mianmar23 Postat Septembrie 15, 2011 Share Postat Septembrie 15, 2011 Un ulei bun, mai ales intr-un motor care are ceva Km(si al tau are), si care este firesc sa aiba si ceva depuneri si mizerie, gudroane, etc.rezultate din arderea benzinei si a uleiului, trebuie sa-si schimbe destul de repede culoarea, pentru ca asta inseamna ca aditivii, detergentii si ce mai are el pe acolo, lucreaza, adica pe linga ungere si racirea motorului, mai il si curata, si mizeria rezultata este tinuta in suspensie si apoi retinuta de filtrul de ulei. Cu alte cuvinte, un ulei bun trebuie sa-si schimbe culoarea destul de repede intr-un motor care nu mai este nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dns7ate Postat Septembrie 15, 2011 Share Postat Septembrie 15, 2011 Cea fara ulei este cu motorul pornit. Daca dai zoom pe cea cu ulei (facuta cu motorul oprit), vezi ca nivelul este aproape de Full. Cam asa era si acum 1400 de kilometri. Ingrijorarea mea nu este nivelul, ci culoarea neagra. Cand l-am pus era lacrima. 38.000 km. are motorul. e simplu faci un burnout cam 1 minut la 12.000 rpm si uleiul revine la normal, nu mai ai treaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SharaK Postat Septembrie 15, 2011 Share Postat Septembrie 15, 2011 Cea fara ulei este cu motorul pornit. Daca dai zoom pe cea cu ulei (facuta cu motorul oprit), vezi ca nivelul este aproape de Full. Cam asa era si acum 1400 de kilometri. Ingrijorarea mea nu este nivelul, ci culoarea neagra. Cand l-am pus era lacrima. 38.000 km. are motorul. Eu as schimba uleiul in locul tau..Asta ca sa fiu eu sigur ca totul este in regula si sa nu ma doara capul.. Cu maxim 150 lei, iei ulei Motul si filtru.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Septembrie 16, 2011 Share Postat Septembrie 16, 2011 buey, lasati omul in pace! nu schimba uleiul... e normal sa-si schimbe culoarea. 1. se amesteca cu o parte din uleil vechi ce ramane in motor la schimb (in motor sunt cam 4,5 l din care nu poti sa schimbi decat 3,5) 2. nu scrie nicaieri ca uleiul trebe sa ramana galben/rosu/verde ....faptul ca-si schimba culoarea inseamna ca-si face treaba. + ca depinde de ulei... pana la urma orice ulei nu e galben nou..are colorant adaugat, care..pfff ce ulei ai bagat? daca e motul stai linistit ca nu e negru, cin din rosul ala ca sangele..se face un visiniu ffff inchis + ca nici nu mai miroase a capsuni ca atunci cand il scoti din bidon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex-bandit Postat Septembrie 16, 2011 Share Postat Septembrie 16, 2011 MotoRocker +1 Schimbul de ulei e doar putin peste 50% din volumul de ulei din motor. Normal ca se face negru repede la loc. De aceea e important sa fie schimbat des. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ohamoha Postat Septembrie 16, 2011 Share Postat Septembrie 16, 2011 e simplu faci un burnout cam 1 minut la 12.000 rpm si uleiul revine la normal, nu mai ai treaba Am incercat si asta dar tot negru e. In cazul asta il mai las vreo 1500 km ca nu cred ca fac mai mult toamna asta, si-l schimb in primavara. Saru'mana de indicatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arw357 Postat Septembrie 16, 2011 Share Postat Septembrie 16, 2011 Nu inteleg faza cu burnout! Uleiul la b6 - 30000 pana la 50000 de km. schimbat castrol , motul , ipone, valvoline - toate se inegreau si motoru merge si acum , e normal la bandit. Adevarul e ca am vazut la un hornet din 2000 ca ala avea uleiu ca nou .. nu stiu de ce e asa la hornete. Dar cel putin la bandit e normal sa aiba culoarea aia, nu-ti face griji, poti sa-l schimbi inca o data la 2500 de km ca sa fii sigur ca mai se curata din el... asta daca vrei. Mai bine zi si tu cum e pe bandit, ca griji ca se strica tre sa ai mai putine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Septembrie 16, 2011 Share Postat Septembrie 16, 2011 Nu inteleg faza cu burnout! era cu siguranta o gluma! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arw357 Postat Septembrie 16, 2011 Share Postat Septembrie 16, 2011 whew.. thought i was really stupid.. figure only just dumb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat Septembrie 16, 2011 Share Postat Septembrie 16, 2011 Am incercat si asta dar tot negru e. In cazul asta il mai las vreo 1500 km ca nu cred ca fac mai mult toamna asta, si-l schimb in primavara. Saru'mana de indicatii. nush ce sa zic dar nu arata prea bine...eu am 4000 de km cu el si nu arata asa..cei adevarat e de 1200 si nu e asa turat..eu am motul 7100 si vreau sa-l schimb..nu mai bag ful sintetic..nu e de bandit...am 60000de km de la schimb la schimb nici un gram...vreau sa-l schimb si sa bag motul 3000 20w50..acela cred ca e mierea ce ii place...7100 e prea subtire pt el pompa de ulei nush face preiunea cu el.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ohamoha Postat Septembrie 16, 2011 Share Postat Septembrie 16, 2011 Nu inteleg faza cu burnout! Uleiul la b6 - 30000 pana la 50000 de km. schimbat castrol , motul , ipone, valvoline - toate se inegreau si motoru merge si acum , e normal la bandit. Adevarul e ca am vazut la un hornet din 2000 ca ala avea uleiu ca nou .. nu stiu de ce e asa la hornete. Dar cel putin la bandit e normal sa aiba culoarea aia, nu-ti face griji, poti sa-l schimbi inca o data la 2500 de km ca sa fii sigur ca mai se curata din el... asta daca vrei. Mai bine zi si tu cum e pe bandit, ca griji ca se strica tre sa ai mai putine. E prima mea motocicleta, si nu prea am termen de comparatie, dar ma inteleg bine cu ea. Daca ar fi fost putin mai mare as fi fost si mai bucuros, la cei 196 ai mei. La drum lung, dupa 300 de km incepuse sa ma doara spatele, dar asta mai mult ca sigur e din cauza lipsei antrenamentului. Mi-ar placea sa mai aiba o viteza, adica 7, ca la 140 intr-a sasea se duce la 6000-7000 rpm si mi-e cam jale sa stea asa turata. Cateodata mi-ar placea sa demareze mai bine, dar pun asta si pe lipsa mea de experienta, ca nu stiu sa plec de pe loc exact cum trebuie ca sa profit de tot cuplul. Au trecut trei luni si jumatate de cand suntem impreuna si pana acum a fost grijulie cu mine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
paul90 Postat Septembrie 16, 2011 Share Postat Septembrie 16, 2011 Daca vrei sa fie mai mare/inalta ii pui un kit de inaltare http://www.ebay.co.uk/itm/SUZUKI-BANDIT-GSF-600-650-JACK-UP-LINKS-KIT-50mm-/230350184780?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item35a1f0e14c, daca vrei cuplu mai mult cand iti schimbi kitu de lant schimbi si pinionu fata cu unul cu 14 dinti in loc de 15,lucru pe care o sa-l fac eu cand tb schimbat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arw357 Postat Septembrie 17, 2011 Share Postat Septembrie 17, 2011 Pentru dureri de spate brau strans bine, face minuni. Motorul ala are randament cel mai bun, consum ok intre 6000-8000 deci fugi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mianmar23 Postat Septembrie 17, 2011 Share Postat Septembrie 17, 2011 nush ce sa zic dar nu arata prea bine...eu am 4000 de km cu el si nu arata asa..cei adevarat e de 1200 si nu e asa turat..eu am motul 7100 si vreau sa-l schimb..nu mai bag ful sintetic..nu e de bandit...am 60000de km de la schimb la schimb nici un gram...vreau sa-l schimb si sa bag motul 3000 20w50..acela cred ca e mierea ce ii place...7100 e prea subtire pt el pompa de ulei nush face preiunea cu el.. Salut! De unde ai tras concluzia ca este prea subtire si pompa de ulei nu face presiunea care trebuie? Oricum daca nu ar face presiune nu inseamna ca trebuie sa si "manance" ulei. Datorita uzuri cuzinetilor de la palier, manetoane sau biela, ar putea ca presiunea in circuitul de ulei sa fie mai mica, si da, temporar s-ar putea rezolva problema cu un ulei mai vascos. Ma-ndoiesc totusi ca la 60.000 Km sa fie vorba de asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat Septembrie 17, 2011 Share Postat Septembrie 17, 2011 Salut! De unde ai tras concluzia ca este prea subtire si pompa de ulei nu face presiunea care trebuie? Oricum daca nu ar face presiune nu inseamna ca trebuie sa si "manance" ulei. Datorita uzuri cuzinetilor de la palier, manetoane sau biela, ar putea ca presiunea in circuitul de ulei sa fie mai mica, si da, temporar s-ar putea rezolva problema cu un ulei mai vascos. Ma-ndoiesc totusi ca la 60.000 Km sa fie vorba de asa ceva. un ulei ful sintetic se face apa la 130 de grade..acesta este bun pt motoarele de noua generatie..care nu au racirea pe ulei...in manual recomanda un ulei mineral si nici de cum partial sintetic sau chiar ful...banditul meu cand a fost facut in 2000 nici nu auzise de full sintetic...oricum fiecare baga ce vrea..in cel de 600 am avut 5100 si am fost mult mai multumit de el de 7100..acum o sa bag 3000 si sper sa fiu mai multumit.. si concluzia cu presiunea..pompa n-a fost conceputa sa mearga cu full sintetic...chiar daca are el 10w 40 e diferit de mineral..tu faci si bagi ce vrei.. un ulei ful sintetic se face apa la 130 de grade..acesta este bun pt motoarele de noua generatie..care nu au racirea pe ulei...in manual recomanda un ulei mineral si nici de cum partial sintetic sau chiar ful...banditul meu cand a fost facut in 2000 nici nu auzise de full sintetic...oricum fiecare baga ce vrea..in cel de 600 am avut 5100 si am fost mult mai multumit de el de 7100..acum o sa bag 3000 si sper sa fiu mai multumit.. si concluzia cu presiunea..pompa n-a fost conceputa sa mearga cu full sintetic...chiar daca are el 10w 40 e diferit de mineral..tu faci si bagi ce vrei.. si apropo...cine a zis ceva de mancat ulei..baiatul zicea de culoarea lui... si inca o intrebare pt tine de ce uleiu motul 300v merge doar 3000de km??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mianmar23 Postat Septembrie 17, 2011 Share Postat Septembrie 17, 2011 un ulei ful sintetic se face apa la 130 de grade..acesta este bun pt motoarele de noua generatie..care nu au racirea pe ulei...in manual recomanda un ulei mineral si nici de cum partial sintetic sau chiar ful...banditul meu cand a fost facut in 2000 nici nu auzise de full sintetic...oricum fiecare baga ce vrea..in cel de 600 am avut 5100 si am fost mult mai multumit de el de 7100..acum o sa bag 3000 si sper sa fiu mai multumit.. si concluzia cu presiunea..pompa n-a fost conceputa sa mearga cu full sintetic...chiar daca are el 10w 40 e diferit de mineral..tu faci si bagi ce vrei.. si apropo...cine a zis ceva de mancat ulei..baiatul zicea de culoarea lui... si inca o intrebare pt tine de ce uleiu motul 300v merge doar 3000de km??? Uleiul sintetic poate fi folosit în siguranță, cu intervale de schimbare mai lungi decât la uleiurile convenționale. De fapt, uleiurile sintetice Amsoil Âşi NEO au fost garantate pentru 40.000 Km sau 1 an încă de la începutul anilor 70. Deasemenea, uleiul Red Line are un interval lung de schimbare,de la 16.000 Km până la 29.000 Km, de foarte mulți ani. Uleiul Mobil 1 a avut 40.000 Km, în anii 70, pe care producătorii au anulat-o, dar acum lucrează la altă perioadă de schimbare extinsă. Chiar Âşi alte companii mai vând uleiuri cu perioadă de schimbare extinsă. Uleiurile de motor minerale au o slabă rezistență a peliculei, față de cele sintetice. Cum a mai fost menționat anterior, rezistența peliculei unui lubrifiant se referă la abilitatea sa de a menține o peliculă între două componente de motor, când se aplică asupra lor o presiune si o temperatură extremă. Uleiurile sintetice vor avea în general, o rezistență a peliculei de la 500% până la 1000% mai mare decât uleiurile minerale cu o văscozitate comparabilă. De fapt, credeți sau nu, chiar dacă uleiurile mai consistente au o rezistență a peliculei mai mare decât cele mai puțin consistente, un ulei tip 0w30 sau 5w20 va avea, probabil, o rezistență mai mare a peliculei decât un ulei tip 15w40 sau 20w50 pe bază de petrol. Uleiurile sintetice Âşi alți lubrifianți nu conțin parafină sau alte grăsimi, care îngroaÂşă dramatic uleiurile minerale, pe timp de vreme rece. Ca urmare, ele tind să lucreze mult mai bine în timpul pornirii la temperaturi scăzute si încep să lubrifice motorul aproape imediat. Unele din substanțele chimice care compun un ulei convențional pe bază de petrol, se pot descompune, chiar la temperaturi normale pentru gama de temperaturi la care funcționează motoarele dumneavoastră. Altele, se vor descompune, la aceste temperaturi relativ mici, doar în prezența oxigenului. Dar, aceasta se va întâmpla oricum, mai ales de cănd oxigenul este un contaminant prezent în lichidul de bază al uleiului pe bază de petrol. Ca rezultat al acestui lucru, uleiurile petrolifere nu vor circula prompt prin sistemul de ungere al motorului dumneavoastră, la temperaturi scăzute. Astfel, unele părți ale motorului pot rămâne neprotejate câteva minute după pornirea motorului. Desigur, o uzură semnificativă poate apărea în tot acest timp. Uleiurile sintetice sunt mai tolerante la căldură extremă decât cele petrolifere. Când temperatura începe să crească în interiorul motorului, uleiurile petrolifere încep repede să se ardă. Ele se volatilizează. Cu alte cuvinte, moleculele uÂşoare din uleiurile petrolifere se transformă în gaz Âşi ceea ce rămâne, sunt moleculele mari de ulei petrolifer, care sunt mai greu de pompat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marmotzell Postat Septembrie 17, 2011 Share Postat Septembrie 17, 2011 Salut domnilor, In seara asta m-am uitat intamplator la gemuletul de la ulei si m-am cam ingrijorat. Am facut 1400 Km. cu jucarica de cand am luat-o si de cand i-am schimbat uleiul. Incepator total fiind, nici n-am intrebat ce ulei mi-a pus nenea ala. In primul rand cu motorul pornit nu apare ulei deloc acolo. Asta cred ca e normal. Dar e negru de tot. Majoritatea timpului am mers prin oras si doar vreo 500 de km facuti la drum lung, timp in care am tinut-o la 6000-7000 rpm. Ce ma sfatuiti sa fac? (Motoreta e un Bandit de 600 din 2002) Multumesc frumos, Adi Treaba cu uleiul: Nu verifici nivelul de ulei pe cricul lateral (in caz ca asa ai facut). De altfel nu e recomandat nici pe cricul central, blocul motor este inclinat fata de verticala iar cutia de viteze este aproape paralela cu solul asa cum a fost motocicleta proiectata sa stea pe sosea...asta despre niveluri. Cat despre culoare, schimba uleiul, mergi 2 ture calumea de oras si o sa vezi k are aceeasi culoare cu cel pe care l-ai scos. Nu mai intru in alte detalii, sunt unii baieti pe aici care isi fac treaba foarte bine cu explicatii mineral/sintentic/bla-bla k sa inteleaga tot "mobristul". BTW: uleiul, chiar dak n-ai facut nici 1km cu el, dupa un an e bun de prajit cartofi nu de uns un mecanism foarte precis care se invarte la x1000 RPM. Been there, done that e simplu faci un burnout cam 1 minut la 12.000 rpm si uleiul revine la normal, nu mai ai treaba Asta e o gluma? E prima mea motocicleta, si nu prea am termen de comparatie, dar ma inteleg bine cu ea. Daca ar fi fost putin mai mare as fi fost si mai bucuros, la cei 196 ai mei. La drum lung, dupa 300 de km incepuse sa ma doara spatele, dar asta mai mult ca sigur e din cauza lipsei antrenamentului. Mi-ar placea sa mai aiba o viteza, adica 7, ca la 140 intr-a sasea se duce la 6000-7000 rpm si mi-e cam jale sa stea asa turata. Cateodata mi-ar placea sa demareze mai bine, dar pun asta si pe lipsa mea de experienta, ca nu stiu sa plec de pe loc exact cum trebuie ca sa profit de tot cuplul. Au trecut trei luni si jumatate de cand suntem impreuna si pana acum a fost grijulie cu mine. S-o stapanesti sanatos, de preferat tu pe ea nu ea pe tine. 1. Turatia: motorul dezvolta cuplul maxim la 9500 RPM (spre deosebire de 4500 RPM la motorul de 1200) si cei aproape 80 de caluti la 10500 RPM (fata de 100 la 8500RPM) deci e motor de turatie. In treapta a 6-a raportul dintre turatie si viteza (asa...empiric exprimat) este dublul cifrei de la turatie (la 5000RMP ai 100 km/h, la 7000RPM ai 140km/h) sau cel putin asa este la majoritatea. Din punct de vedere al constructiei, undeva in jurul celor 9500RPM ai cuplu maxim la consum minim, ceea ce poate fi putin deranjant (nici mie nu-mi place s-o duc acolo) DESI motorul asa a fost gandit sa functioneze optim (adik intre 9500 RPM si 10500 RPM ai randament maxim). 2. Treaba cu demarajul, si sper sa nu ma injure lumea ca spun asta, eu pana aqm nu am reusit s-o ridic pe roata (desi altcineva a facut-o ). Asa ca fara prea multa teama, tureaz-o mai mult si ai grija sa nu scapi ambreiajul, si vei obtine ce-ti doresti. 3. Kitul de inaltare te poate ajuta, dar aici sa sara cunoscatorii daca nu cumva iti schimba ciclistica, centru de greutate, etc. Ele au fost gandite asa, nu altfel. 4. Braiele alea de mobristi sunt foarte bune. Eu am unul Probiker. Poti incerca si o "carapace"= protectie integrala pentru coloana, cu bretele si prindere la brau. Si aia e foarte practica. 5. Sa te bucuri cat mai mult de ea APEL catre toti banditii, si nu numai. Mi-as dori ca spre sfarsitul saptamanii viitoare 23-24-25.09 sa fac si eu o "plimbare" de macar vreo 1000km prin tara (arhicunoscutele Transaplina/fagarasan si/sau altceva). I-ar face cuiva placere sa ma insoteasca (pentru ca n-am cu cine sa ies si singur de nebun e cam aiurea ). Sunt deschis la pareri/opinii/sugesti cu privire la intinerariu, frumos sa fie. (BTW, eu sunt din Ploiesti, asta asa ca sa fie clar) Fac cinste la fiecare oprire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat Septembrie 17, 2011 Share Postat Septembrie 17, 2011 Uleiul sintetic poate fi folosit în siguranță, cu intervale de schimbare mai lungi decât la uleiurile convenționale. De fapt, uleiurile sintetice Amsoil Âşi NEO au fost garantate pentru 40.000 Km sau 1 an încă de la începutul anilor 70. Deasemenea, uleiul Red Line are un interval lung de schimbare,de la 16.000 Km până la 29.000 Km, de foarte mulți ani. Uleiul Mobil 1 a avut 40.000 Km, în anii 70, pe care producătorii au anulat-o, dar acum lucrează la altă perioadă de schimbare extinsă. Chiar Âşi alte companii mai vând uleiuri cu perioadă de schimbare extinsă. Uleiurile de motor minerale au o slabă rezistență a peliculei, față de cele sintetice. Cum a mai fost menționat anterior, rezistența peliculei unui lubrifiant se referă la abilitatea sa de a menține o peliculă între două componente de motor, când se aplică asupra lor o presiune si o temperatură extremă. Uleiurile sintetice vor avea în general, o rezistență a peliculei de la 500% până la 1000% mai mare decât uleiurile minerale cu o văscozitate comparabilă. De fapt, credeți sau nu, chiar dacă uleiurile mai consistente au o rezistență a peliculei mai mare decât cele mai puțin consistente, un ulei tip 0w30 sau 5w20 va avea, probabil, o rezistență mai mare a peliculei decât un ulei tip 15w40 sau 20w50 pe bază de petrol. Uleiurile sintetice Âşi alți lubrifianți nu conțin parafină sau alte grăsimi, care îngroaÂşă dramatic uleiurile minerale, pe timp de vreme rece. Ca urmare, ele tind să lucreze mult mai bine în timpul pornirii la temperaturi scăzute si încep să lubrifice motorul aproape imediat. Unele din substanțele chimice care compun un ulei convențional pe bază de petrol, se pot descompune, chiar la temperaturi normale pentru gama de temperaturi la care funcționează motoarele dumneavoastră. Altele, se vor descompune, la aceste temperaturi relativ mici, doar în prezența oxigenului. Dar, aceasta se va întâmpla oricum, mai ales de cănd oxigenul este un contaminant prezent în lichidul de bază al uleiului pe bază de petrol. Ca rezultat al acestui lucru, uleiurile petrolifere nu vor circula prompt prin sistemul de ungere al motorului dumneavoastră, la temperaturi scăzute. Astfel, unele părți ale motorului pot rămâne neprotejate câteva minute după pornirea motorului. Desigur, o uzură semnificativă poate apărea în tot acest timp. Uleiurile sintetice sunt mai tolerante la căldură extremă decât cele petrolifere. Când temperatura începe să crească în interiorul motorului, uleiurile petrolifere încep repede să se ardă. Ele se volatilizează. Cu alte cuvinte, moleculele uÂşoare din uleiurile petrolifere se transformă în gaz Âşi ceea ce rămâne, sunt moleculele mari de ulei petrolifer, care sunt mai greu de pompat tu vb de uleiuri de masina..e cu totul altceva...de ce la motul e mai scump 15w si 20w50 decat 10w40..pt ca e mai bun...asta e plin de detergenti si esteri care mentin motorul curat...in 2000 nu cred ca se discuta despre semisintetic sau ful sintetic...si producatorul...dupa clasa API SE SF sau SG....care cred foarte clar ca se refera la ce le place piesaraielor din interiorul..acum sunt alte motoare...alte valve tot mai complicate si alte cimentatii pe piesele aflate in miscare.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mianmar23 Postat Septembrie 17, 2011 Share Postat Septembrie 17, 2011 tu vb de uleiuri de masina..e cu totul altceva...de ce la motul e mai scump 15w si 20w50 decat 10w40..pt ca e mai bun...asta e plin de detergenti si esteri care mentin motorul curat...in 2000 nu cred ca se discuta despre semisintetic sau ful sintetic...si producatorul...dupa clasa API SE SF sau SG....care cred foarte clar ca se refera la ce le place piesaraielor din interiorul..acum sunt alte motoare...alte valve tot mai complicate si alte cimentatii pe piesele aflate in miscare.. DESPRE ULEIURILE DE MOTOCICLETĂ Lichidul de bază sintetic din care sunt produse uleiurile sintetice are punctul de aprindere la temperatură mult mai ridicată decât la uleiul mineral.Pe scurt, punctul de aprindere al unui ulei este punctul în care el începe să se vaporizeze. Cu cât acesta e mai mare, cu atât uleiul va rezista mai bine la temperaturi înalte. În plus, deoarece uleiurile sintetice sunt formate din particule de mărime uniformă, ele au o “fricțiune internă” mai mică decât cele minerale (care sunt formate din particule de mărimi foarte diferite). Acest lucru micÂşorează temperatura uleiului, îmbunătățind astfel proprietățile de răcire ale uleiului. Desigur, rezultatul final va fi un motor cu temperatură mai mică de funcționare. În al doilea rând, uleiurile sintetice nu cauzează “efectul de pătură” pe care uleiurile minerale îl au. Deoarece uleiurile minerale sunt formate din particule de mărimi diferite, cele foarte mici tind să circule liber prin centrul curentului de ulei iar particulele mari tind să fie împinse spre exteriorul curentului de ulei-chiar lângă componentele motorului. O mare parte a acestor particule mari, rămân acolo Âşi nu mai distribuie căldura de la componentele motorului, înapoi la ulei. Se Âştie că uleiurile minerale lasă în urmă mâl, grăsimi Âşi alte depozite, dar cele sintetice nu. Lichidul de bază, pe bază de petrol, conține multe impurități direct din fabricație. Asta se întâmplă deoarece uleiul mineral este un produs rafinat. Procesul de rafinare trebuie să elimine impuritățile. TotuÂşi, nici o rafinare nu este 100% completă, Âşi pentru a atinge un nivel de rafinare atât de mare, uleiul devine foarte scump. Rezultatul final este un lichid de bază „destul de curat”. Cu toate acestea, un număr de impurități sunt încă prezente in uleiul mineral. Pe scurt, între uleiurile sintetice Âşi cele minerale pentru motociclete, totul se reduce la următoarele. Dacă nu sunteți pregătiți să folosiți intens motocicleta dumneavoastră, timp de cățiva ani, uleiul mineral va fi bun. TotuÂşi, dacă intenționați să păstrați motocicleta pentru o lungă perioadă cu aceleaÂşi caracteristici de performanță, atunci, cu siguranță veți alege uleiul sintetic. Dar, numai un ulei sintetic de calitate poate garanta o performanță si o protecție adecvată. Uleiurile minerale, pur Âşi simplu, nu vor face față în această situație. Producătorii de motociclete au găsit o cale foarte isteață de a evita noile standarde API (care sunt mai stricte), ca să-Âşi vândă uleiul „specific pentru motociclete”, drept lubrifiant tip premium. Majoritatea uleiurilor specifice pentru motociclete nu au fost testate la noile standarde API, în ultimii 10 ani. Ele sunt, încă de tip SF sau SG, care, după cum recomandă producătorii Âşi vânzătorii de motociclete, sunt mai bune. De multe ori, ei vor ajunge să vă anuleze garanția motocicletei, dacă folosiți un ulei tip SH sau SJ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lordgrec Postat Septembrie 17, 2011 Share Postat Septembrie 17, 2011 (editat) E cu dus si intors cu uleiulire..eu practic am constatat ca imi mergea mult mai bine cutia cu ulei mineral(2000km) decat cu cel full sintetic pe care nu-l recomand la bandit(f-ute ambreiajul) eu am patit-o de restul componentelor din motor nu ma pronunt(aveau uzuri egale)e vb de 2 motoare diferite de bandit cu relativ aceeasi km...nu-i sigura nici treaba cu km pe la noi si broscari dar... pe unul am folosit numai 300v factory si de la 2 schimburi deja patina ambreiajul in ture mari...iar pe celalalt mineral schimbat la 2000km Si eu sunt de aceeasi parere ca pe vremea banditului nu exista full sintetic...deci... Am uitat sa specific mers majoritatea prin oras turatie cam pe rosu primele 2-3 trepte(ambele cazuri) Editat Septembrie 17, 2011 de Lordgrec Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Septembrie 17, 2011 Share Postat Septembrie 17, 2011 (editat) Salut, iar am o problema si va cer ajutorul... Problema: nu se aprinde stopul de frana cand pun frana de picior. Cand pun frana de mana merge bine. Eu zic asa: ori este senzorul stricat, ala de langa pedala, ori nu ajunge semnalul pana la bec... adica e o mufa nebagata bine sau un fir intrerupt. In far sunt multe mufe... am vazut asta cand am desfacut farul acum o saptamana sa schimb becul (ziceam si mai sus in acelasi topic ca mi-am pus un bec Philips +30% lumina). Este posibil sa fie de la o mufa de acolo? Intreb sa nu desfac farul degeaba. Daca e de la senzor cum ajung la el? Trebuie sa desfac cele 4 suruburi incercuite cu rosu sa dau jos tot ansamblul de frana? Senzorul se schimba sau e suficient niste smirghel? PS Pentru cine nu stie, firul care vine de la senzor este marcat cu verde... Editat Septembrie 17, 2011 de ruxi2k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ciprinhio Postat Septembrie 17, 2011 Share Postat Septembrie 17, 2011 E cu dus si intors cu uleiulire..eu practic am constatat ca imi mergea mult mai bine cutia cu ulei mineral(2000km) decat cu cel full sintetic pe care nu-l recomand la bandit(f-ute ambreiajul) eu am patit-o de restul componentelor din motor nu ma pronunt(aveau uzuri egale)e vb de 2 motoare diferite de bandit cu relativ aceeasi km...nu-i sigura nici treaba cu km pe la noi si broscari dar... pe unul am folosit numai 300v factory si de la 2 schimburi deja patina ambreiajul in ture mari...iar pe celalalt mineral schimbat la 2000km Si eu sunt de aceeasi parere ca pe vremea banditului nu exista full sintetic...deci... Am uitat sa specific mers majoritatea prin oras turatie cam pe rosu primele 2-3 trepte(ambele cazuri) ai dreptate cu ambreajul mi-a mai spus cineva ca a patit treaba....deci eu o sa scot afara 7100 pt 3000 .. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Septembrie 17, 2011 Share Postat Septembrie 17, 2011 (editat) Salut, iar am o problema si va cer ajutorul... Problema: nu se aprinde stopul de frana cand pun frana de picior. Cand pun frana de mana merge bine. Eu zic asa: ori este senzorul stricat, ala de langa pedala, ori nu ajunge semnalul pana la bec... adica e o mufa nebagata bine sau un fir intrerupt. In far sunt multe mufe... am vazut asta cand am desfacut farul acum o saptamana sa schimb becul (ziceam si mai sus in acelasi topic ca mi-am pus un bec Philips +30% lumina). Este posibil sa fie de la o mufa de acolo? Intreb sa nu desfac farul degeaba. Daca e de la senzor cum ajung la el? Trebuie sa desfac cele 4 suruburi incercuite cu rosu sa dau jos tot ansamblul de frana? Senzorul se schimba sau e suficient niste smirghel? PS Pentru cine nu stie, firul care vine de la senzor este marcat cu verde... Am gasit si o schema in cartea tehnica. Intrebarile de mai sus inca sunt de actualitate. Scuze pentru atatea posturi. Editat Septembrie 17, 2011 de ruxi2k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lordgrec Postat Septembrie 17, 2011 Share Postat Septembrie 17, 2011 ai dreptate cu ambreajul mi-a mai spus cineva ca a patit treaba....deci eu o sa scot afara 7100 pt 3000 .. 7100 din ce stiu eu nu-i full sintetic(e doar pt reclama)asa am auzit nu-i sigur(nu am citit nimic in domeniu doar am vb cu diversi dealeri de uleiuri) -de 3000 nu stiu nimic...ideea e cel mineral simteai ca-si pierde proprietatile mult mai repede si am preferat sa schimb la 2000km(60-65ron) decat sa schimb la 5000km(140-150 ron)la b6 i-a placut mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
razvanusv Postat Septembrie 17, 2011 Share Postat Septembrie 17, 2011 (editat) blabla senzor senzor bla Senzorul se desface foarte usor. Nu trebuie sa dai suportul de scarita jos. Pune ochiul la contributie(si mana <- ) si desfileteaza-l din locul lui dupa ce scoti mufa de pe el. Poate face un contact imperfect. E simplu, spor Editat Septembrie 17, 2011 de razvanusv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.