Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Ba,cred ca nu înțelegi bine acolo, relantiul e idle și se reglează de la "șurubul" ăla lung și flexibil de pe partea stângă a motorului. Iar șuruburile alea din carburatoare de care învârti tu și moare motorul sunt cele de amestec... crede-mă ca de nu am umblat la ele,nu am umblat la nimic la motorul ăsta.

Editat de Samo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oldies but goodies:

minutul 3:20

De la surubul de "aer" reglezi cantitatea de amestec, nu amestecul propriu zis. Si asta doar la relanti/idle/pilot.

PS. La Dacie suflam in jiclorul de relanti. Adica pilot jet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Andrei Belcic zice bine

Carburatoarele astea sunt Keihin, Mikuni s.a.m.d., si sunt gandite altfel decat Weber sau Solex, cu care eram noi obisnuiti la batranele Dacii, la care intr-adevar reglai amestecul (mai sarac, mai bogat etc)

La astea japoneze amestecul este setat prin jicloare, nu ai cum sa-l modifici pentru ca de fapt nici nu trebuie, el trebuie sa fie 1:15

Daca la tine, Samo, nu are efect careva, este exact din motivul mentionat de tine, vechimea, uzura inegala etc

De aceea la sincronizare corecta merge balbait

Practic ai avea nevoie de un fel de RK la carburatoare, si nu cred ca vrei asta :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu v-am contrazis,ziceam doar ce am observat jucându-mă cu șuruburile. Eu așa am dedus ca de vreme ce deschideam mai mult șuruburile îmi baga mai multa benzina atunci șuruburile respective se ocupa de raportul carburant-aer. Mulțumesc pentru clarificări,mai văzusem și eu filmulete din astea cu functionarea carburatoare lor, dar foarte mult nu am priceput. Sa meargă motoarele,aia contează pana la urma,nu ca șurubul respectiv da cantitate de benzina mai mare sau cantitate de AMESTEC mai mare.

Editat de Samo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Weber sau Solex, cu care eram noi obisnuiti la batranele Dacii, la care intr-adevar reglai amestecul (mai sarac, mai bogat etc)

 

Iar reglajele respective erau valabile tot doar pt relanti.

 

http://oacdp.org/pdfs/solex.pdf

 

 

Eu am pornit discutia doar ca sa aflu daca si surubul carbului fata este functional. :) Mi-am zis ca poate cilindrul fata isi asigura relantiul doar din surubul de sincronizare. D-aia intrebam daca la voi se simte ceva cand se invarte de surubul fata. Pana acum Samo si Sebicosaurus negativ iar Korben nu a incercat :)

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar reglajele respective erau valabile tot doar pt relanti.

 

http://oacdp.org/pdfs/solex.pdf

 

 

Eu am pornit discutia doar ca sa aflu daca si surubul carbului fata este functional. :) Mi-am zis ca poate cilindrul fata isi asigura relantiul doar din surubul de sincronizare. D-aia intrebam daca la voi se simte ceva cand se invarte de surubul fata. Pana acum Samo si Sebicosaurus negativ iar Korben nu a incercat :)

De facut, sigur isi face treaba, cand desurubezi de el, ca doar la mine ambele suruburi inchise nu faceau nimic, dar deschise prea mult, bagau prea mult. Asteapta sa intre si Domn' Profesor sa te lumineze si el pentru ca e clar ca eu pot sa-mi dau doar cu presupusul, din diferenta de consum eu am dedus ca reglajul lor influenteaza si in mers... dar mna, e clar ca nu am cunostintele necesare, nu mi-s inginer, nu sunt mecanic, sunt doar amator de surubarit :peace: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La consum, reglajul suruburilor in cauza sigur influenteaza, pt ca amestecul lor este un pic mai bogat decat cel din circuitul principal (dar nu atat de bogat ca amestecul din circuitul de soc, de ex.). Deci, daca sunt deschise excesiv, desi nu influenteaza prea mult comportamentul motorului cu acceleratia deschisa, vor creste consumul. Dar trebuia sa se simta turatia variind cand rasuceai de ele. Si chiar sa ude bujiile cand e acceleratia deschisa nu prea cred. Apropos, la a mea am observat ca cele doua cuie principale nu au crestaturi cu siguranta precum la alte mobre. Deci nu pot regla amestecul cu acceleratia deschisa decat prin schimbarea cu alte cuie, mai scurte/lungi, mai groase/subtiri, cu diverse pante, etc.... Iar pt full gas doar cu schimbarea jiclorului principal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

 

Nu uitati ca Africana-i facuta sa fie calarita:

 

 

Nu asa si nu de genul asta de oameni presupun :crack: .

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dap, ca orice lucru trebuie sa te folosesti de el, asa cum iti e tie convenabil...ca doar e al tau. da parca totusi... grija e mama portelanului.

 

legat de carburatoare, la prima afrikana am intampinat aceeasi poveste cu sincronizatul. am lasat-o dupa ureche

ulterior , am curata carburile, am facut o ghidusie cu silicon si le-am curatat din nou evident (Mc Cstelia gain).

le-am sincronizat si de data asta , am urmat pasii din manualul haynes, cu toate reglajele aferente la pilotscrew samd samd (nu am ureche muzicala).

ei bine de data asta am reust sa sync carburile si am simtit ca motorul merge mult mult mai ok, raspunsul la acc de altfel a fost imbunatatit. si consumul dar aici trebuie tinut cont ca am avut alt raport la foaia spate.

din pilot screw jonglezi amestecul si felul in care merge motorul (rich on gas sau lean) , se simte la turatie (trebuie sa simti). reglajul se face cu motorul cald .

daca imi aduc bine aminte, reglajele erau usor diferite pt cil. fata si cel din spate. era o regula la reglaj, cauti maximul de turatie fara vreo ezitare la acceleratie. ceva similar si la sync.

Relantiul ideal este intre 1200 si 1300.

concluzia este, curatati carburatorul cat mai cu grija si responsabil cu putinta. multi recomanda ultrasonic, si componentele imbatranite/uzate sa fie schimbate.

reglajele ideale sunt f apropiate de cele date de fabrica

 

ps: era o afrikana la vanzare in care vanzatorul spune cum a ajuns sa schimbe carburatorul ca motorul sa mearga corespunzator , dupa ce a curatat si mers la nush cati mesteri cu carbul la curatat-sincronizat. doar ca study case


» Post actualizat in 21 Oct 2016 23:40

carburile de la vt750 sunt similare chair identice cu cele de AT

sunt explicatii dragute in videotutorial

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

 

ps: era o afrikana la vanzare in care vanzatorul spune cum a ajuns sa schimbe carburatorul ca motorul sa mearga corespunzator , dupa ce a curatat si mers la nush cati mesteri cu carbul la curatat-sincronizat. doar ca study case.

Precizarea fiind ca asa zișii meșteri erau "mecanici" din România ;).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atat la carburatorul cilindrului fata cat si spate, daca invarti la acel "surub de amestec" trebuie sa se simta diferenta in mersul motorului, fluctuatii in turatie. Cartea spune ca nu se regleaza diferit cele doua suruburi. Diferite sunt jiclerele principale cel din spate e mai mare, pentru ca cilindrul spate merge mai cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inseamna ca, la mine, traseul circuitului de relanti al carbului fata e infundat. O sa incerc sa-l desfund cu un fir de guta, sa nu zgarie aluminiul. Ca decarbusolv si suflat au mai vazut carburile.... As inlocui si oringurile surubelelor, dar nu stiu dacagasesc oringuri rezistente la benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce stiu, exista pentru motocicletele offroad kit-uri pentru suruburile astea care contin si arcul si saiba si o-ring-ul. Suruburile de AT daca nu ma insel sunt identice cu cele de CRF. Parca asa tin minte...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Baietii...am nevoie de ajutorul vostru.

Sa zicem ca am avut un aha moment si vreau sa ii dau curs.

Am nevoie de pilitura/praf de fier sau o pilitura/praf dintr un otel cat mai dur. Daca aveti posibilitatea va rog tare mult sa imi procurati sau sa ma indrumati.

Pentru ca uzura pe ax nu e uniforma , varianta cu lamele din lere pt masurat nu e neaparat viabila. Motiv pentru care vreau sa abordez o alta cale. Facut matrita pe canelura din hartie adeziva etc, pus pilitura/praf de fier si picurat Loctite 640. In teorie ar trebui sa se cumporte ca un solid dupa intarire. Ulterior montat sprocket ul tot cu loctite.

Loctite ul asta 6xx e special destinat pt fixare metale in locuri cu forte /solicitari ridicate. Pentru uzuri mici face fata, dar la zone de umplutura mai mari i-ar trebui un schelet sau umplutura.

Inspiratia vine de la utilizarea superglue cu praf de copt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai pentru ca uzura pe ax nu e uniforma pui Loctite care sta cuminte intre pinion-lamela-ax. Procedeul cu pilitura mi se pare cam empiric si mi-e ca dupa aia o sa stai cu pila de unghii sa cureti axul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sta, doar ca e mult spatiu si nu rezista.

de aia se pun lamele samd. ideea e sa fac o pasta metalica rezistenta din pulbere si loctita gen

https://www.youtube.com/results?search_query=baking+soda+and+superglue

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Praful de copt reactioneaza cu superglue-ul si creeaza "ceva". Pilitura de fier nu reactioneaza cu Loctite, deci nu creeaza nimic, doar o pasta mai groasa. Pe principiul asta poti incerca sa faci pasta aia, sa mazgalesti axul bine de tot si vii cu pinionul peste, pui siguranta si lasi sa se intareasca. Nu vad de ce sa mai faci sabloane si alte rahaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Praful de copt reactioneaza cu superglue-ul si creeaza "ceva". Pilitura de fier nu reactioneaza cu Loctite, deci nu creeaza nimic, doar o pasta mai groasa. Pe principiul asta poti incerca sa faci pasta aia, sa mazgalesti axul bine de tot si vii cu pinionul peste, pui siguranta si lasi sa se intareasca. Nu vad de ce sa mai faci sabloane si alte rahaturi.

Are timp liber omu', o fi iesti la pensie... Maine poimaine o sa ne intrebe ce solutie avem impotriva copiilor vecinilor care se joaca fotbal in curtea scolii...

 

ia-ti un KTM .....

Mai bine BMW, ca nu are pinion.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer, e cam munca de chinez batran sa faci asa ceva, canelura cu canelura, sa prelucrezi la fix dupa, etc. Plus ca nu stiu daca rezultatul va fi cel scontat. Dar na... cineva trebuie sa fie si pionier in chestia asta.

 

Ca si pret: 50ml de Loctite620 = 185 RON

Pilitura de fier gasesti la mine sub polizor :)


» Post actualizat in 26 Oct 2016 08:10

Mai bine BMW, ca nu are pinion.

 

Au si alea belele lor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Au si alea belele lor

Nu ca nu au, ci doar ca,na, mai schimbi aroma... nu te mai stresezi de releu, te stresezi de injectoare, nu te mai stresezi de ax, te stresezi de rulmenti si simeringuri la cardan. Nu mai schimbi kitul de lant, schimbi cureaua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai utat de senzorii hall si mai trebe si rotile alea de cardan schimbate(imi scapa numele). Toate doamnele batrane au probleme, le-am luat la rand.

Nu-s la pensie. lucrez din greu pt hobby-uri si experimente, ce e drept m-am saturat sa tot adaug experienta.

Cu canelurile facute la "matrita" ma asigur ca nu raman goluri


» Post actualizat in 26 Oct 2016 09:44

vreau ceva pulbere de otel mai dur, fara contaminari de praf samd.

praful de copt chiar nu reactioneaza cu lipiciul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...