atw Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 Haideti ma, ce dreaq. Credeam ca se lasa cu sange pe acilea. Imi pregatisem popcorn-ul si berea dar ati dat-o la pace. Nu poti cu vstromaniacii astia sa savurezi o cearta buna. Ma mut la sectiunea Accidente sau cel mai bine la Motoveterani.Stai sa vezi! Apropos atw-ule, acu' o saptamana am vazut un tutorial filmat cu o camera de mare viteza in ceea ce priveste fumctionarea ABS-ului. Sa vezi si sa nu crezi: inainte de cuplarea abs-ului se blocheaza roata Cum fac rost de filmulet il postez sa-l vedem impreuna. Deci Andrei, reiau afirmatia de la care ne-am ciondanit acum multe luni: ABS-ul nu are cum sa functioneze predictibil. El detecteaza blocarea rotii si apoi intra in functiune. Depinde foarte mult de viteza, suprafata drumului, starea cauciucurilor, incarcarea motocicletei (si greutatea in sine, si distributia greutatii in momentul ala), etc. Una e sa zici ca ai vazut un test in care roata pare sa se blocheze momentan (nu zic ca nu se poate intampla, mai ales la viteza foarte mica, unde nu se mai poate masura suficient de precis), si alta sa zici ca "ABS-ul nu are cum sa functioneze predictibil" - ba are cum, si chiar asa functioneaza. Oricum, indiferent de detaliile tehnice, rezultatul mi se pare evident: la o franare de urgenta, mai ales pe suprafete dubioase, ai mult mai multe sanse sa te versi fara ABS decat cu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 Bai fizica spune: mai multe pistonase inseamna frane mai usor dozabile si am trait asta pe pielea mea. Fara sa ma cacao pe mine franele cu 4 pistonase chiar se dozeaza mult mai usor indiferent ca este asfalt sau pietris. Stock simti ca nu franeaza apoi daca strangi mai tare le blochezi a durat destul de mult ca sa ma obisnuiesc sa franez foarte tare fara sa intre abs-ul. Plus ca se afunda mult mai tare fata pe franare cu sistemul stock pentru ca plonjeaza dintr-o data. I-am pus si placute de frana touring carbon lorraine A3+ si se simte fantastic de bine. Singurul meu regret este ca nu am facut modificarea din mai 2008 Daca vrea cineva sa multiplice kitul de adaptare pentru etriere cu 4 pistonase NISSIN le pun eu la bataie pana faceti ceva masuratori. Cu mult talent cred ca se poate rezolva. Eu unu dupa ce am vazut cat de bine sunt facute adaptoarele astea parca mu m-as risca sa-mi fac unele de capul meu decat daca sunt copie fidela dupa unele gata testate si cu materiale cel putin la fel de rezistente. Pana acum le dau eu pe ale mele la masuratori daca le da si marius pe cele pentru etrierii tokico vom avea intreaga gasca de v-stromisti multumiti. P.S Acum ca si o gluma era sa mananc de catva ori bordul la inceput dar m-am obisnuit repede Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 (editat) Sariti cu modelele sa le masuram si le bag in lucru. Din ce sunt facute? Suruburile sunt cele originale sau trebuie cumparate altele? Au metric normal sau cu pas marunt?Fabio un set de etrieri te rog! Editat Octombrie 10, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 (editat) Sariti cu modelele sa le masuram si le bag in lucru. Din ce sunt facute? Suruburile sunt cele originale sau trebuie cumparate altele? Au metric normal sau cu pas marunt?Fabio un set de etrieri te rog! Bogdan eu nu am cu ce sa le masor si chiar daca as avea probabil nu as sti cum. Cred ca cel mai simplu este sa dau o fuga pe la tine cand gasesc putin timp liber si cu ocazia asta sa vorbim si despre capul de ungere dublu. Ca material nu-mi dau seama ca sunt vopsite, probabil dural ca mi se par cam usoare ca sa fie otel Suruburile sunt de inox cu pas normal dar nu stiu marimea mie imi par standard merg cu imbus de 6 si de 8 Editat Octombrie 10, 2012 de florin.radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 (editat) Am intrebat de suruburi pt ca la Fabory numai cele cu pas normal sunt din inox. Cand poti dupa amiaza ne vedem cu un tel in prealabil.Cap dublu s-ar putea sa mai am ceva viabil. Editat Octombrie 10, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
magarusulmarius Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 pun eu la dispozitie adaptoarele, numai ca trebuie sa le cumpar intai,,, asadar, este cineva care poate sa faca o plata paypal ?? fac cinste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 Vino cu motorul si noile etriere sa le facem dupa ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
igi Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 Vreau si eu un cap dublu de ungere daca mai ai! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 10, 2012 Share Postat Octombrie 10, 2012 Am sa caut prin ciorcioboate sa vad ce mai gasesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Octombrie 11, 2012 Share Postat Octombrie 11, 2012 (editat) pun eu la dispozitie adaptoarele, numai ca trebuie sa le cumpar intai,,, asadar, este cineva care poate sa faca o plata paypal ?? fac cinste Eu as putea sa te ajut cu asta doar sa nu fii grabit cu livrarea, adresa pe care am cardurile si contul de paypal e in provincie si deci ar fi nevoie sa-mi fac drum ca sa-l ridic. As zice mijlocul lui Noiembrie ca o data realista de livrare. PS: cei interesati de schimbarea etrierilor: s-ar putea, mai ales la modelele cu ABS, sa fie nevoie si de schimbarea pompei de frana cu una cu un pistonas mai mare in diametru pentru a pastra cursa manetei in limite normale, etrierii cu 4 pistonase cer miscarea unui volum de lichid mai mare. Asta pe langa cele spuse de Fabio cu frane prea puternice pentru o motocicleta care mai vede si drumuri de pamant, pietris samd. Deasemenea pentru cei cu ABS, cea mai la indemana modificare pentru a inlatura senzatia de frana "bleaga" ar fi inlocuirea furtunelor de cauciuc dintre repartitor si conductele de ABS cu unele cu insertie metalica. Editat Octombrie 11, 2012 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bibix2 Postat Octombrie 11, 2012 Share Postat Octombrie 11, 2012 (editat) Eu as putea sa te ajut cu asta doar sa nu fii grabit cu livrarea, adresa pe care am cardurile si contul de paypal e in provincie si deci ar fi nevoie sa-mi fac drum ca sa-l ridic. As zice mijlocul lui Noiembrie ca o data realista de livrare. PS: cei interesati de schimbarea etrierilor: s-ar putea, mai ales la modelele cu ABS, sa fie nevoie si de schimbarea pompei de frana cu una cu un pistonas mai mare in diametru pentru a pastra cursa manetei in limite normale, etrierii cu 4 pistonase cer miscarea unui volum de lichid mai mare. Asta pe langa cele spuse de Fabio cu frane prea puternice pentru o motocicleta care mai vede si drumuri de pamant, pietris samd. Deasemenea pentru cei cu ABS, cea mai la indemana modificare pentru a inlatura senzatia de frana "bleaga" ar fi inlocuirea furtunelor de cauciuc dintre repartitor si conductele de ABS cu unele cu insertie metalica. Plati prin paypal pot face si eu, dar sunt in Timisoara, teoretic se poate rezolva cu ajutorul Posta Romana, curier, timp , etc. Oare discurile originale vor face fata la noile etriere? Sa nu fie riscul de supraincalzire sau deformare. Ca fapt divers, se poate face burn-out cu vstroamele care au ABS, fara ajutorul unui zid, a incercat cineva? ) Mi-am luat ieri un kit de lant, pinionul din spate are 48 de dinti, respectiv cel din fata are 15. N-ar trebui ca cel din spate sa aibe 47 de dinti? Cred ca si lantul are 120 de zale in loc de 118. Stie cineva sigur, care sunt dimensiunile la kitul original pt v-strom de 650 din 2007? Editat Octombrie 11, 2012 de bibix2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Octombrie 11, 2012 Share Postat Octombrie 11, 2012 (editat) Ca fapt divers, se poate face burn-out cu vstroamele care au ABS, fara ajutorul unui zid, a incercat cineva? ) Mi-am luat ieri un kit de lant, pinionul din spate are 48 de dinti, respectiv cel din fata are 15. N-ar trebui ca cel din spate sa aibe 47 de dinti? Cred ca si lantul are 120 de zale in loc de 118. Stie cineva sigur, care sunt dimensiunile la kitul original pt v-strom de 650 din 2007? Cu ce te incurca ABS-ul la burnout si de ce-ai vrea sa folosesti in V-strom pentru un asemenea "spectacol"? Kitul de lant la VStromul din 2007 si mai nou e compus din pinion fata 15 dinti, pinion spate 47 dinti, lant 118 zale. Ce-ai cumparat tu nu e de V-strom. Editat Octombrie 11, 2012 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 11, 2012 Share Postat Octombrie 11, 2012 Eu as putea sa te ajut cu asta doar sa nu fii grabit cu livrarea, adresa pe care am cardurile si contul de paypal e in provincie si deci ar fi nevoie sa-mi fac drum ca sa-l ridic. As zice mijlocul lui Noiembrie ca o data realista de livrare. PS: cei interesati de schimbarea etrierilor: s-ar putea, mai ales la modelele cu ABS, sa fie nevoie si de schimbarea pompei de frana cu una cu un pistonas mai mare in diametru pentru a pastra cursa manetei in limite normale, etrierii cu 4 pistonase cer miscarea unui volum de lichid mai mare. Asta pe langa cele spuse de Fabio cu frane prea puternice pentru o motocicleta care mai vede si drumuri de pamant, pietris samd. Deasemenea pentru cei cu ABS, cea mai la indemana modificare pentru a inlatura senzatia de frana "bleaga" ar fi inlocuirea furtunelor de cauciuc dintre repartitor si conductele de ABS cu unele cu insertie metalica. Am facut cu ani in urma inlocuirea furtunurilor. A fost o inbunatatire sesizabila, dar care s-a pierdut oadata cu schimbarea placutelor originale cu tot felul de placute SBS, Ferodo si altele. Totusi in cea mai fasta perioada frana fata era modesta in comparatie cu altele testate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
magarusulmarius Postat Octombrie 11, 2012 Share Postat Octombrie 11, 2012 ma ajuta userul mgi cu plata paypal, multumesc daca mai este cineva care vrea etrierii pt modificare frane, poate sa incerce aici: userul "lamaie" are etrierii de la un 600 rr, tel 0724391050 userul mike999ss are etrieii de la 1000 rr, tokico, 0761093046 useru motodr are etr. de la 1000 rr , tel 0722269189 userul disabled_cata are etr de la 600 rr 0727207310 userul cesar are etr de la 600 rr, 0722620397 poate ne strngem mai multi si dam comanda impreuna marius 0722564401 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bibix2 Postat Octombrie 11, 2012 Share Postat Octombrie 11, 2012 Cu ce te incurca ABS-ul la burnout si de ce-ai vrea sa folosesti in V-strom pentru un asemenea "spectacol"? Kitul de lant la VStromul din 2007 si mai nou e compus din pinion fata 15 dinti, pinion spate 47 dinti, lant 118 zale. Ce-ai cumparat tu nu e de V-strom. Nu am de gand sa folosesc vreodata v-stromul pt burnout, asa ceva am facut o singura data cu alt motor, eram pe iarba, si a durat vreo 7 secunde , nici macar nu poate fi numit burnout... E doar o situatie in care tii frana de mana blocata, in timp ce roata din spate se roteste, caz in care ma astept ca ABS-ul sa deblocheze roata din fata... ar fi din seria "Please do not try this at home!!!" Merci pentru dimensiuni, deci ar trebui sa-l duc inapoi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Octombrie 11, 2012 Share Postat Octombrie 11, 2012 E doar o situatie in care tii frana de mana blocata, in timp ce roata din spate se roteste, caz in care ma astept ca ABS-ul sa deblocheze roata din fata... ar fi din seria "Please do not try this at home!!!" ABS-ul functioneaza cand esti in miscare si detecteaza o deceleratie prea brusca a rotii, nu cand stai pe loc. Deci poti sa faci linistit burnout-uri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bibix2 Postat Octombrie 11, 2012 Share Postat Octombrie 11, 2012 (editat) Cu ce te incurca ABS-ul la burnout si de ce-ai vrea sa folosesti in V-strom pentru un asemenea "spectacol"? Kitul de lant la VStromul din 2007 si mai nou e compus din pinion fata 15 dinti, pinion spate 47 dinti, lant 118 zale. Ce-ai cumparat tu nu e de V-strom. Ideea e ca cele 2 pinioanele si lantul sunt ambalate separat, lantul e DID, iar pe ambalajele celor 2 pinioane scrie "JT". Cei care ati mai luat kit de lant DID, tot asa l-ati primit? Editat Octombrie 11, 2012 de bibix2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 11, 2012 Share Postat Octombrie 11, 2012 Am avut si eu DID+JT. Nu sunt cele mai, dar merg. Cu ungator cca 32000 km si ar mai fi mers, dar aveam kit nou si am vrut s-o marit de fata mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Octombrie 11, 2012 Share Postat Octombrie 11, 2012 (editat) ma ajuta userul mgi cu plata paypal, multumesc daca mai este cineva care vrea etrierii pt modificare frane, poate sa incerce aici: userul "lamaie" are etrierii de la un 600 rr, tel 0724391050 userul mike999ss are etrieii de la 1000 rr, tokico, 0761093046 useru motodr are etr. de la 1000 rr , tel 0722269189 userul disabled_cata are etr de la 600 rr 0727207310 userul cesar are etr de la 600 rr, 0722620397 poate ne strngem mai multi si dam comanda impreuna marius 0722564401 Mare atentie cu aia de 1000rr ca sunt radiali si nu se pupa la stroama merg: Direct Bolt on for the 4 Piston Nissin CBR 600 F4 - F4i All Model Years, 2000 - 2001 CBR 929, 2002 - 2003 CBR 954, 2003 - 2004 CBR 600RR and SP2 2001 and newer RC51. Direct Bolt on for the 4 Piston Tokico 2001 - 2003 GSXR 600, 2000 - 2003 GSXR 750, All Model Years of the SV1000. These are all the same Tokico Calipers, Franele mai puternice nu inseamna frane mai greu dozabile din contra...orice om care a incalecat un SS din secolul asta a simtit pe pielea lui acest lucru. Eu nu am auzit pe nimeni care sa se planga de frane prea puternice. Ma rog ... nu incerc sa conving pe nimeni nimic care vrea sa modifice franele o va face cu siguranta. Cum spunea bogdan, v-stromul este o motocicleta de exceptie insa are doua mari neajunsuri franele si suspensia facute "la buget" Chiar daca o sa-mi iau modelul nou de 650 peste vreo 2-3 ani voi face fix aceeasi modificare. Asta daca nu o sa iasa minunea aia de 1000 cu furca USD si frane radiale in 2014 Editat Octombrie 11, 2012 de florin.radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Octombrie 11, 2012 Share Postat Octombrie 11, 2012 Chiar daca o sa-mi iau modelul nou de 650 peste vreo 2-3 ani voi face fix aceeasi modificare. Asta daca nu o sa iasa minunea aia de 1000 cu furca USD si frane radiale in 2014 Mie mi s-a parut ca modelul nou are frane mult mai bune decat cel vechi. Eu am placute EBC HH, care nu or fi chiar cele mai agresive dar sunt mult mai bune decat alea originale, si tot am simtit imediat diferenta - cu toate ca instalatia arata identic pe dinafara. Asta-toamna, cand m-am dat jos de pe V-Stromul nou si m-am suit pe al meu, in primele curbe am zis ca am ramas fara frane. Sigur, m-am reobisnuit destul de repede si pot sa merg foarte bine si in siguranta si cu astea, dar tot am vise umede cand imi aduc aminte de motoare cu frane "adevarate". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin.radu Postat Octombrie 11, 2012 Share Postat Octombrie 11, 2012 Mie mi s-a parut ca modelul nou are frane mult mai bune decat cel vechi. Eu am placute EBC HH, care nu or fi chiar cele mai agresive dar sunt mult mai bune decat alea originale, si tot am simtit imediat diferenta - cu toate ca instalatia arata identic pe dinafara. Asta-toamna, cand m-am dat jos de pe V-Stromul nou si m-am suit pe al meu, in primele curbe am zis ca am ramas fara frane. Sigur, m-am reobisnuit destul de repede si pot sa merg foarte bine si in siguranta si cu astea, dar tot am vise umede cand imi aduc aminte de motoare cu frane "adevarate". Si eu m-am plimbat cu v-stromul nou L2 toamna trecuta si mi-au placut franele pe langa ce aveam eu la K8 la fel s-a intamplat si cu motoarele unor prieteni z750 2005 si er6n 2006 aceeasi etrieri frane mult mai bune ca la v-strom nici eu nu-mi explic. Am avut curiozitatea sa merg iar pe aceste motociclete dupa ce am facut aprox 1500km cu noile frane (etrieri nissin cu placute touring carbon lorraine A3+) si nu intelegeam ce mi s-a parut bun la franele alea la vremea respectiva Chiar nu exista termen de comparatie cu cele de pe motocicleta mea. Nu zic ca standard nu franeaza bine ca ma bate cel de sus m-a scos dintr-o gramada de belele frana standard chiar si la un mers mai sportiv se poate merge cu ele fara nici o problema si in deplina siguranta. Dar cand vrei altceva exista solutii bune la pretul unor placute originale. Etrieri cu 4 pistonase se gasesc de la 150 de lei, adaptoarele vreo 420-430 de lei hai inca 80-90lei daca adaugi un aerisitor la pompa eu am tras linie si am zis ca merita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex22_xxx Postat Octombrie 11, 2012 Share Postat Octombrie 11, 2012 ABS-ul functioneaza cand esti in miscare si detecteaza o deceleratie prea brusca a rotii, nu cand stai pe loc. Deci poti sa faci linistit burnout-uri O explicatie mai detaliata! Chiar daca in prezentare este ABS-ul auto,acelasi principiu se aplica si in cazul moto http://youtu.be/Qr2bXnP9a34 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Octombrie 12, 2012 Share Postat Octombrie 12, 2012 (editat) La motocicleta lucrurile au mai evoluat. Nu se face masuratoarea pe o roata si cand s-a blocat, ABS-ul slabeste forta de franare pt a o debloca, ci se fac comparatii milimetrice intre rotatiile ambelor roti simultan si in momentul in care apar diferente forta de apasare baleiaza spate/fata pana echilibreaza franarea fara a ajunge sa blocheza roata decat la final cand te-ai oprit deja. Editat Octombrie 12, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
atw Postat Octombrie 12, 2012 Share Postat Octombrie 12, 2012 se fac comparatii milimetrice intre rotatiile ambelor roti simultan si in momentul in care apar diferente forta de apasare baleiaza spate/fata pana echilibreaza franarea Nu zic ca nu s-o face si asta, dar astea-s deja fineturi; principiul de baza al ABS-ului, de cand s-a inventat el prin anii '20, e acelasi: sistemul detecteaza tendinta de blocare a rotii, si slabeste frana pana cand viteza de rotatie revine la "normal". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.