de rodaj...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zappy, zic de masinile noi.

@warlock, intradevar, ele au fost pornite si rulate la rece, fara ca motorul sa mearga efectiv. Unele, inainte de vanzare, sunt rulate si la cald, dupa care nu mai e nevoie de rodaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manual la Kult-ul meu scrie sa nu se depaseasca niste praguri de turatie in primii 500, 1000, 2000km. NU mai stiu exact, n-am manualul la indemana. Sincer nu stiu cum sta treaba la masinile sau motocicletete de fabricatie foarte recenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Banditosul argintiu
In manual la Kult-ul meu scrie sa nu se depaseasca niste praguri de turatie in primii 500, 1000, 2000km. NU mai stiu exact, n-am manualul la indemana. Sincer nu stiu cum sta treaba la masinile sau motocicletete de fabricatie foarte recenta.

Ai dreptate, Zappy.

Eu am luat-o pe a mea de noua, garantie, chestii, avantaje... la un Suzuki magazin-service autorizat in Germania, in 2008, firma oferea service grastuit in garantie, plus verificarile+ schimbul de ulei la km respectivi. Am facut doua schimburi, revizie tehnica, control reglaje, aprindere, ca la nemti maii frate... era farmacie in atelierul ala, si aparate ca la NASA...

S-am facut prima la 500 si a doua la 2000 km. Au verificat tot, precum au si downloadat informatia din computetu de bord... m-au felicitat ca n-am forjat-o...

Pana in 500 km am tras-o maxim 4000 RPM, bineinteles cu opriri scurte si dese... apoi, intre 500-2000 mi-au spus sa nu depasesc in drum lung si constant 5000 de ture, dar ca pot sa urc pana-n 7000 numa la accelerari scurte... dar nu mai mult... asa am si facut....

Am manualul in limba germana...

meseriasi, nemtii astia...

 

Dar acu nu-s acasa...maine pornesc.. ajung poimaine ... am un ecuator de traversat... ;) .

Mesaj completat

Ai dreptate, Zappy.

Eu am luat-o pe a mea de noua, garantie, chestii, avantaje... la un Suzuki magazin-service autorizat in Germania, in 2008, firma oferea service grastuit in garantie, plus verificarile+ schimbul de ulei la km respectivi. Am facut doua schimburi, revizie tehnica, control reglaje, aprindere, ca la nemti maii frate... era farmacie in atelierul ala, si aparate ca la NASA...

S-am facut prima la 500 si a doua la 2000 km. Au verificat tot, precum au si downloadat informatia din computetu de bord... m-au felicitat ca n-am forjat-o...

Pana in 500 km am tras-o maxim 4000 RPM, bineinteles cu opriri scurte si dese... apoi, intre 500-2000 mi-au spus sa nu depasesc in drum lung si constant 5000 de ture, dar ca pot sa urc pana-n 7000 numa la accelerari scurte... dar nu mai mult... asa am si facut....

Am manualul in limba germana...

meseriasi, nemtii astia...

 

Dar acu nu-s acasa...maine pornesc.. ajung poimaine ... am un ecuator de traversat... :agree: .

 

Nu stiu alti banditi de unde au impresia ca rodajul nu conteaza, dar iti spun, la nemti RODAJUL ESTE SFANT! Si nu exista pardon cand e vorba de rodaj. Chiar am vazut, exista placute care se ataseaza de numarul de inmatriculare... foarte vizibile si din avion... pe care-l montezi... asa ca ceilalti sa stie ca nu esti un fricos...sau manga...ca mergi incet cu motoru... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca se face o confuzie intre rodajul clasic de la Dacie, cu strans prezoanele pe chiulasa, cu schimb de ulei in 500 km si cu turatii mici ... etc. Asta nu mai e nevoie!

Partea cu tinut motorul pana la o anumita turatie in sarcina este foarte corecta, sunt niste praguri definite si ar fi bine sa nu le treci ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va aminti faza cu voblajul meu intre 70 si 80 km/h daca iau mana de pe ghidon? s-a raspandit la 60-80 km ;)

Cand blochez fata (la 3 km/h, logic) simt si aud un f slab "panc!" in ghidon/jug, acelasiu lucru si cand dau in gauri/denivelari la viteza mica. cu frana fata apasata si balansand tare in furca, parca vad cu se misca f putin jugul inferior.... deci, ori se slabeste usor din surub, ori se fuutu rulmentu' di la jug.

Ma gandeam sa-l schimb.

 

1. de unde pot lua set de rulmenti pentru jug? la roti am gasit codurile pe net si pot la de la SKF din Buc Noi, dar la ghidon nu gasex codul.

2. Unde-i sa schimb? Desi imi place cum lucreaza Nicu Profesoru, si e un mecanic f bun, serviceul unde lucreaza taxeaza cu 60 lei/ora si cum rulmenti roti fata-spate + jug ar dura aproximativ 3 ore, ma cam rupe la buznar, mai ales ca acum stau mai prost cu banii pana la salar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu sa iti spun ca SKF face niste lucruri FOARTE bune! Printre altele si la FORD au piese, multi le prefera in detrimentul originalelor, ca sa iti dai seama ca sunt chiar bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Terminati cu chestia asta cu rodaul si (cuvant urat).

Spre exemplu la nemti cand iti cumperi o masina si intrebi de rodaj, se uita aia la tine ca la rahatul in flacari.

Nu exista termen de rodaj la ei. Ai cumparat masina si mergi si in 100.000 de ture daca vrei fara sa fie vreo diferenta ca mergi asa la inceput sau dupa 10000 de kilometri.

Numai la noi e chestia asta cu "rodajul"

 

aici gresesti, pune mana pe un manual de motoreta, eu am pus, si o sa vezi ce zice acolo despre rodarea motorului, chiar la inceput.

idea este ca s-a zis pana acum ce era de zis de ceilalti, concluziile le trage fiecare. ;)

 

ps: lol, normal ca nu e rodaj ca la dacie, haha, asta ar fi culmea, dar un "rodaj" exista.

 

ah, si ca mi-am adus aminte, la fel este si la masini, am luat acum vreo 2 ani un yaris pentru sotie, cei de la service mi-au zis, primii 1000km, pana la prima revizie, sa se mearga cu masina cat mai constant si fara accelerari si franari foarte bruste (1-2 drumuri pana la mare, pt cei din bucuresti, de ex), si de preferat pana in 3000 rpm (motorul fiind diesel). bineinteles ca daca ai nevoie intr-o depasire sa turezi mai mult nu-i un capat de tara.

plus ca am impresia ca in acei 1000 de km uleiul este unul special, cu molibden cred, ca sa ajute un pic la rodarea pieselor, urmand ca la revizia de 1000km sa se puna un ulei normal.

Editat de teo3
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde probabil de firma constructoare. Eu stiu ca orice firma care se respecta scoate motorul din fabrica gata rodat. Adica, dupa ce e asamblat, motorul ala e conectat la un stand pt teste si e lasat sa mearga in gol cat trebuie ca sa se ..rodeze.

 

Cred ca faza cu rodatul masinilor noi e o reminescenta a liniei de productie comuniste si nu mai are legatura cu tehnologia moderna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

manualul de utilizare a motocicletei este in engleza si este original venit de la producator, adica tocmai din japonia, deci nu cred ca s-a bagat nimeni pe aici sa faca modificari referitoare la rodaj, pur si simplu asa recomanda producatorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu sa iti spun ca SKF face niste lucruri FOARTE bune! Printre altele si la FORD au piese, multi le prefera in detrimentul originalelor, ca sa iti dai seama ca sunt chiar bune!

daca as gasi codurile universale pentru rulmentii de la jug, m-as duce si al lua tot de la ei. sau macar cotele exacte, daca la roti le-am gasit... la jug oha ;)

 

o sa ma infig violent in goagal, poate-i dau de cap

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor pe doua roti! e vrunul dintre voi care calareste un bandit de 1200 s si poate sa isi dea cu parerea? a venit unu ca vrea sa mi-o ia pe suzi a mea si sa ii dau eu ceva bani si sa mi-l dea pe Suzan al lui. tipul nici nu are carnet si cica si-o tine in garaj de patru ani si ca ii e greu sa vanda un motor aa mare si ca daca face rost de unu mai mic, are sanse sa il dea mai repede...

ce dau eu e in semnatura, ce da el e aici

 

merita sa ma complic? daca da, cam cat sa mai pun?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fratilor pe doua roti! e vrunul dintre voi care calareste un bandit de 1200 s si poate sa isi dea cu parerea? a venit unu ca vrea sa mi-o ia pe suzi a mea si sa ii dau eu ceva bani si sa mi-l dea pe Suzan al lui. tipul nici nu are carnet si cica si-o tine in garaj de patru ani si ca ii e greu sa vanda un motor aa mare si ca daca face rost de unu mai mic, are sanse sa il dea mai repede...

ce dau eu e in semnatura, ce da el e aici

 

merita sa ma complic? daca da, cam cat sa mai pun?

Salutare, pana nu il vezi nu ai de unde sa stii.

Te uiti si tu cum arata, apoi cum merge etc.

La final tragi o concluzie si incerci sa te intelegi cu omul asupra pretului sau a diferentei.

Cam asa merge treaba de obicei.

Banditul arata bine in pzoe, live nu avem de unde sa stim, nici cum arata si nici cum merge.

Parerea mea.

P.S. Insa ai grija, nu stiu motorul ala, nu vreau sa vb prostii, insa nu prea ma incred in astea cu a stat motorul in garaj 70 de ani pt ca eu sunt incepator. De ce sa tii banii blocati in motor daca nu il folosesti? Plus ca tobele alea arata arse muuuuult prea tare. Ori are mult peste 21 000 de km, ori a mers in cox.

Dar repet , de astea numai cand il ai in fata te poti convinge.

Later edit. Ma intorc din nou, scuze, ulterior am vazut ca sunt schimbate din galerii tobele, deci pot fi second hand, arse pe alt motor

Editat de alin_barburas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

andreiganea: la banditu 1200 95-97 galeriile oxideaza in felul acela. E o problema cunoscuta. Nu te speria, nu se gauresc, doar se pateaza. Se pot curata si polisha cu rezultate foarte bune, dar te tine doar un sezon si se fac la fel.

Daca te duci sa o vezi uita-te la ce conteaza cu adevarat: semne de neglijenta, reparatii aiurea, improvizatii; iar apoi la starea de uzura a diverselor componente si negociaza pretul.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va aminti faza cu voblajul meu intre 70 si 80 km/h daca iau mana de pe ghidon?

 

De dimineata am apucat sa testez impreuna cu frate-mio treaba, sa nu cumva sa iau rulmentii degeaba. Cu mobra pe cricul central si greutate pe spate sa se ridice roata fata, am zgaltatit din toate partile in toate unghiurile si furca si roata, si tot. Rulmentii sunt giugiuc, n-au nici pic de joc. Pacanitul respectiv vine de undeva din jambe/pahare, si apare cam pe la 3/4 din cursa.

In rest, totul e ok, si la mana, si visual....si la simt tactil (tinand, mana pe jug/triplu, roata/ax etc) ar trebuie sa simta bataia/jocul la rulment...singurul loc unde se simte bataie (la pasarea brusca a suspensiei fata) e pe la jumatatea jambei/paharului... deci problema se schimba. Suspectez ulei prea subtire sau pra putin sau invechit sau pus inegal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai vreun surub lipsa la jug .. sau desfacut, care sa se miste la presiune (apasare)?!

nope, le-am verificat pe toate. Socul se simte cel mai tare exact la jumatea jambei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iceman, fix problema asta o am si eu. la fel ca tine, am suspectat rulmentii de la roata sau jug, dar nu e de acolo. la mine am impresia ca a aparut de cind am pus arcuri progresive si banui ca se aude cind arcul se comprima si izbeste in telescop (arcurile progresive sint mai lungi decit dele stock, tuburile distantiere trebuie eliminate complet la montare). dar cum tu probabil nu ai arcuri progresive...

discutia de mai sus cu rodajul e extrem de relevanta, mai ales ca toti avem motoare cumparate noi :P razvanusv, daca vrei iti fac o poza cu manualul de intretinere original Suzuki, unde e descrisa si procedura de rodaj. nu inteleg ce relevanta are daca Mercedes iti spune ca da, motoarele noastre sint prerodate din fabrica, avind in vedere ca a) Mercedes nu fabrica motociclete si be) Suzuki nu e Mercedes (reciproca valabila si ea).

Editat de ursu272r
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e normal ca ambreiajul sa nu decupleze cand motorul e rece?

adica dimineata ca nu pot da motocicleta cu spatele, bagat in treapta 1 si cu ambreiajul tras. se comporta ca si cum nu as trage deloc de ambreiaj.

 

la voi e la fel? sau am eu o buba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...