Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

pai nu cred ca l-a schimbat cineva - ar trebui sa fie de 15.

 

apropos - de cateva zile mai avem in familie un motociclist - prietena mea cu o Honda Rebel 250 ( :ChopperEmo: ).

a mai avut cineva experiente pe aici cu honda rebel? m-ar interesa niste detalii/surse - crashbar(in special), suport + genti(plastic), parbriz, sissy bar.

 

numai bine,

paul

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astia zic (si prin zona) ca cel OEM ar fi mai oki. Oricum - daca este asa si cel aftermarket are izolatia sau sarma mai proasta tind sa cred ca daca folosesti acelasi regulator ai sanse sa prajesti si al doilea stator inaintea releului. poate reusesti sa gasesti un releu serial ok ca pret inaintea statorului.

 

alta idee - ai incercat o rebobinare la vre-un "specialist" - eu as incerca ca nu prea ai ce pierde.

 

http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,20698.0.html

 

numai bine,

paul

 

m-am sucit si mi-am luat tot oem din germania (290 euro). dupa inlocuire magnetoul baga curent cum trebuie deci r/r-ul e ok. cind o sa am bani, cel tirziu in primavara, o sa iau si un r/r serial.

 

eu nu merg cu bagaje decit in afara tarii, sa car dupa mine in fiecare excursie din romania un stator in plus in caz ca se arde cel rebobinat nu e o optiune pentru mine, de aceea nu ma bag la rebobinate. si nici nu e ceva ce poti schimba pe marginea drumului pentru ca trebuie sa ai si ulei sa completezi.

 

merci

adrian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa inteleg din aceste discutii ca nici eu nu am raportul standard avand in vedere ca am vreo 115 pe ceas la 5000 rpm. Poate acesta este motivul pt care pe offroad mi se par rapoartele total anapoda. Pe drum foarte prost 1 a e de frecat ambreajul, pe drum prost la a 2-a e de frecat ambreajul, dar pe touring/asfalt se simte foarte bine. Ca tot am adus aminte de touring, am deshcis un nou topic /index.php?/topic/717790-mountain-roads-in-romania-and-very-nice-motorcycle-roads/ cu o mica baza de date cu drumuri "faine" "de recomandat strainilor" care ne viziteaza tara, sau de ce nu, o baza de date si pt comunitatea moto din tara. V-as ruga sa contribuiti la aceasta baza de date sa fie cat mai bogata in informatii:)

 

De exemplu, recomanda Vrajitorul parca, nu demult, aici sau pe vstromania, un drum alternativ din Sibiu de urcat catre transalpina prin Jina. Cum nu am fost inca pe acel drum nu l-am trecut acolo, dar cine a fost pe el este rugat sa il treaca, cu detaliile necesare. Sunt sigur ca in fiecare zona a tarii din cand in cand mai se reabiliteaza cate un drum care pt noi, cei pe 2 roti, am vrea sa il parcurgem si de ce nu, sa il recomandam si la straini.

De exemplu DN 75, Stei -Turda, pe valea Ariesului, din punctul meu de vedere este un drum superb, dar care nu il pot recomanda la nimeni datorita calitatii execrabile a carosabilului. Nu are nici un farmec sa te lupti cu gropile/craterele/santurile de pe acel drum. Il faci o data, dar a 2 oara parca nu te-ai mai duce. Cand va fi reabilitat o sa fiu primul sper care il va trece acolo, evident dupa ce il reparcurg :) sau de ce nu, poate alti colegi din alte zona vor fi mai rapizi cu informatiile si o sa ajung sa il reparcurg datorita lor.

 

Alt exemplu, brad-ilia prin Tebea, denumite de mine TransZarand II (transZarand I il folosec de cateva ori pe an si amandoua strabat muntii Zarandului) . Pana acum cateva saptamani nici nu era trecut pe googlemaps pt ca in aceasta vara s-a contruit. Pana acum cateva luni nici nu exista ca si drum. Este o alternativa foarte foarte interesanta la drumu national pe care cred ca fiecare de aici l-a parcurs cel putin o data.

 

Recomandare, TransSemenic ul sau DJ582, Resita - Slatina Timis, este mai mult decat superb pt cei carora le plac serpentinele. L-am facut ieri din ambele directii. 100 de km de serpentine. Inca nu sunt frunze pe drum, acum incep sa se ingalbeneasca usor usor si sa pice. Pana acu 2 ani desi era un drum fain, calitatea carosabilului te tinea departe de el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nu cred ca l-a schimbat cineva - ar trebui sa fie de 15.

 

apropos - de cateva zile mai avem in familie un motociclist - prietena mea cu o Honda Rebel 250 ( :ChopperEmo: ).

a mai avut cineva experiente pe aici cu honda rebel? m-ar interesa niste detalii/surse - crashbar(in special), suport + genti(plastic), parbriz, sissy bar.

Louis, Polo, gasesti cam de toate, de la Hepco & Becker (specifice modelului) pana la Highway Hawk (universale).

Sau ebay.uk

Editat de Dkw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Louis, Polo, gasesti cam de toate, de la Hepco & Becker (specifice modelului) pana la Highway Hawk (universale).

Sau ebay.uk

ti-am dat un pm ca poate de cbf 1000 or mai fi interesati pe aici dar de rebel sigur nu sunt!

:)

multumesc,

paul

» Post actualizat in 08 Sep 2014 13:28

sa inteleg din aceste discutii ca nici eu nu am raportul standard avand in vedere ca am vreo 115 pe ceas la 5000 rpm. Poate acesta este motivul pt care pe offroad mi se par rapoartele total anapoda.

posibil.

dar oricum din cand in cand trebuie curatit smacul de sub capacul care acopera pinionul mic si se vede ce scrie pe el usor ....

numai bine,

paul

» Post actualizat in 08 Sep 2014 13:54

m-am sucit si mi-am luat tot oem din germania (290 euro). dupa inlocuire magnetoul baga curent cum trebuie deci r/r-ul e ok. cind o sa am bani, cel tirziu in primavara, o sa iau si un r/r serial.

merci

adrian

 

din cercetarile mele cel OEM e cea mai potrivita alegere pentru inlocuire. din pacate si cel nou e solicitat din cauza RR-ului si nu ai ce sa ii faci ca sa ii curmi suferinta.

Dintre cele doua SH775 sau SH847 - ambele sunt seriale asta e sigur si nu mai solicita atat statorul - asta e perfect.

insa SH775 este tot cu tiristoare (SCR) si are ca dezavantaj ca se incalzeste mai tare decat cel de-al doilea (SH847) care este cu mosfeturi.

Al doilea (folosit si pe DL1000) e un fel de perfectiune la pretul de "doar"~ 1200 lei.

primul e un compromis la pretul de "doar" ~ 600lei adus din america impreuna cu cele doua mufe caracteristice ca sa il pui direct in instalatie fara "cusaturi" semnificative.

Cu tehnologie MOSFET (nu se incalzesc) sunt si Shindengen FH012AA si FH020AA dar atentie - ambele sunt shunt (NU sunt seriale) si suprasolicita prosteste statorul la fel ca si RR OEM.

Aici exista un poll cu problemele de sisteme de incarcare la DL: http://www.stromtrooper.com/information-vault/55796-poll-charging-system-problems-yes-no-what-bike.html

ce m-a frapat - se pare ca probleme cu statorul se manifesta parca un pic mai pregnant la modelele de 650 dupa 2012 versus 650 din anii anteriori (poate este doar o impresie ramasa dupa cele citite pe net):

19 probleme reclamate la dl650 2004-2007

42 probleme dl650 2008-2011

10 probleme dl650 2012->

 

stima,

paul

» Post actualizat in 08 Sep 2014 13:58

o alta sursa interesanta de info a fost asta: http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,12507.0.html

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ivan eu am un releu de incarcare de 50 Amperi cel mult merge caldut si variaza foarte putin, ca cel de masina in jur de 14 tot timpul

Releul se numeste Mosfet FH012AA a fost 70 de euro de pe ebay. Eu am ars si stator si releu din vina mea. Statorul l-am pus original. releul nu m-a convins datorita variatiilor foarte mari si am mers pe Shindengen. de vreo 60k fara probleme...

Releul asta il gasesti de serie pe zzr1400, r1 dupa 2008, fjr1300...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ivan eu am un releu de incarcare de 50 Amperi cel mult merge caldut si variaza foarte putin, ca cel de masina in jur de 14 tot timpul

Releul se numeste Mosfet FH012AA a fost 70 de euro de pe ebay. Eu am ars si stator si releu din vina mea. Statorul l-am pus original. releul nu m-a convins datorita variatiilor foarte mari si am mers pe Shindengen. de vreo 60k fara probleme...

Releul asta il gasesti de serie pe zzr1400, r1 dupa 2008, fjr1300...

la fh012AA e fain ca nu se incalzeste (mosfet), are tensiune buna la relanti si tensiunea foarte stabila in toata plaja de turatii.

problema la el e ca tot shunt sunt- > solicita statorul la fel ca cel OEM (pe mine asta ma enerveaza cel mai tare la designul OEM)

http://www.shindengen.co.jp/product_e/electro/catalog.html

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perfect de acord dar statorul meu a crapat pentru ca am mers cu manerele incalzite+ proictoare de 110W iar de lene sa mai strang preloadul pe spate tineam destul de mult apasat butonul de pass, El de altfel este foarte bine gandit si nu este o problema generala: La depozitul suzuki din europa nu exista pe stoc si am asteptat sa vin din japonia o luna si ceva cam asta este cererea de statoare pentru 650 pe europa, nici unul pe stoc. Releul asta zic ca este oricum superior celui original la 1/3 din pret, fraier eram sa pun ceva mai scump si mai prost. Din cei care au probleme cu statoarele sau releele la 650 sigur majoritatea ca sa nu zic toti au incarcat instalatia electrica originala cu alti consumatori.

De 1000 nu stiu nimic nu ma pronunt dar daca problema este temperatura prea crescuta as incerca cu un antigel mai bun, cu un ulei mai vascos sau mai calitativ, o curatare de radiator un ventilator suplimentar, o relocare a radiatorului de ulei din spatele esapamentului sau orice alta metoda sa tin temperatura motorului mai scazuta. La K8 650 magnetii rotorului nu sunt la vedere sunt capsulati si nu se mai dezlipesc.

Editat de florin.radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cei care au probleme cu statoarele sau releele la 650 sigur majoritatea ca sa nu zic toti au incarcat instalatia electrica originala cu alti consumatori.

asta e tampenia lui japonez - cu releu SHUNT (OEM sau mosfeturile de la ora actuala de pe piata exceptand SH847) - prin stator trece curent maxim ce-l produce statorul INDIFERENT de ce consumatori ai (multi sau putini). al tau FH012AA este tot shunt si nu protejeaza statorul mai mult ca un OEM. doar se protejeaza pe el ca nu se mai incalzeste asa tare.

:D dar statorul tau tot in pericol este la fel ca si cu un releu OEM.

legat de stator si temperatura motorul - sunt foarte putine cazuri (dl1000) la care s-au desprins magnetii (tot din cauza caldurii generate de stator). In cele mai multe cazuri de probleme au fost spirele arse. Spirele (si la 650 si la 1000) au o zona in partea superioara unde nu stau in ulei - acolo se incalzesc excesiv si innegresc.

singura solutie care ajuta (daca folosesti releu OEM sau mosfet shunt) era mersul cu ulei la limita superioara intotdeauna si eventual inlocuirea releului cu unul serial.

 

cu siguranta cineva cu cunostinte avansate poate explica mai bine problema ca mine.

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aoleu in ce m-am bagat :D breee eu vroiam sa spun ca merge bine mersi asa si majoritatea nu au probleme cu statoarele daca nu isi bat joc de ele ca mine acum mi-am invatat lectia. Eu nu mai stiu vreun posesor de 650 de la noi sa fi schimbat statorul sau releul. Merge si asa garantatStiu ca tre sa schimbi ceva si nu mai ai ce dar uneori nu este cazul :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aoleu in ce m-am bagat :D breee eu vroiam sa spun ca merge bine mersi asa si majoritatea nu au probleme cu statoarele daca nu isi bat joc de ele ca mine acum mi-am invatat lectia. Eu nu mai stiu vreun posesor de 650 de la noi sa fi schimbat statorul sau releul. Merge si asa garantatStiu ca tre sa schimbi ceva si nu mai ai ce dar uneori nu este cazul

:)))

merge merge ... dar stai cu dinamita sun coor ....

statorul tau nu a cedat din cauza incarcarii (excesive evident) ci din cauza releului. in momentele alea de forjare consumatori electrici la max - prin statorul tau trecea FIX acelasi curent ca si atunci cand ai fi mers fara nici un accesoriu ba chiar si cu faza scurta oprita.

nu tu ti-ai batut joc de stator - releul OEM (si mosfet shunt) isi bat joc de stator.

:D

Editat de ivanp
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce va agitati bre asa. In toata romania in ultimii 4 ani la 650 a crapat un stator( din cauza unei utilizari excesive) si un releu de incarcare( presupun din aceleasi motive). Iar statistica lui ivan e referita la tspe sute de mii vstroame de 650 vandute. Stati calmi si bucurati-va de mobra. :)

Ps. La miar e mai naspa da sunt solutii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce va agitati bre asa. In toata romania in ultimii 4 ani la 650 a crapat un stator( din cauza unei utilizari excesive) si un releu de incarcare( presupun din aceleasi motive). Iar statistica lui ivan e referita la tspe sute de mii vstroame de 650 vandute. Stati calmi si bucurati-va de mobra. :)

Ps. La miar e mai naspa da sunt solutii.

ne bucuram cu atat mai mult de mobra ... mai ales cand o cunoastem in amanunt si cu bune si cu rele si poti sa zici raspicat ca faza asta cu releul OEM shunt SCR (ca si lipsa releelor pe faruri ca e o greseala de proiectare (chiar daca le fac si altii - europeni sau japonezi) dincolo de producator as pune astea 2 in aceeasi categorie cu problemele "clasice" ale prietenilor lui Bogdan (Harea - ca sa nu existe confuzii).

:D

gata - nu mai comentez despre relee.

stima,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce va agitati bre asa. In toata romania in ultimii 4 ani la 650 a crapat un stator( din cauza unei utilizari excesive) si un releu de incarcare( presupun din aceleasi motive). Iar statistica lui ivan e referita la tspe sute de mii vstroame de 650 vandute. Stati calmi si bucurati-va de mobra. :)

Ps. La miar e mai naspa da sunt solutii.

 

"statistica lui ivan" se refera strict la cei 475 de votanti; daca aduni numerele de pe a 3-a coloana o sa-ti dea 124 deci au votat si oameni care nu au avut probleme nu doar cei cu probleme. nu stiu citi utilizatori cu cont are forumul stromtrooper dar sint convins ca nu are "tspe sute de mii". oricum eu nu cred ca suzuki a vindut sute de mii de dl650, daca ai vreun document oficial cu vinzarile te rog sa ni-l arati si noua.

 

degeaba sint solutii la miar daca le stiti doar tu si extraterestrii. din 2011 vin numai la tine la service si nu ai pomenit nimic de vreo problema cunoscuta a partii electrice si nici nu mi-ai sugerat sa schimb ceva ca sa nu mai crape statorul desi stiai si de problema cu tot magnetoul din 2010. sa nu crezi ca te invinovatesc pe tine pentru statorul meu ars, nicidecum, dar incerci sa lasi impresia ca totul e sub control, totul se stie, totul e in parametrii; stati linistiti, veghem noi pentru voi. care e motivul pentru care mie nu mi-ai sugerat vreuna din solutii? sint convins ca nu ai nimic cu mine, parerea mea e ca nu e chiar totul sub control, si vstroamele de strica, dar cel mai bine e sa nu se bage problemele sub pres ci lumea sa fie avizata si sa faca modificarile necesare la timp, sa nu se friga toti cu aceleasi probleme doar ca sa se mentina aura asta de invincibilitate a vstromului. de asta e forum si de asta e topicul asta aici nu ca sa ne inchinam la idoli.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"statistica lui ivan" se refera strict la cei 475 de votanti; daca aduni numerele de pe a 3-a coloana o sa-ti dea 124 deci au votat si oameni care nu au avut probleme nu doar cei cu probleme. nu stiu citi utilizatori cu cont are forumul stromtrooper dar sint convins ca nu are "tspe sute de mii". oricum eu nu cred ca suzuki a vindut sute de mii de dl650, daca ai vreun document oficial cu vinzarile te rog sa ni-l arati si noua.

 

degeaba sint solutii la miar daca le stiti doar tu si extraterestrii. din 2011 vin numai la tine la service si nu ai pomenit nimic de vreo problema cunoscuta a partii electrice si nici nu mi-ai sugerat sa schimb ceva ca sa nu mai crape statorul desi stiai si de problema cu tot magnetoul din 2010. sa nu crezi ca te invinovatesc pe tine pentru statorul meu ars, nicidecum, dar incerci sa lasi impresia ca totul e sub control, totul se stie, totul e in parametrii; stati linistiti, veghem noi pentru voi. care e motivul pentru care mie nu mi-ai sugerat vreuna din solutii? sint convins ca nu ai nimic cu mine, parerea mea e ca nu e chiar totul sub control, si vstroamele de strica, dar cel mai bine e sa nu se bage problemele sub pres ci lumea sa fie avizata si sa faca modificarile necesare la timp, sa nu se friga toti cu aceleasi probleme doar ca sa se mentina aura asta de invincibilitate a vstromului. de asta e forum si de asta e topicul asta aici nu ca sa ne inchinam la idoli.

e clar ca nu ma asteptam sa se intample si a doua oara. am crezut ca prima oara sa ars din cauza magnetilor dezlipiti nu din alte motive. de ce sa fi trebuit sa intervenim cu alt releu de incare daca cel de pe mobra nu se arsese? sau nu lasa impresia ca statorul se arsese din cauza lui ca doar era clar ca magnetii facusera treaba aia. acum e normal sa dea de gandit. si de asemenea voi incerca sa ma lamuresc de unde este problema asta si sa imbunatatim sau sa modificam ce e nevoie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e clar ca nu ma asteptam sa se intample si a doua oara. am crezut ca prima oara sa ars din cauza magnetilor dezlipiti nu din alte motive. de ce sa fi trebuit sa intervenim cu alt releu de incare daca cel de pe mobra nu se arsese? sau nu lasa impresia ca statorul se arsese din cauza lui ca doar era clar ca magnetii facusera treaba aia. acum e normal sa dea de gandit. si de asemenea voi incerca sa ma lamuresc de unde este problema asta si sa imbunatatim sau sa modificam ce e nevoie.

 

din ce am citit pe link-urile de la ivanp atit dezlipirea magnetilor (care la mine a dus si la arderea unei faze pe stator in 2010) cit si arderea directa a statorului (2014) sint consecinte ale temperaturii mari generate de stator din cauza r/r-ului de tip shunt. asta trebuie schimbat cu unul serial chiar daca merge in parametrii adica da tensiunea de iesire corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi permit doar sa mai adaug la postul tau o info ca sa inchidem cercul:

 

OEM - tehnologie SCR (tiristor), SHUNT (prost)

FH012AA si FH020AA - tehnologie mosfet, SHUNT (prost)

SH775 - tehnologie SCR, SERIAL (compromis ok)

SH847 - tehnologie mosfet, SERIAL (ideal)

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sistemul asta cu magneti lipiti sigur nu a fost cel mai inteligent sistem.

Nici la noile modele nu cred ca au facut vreo schimbare, eventual o rasina de fixare mai buna.

» Post actualizat in 09 Sep 2014 21:10

Pe de alta parte problema poate fi si de la magneti in sine, deci vina furnizorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici la noile modele nu cred ca au facut vreo schimbare, eventual o rasina de fixare mai buna.

nu, nu au facut nici o imbunatatire.

Doar la noul DL1000 au folosit alt releu de incarcare: SH847 care este cu tehnologie mosfet si serial(nici releul nu se incalzeste fiind cu tehnologie mosfet si nici nu suprasolicita prosteste statorul fiind serial).

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

as inchide cercul cu rugamintea :) sa treci niste preturi orientative si un link pt fiecare... nu gasesc pe ebay si sa stim de unde se pot lua..? merci!

 

 

Imi permit doar sa mai adaug la postul tau o info ca sa inchidem cercul:

 

OEM - tehnologie SCR (tiristor), SHUNT (prost)

FH012AA si FH020AA - tehnologie mosfet, SHUNT (prost)

SH775 - tehnologie SCR, SERIAL (compromis ok)

SH847 - tehnologie mosfet, SERIAL (ideal)

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

as inchide cercul cu rugamintea :) sa treci niste preturi orientative si un link pt fiecare... nu gasesc pe ebay si sa stim de unde se pot lua..? merci!

SH775 - http://www.roadstercycle.com/ este articolul crimp&go - are si mufele care se pun pe releu - mai trebuie prinse firele de mufele de pe releul vechi

520 de lei + taxe vamale (teoretic 24%+3% - dar poate poate scap fara)

mai este folosit pe atv-urile Polaris si la ei se poate gasi nou ca si part number: 4012941 la dealerii polaris. eventual poate pe ebay second hand dupa partnumberul polaris (eu nu am mai avut rabdare si l-am comandat la roadstercycle)

 

SH847 se poate lua doar OEM (cam 1200lei :D) - codul suzuki este 3280031J00SU.

 

numai bine,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu, nu au facut nici o imbunatatire.

Atunci luati-va masuri de prevenire, problema apare si la motorizarea omoloaga, cea de SV650/1000,deci nu e vorba doar de 2-3 cazuri izolate. Si aici mi se pare magarie din partea celor de la Suzuki...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...