Sari la conținut

Harley Davidson Sportster 1200 Low - Brontozaurul


ddmkro
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 440
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salutare,

 

Scriu aici pentru a va anunta ca m-am despartit fara regrete de al meu sportster 1200 custom. Am fost impreuna pentru o scurta, dar intensa perioada. O sa incer sa fiu cat mai obiectiv in a descrie bunele si relele experimentate in timpul cat am avut acest motor.

 

Bune:

 

-feelingul pe care il ai in momentul in care posezi un Harley-absolut inegalabil

-modul in care trage acest motor-cuplu de camion as spune

-sunetul specific Harley-absolut inegalabil-am apasat o singura data claxonul sa vad daca e acolo si functioneaza-in rest nu am avut nevoie de el

-transmisie pe curea-zero intretinere

-pretul la revanzare a crescut-am cumparat-o cu 8500 de euro s-a vandut cu 8800.

 

Rele:

 

-sunetul tobelor-te distruge la drum lung-devine un fel de vibratie pe care o simti in creier mai multe ore dupa ce te-ai oprit(nu-mi plac dopurile de urechi-am incercat mai multe modele din cele pe care trebuie sa le folosesc la munca-imi dau senzatia ca nu ma pot concentra asupra drumului),

-pozitia destul de incomoda-esti ca o panza de corabie in plin vant, in plus de pe la 110 km/h curentul de aer incepe sa iti smulga picioarele de pe scarite(eu am comenzi avansate) si trebuie sa depui un efort considerabil sa le tii acolo,

-franele mediocre-trebuie actionate barbateste si atunci tind sa iti blocheze rotile,

-iluminarea destul da slaba pe timp de noapte,

-posibilitati f scazute de reparare pe marginea drumului(gen pana, etc)-si atunci trusa de scule e cea specifica marcii-un pachet de tigari si un telefon mobil sa suni Harley Assistance,

-vibratii mari peste 120km/h,

-posibilitati reduse de a cara bagaje,

-costuri f mari in caz ca se strica ceva(mi s-a spart un furtun de ulei-160 de euro)-deh e Harley,

-pozitia f incomoda pentru pasager,

-preturi enorme la accesorii,

-la numai 3600 de km mi-a curs un semering la furca fata si mi s-a spart un furtun de ulei(semeringul cred ca undeva la vreo 100 de euro, furtunul 160-noroc ca mi-am facut o asigurare speciala la Harley care NU acoperea furtunul),

 

Vreau sa mentionez ca aceste "probleme" sunt percepute asa doar de catre mine. Mi-a placut la inceput, dar se pare ca am facut o alegere gresita in ceea ce priveste tipul de motocicleta pe care mi-l doream.

Gasesc ca este o motocicleta ideala pentru o persoana careia ii place sa conduca"batraneste", sa mearga solo, eventual in oras sau in jurul orasului, sa fie vazut.Este un motor extraordinar pentru cei ce vor sa porneasca de la ceva si sa customizeze, sa faca ceva unic.

 

Pentru mine asta a fost. Vreau sa merg cu pasager, vreau sa merg 600-700 de km pe zi-eventual mai multe zile la rand, vreau sa stau comod, vreau cric central, trusa de scule, genti de aluminiu, windshield, abs, faruri eficiente, set de pana, manere incalzite cu spoilere, cardan, eficienta...DA, urmeaza un BMW r 1150 gs simplu sau adventure.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Scriu aici pentru a va anunta ca m-am despartit fara regrete de al meu sportster 1200 custom. Am fost impreuna pentru o scurta, dar intensa perioada. O sa incer sa fiu cat mai obiectiv in a descrie bunele si relele experimentate in timpul cat am avut acest motor.

 

Bune:

 

-feelingul pe care il ai in momentul in care posezi un Harley-absolut inegalabil

-modul in care trage acest motor-cuplu de camion as spune

-sunetul specific Harley-absolut inegalabil-am apasat o singura data claxonul sa vad daca e acolo si functioneaza-in rest nu am avut nevoie de el

-transmisie pe curea-zero intretinere

-pretul la revanzare a crescut-am cumparat-o cu 8500 de euro s-a vandut cu 8800.

 

Rele:

 

-sunetul tobelor-te distruge la drum lung-devine un fel de vibratie pe care o simti in creier mai multe ore dupa ce te-ai oprit(nu-mi plac dopurile de urechi-am incercat mai multe modele din cele pe care trebuie sa le folosesc la munca-imi dau senzatia ca nu ma pot concentra asupra drumului),

-pozitia destul de incomoda-esti ca o panza de corabie in plin vant, in plus de pe la 110 km/h curentul de aer incepe sa iti smulga picioarele de pe scarite(eu am comenzi avansate) si trebuie sa depui un efort considerabil sa le tii acolo,

-franele mediocre-trebuie actionate barbateste si atunci tind sa iti blocheze rotile,

-iluminarea destul da slaba pe timp de noapte,

-posibilitati f scazute de reparare pe marginea drumului(gen pana, etc)-si atunci trusa de scule e cea specifica marcii-un pachet de tigari si un telefon mobil sa suni Harley Assistance,

-vibratii mari peste 120km/h,

-posibilitati reduse de a cara bagaje,

-costuri f mari in caz ca se strica ceva(mi s-a spart un furtun de ulei-160 de euro)-deh e Harley,

-pozitia f incomoda pentru pasager,

-preturi enorme la accesorii,

-la numai 3600 de km mi-a curs un semering la furca fata si mi s-a spart un furtun de ulei(semeringul cred ca undeva la vreo 100 de euro, furtunul 160-noroc ca mi-am facut o asigurare speciala la Harley care NU acoperea furtunul),

 

Vreau sa mentionez ca aceste "probleme" sunt percepute asa doar de catre mine. Mi-a placut la inceput, dar se pare ca am facut o alegere gresita in ceea ce priveste tipul de motocicleta pe care mi-l doream.

Gasesc ca este o motocicleta ideala pentru o persoana careia ii place sa conduca"batraneste", sa mearga solo, eventual in oras sau in jurul orasului, sa fie vazut.Este un motor extraordinar pentru cei ce vor sa porneasca de la ceva si sa customizeze, sa faca ceva unic.

 

Pentru mine asta a fost. Vreau sa merg cu pasager, vreau sa merg 600-700 de km pe zi-eventual mai multe zile la rand, vreau sa stau comod, vreau cric central, trusa de scule, genti de aluminiu, windshield, abs, faruri eficiente, set de pana, manere incalzite cu spoilere, cardan, eficienta...DA, urmeaza un BMW r 1150 gs simplu sau adventure.

 

 

Asta este. Toti suntem in cautarea motocicletei potrivite. Daca ai niste obiective clare - asa cum pare ca si ai probabil Harley Sportster custom nu a fost ce mai potrivita alegere. Cred ca HD are totusi cevea "dressere" si "baggere" care sunt potrivite ptr obiectivele tale.

Sunt de acord cu : frane mediocre, costuri mari, greu de reparat pe marginea drumului.

Tobele - am VANCE & HINES straightshots - au un simulacru de site - nu am nici o problema. Chair azi facui 400 de km si sunt ok. Presupun ca asta cu tobele depinde mult de persoana.Nu port dopuri.

Vibratii mari peste 120 ... pot sa spun ca peste 140 se simte o instabilitate a ciclisticii.Dar motorul e ok la 130-140intr-a 5-a, nu vibreaza.

Obositor ptr picioare - nu am comenzi avansate, am mid-mount parca - deci nu pot sa te comentez pe cazul tau, dar pe mine ma "cracaneaza" ale mele, si am intindere in general.Dar face parte din joc.

 

Bafta si spor in gasirea motociletei potrivite !

 

Mesaj completat

:disappointed:

Cheia 10.10.2009.

 

Ajuns pe curbe in jur de 9:00. Destinatie finala: Sacele.

Traseu: uscat, ocazional carute, centrul benzii cam plin de balegi(proaspete).

Impresii moto: am profitat de faptul ca era pustiu, ca sa fac totul batraneste, ca la carte - mai incet decat de obicei, accent pe tehnica. Niciodata pana acum nu am avut ocazia asta pe Cheia - sa fac totul incet, calculat, in ritm lent. De data asta am simtit intens frumusetea dansului pe curbe.

Curbele in ac de par in urcare pe dreapta, la care ma plangeam data trecuta ca le iau cu ambreiaj patinat in a 2-a, le iau acum intr-a intaia.

Casca open face nu e potrivita ptr clima de acum de la Cheia - am avut si masca de neopren, dar tot m-a durut capul de frig.

 

Am prins cateva momente in padure cand "ningea" cu frunze uscate- feeric si incredibil de frumos.

 

La intoarcere -in jur de 11 ? - deja incepusera sa apara din sens opus grupuri - grupuri de motoristi.

 

Am atasat si cateva poze. Iata legenda:

- pozele cu tirul sunt de la inceputul zonei cu ace de par. In mod normal, nu cred ca iau curbele chiar asa, ptr ca sunt urme zdravene in afara carosabilului, dar acum era cam pustiu. Nu era singurul tir care a luat curba asa. Toate (vreo 6-7) au luat curba in stilul asta. Deci, de tinut cont ca e si asta un risc.

- pozele cu cladire paraginita - un fost CAP ? Ferma ? - undeva pe centura de est a Ploiestiului.

- celelate sunt de pe traseu - cele cu blocurile de piatra - Moeciu, restul aiurea de pe traseu, ultimele sunt de la Sacele.

post-20099-1255199778_thumb.jpg

post-20099-1255199799_thumb.jpg

post-20099-1255199843_thumb.jpg

post-20099-1255199874_thumb.jpg

post-20099-1255199896_thumb.jpg

post-20099-1255199925_thumb.jpg

post-20099-1255199974_thumb.jpg

post-20099-1255200020_thumb.jpg

post-20099-1255200057_thumb.jpg

post-20099-1255200097_thumb.jpg

post-20099-1255200128_thumb.jpg

post-20099-1255200189_thumb.jpg

post-20099-1255200238_thumb.jpg

post-20099-1255200300_thumb.jpg

post-20099-1255200322_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salve vecinu'! (da si tu un PM cu zona din Dristor in care rezidezi)

Io zic ca daca-ti place sa dansezi pe curbe, sa nu dai niciodata Sporty-ul pe-un cruiser mai mare, Harley sau nu, si in niciun caz unu cu roata de 21" pe fata . Sunt Stan-Patitu', cu Viroaga 535 faceam Cheia cu zambetul pana la urechi, cand am fost prima oara cu VN-ul am fost :lol: wtf?.

Viroaga - roata fata de 19", rake mai mic, ampatament mic, garda la sol ok, scarite(stock) mid, ~200kg => good handling si polizari de scarite pe curbe.

Vulcan - roata fata de 21", rake mai mare, ampatament mai mare, mai lunga, garda la sol mica, scarite(stock) mai in fata, ~240 kg => subvirare, atins repede cu cricul...nu de alergat pe curbe.

Cand am luat-o aveam scarite si mai avansate, de stateam pe ea ca-n pat... cred ca fostul prop era f inalt

VN-ul targe tare de rupe, si e f confortabil la drum lung-> am facut peste 800 km/zi cu pasagera si bagaje si a fost mai mult decat ok, dar in curbe e mai batranesc asa.

Pt efect si mai misto pe curbe iti recomand sa schimbi ghidonul stock al Sporty-ului cu unu d-asta:

/index.php?...t&id=534404

/index.php?...t&id=534402

evenutal cu niste risere unpic mai inalte decat alea din poze... iti mai largeste putin zambetul cand o apleci.

Nu-i zice Sportster degeaba :moron:, a aparut ca replica la Triumph Boneville si a fost oarecum gandit pt calaretii de HD mai...sportsteri.

Eu personal am realizat ca nu prea (mai) sunt de cruiser, vreau ceva mai performant dar cum imi plac motociletele cu ceva traditie si aspect mai clasic, ma indrept catre un Honda CB 750 SevenFifty, dupa care o sa vina un Triumph Boneville T100 sau Triumph Thruxton - nou in tzipla :laugh:

Daca o fi sa ma intorc vreodata la cruisere, sigur va fi HD si sigur va fi un Sporty.

Apropo de HD, sunt foarte curios cum se conduce jucaria asta, ca la cum arata.... :D http://www.motorcyclenews.com/upload/25458...ges/XR1200X.jpg

 

Bafta cu Sporty in continuare si poate ne vedem prin cartier sa schimbam pareri despre poarce :rolleyes:

 

 

PS: Imi place ca ramai obiectiv in ceea ce priveste HD.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de HD, sunt foarte curios cum se conduce jucaria asta, ca la cum arata.... :rolleyes: http://www.motorcyclenews.com/upload/25458...ges/XR1200X.jpg

 

Iti zic eu :D : foarte fain! E un naked foarte reusit. Pozita e sport, suspensii ok, frane calumea (mai intai a fost lansat pentru Europa, apoi, cererea fiind mare in state, l-au vandut si acolo) ciclistica decenta. Singurul minus ar fi motorul care nu prea e de naked, vibreaza foarte mult si se simte lipsa puterii dar totusi cuplul mare compenseaza lipsa acesteia; pentru cei ce deja au nakeduri nu prea o sa fie o trecere reusita (la cati bani costa, iti iei un naked cu valente mult mai sportive decat Harleyul, gen FZ1, CB1000R, Bandit 1200) dar daca ai chopper si vrei sa schimbi clasa, XR1200 e o alegere foarte misto. Daca nu ma insel, "jucaria" s-ar putea sa fie disponibila la Harley Bucuresti pentru drive-test.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salve vecinu'! (da si tu un PM cu zona din Dristor in care rezidezi)

Io zic ca daca-ti place sa dansezi pe curbe, sa nu dai niciodata Sporty-ul pe-un cruiser mai mare, Harley sau nu, si in niciun caz unu cu roata de 21" pe fata . Sunt Stan-Patitu', cu Viroaga 535 faceam Cheia cu zambetul pana la urechi, cand am fost prima oara cu VN-ul am fost :lol: wtf?.

Viroaga - roata fata de 19", rake mai mic, ampatament mic, garda la sol ok, scarite(stock) mid, ~200kg => good handling si polizari de scarite pe curbe.

Vulcan - roata fata de 21", rake mai mare, ampatament mai mare, mai lunga, garda la sol mica, scarite(stock) mai in fata, ~240 kg => subvirare, atins repede cu cricul...nu de alergat pe curbe.

Cand am luat-o aveam scarite si mai avansate, de stateam pe ea ca-n pat... cred ca fostul prop era f inalt

VN-ul targe tare de rupe, si e f confortabil la drum lung-> am facut peste 800 km/zi cu pasagera si bagaje si a fost mai mult decat ok, dar in curbe e mai batranesc asa.

Pt efect si mai misto pe curbe iti recomand sa schimbi ghidonul stock al Sporty-ului cu unu d-asta:

/index.php?...t&id=534404

/index.php?...t&id=534402

evenutal cu niste risere unpic mai inalte decat alea din poze... iti mai largeste putin zambetul cand o apleci.

Nu-i zice Sportster degeaba :moron:, a aparut ca replica la Triumph Boneville si a fost oarecum gandit pt calaretii de HD mai...sportsteri.

Eu personal am realizat ca nu prea (mai) sunt de cruiser, vreau ceva mai performant dar cum imi plac motociletele cu ceva traditie si aspect mai clasic, ma indrept catre un Honda CB 750 SevenFifty, dupa care o sa vina un Triumph Boneville T100 sau Triumph Thruxton - nou in tzipla :laugh:

Daca o fi sa ma intorc vreodata la cruisere, sigur va fi HD si sigur va fi un Sporty.

Apropo de HD, sunt foarte curios cum se conduce jucaria asta, ca la cum arata.... :D http://www.motorcyclenews.com/upload/25458...ges/XR1200X.jpg

 

Bafta cu Sporty in continuare si poate ne vedem prin cartier sa schimbam pareri despre poarce :rolleyes:

 

 

PS: Imi place ca ramai obiectiv in ceea ce priveste HD.

 

 

Salut vecine

 

 

M-am dat si eu un pic cu Virago 535 si intr-adevar e vioaie si usoara. Acum ce sa zic, in vizunea mea nu e prea chopper/cruiser, e un pic din alt film, cel putin la cum se simte - pana, vibratii 0, se tureaza frumos, se pune usor de pe o parte pe alta.

Corect istoricul genezei sportsterului - asa am auzit si eu, ca HD a incercat sa ofere replici la motoarele engleze ( englezii erau meseriasii in domeniul motoarelor sport in anii 50)..si uite, nu mai stiu exact daca ptr a contracara Boneville-ul sau Thunderbird-ul... ( The Wild One). In fine, ideea conteaza si e corecta.

 

Triumph Boneville ... mda...o alta dragoste de-a mea ( si poate si Scramblerul de la ei). Nu mi-am luat - si nici nu o sa imi iau, ptr ca ma enerveaza chestiile false - cum la multe cruisere japoneze sunt aripioarele false de racire, la Boneville sunt carburatoarele false - pur si simplu are niste piese de metal, cu functie pur estetica, ca sa para carburat, desi e pe injectie !!!!

 

Ptr XR 1200 poti sa dai o tura pe la baietii de HD Bucuresti - aveau varianta de anul trecut la drive test.

Din auzite, de la cineva care se pricepe ( dealerul HD Bucuresti), in galaxia Harley ar fi ceva total diferit...chiar sportiva. Din review-uri, am inteles ca e foarte fun, dar pretentiile de sportiva sunt cam exagerate in comparatie cu japonezele.

Una peste alta, cred ca cel mai bine te convingi singur - incearca un drive test.

 

Mesaj completat

Pozita e sport, suspensii ok, frane calumea (mai intai a fost lansat pentru Europa, apoi, cererea fiind mare in state, l-au vandut si acolo) ciclistica decenta. Singurul minus ar fi motorul care nu prea e de naked..

 

Asa pare ca XR 1200 a fost proiectat ptr piata europeana - legendele urbane despre chestia asta zic ca:

- baietii de la HD, ca sa apuce o halca cat mai mare din piata moto europeana, au studiat statisticile - si au vazut ca se vand foarte bine naked-urile medii si mari ( Italia, Franta, Spania). Pe vremea aia, HD avea o divizie sport - Buell - numai ca se pare ca nu a fost asa de success, si in plus multi dintre posesori sufereau de frustrarea de a avea un produs Harley nerecunoscut ca atare de cultura moto.

Mesaj completat

In alta ordine de idei :

 

R.I.P Buell - eu nu prea dau RIP-uri dar de data asta fac o exceptie. Mi-a placut ce a facut baiatu' ala Erik cu motorul de Sportster. E usor cu un 4-in linie cu cursa superpatrata ( scurta), racit pe apa sa scoti putere mare. E banal, simplu, toata lumea o face. Reteta tipica.

E, incearca sa faci treaba asta cu un motor in V la 45, cu maneton comun, cursa lunga si racit pe aer !!!

Din punct de vedere tehnic, nu a dat pe nimeni pe spate cu puterea, ciclistica sau frana fata...il respect ptr ca a mers pe drumul lui si rezultatul a fost decent.

Mesaj completat

Experienta - Casca inchisa si tobe "deschise"

-----------------------------------------------------------

Zilele astea am fost nevoit sa renunt la casca open face si sa merg flip-uP-ul - mi-a fost foarte rau dupa ultimul drum la Cheia, mi s-a umflat fata, ochii, in fine.

Casca e un Shoei Multitech - am mers cu 240 km/h cu ea, e ok, insonorizeaza bine, etanseaza bine, dupa 2 ani de purtat aproape zilinic, etanseaza perfect, nu se zgaltzaie nimic in ea, ce sa mai, nu e o casca de 2 lei.

Surpriza - aud tampit de tot tobele - deranjant, scrijelitor ...mi se pare ca uneori imi pulseaza timpanele ...

Iata ca si baietii care sustineau ca tobele custom pot deveni obositoare au ceva dreptate- ma gandesc ca poate au avut casca inchisa (flip-up sau integrala)...?

 

Solutia e clara ptr mine ( nu, nu renunt la tobe) - ma chinui sa merg cu open face-ul si cu cinspe' mii de cagule si masti de fata ... un fel de Baba Dochia pe Harley

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dopurile nu iti plac?

 

Nu, nu imi plac...parca imi taie brusc legatura cu realitatea. Imi place ca intre mine si mediul inconjurator sa fie cat mai putine bariere.

Am considerat intotdeauna ca trebuie sa existe un echilibru intre securitatea pasiva si cea activa. Echilibrul asta depinde de fiecare.

Daca o parte din echipamentul de protectie imi stanjeneste perceptia sau reactiile, poate e mai bine sa renunt la el.

Oricum, o sa imi construiesc o masca de fata mai serioasa - polar + piele zdravana peste, ca sa pot merge cu ea pe frig.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai pun si eu cate comentarii pe-aici, nu ca sa va stric placerea, doar sa mai adaug un p.d.v. Nu-mi iau vitezana din cateva motive: imi plac drumurile lungi, de peste cateva sute de km pe zi, pozitia dreapta si seaua cat o placinta imi sunt mai comode; am tendinta sa merg spre limita de sus. Daca limita ar fi la peste doua sute probabil s-ar scrie despre mine la alta rubrica. Nu-mi plac patru cilindri pentru ca dispar maraiala, vibratiile si cuplul la turatii mici. Am inchiriat anul trecut in Germania doua Harley-uri, sa inteleg exact despre ce vorbeste lumea. La mine n-a prins. Fat Boy are haz dar e mai degraba dragster, am pilit scaritele ba pe stanga ba pe dreapta. XR1200R nu m-a atras din doua motive: pozitia picioarelor mi s-a parut prea in fata ca sa ma indemne sa ma inclin in curbe si cutia de viteze prea scurta, cam 3500 ture la 100 pe ora (cautam inca o viteza in sus si dupa o juma de zi), nici macar Bulldogul meu cu cei 65 de cai oficiali ai lui nu e chiar atat de scurt. Iti pun oamenii 100 de cai sub fund dar ti-e mila sa le dai bice, e ca si cum s-ar invarti in gol. Finisajele la XR erau extra, cu cateva mici gafe, gen tobele spate care au un guler ce tine apa de ploaie intre el si ultima diafragma a tobei, cu rugina vizibila in zona de stationare a apei chiar la un motor aproape nou cum era asta, plus o tija distantier tot la tobe, in spate, care parca era pusa provizoriu pana ii vine proiectantului o idee mai buna,

 

Am mers insa si doua zile cu un Buell STT care m-a dat gata. Dupa sute de kilometri inca ma gandeam cum s-ar putea sa nu-l dau inapoi celor de la Harley. Intr-atat incat trei luni de zile n-am mai avut altceva in cap decat Buell, si mi-am luat un Ulysses, sa ma astampar. Ulysses bate spre STT ca grad de distractie dar nu-i acelasi lucru, doar ca mi s-a parut mai potrivit pentru drumurile de pe la noi.

 

Am scris toata teoria asta ca un omagiu firmei disparute Buell, copilul vitreg al celor de la H-D, mereu reprezentata de cateva motoare aruncate intr-un colt de 10mp in fiecare showroom de 1000mp al celor de la Harley, fara ca cineva sa le promoveze cu drepturi depline. Se pierde cu Buell farmecul Harley asezat pe un cadru de sportiva, exact combinatia potrivita pentru mine si alti cativa, prea putini fata de cata distractie scoteai cu asa motoare.

 

www.flickr.com/photos/tichi

Editat de Tik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
... Se pierde cu Buell farmecul Harley asezat pe un cadru de sportiva, exact combinatia potrivita pentru mine si alti cativa, prea putini fata de cata distractie scoteai cu asa motoare.

 

de acord cu tine :)

Mesaj completat

Saptamana asta am avut ocazia sa testez pornirea la rece.

Cea mai rece zi...cred ca miercuri...mi s-a oprit de 3 ori la pornire. Ca sa nu imi sara careva in cap ca nu stiu sa pornesc motorul sau ca nu respect manualul:

- cheie, buton run, astept 4 secunde sa is faca testele, trag ambreiajul, starter- porneste vioi, ...merg cam 30secunde-1 minut turat, dupa care scade turatia, incepe faza "astmatica" - cu care ma laudam asta vara...-, cand parca da se se opreasca...si chiar se opreste!!! Si asta de 3 ori.

Temperatura afara era undeva in jur de 0 grade - dupa spusele meteorologilor -desi eu nu am vazut picior de gheata.

 

Azi, vineri, destul de cald cand plecai de la servici - dupa ureche as zice ca erau 7-10 grade. Mi se opri iar de 3 ori...

Parca vad ca la iarna o sa umblu cu faclia pe langa Brontozaur sa porneasca - existau pe vremuri masinile camioanele ala vechi Bucegi.Copil fiind, treceam pe langa un garaj dimineata, si imi aduc aminte soferii inghetati si pufaind aburi pe nas, umbland cu faclii pe la motoare..doar doar or porni.

 

Una peste alta, imi place in continuare fierotenia- imi da senzatie de siguranta - azi prinsei ceva vant in timp ce eram inclinat in rondurile de la unirea de la fantani si dupa aia la alba-iulia ...vreau sa zic ca nu se clinteste.

 

Echipament

Tot caut o pereche de cizme de politist american motorizat, pana la genunchi - am gasit pe net, dar aia au marimi cam ciudate si mi-e teama sa nu imi iau tzeapa ( la aceeasi marime, au 3 sau 5 forme, normal, lat, stramt in functie de forma talpii). Pana una alta, mi-am luat o pereche de bocanci de muncitor in constructii, Caterpillar, pana la glezna: piele groasa, zdravana, varf de metal, talpa de metal, rezistenta la ulei, acizi, curent electric ( asa s-a nimerit, nu intelegeti de aici ca e pericol de electrocutare cand merg cu Harley-ul).Tzaranesti, solizi si cinstiti, se potrivesc de minune cu Harley-ul.

Daca auziti pe undeva de cizme inalte, da-ti-mi de stire.

 

Am reusit sa merg cu casca open face pe vremea asta - folosesc o masca de neopren de la Held, pe care am mai cusut niste bucati de polar in dreptul obrajilor.Eu mai fumez pe motor, asa ca am facut o mica fanta in deptul gurii, in masca sa pot baga tigara ... starnesc uneori niste reactii asa amuzante cu tigara iesind din masca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un topic exceptional.., imi vine sa sar de la calculator sa merg la o reprezentanta Harley si dupa ce cumpar-fur motocicleta sa fug in lume si sa ma plimb la infinit! Repet, un topic cum de mult timp nu am mai citit.., mulat dupa sufletul meu! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

le zice bine ddmkro.

 

ma bucur cand vad motociclisti mergand inca pe vremea asta. anu trecut si eu am mers pana in decembrie, dar parca vremea a fost mai blanda si nu batea criza pe la usi :)

 

anu asta a fost subtire. mai ales ca am primit si masina de la firma, si cum calu de dar nu se cauta in dinti, in bucuresti am abuzat cat am putut de el. iar motoru la folosit in ture, pe la bulgari, pe la greci, pe la sarmisegetuza. etc :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce Harley Davidson - o alta optica

-------------------------------------------

 

Exista o oarecare asemanare intre rock si HD.

 

Nu cred ca am inteles cu adevarat conceptul de rock decat dupa ce am intrat in capitalism.Dupa ce am "gustat" societatea de consum.

Pe vremea comunismului, aveam alte coordonate, alt sistem de referinta. Am iubit punk-ul din reflex - si poate ptr rezultatele pe care le genera - lumea buna

il repudia, se speria de el, scuipa scarbita. Probabil ptr asta l-am placut la inceput.In perioada de adolescenta, cand toti pustii se revolta, am ales rock-ul si punkul ptr ca era diferit - cred ca si in Ghana se revolta pustii in adolescenta, s-ar putea sa fie ceva scris in gene.

Dar asta nu inseamna ca l-am si inteles atunci. NU aveam cum.

Nu aveam cum sa inteleg revolta - o simteam la nivel teoretic, da, dar cum sa inteleg o revolta impotriva unui sistem pe care nu il traisem, nu il experimentasem ?

Cum dumnezeu sa inteleg revolta impotriva surplusului de produse, a fericirii vandute la taraba, a politicii LOR,

cand nu traisem asa ceva ? Cum sa inteleg asa ceva cand noi ne DOREAM surplusul asta, politica lor etc ?- fac o paranteza aici - a existat rock si in spatele cortinei de fier, rock sovietic mai ales, despre care am aflat anii trecuti de la Vasile Ernu cu al lui "Nascut in URSS".

A venit si schimbarea de sistem...incet incet am inceput sa experimentez si eu sistemul capitalist.

Ce sa zic, sunt dezamagit.

 

Sistemul capitalist/societate de consum. Noi, acum

----------------------------------------------------------------

Privesc la TV. Reclame. Nu una, nu doua, multe. Toate parca imi transmit - "Cumpara asta si vei fi fericit" si

"A noastra e mai buna, e cea mai buna".Cumpara. Detine. Fericirea inseamna A AVEA.Mai mult inseamna mai bine.

Toti in jurul meu alearga, TREBUIE SA AIBA. Sa aiba mai mult.De ce ? Cine stabileste cat de mult ?

Nu a fi. A fi e perimat. A avea e la ordinea zilei. TREBUIE SA AI.

 

Privesc la TV. Politica. Un joc de copii - tu esti de vina, ba tu esti, scuze gen "mi-a mancat pisica tema", adica

n-am facut nimic din cauza eternei scuze - mostenirea trecutului.

 

Privesc la TV. Filme. Eroul bun salveaza lumea pe ultima suta de metri. Eroul bun e si frumos si bine facut. Eroul bun

se alege cu fata.Fata, e buna rau ( genul ala de fata care in realitate, devine cam curva cu vila si masina bengoasa la scara;

fie ca eufemistic vorbind profesia ei se numeste vedeta, nevasta de milionar sau politician specialist in turism, tot curva ramane.).

Si uneori cu banii.Eroul pozitiv nu are nici o data probleme de constiinta - singurele lui probleme sunt - sa ii

omor cu cutitul sau cu pistolul?.Elicoptere, explozii, tradari si un final fericit.

Aceeasi tema reluata...aceeasi ciorba reincalzita de mii de ori in diferite variatiuni. Dar aceeasi in esenta ei.

Nu mai credem in Mos Craciun dar credem in eroul bun, dezinteresat care salveaza lumea.

 

Privesc la TV. Vedete. E plin de vedete. E plin de talk-showuri. Se vorbeste despre orice. Vorbeste oricine despre orice.

Publicul e atat de semidoct incat "cumpara" orice. Pe vremea mea, cand copiii erau intrebati ce vor sa se faca, majoritatea voiau doctori sau ingineri. Acum vor sa devina vedete si manelisti. Si poate si Gigi.Vor sa devina ca Gigi.

OTV-ul are succes - sa nu faceti o gresala aici, OTV-ul e o televiziune cinstita, poate cea mai cinstita - mizeaza exact pe

ceea ce "cumpara" romanul- romanul ala majoritar, care mai si voteaza. Romanul ala care e mort dupa Libertatea si dupa chestii

sordide. Romanul ala care se bucura pe la spate cand moare capra vecinului. Revistele de scandal au success. La televiziunile care se pretind, echivalentul episoadelor "Elodia 10000000043234" se numesc Talk-showuri "mondene".Adica vin unii si vb despre vedete (...ce o fi aia).Ca s-a scarpinat x in c**. Ca y si-a tras-o cu x. Ca z si-a luat niste pantofi de 5000 de euro siretul...Adica rahaturi. Gunoi de 2 lei. Prostii. Cam ce se vb la metrou sau ce barfesc gospodinele.

Spune ceva despre majoritate, despre sistemul de valori la moda in societate.

 

Privesc la TV. Stiri. Nenorociri. O multime. Si prezentatoare/prezentatorul care mimeaza mila si intelegerea fata de victime.

Ipocrizie la maxim - nenorocirea ta e doar o marfa ptr ei care se vinde bine.

 

Totul merge cursiv, curge parca intr-o singura directie. Haite intregi de oameni, identici, curg in aceeasi directie.

Mi-e frica de unanimitate, mi-e frica de oamenii superficiali. Oamenii de genul asta imping verbul TREBUIE in fata lor:

trebuie sa fii ca noi, altfel esti un paria, trebuie sa ai aceleasi dorinte ca noi, altfel esti un ciudat.Oamenii astia fac razboaie si se dedau la pogromuri.

In jurul meu, parca nimeni nu mai gandeste, toti folosesc clisee/sabloane/etichete.

Pai da, e mai usor sa pui o stampila - inventata de altii - decat sa faci acolo cateva inferente si sa ajungi la o concluzie proprie.

 

Conformismul ptr mine inseamna moarte. Moarte clinica. Traiesti din inertie. Te tin in viata dorinte si valori care nu sunt ale tale -

traiesti prin ochii altora. Traiesti artificial - esti bombardat atat de mult cu o imagine obosita despre fericire, incat incet,

incepi sa cedezi si sa crezi si tu in fericirea asta. Si te trezesti la un moment dat ca daca spui da cand ceilalti o sa spuna nu, e de rau.

Nu mai existi. Esti doar o marfa, un input ptr o cifra statistica. Eu nu vreau sa fiu asa.

 

Am crezut in sistem. Am crezut in eroul bun.Am crezut in fata frumoasa.

Am jucat dupa reguli. Am votat. Am crezut in politicieni. Am crezut in vedete.

Am crezut in analisti.Am cumparat produse. M-am inconjurat de lucruri inutile. Am crezut pe cuvant

pe oameni. Am crezut in Dumnezeu. Am fost la biserica. Am dat tot timpul ce a fost mai bun.

Si am asteptat. Am asteptat in fiecare dimineata sa ma trezesc fericit.

Dar izbavirea nu a venit. Si nici n-o sa vina.

Nu asa. Nu de la alti oameni.

M-am trezit dezamagit. M-am trezit cu o senzatie de sordid si de promiscuu.

M-am trezit mintit si terfelit ca o tarfa de 2 lei. M-am trezit folosit fara acceptul meu.

Nu mai am chef sa ma simt asa.

 

Si aici a venit intelegerea revoltei din rock/punk. Am inteles de ce se revoltau unii dintre ei, care e treaba cu societatea de consum, cu superficialitatea, cu ipocrizia, cu libertatea fluturata pe toate gardurile.Abia acum am fost pe aceeasi lungime de unda, am rezonat, ca sa zic asa.

 

Sunt ptr verbul A FI in locul verbului A AVEA. Sunt ptr A FACE in locul lui A SIMULA. Sunt ptr oaia neagra, dar nu ca profesie, nu nicidecum, nu sunt ptr rebel fara cauza, sau rebel prin nascare. Sunt ptr oaia neagra ca mecanism anti-conformism.

 

Asta e unul din motivele ptr care mi-am luat si Harley si il pretuiesc al dracului de mult ( cred ca de fapt e principalul motiv).

Ca e altcumva. Ca iese din obisnuit.Ca e neconform cu standardele actuale.Ca nu imi promite nimic bun - sau cel putin nimic cuantificabil.

Tin la Harley ptr ca lumea zice ca e prost ( cine e "lumea" ca sa stie si mai ales cine stabileste ce insemna "prost" ? Io macar am curajul sa experimentez). Cu cat zic mai multi chestia asta, cu atat tin mai mult la el.

 

Sa ne auzim cu bine

Sunt in asentimentul tau cu tot ceea ce ai spus, insa nu inteleg alegerea Harley-ului ca motocicleta care iese din tipar.., dimpotriva, este o marca mai mult decat comerciala, foarte scumpa si odata cu achizitionarea ei iti cumperi si o imagine tip, sa zic asa, este un antagonism perfect intre ce ai spus mai sus si faptul ca ti-ai luat un Harley! Ai contribuit din plin la consumismul pe care se pare ca il detesti, in ceea ce ma priveste voi opta mai tarziu pt un Harley vechi ( asta pt ca Indian-ul e greu de gasit)) si dintre cele mai ieftine! Jean

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt in asentimentul tau cu tot ceea ce ai spus, insa nu inteleg alegerea Harley-ului ca motocicleta care iese din tipar.., dimpotriva, este o marca mai mult decat comerciala, foarte scumpa si odata cu achizitionarea ei iti cumperi si o imagine tip, sa zic asa, este un antagonism perfect intre ce ai spus mai sus si faptul ca ti-ai luat un Harley! Ai contribuit din plin la consumismul pe care se pare ca il detesti, in ceea ce ma priveste voi opta mai tarziu pt un Harley vechi ( asta pt ca Indian-ul e greu de gasit)) si dintre cele mai ieftine! Jean

 

Pai este neobisnuita ... este arhaica tehnic, si asta din nascare nu din imitatie, ca la japoneze. E adevarat ca "inghetarea" asta tehnica, arhaismul, e mai mult decat intentionat - e evident ca nu e mare lucru, nici macar ptr americani sa vina cu solutii tehnice moderne - vezi Buell- dar vine ca mostenire, e din familie. Motor v2 la 45, cursa lunga fara arbore de echilibrare ?...Mai face careva asa ceva ? :P

 

Acum legat de consumism...din pacate sunt vinovat de ceea ce spui, fie ca imi place sau nu. Mi-am cumparat Harley, care in cliseul obisnuit, este cumparat in zilele noastre nu de ingeri ai iadului, nu de bandios sau pagans, rebeli fara cauza, ci de executivi, avocati, patroni, patronasi, etc. Adica de niste prefacuti, niste plictisiti de viata care nu mai situ ce sa faca cu banii, cum sa isi impresioneze prietenii. Niste motocicilisti de duminica, ingamfati, vai mama lor, care abia se tin in sa, da' fac pe desteptii. Poate ca asa e, poate ca nu. Ca orice cliseu, pacatuieste prin faptul ca e o generalizare mult prea facila.

In opinia mea, doar Dumnezeu are dreptul sa faca generalizari. Suna cunoscute cliseele ? Romanii sunt lenesi si hoti...Englezii sunt seci..Moldovenii sunt rai, betivi si hoti, ardelenii sunt inceti la minte...toate femeile sunt curve, studentii sunt niste golani si paraziti...etc

 

Din pacate lumea in care traim e imperfecta - orice alegere as fi facut ptr orice motor de serie, m-ar putea acuza de conformism fata de valorile promovate de o firma sau alta. Fiecare firma serioasa, fie ca face gogosi, navete spatiale,ace brice si carice, isi face reclama si unele, daca nu toate, iti vand iluzii, mai ales iluzia ca vei fi fericit daca le cumperi produsul.

 

Si eu am cumparat odata cu Harley-ul (poate chiar si de asta) o legenda, un cliseu in care firma mama investeste la greu.

Dar n-am avut de ales prea mult...Triumph Bonneville ... l-as fi luat ca imi place, daca nu aflam ca au simtit nevoia sa puna ca ornamente pe el carburatoare false si tuburi de tije impingatoare false !!! M-am simtit ofensat de potlogaria asta ieftina, de imagine - daca o faceau chinezii, mai treaca mearga, dar ditamai firma engleza,cu traditie ?!? Brusc am simtit ca nu mi se mai adreseaza mie, ptr ca stiu cum arata un carburator si stiu ca in spatele formei trebuie sa se ascunda o functie.

La fel am patit si cu japonezele - choppere, cruisere. Sunt de parere ca japonezii fac unele dintre cele mai bune motociclete, la un pret foarte corect.Banii pe care ii dai, se cuantifica corect in functie - capi putere, fiabilitate, calitate, isi indeplinesc cu pertinenta scopul promis. Asta daca nu luam in calcul chopperele/cruiserele.

Aripioare de racire false ? Vibratii induse intentionat ? ...jignitor ptr mine.

Asa ca am ramas la escrocul cel mai cinstit ptr mine - Harley.

 

Judeca-ma, dar judeca-ma dupa ceea ce sunt,nu dupa ceea ce sunt altii care au aceeasi marca de motor.

Mi-am luat Harley, da, sunt bucuros si fericit de asta, si sunt si mandru de chestia asta, dar nu o sa dai de mine la McDonald's-ul de la Romana, in zile cu soare, sau plimband pipitze la sosea. In ciuda tutror preconceptiilor legate de Harley, legate de consumism, promit aici, daca mai este cazul, ca o sa il folosesc ca pe o motocicleta, si nu ca pe un obiect de cult si nici ca aspirator de fraieri si de gagici.

 

Miki

Mesaj completat

le zice bine ddmkro.

 

ma bucur cand vad motociclisti mergand inca pe vremea asta. anu trecut si eu am mers pana in decembrie, dar parca vremea a fost mai blanda si nu batea criza pe la usi :(

 

anu asta a fost subtire. mai ales ca am primit si masina de la firma, si cum calu de dar nu se cauta in dinti, in bucuresti am abuzat cat am putut de el. iar motoru la folosit in ture, pe la bulgari, pe la greci, pe la sarmisegetuza. etc :kiss:

 

Multumesc si bravo ca folosesti cat mai mult motorul.

Si eu ma bucur, sa ma intalnesc acum, pe vremea asta cu alti rataciti..parca chiar simt ceva din fraternitatea aia motociclista, care a cam devenit un mit...amandoi inghetati, pufaind aburi pe nari - cum merge ? frig frate, frig..-cum stai cu aderenta? mmm..cam rupe pe curbe

 

Aici as vrea sa ma bag mai mult in seama. Cu alta ocazie, m-as fi umflat in pene, si as fi zis: ba, ce motociclist adevarat sunt eu ca merg cand majoritatea au bagat motocicletele la iernat... acum nu prea mai sunt asa de convins ca e corect.

Oare e corect ? Uneori mi-e frig, si daca mai prind ploaie sau burnita, mi-e sila pur si simplu sa intru in casa...Poate ca si celalti care nu mai merg acum, nu sunt mai prosti ca motociclisti, ci pur si simplu detesta sa mearga pe vremea asta...

Vreau eu sa ma chinui pe frig, ploaie, ceata ? Treaba mea, alegerea mea, dar sa nu vin dupa aia cu umflari in pene de cat de meserias sunt, ca nu e corect.

 

Mesaj completat

 

Am vorbit pana acum cu preponderenta despre aspecte tehnice legate de Sportster.

E timpul sa dezvalui acum si aspecte sociale pozitive induse de Harley(Nu, nu e vb ca am devenit brusc fermecator si interesant in ochii pitzipoancelor cu craci pana-n gat, care inainte nu dadeau doi bani pe mine :) .N-am devenit, sau n-am observat eu).

 

S-a intamplat ca dupa ce mi-am luat Harley, majoritatea prietenilor motociclisti, sa nu mai fie asa prieteni.

Cica prietenul se cunoaste la nevoie. Si la bucurie as zice eu. Daca la bucuria mea, prietenii mustesc de invidie, ironie, intr-un cuvant nu rezonam, aia nu sunt prieteni.

Citez:

-Gata, ti-ai luat Harley, nu ne mai bagi in seama.(Mmm...nici inainte nu eram extrem de sociabil si bagacios in seama....)

-Sa-l stapanesti sanatos, dar eu nu mi-as lua niciodata Harley, am auzit ca sunt proaste ( de unde ? de la coltul strazii ?...macar eu daca o sa zic asa ceva vreodata, am experienta proprie in spate...)

-Cuuuuum ? Ti s-a stricat senzorul de "low fuel" dupa 2-3 luni ? Mamaaaa, io m-as fi dus si le-as fi "varsat" motorul la usa....ti-am zis io ca sunt proaste...(surpriza, si motoarele se mai strica, chiar in garantie, chiar si japoneze, numai ca parca nu face lumea atata gat)

-E, ti-ai luat Harley, gata, 80-90 maxim ca nu duce mai mult, astea-s facute sa mergi ca la parada.( Nu e deloc asa )

-Eu nu mi-as lua Harley decat dupa 50 de ani, acu' imi place viteza frate, eu sunt cu sportivele (adica vezi doamne, sunt vetust in conceptii )

-E frumos, dar eu n-as fi dat atat pe el, nu merita - haida-de, 10500 de euro,pe ceva original, fata de 8000-9000 o japoneza clona ?!?

-Orice as zice, in care e inclus si cuvantul harley e tratat cu sictir - bine ca ai tu harley si le stii pe toate...

-Ti-ai luat harley ca sa compensezi niste dimensiuni reduse

 

Si fel de fel de "rautacisme" mai mari sau mai mici..de parca brusc am devenit participant involuntar la un concurs barbatesc de "care o are mai mare", pe care nu l-am initiat eu, nu am vrut sa particip si nici nu vreau.

Nu ma masor cu nimeni, nu compar cu nimeni - a mea e mai mare sau mai buna - e doar o motocicleta de care ma bucur ca de o motocicleta - nu imi da sa manac, nu fac sex cu ea, nu imi plateste facturile...doar imi ofera un pic de placere si iluzia ca vita merita traita.

 

Sa ne vedem cu bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu o sa fac referire decat la ultima fraza pentru ca de celelalte nu m-am lovit.

 

am un prieten TDM-ist care dupa 2 cazaturi sta si sa gandeste daca sa reununte sau nu la motociclism.

 

pana la urma ce e mai important: sa te folosesti de motor ca sa iesi din monotonia vietii sau sa stii ca in fiecare seara ajungi intreg acasa?

 

mersul pe motocicleta implica riscuri si cu totii sunt constieti de ele, intr-o mai mica sau mare masura.

 

mi-a mzis ca viata mea e prea monotona ca sa renunt la motor. e sigurul lucru care ma face sa afisez un zambet de la o ureche la celalta. stiu la ce riscuri ma expun cand ma urc in seaua ei dar sunt pregatit sa le infrunt si incerc sa fie mai atent si mai temperat decat sunt la volan.

 

motociclismul e un risc pe care ti-l asumi. daca nu constientizezi asta, ajungi la rubrica de RIP-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ddmkro, esti putin nedrept in ceea ce priveste japonezele.., nu sunt toate japonezele lipsite de suflet, de personalitate, cu plastice multe .., imi displac motocicletele care au mult plastic cu toate ca sunt un fan al confortului. Ca fost detinator de mai multe comuniste am ramas cu o alergie puternica la eventuale defectiuni care pot aparea in exploatarea ei! Motoretele japoneze merita mai mult respect pt ceea ce sunt chiar daca nu au traditie precum cele americane.., personal sunt incantat de Honda Africa Twin, fab 92, pe care o detin in prezent si iti pot spune ca are mai mult fier decat plastic si personalitate poate mai multa decat alte modele legendare de la marci cu o veche traditie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

mersul pe motocicleta implica riscuri si cu totii sunt constieti de ele, intr-o mai mica sau mare masura.

mi-a mzis ca viata mea e prea monotona ca sa renunt la motor. e sigurul lucru care ma face sa afisez un zambet de la o ureche la celalta. stiu la ce riscuri ma expun cand ma urc in seaua ei dar sunt pregatit sa le infrunt si incerc sa fie mai atent si mai temperat decat sunt la volan.

motociclismul e un risc pe care ti-l asumi. daca nu constientizezi asta, ajungi la rubrica de RIP-uri

 

Suntem pe aceeasi lungime de unda :)

 

Mesaj completat

Ddmkro, esti putin nedrept in ceea ce priveste japonezele.., nu sunt toate japonezele lipsite de suflet, de personalitate, cu plastice multe .., imi displac motocicletele care au mult plastic cu toate ca sunt un fan al confortului. Ca fost detinator de mai multe comuniste am ramas cu o alergie puternica la eventuale defectiuni care pot aparea in exploatarea ei! Motoretele japoneze merita mai mult respect pt ceea ce sunt chiar daca nu au traditie precum cele americane.., personal sunt incantat de Honda Africa Twin, fab 92, pe care o detin in prezent si iti pot spune ca are mai mult fier decat plastic si personalitate poate mai multa decat alte modele legendare de la marci cu o veche traditie!

 

Cred ca m-am facut inteles gresit. Departe de mine sa condamn japonezele - fara japonezi, am avea probabil si acum motoare care curg, se strica peste 100 de km, nu prind mai mult de 150km la ora, au un cadru de 2 lei, frane proaste, si nu poti pleca la un drum mai lung fara sa iti iei cu tine inca un motor demontat.

In opinia mea, japonezii au fixat si detin standardul de fiabilitate, calitate si pret onest.Rolul si valoarea japonezilor - mai ales Honda - sunt de necontestat - o spune istoria moto, nu eu.Japonezii i-au obligat pe toti ceilalti producatori moto sa iasa din automultumire si anacronism, si sa ofere produse de calitate. Au ridicat brusc stacheta.Si din asta am avut si avem toti de castigat.

Arigato gozaimasu, Soichiro-san ! ( Multumesc mult domnule Soichiro)

 

Acum revenind brusc la segmentul chopper/cruiser, am o banuiala ca chopperele/cruiserele japoneze sunt cu ceva categorii in sus la capitolul fiabilitate, seriozitate de fabricatie, pret. La choppere/cruisere, pe langa functie, pe langa aspecte strict masurabile - putere, cuplu, interval de service, fiabilitate, mai este si povestea, care ocupa destul de mult in preferintele oamenilor ptr tipul asta de motociclete.

Daca la americani, povestea condimentata cu legende inventate sau nu, este mai mult sau mai putin adevarata - ei fac 2 in V la 45 de la inceputul secolului 20, exista si o justificare tehnica "de ce asa ?", la japonezi, singura justificare este banul - hai sa facem si noi choppere, ca e piata in america la tipul asta de motoare. Hai sa luam si noi o halca din piata (a-propos de "consumismul" Harley ... ).

Ce prefera americanii ? Sau ce e ala chopper-cruiser si-au zis japonezii? Pai o motocicleta cu sa joasa si coarne ridicate. Buuuun, in prima faza chiar au facut asa ceva !!! Motoare standard - un cilindru, 2 sau 4 in linie, rezervor lacrima si sa joasa. In anii 70-80 au dat chix masiv cu kitsch-uri de genul asta.

Dupa care, s-au reorientat - nu dom'le trebuie motor in V, V2 . Bun, au facut si asta, numai ca pedanti tehnic, au facut multe motoare racite cu apa si cu radiatoare masive. Iarasi, chix printre consumatorii de chopper/cruiser ptr ca nu semanau cu ideea traditionala de chopper/cruiser - 2 in V racit cu aer.

Ok, au inceput baietii sa restilizeze motoarele, sa "grefeze" aripioare de racire masive pe cilindrii raciti cu apa si sa adauge radiatoare mascate. De ce ? Ptr ca voiau sa se conformeze unei imaginii, dar functia sa fie mai buna decat la imaginea la care se raportau.

 

Fac o analogie aici - imi place pielea, imi plac pantalonii, bocancii/cizmele, manusile de piele. Am vazut ca exista piele ecologica foarte apropiata ca si infatisare de pielea naturala - si poate cu anumite functii peste - mai usoara, mai facil de curatit, poate nu cu aceeasi rezistenta la abraziune. Totusi, nu o sa port niciodata linoleum/plastic pe mine cu pretentia ca este piele. E stupid, nedrept, incorect, e o prefacatorie la mijloc, si cand zic asta, ma raportez strict la mine insumi - e ca si cum m-as masturba ...daca imi place pielea, port piele.

Psihologic ( mi-a explicat un amic ), treaba asta cu preferinta ptr piele, ca si alte preferinte cum ar fi vanatoarea si pescuitul la barbati in zilele noastre, ar fi o mostenire ancestrala, din vremurile barabtilor-vanatori, cand singurele haine erau pieile de animale.

 

Revenind, intelegi unde bat cu chopperele/cruiserele japoneze ? La japonezi geneza chopperelor inseamna imitatie/copiere/clonare, iar scopul e de a castiga mai multi bani. La Harley macar geneza e cinstita, e a lor, are o justificare tehnica. Acum, exista oameni ptr care nu conteaza treaba cu imitatia, pot trai cu ea. Foarte bine, e alegerea lor. Nu simt tosui impulsul brusc de a-i repsecta ptr asta. Asa sunt eu.

Alegerea mea e sa iau originalul. Ca si pielea, si originalul vine cu niste dezavantaje, pe care le accept. Cat timp, si cat de departe o sa merg cu acceptarea, ramane de vazut - poate ca intr-o zi o sa imi vina brusc sila de atatea dezavantaje si o sa imi bag picioarele. Sau poate ca nu. Cine poate sti ? ... Om vedea.

 

Legat acum de tipuri/stiluri de motoare ... fiecare cu ale lui.

Vitezane ? e un spectacol extraordinar sa privesc niste vitezane pe curbe luate de meseriasi cu genunchiul la pamant. Este balet pe doua roti

Touring/adventure ? Respect ptr baietii aia cu bagaje si cutii care merg 'jdemii de km si vad mai mult de cat o sa vad eu intr-o viata. Ploaie, ninsoare, drumuri desfundate...ei merg, si merg, si merg, ca iepurasul Duracell. Pot sa nu-i admir ? ...

Motocross/enduro - meserie curata, nervi si muschi de otel, rezistenta fizica si psihica extrema, doza de nebunie. Si totul facut in cadru organizat, nu pe strazi. Din nou respect

Supermoto ? Golanii motociclismului, si nu in sens negativ. Wheelie, stoppie, curbe luate cu slide-out, o triaire eterna a nebuniilor tineretii. Care dintre noi poate sa spuna ca nu a mai incalcat legea din cand in cand ? ...

Vintage/classic - frumoase de privit, si ptr unii interesant de condus. De aici a pornit totul.

 

Daca as avea bani suficienti, si un loc unde sa le tin, mi-as lua cel putin 2-3 bucati din fiecare categorie. Nu exista motocicleta cea mai buna absolut. Fiecare are plusuri si minusuri.

Nu sunt un fan a chopperelor, intelegand prin asta un tip cu ochelari de cal care vede choppere sau nimic. Mie imi plac motocicletele in general. Se intampla ca acum am un Harley.

Peste X ani o sa am probabil altceva. Nimic nu e etern.

 

Asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ddmkro, este o placere pt mine sa-ti citesc posturile! Poate ne vom cunoaste la o bere si o conversatie buna. De aceeasi parere sunt si eu, fiecare motocicleta are farmecul ei! Punct. Mi-ar placea sa am pt fiecare model si clasa moto o viata separata pt a ma satura de fiecare in parte! Acum sunt la enduro-touring dar intentionez sa ma pensionez pe un chooper!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ddmkro, este o placere pt mine sa-ti citesc posturile! Poate ne vom cunoaste la o bere si o conversatie buna. De aceeasi parere sunt si eu, fiecare motocicleta are farmecul ei! Punct. Mi-ar placea sa am pt fiecare model si clasa moto o viata separata pt a ma satura de fiecare in parte! Acum sunt la enduro-touring dar intentionez sa ma pensionez pe un chooper!

 

Multumesc ptr aprecieri. Observ ca dincolo de diferentele dintre motoarele actuale, alte diferente mari nu prea sunt intre noi.

Mesaj completat

Motorul inca se misca, culmea.

Treaba aia cu opritul din cand in cand la prima pornire, cu motorul rece, pare sa aiba legatura cu benzina. Nu mi s-a mai intamplat in ultimul timp.

O diferenta interesanta fata de GSR, cand e rece afara ( GSR = 4 in linie, racire cu lichid):

Cand plecam dimineata cu Suzuki-ul,pe vreme rece - nu am plecat niciodata sub 21 de grade temperatura motorului ( asta era minimul minimului ca sa afiseze ceva pe display-ul de temp)- primii km mergeam foarte precaut ptr ca se simtea motorul aiurea- atat ca motor-transmisie, cat si ca ciclistica - parca era totul dezechilibrat, dezaxat, greoi.

La Harley parca e mult mai "miserupista" treaba - pornesc motorul, astept sa se stabilizeze turatia - bag o tigara in timp ce ma uit la ce a ajuns lumea, domnule - ma urc si am sters-o. Nu se simte nicicum mai aiurea decat se simte in mod normal.

 

Per ansamblu, e ok la momentul asta.

Probleme pana la momentul asta:

- senzorul de low fuel "dus" si schimbat in garantie

- mici pete de rugina pe crom, pe spite la locurile de imbinare ( unde se insurubeaza ). Am mai curatit din ele cu WD40 din cand in cand, dar trebuie facuta regulat treaba asta.

- garnitura de la capacul culbutorilor de la cilindrul din spate "plange" un pic. Adica se aduna un pic de ulei ( nu picura), doar musteste.

 

Adica nimicuri. La cat de prost e cotat HD in lumea motociclistica, sunt multumit ca nu s-a dezintegrat si isi face treaba ca motocicleta.

 

 

Mesaj completat

Azi cazui - nu, nu la examen, nu pe scari cu pianul, ci cu motorul. Cu Sportsterul.

 

6:30 dimineata, atmosfera de iad -intuneric, apa pe jos, mazga? ( nu sunt sigur...), ceata...

Unirea, la fantani, sensul spre Casa Poporului. Eram pe banda 1 din 3, al doilea ( proasta alegere banda 1 colo, ptr ca se fac 2 benzi din 3, dar nu putui sa manevrez printre masini -era si alunecos, si stramt).

Verde, ala din fata accelereaza, trece intersectia, dupa care pe trecerea de pietoni( aia care face legatura cu statia tramvaiului 32) cineva pune piciorul pe trecere, frana brusca ala din fata, derapeaza un pic, frana brusca si eu...pierdut aderenta fata-> varsat pe jos, cam cu incetinitorul - pusei picioarele jos, dar fu atat de alunecos incat ma "rascaiai" si picai cu picoarele in sus, ca o baba in filmele mute din anii 30.

 

Am ridicat-o destul de usor, in claxoanele vesele si incurajatoare ale celorlalti participanti la trafic. ( Ma si ratzoii la unul- zic, vino ba si ajuta-ma daca tot vrei sa faci ceva, nu doar ma claxona... La perspectiva de a ma ajuta, o lasa mai moale cu claxonatul si trecu "printre" mine si trotuar)

Daune - am aruncat doar o privire - :

- oglinda stanga zgariata un pic si desurubata

- protectie motor stanga zgariata

- semnalizator stanga spate zgariat si atarnand. Pare doar ca e desprins din surub, si surubul de prindere indoit

- orgoliul - neatins ca de obicei ;)

- eu - intreg, cred ca ma lovii usor de tot la un genunchi..dar am vb destul de spre mine, sa vb acum si despre Harley :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai grija, omule. Tine distanta de 2 secunde fata de ala din fata si exerseaza franari, in special daca mergi, ca multi altii, pe vremea asta. Eu, recunosc, n-as iesi fara ABS :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai grija, omule. Tine distanta de 2 secunde fata de ala din fata si exerseaza franari, in special daca mergi, ca multi altii, pe vremea asta. Eu, recunosc, n-as iesi fara ABS :alcy:

 

Sunt vinovat, recunosc... e mai greu sa tin 2 secunde distanta in oras, in coloana. Pur si simplu nu e practic...

O masina medie are 4-4,5 metri.

la 50 km/h faci cam 13,8 metri/sec. 2 secunde ar insemna 27 metri distanta -> spatiu de 4 - 5 masini in Bucuresti

la 30 km/h faci cam 8,3 metri/sec. 2 secunde = 16,6 metri distanta -> spatiu de 3-4 masini in Bucuresti

Probabil stii si tu ce inseamna spatiu liber lasat in fata ta, in Bucuresti: invitatie sa iti "sara" in fata, sa ocupe spatiu ala liber. E o lege a naturii aproape :bow: ...orice spatiu liber e o invitatie sa fie ocupat. Ceilalti "traficanti" aproape ca se simt obligati sa il ocupe.

 

Nu cred ca m-ar fi salvat ABS-ul de incidente - in cel mai bun caz nu as fi picat, dar m-as fi infipt in fundul aluia din fata.

Trecui si azi pe acolo, zona aia e o zona care colecteaza apa -> colecteaza probabil si mizerie, uleiuri, adica e destul de alunecoasa. Deci, chestia pe care as fi putut sa o fac mai bine, ar fi fost sa fac tot posibilul sa ma pozitionez pe banda 2-a ( nu colecteaza asa multa apa, vizibilitatea e mai buna)

 

Trebuie sa mai exersez franarile, de acord. Deocamdata franez preponderent cu fata, invatat de la GSR ( n-am avut niciodata finete in frana spate, si rupeam aderenta repede, am intrat o data intr-un voblaj...ca am eliberat frana spate pe blocare, in loc sa o tin blocata... ).

 

Oricum, zilele astea, cea mai riscanta treaba nu e vremea sau drumurile...sunt soferii. Multi soferi ocazionali au fost fortati de greva la metrou sa foloseasca masina, si sunt multi vai mama lor - le transmit pe aceasta cale metrorecshilor foarte multa carne cu ocazia grevei, mama lor de nesimtiti...25% marire plus siguranta zilei de maine...sa vina ei sa lucreze la patron sa vada ce inseamna marire de 25% in perioada de criza, basca nesiguranta zilei de maine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HOG ( Harley Owner's Group) si experienta mea cu ei

---------------------------------------------------------------

Cand iti cumperi motor nou, esti inscris automat in HOG

Si in Romania exista HOG, si mai fac din cand in cand iesiri. La inceput am fost susceptibil - ce incredere sa am intr-un grup de oameni care sunt legati doar de dreptul de proprietate ? Parerea mea e ca daca nu te intalnesc pe strada, degeaba imi arati o hartie de proprietate, ca nu esti motorist ptr mine.

Pana la urma mi-am calcat pe orgoliu si am mers o data - mi-am zis,poate am ocazia sa intalnesc pe cineva pasionat, ca si mine. Parerea traditionala despre detinatorii de HD, este ca sunt niste ingamfati, plictisiti de viata,, cu bani multi, care zic ceva de genul -" care e cea mai scumpa motocicleta de pe aici si pe care o stie tot prostul ? HD ? De asta imi iau."

Ce sa zic, mi-au cam confirmat preconceptia asta. Poate am nimerit eu intr-o zi proasta ? ... Grup eterogen, oamenii nu din cale afara de prietenosi sau politicosi. Fite. Multe fite. Duhnea a figuri si mai putin a motociclism.

 

Intalnirea cu ei

Poate are si un aspect social, nu stiu, dar HOG-ii cu motoare mai ieftinache ( sportster-e) au venit primii si parca erau mai normali, mai abordabili. S-au prezentat, au fost politicosi. Restul au venit mai tarziu - vorba aia, oamenii importanti se lasa asteptati.

Trebuia sa mergem la Cheia - eu stiam ce insemna Cheia de la GSR: distractie, curbe luate cu genunchiul la pamant, motor urland intre 9000-12000 ture, sport, adrenalina. Si un imens sentiment de satisfactie dupa. Asa ca am icnercat sa ma pregates...mi-am reglat amortizoarele, presiunea in pneuri - ma si gandeam, mamaaa, sa vezi senzatie, daca cu o sportiva e normal sa te dai pe curbe, ca de aia e facuta, sa vezi cu Harley-ul ce challenging si fun e ... O laie...s-a mers cu 30-40 la ora, in grup...mergeam cu o mana la un moment dat... fu**ing shit imi ziceam, oamenii astia merg la Cheia doar ca sa zica si ei ca au fost la Cheia, dar rateaza toata distractia. La intoarcere, am cerut permisiunea sa ma despart de grup -si cu mine s-au mai despartit un tip cu un Buell si un tip cu un V-ROD ( nu stiu ce model). Este fun si cu Harley-ul pe curbe... Numa' sa te duci cu oamenii potriviti ;)

In total, m-am despartit de vreo 2 ori de grup ca sa ii dau un pic gaz si sa raman si cu altceva decat figuri/fite/discutii despre bani/averi. Se pare ca limita e doar o data - adica doar o singura data "ai voie" sa te desparti de grup si sa te dai in stilul tau, ptr ca am generat ceva animozitati.

 

Salut! S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea.

Am citit despre reaciile tale vis-a-vis de HOG. Mi-a venit sa rad, ptr ca si eu am facut parte din "organizatie".

Eu am apucat sa merg cu HOG-ii la cateva drumuri lungi ( Balaton, Faak am See, etc). Marea majoritate sunt super baieti, si chiar adevarati riders. Exista si posesori de Harley care scot acaretul numai ptr o cafea, dar astia sunt mai putini.

Harley-ul nu este o motocicleta de "actiune". Este ptr plimbari linistite, in care poti admira peisajele. Am si eu cateva povesti amuzante de pe vremea cand mergeam cu HOG-ii dar nu vreau sa le stric reputatia. Marea majoritate mai au cate un motor in garaj, si nu e tot un chopper. Daca te obisnuiesti cu mersul in grup, o sa ti se para ok, dar nu vei putea sa faci tu regulile jocului avand in vedere ca esti nou-nout. Unde-s multi exista si multe pareri si opinii.

Bafta!!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! S-o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea.

Am citit despre reaciile tale vis-a-vis de HOG. Mi-a venit sa rad, ptr ca si eu am facut parte din "organizatie".

Eu am apucat sa merg cu HOG-ii la cateva drumuri lungi ( Balaton, Faak am See, etc). Marea majoritate sunt super baieti, si chiar adevarati riders. Exista si posesori de Harley care scot acaretul numai ptr o cafea, dar astia sunt mai putini.

Harley-ul nu este o motocicleta de "actiune". Este ptr plimbari linistite, in care poti admira peisajele. Am si eu cateva povesti amuzante de pe vremea cand mergeam cu HOG-ii dar nu vreau sa le stric reputatia. Marea majoritate mai au cate un motor in garaj, si nu e tot un chopper. Daca te obisnuiesti cu mersul in grup, o sa ti se para ok, dar nu vei putea sa faci tu regulile jocului avand in vedere ca esti nou-nout. Unde-s multi exista si multe pareri si opinii.

Bafta!!!!!!!!!

 

Merci de urari.

As fi vrut sa termin cu chestiile astea despre HOG...Am facut o gresala elementara :

HOG = Harley Owner's Group. Adica grupul detinatorilor/posesorilor/ care au acte pe un Harley, si atat.

Ce te califica sa faci parte din HOG ? Competente harley-stice speciale? Pasiunea ptr Harley ? Faptul ca iti place sa mergi pe un Harley ?

Nu. Un act. Un drept de proprietate. Care se dobandeste cu bani.

Acum las la latitudinea fiecaruia sa judece cat are de a face asta cu motociclismul si cat nu.Eu unul m-am fript.

Destul cu HOG-ul - cine vrea sa isi ia Harley ca sa faca parte din HOG, sa o faca.

 

Despre mersul in grup

Cred ca, cu cat grupul e mai mare, cu atat se dilueaza placerea motocilismului.Cu cat devine grupul mai mare, cu atat responsabilitatea individuala, riscul, luatul vietii in piept, se dilueaza, creste conforul psihic. Si se ajunge la ceva asemanator cu mersul cu masina: ai tot timpul unu-doi deschizatori si un "tail-gunner" care stie sa tina spatele...Dupa un timp nu prea iti mai pasa - esti mai asigurat decat daca ai merge singur, nu ai cine stie ce libertate, faci ce fac ceilalti si cam asta e. Nu prea te mai bazezi pe tine,pe instinctele si simturile tale. Ceea ce era initial o experienta individuala, barbateasca, o vodca tare, un AC/DC o autodepasire, devine un Cico, un Spice Girls si o autoindulgenta.

 

 

Cele mai frumoase experiente cu mers in grup, sau pseudo grup, au fost cand am plecat singur. Pe vreme nepotrivita.Pe vreme frumoasa e greu sa alegi graul de neghina.

Si m-am intalnit pe drum cu alti semeni pe 2 roti . Si am mers un timp impreuna. Ne-am respectat fara sa ne fi cunoscut in prealablil. Nu ne-am mai vazut niciodata de atunci. Si nu e nici un regret la mijloc.

Ai avut vreodata senzatia ca te cunosti cu cineva dintotdeauna, fara sa te fi vazut vreodata pana atunci ? Ei, senzatia asta am tot avut-o...cand m-am intalnit cu necunoscuti, la drum lung, pe vreme rea.

A fost inaltator si cavaleresc.Nu a contat ce motor avea fiecare, cati cai cat a costat. Nu. A contat doar experienta la care am fost toti partasi, nu calculat ci prin voia soartei.

 

 

Mesaj completat

Inca imi place porcul de Sportster...cum grohaie la ralanti sub mine: groh-groh...groh-groh-groh...sau cum urla cand deschid gazul. Chiar arata murdar ca un porc zilele astea - de la ceata, de la ploaie...

Ma gandesc acum, daca as mai suporta o japoneza 4-in-linie...cu zumzaitul caracteristic de motor electric..? Oare cum o mai fi ?...Cred ca destul de fad, fara vibratii...ca un guvern de tehnocrati - inca sunt sub impresia dezbaterii intre candidatii la presedentie, de acolo termenii astia ;)

Editat de ddmkro
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, urmăresc topicul cu mare plăcere, rezonez cu aproape tot ce scrie ddmkro Âşi nu în ultimul rănd savurez fraze inteligent scrise Âşi legate una de alta, fără greÂşeli de scriere, lucru din ce în ce mai rar pe acest forum...

 

Vreau să spun că din întâmplare m-am nimerit alături de un grup de aprox 5-600 de motocicliÂşti(!) maghiari, ce veneau de la Deva înspre Arad (ceva acțiune umanitară, nu mai Âştiu), la vremea aceea având CB-ul 450.A fost cea mai miÂşto experiență a mea de mers în grup (desigur organizat, cu deschizători de drum, moto de poliție în față Âş.a.m.d.).

 

Legătura cu topicul fiind mersul, în grup în acest caz în cel mai civilizat mod posibil, în două Âşiruri intercalate, cu viteză de croazieră de 80 km/h.

 

A doua legătură cu topicul este că majoritatea erau Harley-uri :) , în orice caz procentul era cam de 60-70%... Âşi din când în când mai depăÂşeau...revin, grupul era super disciplinat, chiar Âşi aceste depăÂşiri înscriindu-se într-un fel de rupere controlată de ritm, fiecare intra înapoi în coloană disciplinat...

 

Eee, cănd eÂşti depăÂşit de un Harley Panhead customizat, înțelegi care-i jazz-ul cu motoarele astea, pur Âşi simplu îmi striveau pieptul doar trecând pe lângă mine... Singura mea consolare e că aveam pintenii primiți de la o prietenă din S. Dakota, obiecte la care unu călare pe un HD se zgâia intens...Vreau să menționez că liderii de grup erau vro 3-4 Jawa, CZ, nu Âştiu exact, super puse la punct Âşi în stare 100% originală.

 

Multe urări de bine tuturor Âşi aveți grijă de voi!

Mesaj completat

Aaaaaa, uitasem... când eram pe coama podului de la PăuliÂş Âşi în fața mea coloana era cam de 2 km Âşi în spate cam tot aÂşa, eee faza asta nu o poți înlocui cu nimic ;) !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bandit, ar fi chiar haios sa ne spui o povestioara, pana la urma cu ce ar deranja, poate doar niste orgolii ranite.., eu imi aduc aminte cu multi draci, sa fie cativa ani, eram pe ditamai sport-touringul prin Moldova si am intalnit cateva Harley cu nr de Rumunia pe care i-am salutat si nu mi-au intors salutul nici cu o privire sau un du-te dreakului! Am oftica pe choperisti pt ca atata suferinta de sine rar mi-a fost dat sa vad la alte clase motorizate! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...