Sari la conținut

Red Bull Romaniacs 2009


Nitescu
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 104
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

"German Newcomer Andreas Lettenbichler wins Red Bull Romaniacs Rallye 2009 on BMW, second comes Kiwi Chris Birch ahead of fellow KTM Rider Cyril Despres"

 

 

Sursa informatiei care e?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Sursa informatiei care e?

 

Prompterul de pe site-ul oficial :

 

"Breaking News: German Newcomer Andreas Lettenbichler wins Red Bull Romaniacs Rallye 2009 on BMW, second comes Kiwi Chris Birch ahead of fellow KTM Rider Cyril Despres from Andorra. More to come on Thursday, August 20 on our website."

Editat de Popescu_ MihailRaul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Urmatorul filmulet este pentru riderii care au participat la Red Bull Romaniacs 2009 :lol:

 

 

Nu am reusit sa pun inca pe net filmele facute la ARENA, vineri, inainte sa inceapa concursul, filmul de la prolog, ziua 1 si ziua 4 .. sper ca in cursul acestei saptamani voi reusii sa le fac si pe alea :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Debutanții au cucerit Carpații

 

 

 

Andreas Lettenblicher Âşi Xavier Galindo au debutat în acest an la Red Bull Romaniacs Âşi amanândoi au condus în clasamentul general. În final, însă, câÂştigătorul a fost pilotul BMW, Galindo fiind nevoit să abandoneze după ce Âşi-a fracturat tibia în penultima zi.

 

Germanul a reuÂşit să se impună în fața unor specialiÂşti ai celui mai dificil hard enduro din lume devansânu-i cu peste 40 de minute pe Chris Birch Âşi Cyril Despres.

 

 

 

Începutul

 

Cea de a Âşasea ediție a Red Bull Romaniacs a debutat pe 15 august. Când Bd. Coposu din Sibiu a fost invadat de 118 rideri din 24 de țări hotărâți să obțină o clasare cât mai bună la Prolog pentru a porni cât mai în față în prima zi din munți. Pentru prima dată în istoria celui mai dificil raliu hard enduro din lume, la Prologul propriu-zis s-a ajuns în umra unei sesiuni de calificări. Astfel, în dimineața zilei de 15 august piloții împărțiți în patru clase Profi, Expert Single, Expert Team Âşi Hobby au concurat pe traseul cu obstacole creionat de Andy Fazakas Âşi doar 16 de la fiecare clasă au ajuns la Prolog.

 

Peste 9.000 de oameni au asistat la un show din care învingător a ieÂşit la clasa Profi Xavier Galindo, un necunoscut în lumea enduroului outdoor având în vedere că este un specialist al enduroului în sală (sport extrem de popular în Peninsula Iberică). Pentru români, Prologul a fost unul prolific având în vedere că atât Mani Gyenes cât Âşi Paul Frățilă au urcat pe podium. Pilotul Vectra Racing Team a terminat pe locul doi la clasa Expert Single, în timp ce Paul Frățilă a obținut al doilea timp la clasa Hobby.

 

 

 

4 zile în Carpați

 

Dacă la clasa Profi ordinea de start nu a fost neapărat hotărâtoare pentru clasamentul final al Red Bull Romaniacs, la clasa Expert Single lucrurile nu au stat de loc la fel. Din cuaza virusării computerului în care se procesau rezultatele din calificările pentru Prolog organizatorii au decis ca startul să se dea în ordinea numerelor de concurs. Astfel, mul

 

ți din riderii care aveau Âşanse la podium Âşi au plecat în spate au avut foarte mult de recuperat pe cei 140 de km cât a măsurat traseul la clasa Experți. La finisul primei zile, programat în Sibiu pe un pod plutitor de pe râul Cibin, cel mai rapid Profi a fost desemnat Chris Birch, în timp ce primul Expert Single a fost Jurgen van den Goodebergh, iar prima echipă de la Expert Team, Bodro Racing din Cehia. Cei mai rapizi rideri de la Hooby au fost pe 16 august tot din Cehia, de această dată fiind vorba de o altă componență pentru Bodro Racing, Oldrich Brazina Âşi Jaromir Lach.

 

După prima zi în care s-a concurat în Munții Cindrel au urmat cele două zile din Parâng, riderii concurând la altitudini de peste 2000 de metri pe traseul Sibiu – PetroÂşani Âşi PetroÂşani – Sibiu. S-a ajuns în locuri precum OaÂşa sau ObârÂşia Lotrului Âşi prin goluri alpine descrise de toți piloții ca unice în lume. La PetroÂşani, după ce s-a concurat deja în două zile de hard-enduro, Xavier Galindo era pe primul loc Âşi favoriții pentru podiumul final erau catalanul, triplul câÂştigător al Red Bull Romaniacs – Cyril Despres Âşi neozeelandezul Chris Birch. Din păcate, însă ziua a treia avea să schimbe soarta ediției din 2009, Galindo fracturându-Âşi tibia dreaptă chiar în prima parte a traseului Âşi fiind nevoit să abandoneze. Chiar dacă Xavier a abandonat, veteranii Romaniacs Chris Birch Âşi Cyril Despres nu au scăpat de voința debutanților de a câÂştiga Âşi deja la finalul celei de a treia zile Andreas Lettenblicher avea Âşanse să câÂştige Red Bull Romaniacs.

 

În ultima zi de hard enduro, pentru cei de la clasa Profi au fost pregătite două urcări extrem de grele, una din ele având o lungime de 500 de metri - acestea au fost punctele care au decis podiumul ediției 2009 a Red Bull Romaniacs. Cyril Despres nu a vrut să riÂşte pe una din urcări, având în vedere că în momentul de față luptă pentru titlul în Campionatul Mondial de Rally-Raid împotriva colegului său de la KTM Marc Coma, iar penalizarea primită l-a scos din lupta pentru locul 1. Andreas Lettenbichler a fost, însă, suficient de rapid în ultima zi pentru a-Âşi asigura titlul Red Bull Romaniacs 2009. Germanul a fost urmat pe podium de Chris Birch Âşi Cyril Despres.

 

Riderul BMW este de formație pilot de trial Âşi aceasta este cel mai important titlu din cariera sa. Anterior Lettenbichler a concurat la Erzberg Rodeo unde s-a clasat pe 2 în 2006 Âşi este cmapion de trial al Germaniei Âşi Austriei. După ce în 2008 victoria de la Red Bull Romaniacs i-a aparținut tot unui pilot de trial, atunci fiind vorba de Grahtam Jarvis, putem spune că pietrele din Carpați pot fi cucerite mai uÂşor de trialiÂşti decât de enduriÂşti sau de piloți de rally-raid, cum este cazul lui Cyril Despres.

 

 

 

Mani Gyenes cel mai bun pilot român de la Red Bull Romaniacs Âşi în 2009

 

DeÂşi a terminat pe doi Prologul, Mani Gyenes a fost dezavantajat de poziția de start din prima zi în munți. Principalul său adversar Jurgen van den Goodebergh (câÂştigătorul clasei) a concurat cu numărul 104, în timp ce riderul Vectra Racing a avut numărul 136 Âşi a pornit mult mai în spate, având în vedere că la această categorie s-a dat startul în ordinea numerelor de concurs. După patru zile de hard enduro, Mani a terminat pe locul doi la clasa Expert Single consemnând cea mai bună clasare a unui rider român la Red Bull Romaniacs. Pilotul sătmărean este Âşi singurul rider care a concurat la toate cele Âşase ediții ale celui mai dificil raliu hard enduro din lume. Anterior a mai urcat pe podium alături de Laszlo Olah, când au câÂştigat categoria Expert Team în 2005 Âşi 2006.

 

La Expert Single au mai concurat Âşi riderii români Cristinel BabeÂş (locul 11), Ferenc Csaki (locul 12) Âşi Romeo Duicu (locul 13). Ultimul a fost înscris inițial la clasa Expert Team, unde alături de coechipierul său de la Vectra Racing, Alex Gârbacea era privit ca favorit la podium. Din păcate, însă Alex Âşi-a fracturat mâna dreaptă chiar la 15 km după start în prima zi Âşi a trebuit să abandoneze. Prin mutarea de la o clasă la alata Âşi din cauza penalizării (nu a făcut tot traseul în prima zi de concurs) Romeo a pierdut forte mult timp față de piloții din fruntea categoriei Expert Single, însă a decis să meargă până la finalul acestei ediții pentru că acesta este cel mai important eveniment de motorsport organizat în România.

 

După accidentarea lui Alex, se spera ca măcar team-ul Motoverde format din Romeo Dunca Âşi Francois Vulliet să termine pe podium la Expert Team. Din păcate, chiar în ultima zi Francois a căzut Âşi Âşi-a fracturat clavicula, echipa fiind însă clasată în final pe locul patru.

 

La Hobby au existat patru echipe formate din piloți români Âşi una mixtă româno-austriacă în care a concurat prima româncă de la Red Bull Romaniacs. Cea mai bine clasată echipă a fost cea formată din Paul Frățilă Âşi Călin Răducu - au terminat în final pe locul patru. Alex Cernătescu Âşi Paul Grecu au fost aproape de locul doi până la jumătatea ultimei zile de concurs, când Alex Âşi-a fracturat clavicula Âşi au fost nevoiți să iasă de pe traseu. În final echipa celor doi a fost clasată pe locul 16.

 

Pe locul doi, în topul echipelor româneÂşti de la Red Bull Romaniacs clasa Hobby, se situează TipTil Team. Echipa formată special pentru cel mai dificil raliu hard enduro din lume îi are în componență pe Dani Oțil Âşi Krisztian Nagy. Cei doi ocupă în clasamentul general de la Hobby locul 8, iar Dani Oțil este primul om de media din România care termină aceast hard enduro rally. Pentru ediția din 2010, cei doi Âşi-au propus un top trei Âşi Martin Freinademetez, organizatorul raliului îi aÂşteaptă cel târziu în 2011 la Expert Team.

 

Pe locul trei, în topul echipelor româneÂşti de la Hobby Red Bull Romaniacs, se află team-ul din Deva format din Paul Grecu Âşi Cristian Harpa, ei au ocupat în clasamentul general locul 9.

 

 

 

Sorina Sandu cea mai tânără prezență feminină care termină Red Bull Romaniacs

 

La doar 19 ani, Sorina Sandu este prima româncă care s-a înscris Âşi a terminat cel mai dificil raliu hard enduro din lume. Originară din PetroÂşani, Sorina a făcut echipă la Red Bull Romaniacs cu austriaca Daniela Pexa Âşi a reuÂşit să claseze team-ul Cofain 699 al 18-lea la clasa Hobby, chiar dacă la finiÂş nu a ajuns decât ea. Daniela nu a mai putut concura din cauza fracturării unui deget de la mâna dreaptă Âşi implicit nu a mai putut urca pe acoperiÂşul clădirii unde a fost consemnat finiÂşul oficial al Red Bull Romaniacs 2009.

 

 

 

Pe acoperiÂşul Sibiului

 

Toți rideri care au terminat cel mai dificil raliu hard enduro din lume trebuiau să marcheze într-un fel această reuÂşită, aÂşa că au urcat până la etajul cinci al unei clădiri aflate în construcție chiar în centrul Sibiului. Chiar dacă ultimul punct de control orar al Red Bull Romaniacs 2009 a fost stabilit la etajul cinci, cei care au vrut să fie într-adevăr deasupra Sibiului au urcat cu motocicletele pe acoperiÂşul clădirii, salutând astfel Carpații. Locația în care vin să concureze indiferent dacă sunt originari din țări aflate pe alte continente cum ar fi Noua Zeelandă, Africa de Sud, Mexic, Statele Unite sau Canada.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am trecut cu motorul pe traseele celor de la romaniacs, pe cele de la pro(cred) pe undeva pe langa Godeanu, in Muntii Orastiei. Am fost uimit ca nu am gasit nimica in urma, doar o panglica ktm, atata.

Sunt curios, au fost putine marcaje prin munti, se bazau mult pe gps sau chiar le'au strans foarte repede, ceea ce e e foarte bine. Intr'un fel imi pare rau ca nu am gasit macar o sigla de la Romaniacs...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai facut inca un film de 10 minute, prima zi de offroad de la Romaniacs, poate in weekend reusesc sa le fac si pe restul.

...

superba filmarea pe tziki-tzaki :makeout: defapt, toate filmarile sunt faine. bravo si multumiri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa lupte seculare care au durat 5 zile, filmul Romaniacs 2009 realizat de echipa Motociclismo poate fi vizionat pe www.mototest.ro

 

mai marc mai

romanu grabit cu fordu de la min 1.50 e fix nevasta-mea :) Si daca erai un jurnalist pe faza te prindeai ce s-a intamplat. Noi pornisem spre sibiu, ne-au oprit organizatorii la urcare pentru ca veneau rideri, m-am dat jos sa vad cine vine si l-am vazut din sosea pe radu calin, prietenul meu; am ramas acolo sa-l ajut la urcarea in drum (ceea ce am si facut) si nevasta mea a trecut la volan si a mutat masina din fata autocarului cu sofer nervos ca sa-i faca loc sa treaca.

 

Si trebuie sa incercam sa fim obiectivi - autocaristul avea dreptatea lui - niste baieti care se dadeau cu motocicletele il tineau pe loc si nimeni nu stie ce motive avea el sa se grabeasca. Acolo trebuia sa fie politie, nu un pusti cu vesta reflectorizanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

filmele nu au nici un farmec daca nu ati pus muzica ....

luati si invatati: RED BULL ROMANIACS 2009 PROMO

 

daca te gandesti ca doar iei un mp3 si il pui in programul de editat filme peste secventele inregistrate si ai facut un film ca ala .. TE INSELI AMARNIC. Este nevoie de timp, de mult timp ... pt a alege una sau mai multe melodii potrivite (sa nu ai probleme cu copyrightul pe youtube), pt a schimba secventele video pe bit'ul melodiei, .. etc ... daca am face si ceva bani din chestia asta probabil ne-am fi dedicat timpul editarii filmelor, dar asa .. incercam sa aratam celor care nu au fost pe traseu care este atmosfera acolo, ii lasam pe cei care sunt platiti pt a filma evenimentul sa faca o chestie mult mai artistica, pt ca ei doar aia fac (o echipa filmeaza si unul sau mai multi monteaza secventele filmate de colegi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) na, am dat cu batul in balta, imi cer scuze, dar chiar nu aveam de unde sa stiu. eu filmam cum treceau concurentii pragu si am vazut o masina cum trece prin fata, atata tot. la faza cu autobuzul nu sunt de acord, imi mentin parerea ca era un nesimtit, la fel ca si agitatii din coloana. era duminica dimineata, nu cred ca era nimeni "in misiune" si nu aveau de asteptat mai mult de cateva minute.

 

in ultima zi, la intrarea in sibiu era o coloana de kilometri intregi, nu aveai cum sa stii din ce cauza, acolo stateau toti cuminti si nu comenta nimeni.mie mi se pare civilizat, daca apare unu in vesta reflectorizanta si trec niste motociclisti soseaua sa stau cateva minute sa treaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era duminica dimineata, nu cred ca era nimeni "in misiune" si nu aveau de asteptat mai mult de cateva minute.

 

NU AI DE UNDE SA STII.

Daca era plin cu turisti care riscau sa piarda avionul? Nu stii. Fiecare cu ale lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt de acord. dura maaaaxim 8 minute sa se elibereze drumul.

 

pai asta stii tu ca dura 8 minute. dar el de unde era sa stie?

Si, repet, nu stii de ce se grabea. Totul depinde foarte mult de perspectiva in care privesti lucrurile.

 

si ca sa-mi sustin argumentul :)

Editat de ionut73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asta stii tu ca dura 8 minute. dar el de unde era sa stie?

Si, repet, nu stii de ce se grabea. Totul depinde foarte mult de perspectiva in care privesti lucrurile.

 

si ca sa-mi sustin argumentul :)

 

 

:) :)

 

Esti tare Ionut

Editat de ness26
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...