mixmagic Postat Martie 22, 2006 Share Postat Martie 22, 2006 Fratilor eu nu mai inteleg nimic.Am tot citit pe forum si am inteles ca daca intensitatea farului creste atunci cand accelerezi inseamna ca bateria se incarca. Am cumparat baterie noua am mers cu ea 3 zile si nu a mai pornit.Am incarcat-o am mers iar 3 zile si iar nu a mai pornit.Am pus alta bateria si sa intamplat la fel.Oare sa fie ambele baterii bulite sau nu mai incarca corect? Cat trebuie sa-mi arate voltmetrul cand e la relanti si pana la cat trebuie sa urce cand accelerez daca incarca corect.Bateria este de 12 V 11 Ah.Pls heelp me ca nu mai stiu ce sa ma mai fac. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ion54 Postat Martie 22, 2006 Share Postat Martie 22, 2006 12 - 12.5V cu motorul oprit si contactul taiat. 11.9 - 12.5V la relanti, in functie de consumatori (mai mult cu consumatori mai putini) 13.5 - 14.5V cu motorul la turatia de drum (depinde de motor, la tine probabil in jur de 4000 rpm) Tensiunea de 13.5 - 14.5 nu se atinge imediat ce ai atins turatia ci dupa circa 20-40 secunde. Peste 14.5V cand o turezi o sa fiarba bateria si in cateva zile moare (e regulatorul defect) Sub 13.5V la turatie e alternatorul defect, un contact prost sau un consumator foarte mare Sub 12V oprit fara contact e bateria. Toate testele trebuie facute cu o baterie care stii ca e buna! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mixmagic Postat Martie 23, 2006 Autor Share Postat Martie 23, 2006 Merci mult de tot.Acum ma duc sa masor...Deci daca intensitatea farului creste cand accelerez inseamna ca incarca....acum problema e daca incarca bine sau nu.Ma duc sa verific. Merci inca o data ...Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 S-ar putea sa fi stat mai mult la turatii mici si farul aprins si atunci nu ajunge sa se incarce... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Puriul Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 s-ar putea sa-ti ramana un consumator dpa ce-o opresti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost-rider Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 Cine dracu va pacalit cu incarcarea. Nici la ralanti nu trebuie sa scada nici cu consumatori sub 13 V. A mea incarca 15 V turata pe la 5000 de ture si nu sa stricat nici o baterie, bateriia e din timpuri imemoriabile pe moto a mea de cand se plimba pe soselele Germaniei, DAR am tot timpul grije sa nu raman fara electrolit. In legatura ca virago> am avut si eu o Zamaha XZ, si incarcarea si aprinderea cred ca sunt la fel cu virago si am avut mari probleme cu incarcarea. Am bobinat statorul alternatorului de 2 ori si baiatu caruia i-am vanduto a mai bobinat-o o data. Daca stiu eu bine alternatorul la virago e in carcasa motorului deci in ulei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mixmagic Postat Martie 23, 2006 Autor Share Postat Martie 23, 2006 (editat) Am facut masuratorile pe borna bateriei: Fara contact: 12.5 V Cu contact farul aprins(ca se aprinde automat cand dau contact): 10 V La relanti farul aprins :11.8 V (Oare se poate sa consume farul? Sa aiba mai multi W decat trebuie?) Cand o turez mai mult de 13.5 V nu urca nici moarta. Asta inseamna cum a zis ION54 (''Sub 13.5V la turatie e alternatorul defect, un contact prost sau un consumator foarte mare'') Da e adevarat ca a stat mult la relanti in oras la semafoare (Bucuresti) dar si asa nu trebuie sa se descarce, asta inseamna ca nu o pot folosi in oras Dupa ce opresc motorul urca iar la 12.5V( deci nu cred ca consuma cand sta) Trebuie sa o duc la un specialist, poate imi recomandati pe cneva in Bucuresti Multumesc pentru raspunsuri, mi-am mai luminat mintea. Editat Martie 23, 2006 de mixmagic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ghost-rider Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 Am facut masuratorile pe borna bateriei: Fara contact: 12.5 V Cu contact farul aprins(ca se aprinde automat cand dau contact): 10 V La relanti farul aprins :11.8 V (Oare se poate sa consume farul? Sa aiba mai multi W decat trebuie?) Cand o turez mai mult de 13.5 V nu urca nici moarta. Asta inseamna cum a zis ION54 (''Sub 13.5V la turatie e alternatorul defect, un contact prost sau un consumator foarte mare'') Da e adevarat ca a stat mult la relanti in oras la semafoare (Bucuresti) dar si asa nu trebuie sa se descarce, asta inseamna ca nu o pot folosi in oras Dupa ce opresc motorul urca iar la 12.5V( deci nu cred ca consuma cand sta) Trebuie sa o duc la un specialist, poate imi recomandati pe cneva in Bucuresti Multumesc pentru raspunsuri, mi-am mai luminat mintea. Din ce spui tu este exact ce mi s-a intamplat la XZ, una din cele trei infasurari ale statorului e arsa sau in scurt. Iti incarca dar foarte putin. Daca era regulatorul nu mai incarca deloc. Trebuie demontat statorul si masurate cele trei fire. Daca e in scurt > bobinaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mixmagic Postat Martie 23, 2006 Autor Share Postat Martie 23, 2006 Habar n-am unde e statorul la viragoul meu, nici cum arata si nici ce trebuie facut la el.Se repara?.Se cumpara altul? Ramane sa-l duc la un service.Merci mult pentru raspunsuri, macar sa ii zic omului de la service care-i baiu'. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ninja_skija Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 Sau poate mergi tu cu ea subturata si farul aprins? Nu dati cu pietre, intreb? Daca e releul e scump Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
IraSciBil Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 Problema asta a avut si Viraga mea.Dupa ce a mers la service pt curatat si reglat carb si shimbat bujii nu a mai avut.Acu' nu stiu de ce si ce sfat sa'ti dau .De la baterie nu e sigur,asa era si a mea,nou-nouta si murea complet.Acum are aceeasi baterie. Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mixmagic Postat Martie 23, 2006 Autor Share Postat Martie 23, 2006 Sau poate mergi tu cu ea subturata si farul aprins? Nu dati cu pietre, intreb? Daca e releul e scump Nu merg cu ea subturata.De cand am observat ca incarca prost merg prea turata.Daca era releul nu crestea intensitatea farului cand acceleram....nu? Problema asta a avut si Viraga mea.Dupa ce a mers la service pt curatat si reglat carb si shimbat bujii nu a mai avut.Acu' nu stiu de ce si ce sfat sa'ti dau .De la baterie nu e sigur,asa era si a mea,nou-nouta si murea complet.Acum are aceeasi baterie. Bafta! Acum ce sa fac? Sa ma duc cu ea la service sa regleze carb sa schimbe bujii poate cine stie atinge un fir si isi revine...Nici nu stiu ce sa mai fac....Atatea piese pentru o incarcare....stator...releu de incarcare...sau asta e una si acces piesa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Martie 23, 2006 Share Postat Martie 23, 2006 Regulator-rectificatorul - o piesa cu rol de a transforma curentul alternativ trifazat generat de catre alternator in curent continuu stabilizat la 13,5-14,5V Statorul =alta piesa care contine trei bobine aflate in campul magnetic variabil al rotorului (un magnet permanent ce se roteste) Daca e defect statorul aceasta se poate masura : intre oricare din faze si masa-infinit ohmi intre faze aprox 1-2 ohmi se testeaza fazele in sarcina -tensiunea intre cele 3 faze sa fie identica (stator decuplat de releu ,moto la relanti, sarcina = un bec 12v 21W ) Releul - se verifica puntea redresoare sa nu existe scurgeri sau vro dioda strapunsa (in acest caz mai functioneaza corect doar o faza) -de multe ori partea puntii e vinovata cand tensiunea e mica -partea de regulator fiind vinovata pt tensiuni peste 14,5-15 V In cazul GSX-ului e putin diferita situatia acesta foloseste un alternator excitat de rotor cu perii releul fiind alimentat dupa contact ,Releul sesizeaza o tensiune corecta insa la bornele bateriei tensiunea e mai mare diferenta dintre ele fiind de fapt caderea de tensiune pe firul de la bat pana la contact(pierdere) => 15 v la baterie mai ales cu consumatori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mixmagic Postat Martie 24, 2006 Autor Share Postat Martie 24, 2006 Wow nici nu m-am gandit ca e asa complexa treaba asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Florea Postat Martie 24, 2006 Share Postat Martie 24, 2006 adica mai pe romanaeste releul nu-ti functioneaza cum trebuie.tie iti da curent direct alternatorul in functie de turatia la care lucreaza,si releul nu mai stabilizeaza bine tensiuneacare vine de la alternator.si chiar daca iti da tensiune suficienta pe partea cu instalatia electrica si de aprindere,nu-ti mai incarca deloc bateria si d-aia se descarca.scoate bateria,porneste motorul fara ea,si masoara dak da curent la bornele unde ar tb sa fie bateria,ca s-o incarce,si vezi dak are fluctuatii mari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mixmagic Postat Martie 24, 2006 Autor Share Postat Martie 24, 2006 (editat) Adica sa inteleg ca trebuie schimbat releul de incarcare?Daca-l schimb o sa incarce bine? Cum sa pornesc motorul fara beterie?Adica sa-l pornesc cu baterie apoi sa decuplez bateria?...Daca fac asta cred ca se opreste motorul.Si inca ceva...unde gasesc un releu de incarcare pentru viraga mea. cum arata?..si unde se afla amplasat pe motor? Merci mult pentru raspunsuri....chiar sunteti baieti de treaba urmeaza berea de la mine pentru voi Editat Martie 24, 2006 de mixmagic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
$ilver Postat Martie 24, 2006 Share Postat Martie 24, 2006 Nu-mi dau cu parerea in ceea ce priveste cauza pentru ca sunt altii mai aviyati dupa cum vezi, dar sigur nu icarca cum trebuie. La Virago al meu de 535 am avut impresia ca am probleme si dupa ce am masurat tensiunea la borne mi-am dat seama ca de fapt era bateria obosita. La mine incarca 13,5 la relanti cu farul aprins si 13,7 la turatie medie cu farul oprit... P.S. Releul de incarcare este in partea din stanga jos, prin zona seii din fata si este o cutie din aluminiu cu aripioare de racire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Martie 24, 2006 Share Postat Martie 24, 2006 Inainte sa te apuci de cumparat sau de facut experientze aiurea precum decuplatul bateriei in timp ce motorul merge , du-o la cineva care se pricepe, asa de la distantza e greu de dat un diagnostic exact, si nu are rost sa dai banii pe piese fara sa fii sigur ca-s stricate. Totusi din ce ai descris eu mizez pe stator sau baterie, dar ar putea fi si puntea redresoare de vina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mixmagic Postat Martie 24, 2006 Autor Share Postat Martie 24, 2006 (editat) Toti zic ca incarca asa cu farul aprins si diferit cu farul stins...Fratilor...cum sting eu farul???Cum pun contactul se aprinde faza scurta .Tot ce pot sa fac este sa schimb din faza scurta in faza lunga...Are vre-un contact pe care nu l-am vazut eu...ca sa se stinga farul? Bateria nu are cum sa fie ca am cumparat una ...s-a descarcat si am cumparat alta si s-a descarcat si ea...Maine o duc la un mecanic...ca sa stiu ce are... Merci pentru sfaturi!!! Editat Martie 24, 2006 de mixmagic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlexM Postat Martie 24, 2006 Share Postat Martie 24, 2006 Cel mai bine ar fi daca duci moto la un service sau specialist in domeniu pt a iti face o constatare/reparatie Costul unui regulator-rectificator =aprox 100 iepuroi statorul nou te costa mai mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihai Florea Postat Martie 24, 2006 Share Postat Martie 24, 2006 pai...daca se descarca bateria...si daca si motorul s-ar opri cand scoti bateria....atunci releu,alternator,stabilizator,ce naiba o fi,ceva nu-ti baga curent unde tb si cand tb.du-o daca nu la un specialist,macar la cineva cara a avut motoare de ceva timp si stie cat de cat.si gandeste si tu putin,ce naiba?exista buton de comutare on/off pt faruri,ca nu l-ai gasit tu e partea a2-a,ca si ele iti mamanca curent la greu.ia sa fi cumparat tu o sovietica,sau un first bike cu am eu,pai iti prindeai urechile de o vindeai in 7 zile.a mea are 1 an si deja am bagat nasul cam peste tot.si inca imi bag in ea.ce daca e in garantie?orice lucru facut in romania sau china...nu merita comentarii....succes la reparatii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mixmagic Postat Martie 25, 2006 Autor Share Postat Martie 25, 2006 Daca motorul meu yamaha virago xv 250 din 91 are buton de stingere a farului si nu l-am vazut eu...atunci e clar...sunt chior si nu am ce cauta pe motociclete ca pun viata in pericol.Il intreb azi pe mecanic poate stie el unde au ascuns butonul de on/off.... Merci Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andyatf Postat Martie 28, 2006 Share Postat Martie 28, 2006 Daca tot s-a deschis acest topic am si eu o intrebare la acest capitol. Am un prieten cu un SRAD de 600. Daca porneste si o lasa in ralanti cu farul pornit este OK...marea surpriza este ca atunci cand o accelerezi intensitatea farului scade. A mai patit careva dintre voi asa ceva sau banuiti care este cauza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mixmagic Postat Martie 28, 2006 Autor Share Postat Martie 28, 2006 Problema s-a rezolvat la service la Tanga Motors de un mare specialist (Bogdan) in tot ce tine de partea electrica la motoare.Era o problema de fire ''coapte''. Deci eu sunt de pararea (Daca nu te pricepi du-te la service) Multumesc tuturor pentru raspunsuri si pentru sfaturile date. Bafta! Si aveti mare grija! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mixmagic Postat Martie 28, 2006 Autor Share Postat Martie 28, 2006 Problema s-a rezolvat la service la Tanga Motors de un mare specialist (Bogdan) in tot ce tine de partea electrica la motoare.Era o problema de fire ''coapte''. Deci eu sunt de pararea (Daca nu te pricepi du-te la service) Multumesc tuturor pentru raspunsuri si pentru sfaturile date. Bafta! Si aveti mare grija! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.