Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

buna ziua!!

am si io o problemutza: RD 04 nu porneste daca e bagata in viteze si are ambreiajul tras!!

cumva e de vina piesa asta:

post-27509-1250942551_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, intrerupatorul e de vina. E oxidat. Il poti desface, dar cel mai usor si mai bine e sa dai cu WD 40 in el, il actionezi pina se misca limba cu contactul respectiv, si iara WD 40.

Daca cumva, ceea ce se intimpla rar, nu auzi tacanitul intrerupatorului, poti desface intrerupatorul, cu mare grija. Piesele sint mici si se ascund prin garaj, ar insemna sa-ti cumperi alt intrerupator. :makeout:

 

 

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna ziua!!

am si io o problemutza: RD 04 nu porneste daca e bagata in viteze si are ambreiajul tras!!

cumva e de vina piesa asta:

Majoritatea motoarelor jap nu porneste cind este bagata in vreo treapta de viteza, iar daca neutralul{ bec verde} nu se aprinde idem, trebe schimbat contactul de neutral aflat mai jos de pinionul de atac al lantului de tractiune ptr roata spate. :makeout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul de fata se spune concret ca este vorba de RD 04.

La acest model este stricat intrerupatorul din poza in cazul ca nu porneste cind e intr-o treapta de viteza!!!!

Daca, si numai atunci, nu se aprinde becul, sau pilpiie, este stricat contactul de neutral.

 

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Majoritatea motoarelor jap nu porneste cind este bagata in vreo treapta de viteza, iar daca neutralul{ bec verde} nu se aprinde idem, trebe schimbat contactul de neutral aflat mai jos de pinionul de atac al lantului de tractiune ptr roata spate. :makeout:

 

 

daca palpaie sau nu se aprinde nu trebuie schimbat cu altul nou! trebuie luat la strung 1mm de sub hexagon ca sa se poata infileta mai mult! sau mai merge in unele cazuri cu o saiba mai subtire sau fara nici o saiba si doarcu putin silicon pe filet!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va multumesc pentru raspunsuri

becul pentru neutru se aprinde atunci cand este pe liber, problema este atunci cand este bagata in viteza si trag de ambreiaj!

am sa identific piesa respectiva si am sa tin cont de observatiile voastre

este vorba de RD 04(gaxel)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna ziua!!

am si io o problemutza: RD 04 nu porneste daca e bagata in viteze si are ambreiajul tras!!

cumva e de vina piesa asta:

 

 

 

Problema poate fi si mai simpla !

 

Vezi sa nu fie maneta de ambreiaj indoita putin ....atunci ambreiajul poate decupla ....dar nu are cursa destul de lunga sa activeze senzorul ala care ii spune ca e in viteza sau nu . Eu asa am patit , si dupa vreo 2-3 sesiuni de dezdoit maneta ...merge .

 

Cu stima !

Mesaj completat

Scenariul era urmatorul, sa stiti si voi ce face cind ii gata filtrul, la mers normal sau oras nici o problema, dar daca voiam un demaraj brusc la viteza mare (respectiv sa trec de la 90 la 130 dadea ca naiba in nas si trebuia sa las gazul si sa accelerez apoi progresiv sa-si revina. Deasemenea si consumul s-a dus de o vreme in sus catre 7. Asa ca am stiut ca e filtrul de aer si m-am mirat ca-l schimbasem de 8 mii km doar, insa daca face prietenul meu Silviu silicoza, de la curatatul filtrului meu i se va trage, ca are compresorul in garaj si a fost incredibil ce-a iesit minute in sir din cartonul ala gofrat, era aproape complet blocat de praf. Asa ca daca umblati cu vacutza mult off, nu strica sa curatati filtrul din 4 in 4 mii cel putin.

 

 

Acelasi scenariu si la mine . Am bagat la cap sfatul lui Galen si am comandat filtru nou . Ieri l-am pus pe Africa si .....aceeasi problema !!

Idei ?

 

Si inca ceva . Cum faci sa cureti carburatoarele la A.T. ? Se poate face pe trotuar in fata blocului sau trebuie mers in service ? :makeout:

 

Pace !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@rip husi

Te-ai uitat la soc?

Pistonasele si cablurile de actionare trebuie sa mearga foarte usor.

Si.... ai intrebat daca poti sa cureti carburatoarele in fata casei. Asta stii tu cel mai bine (in cazul ca ai mai facut la alt motor, da, daca nu, de ce pui intrebarea?). :)

Intrebarea mi se pare de felul: " Einstein e mort, Nobel e mort, si mie mi-e deja rau" :)

 

 

Sper sa te ajute treaba cu socul. Da si Feed backsa stim la ce rezultat ai ajuns.

 

 

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@rip husi

Te-ai uitat la soc?

Pistonasele si cablurile de actionare trebuie sa mearga foarte usor.

Si.... ai intrebat daca poti sa cureti carburatoarele in fata casei. Asta stii tu cel mai bine (in cazul ca ai mai facut la alt motor, da, daca nu, de ce pui intrebarea?). :)

Intrebarea mi se pare de felul: " Einstein e mort, Nobel e mort, si mie mi-e deja rau" :)

 

 

Sper sa te ajute treaba cu socul. Da si Feed backsa stim la ce rezultat ai ajuns.

 

 

Africanu

 

Salut !

 

Socul imi merge usor ca actionare . Problema cu el e ca functioneaza cam ciudat . Merge numai daca e la maxim .....si daca motoreta e pe picior ( adica inclinata ) nu face nimic socul tras .

 

De curatat carburile am intrebat ca o curiozitate a mea . Imi spusese un prieten cu ceva mai multa experienta ca toata treaba e din niste suruburi pe care le desfaci sa curga benzina din carburator , cu tot cu apa si impuritati . Voi cum faceti ?

Africuta asta e prima motocicleta pentru mine si ca experienta intr-ale mecanicii sunt nul . Dar daca operatiunea nu e grea si imi explica cineva cat de cat o fac si singur . Decat sa dau bani unuia despre care nu stiu nimic , mai bine bag banii in celalalt buzunar si incerc eu prima data . Daca stric mai tare atata paguba ....dau banul ala pus deoparte , o fac ....dar mai si invat ceva :)

 

Noroc !

Editat de rip_husi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai curatat vreodata un carburator, te vei descurca lejer. Daca nu, poti invata acum, cu manualul de service in fata. Ai grija sa nu pierzi ceva oringuri sau seibi. Asa cum ai spus, daca nu iese nimic, pierzi doar timpul. N-ai sa le poti sincrioniza si nici n-ai sa poti regla "Pilot screw" dar le poti pune la pozitia "standard".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@rip husi

 

Omule,

 

nu m-am referit la cit de usor sau greu se misca MANETA de soc. Socul este alcatuit din 2 pistonase, la fiecare carburator cite unul. Acesta este actionat de un cablu care e legat de maneta care la tine functioneaza usor, dupa cum spui tu. Acel pistonas este impins de un arc in pozitia de baza (soc neactionat). acolo se poate aduna cu timpul praf umezeala, si incepe sa oxideze. Acelasi lucru se intimpla si cu cablurile. Ele trebuie sa se miste foarte usor.

Deci, da jos rezervorul, filtrul de aer (depinde ce model ai 04 sau 07), si vezi unde se duc cablurile de soc. Le desurubezi, le cureti , le ungi si montezi la loc.

Se poate sa fie si cablul de soc undeva agatat, ceea ce nu vezi cu rezervorul montat.

 

Si lasa carburatoarele inchise, daca inca nu ai experienta.

 

E mai mult ca sigur socul sau cablurile.

 

 

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[quote name='rip_husi' date='Aug 26 2009, 10:05 AM' post='2070074

 

suruburi pe care le desfaci sa curga benzina din carburator , cu tot cu apa si impuritati . Voi cum faceti ?

....dar mai si invat ceva :)

 

Noroc !

Alex vezi daca te ajuta poza asta

post-39145-1251280763_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@rip husi

 

Omule,

 

nu m-am referit la cit de usor sau greu se misca MANETA de soc. Socul este alcatuit din 2 pistonase, la fiecare carburator cite unul. Acesta este actionat de un cablu care e legat de maneta care la tine functioneaza usor, dupa cum spui tu. Acel pistonas este impins de un arc in pozitia de baza (soc neactionat). acolo se poate aduna cu timpul praf umezeala, si incepe sa oxideze. Acelasi lucru se intimpla si cu cablurile. Ele trebuie sa se miste foarte usor.

Deci, da jos rezervorul, filtrul de aer (depinde ce model ai 04 sau 07), si vezi unde se duc cablurile de soc. Le desurubezi, le cureti , le ungi si montezi la loc.

Se poate sa fie si cablul de soc undeva agatat, ceea ce nu vezi cu rezervorul montat.

 

Si lasa carburatoarele inchise, daca inca nu ai experienta.

 

E mai mult ca sigur socul sau cablurile.

 

 

Africanu

 

 

:) :) :)

 

Duuude !!! Chill !!!

 

 

Ok !

O sa fac asa cum ai zis pe sambata asa . La carburatoare oricum nu ma bagam decat daca era ceva foarte simplu ( ceva in genul sa le sterg cu o carpa ) .

 

Mersi mult !

Mesaj completat

suruburi pe care le desfaci sa curga benzina din carburator , cu tot cu apa si impuritati . Voi cum faceti ?

....dar mai si invat ceva

 

Noroc !

 

Alex vezi daca te ajuta poza asta

 

 

Mersi Pedro !

 

Deci teoretic , daca desurubez acel surub ar trebui sa inceapa a curge pe furtun diverse chestii care nu au ce cauta acolo , fara sa dereglez deloc carburatorul ? Pt ca daca tot dau rezervorul jos , o sa o fac si e asta . Se incadreaza la acele operatiuni simple , gen " sters cu carpa " !

 

Mersi !

 

P.S. : Pedro , eu sunt ala lung si cu plete ( Lucian ) . Alex era celalalt , mai scund si cu pletele mai mici ( acum deloc :) ) . Tre sa dai mielu si o deca de tuica :D

Mesaj completat

Salutare !

 

Asa cum am zis , sambata am desfacut putin africuta . Am facut urmatoarele :

 

- am verificat cablurile de la soc si fiindca se miscau foarte usor nu am mai umblat la supape ( prea complicat pentru levelul meu ) .

- am facut o verificare la bujii - sunt ok

- am desfacut suruburile alea de scurgere de la carburatoare si am lasat sa curga putina benzina .

Toata afacarea a durat maxim 1 ora si rezultatul a fost 80 % bun . Adica inca mai am problema , dar numai in viteza a treia . In rest totul e ok , am urcat si la 7000 ture si lin si fortat in celelalte viteze si nu imi mai da in cap . Eu sunt multumit de rezultat asa ca nu o sa investighez mai departe deocamdata. De sambata pana astazi am facut vreo 400 km si nu mi-a reaparut problema .

 

Acum ...

1. Lipit de spatele burdufului de la filtrul de aer ( undeva sub rezervor ) am gasit un fel de recipient mic , alb , care are un canal de legatura numai cu aerisirea de la un carburator . Stie cineva ce e chestia aia ( apare si pe pozele din manualul de reparatii ) .

2. Pe motorul meu e poansonata seria RD04E 2803425 . Este posibil ca pe cadru de RD07 sa fi fost pus motor de RD04 la un moment dat ? Sau e ceva normal ?

 

 

Cu stima !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E normal, stai linistit.

 

 

Mersi Cstelia !

 

Nu imi faceam griji prea mari . Stiam ca RD04 " il bate " pe RD07 asa ca oarecum ma bucuram . Dar ma gandeam ca pt a face o mutare din asta trebuie modificat cadrul , si daca modificarea nu e facuta cu cap ....

Inca ceva : vreau sa mai inalt motorul , cat de mult se poate . In afara de kit de inaltare sau saua schimbata , mai este vreo solutie ? Am incercat de la reglajul suspensiei spate , dar nu am facut mare branza . Acum am mai pus si niste gume joase si tarai genunchii de asfalt :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari,

 

Am niste probleme la un rd03: cu ceva timp in urma mi s-a ars unul dintre cdi-uri. Motorul mersese perfect pana atunci asa ca am tras concluzia ca a cedat pur si simplu. Am dat comanda de unul nou si l-am montat, dar nu pe "linia" care cedase, ci pe cealalta, tocmai pentru a evita arderea celui nou in caz ca erau probleme pe linia respectiva. Toate bune si frumoase. Motorul functiona perfect, ca si inainte. Dupa o mie de km, a cazut iar, pe aceeasi linie, adica al doilea cdi vechi. Mentionez ca au cedat deodata, fara nici cel mai mic advertisment. Daca prima oara eram in garaj, a doua oara eram la 500 de km de casa si nu a fost prea ok. Acum intentionez sa-i schimb bobinele de inductie si sa verific toata instalatia de vreun scurt, desi putin probabil. Rugamintea mea este daca imi puteti indica un loc de unde pot cumpara bobine de rd03 noi. Pe wemoto nu am vazut. Sau daca imi puteti indica modele de transalp de la care s-ar potrivi bobinele. Sau daca ar putea face vreun artificiu cu bobine si cdi de rd04, desi as lasa la urma varianta asta.

 

Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari, Am niste probleme la un rd03: cu ceva timp in urma mi s-a ars unul dintre cdi-uri. Motorul mersese perfect pana atunci asa ca am tras concluzia ca a cedat pur si simplu. Am dat comanda de unul nou si l-am montat, dar nu pe "linia" care cedase, ci pe cealalta, tocmai pentru a evita arderea celui nou in caz ca erau probleme pe linia respectiva. Toate bune si frumoase. Motorul functiona perfect, ca si inainte. Dupa o mie de km, a cazut iar, pe aceeasi linie, adica al doilea cdi vechi. Mentionez ca au cedat deodata, fara nici cel mai mic advertisment. Daca prima oara eram in garaj, a doua oara eram la 500 de km de casa si nu a fost prea ok. Acum intentionez sa-i schimb bobinele de inductie si sa verific toata instalatia de vreun scurt, desi putin probabil. Rugamintea mea este daca imi puteti indica un loc de unde pot cumpara bobine de rd03 noi. Pe wemoto nu am vazut. Sau daca imi puteti indica modele de transalp de la care s-ar potrivi bobinele. Sau daca ar putea face vreun artificiu cu bobine si cdi de rd04, desi as lasa la urma varianta asta. Multumesc anticipat!

 

Noi am discutat si la Rasnov. Ti-am spus sa verifici incarcarea, nu cumva, releul tau sa injecteze o tensiune mult prea mare. Esti convins ca bobinele sunt de vina?

CDI poti sa folosesti si de la RD04 fara probleme sau Transalp PD06 an 87-92. CDI-uri noi pentru RD03 gasesti pe ebay.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noi am discutat si la Rasnov. Ti-am spus sa verifici incarcarea, nu cumva, releul tau sa injecteze o tensiune mult prea mare. Esti convins ca bobinele sunt de vina?

CDI poti sa folosesti si de la RD04 fara probleme sau Transalp PD06 an 87-92. CDI-uri noi pentru RD03 gasesti pe ebay.

 

Multumesc de raspuns. Releul e ok, urmeaza sa masor bobinele. Insa nu am gasit bobine de rd03,noi, in eventualitatea in care una ar fi in scurt. Am gasit un site, unde ar fi bobine de transalp din '90, insa nu stiu daca se potrivesc: http://www.busters-accessories.co.uk/produ...=Ignition-Coils

O parere?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@kanvulf

 

te rog explica ce inseamna releul este ok? Ce tensiune ai masurat( la baterie):

 

1. la relanti

 

2. la 3500-4000 rot/min?

 

Tu crezi ca, in cazul ca bobina de inductie ar fi stricata, ti-ar strica CDI-ul? In nici un caz.

 

Apasa cumva saua pe contactele CDI-ului?

 

Cum arata CDI-ul distrus? Partea de jos.

 

Te rog da Feed-back ce ai gasit.

 

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Africanu Cand s-a ars primul CDI am masurat tensiunile pe regulator, insa asta se intampla cu cateva luni in urma si nu mai retin exact tensiunea la relanti, dar sunt sigur ca in ture ajungea la 15V. Sa zic undeva la 14.9V. Am citit in manual si tensiunile ar fi intre 13.3 si 15.5 V. In ceea ce priveste pozitionarea, shaua nu poate atinge CDI-urile in nici un caz. CDI-urile stricate nu au nimic deformat sau semne de topire. Mentionez ca ambele CDI-uri s-au ars la rece, la 1 minut dupa ce am pornit motorul, fara ca eu sa fiu pe sha. Mufele sunt intregi, adica fara nici un semn de fortare. Nu bag mana in foc ca ar fi de la bobine, dar asta am mai auzit si eu. Sincer mi se pare putin ciudata problema si nu stiu cum sa o tratez.

 

Multumesc pentru raspuns!

Editat de kanvulf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O MARE RUGAMINTE.., am depistat rulmentul de la roata spate ca fiind foarte(sic) defect si vreau sa va intreb daca trebe sa fac comanda la Honda sau pot pune si de pe altundeva, dar, musai sa fie de calitate.., la Honda Cbr care am avut-o stiu ca am luat niste rulmenti de la un magazin din Rahova si in afara de faptul (deranjant) ca faceau un fluierat oribil au mers ca unsi! Insa, parca nu vreau sa mai iau tot de acolo!Pliz, ca maine vreau sa ii iau sau macar sa dau comanda.., nu astept mai mult de o saptamana ca innebunesc! Cine stie, sa-mi spuna multam anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O MARE RUGAMINTE.., am depistat rulmentul de la roata spate ca fiind foarte(sic) defect si vreau sa va intreb daca trebe sa fac comanda la Honda sau pot pune si de pe altundeva, dar, musai sa fie de calitate.., la Honda Cbr care am avut-o stiu ca am luat niste rulmenti de la un magazin din Rahova si in afara de faptul (deranjant) ca faceau un fluierat oribil au mers ca unsi! Insa, parca nu vreau sa mai iau tot de acolo!Pliz, ca maine vreau sa ii iau sau macar sa dau comanda.., nu astept mai mult de o saptamana ca innebunesc! Cine stie, sa-mi spuna multam anticipat.

 

Salutare, si eu mi-am schimbat de curand rulmentii spate ... se schimba toti 3 ... eu i-am luat de la Romimoto ... n-am avut curaj sa intreb la Honda ... mi se pare ca cei originali sunt NSK ... bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...