Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

http://www.rallye-tenere.net/Honda.html

 

O istorie a verishoarei mai naravashe a XRV-ului.

 

Afrikana se ridica usor pe o roata, mai ales daca ai putzina greutate pe spate. Daca montez coburii si topcase-ul si au ceva bagaj inauntru, numai pe o roata sunt. Tzin minte ca eram la Tagoviste cu un amic, (Poison) si am plecat la un semafor, nu prea tare, dar suficient cat sa nu ma claxoneze din spate. Nu exagerez, dar cred ca daca mai trageam putzin de gaz, cadeam pe spate. M-a distrat ca amicul se uita plin de admiratzie, spunand "ce misto", si mie inca imi tremurau genunchii... Am mai patzit faza asta pe serpentine, spre Brashov, cand trageam de gaz in panta la iesirea din curba, simtzeam cum se ridica fatza, si era cam nasol. Acum m-am obisnuit si imi place, dar la inceput era tare nasol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cstelia, stiu ca tu aveai pe Afrikana rezervor mai mare. Poate potzi sa pui ceva poze, sa vad si eu cam pe unde sa tai si unde sa adaug.

 

Iaca niste poze. Nu ma pricep deloc la fotografie asa ca nu ma injura prea tare :rock:

Am pus si un rezervor standard de RD07 pe sa in speranta ca se vede diferenta... nu stiu cat de mult se vede.

 

post-30-1223121080_thumb.jpg post-30-1223121093_thumb.jpg post-30-1223121105_thumb.jpg

 

post-30-1223121112_thumb.jpg post-30-1223121126_thumb.jpg post-30-1223121136_thumb.jpg

 

Si inca 2 poze ca sa vezi diferenta de latime. Asta daca distingi din poze :rock:

 

post-30-1223121242_thumb.jpg post-30-1223121252_thumb.jpg

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multzumesc mult pentru poze. Am mai vazut ceva asemanator pe linkul despre NXR. Acolo sunt cateva rezervoare care se apropie mai mult de modelul de pe RD04. O sa ma mai uit si pe Boano si Touratech. Al tau de metalic sau de fibra?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai, daca o tzii in garaj, nu fura nimeni. Apoi, daca pleci la plimbare, si sa zicem ca opresti la un restaurant sa mananci. Ma indoiesc ca apare unul cu canistra de benzina si furtunul sa iti fure benzina. Singurul lucru de care mi-ar fi teama, daca as sta la bloc, e sa nu imi puna vreun vecin binevoitor o mana de nispip, zahar sau sare.

Am tot cautat pe net sa vad daca sunt firme care fac shei de Afrika cu gel. Din pacate nu am gasit, iar varianta pernutzei de la Louis nu ma incanta. Deci, mai mult ca sigur o sa ma apuc sa modific si shaua, pentru ca dupa 250 de km, ma cam iau durerule de fund si spate. Touratech e cu gel sau e normala, cu burete?

Ma mai gandeam ca daca tot imi bag nasul, sa o fac incalzita. Am acasa o husa de mashina cu rezistentza in ea, si ma gandesc ca parca e misto sa te urci pe motor si sa ai caldurika sub fund in zilele reci de toamna-iarna...

Cel mai tare ma oftic, ca toate ideile imi vin cand sunt la serviciu, pe mare, iar cand ajung acasa, nu am timp sa le pun in practica. Tare imi e teama ca nici la iarna nu o sa stau cuminte cu motorul in garaj. Am niste E09 care abia asteapta sa le montez suruburi sa pot sa merg si pe gheatza... :rock:

Editat de boieru'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu iti ia nimeni benzina? :rock:) la asta nu mai e incuiat

 

Nu, de fapt si daca ar fi incuiat benzina ti-o poate lua scotand furtunul de la robinet. Motocicleta sta noaptea in garaj. Uneori o mai tin in parcarea din fata blocului sau cea de la servici, peste zi, dar nu am avut niciodata probleme de genul asta sau de genul celor spuse de boieru'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Boieru, u cred ca saua mea touratech e cu gel. Dar n-am s-o intep ca sa-ti confirm lucrul asta :P

 

Las ca o sa tzi-o intzep eu... :rock:

Am mai dat de niste discutzii pe www.xrv.org.uk in care vorbesc de sei cu aer, pe care le umflii pana te simtzi tu comfortabil pe ea. Si cica rezolva si problema celor mai scunzi, care nu ajung la pamant bine cu picioarele.

Am mai gasit discutzii referitoare la Afrika Twin Baja, si la o firma din state care produce pistoane, cilindrii si segmentzi, care transforma Afrikana din 750 in 850, cu vreo 70 - 75 de cai. Si ca bonus, in seara asta ma documentez despre amortizoarele de ghidon de la Scotts (Scotts steering damper) care cica fac minuni. Nu produc pentru Afrika, dar se pot modifica foarte usor pt ea.

http://www.flickr.com/photos/ricardoazeved...57600648351813/

A vazut cineva poze pe undeva cu o sectiune printr-o toba Remus Innovation? Ca vreau sa vad exact ce are a mea in plus si trebuie scos :rock:

 

P.S. Daca va stresez cu intrebari, sa spunetzi, sa pun cate una, pe rand... :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa lasi toba in pace, e pacat sa o tai. Mai repede iti faci alta doar cu amortizor de zgomot. Eu am in plan o toba "reising" ce o fac dintr-un cilindru de carbon luat de la o toba tavalita de speeder. Mai am si o toba MOTAD de inox de la un VT500 la care partea de intrare a fost facuta praf si am taiat-o jos, urmeaza sa-i fac un capac si o adaptare sa se potriveasca pe galeria originala a AT-ului

 

Chestia aia mi se pare nu e un amortizor de ghidon in adevaratul sens al cuvantului. functioneaza mai degraba pe principiul "franei de ghidon" de la motocicletele vechi. Poate ma insel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Las ca o sa tzi-o intzep eu... :rock:

Am mai dat de niste discutzii pe www.xrv.org.uk in care vorbesc de sei cu aer, pe care le umflii pana te simtzi tu comfortabil pe ea. Si cica rezolva si problema celor mai scunzi, care nu ajung la pamant bine cu picioarele.

Am mai gasit discutzii referitoare la Afrika Twin Baja, si la o firma din state care produce pistoane, cilindrii si segmentzi, care transforma Afrikana din 750 in 850, cu vreo 70 - 75 de cai. Si ca bonus, in seara asta ma documentez despre amortizoarele de ghidon de la Scotts (Scotts steering damper) care cica fac minuni. Nu produc pentru Afrika, dar se pot modifica foarte usor pt ea.

http://www.flickr.com/photos/ricardoazeved...57600648351813/

A vazut cineva poze pe undeva cu o sectiune printr-o toba Remus Innovation? Ca vreau sa vad exact ce are a mea in plus si trebuie scos :rock:

 

P.S. Daca va stresez cu intrebari, sa spunetzi, sa pun cate una, pe rand... :blbl:

 

Amortizorul de ghidon il am montat pe KTM, deci daca vrei cote sau ceva poti lua.

Mae

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna sunt fericitul posesor al unui Honda Varadero an 2005 travel,scurt in cateva cuvinte , am avut motociclete detoate dar acesta este o motocicleta fiabila , cu un consum mic ideala pentru drumurile din romania ,adica o super motocicleta nu stiu ce sa i bag de vina nu am gasit inca am 7000km facuti cu ea si se comporta nemaipomenit,

post-17851-1223315135_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bro' , faine chestiile 'celea care le vrei. Mi-ar place si mie un inlocuitor de instrumente de bord. SUnt curios daca se poate lega la Africana fara prea multe probleme.

Deocamdata, stau la cutie si astept banii, dar ... iti urez bafta si sa iasa bine , asa cum iti doresti si tu.

\m/

 

 

Din cate am citit se poate lega fara probleme la orice model de moto.

 

 

Aparatorile de miini le-am avut, sint OK. Iti recomand sa iei si protectiile de vint.

Mae

 

Credeam ca sunt incluse si aparatorile de vant.

 

Ai incredere doar intr-un disc pe fata?

Cel mai folosit instrumentar electronic, am vazut ca e Vapor.

 

Intr adevar e o problema cu un singur disc. Din cate am citit problemele apar doar daca motorul e incarcat cu bagaje plus pasager, adica exact cu e al meu mai la toate iesirile.

 

salutare, dupa mine .. modificarile sunt super faine, furca Marzzochi e super, dar costa cat o africana RD04, si apoi toate daravelele alea de la boano sunt scumpe, carenatura completa cu instrumente cu tot e o caciula de bani ... daca isi permite careva, as fi tare curios sa vad cum arata live ... poze cu din astea am garla si mi se scurg ochii dupa modificarilea alea ... bafta ! ricky.gif

Eu ma gandeam la o furca mai ieftina. Marzzochi cu doua discuri de frana e 2000 euro :rock: Cat priveste carenatura, nici asta nu se prea preteaza la ce fac eu cu africana, adica ture cat mai lungi cu bagaje si pasager.

 

Daca ai colivia de rulment deformata, sa imi dai un mesaj sa vedem cum facem sa iti explic ce ai de facut si sa vedem cum iti trimit presa sa le indreptzi. Eventual daca ai ceva nelamuriri la faza de reconstructzie sau orice problema, da-mi un semn si o sa iti spun cum am rezolvat eu.

Deocamdata stiu doar ca furca e dusa. Jambele strambe si partea de jos a jugului strimba. De unde ai facut rost de furca ??

 

Are cineva idee daca furcile de pe rd04 sau rd07 se potrivesc pe modelul 1998??

Editat de marius_florin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai gasit discutzii referitoare la Afrika Twin Baja, si la o firma din state care produce pistoane, cilindrii si segmentzi, care transforma Afrikana din 750 in 850, cu vreo 70 - 75 de cai.

 

Erau si ceva nemti care modificau Africane, dar era treaba mai groasa, in sensul ca trebuia trimis motorul in Germania, cu alezat camasi si alte alea.

Am gasit undeva pe net, daca nu ma insel pe AfricaQueen.

 

Daca se poate mari puterea doar din pistoane si segmenti, ar fi nemaipomenit, insa intervine problema ambielajului, zic eu, care e conceput pt alte puteri debitate; uzura mai mare, schimbari mai dese, poate si decisive.

Profesorii sa ma corecteze, ca nu mi-s mecanic de meserie.

Editat de dhamzea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dap. Si eu cred ca trebuie schimabt mult mai mult. Adika nu o faci de 850, doar ca sa te dai cu ea o saptamana. Cred si la ambreiaj trebuie putzin umblat. Cutia de viteze s-ar putea sa se supere si ea din cauza puterii mai mari. Sunt multe chestii. In fine... Modificarile la motor nu ma pasioneaza inca. Am pus pe forum informatzia ca fapt divers.

 

Furca am luat-o de la un super baiat. Lucian de la Bistritza. Avea o firma care aducea piese moto. O sa caut numarul de telefon si o sa il sun sa vad daca se mai ocupa cu asa ceva. A avut si el Africana si stie ce inseamna. Eu zic ca o sa se potriveasca si furca de RD 04. Par identice. Numai la juguri e o mica diferentza din cate stiu eu. Cel de jos parca are alta pozitzie la limitatorul de cursa. La Afrikana galbena a trebuit polizat putzin pentru a permite o raza de intoarcere mai mica. Dar nu e nimik ce nu se poate face. Incearca sa vb pe www.xrv.org.uk cu oamenii de acolo care si-au schimbat furcile. Probabil ca pe cele originale le vand.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiti seriosi. Nu e o putere semnificativ mai mare ca sa implice astfel de probleme. Acei 15 cai in plus se simt undeva spre turatia de putere maxima... iar cu o astfel de motocicleta nu se merge sportiv, numai in rosu.

Se pun turbine si se creste semnificativ puterea si nu cedeaza cutia, d-apai la 10-15 cai in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de cresterea puterii numai din segmenti si pistoane :

daca pistonul e mai lung (ca mai lat nu il poti face fara alezarea cilindrului) creste compresia, logic, si s-ar putea obtine o putere mai mare (cred) si ar fi echivalentul frezatului chiuloasei. (scade capacitatea cilindrica putin, creste compresia.. poate creste si putere, dar despre fiabilitate nu stiu).

daca pui un piston mai scurt, creste capacitatea cilindrica, DAR scade firesc compresia.. deci nu vad cum s-ar putea face asa ceva numai schimband pistoanele si segmentii DAR pastrand camasa pistonului aceeasi.

 

despre marirea la 850 am citit si eu undeva dar am uitat unde. se poate, dar implica ceva costuri.

pana atunci, si sa nu o numiti blasfemie, daca as gasi un motor de transalp nou, pe injectie, la un pret decent nu as sta pa ganduri si as incerca transformarea.. :rock:

 

spor la modificari..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

dap, ceva de genu'

dar preturile sunt pe masura

la ce bun sa bagi 4500 de iepuroi doar intr-un upgrade de 22 CP ?

pana la urma mai bine iti iei una noua de 100 CP, alta marca,ce-i drept, dar stii ca e garantata de producator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de cresterea puterii numai din segmenti si pistoane :

daca pistonul e mai lung (ca mai lat nu il poti face fara alezarea cilindrului) creste compresia, logic, si s-ar putea obtine o putere mai mare (cred) si ar fi echivalentul frezatului chiuloasei. (scade capacitatea cilindrica putin, creste compresia.. poate creste si putere, dar despre fiabilitate nu stiu).

daca pui un piston mai scurt, creste capacitatea cilindrica, DAR scade firesc compresia.. deci nu vad cum s-ar putea face asa ceva numai schimband pistoanele si segmentii DAR pastrand camasa pistonului aceeasi.

 

despre marirea la 850 am citit si eu undeva dar am uitat unde. se poate, dar implica ceva costuri.

pana atunci, si sa nu o numiti blasfemie, daca as gasi un motor de transalp nou, pe injectie, la un pret decent nu as sta pa ganduri si as incerca transformarea.. ;)

 

spor la modificari..

Unde ai citit tu asta? ;)

 

Singurul "tuning" care se poate face fara a mari alezajul, este ori sa iei din chiulasa prin frezare 1 milimetru sa zicem, ori sa folosesti niste pistoane "cocosate" pentru a mari raportul de compresie.

In niciun caz pistoane mai scurte sau mai lungi.

Alea mai lungi ar iesi prin chiulasa, alea mai scurte ar permite o explozie si in cilindru, ceea ce nu e indicat.

Orice piston trebuie sa aibe cursa maxim pana la nivelul camasii, nu mai sus, nu mai jos.

 

Si inca ceva, poti sa pui cat de scurt vrei pistonul, cursa e aceeasi, alezajul ai zis ca-i la fel, deci nu se mareste nicio capacitate cilindrica.

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde ai citit tu asta? ;)

 

Singurul "tuning" care se poate face fara a mari alezajul, este ori sa iei din chiulasa prin frezare 1 milimetru sa zicem, ori sa folosesti niste pistoane "cocosate" pentru a mari raportul de compresie.

In niciun caz pistoane mai scurte sau mai lungi.

Alea mai lungi ar iesi prin chiulasa, alea mai scurte ar permite o explozie si in cilindru, ceea ce nu e indicat.

Orice piston trebuie sa aibe cursa maxim pana la nivelul camasii, nu mai sus, nu mai jos.

 

Si inca ceva, poti sa pui cat de scurt vrei pistonul, cursa e aceeasi, alezajul ai zis ca-i la fel, deci nu se mareste nicio capacitate cilindrica.

 

asta daca nu schimba si bielele... e prea mult de munca dupa parerea mea. si daca vrei ceva mai puternic cred ca un 990 adventure de la ktm te-ar coafa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde ai citit tu asta? ;)

 

Singurul "tuning" care se poate face fara a mari alezajul, este ori sa iei din chiulasa prin frezare 1 milimetru sa zicem, ori sa folosesti niste pistoane "cocosate" pentru a mari raportul de compresie.

In niciun caz pistoane mai scurte sau mai lungi.

Alea mai lungi ar iesi prin chiulasa, alea mai scurte ar permite o explozie si in cilindru, ceea ce nu e indicat.

Orice piston trebuie sa aibe cursa maxim pana la nivelul camasii, nu mai sus, nu mai jos.

 

Si inca ceva, poti sa pui cat de scurt vrei pistonul, cursa e aceeasi, alezajul ai zis ca-i la fel, deci nu se mareste nicio capacitate cilindrica.

 

Frate, daca stiam ce certuri si discutzii o sa provoc, nu mai scriam nimik. ;)

Mai e varianta pistoanelor patrate rusesti ca la Nipru, cu camasha de in, si supape inchise la minciuna si vesnic deschise la adevar.

 

Acum vb cu Mertan in legatura cu niste stickere. Vrem sa punem pe Afrikana galbena, si pe langa asta am vazut ca el facuse ceva stickere reflectorizante cu AVD. Eu am vb cu el sa imi faca si cu XRV si cu tuaregul reflectorizant. Apoi mi-a venit ideea sa imi fac niste stickere ca cele de raliu, cu numele. Acum lucreaza la modele. Pun poze in curand. Daca mai e cineva interesat, astept mesaj.

 

http://i96.photobucket.com/albums/l189/mertan_2006/xxx.jpg

http://i96.photobucket.com/albums/l189/mer...AWX4Graphic.jpg

 

Astea nu sunt inca variantele finale, dar sa va facetzi o idee.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frate, daca stiam ce certuri si discutzii o sa provoc, nu mai scriam nimik. ;)

Mai e varianta pistoanelor patrate rusesti ca la Nipru, cu camasha de in, si supape inchise la minciuna si vesnic deschise la adevar.

;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frate, daca stiam ce certuri si discutzii o sa provoc, nu mai scriam nimik. ;)

Mai e varianta pistoanelor patrate rusesti ca la Nipru, cu camasha de in, si supape inchise la minciuna si vesnic deschise la adevar.

 

Acum vb cu Mertan in legatura cu niste stickere. Vrem sa punem pe Afrikana galbena, si pe langa asta am vazut ca el facuse ceva stickere reflectorizante cu AVD. Eu am vb cu el sa imi faca si cu XRV si cu tuaregul reflectorizant. Apoi mi-a venit ideea sa imi fac niste stickere ca cele de raliu, cu numele. Acum lucreaza la modele. Pun poze in curand. Daca mai e cineva interesat, astept mesaj.

 

http://i96.photobucket.com/albums/l189/mertan_2006/xxx.jpg

http://i96.photobucket.com/albums/l189/mer...AWX4Graphic.jpg

 

Astea nu sunt inca variantele finale, dar sa va facetzi o idee.

 

 

astea sunt de pe advrider.com :

post-4615-1223449048_thumb.jpg

post-4615-1223449439_thumb.jpg

post-4615-1223449474_thumb.jpg

post-4615-1223449483_thumb.jpg

post-4615-1223449507_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

piston mai lung inseamna mai cocosat daca asa vrei sa ii zici tu. cand ii masori inaltimea din centru gaurii boltului pana la varf e mai lung. imi cer scuze pentru lipsa limbajului elevat. ceea ce am zis, daca ai buna vointa sa recitesti, este exact ceea ce ai scris tu , numai ca in loc de cocosat am zis mai lung..

 

revenind : are cineva idee daca un motor pe injectie de transalp 700 merge pe africana fara modificari ale prinderilor? se mai aliniaza pinioanele ?

este strict o curiozitate, pentru ca ma tenteaza sa trec la un motor cu injectie (prea multi km numai pe autobanda pt mine) si ar fi un compromis ce m-ar satisface.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...