Sari la conținut

Red Bull Romaniacs 2009


Nitescu
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 104
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mani Gyenes singurul pilot care a luat startul la toate editiile Red Bull Romaniacs

 

 

 

Cel mai titrat pilot roman de rally-raid si enduro, Mani Gyenes este singurul rider care a luat startul la toate editiile celui mai dificil hard enduro al lumii.

 

Momentul a fost marcat la primul rider’s briefing de la editia din 2009, Mani fiind premiat pentru aceasta performanta.

 

Dupa ce a castigat de doua ori la clasa Experti Echipe, avandu-l coechipier pe Laszlo Olah si a avut evolutii bune la clasa Profi, din cauza interventiei chirurgicale suferite in ianuarie (ruptura de ligamente si fisura de menisc), Mani este nevoit in acest an sa concureze la Experti Single. Aflat inca in perioada de recuperare, pilotul Vectra Racing nu are cum sa isi imbunatateasca cea mai buna clasare la Profi (locul 10), asa ca a decis ca in acest an sa mearga la a doua clasa ca si dificultate (Experti Single).

 

Mani va avea numarul de concurs numarul 136 si puteti sa il vedeti concurand alaturi de colegii sai de la Vectra Racing Team (Romeo Duicu si Alex Garbacea) si de unii din cei mai buni piloti de enduro din lume.

 

Riderii romani de la Red Bull Romaniacs 2009:

 

Cristinel Babes – Expert Single – 135

 

Mani Gyenes – Expert Single – 136

 

Ferenc Csaki – Expert Single – 137

 

Romeo Dunca – Expert Team – 204

 

Alexandru Garbace – Expert Team – 218

 

Romeo Duicu – Expert Team – 219

 

Cristian Nagy – Hobby – 513

 

Dani Otil – Hobby – 514

 

Paul Fratila – Hobby – 533

 

Raducu Calin – Hobby – 534

 

Sorina Sandu – Hobby – 540

 

Felician Groza – Hobby – 541

 

Alexandru Cernatescu – Hobby – 542

 

Paul Grecu – Hobby – 543

 

Paul Harpa – Hobby – 544

Mesaj completat

Un specialist in enduro indoor a castigat Prologul Red Bull Romaniacs 2009

 

Xavier Galiando, un rider catalan despre care se stia doar ca este unul din asii enduroului indoor din Spania, a debutat in 2009 la Red Bull Romaniacs si la Prolog s-a impus la clasa Profi devansandu-i pe Graham Jarvis si Gerhard Forster. Asa cum era de asteptat, cel mai bun roman la Prolog a fost Mani Gyenes, pilotul Vectra Racing clasandu-se pe locul doi la clasa Expert Single.

Organizatorii celui mai dificil raliu hard enduro din lume si-au propus sa vina in fiecare an cu ceva nou atat pe traseul din munti cat si la Prologul din oras. Si in acest an Andy Fazakas si Crazy Bike au fost cei care au creionat traseul de la Prolog, insa spre deosebire de anul trecut, in 2009 s-a dorit un show care sa incite publicul dar care sa fie un pic mai usor pentru rideri mai ales ca ii asteapta patru zile de hard enduro in munti. Astfel, s-a adoptat un format cu sesiune de calificari, in Prolog ajungand doar primii 16 rideri de la fiecare clasa. La ora 14.00 motoarele celor de la clasa Hobby au fost cele care au incins spiritele, 8 din cei 16 piloti clasati au fost asezati in prima linie de start si a inceput Red Bull Romaniacs 2009. Din aceasta mansa s-au clasat in finala de la Hooby 4 rideri la care s-au adaugat inca 4 din cea de a doua semifinala. Acelasi format cu doua semifinale in care concureaza 8 rideri si se califica in finala 4 rideri din fiecare semifinala a fost repetat si la categoriile Experti Echipe, Experti Single si Profi.

Peste 9.000 de oameni au vazut cum la clasa Profi un rider care vine pentru prima data la un raliu hard enduro, dar care este un as la enduro indoor se impune pe traseul de la Prologul Red Bull Romaniacs, considerat de multi un trial in mijlocul orasului. Xavier Galiando a surprins dupa ce a reusit sa devanseze rideri cu greutate terminand inaintea lui Graham Jarvis, castigatorul editiei de anul trecut a Red Bull Romaniacs si Gerhard Forster, ocupantul locul doi in 2008. In plus, Cyril Despres principalul favorit la victoria finala din acest an, nu a avut o zi prea buna, facand show la semifinala dar nereusind clasarea in top 5-ul de la finala.

 

La clasa Experti Single, romanii prezenti la Prolog au stat cu sufletul la gura dupa ce Mani Gyenes s-a impus in prima semifinala si a fost pe punctul de a castiga Prologul. Din pacate, riderul Vectra Racing Team a pornit putin mai greu la finala comparativ cu belgianul Pascal Berlingieri, care a si castigat in cele din urma. Roata spate a lui Mani se afla pe marcajul de la o trecere de pietoni si in momentul startului evident ca a fost dezavantajat avand in vedere ca pe vopsea aderenta este mai scazuta decat pe asfalt. Locul doi obtinut la Prolog de Mani Gyenes dovedeste ca satmareanul este favorit la podiumul final. Ramane de vazut insa daca in urmatoarele zile il va devansa s-au nu pe Berlingieri.

Daca de la Mani Gyenes ne asteptam sa termine pe podium, mai ales ca a mai si castigat un Prolog Red Bull Romaniacs in 2006, clasarea lui Paul Fratila pe locul 2 la Hobby a fost o adevarata surpriza. Pentru ca la aceasta categorie se concureaza in echipa, Paul il are coechipier pe Raducu Calin si impreuna incearca sa obtina o pozitie pe podiumul final. La clasa Hobby, Romania mai are sperante la top 5 si de la Tip Til Team, echipa formata din Krisztian Nagy si Dani Otil. Ceilalti rideri romani care pot urca pe podiumul final din acest an sunt Alex Garbacea si Romeo Duicu. Cei doi formeaza Vectra Racing Team si concureaza la Experti Echipe.

Prolog incendiar

Pe langa show-ul asigurat de sariturile peste obstacolele pregatite de Andy si echipa sa, la Prologul din acest an am avut parte si de efecte pirothenicie, riderul grec George Kinonas fiind autorul lor. Pilotul se afla in finala de la Experti echipe si dupa ce a sarit peste un bustean a cazut si la impact busonul de la rezervorul de carburant s-a slabit si a curs benzina pe asflat, motocicleta si bustean. Cum roata spate se invartea inca, la frecarea cu asfalatul, a produs scanteia care a aprins motocicleta si pentru cateva secunde si pantalonii riderului. Echipa de interventie insa a stins focul in cateva secunde si atat George, cat si motocicleta sunt apte pentru a lua startul in prima zi din munti.

 

 

Prima zi in munti

 

Dupa show-ul facut in centrul Sibiului, riderii dau piept cu muntele duminica, 16 august, cand deja vor concura la peste 2000 de metri altitudine.

Cei de la clasa Pro sunt primii care vor lua startul, ora la care trebuie sa porneasca din Sibiu catre traseul zilei 1 fiind 06.00. Pentru ei sunt pregatiti 155 de km de hard enduro.

Dupa Profi vor lua startul incepand cu ora 06.25 cei de la Experti Single si Experti Team, in timp ce rideri de la Hobby vor dormi mai mult, startul lor fiind programat cu incepere de la 07.05. Traseul de la Experti masoara 140 de km, in timp ce pentru Hobby sunt rezervati 122 de km.

Prima motocicleta este asteptata sa ajunga la finisul de pe podul mobil aflat pe raul Cibin in jurul orei 12.30. (Locatia – se afla intre Podul de Piatra si Podul de la Libertatea pe raul Cibin, Sibiu).

 

 

 

 

PUNCTE_SPECTATORI_RED_BULL_ROMANIACS_2009.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam' Nitescule, esti doldora de informatii ca deobicei. Din pacate nu zice nimic de zona Petrosani :cheers: Toate punctele de spectatori sunt in zona Sibiu. Oare urmeaza traseul de acum 2 ani? Cel din Parang?

Editat de f_zoltan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam' Nitescule, esti doldora de informatii ca deobicei. Din pacate nu zice nimic de zona Petrosani :cheers: Toate punctele de spectatori sunt in zona Sibiu. Oare urmeaza traseul de acum 2 ani? Cel din Parang?

 

Hi, hi, nu Nitescu scrie textele astea lungi.

Sunt comunicatele de presa facute de Renatta.

:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Superb romaniacs-ul,primul concurs la care am asistat si eu(doar prologul).

Magnific prologul atat calificarile cat si finalele.Este frumos si sibiul,cu siguranta voi merge si la urmatorul romaniacs.

 

Felicitari tuturor riderilor romani pentru prestatia lor.

Never back down...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost si eu la Romaniacs! :( Incredibil! Atatea motoare, atatia piloti experimentati, muzica faina, obstacole pe masura.

 

Partea urata a fost cu locurile, cam ingramadit, si nu am putut vedea finala foarte bine... oricum am vazut destul, am ajuns in sibiu la 9 dimineata :cheers:

 

Las pozele sa vorbeasca, deci http://www.flickr.com/photos/24689038@N06/...57622056546546/

Ce parere aveti de poze?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cateva poze si de la mine. A fost extraordinar si cu siguranta nu voi rata nici editia de anul viitor.

 

@Dragos: superbe poze ai postat, am si salvat cateva dintre ele, multumesc :cheers:

post-17650-1250492134_thumb.jpg

post-17650-1250492148_thumb.jpg

post-17650-1250492159_thumb.jpg

post-17650-1250492171_thumb.jpg

post-17650-1250492180_thumb.jpg

post-17650-1250492188_thumb.jpg

post-17650-1250492201_thumb.jpg

post-17650-1250492209_thumb.jpg

post-17650-1250492239_thumb.jpg

post-17650-1250492251_thumb.jpg

post-17650-1250492267_thumb.jpg

post-17650-1250492272_thumb.jpg

Editat de lascar1ca
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu m-am intors dupa un weekend in Sibiu. Duminica m-am trezit la 6 si am plecat pe traseu unde am reusit sa "bifez" aproape toate punctele de interes. Din pacate a trebuit sa plec pe la 14 spre bucuresti asa ca am pierdut finishul.

 

Ce m-a impresionat:

- organizarea, ca de obicei - oameni multi care stiau ce aveau de facut

- camionul de asistenta de la KTM - m-am uitat atent la el - incredibil cum era folosit tot spatiul si cat de multe lucruri intrau acolo.

- riderii de la pro - i-am prins in 3 zone nasoale - incredibil cum se misca. E o diferenta imensa intre primii 6-7 si restul lumii.

- gerhard forster - imi place mult cum merge omu la varsta lui. Pe prima urcare de la Arena (cea lunga ce dadea in drum) a facut o schema de ne-a taiat tuturor respiratia - in loc sa iasa in drum pe unde trebuia, printre steaguri, omul a sarit peste balustrada metalica de la marginea drumului. Chiar daca era in intarziere omul a facut show. Respect. In mine se duce o lupta nasoala - mi-as dori sa castige el, dar nu si BMW :(

 

Ce m-a mirat:

- mai multi rideri de top merg cu Garmin Foretrex - care mie nu mi se par bune de nimic. Stiu ei ce stiu; poate unu' care ii prinde mai relaxati intr-o seara sa-i intrebe pe Forster sau pe Graham de ca naiba merg cu alea. Tot la cei din fata am vazut ca aveau asigurate GPS-urile cu power tape

- multi rideri s-au inscris aiurea - am vazut si la pro si la experti niste rideri care erau terminati in prima bucatica de traseu.

 

Ce nu mi-a placut:

- ca alex Garbacea si-a rupt mana :cheers:

- ca organizatorii nu resusesc sa posteze pe net rezultatele din ziua anterioara

- ca riderii de la Crazy Bike (Felician Groza Âşi Alexandru Cernătescu) au taiat cu mazim tupeu urcarea de langa Rasinari

 

Le urez multa bafta alor nostri. Sper ca Mani sa castige la experti single si ca prietenul Radu goneta cu mult mai tanarul coechipier Paul sa prinda podium la Hobby.

Editat de ionut73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ziua 1-a de offroad a inceput sa faca diferenta intre rideri , cred ca prologul a fost de incalzire pt pilotii de top. Top 3 clasament general la cat Pro: 1 BIRCH Chris, 2 Cyril Despres si 3 LETTENBICHLER Andreas. Apreciez ca Dani Otil care acum 1 an era un novice acum se zbate sa ramana in cursa.

Video din ziua 1 aici: http://www.traficmoto.ro/video/MTMuMTQ3/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce m-a mirat:

- mai multi rideri de top merg cu Garmin Foretrex - care mie nu mi se par bune de nimic. Stiu ei ce stiu; poate unu' care ii prinde mai relaxati intr-o seara sa-i intrebe pe Forster sau pe Graham de ca naiba merg cu alea. Tot la cei din fata am vazut ca aveau asigurate GPS-urile cu power tape

 

Asteptam raspunsurile profilor, dar pana atunci iata o posibila explicatie de la garmin.ro:

"Include o aplicabilitate unică pentru cursele de navigare Âşi planare ce permite concurenților să configureze secvența de începere a cursei. Numărătoarea inversă este afiÂşată într-un format cu numere mari ce avertizează sonor utilizatorul la fiecare etapă a secvenței de start. Cu ajutorul tehnologiei TracBack® disponibile exclusiv de la Garmin, alpiniÂştii pot marca un loc de tabără, merge în drumeții Âşi urma însemnele electronice înapoi la locul de tabără la timp pentru cină."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mensana - atributele alea sunt de baza pentru orice GPS. Seria Etrex e mult mai evoluata.

Probabil ca e vorba de dimensiuni si robustete.

Mesaj completat

________________________________

 

live trackingul arata ca Romeo Duicu s-a intors la start dupa ce a parcurs o bucata destul de mare. Sper sa fie doar o problema de tracking si sa fie iin continuare in cursa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o glumita de prolog, cel putin asa mi se pare din poze si daca s-a ajuns la finish in petrila pe la ora 13...

 

dar mai bine sa ne povesteasca cei inplicati daca or avea timp...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si daca s-a ajuns la finish in petrila pe la ora 13...

 

Radu si Paul erau la ora aia in Petrila. Adica dupa 6 ore de enduro. Paul isi doreste mult sa castige si cred ca impune un ritm infernal. cred ca sunt printre primii si azi. Ieri au termiinat pe 3

Editat de ionut73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lucrurile au intrat pe fagasul normal

 

Daca la Prolog Xavier Galindo a surprins pe toata lumea castigand chiar de la prima participare, specialistul in enduro indoor nu a mai rezistat astazi in fata lui Cyril Despres si Chris Birch, rideri mult mai familiarizati cu navigatia pe GPS si muntii Carpati. Neozeelandezul Chris Birch a terminat pe locul intai prima zi a celui mai dificil raliu hard enduro al lumii si este increzator ca 2009 este anul sau la Red Bull Romaniacs, urmat in deaproape de Cyril Despres.

 

Romanii in top 10 la Expert Single

 

Cei trei rideri romani, care concureaza la clasa Expert Single, au dovedit ca sunt intr-adevar obisnuiti cu trasee de hard enduro recuperand fiecare aproximativ 20 de pozitii fata de locul de pe care au luat startul in prima zi din munti a Red Bull Romaniacs. Din cauza unor probleme, aparute in procesarea datelor de la calificarile pentru Prolog ale clasei Expert Single, organizatorii au decis ca aceasta categorie sa ia startul in ordinea numerelor de concurs si nu in cea a timpilor de la Prolog. Astfel, cei trei rideri romani care concureaza la Expert Single - a doua categorie ca si dificultate dupa Profi - au plecat de pe pozitia 36 Mani Gyenes, 37 Feren Csaki si 38 Cristinel Babes - el nu a putut sa ajunga la timp la startul pe proba din cauza unor defectiuni la partea electrica a Gas Gas-ului sau.

Mani Gyenes a terminat in final cu al treilea timp reusind sa recupereze 33 de pozitii fata de start, in timp ce Cristinel Babes a avut la finalul zilei 1 al saselea timp (recuperand 32 de pozitii), iar Feren Csaki (Fefe) al saptelea (a recuperat 30 de pozitii).

Cel mai bun timp la Expert Single, in ziua a intai, l-a avut olandezul Jurgen van den Goorbergh.

Dupa rezultatele de astazi si dupa locul 2 de la Prologul de pe 15 august, Mani Gyenes confirma ca este favorit la podium. Mai sunt trei zile in munti, timp in care se pot intampla multe, insa riderul Vectra Racing Team este increzator si are sanse chiar la locul 1.

 

Un nou concurent roman la clasa Expert Single

 

Romeo Duicu a fost nevoit sa concureze de la jumatatea zilei la clasa Expert Single, dupa ce coechipierul sau de la Vectra Racing Team, Alex Garbacea si-a fracturat mana dreapta. Cei doi au pornit astazi pe traseu, insa dupa doar 15 km, Alex a alunecat de pe o carare foarte ingusta si desi cazatura a fost una banala, motocicleta a venit peste el si i-a fracturat mana. Alex a fost dus la spital in Sibiu iar coechipierul sau a vrut sa se asigure ca totul este in regula urmandu-l pana in oras. Desi, abandonul unuia din membri unei echipe inscrise la Expert Team sau Hobby inseamna abandonul intregii echipe, organizatorii au decis ca in aceasta situatie Romeo Duicu sa fie lasat sa continuie. Astfel, de la spital, primul roman care a terminat Dakar-ul in configuratia America de Sud, a revenit pe traseu insa a trebuit sa rateze cateva puncte de control orar din cauza timpului petrecut la spital, asa ca a primit minute de penalizare. Noul numar de concurs al lui Romeo Duicu este 155. Din pacate, pentru Alex accidentarea de la mana dreapta, in urma careia si-a fracturat radiusul si cubitusul, ii pune in pericol participarea la Raliul Faraonilor etapa din Campionatul Mondial de Rally-Raid la care riderul roman ar fi trebuit sa participe alaturi de colegii de la Vectra Racing Team in luna octombrie.

 

Stam bine si la clasa Hobby

 

Felician Groza si Alexandru Cernatescu de la Crazy Bike Sibiu au terminat cu al doilea timp prima zi in munti, in timp ce locul trei le-a revenit celor doi rideri Ptrick Moto, Paul Fratila (locul 2 la Prolog clasa Hobby), respectiv Calin Raducu. Surprinzatoare este si clasare debutantilor de la TipTil in top 10, Krisztian Nagy si Dani Otil fiind rapizi astazi si dovedind ca sunt intr-adevar o echipa. Cei doi sunt favoriti la top 5-ul clasei Hobby.

 

Pe 12 la Hobby s-a clasat, in prima zi, echipa Cofain 699 din care face parte si unul din concurentii surpriza de la aceasta editie a Red Bull Romaniacs, Sorina Sandu – prima romanca inscrisa in competitie.

 

 

17 august, a doua zi in munti, se merge de la Sibiu la Petrosani

 

Clasa Pro traseu off-road = 215 km

 

Clasa Experti Echipe traseu off-road = 205 km

 

Clasa Experti Single traseu off-road = 205 km

 

Clasa Hobby traseu off-road = 172 km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...