Sari la conținut

Imi danseaza uneori spatele motocicletei


Postări Recomandate

Am urmatoarea problema. Mi se intampla in special in curbe cand cobor sa simt ca imi danseaza usor spatele, uneori mergand si cu motocicleta subturat, adica 2500- 3000 -3500 ture... lucru care imi da senzatii tari si neplacute. Care sa fie cauza?

Suspensia de spate e reglata la nivel 4 si mi se pare destul de moale. Ma gandesc sa merg la cineva sa o reglez, probabil la nivel 6, sa fie mai tare. Sper sa nu sa se fi dus bucsile sau rulmentii de la roata. Roata pusa pe cricul central nu are joc.

Am remarcat ca si atunci cand e curent lateral mai puternic la fel patesc, simt ca se duce spatele, ma plimba dreapta stanga usor, sau sus- jos... ceea ce ma nelinisteste... Adca am pe cineva de pana in 65 de kg la spate motocicleta devine mult mai stabila.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am urmatoarea problema. Mi se intampla in special in curbe cand cobor sa simt ca imi danseaza usor spatele, uneori mergand si cu motocicleta subturat, adica 2500- 3000 -3500 ture... lucru care imi da senzatii tari si neplacute. Care sa fie cauza?

Suspensia de spate e reglata la nivel 4 si mi se pare destul de moale. Ma gandesc sa merg la cineva sa o reglez, probabil la nivel 6, sa fie mai tare. Sper sa nu sa se fi dus bucsile sau rulmentii de la roata. Roata pusa pe cricul central nu are joc.

Am remarcat ca si atunci cand e curent lateral mai puternic la fel patesc, simt ca se duce spatele, ma plimba dreapta stanga usor, sau sus- jos... ceea ce ma nelinisteste... Adca am pe cineva de pana in 65 de kg la spate motocicleta devine mult mai stabila.

 

Schimba rulmentii,alta guma si echilibrare cu cauciucul pe ea.Mai verifica si bucsele de la bratul oscilant! Si atentie la presiunea din roti.Vezi cat trebuie sa fie la a ta.

Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mare atentie si la amortizoare! iar jocul in bucsi pe spate ar trebui verificat in pozitia de mers adica cu amortizorul scos si bascula ridicata ca si cum ar fi in mers cu pasagerul respectiv pot fi uzuri neuniforme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine presiunea era ok, adica 2,4 atm, verificata cu 1 ora inainte. Cauciucul nu e nou, e mai vechi, insa nu e uzat si e subtire la tipul meu de motocicleta, adica Diversion, se vede in poza de la profil. ma gandesc sa nu fie vinovat si cauciucul, ca pierde aderenta. E posibil si suspenia ca si in drum drept simt cum ma ridica si ma lasa de parca as face surfing, asta depinde si de drum. Daca e mai turata tind sa cred ca dispare din dans...

 

cand mi se intampla sa simt ca incepe sa danseze, eram intr-o curba in urcare si era cam la 3000 de ture si aveam cam 50 km la ora si eram in treapta a treia de viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mine presiunea era ok, adica 2,4 atm, verificata cu 1 ora inainte. Cauciucul nu e nou, e mai vechi, insa nu e uzat si e subtire la tipul meu de motocicleta, adica Diversion, se vede in poza de la profil. ma gandesc sa nu fie vinovat si cauciucul, ca pierde aderenta. E posibil si suspenia ca si in drum drept simt cum ma ridica si ma lasa de parca as face surfing, asta depinde si de drum. Daca e mai turata tind sa cred ca dispare din dans...

 

cand mi se intampla sa simt ca incepe sa danseze, eram intr-o curba in urcare si era cam la 3000 de ture si aveam cam 50 km la ora si eram in treapta a treia de viteza.

:P

Uzura anvelopei modifica raportul de transmisie atunci cand te inclini in curba pentru ca exteriorul nu e uzat. Cum se comporta pe asfalt razuit cu freza ?

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact aceleasi simptome,daca e turat se reduc mult simptomele.Daca cumva mergi putin subturat joaca spatele.In curbe nu prea joaca la mine in schimb.Mentionez ca roata mea nu e echilibrata,ca aici in oras nu face nimeni echilibrari moto.

 

 

la o roata care nu este echilibrata se amplifica odata cu cresterea vitezei si acum pun si eu o intrebare de ce sa intri intr-o curba subturat? sa nu cumva sa fie asa de tare subturat de intra motoru in trepidatii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am dat si eu un raspuns in topicul de XJ, dau si aici, poate gresesc cu ceva si ma corecteaza cineva ca o fi audienta mai mare:

 

S-ar putea ca tocmai chestia cu sub-turatul sa-ti creeze probleme, mai ales daca zici ca pe coborare.... subturat e destul de greu sa obtii tractiune cat timp esti inscris pe viraj si din cz asta se face un transfer de greutate pe roata fata, spatele devine mai usor si fuge usor - intelegi. Cat timp motocicleta nu e in tractiune nu e destula greutate transferata spre spate....

 

Mie nu mi-a placut deloc cum am simtit mobra sub mine pe curbe subturat... din cate am citit si de prin carti pt mers pe strada (Proficient Riding si sites de genul msgroup.org) si chiar si din chestii mai racing gen Keith Code nu prea e o idee buna sa mergi subturat.

 

In alta ordine de ideei... oe langa suspensie ar putea sa fie si rulmentii spate ( btw pe spate sunt vreo 4 - am aflat cand i-am schimbat ) dar nu bag mana in foc... la mine din rulment busit nu-mi juca roata ci doar pinionul misca si scoteam zgomote ciudate.

 

Presiunea presupun ca e ok, nu? Verifica si ce zice producatorul de gume fatza de ce scrie in manualul oficial... la mine producatorul de gume recomanda o presiune destul de diferita de ce zice Yamaha.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimba rulmentii,alta guma si echilibrare cu cauciucul pe ea.Mai verifica si bucsele de la bratul oscilant! Si atentie la presiunea din roti.Vezi cat trebuie sa fie la a ta.

 

 

Ce treaba are echilibratul rotii cu pierderea aderenteti in viraje ???????

 

Mi se intampla in special in curbe cand cobor sa simt ca imi danseaza usor spatele, uneori .........

 

Ce gume ai, din ce an sunt? Ce grad de uzura ai la ele? Primul motiv pentru pierderea aderentei se datoreaza unei anvelope uzate sau invechite, dupa care intervin restul defectiuniilor sau reglajelor necorespunzatoare.

 

sa nu cumva sa fie asa de tare subturat de intra motoru in trepidatii

Trepidatiile motorului se pierd pana la asfalt prin anvelopa (daca-i vibrator nu se mai pierde nimic). O subturare a motorului la intrarea in viraj inseamna piederea trasei si a perioadei de ridicare a motorului la iesirea din viraj datorita scaderii vitezei de rulare. Ai acel moment de pauza la accelerare daca este subturat pana in momentul in care simti cresterea vitezei.

 

 

Un lant prea tensionat(fara joc de minimm 2-3 cm) duce si el la pierderea aderentei nelasand amortizorul sa lucreze. In acest caz tot socul este preluat de lant fapt ce determina pierderea aderentei.

Editat de Florin -v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce treaba are echilibratul rotii cu pierderea aderenteti in viraje ???????

 

 

 

Ce gume ai, din ce an sunt? Ce grad de uzura ai la ele? Primul motiv pentru pierderea aderentei se datoreaza unei anvelope uzate sau invechite, dupa care intervin restul defectiuniilor sau reglajelor necorespunzatoare.

"Ce treaba are echilibratul rotilor cu pierderea aderentei in viraje??????" Prietene, cu roti neechilibrate nu poti tine "motorul" pe drum drept, darmite in viraje !!! Scuze de ton , nu vreau sa fiu rautacios de loc !Aici este vorba de o miscare de tangaj-voblaj , pe care o simti pe viraje , si ai impresia ca motorul urmeaza o trasa aleasa de el, nu de tine ca pilot ! Am intalnit de cateva ori acest fenomen , si sa datorat amortizoarelor de soc ("telescoape") slabite , atat pe fata cat si pe spate! Cauciucul uzat se manifesta prin pierderea aderentei complet , si in ultimul moment, fara avertisment, urmat de regula de chestii mai urate !Inca odata, scuze daca "a-m picat ca musca in lapte" !!! Numai bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Ce treaba are echilibratul rotilor cu pierderea aderentei in viraje??????" Prietene, cu roti neechilibrate nu poti tine "motorul" pe drum drept, darmite in viraje !!! Scuze de ton , nu vreau sa fiu rautacios de loc !Aici este vorba de o miscare de tangaj-voblaj , pe care o simti pe viraje , si ai impresia ca motorul urmeaza o trasa aleasa de el, nu de tine ca pilot ! Am intalnit de cateva ori acest fenomen , si sa datorat amortizoarelor de soc ("telescoape") slabite , atat pe fata cat si pe spate! Cauciucul uzat se manifesta prin pierderea aderentei complet , si in ultimul moment, fara avertisment, urmat de regula de chestii mai urate !Inca odata, scuze daca "a-m picat ca musca in lapte" !!! Numai bine !

 

Nu cred, sigur nu se aplica si in aceasta poveste, la motorul lui si nu cred ca este o persoana care abordeaza virajele ca in motogp.

In continuare sustin ca la viteze mici nu are nicio legatura. Nu ai picat deloc ca musca-n lapte, toti invatam de la unul sau altul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frate a mea cand e subturata face ca un picamar, probabil fiind si monocilindru.

 

Frateeee a ta fiind monocilindru face si la relanti, si cele in doi cilindrii la fel in termen "stintifici "se mai numesc si vibratoare :P

Pentru cel care a deschis topicul este vorba de un motor in 4 cilindrii unde nu prea ai sa vezi vibratii mari chiar daca este subturata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frateeee a ta fiind monocilindru face si la relanti, si cele in doi cilindrii la fel in termen "stintifici "se mai numesc si vibratoare :P

Pentru cel care a deschis topicul este vorba de un motor in 4 cilindrii unde nu prea ai sa vezi vibratii mari chiar daca este subturata.

 

 

da ai dreptate cand ma mai urcam si eu pe ss ma speriam de atata liniste ce imi invadau urechile.

Editat de icv45
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are legatura echilibratul rotilor. In cazul de fata trebuie verificat amortizorul in primul rand, apoi gumele sa nu fie "patrate" sau coapte si sa piarda aderenta si rulmentii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica jocul la rulmentii de la roata si la rulmentii de la bascula. Suspenda de codita spatele legat de o grida cu o chinga si trage de roata si ulterior de bascula stanga dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are legatura echilibratul rotilor. In cazul de fata trebuie verificat amortizorul in primul rand, apoi gumele sa nu fie "patrate" sau coapte si sa piarda aderenta si rulmentii.

 

Eu am mers foarte mult cu guma de sareau sforile din ea si nu face probleme la viteza mica si la viteza mare nu.

Cand luam mai tare curba pleca spatele de pe trasa sau se ridica pe o roata dupa ce patina de o gasea boala.

Cand aveam bucsa de la pro-link uzata se simtea naspa pe curba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tind sa cred ca se comporta cum am descris la inceputul topicului de la suspensia prea moale ..care se simte si cand stau pe loc. Ramane sa o duc la un mecanic care se picepe. Anvelopele sunt invechite, eu am motorul luat de un an si jumate din Italia, nu stiu de cand sunt, insa nu sunt foarte uzate.

Am verificat azi pe cricul central daca bascula si roata au vreun joc sau se aude vreun zgomot suspect de la la vreun rulment si nu am depistat nimic.

 

Voiam sa mai adaug ca roata spate este de 130/ 70- 18 63H cum scrie in certificatul de inmatriculare. lantul l-am verificat, e in paramentrii normali, nici slab nici in tensiune si mereu uns.

Masa proprie a motocicletei e de 202 kg... mie mi se pare greoaie in comparatie cu altele si destul de lunga.

 

si doar 50 cai putere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Am dat si eu un raspuns in topicul de XJ, dau si aici, poate gresesc cu ceva si ma corecteaza cineva ca o fi audienta mai mare:

 

S-ar putea ca tocmai chestia cu sub-turatul sa-ti creeze probleme, mai ales daca zici ca pe coborare.... subturat e destul de greu sa obtii tractiune cat timp esti inscris pe viraj si din cz asta se face un transfer de greutate pe roata fata, spatele devine mai usor si fuge usor - intelegi. Cat timp motocicleta nu e in tractiune nu e destula greutate transferata spre spate....

 

Mie nu mi-a placut deloc cum am simtit mobra sub mine pe curbe subturat... din cate am citit si de prin carti pt mers pe strada (Proficient Riding si sites de genul msgroup.org) si chiar si din chestii mai racing gen Keith Code nu prea e o idee buna sa mergi subturat.

 

In alta ordine de ideei... oe langa suspensie ar putea sa fie si rulmentii spate ( btw pe spate sunt vreo 4 - am aflat cand i-am schimbat ) dar nu bag mana in foc... la mine din rulment busit nu-mi juca roata ci doar pinionul misca si scoteam zgomote ciudate.

 

Presiunea presupun ca e ok, nu? Verifica si ce zice producatorul de gume fatza de ce scrie in manualul oficial... la mine producatorul de gume recomanda o presiune destul de diferita de ce zice Yamaha.

Patru rulmenți pe spate? Dragule, e vorba de o motocicletă, nu de un Logan :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Patru rulmenți pe spate? Dragule, e vorba de o motocicletă, nu de un Logan :P

Era vorba de traicu lui draga...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...