Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Normal ca 35W nu iti lumineaza pana-n fund la taxatoare, dar pe vremuri cand mergeam cu Mobra, MZ-ul sau CZ-ul cati W aveam la bec? Si noaptea era la fel de noapte :)

E drept ca si viteza de deplasare era alta...

Editat de cstelia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nici noptile nu mai sunt ce-au fost...

 

Eu, cu cat vehiculul pe care il conduc e mai mic, cu atat simt nevoia unor lumini mai puternice. Astfel, cu TAB-ul as merge doar cu pozitiile. (asta daca le are)

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici noptile nu mai sunt ce-au fost...

 

Astfel, cu TAB-ul as merge doar cu pozitiile. (asta daca le are)

:)))))

 

Daca esti genul care bagi cu adevarat anual km si pleci oricand si pe orice vreme (adica ploaie ceatza, noapte) nu e de loc de joaca cu luminile. Si foarte corect! Noptile nu mai sunt ce-au fost! Tin minte si cand aveam Danuvie de 125 cu far de 25w la magnetou si eram 5-6 vehicole pe 100km de sosea luminile erau o problema, mai ales dupa ce am trecut intr-o noapte neagra ca zmoala si asfaltul ud prin fanul care atarna lateral dintr-o caruta.

 

De atunci "noaptile moto" s-au schimbat radical , asfaltul a devenit tot mai negru iar multi dintre companionii de trafic au deja xenoane mai mari de 100w care chiar bine reglate te "radiografiaza" de nu mai vezi nimic cel putin 50m.

 

Dupa cateva drumuri nocturne de cosmar pe ploaie si mai ales tranta din 2008 din padurea Bogatii (n-am vazut clisa de padure adusa pe sosea de niste carute) solutia au fost xenoanele si nu oricare ci de-alea de 8000 care "radiografiaza" peisajul. Sunt foarte multumit acum de lumini si le datorez lipsa de probleme in trafic din ultimii ani.

 

ps. Acu la drumul la "Bikes on Ice" releul si-a dat obstescul sfarsit, noroc ca n-am avut drum de noapte.Doar umilinta de a impinge cu public africana :P Mai am unul clasic de rezerva, il montez pana vine mosfetul. Visez si eu la ziua cand ma voi putea bizui pe instalatia electrica.Pana acum am avut noroc, nu m-a lasat niciodata la ture lungi, dar nici n-o trecut mai mult de un an fara diverse problemute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ps. Acu la drumul la "Bikes on Ice" releul si-a dat obstescul sfarsit, noroc ca n-am avut drum de noapte.Doar umilinta de a impinge cu public africana :P Mai am unul clasic de rezerva, il montez pana vine mosfetul. Visez si eu la ziua cand ma voi putea bizui pe instalatia electrica.Pana acum am avut noroc, nu m-a lasat niciodata la ture lungi, dar nici n-o trecut mai mult de un an fara diverse problemute.

 

Stim ca ai vrut doar sa te plimbi fara sa cresti consumul la urcare :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice consumatori in plus pui (2x55w in bot spre exemplu) releul crapa in scurt timp daca n-are montat cooler.

 

De ce s-ar intampla asta?

Releul de incarcare este, de fapt, un regulator de tensiune, care are rolul de a stabiliza tensiunea electrica.

Practic, in releu intra o tensiune mai mare decat cea utilizata de catre consumatori sau pentru incarcarea bateriei. Diferenta dintre tensiunea generata si tensiunea consumata reprezinta un surplus, pe care regulatorul il transforma in caldura.

Supraincalzirea releului este un motiv clar care duce la defectarea lui. Dar adaugarea de consumatori?

Un consumator in plus ar trebui sa insemne reducerea diferentei dintre tensiunea generata si tensiunea consumata, care se traduce printr-o cantitate mai mica de curent transformat in caldura. Deci, ar rezulta o incalzire mai mica a releului si n-ar trebui sa crape, nu?

 

Eu, de exemplu, la Deauville 700 am mai adaugat inca 213 W de consum suplimentar (doua proiectoare cu halogen 55W, manere incalzite si incalzire in scaun) si nu am probleme. Foarte rar se intampla ca atunci cand stau la relanti cu incalzirile date la maximum, proiectoarele aprinse, faza scurta+lunga aprinse (2 x 55W H7), cam in 1-2 minute incepe sa-mi clipeasca un led care ma atentioneaza ca scade tensiunea bateriei. Daca ajunge sub 12.3 V imi inchide automat incalzirea la manere. Dar asta se intampla extrem de rar.

Alternatorul meu produce 450 W la 5000 rpm. Am calculat consumul total, in conditiile in care absolut toti consumatorii ar fi in functiune, ceea ce nu se va intampla niciodata, acesta ar fi 469 W. Dar in general nu consum mai mult de 350 W (faza scurta+lunga, pozitiile, proiectoarele, incalzirile).

Asta inseamna ca mai am o rezerva de putere de 100 W, care insemna aproximativ 7 A, arhisuficient pentru incarcarea bateriei.

 

La Deauville 650 crapau releele, lucru foarte cunoscut, dar in 2006 la DV 700 au rezolvat problema releului.

 

Ma gandesc sa-i pun totusi un ventilator si pe al meu, asa preventiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Galen

Firele au fost impreunate cu stecher sau au fost cositorite?

Doar ca fapt divers, nu ca sa incepem discutii de dragul vorbei....

Am pus peste tot sir de cleme de calitate ca sa n-am probleme, de alea argintate. Normal ca am cositorit firele inainte de a le strange in cleme. Deasemenea am tras instalatie electrica separata pentru xenoane si am dublat si instalatia originala pentru ca plecau 14,2 V de la baterie si la bord mai ajungeau 12,5. Singura mufa este la releu ca asa l-am luat (SH) cu mufa cu tot. Era releu de cela cu contactele interne, adica nu ies fire din el. Identic la mufa cu cel pe care l-am pus acum doar ca asta e nou. Dar... am pus papuci la fel de calitate in mufa aceea si bine stransi sa n-am probleme cu contactele alea si n-am avut.N-am cositorit pe releu ca sa-l pot monta rapid pe cel de rezerva. Releul racit de la inceput cu cooler a tinut onorabil, cam 5 ani.

 

Apropo de cooler, o chestie amuzanta la rd 04. Din pacate piciorul de sprijin al carenei dreapta intra in cadru exact in zona releului. Montand coolerul spatiul devine critic. De cateva ori am pus plasticul cu motorul si implicit coolerul in functiune, asa ca am pierdut in timp 2 palete de la cooler. Nu cred ca d-aia s-a dus releul, da oricum am inlocuit si coolerul cu ocazia asta. Avand consum mare la electrica umblam mereu in turele lungi cu un releu de rezerva. Din pacate la mobrele cu excitatia magneti permanenti la alternator releul ramane o piesa critica si putin fiabila, consumabil. Din acest motiv releele seccond nu sunt o optiune. Cand s-a dus cel original am schimbat intr-o luna cam 3 seccond-uri pana am dat de unul bun.(cel care a tinut apoi 5 ani).

 

Doua relee in 8 ani nu-i mult, am colegi care au schimbat 4-5. De aia vreau sa rezolv problema asta cat mai definitiv sau macar cat mai solid cu putinta. Daca tot am deschis subiectul, mare atentie la contacte. Daca cositoriti peste tot firele nu gresiti, toate mufele cedeaza in timp. Se oxideaza si apoi se incing si decalesc, asta e ciclul firesc pentru orice instalatie electrica. Mai ales daca prin montare de consumatori suplimentari ramane subdimensionata. Atentie si la suportii de sigurante, cel de la incarcare (30A) si siguranta principala (tot 30A) . A se folosi sigurante de calitate cu contactele argintate nu porcarii ieftine cu contacte cositorite sau chiar de alama. Acelea va vor distruge contactele suportilor.

 

Cum va spuneam, doar doua relee am schimbat dar cred ca de vre-o 20 de ori am avut diverse probleme de contact (chiar si contactul general de la motor s-a belit la un moment-dat-simptomele sunt de cosmar, intrerupe scurt si enervant si intotdeuna cand nu ar trebui-panta-depasire :P ) Ce sa-i faci, noi utilizam motoare vechi de peste 20 de ani, n-ar trebui sa ne miram. Foarte important e sa va montati voltmetru la bord, altfel puteti ramane "cu ochii in bezna" cand va asteptati mai putin, sau releul bulit omoara si bateria.

» Post actualizat in 24 Feb 2015 07:46

De ce s-ar intampla asta?

Releul de incarcare este, de fapt, un regulator de tensiune, care are rolul de a stabiliza tensiunea electrica.

Practic, in releu intra o tensiune mai mare decat cea utilizata de catre consumatori sau pentru incarcarea bateriei. Diferenta dintre tensiunea generata si tensiunea consumata reprezinta un surplus, pe care regulatorul il transforma in caldura.

Supraincalzirea releului este un motiv clar care duce la defectarea lui. Dar adaugarea de consumatori?

Un consumator in plus ar trebui sa insemne reducerea diferentei dintre tensiunea generata si tensiunea consumata, care se traduce printr-o cantitate mai mica de curent transformat in caldura. Deci, ar rezulta o incalzire mai mica a releului si n-ar trebui sa crape, nu?

 

Eu, de exemplu, la Deauville 700 am mai adaugat inca 213 W de consum suplimentar (doua proiectoare cu halogen 55W, manere incalzite si incalzire in scaun) si nu am probleme. Foarte rar se intampla ca atunci cand stau la relanti cu incalzirile date la maximum, proiectoarele aprinse, faza scurta+lunga aprinse (2 x 55W H7), cam in 1-2 minute incepe sa-mi clipeasca un led care ma atentioneaza ca scade tensiunea bateriei. Daca ajunge sub 12.3 V imi inchide automat incalzirea la manere. Dar asta se intampla extrem de rar.

Alternatorul meu produce 450 W la 5000 rpm. Am calculat consumul total, in conditiile in care absolut toti consumatorii ar fi in functiune, ceea ce nu se va intampla niciodata, acesta ar fi 469 W. Dar in general nu consum mai mult de 350 W (faza scurta+lunga, pozitiile, proiectoarele, incalzirile).

Asta inseamna ca mai am o rezerva de putere de 100 W, care insemna aproximativ 7 A, arhisuficient pentru incarcarea bateriei.

 

La Deauville 650 crapau releele, lucru foarte cunoscut, dar in 2006 la DV 700 au rezolvat problema releului.

 

Ma gandesc sa-i pun totusi un ventilator si pe al meu, asa preventiv.

450W... Asa mai merge! E de unde si sunt si rezerve. Dar tot scade tensiunea daca mergi inspre limita. In privinta functionarii releului, lucrurile nu se intampla tocmai asa. Am mai povestit subiectul, dar reiau. I se spune releu de scurt dar nu functioneaza decat aparent asa. Daca va uitati un pic la schema o sa vedeti ca este vorba de un generator trifazat in stea, dar atentie cu nul flotant. Astfel "scurtul" intre iesirile de alternativ si masa motociletei nu este de fapt scurt ci doar translateaza vectorial originea vectorilor tensiune in sensul diminuarii celui care trece prin maxim, iar fizic transfera de fapt energia electrica neutilizata inapoi in campul magnetic. Cei care stiu putin fizica vor intelege ca fazele nu trec simultan prin maxim, de aia sunt 3 triace care pot fi sau nu comandate de automatizarea releului (referinta de tensiune) functie de consumul instantaneu.

 

Daca releul ar debita in scurt peste 14,3 V cu consumatorii debransati s-ar disipa pe el vreo 200 W si s-ar putea praji oua probabil. Asa cum am afirmat energia suplimentara se reantoarce in circuitul magnetic cu pierderile respective (comutatia triacelor si pierderi in intrefier si cupru). Din cauza pierderilor pe triace se incalzeste rezidual releul fara consumatori, dar adevarata incalzire (prajire) e la sarcina maxima ( cele 6 diode din puntea trifazata). Din motive de miniaturizare diodele sunt subdimensionate si neracite suplimentar cu cooler se "coc" in timp si cedeaza. De aceea majoritatea defectarilor releului inseamna ca acesta nu mai incarca cat trebuie.

 

Daca energia neutilizata s-ar disipa pe releu n-ar fi nevoie de triace, lucrurile s-ar rezolva simplu cu puntea trifazata si un stabilizator parametric (cu cadere serie de tensiune). Abia atunci insa releul s-ar incinge cu adevarat in sarcina, de aceea sistemul nu se foloseste decat la alternatoare de foarte mica putere (scutere). Cum am aratat inainte si redirectionarea energiei inapoi in circuitul magnetic se face cu pierderi, dar acestea sunt mult mai mici decat ar fi prin stabilizarea parametrica.

 

Comanda triacelor se poate defecta si ea iar in acest caz tensiunea creste catrea 17 volti pana umfla sau sulfateaza bateria. De aceea voltmetrul de bord sau macar indicatoare optice sunt vitale.

» Post actualizat in 24 Feb 2015 07:52

Asa dar releul nu este doar un stabilizator parametric de tensiune ci o scula mai complicata. Tot ceea ce este complicat si mai ales inghesuit si termogenerator e nefiabil. Spui ca la DV 2006 au rezolvat problema. Fie au supradimensionat releul, fie au bagat relu cu mosfet-uri (pierderi mult mai mici).

Spre deosebire de alternatorul comandat prin excitatie bobina (GS-uri) care este fiabil si comod de stabilizat prin comanda excitatiei alternatoarele cu magneti permanenti sunt mult mai "salbatice". Din acest motiv releele calitative au fost mereu scumpe si din pacate cu durata de viata limitata.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen, parerea mea e ca sarcina mare nu efecteaza partea de stabilizare a tensiunii, ci redresorul

La sarcini mari triacele nu mai deschid aproape de loc, pe cand prin diodele redresoare trec curenti de zeci de amperi

Dar efectul este acelasi, are nevoie de cooler

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare tutror, de anul trecut sunt fericitul posesor al unei africane din 98, ieri am scoso din garaj sa o pregatesc pentru noul sezon si verificand-o mai atent am observat ca seria de pe cadru este RD07A iar seria de pe motor este RD04E, acum sunt putin nedumerit. Imi poate spune cineva daca asa este si la alte motoare sau motorul meu a fost schimbat cu unul de RD04

va multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare tutror, de anul trecut sunt fericitul posesor al unei africane din 98, ieri am scoso din garaj sa o pregatesc pentru noul sezon si verificand-o mai atent am observat ca seria de pe cadru este RD07A iar seria de pe motor este RD04E, acum sunt putin nedumerit. Imi poate spune cineva daca asa este si la alte motoare sau motorul meu a fost schimbat cu unul de RD04

va multumesc

ceva poze cu ea?

 

e ok sa scrie RD04

Editat de Mihutz77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am pt Africana RD 07 husa pt tankbag Bagster , un parbriz MRA cel inalt (extensibil) respective o toba integrala cu silencer detasabil.

sunt aproape noi , daca prezinta interes le pun la vanzare pe topicul corect ca aici nu cred ca e permis .

 

salutare

cristi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mihutz77 momentan nu am poze cu ea, dar o sa fac cat de curad. Daca bine imi aduc aminte parca tie ti-am cerut pe privat ceva lamuriri cu un zgomot ciudat la cutia de viteze anul trecut. Puna la urma am dus-o la un mecanic care a desfacut cutia de viteze si avea uzura la un pinion de la viteza a 2-a, am gasit pe ebay si am cuparat alta cutie. Acum am alta problema, cu robinetul de benzina, curge benzina din robinet, inca nu l-am dat jos sa vad pe unde, am cautat sa caut altul dar nu am gasit, asa ca apelez pe aceasta cale daca are cineva de vanzare un robinet de benzina sau poate stie cineva daca se poate repara (am vazutca pentru anumite modele exista kit de reparatie, dar pentru acesta nu am gasit ), sau daca se potriveste robinetul de pe alt model de motocicleta

va multumesc


» Post actualizat in 26 Feb 2015 17:00

puna la urma am gasit 3 poze pe telefon

post-40800-0-92972100-1424969933_thumb.jpg

post-40800-0-23694500-1424969947_thumb.jpg

post-40800-0-29317600-1424969959_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are suruburi, deci nu se poate desface usor. Nu exista kit de reparatie la acest robinet.

Ia un burghiu de 3mm si "frezeaza" afara niturile. Inlocuieste o-ring-urile si apoi inchide robinetul la loc folosind niste suruburi.

 

Succese!


» Post actualizat in 27 Feb 2015 08:15

am pt Africana RD 07 husa pt tankbag Bagster , un parbriz MRA cel inalt (extensibil) respective o toba integrala cu silencer detasabil.

sunt aproape noi , daca prezinta interes le pun la vanzare pe topicul corect ca aici nu cred ca e permis .

 

salutare

cristi

 

Pai ai vandut motorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Galen, parerea mea e ca sarcina mare nu efecteaza partea de stabilizare a tensiunii, ci redresorul

La sarcini mari triacele nu mai deschid aproape de loc, pe cand prin diodele redresoare trec curenti de zeci de amperi

Dar efectul este acelasi, are nevoie de cooler

Exact asta ziceam, diodele din punte duc greul la sarcina mare. Aceastea se si incalzesc. Dar puntea nu este din pacate separata, e inclusa in cei cativa cm patrati de microcomponente. Astfel incat coolerul face diferenta, trebuie sa ai racire buna. In mod normal ei trebuiau sa supradimensioneze releul de la inceput ca sa poti pune consumatori in plus. Dar impreuna cu membranele de carburi releul este unul dintre esecurile honda, proaste si scumpe. Am pus deja releul "no name" dar verificat pe alte mobre si din fericire merge chiar mai bine decat cel vechi cand era bun, nu scade tensiunea la cresterea turatiei peste 4500. Am schimbat si bateria ca ajunsese si aia de 2-3 bumbi si ..gata! Yuasa pe acid.Tot de-aia mi-am pus. M-a tinut fix 4 ani, la banii dati pe ea e super ok. Un xenon mi-e ars, am schimbat deja in 5 ani cam 6 buc. Ramane intr-un xenon pana imi vine releul mosfet. Domnie, nici la bord nu mai scade sub 13, 7, iar pe baterie am constant 14, 3.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...