Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

@bozoro, @ivanp, @florin.radu mii de multumiri pt. precizari!

Mi-ati dat de gandit si am sa bag pe lista la revizia de 24.000 si schimbul uleiului din furca. Eu sunt fan Motul, asa ca o sa merg tot pe marca asta. Treaba cu semisintetic/fullsintetic pt. furca n-o stiam, credea ca e valabil numai pt. uleiul de motor.

Deci daca bag Motul 10W sintetic e OK?

 

Multumesc mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mobra mea e din 2008, am luat-o in 2012 cu vreo 2.000 km si am facut vreo 17.000 cu ea.

Nu stiu cand/daca fostul proprietar a umblat la furca.

 

Anul asta l-am rugat pe Fabio sa imi intareasca furca si sa o serviseze. Eram de fata cand a scos uleiul, mi-a aratat cuzinetii si erau praf.

La cat m-au costat cuzinetii, prefer sa nu mai risc si fac servisarea cel mult la 2 ani.

 

Poate altii sunt mai baftalosi, dar asta e cazul meu si asta recomand.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci daca bag Motul 10W sintetic e OK?

 

Multumesc mult!

daca esti "vitezist" - mergi pe 10w.

daca esti facut mai cu timp - mergi pe 7.5w.

 

cu 10w furca este un pic mai tare dar si pe curbe distractia e mai mare.

cu 5w - e mai moale dar la denivelari/gropi nu o sa resimti atat socurile.

bafta,

paul

» Post actualizat in 29 Jun 2014 16:39

Eu in 7 ani am schimbat uleiul in furca o data si atunci cind am schimbat arcurile si supapele. Deci ?

dar dupa ce ai schimbat uleiul in furca - ai simtit suspensia fata la fel?

evident ca mobra o sa mearga si cu ulei furca schimbat la 7 ani - ideea e daca esti multumit sau nu de cum lucreaza suspensia fata.

si mi se pare ca e o operatie super simplu de facut - 1 ora in care iti ungi si chestiile roata fata. cu doar 50 de lei acel litru de ulei.

:)

 

bafta,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

 

Piesa care prinde terminatia la crashbar ,dupa cum vedeti si-a dat duhul (doar o parte din el :) ). Am descoperit-o azi in timp ce faceam o pauza de cafea undeva pe DN.....

 

Stie careva,cineva de unde pot cumpara o astfel de piesa sau daca poate fi prelucrata !?

 

 

Bafta

post-74028-0-43738800-1404067618_thumb.jpg

post-74028-0-63421400-1404067630_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul dupa ce am schibat aproape tot in furcile fata, nu am simtit mare diferenta, doar ca a disparut zgomotul (celebru) si stqtea mai bine pe viraje. Dar diferentele mici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

 

Piesa care prinde terminatia la crashbar ,dupa cum vedeti si-a dat duhul (doar o parte din el :) ). Am descoperit-o azi in timp ce faceam o pauza de cafea undeva pe DN.....

 

Stie careva,cineva de unde pot cumpara o astfel de piesa sau daca poate fi prelucrata !?

 

 

Bafta

salut. nu gasesti. vine cu crashul original. treci pe la mine sa iti dau eu alta.

Editat de bozoro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca esti "vitezist" - mergi pe 10w.

daca esti facut mai cu timp - mergi pe 7.5w.

 

cu 10w furca este un pic mai tare dar si pe curbe distractia e mai mare.

cu 5w - e mai moale dar la denivelari/gropi nu o sa resimti atat socurile.

bafta,

paul

» Post actualizat in 29 Jun 2014 16:39

dar dupa ce ai schimbat uleiul in furca - ai simtit suspensia fata la fel?

evident ca mobra o sa mearga si cu ulei furca schimbat la 7 ani - ideea e daca esti multumit sau nu de cum lucreaza suspensia fata.

si mi se pare ca e o operatie super simplu de facut - 1 ora in care iti ungi si chestiile roata fata. cu doar 50 de lei acel litru de ulei.

:)

 

bafta,

paul

 

La schimbul uleiului in furca trebuie schimbate neaparat si simeringurile?

Aveti idee ce costuri ar fi pt. toata operatiunea (ulei + simeringuri + manopera)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La schimbul uleiului in furca trebuie schimbate neaparat si simeringurile?

Aveti idee ce costuri ar fi pt. toata operatiunea (ulei + simeringuri + manopera)?

a ta e prea noua sa ceara schimbat de simeringuri.

100 lei aprox la paul moto/luci pe girocului - reprezentanta honda - dar da-le un telefon ca poate eu zic prostii.

ulei - cam 60-70 de lei cred

simeringuri - 60-80lei

vezi ca trebuie sa le zici cat sa iti lase inaltimea coloanei de aer (la modele mai vechi e 143 mm-150mm) - 1l de ulei ajungea la fix.

 

bafta,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La schimbul uleiului in furca trebuie schimbate neaparat si simeringurile?

Aveti idee ce costuri ar fi pt. toata operatiunea (ulei + simeringuri + manopera)?

Normal ca trebuie schimbate si semeringurile.Cost cu totul:in jur de 300 ron

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La schimbul uleiului in furca trebuie schimbate neaparat si simeringurile?

Aveti idee ce costuri ar fi pt. toata operatiunea (ulei + simeringuri + manopera)?

teoretic la tine ar mai merge. mobra e noua. dar nu cred ca e cazul sa te zgarcesti la 70-80 de lei cu riscul de a vedea uleiul cum curge. vei repeta operatia si costurile vor fi duble. mai bine schimbi si semeringurile si cu ocazia asta curata si furca bine la interior. altfel schimba doar uleiul iar cel vechi nu va curge complet si curatarea nu va fi totala.

Editat de bozoro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

teoretic la tine ar mai merge. mobra e noua. dar nu cred ca e cazul sa te zgarcesti la 70-80 de lei cu riscul de a vedea uleiul cum curge. vei repeta operatia si costurile vor fi duble. mai bine schimbi si semeringurile si cu ocazia asta curata si furca bine la interior. altfel schimba doar uleiul iar cel vechi nu va curge complet si curatarea nu va fi totala.

 

Aaaa, OK, buna sugestie, asa am sa fac, schimb si semeringurile atunci.

La tine ce costuri ar fi (apropo ai semeringuri pe stoc sau in cat timp iti ajung)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bre, nu schimba simeringurile ca calitatea alora oem nu o sa gasesti ever. (sau macar nu le arunca dupa ce le inlocuiesti - e pacat de ele).

simeringurile OEM la mine de exemplu au fost schimbate dupa 8 ani.

stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manual nu zice nimic de service furca.. numai inspect si replace daca sunt probleme(curge furca sau semne pe tub) - ciudat mi se pare ca nu zice nimic nici macar de schimbatul uleiului periodic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bre, nu schimba simeringurile ca calitatea alora oem nu o sa gasesti ever. (sau macar nu le arunca dupa ce le inlocuiesti - e pacat de ele).

simeringurile OEM la mine de exemplu au fost schimbate dupa 8 ani.

stima

 

Asta cam asa e, dar nu pot comanda tot originale OEM? Ar trebui sa fie la fel....

 

In manual nu zice nimic de service furca.. numai inspect si replace daca sunt probleme(curge furca sau semne pe tub) - ciudat mi se pare ca nu zice nimic nici macar de schimbatul uleiului periodic.

 

Exat acest dubiu l-am avut si eu....nu se precizeaza nimic. Pe forumul nemtesc de Vstrom, la fel ziceau si baietii ca nu se schimba si ca au mii de km. cu uleiul original. Pe de alta parte sunt constient ca un ulei bun/nou la fiecare 2 ani nu are ce rau sa faca. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cam asa e, dar nu pot comanda tot originale OEM? Ar trebui sa fie la fel....

51553-47H00 cod producator

108 lei in Tm (/bucata)

Cele discutate aici 60-80 lei ambele sunt aftermarket - allballs or "whateve'".

problema nu ar fi ca alea OEM sunt prea scumpe dar chiar nu merita sa le schimbi (rolul lor e sa nu iti curga ulei din jamba)

Ca o gluma - face parte din seria: inlocuirea este recomandata celor "doar" celor care isi verifica nivelul de ulei si presiunea la roti inainte de fiecare iesire

 

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca trebuie schimbate si semeringurile.Cost cu totul:in jur de 300 ron

Nu se schimba si simeringurile.

Scoti capacul la furca, scoti arcul+ distantierul, scurgi uleiul vechi, speli bine cu motorina, pana curge curata, lasi o ora doua la scurs pana nu mai curge nimic, pui ulei nou la nivel, arc+ distantier, capacul si e gata de drum.

Am schimbat uleiul de vreo 6-7 ori pana sa schimb simeringurile, peste 100 de mii de km.

Cand inlocuiti uleiul la motor schimbati si toate garniturile si simeringurile din el?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

manualul de service spune asa, pt modele dupa 2007 la pagina 2-27

La fiecare 12 mii de km sau 12 luni a se inspecta de scurgeri de ulei si zgarieturi pe suprafata exterioara a cilindrului interior. A se inlocui conform pagini 7-17.

In mare aceasi poveste si pt telescopul de spate care se inlocuieste conform paginii 7-45.

 

Tot manualul spune ca daca scoti un semering il inlocuiesti cu unul nou, ca arcul este la limita cand are mai putin de 435 mm, ca se toarna 524 ml de ulei SS-08 si ca se masoara la 143 de mm coloana de ulei pt furca fata iar pt telescopul de spate ca se inlocuieste cu totul daca are vreo problema.

 

v stromul meu l-am luat din germania, iar fostu propietar a avut facturi cu tot ce s-a schimbat la motor in cele 6 sau 7 "service uri" ce l-ea facut in 4 ani si nici unde nu este trecut vreun service la furca fata, iar mie personal mi se pare ca merge mai mult decat bine suspensia fata.

 

Mai mult ca sigur perioada de service la furca are de a face cu cantitatea de spuma activa inghitita la spalatorii, praful din aer, drumurile offroad, temperatura de iernare etc.

Editat de cooldeep
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am indoit janta. Cum? Simpku. La 40km la ora un sant. Traiasca cnadnr. Unde o pot indrepta si eu? Dar vreau lucrare de calitate. In bucuresti

 

Acu vreo 6 ani, intersectia N Grigorescu cu Basarabia. Fostul PECO. In spatele service-ului Dacia era un tip, angajatul service-ului, care mi-a indreptat si centrat roata lovita de la Tenere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect.

 

 

Mai mult ca sigur perioada de service la furca are de a face cu cantitatea de spuma activa inghitita la spalatorii, praful din aer, drumurile offroad, temperatura de iernare etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

voi lasati uleiul din fabrica ca e bun. cand le desfac la 5-6 ani va mai iau 360 de lei pentru cuzinetii care sunt praf. la fel si daca nu le desfaci si le cureti macar odata la 2 ani. raman depuneri oricat le-ai clati cu motorina. am gasit la marea majoritate cuzinetii cu uzura excesiva tocmai pentru ca ori nu au fost desfacute deloc ori doar s-a schimbat uleiul fara o curatire temeinica. o sa va fac poze cu jambe desfacute sa vedeti cam ce meduze si lipitori gasesc prin ele. chiar aveam la un momentdat o colecti de aminale ciudata gasite prin jabìmbe lipita pe un carton dar am pierdut-o. :D

Am indoit janta. Cum? Simpku. La 40km la ora un sant. Traiasca cnadnr. Unde o pot indrepta si eu? Dar vreau lucrare de calitate. In bucuresti

adu-o la mine si o rezolvam. cum spunea andreibelcic la Sirius se indreapta orice janta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am indoit janta. Cum? Simpku. La 40km la ora un sant. Traiasca cnadnr. Unde o pot indrepta si eu? Dar vreau lucrare de calitate. In bucuresti

 

Sama Service. Pe Iuliu Maniu imediat dupa OMV-ul de la iesire spre autostrada. Mi-au facut-o baietii pe loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...