Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Vorba unui prieten de-al meu "vorbim vorbe vorbite" ,Pe banii cui sa va face desfacerea si remontarea motorului la loc? te intreb pe tine @andreibelcic, va-ti gindit la citi bani trebe?

@Dracones, inchipueti ca nu-ti permiti sa crapi motorul ,ci doar trebe sa te dai cu fierul, atunci cea mai buna varianta este cea zisa de @Galen si @Criss.

Cind aveam Mobra 50, le sudam pedalele de 3 ori pe an, si tot mergea.

 

Pai am zis cati bani trebuie: noul ax, garnituri de chiulasa si o bere pt tipul cu cheie pneumatica pt desfacerea volantei.

Pedale nu-i bai sa sudezi. As zice ca sunt accesorii ale motorului. Chiar si asa, sudate bine, nu ar trebui repetata operatia de 3 ori pe an, la nici un tip de mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

O fi ea legenda... o fi ea mandra rau ... da 400 ~ 500 E( cat aproximez eu asa rapid reparatia ) fara mana de lucru ...ax + toate garniturile( is scumpe de tot ...si daca tot e AT ...pai nu merita garnituri noi?...te zgarcesti aici si te trezesti ca curge o garnitura dupa ceva timp) ca efectiv desfaci TOT!!! ...si sigur mai gasesti si altele de schimbat ... + timpul /scule pentru cineva care lucreaza mai mult in weekend la mobra si putin dupa servici daca mai se poate ... ma vad mesterind la o lucrarea dinasta 2 ~ 3 saptamani si asta intrun caz fericit... ca daca deschid si trebe ceva schimbat ce nu am comandat mai stai 2 saptamani sa iti vina piesele.

 

Sudura?...10 E ?...asa cu indulgenta...timp 2 ~ 3 ore cu tot .Nu tine?...ce ai pierdut?aia 10E si 2~3 ore...oricand prima varianta ramane valabila in cazul in care nu merge.

 

O poza cu pinionul care era acolo se poate?Ciudat de ce nu au facut axul mai dur decat pinionul sa se duca acesta si nu axul... ce o fi fost in capul lor...

 

Daca scoti axul ... il vreau :laugh: ...pentru analiza :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, ceva s-a intamplat. Ceva dubios. Poate un pinion de atac cu acelasi nr de moatze la interior dar mai mici, astfel incat juca inainte-inapoi pe ax. Poate un ax aftermarket facut din fier de gratare (putin probabil).

Ca timp de munca in regim hobby, intradevar, este o lucrare de iarna. Dar banii investiti sunt mai putini decat banii pt o alta mobra echivalenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum, ceva s-a intamplat. Ceva dubios.

In postul original a scris ce s-a intamplat:

"Nu avea piulita de siguranta si asta a permis pinionului sa miste liber si sa provoace asa ceva."

 

Cert este ca nu putem lua decizia in locul lui mmircea, pentru ca fiecare stie ce are sau nu are in portofel sau in cont

Editat de Korben Dallas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai axul e vreo 170 de europeni la Onda si setul complet de ganituri cam 100 aftermarket + manopera ... nu-i chiar un capat de tara ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai axul e vreo 170 de europeni la Onda si setul complet de ganituri cam 100 aftermarket + manopera ... nu-i chiar un capat de tara ...

 

 

Exact Sherky,

 

Astea sunt preturile dupa o inspectare a pietii. Eu spun ca e o lucrare care trebuie facuta. Si cum spunea si unul din prietenii de pe forum, apuc sa-i vad matzele. Sper sa nu mai apara si alte surprize...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu recomand schimbarea axului... Dar daca nu sunt bani... Oricum, e nasol.

Sherky, mai poti sa ma ajuti si pe mine cu un set de rulmenti de ghidon?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deja suna a sondaj, dar si eu as suda pinionul daca as fi in situatie similara. Daca motorul nu consuma atat ulei incat sa se vada pe bujii sau nu are alte probleme relevante, nu as fi curios ce e inauntru. Nu stiu cum e la RD07 dar la RD04 o tabla cu 2 suruburi de 6 asigura pinionul si prea putin probabil ca lipsa acestora sa duca la o asemeanea uzura. Cel putin o data merita sudat acolo un pinion nou. Cum zicea cineva mai sus. Ce ai de pierdut? Un pinion (uzat, daca mergi ceva cu el), 1 ax (belit), 1 ora de munca si probabil 1 electrod. Si in anglia se practica cu succes din cate am citit pe xrv.org. Unii au schimbat deja mai multe pinioane cu metoda asta si merg f bine in continuare. Fiabilitatea nu cred ca e o problema. (decat daca mergi la sudorul lui Pedros :laugh: ) In alta ordine de idei, pe forumul xrv.org.uk vindea cineva o cutie de viteze intreaga cu axul in stare perfecta. Cerea vreo 100 de euro sau lire. Merita cautat un pic, poate o mai are. Ax nou este pe la nemti la 80 de euro (aftermarket) cat despre garniturile de chiuloasa aftermarket vs. honda se spune ca diferenta de calitate e semnificativa, sa nu spun altfel. Eu ma refer aici la garnituri de CX500, dar nu cred ca nu s-ar aplica si la AT. Succes in orice caz!

Editat de Mikulaish
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum e la RD07 dar la RD04 o tabla cu 2 suruburi de 6 asigura pinionul si prea putin probabil ca lipsa acestora sa duca la o asemeanea uzura.

 

E la fel. Axul acela s-a putut uza doar din cauza unui pinion cu diferente la caneluri fata de canelurile axului. Cu alte cuvinte un pinion facut pe la vreo intreprindere de vreun "meserias" la care masuratorile i-au dat cu virgula...

 

Sfatul meu: sudeaza un pinion. Circula vara asta, bucura-te de motocicleta si la iarna bagi motorul la facut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E la fel. Axul acela s-a putut uza doar din cauza unui pinion cu diferente la caneluri fata de canelurile axului. Cu alte cuvinte un pinion facut pe la vreo intreprindere de vreun "meserias" la care masuratorile i-au dat cu virgula...

 

Sfatul meu: sudeaza un pinion. Circula vara asta, bucura-te de motocicleta si la iarna bagi motorul la facut.

 

 

Africana am luat-o pentru un drum lung in vara asta (peste 20.000 km - ma duc si eu in Asia ca tot motociclistul roman) si motorul trebuie sa fie in top shape. Zi de zi calaresc un Dominator, care e la inaltime prin romanica on sau off road. Dar la un drum asa lung, cu bagaje, Africana cred ca e cel mai bun motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alo, domnul cu carenele... Ie gata micii? Hai , nu ne mai tine pe jar... Eu m-am apucat de demontat fatza motorului meu si vreau sa stiu daca ma bazez pe tine sau ma apuc de modelat.

Stie cineva seria rulmentilor de la ghidon, sau macar dimensiunile lor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva seria rulmentilor de la ghidon, sau macar dimensiunile lor?

Asa, repede, in viteza, am gasit codul pe Louis, 39,95 eur cu tot cu protectie si alea-alea

10051209 , valabil pt RD04 si RD07 (dar si la Transalp)

10051209: 47 x 26 x 15 / 47 x 26 x 15 / 2 Staubschutzmanschetten

Am gasit si ceva cote plus instructiuni, tot pe Louis

Cotele

Instructiuni

Editat de Korben Dallas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am intrat si eu in panica cu canelurile alea, asa ca am hotarit sa le ung :laugh:

post-4028-1300550850_thumb.jpgpost-4028-1300550858_thumb.jpgpost-4028-1300550843_thumb.jpgpost-4028-1300550826_thumb.jpgpost-4028-1300550807_thumb.jpgpost-4028-1300550834_thumb.jpg

 

Ideea era mai veche, profit de inlocuirea chitului de lant ca sa o pun in practica. Ungere rapida momentan, sa vad cum merge, daca va trebui voi adauga si un strangulator reglabil sau ceva robinet pe conducta. Un rezervor de ulei inghesuit cumva linga acumulator furnizeaza zeama de uns, iar un comutator cu LED de control permite pornirea la nevoie a electrovalvei. Totul este ascuns si departe de jeg si factori mecanici. Nu cred ca a mai facut cineva sistemul asta, sint curios ce rezultate obtin ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nici acum nu m-am dat batut cu descifrarea vin-ului motiv pentru care am dat peste asta

http://www.cmsnl.com/honda-xrv750_model1269/ , e util sa gasiti piata pt. care a fost asamblata mobra

 

Mesaj completat

Am intrat si eu in panica cu canelurile alea, asa ca am hotarit sa le ung :laugh:

post-4028-1300550850_thumb.jpgpost-4028-1300550858_thumb.jpgpost-4028-1300550843_thumb.jpgpost-4028-1300550826_thumb.jpgpost-4028-1300550807_thumb.jpgpost-4028-1300550834_thumb.jpg

 

Ideea era mai veche, profit de inlocuirea chitului de lant ca sa o pun in practica. Ungere rapida momentan, sa vad cum merge, daca va trebui voi adauga si un strangulator reglabil sau ceva robinet pe conducta. Un rezervor de ulei inghesuit cumva linga acumulator furnizeaza zeama de uns, iar un comutator cu LED de control permite pornirea la nevoie a electrovalvei. Totul este ascuns si departe de jeg si factori mecanici. Nu cred ca a mai facut cineva sistemul asta, sint curios ce rezultate obtin ;)

asteptam feedback si info pt. lucru manual

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ulei 15W50 clar, dar de care? Ce parerea aveti? Placutele de frina spate le schimb 2-3 chituri pe sezon. Parca marca ferodo m-au tinut mai mult, au ceva insertie metalica sinterizata. Pareri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ulei 15W40, din cel mai ieftin. Sau 15W50 daca crezi ca i-ar face bine. Spun constient daca crezi ca i-ar face bine. Ptr ca 5 persoane intrebate au 7 pareri.

Clar este ca daca ai consum de ulei la 10W40 se va micsora cu 15W40.

Cunosc un AT care are 325.000 km originali, doar cu uleiul cel mai ieftin.

 

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Africana am luat-o pentru un drum lung in vara asta (peste 20.000 km - ma duc si eu in Asia ca tot motociclistul roman) si motorul trebuie sa fie in top shape. Zi de zi calaresc un Dominator, care e la inaltime prin romanica on sau off road. Dar la un drum asa lung, cu bagaje, Africana cred ca e cel mai bun motor.

pune mana si desfal daca vrei sa ai incredere in ea la drum.Eu asa as face in locul tau

Mesaj completat

Alo, domnul cu carenele... Ie gata micii? Hai , nu ne mai tine pe jar... Eu m-am apucat de demontat fatza motorului meu si vreau sa stiu daca ma bazez pe tine sau ma apuc de modelat.

Stie cineva seria rulmentilor de la ghidon, sau macar dimensiunile lor?

32005 JS parca ,vezi ca ai facut poze la ei

Mesaj completat

Ulei 15W50 clar, dar de care? Ce parerea aveti? Placutele de frina spate le schimb 2-3 chituri pe sezon. Parca marca ferodo m-au tinut mai mult, au ceva insertie metalica sinterizata. Pareri?

super multumit de nissin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

32005 JS parca ,vezi ca ai facut poze la ei

Mesaj completat

 

Asa este ... Am facut poze. Uitasem... Si daca nu ma insel parca mai ramasese un rand de rulmenti la mine? Si daca iti amintesti, si intradevar au ramas la mine, nu sti si unde i-am pus? :laugh: ;) :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe mine ma roade sa-i pun un MOTUL 7100 20W50.

Referitor la la placute....am NISSIN pe ea, iar urmatoarele tot NISSIN vor fi. Cand o sa scrie pe etrier EBC sau Goldfren ....o sa ma mai gandesc la ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este ... Am facut poze. Uitasem... Si daca nu ma insel parca mai ramasese un rand de rulmenti la mine? Si daca iti amintesti, si intradevar au ramas la mine, nu sti si unde i-am pus? ;) :) :)

au ramas pe menghina:))

 

Mesaj completat

:laugh:

Pe mine ma roade sa-i pun un MOTUL 7100 20W50.

Referitor la la placute....am NISSIN pe ea, iar urmatoarele tot NISSIN vor fi. Cand o sa scrie pe etrier EBC sau Goldfren ....o sa ma mai gandesc la ele.

eu am pus motul 15w50 5100 si sunt multumit de el.La placute,nissin mi se par cele mai bune din punctul meu de vedere dar acum depinde si de buzunarul fiecaruia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am pus motul 15w50 5100 si sunt multumit de el.La placute,nissin mi se par cele mai bune din punctul meu de vedere dar acum depinde si de buzunarul fiecaruia.

 

 

eu de cand am luat africana am pus ulei putoline 15w50 si sunt foarte multumit de el. este un pic mai scump decat putoline dar de regula il iau prin ianuarie februarie cd il prind redus si ies tot pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alo, domnul cu carenele... Ie gata micii? Hai , nu ne mai tine pe jar... Eu m-am apucat de demontat fatza motorului meu si vreau sa stiu daca ma bazez pe tine sau ma apuc de modelat.

Stie cineva seria rulmentilor de la ghidon, sau macar dimensiunile lor?

gata prima matrita

sapt asta ma apuc de turnat carenele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...