Sari la conținut

Honda AfricaTwin - XRV650/750


Postări Recomandate

Mai am de umblat cu bateria in spate pana luni. multzumesc mult MAE. luni sper sa pun mana pe unul second, iar peste 2 saptamani imi aduce Distribuitorul unul nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu merita un releu second hand. nu o sa tina prea mult... cumpara unul nou.

 

eu am acumparat releu nou de al electrexworld , anglia. sper ca am scris bine. daca te intereseaza detalii da un buzz pe mess ca e 5 dimineata si tre sa mai si dorm ..

 

spor si e scarbos cand te lasa releul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai am de umblat cu bateria in spate pana luni. multzumesc mult MAE. luni sper sa pun mana pe unul second, iar peste 2 saptamani imi aduce Distribuitorul unul nou.

 

 

salut,

 

eu m-am intors cu niste piese din excursie (le luasem ca piese de schimb). am un CDI, un releu, un ham electric complet :-), o bobina de inductie si alte maruntisuri (spite, cabluri etc). Componentele electrice sunt luate de pe ebay, sint folosite dar in stare buna.

 

Daca aveti careva nevoie, dati un semn si vi le dau la pretul la care le-am si cumparat.

 

 

cip

www.zumzumzum.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca intreba cineva mai sus de becurile de la bord. Vad ca postul a disparut. M-am uitat azi la bordul de la rd 07, si sunt stanley 12V - 1,7w. Am gasit la piese auto, se pare ca si solentza sau loganul folosesc acelashi tip, numai ca sunt de 3w. Asta nu e problema, abia se vad mai bine. Nu stiu ce are ca nu pot sa pun si pozele cu ele. O sa mai incerc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dragii mosului nu am stiut unde sa scriu, asa ca prima data postez aici o mica problema..

 

prolema are foarte multe conotatii sexuale : mi-am footoot norocu' as zice..

 

pana din postul de mai sus, o mica instailitate a rotii, descopar ca axul nu era bine strans, remediez problema si SURPRIZA, cand vreau sa strang suruburile de la siguranta, cu o cheie de 10, imi raman in mana ca si cand ar fi plastic. pur si simplu s-au forfecat instant.

o sa pun poze ca sa vedeti despre ce este vorba..

 

ceea ce vreau sa stiu este : a mai intalnit cineva o problema identica ? o sa caut in manual si o sa vad daca sunt prezoane, o sa pun papahgalu pe ele, ca alta solutie nu vad si o sa rezolv.

aruncati un ochi, spuneti mi daca ati mai intalnit asa ceva..

 

ps : de obicei, folosesc dinamometrica si imi place sa ma uit in manual ca sa nu ajung a asa ceva.. de data asta, data fiind situatia nu am avut posibilitatea.

repet nu am stans ca animalu ..

 

poza cu mine zambind :asa arata un motociclist care la 4 dimieanta repara la luminile binvoitoare ale unei masini o pana la roata fata :)

 

 

 

--- Mesaj completat în 23 Feb 2008 21:18 -------------
undeva la periferia bruxellesului ..

asa ca va rog: solutii cat mai simple si verificate..

 

prima intrebare : alea sunt prezoane acolo , le desurubez cu grija sau sunt turnate in furca ? nu am avut timp sa vad manualul si conditii sa inspectez..

 

hai va rog.. sunt in materii fecale pana peste cap

post-4487-1203794101_thumb.jpg

post-4487-1203794114_thumb.jpg

post-4487-1203794165_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dragii mosului nu am stiut unde sa scriu, asa ca prima data postez aici o mica problema..

 

prolema are foarte multe conotatii sexuale : mi-am footoot norocu' as zice..

 

pana din postul de mai sus, o mica instailitate a rotii, descopar ca axul nu era bine strans, remediez problema si SURPRIZA, cand vreau sa strang suruburile de la siguranta, cu o cheie de 10, imi raman in mana ca si cand ar fi plastic. pur si simplu s-au forfecat instant.

o sa pun poze ca sa vedeti despre ce este vorba..

 

ceea ce vreau sa stiu este : a mai intalnit cineva o problema identica ? o sa caut in manual si o sa vad daca sunt prezoane, o sa pun papahgalu pe ele, ca alta solutie nu vad si o sa rezolv.

aruncati un ochi, spuneti mi daca ati mai intalnit asa ceva..

 

ps : de obicei, folosesc dinamometrica si imi place sa ma uit in manual ca sa nu ajung a asa ceva.. de data asta, data fiind situatia nu am avut posibilitatea.

repet nu am stans ca animalu ..

 

poza cu mine zambind :asa arata un motociclist care la 4 dimieanta repara la luminile binvoitoare ale unei masini o pana la roata fata :)

<small>--- Mesaj completat în 23 Feb 2008 21:18 -------------</small><br/>undeva la periferia bruxellesului ..

asa ca va rog: solutii cat mai simple si verificate..

 

prima intrebare : alea sunt prezoane acolo , le desurubez cu grija sau sunt turnate in furca ? nu am avut timp sa vad manualul si conditii sa inspectez..

 

hai va rog.. sunt in materii fecale pana peste cap

da obosit ce erai ai facut asa din destili alea.....te stiam in firea ta......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti recomand ca inainte de a fortza desurubarea lor, sa pulverizezi niste WD40 si sa il lasi putzin sa actioneze, pentru ca de obicei aluminiul mai oxideaza si sa nu risti sa le rupi iar. Si atunci treaba se complica, pentru ca trebuiesc extractoare. Atunci cand aplici WD40 pe prezoane, incearca sa batzi cu un ciocan in ele, pentru ca vibratziile provocate ajuta lichidul sa penetreze. Sa nu exagerezi totusi. Loviturile nu trebuie sa fie puternice. Inainte de a incerca sa fortzezi desfiletarea, potzi sa aplici si una-doua lovituri in axul prezonului mai puternice, ca si cum ai bate un cui. Stiu din experientza proprie ca merge. Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebarea mea este : cand le scot, dau si eu cu un wd40, poate ajuta, pun pe ele un patent sau mai bine ceva care imi da o strangere mai buna si pur si simplu le desurubez, caut altele de acelasi metric si pas si le inlocuiesc..

 

nu imi trebuie nimic special ca sa le scot ? cum am auzit ca e recomandat sa incalzesti jamba cu flacara.. (asta am citit pe un forum .)

 

deci le scot simplu cu pantentul si pace buna..

 

eu cand le-am strans le-am strans cu o cheie mica, deci fara parghie mare... nu stiu de ce au plestnit asa usor. oricum e prima data cand umblu la ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu de ce au plestnit asa usor. oricum e prima data cand umblu la ele.

 

Tocmai de aia. Ca s-au intepenit piulitele din cauza oxizilor, mai ales ca piulitele alea sunt si cu autoblocare. Daca dadeai inainte de a le desface cu WD40, poate nu le rupeai. Oricum, inainte de a pune piulitele pune un strop de ulei pe filet.

 

Ca sa scoti prezoanele afara, incearca sa pui 2 piulite M6 pe ciotul de prezon. Din poze arata ca parca ar fi loc. Le strangi una fata de alta si apoi pui cheia pe cea dinspre jamba. La mine a mers.

 

Faze cu flacara, radiatii si virusi deocamdata uita-le :)

 

LE: Acum m-am uitat mai bine la poza, nu prea e filet destul pentru 2 piulite.... Varianta 2 e clestele papagal.

Ar mai fi varianta 3 in care pilesti capetele prezoanelor ca sa obtii ceva de genul (_), adica 2 tesituri paralele. Apoi pui o cheie franceza mare, strangi bine pe tesituri si destrangi. NU UITA DE WD40!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc mult..

 

ideea e ca s-au rupt LA STRANGERE.

 

am avut pana pe la 4 dimienata, am facut pana, am venit acasa si a doua zi am vazut ca parca vobleza putin pe la 40. am desfacut plasticele si am vazut ca mai trebuie strans axul 2mm. si surpriza, toate piulitele astea erau slabe ca le miscai la mana (repet, cu o zi inainte umblasem la ele). asa ca am inceput sa le strang si ... ca branza s-au forfecat.

 

daca eram acasa puneam oricum dinamometrica pe ala ca nu imi e lene sa citesc in carte cat de tare trebuiesc stranse.

 

 

--- Mesaj completat în 24 Feb 2008 16:31 -------------
cu papagalu care este acum in dotare nu am priza buna. se invarte in jurul surubului.

am incercat pe capatul de filet ramas, pe care nu intra 2 piulite, sa pun una si sa o lipesc acolo cu poxipol si sa pot desface folosind-o. nu a mers. cred ca facut filet invers ar fi o idee. banuiesc ca e cel mai simplu si usor avand in vedere conditiile de lucru.

de maine o sa ma interesez si de un service unde o pot duce. oricum daca serviceul este prea scump, avand in vedere ca nu e transportabila, cred ca imi iau o furca second hand. si ies mai ieftin :))

 

alte idei ? sa incerc sa pilesc ca sa pun franceza pe ea, sau sa incerc sa caut o filiera sa fac in filet invers peste filetul de acum ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as spune sa nu pilesti capatul, ca nu e bine sa pierzi material. Mai bine pui degripant, bagi o piulita pe prezon, dai 2-3 ciocane nu prea tare, si incerci cu un cleste adevarat. Daca nu merge, dai un bob de sudura electrica peste piulita si prezon, sa le blochezi, si incerci cu incredere cu cheia...eu asa le-am scos la mine la IJ (repet, sistemul era identic).

 

Mai e o chestie, dar la stringere...

Bagi roata, stringi piulita mare a axului, dupa care apropii capacul cu cele 4 prezoane, pompezi furca de citeva ori si pui pe cineva sa o tina presata, si abia apoi stringi prezoanele...asa se aseaza bine pe ax si esti sigur ca bratele furcii sint paralele. Altfel risti sa se stringa intr-o pozitie cracanata si sa apara uzuri premature la jambe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as spune sa nu pilesti capatul, ca nu e bine sa pierzi material. Mai bine pui degripant, bagi o piulita pe prezon, dai 2-3 ciocane nu prea tare, si incerci cu un cleste adevarat. Daca nu merge, dai un bob de sudura electrica peste piulita si prezon, sa le blochezi, si incerci cu incredere cu cheia...eu asa le-am scos la mine la IJ (repet, sistemul era identic).

 

Mai e o chestie, dar la stringere...

Bagi roata, stringi piulita mare a axului, dupa care apropii capacul cu cele 4 prezoane, pompezi furca de citeva ori si pui pe cineva sa o tina presata, si abia apoi stringi prezoanele...asa se aseaza bine pe ax si esti sigur ca bratele furcii sint paralele. Altfel risti sa se stringa intr-o pozitie cracanata si sa apara uzuri premature la jambe.

 

 

apreciez sincer toate sfaturile. tata a zis sa pun piulita, sa ii dau punct de sudura si sa desfac. asa as fi facut..

DAR nu sunt acasa, nu am garaj. sunt in Antwerp, belgia, sunt in camin si am cu mine numai sculele ce le pot pune sub pat si nici un aparat electric.

 

daca eram acasa rezeolvam instant.

 

acum : sa duc moto la service cu paltforma m-ar costa de ma rupe asa ca am de gand sa ii demontez furca si sa ma duc cu jamba la un service.

pana atunci o sa incerc sa pun pe ea filiera, sa prelungesc filetul pana intalnesc aluminiul furcii, ca sa am loc de 2 piulite, si sa incerc sa pun cheie si sa desfac cu 2 pilulite pe ciotul ala..

daca nu merge, merg cu jamba la un service ..

 

DACA prin absurd pretul e prea pare, cu cel mult 100 euro am o furca de africa la usa. nu e cea mai buna idee dar e vorba de cat m-ar costa distractia... aici orice piulita este 50 centi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

eu m-am intors cu niste piese din excursie (le luasem ca piese de schimb). am un CDI, un releu, un ham electric complet :-), o bobina de inductie si alte maruntisuri (spite, cabluri etc). Componentele electrice sunt luate de pe ebay, sint folosite dar in stare buna.

 

Daca aveti careva nevoie, dati un semn si vi le dau la pretul la care le-am si cumparat.

cip

www.zumzumzum.ro

 

Mi-ar trebui mie releul ... Ti-am dat pm :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa nu risti. Daca dai filet pana langa intrarea in jamba risti sa il rupi iar si sa nu il mai potzi scoate decat cu extractor. Pune WD40, mai dai ceva ciocane, sa penetreze lichidul. Repeta operatzia la cateva ore. Varianta cu piulitza si punctul de sudura mi se pare cea mai buna din punct de vedere tehnic, dar am intzeles ca nu se poate aplica. Poate gasesti la un service aparat de sudura. Potzi sa incerci sa pilesti capatul in forma patrata si sa incerci cu o cheie pentru tarod (care strange destul de bine in 4 puncte). Daca ai o bormashina cu ambreiaj, incearca sa o setezi la o treapta care sa permita ambreiajului sa scape, strage bine prezonul in mandrina, schimba sensul de rotatzie si incearca sa desfaci. Socurile provocate de ambreiaj se transmit in prezon, si poate isi da drumul. Ca la pistolul pneumatic cu care se strang prezoanele rotilor la vulcanizari.

Varianta cu incalzitul nu o sa dea rezultate sigur. Aluminiul si otelul au coeficientzi de dilatare diferitzi.

Cel mai important e sa nu iti pierzi rabdarea si sa faci prostii. Gandeste bine, mai asteapta idei. Poate o sa fie una care sa mearga. Dar wd40 sa pui mereu ca ala lucreaza, chiar daca nu se vede.

 

P.S. daca intri in panica, apuca-te sa fredonezi cantecelul pentru curaj de la Sprite. Nu o sa te ajute cu nimik, dar te mai destinda putzin. "stau singurel, bing-bang, langa copac. bing-bang...." :))

Editat de boieru'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce m-am gandit : wd 40 , in fiecare zi, si o sa pun pe papagal doua tevi sa am pargie mai lunga... o sa zic o rugaciune, o sa injur de 3-4 ori si rezolv cumva..

partea "hazlie" e ca s ar putea ca la un service sa ma coste mai mult decat o jamba second hand :) ca e lume civilizata aici domnule nu e ca acasa.. v -am zis, pe o saiba dau aproape 50 centi ..

am fat pe 5 suruburi mici de 6 (imi trebuia unu ca sa prind protectia tobei) 2 euro .. cand ma gandesc al kg de suruburi din garaj ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alte idei ?

Am eu

Du-te la un magazin gen "Praktiker", cumperi un burghiu si un extractor (e conic si are filet invers), fa rost de o bormasina (imprumuta si tu de la cineva, ca doar nu-s asa de salbatici belgienii) si se rezolva problema, pe jumatate. Ca iti mai trebuie si alte prezoane, si alea probabil le gasesti la acelasi magazin, sau unul similar

Tip: ca sa poti da gaura in prezon, iti mai trebuie si un dorn si un ciocan, pentru a face un punct in care sa intre burghiul, altfel fuge si se poate rupe. Burghiul si extractorul trebuie sa fie corelate cu prezonul: nici mai mari, nici mai mici. Daca prezoanele sunt de 6 mm atunci burghiul nu poate fi mai mare de 3,5 mm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare, eu am o africana RD04 '91, neagra si am patit o chestie zic eu ciudata ... eram ieri pe un drum drept, aveam cred ca 100-110 kmh, cand am vzt in oglinda un fel de carton sarind in spatele meu ... am mers mai departe, m-am gandit ca poate s-a deschis topcase-ul (n-avea nimic) ... dupa 70 km am ajuns la destinatie ... si am ramas perplex ... carena din dreapta spate era ... lipsa ...

 

aveti idee de unde as putea face rost de asa ceva, eventual pe negru ? :)

 

si inca ceva ... are cineva idee cat ar trebui sa fie relantiul ... momentan e 1200 - 1500 prm ....

post-4615-1204029968.jpg

Editat de sherky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare, eu am o africana RD04 '91, neagra si am patit o chestie zic eu ciudata ... eram ieri pe un drum drept, aveam cred ca 100-110 kmh, cand am vzt in oglinda un fel de carton sarind in spatele meu ... am mers mai departe, m-am gandit ca poate s-a deschis topcase-ul (n-avea nimic) ... dupa 70 km am ajuns la destinatie ... si am ramas perplex ... carena din dreapta spate era ... lipsa ...

 

aveti idee de unde as putea face rost de asa ceva, eventual pe negru ? :)

 

si inca ceva ... are cineva idee cat ar trebui sa fie relantiul ... momentan e 1200 - 1500 prm ....

 

e bay .. se gasesc destul de des dar o sa te duca pe la cel putin 60 euro cu transport. poate gasesti mai iefin. iti urez bafta.. si daca era topcase care se deschisese , nu opreai ?

oricum, naspa situatie. suruburile de la carene mi se mai slabesc si mie si le verific periodic..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cartea mea tehnica relantiul trebuie sa fie 1100.

la mine iarna, il pun putin mai mare si cu socul o ia mai usor, sa zicem ca il pun la 1400. sper sa nu ma insel dar am citit ca relantiul poate fi undeva intre 1100 si 1400. dupa ce motorul se incalzeste reduc la 1100. nu are trebui sa aiba nici o problema in a tine relantiul la 1100 cand e calda. fireste, 1100, 1200 nu e mare diferenta.

 

la mine , pornesc , cu socul, si exista un moment in care scot socul si isi tine relantiul, rece fiind inca , la 1100. merg mult, se incalzeste bine si relantiul "creste" putin cand e foarte cald motorul.. nu se pune problema ca pe loc sa oscileze relantiul (turometrul sta la aceeasi pozitie fara sa varieze)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum adica 1200-1500rpm? Oscileaza?

 

am observat ca atunci cand e foarte cald motorul (cand merg prin oras, stau in coloana) ... e undeva aproape de 1500 rpm, dar cand o pornesc si o las la relanti, motorul rece - e in jur de 1100 - 1200 rpm ...

 

am vzt pe youtube un filmulet cu o RD04, avea relantiul la 800 cred ...

Editat de sherky
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...