Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Din cate stiu, in afara e interzis sa mergi cu motocicleta pe coclauri, esti obligat sa tii drumul ( asfaltat, forestier ) cum o fi, numai sa fie drum.

Pe la noi inca te mai poti bucura de libertate, la ei nu. In Italia am fost la munte si nici nu am vazut forestiere, cred ca erau ascunse, ca doar n-or fi asfaltat chiar tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Merci pt aprecieri baieti, am sa va raspund acum la intrebari:

1. Foamea de off mi-am cam satisfacut-o acasa si pt ca tot veni vorba, bine spune acela care afirma ca ai nevoie de o tehnica "de tirist" ca sa nu spargi africana pe coclauri.Si nu are rost sa o spargi. Echipata ca lumea are 250 kg si o spargi tare daca te bagi dincolo de limita, alaturi de monocilindrele usoare. Anul asta e primul in care nu am pus-o jos de loc, desi de bagat m-am cam bagat cu ea peste tot la limita in care ma duc gumele heidenau, care este si limita de siguranta la africane:

 

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.511265532220936.130923.100000124824079&type=3&l=593e497447

sau:

 

 

Si la Nandru am bagat cu Achimoto o tura softenduro destul de selectiva din pacate pentru unii :grinbandit: care si-au cam tavalit acolo mobrele, dar nu mi-au venit inca toate pozele.

Folosesc mobra conform destinatiei (motor all road) cu aceeasi placere pe sosele pitoresti ca si pe forestiere.Dar nu exagerez in teren si de aceea nu-mi plac cursele si intrecerile dezordonate. Imi cunosc indemanarea acumulata 30 de ani si nu tin sa o epatez. Planuiesc sa-mi iau ceva dedicat pentru off cand ma apuca. Nu inseamna insa ca ma limitez la forestiere, merg si pe off destul, dar fara sa-mi caut buclucul cu lumanarea.

 

2. Tura asta o "coc" de doi ani si de la inceput am stiut unde merg, am pus sus pe spate heidenaul de anul trecut,uzat pe centru dar cu flancurile patratoase intacte, iar pe fata am pus conti-escape-ul, o buna guma fata all road.

 

Ce sa va zic? In tarile astea civilizate off-roadul si soft off-ul se platesc, exista circuite private peste tot. Exista normal si forestiere neasfaltate de acces la mici catune , stane si exploatari forestiere sau de tot felul. Dar astea sunt fie inchise cu bariere, fie au tablite cu "verboten" sau "vietate" :crack: .Am urcat de curiozitate pe unul care ducea la o stana(nu are nici o legatura cu stanele noastre :) (ca totul e tehnologizat si construit modern).

 

Pe de alta parte forestierele pitoresti din muntii nostri (echivalentele lor)sunt acolo asfaltate. Asa cum au asfaltat transalpina (cei care au facut-o inainte stiu ce vorbesc).E vorba de drumurile subtiri de pe orice harta buna a Alpilor, care aproape toate cuprind si pasuri.Pasurile sunt superbe si normal facute astfel incat sa ai maximum de peisaj! In rest tunelurile sau semitunelurile (viaducte semiprotejate) le rezolva lor toate problemele de acces rapid in regiune (sute de km de tuneluri multe lungi de peste 10 km.)

 

Sunt putine pasuri pe drumurile principale de vale, unde se prefera perforarea muntilor si mergi prin zeci si zeci de km de tuneluri.Cum a fost cazul portiunii elvetiene intre Davos si Interlaken. Trebuie sa mergeti acolo ca sa realizati ce inseamna sa te cateri pe un pas adevarat (cele peste 2000 m).Nu le-am numarat inca dar precis am facut peste 20 cu totul. Cele mai faine sunt cele mai vechi, unde nu s-a excavat decat minimum necesar coasta si drumul urmareste mereu curba de nivel, sarind de la unul la altul prin viraje de peste 180 grade, asa numitele ace de par (agrafele alea de otel elastic cu care-si prind muierile fuiorul de pe cap)cu care seamana.

 

Ideea e ca mergi intr-un continuu viraj. Heidenaul de anul trecut pe care l-am pus sus pentru tura, avea inca 5 mm pe centru si m-am intors acasa cu 3. In schimb patratele de pe margini au disparut si guma s-a rotunjit, de fapt a capatat o forma trapezoidala. Da era de unde si asi mai putea cred merge o data cu ea pana sa o 'termin". In schimb cu motoarele mari si grele e problema acolo. Colegul de expeditie care a ramas pana aproape de final, avea un animal de motor de 2300 cmc si aproape 400 de kg fara bagaje si personal. (triumpf rocket)"Lebenita" de pe spate scartia la fiecare curba si cand ne opream mirosea de la o posta a ars. Nu a mai putut face cu mine si Dolomitii ca ajunsese total la panza pe cantul stang.

 

In general desi eram si eu incarcat de bagaje, ciclistica africanei, suspensia si cuplul si-au spus cuvantul. Depaseam pe toata lumea la urcari, inclusiv gs-urile greoie si dotate cu ladoace tip "discovery" :blbl: Nu ma mir ca toti nemtalaii pe care moda i-a facut sa-si dea africana pe gs regreta rocada...

Iar pe Stelvio la coborarea catre Austria dupa un pit stop (ca se repara drumul) m-am luat la intrecere cu gasca stransa si in afara de cei cu supermotio le-am dat clasa si 500 m la toti pana jos, incat m-au salutat cu respect la urma. Asa ca o sa vedeti cand mergeti acolo ca nici un pas nu seamana cu celelalte si pe langa frumusetea extrema a peisajelor te droghezi daca vrei din plin si cu adrenalina.

 

3. Acuma partea economica:

Iti setezi tura la parametri financiari proprii. Poti cheltui mii de euro daca te cazezi la hoteluri sau pensiuni pretentioase si daca mananci la restaurant. Eu am facut tura la buget minimal, adica cazare in cort si mancat din supermarketuri, cu arzator de butan, supe instant, si haleala pe 3 zile tot timpul la mine. Puteam sa stau cu cortul si in regim de wildcamp, dar numai sus pe pasuri sau la mijlocul vailor in paduri. Daca eram singur incercam si asta. in vai fiecare metru de teren e ingradit in asa felm incat n-ai acces.

 

Cheltuiala totala a fost de 650 de euro dar aici se include si un chit de lant de 120, vesta manusi si ochelari de inca 50, asa dar pur drumul poropriu zis 500 euro.

Austria e cea mai ieftina si prietenoasa, oameni faini si gospodari supercorecti si cu zambetul mereu pe buze. poti sa-ti lasi bagajele deschise, nu se atinge nimeni. Asta e valabil si pentru Elvetia. Pensiunea intre 30 si 40 euro iar campingul intre 12 si 20 euro. benzina sub 1,5 euro platibila cu cardul peste tot. in Italia pensiunile si campingurile sunt si mai ieftine dar benzina poti sa o socotesti 2 euro (1,9 de obicei). in plus pompele fara personal iti toaca nervii, trebuind sa stii destul de exact cat iti incape, altfel iei teapa.

 

Cele mai faine si inalte pasuri sunt in Elvetia, tara e supercivilizata si aranjata, dar preturile te lasa masca. Benzina doar 1,5-1,7 dar in rest te iei de cap. Pensiunile peste 60 euro iar campingurile peste 30. Franzela 7 euro, etc. Ideal e sa ai rezerva de alimente cat stai acolo. Echipamentul trebuie sa cuprinda obligatoriu polare, sosete si manusi de iarna, normal mantale si costume integrale de ploaie, pentru ca am avut si noi surpriza sa ne ninga si sa ne viscoleasca doua zile pe pasuri.

 

Cam asta e feedback-ul!

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sincer sa fiu, cand l-am vazut pe Andry la Rasnov ca era obosit cand am uracat la Diham, ma gandeam de ce naiba si-a luat ditamai vaca, ca o sa il doboare fizic. Apoi, am vazut orteza de la picior, si i-am admirat vointa. Sa ai genunchiul varza, si sa te dai cu Africana, nu e simplu deloc, nici pentru cineva solid, care in mod normal nu are probleme cu greutatea Africanei. Bravo lui, ce daca tranteste mobra? Banuiesc ca de-asta a luat-o, sa se dea cu ea, sa se simta bine si sa depaseasca limitele pe care altii nu indraznesc sa le treaca. Ce conteaza ca ai spart o carena, ai rupt o maneta, o scarita sau ca ai indoit un ghidon? Raman amintiri frumoase.

Asilindean se plimba cu Trans-Africana lui pe autostrada oaselor la rusi, si-a rupt ambele roti pe drum, a dormit pe unde a apucat, si a avut parte de multe aventuri. Credeti ca s-a gandit vreodata inainte sa plece ca o sa i se rupa janta, ca o sa sparga vreo carena, o sa indoaie cutii de bagaje sau alte tampenii? Vroia aventura, si a avut parte de ce a cautat. Daca vroia plimbare linistita pleca spre Alpi, precum Galen.

Leo cand a luat Africana abia o ridica de jos, i se parea prea mare. Acum, se da pe-o roata cu ea si moare de ciuda ca nu are mai multa putere motorul.

Ideea e sa faci ceea ce simti ca iti place, fara regrete. Niciodata nu m-am gandit ca o sa cad, ca o sa sparg carene, indoi rezervoare sau alte tampenii. Mereu ma gandesc cat de frumos o sa fie traseul, ce amintiri placute o sa am, si ce oboseala placuta o sa ma trimita seara la somn.

Parerea mea e ca Africana arata mai bine plina de noroi in padure, decat stearsa de praf in garaj. Fiecare din noi isi stie limitele, are niste planuri bine stabilite, si trebuie sa se incadreze intr-un anumit buget. Dar sunt si oameni care incearca sa forteze limitele, sa le impinga mai departe, si pentru care o nereusita nu e un punct de la care trebuie sa renunte, e un indemn pentru o noua incercare.

Nu ii critic nici pe cei care vor sa isi pastreze motorul ca pe un bibelou, nici pe cei care le rup in doua, atat timp cat ceea ce fac le provoaca placere.

Si eu am fost acuzat ca distrug Africana, dar pana acum am reusit sa am o relatie perfect cu ea, si in ciuda unor mici certuri legate de faptul ca am uitat sa folosesc lubrifiant in timpul unei partide de amor (atunci cand i-am blocat motorul), ne intelegem de minune si nu cred ca o sa ne despartim vreodata.

 

Referitor la stickere, cred ca cel de la Basca Chijdului, Nadrag sau Rasnov atarna mai greu in palmares decat Grossglockner, dar e posibil sa fiu eu subiectiv...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai...eu nu-s de acord cu felul in care rupeti voi afrikana in doua! si ca sa aduc argument in favoarea spuselor mele va reamintesc ce mi-ati dupa experienta avuta cu Duclois! Trebuie sa ajungi la finis intreg si mobra la fel ca sa poti continua a doua zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen a aratat ca pentru asta e facuta Africa Twin, un veritabil touring.Bravo lui, sper sa tina motocicleta aia numai pe drumuri d-alea.

Pentru offroad sunt motoare dedicate, cu care te poti distra destul, si plus de asta, cu astea in caz de cazaturi, daunele sunt minime, 2-3 zgarieturi pe carene, si merge inainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare din noi isi stie limitele, are niste planuri bine stabilite, si trebuie sa se incadreze intr-un anumit buget.

 

Voi cei care rupeti africanele, probabil ca aveti si bugetul necesar pentru reconstructie

Dar cand dintr-un buget de salariat trebuie sa intretii casa, masa, masina, facultatea copilului si mai stiu eu cate nazbatii, nu cred ca iti mai arde de rupt mobra

Mobra cumparata cu multe restrictii si renuntari

Eu i-am zis lui Andry in gluma ce i-am zis, nu are decat sa toace africana in concasor blbl.gif

Noul meu model este Galen, vreau si eu in A-D-CH-I-F

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei uite aici nu-s de acord cu tine, părere pur Âşi strict personală.

 

Africa Twin tourer ? Am fost până la BucureÂşti de voie de nevoie Âşi mi-a ajuns, nu prea aÂş băga touring cu el. Enduro-touring da, unde trebuie să faci kilometri mulți pe drumuri proaste sau fără de drum, dar touring în sensul de kilometrii pe asfalt bun, cu siguranță nu voi încerca.

 

Alta-i plăcerea în enduro când ai vaca sub tine, alta-i chinuiala când trebuie s-o ridici a 5-a oară în câteva ore, alta-i satisfacția când îți spui că 'am facut-o Âşi pe asta' :friends:

 

Ma refeream la postarea lui Motociclistu' , a postat si Korben între timp.

Editat de Andry
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Africana a fost proiectata ca all tourer. Adica cu aceeasi placere pe sosele diverse, pe pasuri sau pe forestiere si drumuri de tara.Rezista si pe drumurile explodate din tarile neasfaltate inca. Poti aborda si poteci, pajisti, mocirle si chiar soft off road cat incape. Vrei sa te urci pe un deal cu ea sa faci poze? te urci. Ai de strabatut o pajiste alpina? O strabati linistit.

 

Nu zic ca daca -i pui tkc-uri nu merge si in regim de hard off, adica pante pline de bolovani sau albii de torent sau parau, dar atunci o ridici la maximum sa n u rapaie bolovanii in scut, arunci cricul central, ii dai jos parbrizul, carenele si ii pui aparatori acerbis la ghidon. In plus trebuie sa fii in stare sa o ridici de pe jos din orice pozitie si din orice unghi si teren si sa fii echipat corespunzator si pregatit psihologic pentru daune gen ghidon sau rezervor indoit, e chestie de mase aici,nu te poti astepta sa scape intacta la 250 kg daca o trantesti in viteza pe bolovani.

 

Africana e o motocicleta clasica, plasticurile se gasesc greu si sunt scumpe, e pacat sa o distrugi utilizand-o dincolo de proiectul ei. Daca ai 2 bucati, da! Una o poti modifica pentru off, asa cum a facut Leo,sau Boieru desi sunt destule motoare mai potrivite si dedicate din proiect pentru asta. Adica sub 180kg in primul rand si tot pe la 50-80cp. Fiecare insa face ce vrea cu motorul lui, aici nu contest. :) M-am bagat in partea asta de discutie pentru ca m-a intrebat un prieten de un parbriz, ca l-a facut praf contra ceva adrenalina off si eu zic ca nu merita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte scurt intervin si eu pentru ca sunt 5 pagini de discutii despre enduro= moarte de africana si asfalt = love.

Ca sa incep cu un exemplu, acum doua zile rulam relaxat cu motorul prin mirifucul trafic cand masina parcata pe dreapta intra in trafic, evident fara sa se asigure, si pune stop pe roata la mine. In 10 ani de cand merg la enduro, cu mare placere si satisfactie, nu am indoit furca, axu, carena sparta scut, evacuare indoita si 2 jenunchi care trebuie desfacuti. Totul sa intamplat intr-un mediu total safe pentru Africana mea, pe asfalt.

 

In plus inafara de acceleratie si inclinat in curbe cand vine placerea pe asfalt?, ca eu numai nu mai ajung sa simt. In enduro rar se merge constant, adica si acceasi placere de acceleratie care poate fi gasita pe asfalt, in enduro este continu abuzata, doar ca la padure mai este nevoie si de putin efort si echilibru pentru un pachet all inclusiv.

 

Iar, defapt chestia interesanta este ca desi de vreo 5 pagini, inafara de Galen si Andri, nimeni nu mai merge nicaieri si nici nu prea este ineteresat de cine a mers, se gaseste totusi timp si spatiu pentru analiza.

Eu am africa de putin timp, dar totusi nu cred ca este neaparat legat de felul motorului posedat ci de atitudine, desi tot timpul Africa este asociata cu adventure, ture lungi cu elemente de enduro. Daca ne uitam la Polonezi sau Cehi, stimatii domni fac si scufundari, pentru ca se poate. Daca ei ar citi parte din acest topic poate ca l-ar denumi Varadero.

Cred ca totusi latura enduro ar trebui incurajata pentru ca este mai interesanta, mai dificila si mai safe.

 

In concluzie eu deabia astept sa am posibilitatea fizica sa nu mai merg pe asfaltul rovinietizat ca sa pot sa ma dau la padure.

Seara faina dragi colegi de RD (Research and Development)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte scurt intervin si eu pentru ca sunt 5 pagini de discutii despre enduro= moarte de africana si asfalt = love.

Ca sa incep cu un exemplu, acum doua zile rulam relaxat cu motorul prin mirifucul trafic cand masina parcata pe dreapta intra in trafic, evident fara sa se asigure, si pune stop pe roata la mine. In 10 ani de cand merg la enduro, cu mare placere si satisfactie, nu am indoit furca, axu, carena sparta scut, evacuare indoita si 2 jenunchi care trebuie desfacuti. Totul sa intamplat intr-un mediu total safe pentru Africana mea, pe asfalt.

 

In plus inafara de acceleratie si inclinat in curbe cand vine placerea pe asfalt?, ca eu numai nu mai ajung sa simt. In enduro rar se merge constant, adica si acceasi placere de acceleratie care poate fi gasita pe asfalt, in enduro este continu abuzata, doar ca la padure mai este nevoie si de putin efort si echilibru pentru un pachet all inclusiv.

 

Iar, defapt chestia interesanta este ca desi de vreo 5 pagini, inafara de Galen si Andri, nimeni nu mai merge nicaieri si nici nu prea este ineteresat de cine a mers, se gaseste totusi timp si spatiu pentru analiza.

Eu am africa de putin timp, dar totusi nu cred ca este neaparat legat de felul motorului posedat ci de atitudine, desi tot timpul Africa este asociata cu adventure, ture lungi cu elemente de enduro. Daca ne uitam la Polonezi sau Cehi, stimatii domni fac si scufundari, pentru ca se poate. Daca ei ar citi parte din acest topic poate ca l-ar denumi Varadero.

Cred ca totusi latura enduro ar trebui incurajata pentru ca este mai interesanta, mai dificila si mai safe.

 

In concluzie eu deabia astept sa am posibilitatea fizica sa nu mai merg pe asfaltul rovinietizat ca sa pot sa ma dau la padure.

Seara faina dragi colegi de RD (Research and Development)

Salut..imi pare rau sa aud de accident dar pe alta parte ma bucur ca asa poate mai stai pe acasa si te apuci sa mai fabrici ceva mici componente(scarite dale'a coborate,inaltatre de ghidon dale'a "rotative" e.t.c) pt africane!!!

Si ca sa-mi dau si eu cu parerea trotineta asta merge pe oriunde si cu putin "skill" poate scapa intrega sau cu daune minore!!..eu chiar ma gandesc sa o "dezbrac" un pic pe a mea!! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar, defapt chestia interesanta este ca desi de vreo 5 pagini, inafara de Galen si Andri, nimeni nu mai merge nicaieri si nici nu prea este ineteresat de cine a mers, se gaseste totusi timp si spatiu pentru analiza.

 

http://www.xrv.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=134&p=2321#p2321

 

In seara asta m-am intors dintr-o tura de vreo 3000km :-)

 

Ei uite aici nu-s de acord cu tine, părere pur Âşi strict personală.

 

Africa Twin tourer ? Am fost până la BucureÂşti de voie de nevoie Âşi mi-a ajuns, nu prea aÂş băga touring cu el. Enduro-touring da, unde trebuie să faci kilometri mulți pe drumuri proaste sau fără de drum, dar touring în sensul de kilometrii pe asfalt bun, cu siguranță nu voi încerca.

????

 

Am venit 1.200 km in plina noapte, in conditii de furtuna, ploaie torentiala asociata din plin cu ceata in care abia distingeam stopurile celor din fata la cativa metri... 18 ore din Grecia pana in Brasov, fara sa dorm, doar cu pauze de alimentare si de cafea prin vreun peco uitat de lume pe drumurile laturalnice autostrazilor. Imi spui ca robustetea africanei nu este pt touring? Adica? :rusinica:

E treaba ta ce vrei sa faci cu africana ta dar nu spune ca nu este un all tourer! Imediat am 20.000km facuti in sezonul asta, singurul lucru pe care i l-am facut africanei inaintea plecarii a fost sa o spal un pic...si ATAT! Merge impecabil!

Un drum de de Bucuresti nu cred ca este relevant in ceea ce priveste o africana, sa fim seriosi! :scratch:

 

Eu personal mi-am propus ture de anvergura cat se poate de mari pe Africa Twin. Ture cum le face Galen, Alecu si altii. Poate ca voi avea sansa sa ajung in Mongolia sau chiar in Patagonia...Important este ce iti doresti sa faci cu ea: sa o rupi in bucati pe vreun valcel langa casa sau sa vezi lumea cu ea!

Cam asa vad eu enduro touring-ul...

:grinbandit:

Editat de Mihutz77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum vad 2 tabere. Noroiosii si Asfaltistii...

 

Da' eu, daca imi place sa merg si in ture lungi si offroad unde ma incadrez? La asfalt murdar cu noroi? :laugh:

 

Hai sa va spun si parerea mea. Eu am bantuit pe la Nadrag in 2011 si 2012 in cautarea traseului pentru intalniri cu Husqvarna respectiv cu CRF-ul. Am facut asta pentru ca nu stiam pe unde ajung si cum o sa ies si in majoritatea datilor am mers singur. Repetand apoi traseul cu Africana am vazut ca nu e ca-n filme... Va las sa ghiciti cand am avut satisfactia mai mare.

 

Pe partea cealalta, mersul pe asfalt (a se intelege serpentine) iti poate oferi si el satisfactii. Atunci cand ai TKC-uri, ploua sau ninge si urci pe Grossglockner si vezi ca raman multi in urma ta, iti apare un ranjet pe bot. Oare de ce? Cand pe Transalpina am fost atentionat de Copilu' ca imi ajung coburii pe asfalt la curbe aveam acelasi ranjet. Oare de ce? O fi de la TKC-uri?

 

Motocicleta asta chiar este polivalenta si e pacat sa nu exploatezi la maxim fiecare din valentele ei. Nu condamn nici o tabara nici cealalta. Un clasic spunea ca nu te poti caca in gustul omului, asa ca fiecare e liber sa faca ce vrea cu motocicicleta lui. Dar, sincer, am asa un feeling ca discutiile astea vor scinda grupul nostru si e pacat. Suntem cel mai misto grup, cu intalnirile cele mai reusite. Haideti sa pastram ce avem.

 

Offtopic: Eu cu Zoli am repetat traseul de la Nadrag din 2010 in weekendul trecut. Am reusit sa o las de doua ori in parau si sa "montez" niste julituri pe motor. Dar al dracului daca mi-a disparut ranjetul :rock:

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) Am trait sa o vad si pe asta. Africana e motocicleta de strada mai nou. Sau chiar de garaj in cazul unora. Cum poti mai sa spui ca motocicleta e "un veritabil touring"? Pai atunci un Goldwing, Varadero, ce naiba sunt, vitezane? Eu zic sa cautati intai pe google de exemplu sa vedeti ce inseamna o motocicleta touring. Africana iti cam rupe fundul dupa vreo 300 de km, iar cu un tourer faci 700-1000 de km fara sa ai sentimentul ca ai coborat din tractor. Cu un touring nu prea poti sa faci off-road, decat ceva forestiere lejere.

Africa Twin a aparut ca o continuare a NXR-ului, o imbunatatire a motocicletei de rally-raid construita pentru Dakar. Si din cate stiu, raliul ala nu se tinea pe sosea, ci prin dune, pietre, traversari de rauri, deci off-road. Nu neg ca este buna si pe sosea, practic e o placere sa te dai cu ea pe serpentine si sa faci misto de cei cu vitezane pe care ii cam lasi in urma, dar asta nu inseamna ca Africana e motocicleta de sosea. Nu este nici un motor de hard-enduro sau cross, dar nu se face deloc de rusine in padure, daca cel care o struneste stie cum sa mearga cu motorul, sau cel putin incearca. Nu poti sa mergi perfect pe off-road cu Africana de prima data. Cazaturile sunt inevitabile uneori, dar cu timpul inveti ce trebuie facut, si mai ales cum sa cazi, astfel incat nici tu, nici motorul sa nu aveti de suferit.

Asa cum spunea si Raul Serban, Duclos ne-a invatat ca trebuie sa mergi cu motocicleta in asa fel incat sa nu o strici, pentru ca in cursa, degeaba iesi primul 10 etape, daca nu reusesti sa treci linia de sosire la sfarsitul raliului. Si intradevar, fiecare julitura, fiecare oglinda, semnal rupt sau carena sparta costa bani. Nici pe mine nu ma dau banii afara din casa, si tocmai de aceea mi-am pus carene de fibra, pentru ca sunt mai ieftine decat cele originale, si nu ma doare sufletul daca le sparg, pentru ca se lipesc usor. Dar nu o sa stau cuminte cu motocicleta in garaj, sa nu cumva sa se zgarie si sa ma gandesc ca o sa pierd la pretul cu care o sa o vand, pentru ca nu asta a fost scopul pentru care am luat-o. Am vazut mai multe Africane distruse pe sosea decat in padure. Asa ca dupa parerea mea, e mai periculos pe sosea. Cum opresti la semafor, asa poti sa opresti si pe off-road, cum treci cu ea peste liniile de tramvai ude, poti sa treci si prin noroi. Nu am indemnat pe nimeni sa mearga in padure si sa isi faca zob motorul. Am spus "fiecare din noi isi stie limitele, are niste planuri bine stabilite, si trebuie sa se incadreze intr-un anumit buget", tocmai, pentru ca nu am judecat pe nimeni in legatura cu ceea ce alege sa faca cu timpul liber, banii si bunurile personale. Dar ii sustin pe cei care au curajul sa isi depaseasca limitele, pe cei care demonstreaza mereu ca se poate, si pe cei care vor sa incerce, si nu se multumesc sa priveasca de pe margine si sa comenteze. Si eu vreau sa ma plimb pana in Mongolia, Croatia, Turcia, Grecia, Nord Kapp sau prin Alpi, dar deocamdata timpul si banii nu imi permit, asa ca ma dau pe dealurile din jurul casei, ca sa nu pierd antrenamentul pentru clipa in care se vor alinia astrele sa plec la drum.

Nici eu si nici Leo nu avem cate doua Africane. Avem una si buna. Intr-adevar, a lui Leo a primit unele modificari, in bine. Poate ca stiti povestea, motocicleta a fost refacuta integral, dupa un tragic accident. Cei care ati fost la Valeni, ati aprins o lumanare in memoria fostului proprietar, care sunt convins ca a zambit de sus, vazand motocicleta pe care a iubit-o atat de mult inconjurata de surorile ei, in locul in care el se simtea cel mai bine.

Andri, Pilu, Gabi Bv, Mociclistu' au cam aceasi inaltime si greutate. Unii au ales sa se dea tare pe off-road, altii pe sosea. Pilu' ne-a uimit cat de bine se descurca cu Africana in teren, avand in vedere ca e cel mai firav in aparenta. E alegerea fiecaruia ce face cu motorul lui, dar asta nu inseamna ca trebuie sa aruncam cu vorbe aiurea. Nimeni nu pleaca in padure cu gandul sa isi distruga motocicleta. Unii doar cauta un plus de adrenalina, cauta peisaje frumoase, si placerea reusitei, pe care cei care merg pe sosea, nu o sa o descopere.

 

Alecule, imi pare rau ca ai patit necazul asta. Pune pe net o lista cu ce ai stricat la motor, poate mai gasim cate ceva prin garaj. Insanatosire grabnica, si nu uita "FARA FRICA!"

 

A fost frumos traseul din 2010, dar eu zic sa lasi vrajeala si sa cauti traseele pentru 2013, ca acum vine revelionu' si trebuie sa ne apucam de pregatit bagajele pentru intalnire. Hai, ca am pofta de o baie in cascada... Si sa nu uit, trebuie sa trec sa recuperez oglinda "distrusa" pe coborarea aceea pe pietre. Chiar, mi-ai promis ca te uiti de oglinzi din acelea care se pliaza (vezi cand nu e Zoli atent :D ) Noi deja ne-am apucat sa montam tzepi pe traseul de anul viitor, asa ca sa nu ne uitati nici cu kiturile de pana. Si sa nu cumva sa veniti fara Pufarinu', ca va mananca ursul prin padure. Fratilor, ce dor imi e de voi... Nu facem o intalnire si la iarna?

 

p.s. Eu nu ma cert cu nimeni, doar spuneam intr-un fel mai alambicat ceea ce ai spus tu. Nu trebuie sa ne certam ca chiorii, ca unii streg motorul de praf, si altii il impacheteaza in namol.

Editat de boieru'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc mult pentru urari. Momentan genunchi is stricati. Amandoua meniscuri sunt rupte si mai trebuie sa astept sa se desumfle, pentru decizii chirurgicale. Este putin naspa ca nici la atelier nu pot sa merg si noi suntem oricum dupa o luna de pauza.

 

Cu motorul poate ca am sa obtin ceva dauna totala si atunci am sa apelez la African Brotherhood pentru piese. Foarte tare ma gandesc la o furca noua cu josu in sus. Tu ai reusit sa faci juguri pentru motorul tau? merge proiectul?

 

Trebuie sa recunosc ca domnul profesor are un mod foarte elegant de abordare.

 

numai de bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de fapt...suntem toti suparati ca vine frigu si nu am reusit din cauza crizei si a altor probleme personale sa ne satisfacem planurile! ma bag si eu in seama ca impaciuitor! afrikanii adevarati nus e scindeaza, doar schimba impresii opinii si cauta adevarul absolut si Zen-ul in maiestria afrikanei :)

dha..dha..pastia unde ii incadram?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut..imi pare rau sa aud de accident dar pe alta parte ma bucur ca asa poate mai stai pe acasa si te apuci sa mai fabrici ceva mici componente(scarite dale'a coborate,inaltatre de ghidon dale'a "rotative" e.t.c) pt africane!!!

Si ca sa-mi dau si eu cu parerea trotineta asta merge pe oriunde si cu putin "skill" poate scapa intrega sau cu daune minore!!..eu chiar ma gandesc sa o "dezbrac" un pic pe a mea!! :cheers:

 

Sa stii ca nu am uitat de discutiile noastre despre scarite, dar la un moment se discuta de ceva comanda.

Cum vrei sa mai slabesti? Am vazut ceva zvon de despartire, dar cred ca era doar o soapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si eu la un set de inaltatoare din acelea facute de voi, ca tare bine arata. Sa ma anunti cat costa si unde sa trimit banii.

Nu am facut inca juguri pentru furca de KTM. Le am pe cele originale, dar imi e cam teama sa o montez cu ele, ca par cam firave. O sa merg la uzina cu ele, sa vorbesc cu cineva sa imi faca unele mai solide, cum sunt cele de la Boano. Daca merge treaba, vorbim sa iti fac si tie. Oricum, e in program pentru iarna asta, ca acum, cat inca e vremea buna, si mai apoi, cand se face numai bun noroiul, ma mai dau cu ea. La iarna, cand da inghetul, ma bag in garaj cu o tuica fiarta, si vedem ce o sa iasa...

Nasol cu rotulele alea. Fa-te bine ca avem treaba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Meniscuri neică, nu rotule. E mai către ambielaj meniscu, nu către chiulasă :crack:

 

Sănătate multă Alecule, ne vedem la toamnă în baltă, întrecându-ne în orteze :cheers:

 

Ia sa mai scriu ceva, c-acum am citit toate raspunsurile din dupamasa asta.

 

Africa Twin nu o pot numi ( în propria-mi concepție asupra termenului ) un tourer, pur Âşi simplu îi lipsesc multe : putere, rapoarte, comfort, cdplayer cu manele. Mă dau Âşi eu cu ea pe asfalt când sunt singur de-i polizez scărițele ( uneori Âşi crashbaru' :haha: ), însă pe macadam îmi place infinit mai mult cu dânsa. Este cea mai frumoasă Âşi cea mai potrivită motocicletă pentru mine Âşi n-am să neg asta, indiferent cât de praf o s-o fac pă teren.

 

Nu ne certăm, ne mai contrazicem dar de ceartă nici vorbă, că n-are rost. Fiecare vede o altă latură a Africanei din multitudinea care o alcătuiesc Âşi îi oferă distincția, rafinamentul, subtilitatea, eleganța, finețea... de tractor. :crack:

 

Legat de înălțime ( greutatea cred că ajută doar când e proba de smuls fără elan Africana ), fiecare 'extremă' are avantaje Âşi dezavantaje Âşi nu pot să numesc persoanele care ar avea mai multe anvataje, cei înalți sau cei scunzi. ( evident că eu consider că ăÂştia de's sub 170cm sunt cei mai boººi, dar nu exteriorizez gândurile )

 

Nici eu nu plec de acasă cu lista de "ce trebuie să rup eu azi la Africana", dar se întâmplă pentru că : nu am experiența necesară ( deabia anul acesta am început să mă dau pe off ), câteodata nu am răbdare Âşi mă grăbesc, nu mă gândesc de cele mai multe ori la repercursiuni sau Âşansele de reuÂşită, sunt scund Âşi deci deabia ating pe asfalt cu ambele vârfuri ale cizmei concomitent Âşi în ultimul Âşi ultimul rând ( ca să se simtă unii bine - Gabitza_bv ) am Michelin Anakee.

 

Plimbări lungi ? Cu siguranță că ÂŞI pentru asta am luat Africana, dar aÂş prefera să mă dau cât mai mult în regim de rally-raid, cu toate că pentru o tură de Adriatică nu văd pe unde aÂş putea-o lua decât pe asfalt Âşi o să mă conformez, dar până atunci poate-oi pune mâna Âşi pe o altă motocicletă mai potrivită.

Însă până atunci, la fel cum a precizat Âşi Boieru', nu-i am pe Caragiale, Blaga sau Eminescu colegi de portofel.

 

Boieru' - oglinzi rabatabile : pe mine mă încearcă gândul de a achiziționa un set din acesta, dar poate că l-a avut cineva până acum Âşi-mi poate da un pont cum că nu ar fi tocmai potrivit.

 

raoulserban, p'ăia îi încadrăm în 'fericiți' , mi-ar plăcea s'apuc o rampă din aceea să văd cum te simți când ajungi la un metru de vârf Âşi tre s-o dai cu întoarsa.

 

Noi să fim sănătoÂşi, că fieru' se repară ! ÂŞi plasticele la fel, pentru cei care ies de pe Âşosea :blbl:

 

 

 

PS : De săptămâna viitoare o să văd Âşi eu cum stă treaba cu offroadul, mi-am comandat TKC :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.xrv.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=134&p=2321#p2321

 

In seara asta m-am intors dintr-o tura de vreo 3000km :-)

 

 

????

 

Am venit 1.200 km in plina noapte, in conditii de furtuna, ploaie torentiala asociata din plin cu ceata in care abia distingeam stopurile celor din fata la cativa metri... 18 ore din Grecia pana in Brasov, fara sa dorm, doar cu pauze de alimentare si de cafea prin vreun peco uitat de lume pe drumurile laturalnice autostrazilor. Imi spui ca robustetea africanei nu este pt touring? Adica? :rusinica:

E treaba ta ce vrei sa faci cu africana ta dar nu spune ca nu este un all tourer! Imediat am 20.000km facuti in sezonul asta, singurul lucru pe care i l-am facut africanei inaintea plecarii a fost sa o spal un pic...si ATAT! Merge impecabil!

Un drum de de Bucuresti nu cred ca este relevant in ceea ce priveste o africana, sa fim seriosi! :scratch:

 

Eu personal mi-am propus ture de anvergura cat se poate de mari pe Africa Twin. Ture cum le face Galen, Alecu si altii. Poate ca voi avea sansa sa ajung in Mongolia sau chiar in Patagonia...Important este ce iti doresti sa faci cu ea: sa o rupi in bucati pe vreun valcel langa casa sau sa vezi lumea cu ea!

Cam asa vad eu enduro touring-ul...

:grinbandit:

Bravos pentru tura! Africana este facuta pentru aventura.Daca o pastrezi clasica asa cum a facut-o Honda poti sa fii sigur ca va fi admirata ca atare ori unde te duci. "A beautifull classic bike " am auzit adeseori in turele mele. In plus e un tovaras de nadejde pe orice categorie de sosele si nu trebuie sa-ti refuzi nimic, indiferent ca te invarti prin jungla metropolelor occidentale pe soselele neasfaltate din lumea a 3-a, sau pe forestiere.

 

Si eu zic ca am pornit aici o discutie, nicidecum cearta. Cei care exploreaza cu africana zona enduro (dincolo de soft enduro)si-au modificat substantial motoarele. Furci de KTM, alta fata fara parbriz, renuntare la plasticuri, adaugare de diverse ranforsaje, protectii si bari. Asa asi face si eu daca asi avea doua africane functionale, pentru ca este evident ca daca o prepari pentru enduro, renunti la capabilitatile all road. Doar n-ai sa iesi pe sosele cu tkc-uri ca e pacat.

 

Eu am doua randuri de roti, unele pentru all touring si altele cramponate pentru munte, soft enduro si forestiere mocirloase.In schimb in ceea ce priveste mersul exclusiv prin coclauri (araturi, rape, padure)sunt ferm decis sa-mi iau alt motor dedicat, un monocilindru usor.Nu vreau sa-mi caut cu mana mea buclucul. Nu sustin demolarea africanei, desi personal nu am avut inca nici un accident grav cu ea, nici on nici off.Cu toate astea am fost obligat sa-mi mai iau una de piese doar datorita diverselor trante luate in majoritate pe sosele. Asa cum a patit-o si Alecul, s-a mai intrat in decursul timpului de vre-o 3 ori si in mine, pe langa cele doua trante luate noaptea in mirifica Romanie unde te trazesti cu mocirla pe asfalt sau chiar se termina uneori drumul pe neasteptate.

 

Asa ca daca nu vrei sa-ti modifici africana si sa ramana un frumos motor clasic, o folosesti in acord cu limitele proiectului ei. Drumuri faine ca mai e timp! :cheers:

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...