Sari la conținut

Intrebari Tehnice Nipru


ticolino
 Share

Postări Recomandate

Slava Domnului, nu am probleme, ci doar nelamuriri.

 

De exemplu, cu carburatia (K68) care se comporta haotic (fata de fostul voshod).

Adica:

- imediat dupa ce pornesc motorul rece, in loc ca socurile sa tina motorul turat, mai mult ii dau in barba, adica se tureaza mai tare dupa ce le inchid. nu exista nici o modalitate sa incalzesc motorul decat sa stau cu mana in gaz ca sa-l tin putin turat vreo 30s.

- cu motorul incalzit, relanti, daca accelerez brusc moare. nu am reusit sa-l reglez sa nu moara, daca ii imbogatesc amestecul singurul efect e ca se afuma bujiile, in rest se comporta cam la fel.

 

Cam atat deocamdata, am senzatia ca mai era cate ceva, dar ori am uitat ori m-am obisnuit cu ele :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 130
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

daca accelerezi brusc si moare nu ai carburile sincronizate,cuiele alea lungi ar trebui sa fie la acelasi nivel,cablurile sa deschida amandoua in acelasi timp,nivelul in camera de nivel constant sa fie la fel ,etc. :finger: vezi ca o sa gasesti in cartulia aia care esi pe aici pe forum la share (aia in limba romana)cam toate reglajele,eu am reglat ultima oara dupa ceea ce scrie acolo si vad ca se comporta bine cat despre relanti e mai greu sa tina cu motorul rece pe vremea asta.......aaaa....si vezi sa nu traga aer pe undeva ;)

 

cu multe chestii cred ca nu s-au obisnuit nici rusii care au facut motoarele astea............ :10: :10: X-(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La chestia cu turatul brusc nu am vazut nici un Nipru sa nu moara. Acum, ma rog, depinde si cum o faci: daca deschizi sertarele maxim dintr-o data, moare fara drept de apel si vara, cu motorul cald. Daca deschizi brusc cam un sfert de tura am mansonului de acceleratie, se tureaza foarte brusc si brutal (sau asa ar trebui, al meu presteaza satisfacator asa). Cat despre socuri, al meu moare daca il pornesc cu socurile trase. Acum, iarna, mareste-i relantiul un pic ca sa nu mai tii 30 de secunde mana pe acceleratie (nu mari mult, sa stea pe la 1000 rpm). Al meu porneste in felul asta si la -20 de grade, verificat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La chestia cu turatul brusc nu am vazut nici un Nipru sa nu moara.

 

al meu nu murea nici cand aveam alea ruseshti vechi din "76 , e drept ca se opintea un pic shi apoi isi dadea drumul, iar de cand am trecut pe Mikuni s-au evaporat problemele de genul asta descris mai sus, asha ca ... tragetzi voi singuri concluzia!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice nipru moare dak il accelerezi in gol brusc. Socurile (vb pt timp de vara.....ca iarna nu l-am pornit ca nu circul cu el) se inchid imediat dupa ce motorul porneste la rece, si motorul trebuie lasat la relanti cateva secunde inainte sa te infingi in acceleratie.....adik asa se comporta al meu. La cald merge impecabil si sta in relanti de zici ca e pe injectie nu alta. Trebuie sa te acomodezi cu gandul ca mersul unui motor rusesc e foarte instabil. Dak in sarcina merge bine si trage de ia si asfaltul dupa el........da-i bice.

Editat de Auxois350
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun..... deci asa face toate :finger:

Eram obisnuit de la voshod, cand ii deschideam gazul brusc la maxim se tura, nu murea. Dar probabil volanta la nipru e mai grea....

 

Acum sa trecem la probleme electrice.

 

Becul rosu de control al incarcarii nu functioneaza cum trebuie.

Adica: la relanti sta aprins (si cade pe el o tensiune de 7-8V), iar cand turez cam de la 2000 de ture in sus ii scade brusc luminozitatea dar tot sta aprins si clipoceste (tensiunea = 2-3V).

 

Si ma cam deranjeaza, sa vad becul ala rosu in bord noaptea, chiar si la aia 2-3V se vede tare, vreau sa se stinga complet.

 

E releul "defect"? Sa pun o rezistenta in serie cu becul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce simti tu la Dnepr este diferenta fata de un 2T . Asta nu mi-a placut niciodata la ele, cand ma mai urcam pe un dnepr al vre-unui prieten ii dadeam sprituri cum eram obisnuit la Jawa si acceleratii "violente" si in loc sa se isterizeze motorul :finger: , dadea in nas. Dnepra e un 4T, tot ansamblul in miscare are inertie mare, carburatoarele sunt de toata jena. Trage , ce e drept, ca tractorul, cat pui pe el atata duce ;)

 

P.S. Verifica voltajul de incarcare la bornele bateriei cu motorul turat un pic. Nu e in regula ce spui tu acolo cu becul , sigur iti incarca sau te lasa pe drum in bezna ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@draku: sunt sigur ca ala e becul :finger:

 

nu m-a lasat niciodata pe drum, si merg tot timpul cu farul aprins.

incarcarea merge, dar tensiunea la relanti (11v si ceva) e sub tensiunea bateriei (12v - masurata cu motorul oprit si fara consumatori).

 

De-abia pe la 2000 de ture tensiunea generatorului ajunge pe la 12v si ceva si scade brusc tensiunea pe becul de control de la 7-8V la 2 si ceva.

 

La turatie mai mare (estimata cam la 4000 de ture) tensiunea de incarcare creste la peste 14V.

 

 

De altfel, in manual scrie asa:

Bateria acumulatoare alimenteaza cu energie electrica toti consumatorii motocicletei cand motorul nu functioneaza sau la frecventa mica a rotirii lui. La o frecventa de rotatie a arborelui cotit mai mare de 1800rot/min, consumul de la bateria acumulatoare trece pe generator, de la care se incarca bateria.

 

Inseamna ca la mine functioneaza oarecum normal, de la 1800 de ture in sus scade brusc intensitatea becului de control. Problema e ca nu se stinge de tot, si noaptea e f. luminos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie sa incerci sa reglezi aerul care intra in carburator...sa i dai mai mult aer si sa reglezi carburatoarele sa traga amandoua la fel ...daca nu merge asa da le jos si verifica garnitura sa fie buna evenuatual pune si niste silicon..bafta...pana ce vine vara ai timp sa o bibilesti sa i dai de cap

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ticolino iti propun sa nu iti mai faci nici o grija.

1. Niprul pe care l-ai luat e foarte bun.

2. carburatoarele au tot fost reglate de catre multi, probabil ca s-a ajuns la un optim posibil, intrucat de la o vreme Raulus nu se mai plangea de nimic, si motorul pornea/mergea ok si tragea foarte bine. :yikes:

3. rezolva firele de la alternator sa faca contact. Unge tot ce gasesti neuns, asta o stii tu de la Voshod foarte bine.

4. e Nipru deci tzacane, da rateuri pe toba si in carburator, porneste balanganindu-se din toti rarunchii, nu tureaza ca o japoneza, nu merge ca o japoneza decat un timp limitat-_- , inchizi rpd socurile ca moare.... Daca nu face asa, nu e neaparat mai bun decat alte Nipre.

5. pune atas ca e pacat :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incarcarea merge.

Nu are rost sa schimb releul doar pt ca scoate 2v pe becul de control in loc de 0 (de altfel, ar tb sa masor un alt releu sa vad ce scoate ala). O sa ii pun o rezistenta si vad ce si cum. Deocamdata.

 

Carburatoarele.... daca nu le "invat" tertipurile murdare acum, cand merge, cand n-o sa mai mearga ce-o sa fac? ma uit la ele? :yikes:

 

Oricum, si cu acceleratia brusca m-am lamurit, asa face toate. Dar totusi i-am calculat ieri consumul plin-plin si mi-a iesit 9,5% :yikes: Si asta desi am bujiile brun-roscate si acele coborate cu o pozitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aleko, problema la fostul meu nipru s-a dovedit a fi filtrul de aer infundat rau de tot, nu carburatoarele...

te astept sa treci o data pe la mine pe la clinica sa-ti dau bujiile alea, cum ti-am promis...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incarcarea merge.

Dar totusi i-am calculat ieri consumul plin-plin si mi-a iesit 9,5% :yikes: Si asta desi am bujiile brun-roscate si acele coborate cu o pozitie.

 

Vezi ca asta-i treaba de condus....mie nu-mi sare de 7 in oras.Aceasi problema o avea si Raul si i-am spus de enspe mii de ori ca merge subturat.(si la faza asta ai si ungerea proasta).Abia astept sa-si ia BMW sa vada ca la stilul asta de mers o sa rupa cu consumul si ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

subturat nu merg in nici un caz, merg mereu "pe cuplu", pe la 2500-3000 de ture ca sa am "vana". a 4-a bag doar la 60.

 

oricum chiar daca bujiile sunt brune uleiul se inegreste usor... poate se scurge benzina din carburatoare in motor cand sta pe loc???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun... trecem la subiecte mai grele.

 

Reglajul culbutorilor.

Astazi am vazut ca sunt reglati pe la 0,15-0,20. Inafara de evacuarea pe dreapta, unde era 0,35 si pe care am ajustat-o in concordanta cu celelalte.

 

Inainte se auzea tacanind doar dreapta, acum tacane uniform, si stanga si dreapta :yikes: Ce-i drept, cu motorul neincalzit.

 

Prin urmare, avand in vedere ca in manual zice de 0,07 strica sa las 0,15-0,20? Sa-i reglez la 0,10-0,15 totusi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...