Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

..

Nu am reusit sa aflu cat inseamna becul rosu sau becul galben in litri

8 ltr primul bec galben si 4 ltr cel rosu.Masurati de mine de multe ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cu pompa de benzina sunt linistit: E de Tenere....

 

Sa-mi spui cum face cand se labarteaza membrana :)

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 ltr primul bec galben si 4 ltr cel rosu.Masurati de mine de multe ori.

E bine. Pot sa contez pe 100km cu galbenul si 50km cu rosul.....

» Post actualizat in 05 Aug 2014 19:36

Am patit, insa, o chestie neasteptata: de cand mi-am ansamblat mobra, in primavara, am strans arcul suspensiei spate cam mult. Chiar si cu bagaje si pasager era prea tare. Amortizarea am reglat-o pe minim. Mi-a fost lene sa re-ajustez arcul. Solo fiind si fara bagaje, nici bine n-am cotit pe un drum de piatra si am inceput sa ii dau in goarna, sarind peste diversele hopuri de pe drum. La scurt timp a inceput sa troncane ceva: tija amortizorului spate a iesit din infiletarea urechii in forma de "U" ce prinde, la randul ei, amortizorul de articulatia basculei spate. Adevarul e ca filetul gaurii piesei respective are cam putine ture si, de la revenirile bruste si puternice ale suspensiei (rebound), in cele din urma a iesit tija. M-am tot gandit la o solutie eleganta dar am sfarsit prin a suda tija amortizorului de brida in cauza.

Arcul spate e surprinzator de tare dupa atatia ani. In schimb, arcurile furcii sunt cam slabe. La Nadrag am atins de vreo 2 ori capatul telescoapelor fata. As putea sa-i mai bag aer dar cred ca o sa le tensionez nitel cu niste distantiere in jambe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact. De aceea prefer varianta cu tensionarea o leaca a arcurilor.

Sau ai putea sa-i schimbi furca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...sarind peste diversele hopuri de pe drum. La scurt timp a inceput sa troncane ceva: tija amortizorului spate a iesit din infiletarea urechii in forma de "U" ce prinde, la randul ei, amortizorul de articulatia basculei spate.

Arcul spate e surprinzator de tare dupa atatia ani. In schimb, arcurile furcii sunt cam slabe. La Nadrag am atins de vreo 2 ori capatul telescoapelor fata. As putea sa-i mai bag aer dar cred ca o sa le tensionez nitel cu niste distantiere in jambe.

Este primul caz care il intalnesc pe www legat de tija amortizorului. Ceva nu e OK acolo, adica pot sa bag mana in foc ca a fost desfacut si restrans incorect. Tija nu are voie sa se desfileteze, sub nici un stres suplimentar, filetul e cu pas fin nu conteaza ca are la prima impresie putine spire. Solutia ta e OK, cu punct de sudura.

Legat de furca fata am auzit multe cuvinte de lauda legat de arcurile progresive. la moto nu m-am incumetat sa investesc dar la masina( dupa multe szgomote ciudate si te miri ce diagnoze) am schimbat suspensia complet si am luat progresive, cu totul alta viata.

niste distantiere ajuta sa fie furca mai tare..insa amortizarea are de suferit

niste furci de rd03, cu pahare de 04 te fac sa castigi un 2-3 cm

un ulei mai gros iti da un alt feeling , de tare dar cum ziceam...amortizarea are de suferit. si desi nu m-am dat intrata pe off ca sa emit o judecata de valoare, parerea mea este ca furcile de off sunt un gen aparte, robuste prin constructie/masive dar foarte "moi" pentru amortizare cu curse/reglaje diferite pt terenuri diferite

Vrei nu vrei, trebuie sa intelegi ca e vaca grea, materialele au o varsta, si a fost gandita pt adventure, nu masochisme gen Nadrag si alte cele unde se vede clar trendul (afrikane usurate si modificate).

Nu te raporat la traseul de Nadrag, ca nu il faci zilnic. daca vrei asa ceva de la afrikana apoi dezbrac-o , arunca marzochi/ktm-uri si piese de transalp si ai alta mobra. Singurul pe care l-am avzut la noi plimbandu-se/servindu-se de moto modificata este Zoli

si acuma, pur subiectiv, dupa experientele mele, motocicleta ta era o "Supravietuitoare" totul original. ai facut bine ca ai desfacut uns/refurbishat unele chestii...la unele te-ai bagat prea adanc(dar e placerea si hotararea ta) insa chiar este pacat sa o nenorocesti offroad sau sa te apuci sa o modifici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma gandeam la distantiere de 2-3cm. Mai degraba 0.5-1cm. Umblu la arcuri tocmai ca sa nu alterez amortizarea cu ulei mai gros. Si nici aerul comprimat nu-mi convine pt ca trebuie sa verific mereu presiunea si n-am pompa cu manometru asa fina, de pana 1 atm. Faptul ca am atins capatul cursei telescoapelor fata, chiar daca in conditii exceptionale, ma face sa cred ca e OK o pretensionare mica a lor. De ex si la hard-enduro si motocross se recomanda tensionarea sau schimbarea arcurilor fata in cazul atingerii capatului furcii. Pe spate sunt reguli precise de setare a sag-ului dar pe fata e mult mai complex si nu se poate da o regula generala. Depinde de la caz la caz.

 

La Shock Absorber, ciudat e ca nici filetul urechii si cu atat mai putin filetul tijei nu pareau stricate. Urechea e vopsita cu chit de pistol si se infileteaza greu pe tija. Tija se invarte greu in amortizor. Deci conditii grele sa se dezfileteze tija in timp. Chiar nu stiu de ce s-a desfacut tarasenia.

 

Pt super-coclauri am EXC-ul iar pt coclauri mai usoare era foarte bun Tenere-ul. Cu AT vreau sa ma orientez mai mult pt sosea dar totusi sa nu uit de coclau. In nici un caz nu o sa folosesc AT-ul ca unii baieti de la Nadrag, la limita capacitatii offroad a mobrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea nu mai umblati aiurea pe la diverse piese! consultati un specialist adevarat!

 

Te rog sa ne spui la cine sa apelam. Da-ne numele unui specialist adevarat. Nu mai putem si nu mai vrem sa orbecaim, vrem sa vedem lumina :hug:

 

Acum, lasand gluma la o parte, nimic din ce s-a spus mai sus nu e o aberatie, doar ca e aproape imposibil sa gasesti compromisul perfect, suspensie suficient de tare pentru asfalt si in acelasi timp suficient de moale pentru offroad. Lucrul dracului e ca nu e suficient sa fie moale pentru offroad, dar trebuie sa fie si lunga :rusinica:

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine a decis sa cumpere o Africa Twin, ESTE deja specialist :D

Imi amintesc de cineva, nu spun cine, care protesta vis-a-vis de preturile africanelor

Raspunsul unui onorabil membru a fost "cumpara-ti si vei vedea de ce au asa preturi"

Omul si-a cumparat africana si e foarte multumit de alegerea facuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot scumpa e. Am mai nou o teorie care zice ca pretul se tine nu doar calitatilor ei cat si faptului ca nu sunt atat de multe , cel putin in Europa ca Asia cica e plina de ele si au preturi ca transalpurile la noi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... Asia cica e plina de ele si au preturi ca transalpurile la noi

 

Defineste Asia

Siberia = IJ-uri, China = Linhai, India = Enfield, Asia de sud-est nu prea gasesti motociclete, doar scutere si mopeduri

Nu, dragul meu, africanele sunt scumpe pentru ca sunt bune, si asta stii si tu

Nu spun ca sunt cele mai bune, dar sunt mult mai bune decat media

 

Sunt atat de bune incat caut o pereche de discuri de frana fata :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...