vladut50 Postat Iunie 16, 2009 Share Postat Iunie 16, 2009 Cred ca multa lume ignora acest aspect si din aceasta cauza se zice ca se pierde foarte mult din capacitatea de franare a placutelor noi. De asemenea, din cauza nerodarii placutelor apar vibratii, scartituri, etc. Se stie ca fiecare tip de placuta (organice, sinterizate, de strada, de circuit, etc) necesita o alta procedura de rodaj. Placutele de frana nerodate nu isi ating potentialul maxim de franare niciodata. Avand in vedere ca am auzit tot felul de povesti in legatura cu rodajul placutelor de frana, cele mai multe guri nerecomandand nici o rodaj, am scris saitului oficial SBS in legatura cu acest subiect si pt ca am adresa de email cu ".co.uk" la sfarsit am primit un raspuns destul de bun si promt in legatura cu placutele SBS Street Excel (placute sinterizate de strada - varful de gama al SBS) "Thanks for your email and interest for our products. Normal procedure for new SBS HS pads are to mount them and use very gently the brake for about 150-200 brakings to obtain fully contact between the brake pad and brake disc surface. Go at low speed without pushing the brake to hard (low speed, brake pressure and disc temperature) This will do to replace the existing friction material deposit at disc surface and make the full contact to reduce any overheating issues of certain areas of the friction material. It will never hurt to clean the brake calipers with a water/soap solution and a soft brush, neither would a thin film of brake grease (ie. ATE brake grease) added to the brake caliper piston surface visible in the caliper. Take care not to pop out the pistons of the caliper bore! Brake cleaner should not be used at any rubber parts in the caliper (like seals etc) Brake disc surface is OK to be degreased with brake cleaner. Hope this make sense." Procedura normala de rodare a placutelor noi SBS HS, consta in montarea acestora si folosirea usoara a franelor la primele 150-200 de franari, pentru a obtine un contact perfect intre placuta si suprafata discului. Mergi cu viteza mica, fara sa fortezi franele prea mult (viteza mica, presiune mica asupra manetei de frana si temperatura mica a franelor). Aceasta procedura este de ajuns pentru a indeparta materealul depus pe disc de la placutele anterioare. Astfel se realizeaza contactul perfect intre placuta si disc eliminand eventualele probleme de supraincalzire a franelor. Nu ar fi rau sa cureti etrierele cu apa, sapun si o periuta moale. Ar prinde bine si o pelicula fina de "brake grease" pe partea vizibila a pistonului...(aia nu stiu ce ii..cica ceva grasime pt etriere menita sa le prelungeasca viata, sa imbunatateasca functionarea partilor aflate in miscare, sa le unga si sa le protejeze impotriva corodarii). Brake cleaner-ul nu e recomandat pt partile din cauciuc ale etrierelor (garnituri, etc), dar discurile de frana se pot degresa cu brake cleaner. Sper ca o s fie de folos. Oricum, scopul principal al rodajului este transferul de matereal de pe placuta cea noua pe disc, si formarea pe acesta (pe disc) a unui strat fin de material care sa confere aderenta. Pentru aceasta franele trebuiesc aduse in temperatura, iar franarile (primele 150-200) se fac fara opriri totale (pe cat posibil)...doar incetiniri, pentru ca supraincalzirea sau racirea brusca poate duce la depozite inegale de matereal pe disc. In rodaj nu se franeaza pana la oprire pt ca placutele si discurile fierbinti aflate in contact fara frecare (adica cu motocicleta oprita) pot genera depuneri foarte urate pe discuri, daunand componentelor si scazand considerabil forta de franare. Unele saituri recomanda curatarea discurilor de materialul placutelor precedente. http://www.zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JCDenton Postat Iunie 16, 2009 Share Postat Iunie 16, 2009 Eu unul as prefera sa intru in pom decat sa ma duc sa fac 200 de franari blande la viteza mica inainte sa ies la plimbare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Iunie 16, 2009 Autor Share Postat Iunie 16, 2009 Peste tot am gasit 30 de franari...asta o zis 150-200....na...ce sa ii fac? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 16, 2009 Share Postat Iunie 16, 2009 Da' cu sperma de papagal nu trebuie date? Inteleg ca nu e bine sa le fortezi in perioada de rodaj da' teorii de genul ca nu trebuie sa frinezi pina se opreste motoru' ma fac sa rid. Apai daca mi le-am schimbat pe amindoua ce fac, merg pina se rodeaza, si numar in minte de cite ori am frinat? Hai ca-s culmea astia, miine poimiine o sa ne zica ca motocicleta nu se paote folosi decit cind afara-s intre 22.5 si 24.7 grade si umiditate maxim 30%. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 16, 2009 Share Postat Iunie 16, 2009 Fiecare face ce vrea. Procedura de rodare optimizeaza eficienta franelor si durata de viata a componentelor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Iunie 16, 2009 Share Postat Iunie 16, 2009 La masina am patit o chestie foarte interesanta: discuri noi Brembo, placute noi evident. Dupa aproximativ 2500 km facuti in oras (franari blande spre relativ blande), intamplarea a facut sa merg intr-un mini concediu cu masina si sa pun frana de la 140 la 0 maxim (a depasit un istet de pe contrasens, a lovit masina pa care o depasea si a iesit pe sensul meu, de-a latul). Franarea s-a facut concomitent cu frana de motor, retrogradare din viteza a 5-a in viteza a doua (vit max in treapta a doua 105 kmh, deja eram foarte aproape cand am ridicat ambreiajul). Nu aveam alta alternativa, dar dupa schema asta s-au ovalizat discurile de nu puteam tine volanul in mana cand franam la 60 kmh. Masina e o Octavia din 2001, au trebuit schimbate din nou discurile si placutele si sincer, nu pot da vina pe calitatea lor. In principiu, se recomanda un rodaj minim de bun simt si orice franare de urgenta (cum a fost cazul la mine) sa fie urmata de rulare pentru racirea elementelor de franare (evident, acolo unde se poate), sau macar dupa ce s-a oprit autovehiculul sa se elibereze frana. Cred ca la partea cu eliberatul franei se refera baietii de la SBS cand spun sa nu se franeze pana la oprirea motocicletei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adidas Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 Foarte bun topic! Multi nu dau atentie acestor proceduri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaRM Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 Da' cu sperma de papagal nu trebuie date? Inteleg ca nu e bine sa le fortezi in perioada de rodaj da' teorii de genul ca nu trebuie sa frinezi pina se opreste motoru' ma fac sa rid. Apai daca mi le-am schimbat pe amindoua ce fac, merg pina se rodeaza, si numar in minte de cite ori am frinat? Hai ca-s culmea astia, miine poimiine o sa ne zica ca motocicleta nu se paote folosi decit cind afara-s intre 22.5 si 24.7 grade si umiditate maxim 30%. Daca au zis ca e nevoie de 150-200 de franari de slaba intensitate pana se uzeaza placutele, asta inseamna ca nu trebuie sa le numeri. Poti aprecia si tu cat de cat. Daca ziceau ca e nevoie de exact 167 de franari, apoi atunci te puteai pune sa numeri, sau sa iti montezi un contor pe maneta de frana. Sincer poti sa iti dai si tu cat de cat seama cand sunt rodate placutele, pentru ca la inceputul folosirii lor nici nu sunt prea performante, si tre sa tragi mai tare de frana ca sa iti cupleze cat de cat. Parerea mea: e foarte bine sa iti rodezi placutele, si apoi sa le intretii cat de cat. Mie mi-a curs uleiul din telescoape si fiindca s-a prelins peste discurile de frana si etriere/placute mi s-au imbibat placutele de frana cu ulei si acum si-au pierdut foarte mult din calitati. Si erau placute destul de scumpe si aproape noi ( Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nashulor Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 prin rodare placutelor se intelege asezarea acestora pe discuri. in urma uzurii, pe discuri apar mici denivelari, vizibile sau nu, cu ochiul liber. placutele noi sunt drepte, asa ca nu franeaza cu toata suprafata. cum stim si noi ca forta de frecare este dependenta de suprafata de contanct, inseamna ca pana se uzeaza placutele, pana capata aceasi suprafata ca a discurilor, nu va fi o franare eficienta, de 100% . asta o sa sesizati si voi in trafic, si o sa simtiti diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 Daca au zis ca e nevoie de 150-200 de franari de slaba intensitate pana se uzeaza placutele, asta inseamna ca nu trebuie sa le numeri.Poti aprecia si tu cat de cat. Daca ziceau ca e nevoie de exact 167 de franari, apoi atunci te puteai pune sa numeri, sau sa iti montezi un contor pe maneta de frana. Sincer poti sa iti dai si tu cat de cat seama cand sunt rodate placutele, pentru ca la inceputul folosirii lor nici nu sunt prea performante, si tre sa tragi mai tare de frana ca sa iti cupleze cat de cat. Parerea mea: e foarte bine sa iti rodezi placutele, si apoi sa le intretii cat de cat. Mie mi-a curs uleiul din telescoape si fiindca s-a prelins peste discurile de frana si etriere/placute mi s-au imbibat placutele de frana cu ulei si acum si-au pierdut foarte mult din calitati. Si erau placute destul de scumpe si aproape noi ( Dupa schimbarea placutelor eu merg cu frana usor apasata atat la moto (odata fata-spate) cat si la auto(de 3 ori) Desi franau bine dupa rodaj placutele Braking au scartait peste 2000 km desi discul fata are/avea uzura uniforma si de bun simt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 http://hobbymoto.ro/?p=228 Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 Daca au zis ca e nevoie de 150-200 de franari de slaba intensitate pana se uzeaza placutele, asta inseamna ca nu trebuie sa le numeri.Poti aprecia si tu cat de cat. Daca ziceau ca e nevoie de exact 167 de franari, apoi atunci te puteai pune sa numeri, sau sa iti montezi un contor pe maneta de frana. Sincer poti sa iti dai si tu cat de cat seama cand sunt rodate placutele, pentru ca la inceputul folosirii lor nici nu sunt prea performante, si tre sa tragi mai tare de frana ca sa iti cupleze cat de cat. Parerea mea: e foarte bine sa iti rodezi placutele, si apoi sa le intretii cat de cat. Mie mi-a curs uleiul din telescoape si fiindca s-a prelins peste discurile de frana si etriere/placute mi s-au imbibat placutele de frana cu ulei si acum si-au pierdut foarte mult din calitati. Si erau placute destul de scumpe si aproape noi ( Recent mi-am pus EBC organice (nu am pus sinterizate pt. ca maininca discurile mai tare si ale mele-s deja duse). Singura procedura folosita pentru rodare a fost evitarea frinarilor puternice. Deja au peste 400km si lucrurile par ok. In afara de o incalzire anormala a discurilor. Am pus roata din fata in aer si apasa placile pe discuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Mi-am pus aseara SBS-uri. Pina sa ajung sa ies la bulivard deja frinasem de vreo 15 ori la 20-30km/h. Cum bulevardul era liber am mai tras o tura de frine pe o distanta totala de 300m. Cred ca pina la munca am facut deja juma' de rodaj (~10km, vit 40-50km/h, stopuri multe, cretini desi,...). Deci 200 de frine fara oprire se fac foarte usor. N-am in plan frine de la 160la0 prea curind asa ca ale mele zic ca-s pregatite de mers linistit prin oras. Oricum in curind schimb discul asa ca o sa faca scoala impreuna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alveola Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 (editat) 1. cred ca cineva ti-a vandut discuri fake, nici macar discurile de farica nu se ovalizeaza asa de repede (daca nu dai intr-o balta).2. iar la masinile cu tractiune fata nu mai folosi frana de motor la franarea de urgenta. 3. nu stiu la alte motoare cum o fi , la al meu incep sa tina cat de cat franele dupa 15-20 de franari medii, dar nu am schimbat decat placutele, [OffTopic] 1. In mod sigur nu erau fake, tipul are interese la mine si e director de achizitii la un magazin de piese auto cu doua etaje si vreo 2500 mp 2. A fost o situatie super c4cacioasa, diliul ala a inceput depasirea cam cu 200 de metri in fata mea, tipul pe care-l depasea mergea si el repejor si nici el nu se astepta la asa manevra. Eu eram pe sensul opus si m-am trezit cu strada blocata complet, mai ales dupa ce s-a pus diliul de-a latul. Daca nu faceam frana aia de motor, nu ma opream de la 140 kmh in aproape 50 m (masuratoarea politiei a fost 56.3 m, viteza estimata 98 kmh). E drept ca Octavia are franele supradimensionate, dar 50 m... La masinile cu tractiune spate nu e indicat sa faci asa frana de motor, mai ales daca nu au diferential autoblocant. Gandeste-te de ce [/OffTopic] 3. daca nu ai defecte pe discuri, de genul santurilor circumferentiale, in mod normal dupa cateva franari, ar trebui sa se "beduiasca". Ideea e ca poti face asta foarte rapid, punand o frana cu oprire de la 160 la 0, mai multe frane cu sau fara oprire de la viteza de pana in 50 si nu bruste, sau o plimbare de cateva ore prin oras, seara, cu viteze de oras. Prefer ultima varianta, mi se pare cea mai rationala; Ganditi-va ca placutele alea noi sunt ca voi cand va treziti dimineata: e bine sa va ia cineva mai incet pana va beti cafeaua Editat Iunie 18, 2009 de Alveola Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
March Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 prin rodare placutelor se intelege asezarea acestora pe discuri. in urma uzurii, pe discuri apar mici denivelari, vizibile sau nu, cu ochiul liber. placutele noi sunt drepte, asa ca nu franeaza cu toata suprafata. cum stim si noi ca forta de frecare este dependenta de suprafata de contanct, inseamna ca pana se uzeaza placutele, pana capata aceasi suprafata ca a discurilor, nu va fi o franare eficienta, de 100% . asta o sa sesizati si voi in trafic, si o sa simtiti diferenta. Din cate retin eu, forta de frecare nu depinde de suprafata de contact, ci de coeficientul de frecare (rugozitatea suprafetelor) si de forta aplicata acelor suprafete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Din cate retin eu, forta de frecare nu depinde de suprafata de contact, ci de coeficientul de frecare (rugozitatea suprafetelor) si de forta aplicata acelor suprafete. Asa ne invatau in generala si ca deformarea unui resort elastic e proportionala cu forta aplicata. In realitate e oleaca mai complicat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Iunie 18, 2009 Autor Share Postat Iunie 18, 2009 Mi-am pus aseara SBS-uri. Pina sa ajung sa ies la bulivard deja frinasem de vreo 15 ori la 20-30km/h. Cum bulevardul era liber am mai tras o tura de frine pe o distanta totala de 300m. Cred ca pina la munca am facut deja juma' de rodaj (~10km, vit 40-50km/h, stopuri multe, cretini desi,...). Deci 200 de frine fara oprire se fac foarte usor.N-am in plan frine de la 160la0 prea curind asa ca ale mele zic ca-s pregatite de mers linistit prin oras. Oricum in curind schimb discul asa ca o sa faca scoala impreuna. Asta ma gandeam si eu, ca nu e greu sa acumulezi 150 de franari usoare..... o zi...doua, dar merita, daca asta face placutele sa functioneze la potentialul maxin, si se evita tot felul de probleme (depozite inegale, zgarieturi pe disc, franari mai slabe Franari usoare nu inseamna de la 160 la 0 ....si in rodare e bine sa nu opresti la 0 pe cat posibil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Io nu stiu de voi, dar mi-am pus acum vreo 5000km SBS sinterizate pe fata si nu-s tocmai multumit de performante. Ok, bun, daca e sa-i dau in gusa pe vreun traseu, cu franari la limita si alte alea da, sunt niste placute fenomenale. Dar pentru oras sau pentru touring sunt slabe. Au nevoie de cel putin 2-3 franari succesive serioase pentru a se incalzi si a lucra bine (si "musca" excelent in cazul asta), altfel pur si simplu aluneca. Serios, eu asa le simt, ca si cum ar aluneca atunci cand sunt reci, iar ABS-ul intra in mod evident mai sus decat normal. Nu zic ca ar fi SBS vinovat, departe de mine gandul asta, ci tipul placutelor. Nu au absolut niciun rost placutele sinterizate daca circuitul nu e principalul loc unde ajunge mobra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 pe majoritatea scrie tui` gura masi break in/badin time " street use) X mile/km eu am in fata niste EBC FA129 pe care si incerc sa le vand si scrie pe el "break in/bad in time (in street use) Pads need up to 250 miles regular urban use where brakes are used frequently( not highway) adica ~400km in oras unde folosesti frana destul de des si mai spune ca in perioada de bad in o sa fie less effective Nu ce ti`au raspuns tie cei de la SBS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vladut50 Postat Iunie 18, 2009 Autor Share Postat Iunie 18, 2009 Io nu stiu de voi, dar mi-am pus acum vreo 5000km SBS sinterizate pe fata si nu-s tocmai multumit de performante. Ok, bun, daca e sa-i dau in gusa pe vreun traseu, cu franari la limita si alte alea da, sunt niste placute fenomenale. Dar pentru oras sau pentru touring sunt slabe. Au nevoie de cel putin 2-3 franari succesive serioase pentru a se incalzi si a lucra bine (si "musca" excelent in cazul asta), altfel pur si simplu aluneca. Serios, eu asa le simt, ca si cum ar aluneca atunci cand sunt reci, iar ABS-ul intra in mod evident mai sus decat normal. Nu zic ca ar fi SBS vinovat, departe de mine gandul asta, ci tipul placutelor. Nu au absolut niciun rost placutele sinterizate daca circuitul nu e principalul loc unde ajunge mobra. Sunt si sinter de strada, cum sunt si de circuit (la fel si cu organicele, sunt si si)....alea de circuit normal ca se incalzesc mai greu..chiar destul de greu fatza de cele normale, dar alea de strada trebuie sa mearga bine de la primele utilizari.....motocicletele noi din ultima decada sunt aproape toate echipate cu placute sinterizate din fabrica...si Hornetul meu din 2000 are Nissin sinter din fabrica si sunt ok. Ce model de SBS ai luat? Poate motorul tau nu a avut sinterizate din fabrica si atunci nu e voie sa pui.....cred ca discurile sunt altfel si poate si etrierele.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 E drept ca la a mea se recomanda semi-sinter pe fata, iar eu am pus sinter, insa la momentul ala aveam nevoie urgenta de placute si au fot primele pe care le-am gasit. Nu, nu mai stiu ce model SBS sunt, dar atat timp cat se potriveau pe mobra mea (etriere cu 4 pistonase Brembo), au fost suficient de bune la momentul ala. Acum franez aproape exclusiv cu fata in speranta sa le termin cat mai repede si sa-mi pun altele care sa nu fie metalice. Am avut experiente foarte bune cu Braking semi-sinter pe DR. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Acum franez aproape exclusiv cu fata in speranta sa le termin cat mai repede si sa-mi pun altele care sa nu fie metalice. Daca intimplator ai in plan sa scapi cit mai repede si de guma de pe fata esti pe drumul cel bun Ask me... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 La cat tin Tourance-urile astea, cred ca mai fac o revizie la motor si tot nu-i nevoie sa le schimb. Am deja 13.000km facuti cu fata si vreo 7000 cu spatele, facuti in toate conditiile, de la oras la 214km/h, de la noroaie la genunchi pe jos, de la ninsoare serioasa si -5 grade la autostrada si 35 de grade, dar ale dracului daca vor sa se duca. Spatele zici ca ieri l-am pus, in timp ce fata cred ca a ajuns abia pe la jumatatea vietii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriela25 Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 La cat tin Tourance-urile astea, cred ca mai fac o revizie la motor si tot nu-i nevoie sa le schimb. Am deja 13.000km facuti cu fata si vreo 7000 cu spatele, facuti in toate conditiile, de la oras la 214km/h, de la noroaie la genunchi pe jos, de la ninsoare serioasa si -5 grade la autostrada si 35 de grade, dar ale dracului daca vor sa se duca. Spatele zici ca ieri l-am pus, in timp ce fata cred ca a ajuns abia pe la jumatatea vietii. ai fost tu cu gs-ul cu 214 km/h?????? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Carturaru' Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 placutzele mele pe fatza de la Kawa s-au dus pana la metal in primii 8.000 km. Alea de pe spate, desi le-am folosit cat de cat, abia daca s-au dus un sfert. Am pus uzura suspect de rapida pe seama animalului cu o mare inertie (aproape 300 kile la plin, plus 72 ale mele), si le-am schimbat cu Ferodo. Acum au mai trecut 5.000 km de atunci si maine bag un oki sa vad in ce stare se afla. Chiar sunt curios sa vad pe ce ma kak, pe stock sau pe Ferodo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.