Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Va salut

 

Am o problema.

Mi s-a dus unul dintre CDI-uri la RD03.

Este modelul: 4.5 131; MM9 CI529

Vreau sa va intreb urmatoarele:

1. Aveti careva de vanzare un CDI? (poate ati patit la fel, si ati luat doua, aveti unul in plus - de vanzare)

2. Aveti un set de CDI-uri folosite dar bune pentru RD03?

3. Stiti de unde gasesc la cel mai bun pret un set (sau o bucata) nou?

4. Exista varianta cu un singur CDI? Sau acela este doar pentru alte modele...

 

Va multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca gasesti CDI de RD04 poti sa-l montezi fara nici o problema.

Mesaj completat

Este un tip Cosmin in Fagaras care iti repara CDI-ul daca il rogi frumos. Nr lui e 0747047692. Spune-i ca ai nr de la individul de la Cluj care voia sa ii cumpere Africana.

Bafta!

 

Sunt curios ce poate sa repare la el, in afara de a reface lipiturile conectorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am crezut ca este o problema de contact.

Am desfacut partea din spate a CDI-ului, si am tras fire direct la cablajul de pe caroserie. Si tot nu vrea. Probabil este ceva mai inauntru...

O sa il sun pe tipul din BRASOV, sa vad ce zice.

Dar ca solutie de rezerva, ma intereseaza de unde gasesc la pret bun alt CDI (sau ala pereche).

Am auzit de niste cehoslovaci, "IGNITECH", care se zice ca ar avea ceva in jur de 130 EURO.

Ati auzit de ei? Stiti cum se poate comanda de la ei?

Si ultima intrebare pentru cunoscatori: se pot schimba la RD03 cele doua CDI-uri cu un model care este dintr-una in locul celor doua?

Se potriveste si de la Transalp? Daca da, de la care? Ca sa caut si pe forumul de transalpisti

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[ni ii gasesti la Badi.Am luat eu si nu se potrivesc la cota de interior .Cred ca tot la romi sau la louis.de

multam @neagu. ma asteptam. o sa ii iau de la romi pana la urma (de la louis ar dura prea mult)

 

ramane problema elimiarii coliviei de rulment de pe jug.. anyone?! plzzzzz

Editat de cernunos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Credeam ca la ora asta te-ai uitat deja pe tutorial :wacko:

 

http://www.garagenight.tv/ep-5-replacing-s...-head-bearings/

multam cristi. il vazusem din seara aia.. dar nu misca cu dalta.

sa dau cu flex-ul nu m-as baga eu. de asta intrebam poate are cineva un dremel like tool :) .. sau poate stie cineva un om meticulos si rabdator care se pricepe si poate taia dracia cu atentie.

o sa incerc azi pe la cateva service-uri si probabil ca o sa rezolv asa.

dc nu.. in final bag si flex-ul cu "manutele astea doua" si sper sa nu tai si jugu :laugh:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare din nou la toata lumea. Africa Twin a trecut testul lui Alain Duclos. Fantastic... Uluitor ca pilot, si incredibil ca om, e o mare onoare pentru mine ca ma pot numara printre cei ce il cunosc si au inghitit praful ramas in urma lui. A fost un weekend incredibil si imi pare tare rau ca nu ati reusit sa veniti si voi. Daca sunteti cuminti, e posibil sa il aducem la una din intrunirile de Africane. O sa revin cu poze, filmulete si alte impresii. Acum ma duc pana sus pe deal, in cariera de nisip, sa nu imi pierd antrenamentul.

Carena e de la "reprezentanta" Boano in Romania. A sosit cu ceva defecte de finisare, dar nu e vina celui care le face. Eu l-am tot zorit, sa le puna mai repede, si vopseaua nu se uscase bine. Dar Dar o rezolv eu. O sa fac un tutorial cu transformarea Retei. 0745611905. Asta e numarul de la reprezentanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu o sa imi schimb placutele fata curand... nu as scoate insa si pistonase si tot.. cu ce pot sa curat si eu ce se poate fara sa demontez etrierul? (wd40 parca nu prea mi se pare ok).

cineva imi sugera sa dau cu un spray de frane? (ati folosit asa ceva? e ok?)

danke

/index.php?...t&p=2820542

Transformati o operatiune de rutina intr-o...... complicatie :wacko:

1.Etrierele fata contin doua pistonase. Acestea preseaza asupra placutei care la rindul ei preseaza asupra discului. Prin reactiune si datorita culiselor care permit deplasarea stinga dreapta a intregului etrier, corpul etrierului preseaza si cealata placuta pe partea cealalta a discului.

2.Pe masura ce placutele se uzeaza pistonasele sint nevoite sa iasa tot mai mult din etrier. Astfel coroziunea afecteaza suprafetele lor laterale in special daca se circula iarna si se improasca cu saramura.

3. Si lichidul de frina isi pierde in timp proprietatile si se descompune. Deasemenea cum spune Mikulaish cu timpul se "imbogateste" si cu apa aparind si o anumita coroziune interna care intereseaza insa doar camera pistonului (apar "flori' de oxizi pe peretii cilindrilor unde culiseaza pistoanele).

 

In concluzie lichidul de frina se schimba cel mai rar la 2 ani. In care caz nu prea e nevoie sa se demonteze pistoanele din etrier.

In schimb in fiecare an e bine sa se curete exterioarele cilindrilor si normal aceasta operatie se face obligatoriu la schmbarea placutelor.

 

Cum procedati ca sa nu ajungeti la aer comprimat:

1. Se demonteaza doar cite un etrier o data.

 

2. Pisonasele se scot simplu folosind maneta frinei. Normal ca unul dintre ele va iesi intotdeuna mai repede decit celalat. Se lasa sa iasa pistonasul respectiv pina aproape de capatul cursei, dar inainte sa iasa lichidul afara.Apoi se blocheaza cu o cala confectionata din lemn sau cu ceva scula de dimensiuni potrivite astfel incit sa nu se jeneze iesirea celuilalt. Apoi se continua actionarea manetei pina iese si al doilea piston la nivel cu primul. Se scoate cala de pe primul pistonas si se introduce in jurul fiecaruia un snur facut dintr-o cirpa muiat in diluant sau spray special de curatare.

 

3. Dupa ce pistonasele sint "luna" se imping inapoi prin baterea "cu simt" a etrierului pe o bucata de lemn pusa pe un suport "cu tragere" calup de beton, menghina, etc. Dupa ce intra circa o treime se poate folosi o cheie franceza mica pentru a definitiva operatia. In mod normal daca sint curate ca lumea intra inapoi si impinse zdravan cu degetele (solutie pentru cei fortosi). Se pot si bate folosind o tija de lemn si forta moderata, dar atentie dupa ce sint introduse gravitational 1/3 , altfel pot fi deformate usor pentru ca tind sa intre strimb.

 

4. Daca un piston sau ambele nu ies prin aceasta metoda, caz foarte rar (sint chiar gripate), atunci singura solutie e aerul comprimat, dar se monteaza deasemenea cale de limitare cursa ca sa nu iasa doar unul dintre ele.

In acest caz normal ca pistoanele se scot de tot, se curata cum am aratat anterior (vezi linkul) si se sabaruiesc cu atentie pina la planeizare oxizii si mizeria de pe peretii cilindrilor scotindu-se in prealabil garniturile.

5. garniturile nu se schimba decit daca sint crapate ciupite sau cilindrul respectiv a curs. Sau daca nu s-a putut nicicum aerisi frina (intra aer pe linga garnitura in cilindru).In schimb se curata de oxizi si jeg canalele garniturilor, cu atentie pentru a nu le decalibra.

 

Motorul meu are peste 120 mii de km si de cind se afla in intretinerea mea (60mii) am intretinut in felul acesta etrierele. Fara sa schimb altceva decit placute de frina. Asa ca am frina buna mereu si nu se blocheaza nimic.

 

6. Lichidul de frina se schimba dupa ce s-au curatat pistoanele de la ambele etriere. Daca se scot cilindri e simplu, lichidul se scoate usor. Daca nu se scot cilindri, lichidul vechi se scoate prin aerisitoare fiind inlocuit cu lichid nou. Din fiecare etrier se scoate lichid cam cit un rezervor de frina. Sau se scoate lichid pina vine din aerisitor lichid curat.

 

7. Aerisirea: Etrierele se aerisesc pe rind, pe masura curatarii lor. Operatia e necesara daca s-au scos pistonasele complet. Fara a utiliza device-uri speciale, aerisirea se executa cel mai simplu in felul urmator:

a) se monteaza pe aerisitor un furtun transparent (de perfuzie) care se introduce intr-un borcan plin pe jumatate cu lichid de frina.

b)Se deschide aerisitorul o tura buna si se pompeaza (adaugind periodic lichid in rezervor ca sa nu se goleasca cumva) pina cind lichidul iese fara bule.

c) Apoi se mai fac citeva manevre clasice de aerisire sub presiune (se face"pedala" si se da drumul la aerisitor).

 

Prin aceasta metoda nu se pierde lichid si nu se stropeste mediul din jur.Deasemenea se face o aerisire perfecta.

 

succes!

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru aerisire am folosit altă metodă care, personal o consider mai bună.

 

Scule necesare.

- furtun transparent ce se pune pe aerisitor

- cheie inelară (parcă de 8) pentru aerisitor

- surubelniță cruce (pentru desfacerea capacului de la rezervoru de lichid)

- lichid de frană

 

Procedeu

- se ataÂşază furtunaÂşe pe fiecare aerisitor

- se bagă furtunaÂşele într-un recipient oarecare (gol sau cu lichid de frana ... irelevant)

- se slabesc aerisitoarele

- se desface capacu de la rezervorul de lichid de frana

- obțional se pune o cârpă pe carenă Âşi rezervor ca să nu se verse accidental lichid de frână pe vopsea

- lichidul de frană din rezervor se scurge gravitațional în etrieri Âşi apoi pe furtunaÂşe afară

- nu trebuie dată nici o pompă că nu are rost

- IMPORTANT: trebuie avut grijă să fie mereu lichid de frână în rezervorul de sus!!!!

- când vezi că pe furtunaÂşe iese lichid de frână fără bule strângi frumos aerisitoarele.... Âşi pui capacu la rezervor.

 

- se poate folosi metoda Âşi separat pentru fiecare etrier în parte.

 

Gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bun. cu ceva chin, niste ciocane mai mari de imprumut si o surubelnita ascutita pe polizor am reusit sa dau colivia de rulment afara.

in proces am ciupit un pic din axul jugului. intrebarea este dc trebuie sa remediez ceva (.. poate sa iau la pila) inainte sa pun noii rulmenti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca e nevoie daca ai ciupit axul,rulmentul are camasile lui(int, ext) si rolele nu se misca pe ax. ca sa poti introduce mai usor camasa (cum zic eu) e recomandat sa indepartezi bavura creata.

citeam pe topicul de dominator cum ca la ei exista varianta cu rulmenti conici in locul celor clasici(bile),cum e la afrikana. nu ai gasit inlocuitori de tip conici?

ps: vb din punctul de vedere al unui tip ce a schimbat rulmentii de la jug la f650 care erau conici dar principiul pe care se merge e acelasi exceptie tipul de rulment si am cautat sa ma exprim la general

pps: OFF-TOPIC amestecand tipurile de rulmenti in capul meu, ca trecu atata timp de cand am facut cursu de organe de masini am cautat si am gasit asta: http://www.rulmenti-romania.ro/catalog/clasificare.php te doare capu cate tipuri sunt

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca e nevoie daca ai ciupit axul,rulmentul are camasile lui(int, ext) si rolele nu se misca pe ax. ca sa poti introduce mai usor camasa (cum zic eu) e recomandat sa indepartezi bavura creata.

citeam pe topicul de dominator cum ca la ei exista varianta cu rulmenti conici in locul celor clasici(bile),cum e la afrikana. nu ai gasit inlocuitori de tip conici?

ps: vb din punctul de vedere al unui tip ce a schimbat rulmentii de la jug la f650 care erau conici dar principiul pe care se merge e acelasi exceptie tipul de rulment si am cautat sa ma exprim la general

pps: OFF-TOPIC amestecand tipurile de rulmenti in capul meu, ca trecu atata timp de cand am facut cursu de organe de masini am cautat si am gasit asta: http://www.rulmenti-romania.ro/catalog/clasificare.php te doare capu cate tipuri sunt

 

multam de rapsuns. e doar un mic shentzulet de 3-4mm lungime si sub 1mm adancime. span nu a facut canturile santului le-am netezit un pic ca sa fie la fel cu restul axului.

 

pe bile nu am mai gasit rulmenti.. cei pe care i-am afisat in poznele de mai sus cred ca erau chiar cei originali.. nu erau chiar morti dar deja cam ieseau bilutele din camasa de plastic. peste tot - la cotele necesare - am gasit numai rulment de tip conic.

i-am comandat de la romimoto si maine ar trebui sa ajunga :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multam de rapsuns. e doar un mic shentzulet de 3-4mm lungime si sub 1mm adancime. span nu a facut canturile santului le-am netezit un pic ca sa fie la fel cu restul axului.

 

pe bile nu am mai gasit rulmenti.. cei pe care i-am afisat in poznele de mai sus cred ca erau chiar cei originali.. nu erau chiar morti dar deja cam ieseau bilutele din camasa de plastic. peste tot - la cotele necesare - am gasit numai rulment de tip conic.

i-am comandat de la romimoto si maine ar trebui sa ajunga :wacko:

 

 

Pretul? Sunt cu tot cu simeringuri?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pretul? Sunt cu tot cu simeringuri?

 

146ron cu tot cu semeringuri + 20 ron transport (nu e tocma eftin dar cam asta este pretul si la louis)

pe la noi nu am gasit dar nici nu am stat sa caut prea mult.. (deh e primavara si incerc sa pun africana pe roti cat mai rapid)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[quote name=boieru'' date='Apr 18 2011, 11:58 AM' post='2823515'

Carena e de la "reprezentanta" Boano in Romania. A sosit cu ceva defecte de finisare, dar nu e vina celui care le face. Eu l-am tot zorit, sa le puna mai repede, si vopseaua nu se uscase bine. Dar Dar o rezolv eu. O sa fac un tutorial cu transformarea Retei. 0745611905. Asta e numarul de la reprezentanta.

 

uite ca sa vin in completarea boierului, http://trailbike.ro/ ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare din nou la toata lumea. Africa Twin a trecut testul lui Alain Duclos. Fantastic... Uluitor ca pilot, si incredibil ca om, e o mare onoare pentru mine ca ma pot numara printre cei ce il cunosc si au inghitit praful ramas in urma lui. A fost un weekend incredibil si imi pare tare rau ca nu ati reusit sa veniti si voi. Daca sunteti cuminti, e posibil sa il aducem la una din intrunirile de Africane. O sa revin cu poze, filmulete si alte impresii. Acum ma duc pana sus pe deal, in cariera de nisip, sa nu imi pierd antrenamentul.

Carena e de la "reprezentanta" Boano in Romania. A sosit cu ceva defecte de finisare, dar nu e vina celui care le face. Eu l-am tot zorit, sa le puna mai repede, si vopseaua nu se uscase bine. Dar Dar o rezolv eu. O sa fac un tutorial cu transformarea Retei. 0745611905. Asta e numarul de la reprezentanta.

ne mai tii mult in suspans!

carena made in ro seamana f bine cu cea de la boano pt rd07, cum ai prins partea din fata pe rd04? e facuta din fibra de sticla sau carbon?

nisipul ca nisipul dar zonele cu (numai ) pietre mici si rotunde cum se abordeaza(am eu pe acasa si intotdeauna mi tare teama sa ma duc pe acolo)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa aflu daca voi, posesorii de africane simtiti nevoia de a le ridica/coborâ, ca sa modificati garda la sol. Nu de alta da sa stiu daca as avea trecere ceva kituri de inaltare/coborare, sa stiu daca merita sa ma apuc sa ma documentez sau nu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

amatorii de off sigur ca le-ar vrea ridicate! din ce am gasit eu exista 2 metode de ridicare a spatelui, prima un amortizor aftermarket mai lung sau 2008121.th.jpg

si evident schimbarea piesei in forma de U de la oase pict8141.th.jpg

in poza se prezinta o piesa cu gauri pentru coborare, normal si ridicare.

in strainatate am observat ca mai toti ce si-au reconditiont mobrele au inlocuit piesa in forma de U cu una aftermarket habar am de cine produsa si din nush ce metal unledjb.th.jpg cele oem se mai fisureaza la usage offroad(am dat de cateva exemple, se prea poate sa fie implicat si oboseala materialului)

cele pentru f650 ti-au iesit super faine dar piperate pt. piata noastra! daca ar fi sa faci pieasa U pentru afrikane cam cat ne-ai cere?

Editat de raoulserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cele pentru f650 ti-au iesit super faine dar piperate pt. piata noastra! daca ar fi sa faci pieasa U pentru afrikane cam cat ne-ai cere?

Cam ce cerere ar fi? :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam ce cerere ar fi? :(

Dane, cel putin RD-04 este suficient de ridicat din fabrica, doar gigantii gen 10 Ursi reclama upgrade acolo. Mai degraba lumea coboara spatele mobrei, ceea ce se face din piulita de reglaj de pe telescop. In opinia mea piesa prezentata de Raul Serban permite un reglaj rapid al garzii gen off/on road. Sint si eu curios daca exista cerere reala pentru asa ceva. Daca da, anuntati please. Garantez pentru calitatea manufacturilor lui Dan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...