Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

salutare, dupa mine .. modificarile sunt super faine, furca Marzzochi e super, dar costa cat o africana RD04, si apoi toate daravelele alea de la boano sunt scumpe, carenatura completa cu instrumente cu tot e o caciula de bani ... daca isi permite careva, as fi tare curios sa vad cum arata live ... poze cu din astea am garla si mi se scurg ochii dupa modificarilea alea ... bafta ! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vremea frumoasa de afara nu m-a lasat sa demontez Afrikana pana acum, ca sa ma pot ocupa de modificari. Dar vine iarna, si atunci o sa cam stau la garaj. Printre modificari se afla pe lista si carenele de fatza si spate. Cele de fatza vreau sa le fac asemanatoare cu cele de la Boano, cu mici modificari pentru semnalizari incorporate, fanta pentru filmare cu camera video... Prefer sa pastrez banii pe care i-as da pe carene pentru o furca mai buna. O sa fac mulajul din ipsos, apoi fac un negativ si torn din fibra. Matritza o sa imi ramana, si poate cine-stie, scot o linie de carene "Boieru" sa fac concurentza italienilor. :)

Vreau sa caut pe net si cuplajul de la amortizorul de spate de model RD07, sa vad daca imi place mai mult cu RD04 mai inalta.

Daca ai colivia de rulment deformata, sa imi dai un mesaj sa vedem cum facem sa iti explic ce ai de facut si sa vedem cum iti trimit presa sa le indreptzi. Eventual daca ai ceva nelamuriri la faza de reconstructzie sau orice problema, da-mi un semn si o sa iti spun cum am rezolvat eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari africanilor! :D

Sunt unul din noii membri ai “comunitatii” AT;

in urma cu 2 luni achizitionand-o pe ea:

 

post-8776-1222880877_thumb.jpg

 

-iar aici sunt eu cu ea:

 

post-8776-1222881026_thumb.jpg

 

initial am zis ca o sa ma prezint abia dupa ce termin cu inmatricularea, insa nevoia

ma impinge sa ma prezint inainte.

Am facut in jur de 1500 de km de la achizitionare, km fara probleme, insa astazi

sa intimplat ceva: dupa vreo 20 de km, a inceput sa traga haotic, in sensul ca , cand acceleram tragea in salturi ( zici ca eram pe un taur naravas); chestia ba disparea , ba aparea, asa ca am decis sa opresc sa arunc o privire. Am oprit motoru, insa cand sa pornesc , dupa ce am pus contactu, cand am pornit demaroru o facut un tac si o murit :D ( “so luat curentu…). Am verificat sigurantele, erau OK, chestie dupa care o revenit contactu dar o disparut la fel de

repede la incercarea de pornire. A treia oara am reusit sa o pornesc (fara sa mai umblu la sigurante :) ) , si mam intors victorios insa tot in salturi pana la garaj (spun victorios pentru ca eram in camp deschis, se insera , si nu aveam semnal, asa ca mam bucurat ca am reusit sa revin)

 

Intrebarea mea e ( daca ati avut rabdare sa cititi pana aici) daca e vorba de releul de incarcare

Si daca tot el da si accelerarile acelea in salturi. …

 

Astept raspunsuri ( trebuie neaparat sa rezolv prb pentru ca urmeaza vizita la rar, vizita care si asa, am asteptato aproape 3 luni , si numi permit sa o ratez)

 

Mersi anticipat si asfalt uscat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebarea mea e ( daca ati avut rabdare sa cititi pana aici) daca e vorba de releul de incarcare

 

Parerea mea : releul de incarcare nu-ti face o chestie de genul acesta, el te lasa fara baterie si gata, eventual sa-ti mai "prajeasca" oarece prin instalatia electrica.

Initial as fi zis ca poate fi vreo mizerie la carburatie, dar daca n-ai curent deloc ... alta mancare de peste.

Nu cumva ai vreun "scurt" care da peste cap tot angrenajul ?

Zic si eu, ca nu mi-s asa stiutor.

 

Sper sa o rezolvi repede si sa te bucuri de ea.

\m/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! E posibil sa traga in suturi si de la bujii, e bine sa le verifici, vreifica daca sunt infipte bine si lulele, e posibil si un gunoi in carburatzie. Verifica contactele la baterie, sa fie stranse bine bornele, eventual desfa suruburile, curatza bine bornele, da cu spray de contacte electrice si conecteaza iar bornele. Mai mult ca sigur nu e releul, pentru ca asa cum spune si Dan, dar e bine sa verifici si mufele de la el, sa nu fie oxidate contactele. Mai mult ca sigur e un scurt undeva si asta iti intrerupe curentul. Trebuie sa o iei sistematic si sa verifici majoritatea contactelor si mufelor, si eventual daca vezi pe undeva legaturi care nu par de fabrika, desfa izolatzia si verifica daca firele mai sunt conectate. Iti recomand sa le cositoresti daca sunt doar legate, si sa le izolezi cu tub termocontractil. Arata mai bine si e mult mai durabil.

La Honda Vf mai aveam problema asta la contacul de urgentza de pe ghidon. Nu facea bine contact si mi se intampla sa pot sa dau la buton sa porneasca, motorul se invartea dar nu aveam scanteie. Verific si acolo, dar trebuie sa ai o rabdare de fier. E usor de demontat, dar e mai greu de pus la loc. E posibil ca si la tine, din cauza vibratziilor sa ai contactul slab la buton.

Spor la treaba, sper ca nu te-am speriat prea tare. Sa te bucuri Afrikana si sa ne vedem sanatoshi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica contactele la baterie, sa fie stranse bine bornele, eventual desfa suruburile, curatza bine bornele, da cu spray de contacte electrice si conecteaza iar bornele.

....

La Honda Vf mai aveam problema asta la contacul de urgentza de pe ghidon. Nu facea bine contact si mi se intampla sa pot sa dau la buton sa porneasca, motorul se invartea dar nu aveam scanteie. Verific si acolo, dar trebuie sa ai o rabdare de fier. E usor de demontat, dar e mai greu de pus la loc. E posibil ca si la tine, din cauza vibratziilor sa ai contactul slab la buton.

 

Eu as vota pentru una din astea. Chestia cu contactele la baterie am patit-o si eu la un GPZ. Simptomele au fost identice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sper sa fie de la baterie, ar fi cel mai usor de rezolvat..

 

oricum o sa va urmez sfaturile, in masura cat ma descurc , pt ca nu sunt un as in mecanica,

dar pot invata... :)

 

Mersi de promtitudine :) , (in special lui boieru,care vad ca sa trezit la 4 dimineata sa ma ajute :D )

 

Probabil ca o sa revin , fie cu rezolvarea , fie cu alte intrebari

 

:D

 

 

 

Am si rezolvat! :D ( in timp record as zice) era vb de baterie, contactu de la - era "defect".

oricum o fost ciudat ca nu ma asteptam sa fie de la bateria si acea problema care semana cu problema de mizerie in carburator..

 

Multumesc de sfaturi! plimbarea de azi o fost super...soare, motoru tragea, drumu liber si uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari ptr africana!

Eu am patit relativ la fel pentru ca nu era un contact de la baterie bine strans.

Verifica asta. Curata ambele contacte si strange-le bine.

 

DAR: iti spun concluzia mea la 6 luni de posesie se africana ( si 15.000 km).

E o motocicleta polivalenta, una pe care te poti baza. Dai ce-i trebuie si-ti va da satisfactii.

 

E second-hand, n-ai de unde sa stii ce-a facut fostul proprietar la ea, asa ca eu in locul tau as face urmatoarele operatiuni:

- schimb ulei si filtru de ulei

- schimb filtru de aer

- schimb bujii , curatat pe acolo fisele

 

Astea in primul rand. Eu am schimbat bujiile si am avut alta motocicleta. Apoi am schimbat filtrul de aer, iar a fost alta. Performantele au fost de departe imbunatatite.

Apoi: uita-te atent la lant, poate a venit vremea pentru unul nou. Schimbat lant = alta motocicleta.

 

Daca te plictisesti, cand schimbi bujiile oricum dai jos rezervorul, asa ca poate cureti putin si carburatorul. Il demontezi frumos si-l speli cu carburol. Din ala de 3 lei, pentru Dacie. Aranjezi frumusel toate surubelele alea pe o carpa ( tot ce trebuie sa faci e sa nu le incurci pe cele din stanga cu cele din dreapta, altfel n-ai cum sa gresesti, au dimensiuni diferite) si EVIDENT sa nu desfaci carburatorul in doua ( fiind de fapt doua carburatoare pe care daca le separi le desincronizezi si e belea).

La mine carburator curatat = alta motocicleta.

 

In rest, daca chiar esti maniac si n-ai ce face la iarna: schimba lichidul de frana, uleiul din telescoapele fata, lichidul de racire.

 

80% din astea oricum o sa le faci in urmatorii 10.000 km. SIngurul motiv pentru care are sens sa le faci pe rand este pentru ca iti doresti sa ai o alta motocicleta de fiecare data :)

 

Urmatoarea mea motocicleta va fi un AfricaTwin mai noua si cu mai putini kilometri. Si aproape toate cele de mai sus o sa le fac la achizitie.

 

Multa bafta.

 

PS Boieru era la ora aia in garaj , tragand din narghilea... se gandea la urmatoarele modificari... :)

 

Poate te ajuta manualul AfricaTwin...Nu stiu pe unde il gasesti, dar sigur e pe aici...pe topicul asta. Il am, daca-l vrei il trimit.

Editat de mircealeschian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manualul il am ( tot de pe net), lam printat si legat. Si acuma, cand mam dus de am cautat

siguranta centrala si altele, am fost cu manualul in mana si cu surubelnita in alta :) mersi oricum!

 

schimburile astea is si in planurile mele, totusi am zis ca astept sa o vad inmatriculata , si apoi ma

apuc de treaba ,oricum ii bun rezumatu la ce trebuie sa faci cand iei o moto noua..

 

dhamzea: de weekendul asta ce zici (duminica)? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E.... Mi-ar fi placut mie sa fiu in garaj, cu Reta si cu narghileaua, dar din pacate sunt pe mare, la munca. Dar daca are cineva probleme, ma trezesc la orice ora sa il ajut daca sunt acasa.

Ma bucur ca ai rezolvat problema si potzi sa te bucuri de noua achizitzie.

Studiez acum cum sa adaptez un litrometru la rezervorul Afrikanei. Pentru ca mi-a placut sa umblu cu dubluri, si mai am acasa un rezervor de Afrika RD04 si unul de Honda Vf 750, fac ceva schitze, calcule si masuratori. Vreau sa tai rezervorul de Afrika, sa ii maresc capacitatea, sa montez sonda de benzina pentru litrometru, sa mai fac o intrare in el care sa vina de la un rezervor extern de rezerva pe care o sa il montez sun carena din spate stanga.

Are cineva idee de unde fac rost de cabluri de acceleratzie, shoc si ambreiaj mai lungi cu 10-15 cm decat cele normale? Sau daca exista ceva adaptoare. Pentru ca am inaltzatoarele de ghidon de 5 cm, si nu prea mai ajung cablurile.

Are cineva idee daca seile de la Touratech sunt mai comfortabile decat cele Corbin?

 

Kitul de lantz l-am luat de la Louis. E produs de DID, sunt multzumit de el, si pentru RD04 a costat 170 de euroi. Pentru modelul RD07 costa 175 de euro. Nu stiu cum e la RD07, pentru ca la aia nu am schimbat inca lantzul, dar la RD04 a trebuit demontata bascula spate pentru a introduce lantzul. E o ocazie buna pentru a verifica surubul de la cuplajul amortizorului spate, si pentru gresarea basculei. Singura faza e ca dureaza ceva mai mult, trebuie ceva atentzie (eu prima data am montat pinionul de atac invers :) ) si e bine sa mai ai un amic care sa te ajute cu berea.

Am schimbat inainte sa plec la munca si discul de frana spate si placutzele. Din cauza vitezei si a neglijentzei, nu am facut curse la cilindrul de la etrier cand era demontat, nu am curatzat partea care fusese pana atunci expusa la mizerie. Asa ca dupa 15 kilometrii de la primele frane am constatat ca frana spate e ineficienta. Am oprit sa verific, si m-am speriat. Discul era aproape incandescent. Imi pare rau ca nu era noapte sa fac o poza. Am impins cu un lemn etrierul pe disc, pentru a comprima cilindrul, si a elibera discul din stransoarea placutzelor, si am avut grija ca pana la Constantza sa folosesc doar frana de fatza, spatele ramanand doar pentru situatzii de urgentza. Cand o sa cobor pe uscat, o sa incerc sa remediez problema inainte de a pleca la drum, pentru ca, pentru prima data am ceva scule la mine. O sa ii sun pe baietzii din Constantza sa ne vedem la o bere bauta "la botul calului".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare ...lantzicu' meu a facut ceva burtica, aveti idee de unde sa-mi iau unu nou si eventual ce marca e mai potrivita ? :)

 

Am un kit de lant nou pentru RD07. 150 euroi. Merge si la RD04, singura diferenta e pinionul de spate care la RD07 are un dinte in minus.

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A incercat cineva sa puna o foaie mai mare pe spate? Si daca da, de unde a luat-o? Sau macar un pinion de atac cu un dinte mai putzin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A incercat cineva sa puna o foaie mai mare pe spate? Si daca da, de unde a luat-o? Sau macar un pinion de atac cu un dinte mai putzin.

cam ce ai avea tu de gand cu pinioanele alea ? :) nu poti s-o dai p-o roata cu astea stock :)) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A incercat cineva sa puna o foaie mai mare pe spate? Si daca da, de unde a luat-o? Sau macar un pinion de atac cu un dinte mai putzin.

 

Am pus eu pe spate la mine un pinion de RD03 (49 de dinti), ca sa vad cum e. Se simte ceva la demaraj dar nu spectaculos. Cu un 52 cred ca ai putea sa o ridici pe o roata doar din acceleratie :) dar reversul medaliei este ca prin oras o sa mesteci la schimbatorul de viteze de iti vine acru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza cu ridicatul pe o roata nu ma prea impresioneaza, cel putzin nu pe sosea. Dar in teren, mi-ar placea sa se ridice mai usor. Acolo e alta treaba cu ridicatul pe o roata. Treci altfel peste obstacole. As pune o foaie mai mare sau un pinion mai mic sa vad cum se comporta. Acum studiez sa vad ce se potriveste la caneluri, si de la ce motociclete.

Pentru sosea mi-am adus aminte de prima iubire, cara statea suparata intr-o magazie. E o Honda Vf 750 din 83, dar care si acum poate sa dea clasa la multe noutatzi. Cu ea am avut primul accident mai serios, in urma caruia trebuia reconstituita toata fatza. Asa ca am mai cumparat inca un Vf si am luat de pe el ceea ce era stricat la mine. Acum ma bate un gand sa il transform in street-fighter, pentru cand ma mai apuca cheful de viteza.

Cstelia, stiu ca tu aveai pe Afrikana rezervor mai mare. Poate potzi sa pui ceva poze, sa vad si eu cam pe unde sa tai si unde sa adaug. Nu as vrea sa modific deloc portziunea dinspre pilot, pentru ca imi place mult cum e ea originala. E mult mai misto rezervorul de RD04 decat cel de RD07 dupa parerea mea. Se strange mai bine intre genunchi in teren, iar la frane iti ofera un suport bun in care sa proptesti genunchii. Alt motiv pentru care nu as vrea sa modific zona aceea e ca o sa ii pun admisie custom pe rezervor. Nu vreau sa ma apuc de scufundari cu ea, dar nu se stie niciodata pana unde intru in apa cand trec raurile.

Asa ca ma gandeam sa umblu putzin la inaltzimea rezervorului, si eventual sa il mai latzesc putzin in partea din fatza. Sunt curios sa vad cum arata unul original. Deci daca potzi, as vrea sa vad ceva poze facute din lateral, fatza, si de deasupra, chiar daca e modelul RD07. Merci. Dau de baut.

 

P.S. Cred ca zicetzi ca sunt nebun de ma apuc de modificari, dar parca vreau ceva mai mult de la Afrikana mea. Vreau sa o stiu pregatita pentru dimineatza in care o sa ma trezesc vesel si o sa plec hai-hui prin lume. Mi-ar placea sa fac traseul de la Long Way Round, mai ales Mongolia.

Editat de boieru'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am ridicat-o pe o roata , dar neintentionat, am plecat de pe loc cu a-I-a, cu pasager, si so ridicat pe o roata.. :rock:

Norocu meu ca o revenit fara incidente, pt ca o fost primul meu "wheeling", si nu eram prea pregatit :rock:

Oricum pe youtube am vazut niste filmulete in care africa se ridica fara probleme...pt cine'i interesat de asa ceva..

Asta imi place cel mai mult : http://www.youtube.com/watch?v=XxqwW1lgMsM...feature=related

 

 

boieru' firea ta inovatoare ne inspira pe toti.. tinene la curent (si cu poze!!!) cu modificarile pe care le aduci !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.rallye-tenere.net/Honda.html

 

O istorie a verishoarei mai naravashe a XRV-ului.

 

Afrikana se ridica usor pe o roata, mai ales daca ai putzina greutate pe spate. Daca montez coburii si topcase-ul si au ceva bagaj inauntru, numai pe o roata sunt. Tzin minte ca eram la Tagoviste cu un amic, (Poison) si am plecat la un semafor, nu prea tare, dar suficient cat sa nu ma claxoneze din spate. Nu exagerez, dar cred ca daca mai trageam putzin de gaz, cadeam pe spate. M-a distrat ca amicul se uita plin de admiratzie, spunand "ce misto", si mie inca imi tremurau genunchii... Am mai patzit faza asta pe serpentine, spre Brashov, cand trageam de gaz in panta la iesirea din curba, simtzeam cum se ridica fatza, si era cam nasol. Acum m-am obisnuit si imi place, dar la inceput era tare nasol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cstelia, stiu ca tu aveai pe Afrikana rezervor mai mare. Poate potzi sa pui ceva poze, sa vad si eu cam pe unde sa tai si unde sa adaug.

 

Iaca niste poze. Nu ma pricep deloc la fotografie asa ca nu ma injura prea tare :rock:

Am pus si un rezervor standard de RD07 pe sa in speranta ca se vede diferenta... nu stiu cat de mult se vede.

 

post-30-1223121080_thumb.jpg post-30-1223121093_thumb.jpg post-30-1223121105_thumb.jpg

 

post-30-1223121112_thumb.jpg post-30-1223121126_thumb.jpg post-30-1223121136_thumb.jpg

 

Si inca 2 poze ca sa vezi diferenta de latime. Asta daca distingi din poze :rock:

 

post-30-1223121242_thumb.jpg post-30-1223121252_thumb.jpg

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multzumesc mult pentru poze. Am mai vazut ceva asemanator pe linkul despre NXR. Acolo sunt cateva rezervoare care se apropie mai mult de modelul de pe RD04. O sa ma mai uit si pe Boano si Touratech. Al tau de metalic sau de fibra?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, daca o tzii in garaj, nu fura nimeni. Apoi, daca pleci la plimbare, si sa zicem ca opresti la un restaurant sa mananci. Ma indoiesc ca apare unul cu canistra de benzina si furtunul sa iti fure benzina. Singurul lucru de care mi-ar fi teama, daca as sta la bloc, e sa nu imi puna vreun vecin binevoitor o mana de nispip, zahar sau sare.

Am tot cautat pe net sa vad daca sunt firme care fac shei de Afrika cu gel. Din pacate nu am gasit, iar varianta pernutzei de la Louis nu ma incanta. Deci, mai mult ca sigur o sa ma apuc sa modific si shaua, pentru ca dupa 250 de km, ma cam iau durerule de fund si spate. Touratech e cu gel sau e normala, cu burete?

Ma mai gandeam ca daca tot imi bag nasul, sa o fac incalzita. Am acasa o husa de mashina cu rezistentza in ea, si ma gandesc ca parca e misto sa te urci pe motor si sa ai caldurika sub fund in zilele reci de toamna-iarna...

Cel mai tare ma oftic, ca toate ideile imi vin cand sunt la serviciu, pe mare, iar cand ajung acasa, nu am timp sa le pun in practica. Tare imi e teama ca nici la iarna nu o sa stau cuminte cu motorul in garaj. Am niste E09 care abia asteapta sa le montez suruburi sa pot sa merg si pe gheatza... :rock:

Editat de boieru'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...