ddmkro Postat Ianuarie 5, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2010 ai mai pornit brontozaurul? Da. L-am mai pornit fix dupa prima zapada, pe 19 decembrie. A pornit fara probleme, l-am lasat sa mearga vreo jumatate de ora - abia dupa un sfert de ora - douazeci de minute a ajuns chiulasa pe la vreo suta de grade - testat prin metoda scuipatului. Brontozaurul "bodoganea" intr-o parte, aia cu tobele, cu capra sau cu ce naibii or fi fost bubuiau si "trompetzeau" pe langa. Dupa aia l-am invelit in 2 huse - aia de la HD ca sa fie, si una heavy-weight pe deasupra, de iarna. Imi trecuse prin cap intr-un moment de slabiciune psihica sa ii invelesc fiecare roata in folie de plastic, dar mi-a trecut - n-are ce dracu' sa se intample. Cel mult o sa ii pice cromul de pe spite si jenti. Nu stiu daca am spus aici povestea gecii pe care o am acum. Am o geaca cu aspect vintage - adica arata uzata, decolorata, dar nu e pe bune, e din "styling".Motivele ptr care am ales-o nu sunt neaparat ptr ca sunt fan infocat Johnny din The Wild One. Prima mea geaca adevarata a fost una de sport-strada - rosu cu alb si negru. Culori vii, piele de calitate.Dupa o tura cu ea era plina de gaze si mizerii care se vedeau mai ales pe partea alba. Am curatit-o o data, de doua ori, dar pana cand ? Ca sa nu mai spun ca se rosese la umeri in locurile in care purtasem rucsacul. Pana la urma ajunsesem sa nu mai vad partile bune din geaca ci numai rosaturile si mizeriile de pe ea. Asa ca am zis - domne, imi iau o geaca cu aspect de uzat/folosit ca sa nu mai am probleme de astea - sa ma zgaiesc in fiecare zi la orice pata de mizerie, la orice zagrietura sau riz. Pana acum e un mariaj bun - m-am linistit, mi se rupe de rosaturi, mizerie si alte alea. O mai curat cand e vreme rea si nu am ce face. Asa si cu Brontozaurul - da-l dracu', daca e sa rugineasca, macar s-o faca mai repede, sa scap de o grija, ca sa nu mai stau sa ma uit la fiecare pata in parte...Important e sa nu ma lase in drum si sa ma simt bine cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Ianuarie 5, 2010 Share Postat Ianuarie 5, 2010 Poate ca neregulariatea la HD (V-twin la 45*, cu bielele pe acelasi maneton) vine din urmatoarea secventa: 1. Admisie cil. 1 2. Dupa 45* incepe admisia la cil.2 3. Compresie cil 1 la 180* dupa momentul 1. 4. Compresie cil 2 la 180* dupa momentul 2 si 45* dupa momentul 3 5. Scanteie cil 1, dupa terminarea compresiei 6. Scanteie cil 2, la 45* dupa momentul 5. 7. Detenta cil 1 8. Detenta cil 2, la 45* dupa momentul 7 9. Evacuare cil 1 10. Evacuare cil 2 Si ciclul se reia. Se observa ca intre cele 2 scantei ambielajul se roteste doar 45*, dupa care urmeaza o lunga perioada fara zgomot. Motorul functioneaza aproape ca un monocilindru - si de aici vin si vibratiile caracteristice atat HD-ului, cat si monocilindrelor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Ianuarie 5, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2010 Poate ca neregulariatea la HD (V-twin la 45*, cu bielele pe acelasi maneton) vine din urmatoarea secventa:1. Admisie cil. 1 2. Dupa 45* incepe admisia la cil.2 3. Compresie cil 1 la 180* dupa momentul 1. 4. Compresie cil 2 la 180* dupa momentul 2 si 45* dupa momentul 3 5. Scanteie cil 1, dupa terminarea compresiei 6. Scanteie cil 2, la 45* dupa momentul 5. 7. Detenta cil 1 8. Detenta cil 2, la 45* dupa momentul 7 9. Evacuare cil 1 10. Evacuare cil 2 Si ciclul se reia. Se observa ca intre cele 2 scantei ambielajul se roteste doar 45*, dupa care urmeaza o lunga perioada fara zgomot. Motorul functioneaza aproape ca un monocilindru - si de aici vin si vibratiile caracteristice atat HD-ului, cat si monocilindrelor. Da domnule, ai dreptate in ceea ce priveste vibratiile, ai dreptate si cu ciclul motor + maneton comun la un V la 45 ca parte a farmecului sunetului de HD ( cred ca am explicat si io de vreo 3 ori aceeasi secventa, over and over again...). Daca postul de tau se referea cumva la neregularitatea sunetului la ralenti despre care imi tot bat gura de pomana, atunci imi pare rau sa iti zic ( mint nu imi pare rau de loc, dar prea m-am invatat cu limbajul de politician ), nu ai dreptate absolut deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Ianuarie 5, 2010 Share Postat Ianuarie 5, 2010 De ce? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Ianuarie 6, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 6, 2010 De ce? Pai treaba cu V la 45 cu maneton comun explica de ce se aude la ralenti "pop-pop...pop-pop...pop-pop...pop-pop...pop-pop...pop-pop", unde liniuta(-) = pauza scurta ... = pauza lunga.Asta e teoria sunetului tractoristic, ptr ca ptr multi necunoscatori suna a tractor. Teoria de mai sus nu explica absolut deloc de ce la ralenti pauzele scurte nu au toate aceeasi durata si nici cele lungi nu au aceeasi durata. In realitate motorul meu se aude la ralenti ca si cum se tureaza un pic, mai pierde apoi o explozie-doua, devine regulat, apoi iarasi isi pierde ritmul... adica se aude ca un tractor dereglat. Am asa o tristete de la zapada asa si in general de la vremea asta potrivinica...acum ceva timp, imi placea iarna...mai nou, ma enerveaza ca nu imi gasesc sensul...m-as tot plimba cu motorul de nebun...Acum tot ce imi ramane e sa imi mai arunc un ochi pe forumul asta si sa ma dau rotund, chestie care nu imi aduce cine stie ce satisfactii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu_ Postat Ianuarie 6, 2010 Share Postat Ianuarie 6, 2010 Eeeh, nu te întrista! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Ianuarie 6, 2010 Share Postat Ianuarie 6, 2010 Pai treaba cu V la 45 cu maneton comun explica de ce se aude la ralenti "pop-pop...pop-pop...pop-pop...pop-pop...pop-pop...pop-pop", unde liniuta(-) = pauza scurta ... = pauza lunga.Asta e teoria sunetului tractoristic, ptr ca ptr multi necunoscatori suna a tractor. Teoria de mai sus nu explica absolut deloc de ce la ralenti pauzele scurte nu au toate aceeasi durata si nici cele lungi nu au aceeasi durata. In realitate motorul meu se aude la ralenti ca si cum se tureaza un pic, mai pierde apoi o explozie-doua, devine regulat, apoi iarasi isi pierde ritmul... adica se aude ca un tractor dereglat. Am asa o tristete de la zapada asa si in general de la vremea asta potrivinica...acum ceva timp, imi placea iarna...mai nou, ma enerveaza ca nu imi gasesc sensul...m-as tot plimba cu motorul de nebun...Acum tot ce imi ramane e sa imi mai arunc un ochi pe forumul asta si sa ma dau rotund, chestie care nu imi aduce cine stie ce satisfactii. Tot zapada asta pacatoasa imi da si mie o stare asemanatoare ca a ta, asa ca, de plictiseala, m-am gandit sa fac unele modificari la mobra - una din ele fiind modificarea tobelor. Am cautat pe net diverse variante, sa vad care suna cel mai aproape de Harley. Mentionez ca motorul VTX 1300 e similar cu HD-ul - V-twin la 52*, bielele pe acelasi maneton. Unele tobe aftermarket fac soundul apropiat, dar secventa sonora e mai ritmata - ceea ce ma face sa cred ca VTXul da scanteile in anti-faza, nu aproape in faza, ca la HD. Uite, cand s-o face mai cald o sa verific, o sa invart manual ambielajul, sa vad exact cum apar scanteile. Interesant este insa faptul ca si la aceste motoare apar uneori la ralenti sincope in functionare, de genul celor care te intriga pe tine la HD. Cica maine se face mai cald. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Ianuarie 6, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 6, 2010 Tot zapada asta pacatoasa imi da si mie o stare asemanatoare ca a ta, asa ca, de plictiseala, m-am gandit sa fac unele modificari la mobra - una din ele fiind modificarea tobelor. Am cautat pe net diverse variante, sa vad care suna cel mai aproape de Harley. Mentionez ca motorul VTX 1300 e similar cu HD-ul - V-twin la 52*, bielele pe acelasi maneton. Unele tobe aftermarket fac soundul apropiat, dar secventa sonora e mai ritmata - ceea ce ma face sa cred ca VTXul da scanteile in anti-faza, nu aproape in faza, ca la HD. Uite, cand s-o face mai cald o sa verific, o sa invart manual ambielajul, sa vad exact cum apar scanteile. Interesant este insa faptul ca si la aceste motoare apar uneori la ralenti sincope in functionare, de genul celor care te intriga pe tine la HD. Cica maine se face mai cald. Mmmm...de ce nu vinzi VTX-ul si iti iei un Harley care chiar suna ca un Harley ? Mi se pare mai cinstit asa ... Singura explicatie cat de cat valida tehnic legata de sincopele la ralenti ale HD, mi-a dat-o un baiat care lucreaza la HD - turbulente in tubul de admisie la ture joase. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
laura_tazy Postat Ianuarie 6, 2010 Share Postat Ianuarie 6, 2010 Tot zapada asta pacatoasa imi da si mie o stare asemanatoare ca a ta, asa ca, de plictiseala, m-am gandit sa fac unele modificari la mobra - una din ele fiind modificarea tobelor. Am cautat pe net diverse variante, sa vad care suna cel mai aproape de Harley. Mentionez ca motorul VTX 1300 e similar cu HD-ul - V-twin la 52*, bielele pe acelasi maneton. Unele tobe aftermarket fac soundul apropiat, dar secventa sonora e mai ritmata - ceea ce ma face sa cred ca VTXul da scanteile in anti-faza, nu aproape in faza, ca la HD. Uite, cand s-o face mai cald o sa verific, o sa invart manual ambielajul, sa vad exact cum apar scanteile. Interesant este insa faptul ca si la aceste motoare apar uneori la ralenti sincope in functionare, de genul celor care te intriga pe tine la HD. Cica maine se face mai cald. fiind motor vtwin cu un singur maneton ,pistonul din fata intra la detenta un pic intarziat. in turatie de relanti se simte cel mai bine intarzierea. de aceea motorul vibreaza foarte tare si are "galopul " acela in turatii joase. Mesaj completat nu imi place harley davidson, este o motocicleta care nu iti ofera cine stie ce. dar asa cum e ea ,este unica si inimitabila. este un simbol, o bucatica de istorie, este legenda. harley davidson nu va putea fi copiat niciodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Ianuarie 6, 2010 Share Postat Ianuarie 6, 2010 Mmmm...de ce nu vinzi VTX-ul si iti iei un Harley care chiar suna ca un Harley ? Mi se pare mai cinstit asa ... In aceasta discutie chiar nu intru, ca ne certam mintenas. E plin forumul de contre nesfarsite japo vs HD. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Ianuarie 6, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 6, 2010 (editat) In aceasta discutie chiar nu intru, ca ne certam mintenas. E plin forumul de contre nesfarsite japo vs HD. Corect, e plin netul de contre. Mi-am permis sa iti sugerez sa iti iei Harely ptr ca din postul tau am inteles ca ai vrea sa faci VTX-ul sa sune ca un Harley sau cat mai apropiat. Cat despre motoare, fiecare are motivele lui sa ii placa sau sa detina un anumit stil,tip sau marca de motor. Am pus niste poze cu motorul, inainte de revelion. Ii sta bine in zapada, trebuie sa recunosc . Cealalta poza este despre cum isi tin meseriasii motoarele - ce atata bullshit cu pus la iernat, dat cu ceara pe roti,turnat ulei in cilindri...nu frate, direct sub ninsoare. Motorul e facut sa mearga nu sa il tii in casa, nevasta sau amanta o tii in casa. Bmw-ul galben avea cum un an sau doi, turturi pe el !! Un strat gros de gheata si turturi ca fusese tinut sub o streasina. Si mai merge inca. Mesaj completat fiind motor vtwin cu un singur maneton ,pistonul din fata intra la detenta un pic intarziat. in turatie de relanti se simte cel mai bine intarzierea. de aceea motorul vibreaza foarte tare si are "galopul " acela in turatii joase. Imi pare rau dar nu reusesc sa inteleg explicatia. Mesaj completat http://www.animatedpiston.com/Evo.htm http://www.animatedpiston.com/BMW.htm ptr a vedea in interiorul motoarelor,folositi butonul sageata din dreapta jos Editat Ianuarie 6, 2010 de ddmkro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 7, 2010 Share Postat Ianuarie 7, 2010 exact ca bmw-ul galben sta si vaca mea. de la prima zapada pana pe 30 dec a stat asa si a pornit la a doua apasare de buton. sambata daca e frumos poate o scot la o plimbare sa reincarcam bateria Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Ianuarie 16, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 16, 2010 Gata, azi s-a deschis oficial sezonul la brontozauri. Porni la prima cheie - stat in zapada, cu bateria pe ea, cam o luna. Initial voiam doar sa verific bateria, dar chiar nu ma putui abtine - ca un drogat in criza, alergai in casa, ma echipai la repezeala si dadui o tura de control, e superb. E adevarat ca la capitolul aderenta se simte asfaltul rece, dar merita. Traficul lejer si amortit - putine masini si oamenii nestresati. La un semafor, vad un motor in spate, ii fac loc, vine langa mine, ne salutam. GSX-R 1000 - poate un k5 ? - viziera neagra. Verde, pleaca gixxerul ca din pusca, si hop pe o roata. 80-90 de km la ora, abia ma tineam de el - sunt cam conservator la inceput de sezon, pana imi amintesc din nou, aderenta e scazuta, franale sunt proaste la Harley. 2 semafoare si jumatate putui sa ma tin de el ( el pe o roata ) ). Frumos spectacol oricum. Trebuie sa tocmesc un asasin platit sa hacuiasca pisicile din zona - iar gasii par si urme de labutze pe rezervor - a fost zapada si stratul de piper si de chilli s-a dus. Ce este frustrant ptr mine, ca la motorul de langa mine - cbr 600, nu ii fac domnule nimic !!! Parca le si aud - puah, Honda, ne-am mai cuibarit noi pe de-astea, am mai vazut de-astea...Hai sa tragem un chef mic pe Harley pana nu se prinde fraieru' si da cu pier. Sau te pomenesti ca o fi vreun motan cu vise de biker, ca urmele erau pe sa si rezervor...parca il si vad stand ca meseriasul pe sa, lungindu-se pe rezervor sa ajunga la comenzi, si cum trece o pisica, il si aud- Papusa, te fac o tura cu Harley-ul ? Sau, papusa, ai mai facut-o pe un Harley ? Trag la Harley, nemernicele mici ...O fi asta vreun semn ca Harleyul are o valoare pe care noi oamenii nu o percepem cu simturile noastre limitate. Could be... Asa ca pana gasesc un asasin, luai iarasi 5 pungi de piper + 5 de ardei iute si "marcai" teritoriul. Sa ne auzim cu bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Ianuarie 17, 2010 Share Postat Ianuarie 17, 2010 Gata, azi s-a deschis oficial sezonul la brontozauri.Porni la prima cheie - stat in zapada, cu bateria pe ea, cam o luna. Initial voiam doar sa verific bateria, dar chiar nu ma putui abtine - ca un drogat in criza, alergai in casa, ma echipai la repezeala si dadui o tura de control, e superb. E adevarat ca la capitolul aderenta se simte asfaltul rece, dar merita. Traficul lejer si amortit - putine masini si oamenii nestresati. La un semafor, vad un motor in spate, ii fac loc, vine langa mine, ne salutam. GSX-R 1000 - poate un k5 ? - viziera neagra. Verde, pleaca gixxerul ca din pusca, si hop pe o roata. 80-90 de km la ora, abia ma tineam de el - sunt cam conservator la inceput de sezon, pana imi amintesc din nou, aderenta e scazuta, franale sunt proaste la Harley. 2 semafoare si jumatate putui sa ma tin de el ( el pe o roata ) ). Frumos spectacol oricum. Trebuie sa tocmesc un asasin platit sa hacuiasca pisicile din zona - iar gasii par si urme de labutze pe rezervor - a fost zapada si stratul de piper si de chilli s-a dus. Ce este frustrant ptr mine, ca la motorul de langa mine - cbr 600, nu ii fac domnule nimic !!! Parca le si aud - puah, Honda, ne-am mai cuibarit noi pe de-astea, am mai vazut de-astea...Hai sa tragem un chef mic pe Harley pana nu se prinde fraieru' si da cu pier. Sau te pomenesti ca o fi vreun motan cu vise de biker, ca urmele erau pe sa si rezervor...parca il si vad stand ca meseriasul pe sa, lungindu-se pe rezervor sa ajunga la comenzi, si cum trece o pisica, il si aud- Papusa, te fac o tura cu Harley-ul ? Sau, papusa, ai mai facut-o pe un Harley ? Trag la Harley, nemernicele mici ...O fi asta vreun semn ca Harleyul are o valoare pe care noi oamenii nu o percepem cu simturile noastre limitate. Could be... Asa ca pana gasesc un asasin, luai iarasi 5 pungi de piper + 5 de ardei iute si "marcai" teritoriul. Sa ne auzim cu bine. si pe mine ma trnima pisicile. trebuie sa imi retapitez saua din cauza lor. am numai urme de gherute pe sa si rezervor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Ianuarie 18, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 18, 2010 si pe mine ma trnima pisicile. trebuie sa imi retapitez saua din cauza lor. am numai urme de gherute pe sa si rezervor Mda, culmea e ca am facut treaba degeaba si m-am si grabit - iar e zapada ...ma gandesc la ceva alternativ - o cutie cu gaurele, plina cu piper si ardei iute, pusa pe sa, sub husa. Sa vad daca am chef de asta, dar sigur trebuie sa am chef "to protect my investment", cum mi-a zis cineva, mirat ca ma zgarcesc sa dau banii pe o husa de la HD. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Ianuarie 18, 2010 Share Postat Ianuarie 18, 2010 (editat) Cred ca e mai simplu in loc de cutie cu o carpa mare pe sa pe care dai cu diverse chestii pina gasesti combinatia care chiar nu le place eventual cu un rahat din ala de la petshop care pretinde ca alunga pisicile/cainii. La mobra mea botzesc pur si simplu husa pe sa ca sa nu aiba loc sub husa. Gaseam si eu urme mai ales cind ploua, se bagau la adapost. Bineinteles, asta nu rezolva si dragostea fara limite pe care o au pentru poalele husei diferite patrupede Editat Ianuarie 18, 2010 de fuchsia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b-45-wob Postat Ianuarie 21, 2010 Share Postat Ianuarie 21, 2010 Trebuie sa tocmesc un asasin platit sa hacuiasca pisicile din zona - iar gasii par si urme de labutze pe rezervor - a fost zapada si stratul de piper si de chilli s-a dus. Ce este frustrant ptr mine, ca la motorul de langa mine - cbr 600, nu ii fac domnule nimic !!! Parca le si aud - puah, Honda, ne-am mai cuibarit noi pe de-astea, am mai vazut de-astea...Hai sa tragem un chef mic pe Harley pana nu se prinde fraieru' si da cu pier. Un prieten, coforumist si el, are aceeasi problema cu o matza. Solutia: da saua jos si o pune in masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Martie 25, 2010 Autor Share Postat Martie 25, 2010 (editat) Am inceput si eu sezonul, taras grapis, printre zapezi/ploi, printre gropi ... Brontozaurul merge in continuare, nu prea am ce sa scriu despre el, a pornit la prima cheie, de fiecare data - nu am avut bateria in casa. Merge, isi face treaba.Sportsterul e potrivit ca motor de oras. Iesire cu HOG-ii partea a 2-a Bucuresti -Russe ----------------------------------------------------- Sambata trecuta 20.03.2010 am mai iesit cu HOG-ii o data. Aveam in mine o lehamite datorita experientei neplacute, dar mi-am zis ca ar fi corect sa mai incerc o data. Motociclete - 30 de bucati + un trike care in oglinda retrovizoare arata a nava extraterestra. Vremea - uscata, primavarateca, numai buna de motociclism. Drumul - ok pana acolo. As categorisi dumul moale, lipsit de pericole numai bun de promenda. Cel spre Cheia e mult mai tehnic - e prost, se merge mult pe o banda, se merge prin sate. Organizarea - buna, ne-am impartit in 3 grupuri, am nimerit de fiecare data langa oameni experimentati sau disciplinati. Grupurile in care am mers s-au pastrat compacte - nu s-au labartat sau strans ca un acordeon beat. Am apreciat unul dintre tailgunner-i - nu i-am retinut numele, dar intr-o situatie a fost agresiv asa cum ar fi trebuit - a tinut toate masinile la respect, pana au trecut toti din grup. Oamenii - exista in continuare oameni in HOG a caror singura tangenta cu HD este contul in banca, sau criza varstei a doua (nemotociclisti din punctul meu de vedere sau ne-motociclisti adevarati ), dar am intalnit si oameni interesanti dpdv a motociclismului. Am avut de unde alege. Am gasit cativa care erau de-ai mei. In ce a constat distractia: Mers pana la Russe, pe malul Dunarii la o terasa si mancat peste. Un pretext ptr iesit din Bucuresti. Soare, frumos, siesta pe malul Dunarii intins la soare. A meritat ? Da, mai ales ca inceput de sezon a fost excelenta o plimbare linistita, in grup. Altele Vreo 3 zile m-a durut noada (coccis). In partea bulgareasca drumul a fost prost -gropi, cratere, denivelari. Cand mergi in grup, ritmul e impus de grup iar libertatea de miscare mult mai mica. Din cauza asta, nu prea am putut face ocoliri de obstacole cum as fi vrut, am mai luat si in plin gropi, denivelari, poate ritmul as fost un pic tocator ptr vertebrele mele. Noroc ca am simtit asta acasa. Cred ca este de luat in calcul mersul in grup mai ales ptr persoane neexperimentate - cu conditia desigur ca in grup sa fie si persoane experimentate - -grupul e mai sigur, e mai vizibil, nu esti tu singur si restul lumii. Inveti motociclism "pe gratis", adica fara stresul pe care l-ai avea ca incepator, singur, pe acelasi drum. Alte alea ---------- Cum iarna a fost lunga, singura mea tangenta cu motociclismul a fost salivare la poze, filmulete, rasfoit cataloage, cumparat prostii. Dintre prostiile ptr care am facut o manie, loc de cinste il ocupa ochelarii. Daca se poate vintage, de motociclist/aviator neamt/rus/american din al 2-lea razboi mondial. Am facut rost de o pereche de ochelari rusesti de aviator, foarte confortabili de purtat, din pacate au lentile de sticla...pana una alta mi-am laut o pereche de Uvex red baron....care nu se potriveau la casca open face...asa ca i-am modificat si pe astia. Dintre prostiile care merita cumparate, amintesc DESCALTATORUL DE CIZME.E una dintre chestiile alea care isi ascunde genialitatea sub modestie. http://www.louis.de/_30f773bec3ae1db885713...tnr_gr=20200299 Mie imi plac cizmele, dar inainte sa am descaltatorul asta, ma chinuiam groaznic cu cizmele, mai ales daca eram transpirat. Imi este foarte simplu sa ma descalt acum. In incheiere -------------- A inceput sezonul, au inceput si incidentele/accidentele. Aveti grija cum conduceti - suntem cred toti constienti de riscurile evidente: - soferii inca nu s-au obisnuit cu noi - drumurile sunt pline de gropi - noi am cam ruginit de atata stat, ne-am cam iesti din mana Nu uitati: - odata la ghidon, ESTI RESPONSABIL. Fie ca sunt gropi, denivelari, mazga, nisip, vreme proasta, soferi/motoristi care te sicaneaza, animale, pietoni neatenti, nave extraterestre care apar din senin, TU RASPUNZI. Fata de tine insuti si fata de cei dragi. - daca ai pasager, raspunzi si ptr el. De TINE depinde daca ajunge teafar la destinatie sau in cosciug sau scaun cu rotile. - Alegerea e a ta. Poti spune oricand NU. Daca esti baut, obosit, dumul e prost, riscant, ti-e frica, te simti nesigur, e negura, ploaie, frig, te simti rau, poti spune NU. Poti cere ajutorul unui sofer care sa iti tina spatele. Poti trage pe dreapta si astepta. Poti lasa motorul acolo, la o benzinarie, intr-o curte, etc.Poti chema niste prieteni sa te escorteze. NU ESTE NICI O RUSINE SA SPUI NU. NU AI NIMIC DE DOVEDIT. E treaba ta cum iti organizezi prioritatile. - cel mai rau pacat al unui motociclist e suprestimarea.Motociclistii veterani spun ca inca au de invatat...si sunt vii inca dupa nenumarate sezoane si 'jdemii de kilometri. Miki Editat Martie 25, 2010 de ddmkro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dkid Postat Martie 25, 2010 Share Postat Martie 25, 2010 in sfarsit te-ai trezit....bine ai revenit,de cand te asteptam.posturile tale sant o oaza de normalitate intr-un desert de nebunie.felicitari bafta maxima Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 29, 2010 Share Postat Martie 29, 2010 ultima fraza n-am inteles-o. poti sa detaliezi ideea aceea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Martie 30, 2010 Autor Share Postat Martie 30, 2010 ultima fraza n-am inteles-o. poti sa detaliezi ideea aceea? Supraestimarea ca pacat ----------------------------- Probabil multi dintre noi credem ca suntem buni ca motociclisti. Cum verificam asta ? De unde stim ca suntem atat de buni precum ne credem ? Mergem undeva, intr-un mediu controlat, in care o autoritate competenta si obiectiva ne verifica intr-un mod perfect cuantificabil si unitar, franarea de urgenta, inclinarea, reactia la obstacole neprevazute, mers pe ploaie, mazaga, gropi, mers in trafic ? Nu. Nu exista la noi asemenea autoritate. Si cred ca daca ar exista, nu multi i-ar calca pragul. Uneori e mai bine sa nu distrugi idolii...proprii idoli. Se prea poate ca multi dintre noi sa traim prin idolii astia, prin parerile (uneori gresite) pe care le avem despre noi, pareri pe care de multe ori le proiectam cu succes asupra altora.Oamenii incep sa ne creada asa cum NU suntem, si traim atat de mult in minciuna asta, incat daca ceva obiectiv ar distruge esafodajul credinteleor false, n-am mai ramane cu nimic. Si, totusi, cum stabilim ca suntem buni ca motociclisti? ------------------------------------------------------------- >>>>>Dupa numar de kilometri in general? Sunt kilometri si kilometri...nu este la fel mersul in oras ca mersul in afara, nu este la fel mersul in grup ca mersul individual, nu este la fel mersul intr-un oras/tara civilizata ca mersul intr-o tara necivilizata - India ? Afganistan ?.Nu este la fel mersul in zona aglomerata ca mersul in zona neaglomerata. >>>>>Prin comparatie cu altii ? X are 200.000 de km la activ, dar la plecare de la semafor l-am facut.Sau pe Cheia l-am luat la mustata, in curba fara vizibilitate. Sau, am mers in grup cu el, si io faceam depasirile mai bine/agresiv/ mergeam mai repede. Sunt deci mai bun. Brusc am crescut in ochii mei cu 200.000 de km in plus. >>>>>Prin jmekeriile pe care le stim ? O avea X cinspe sezoane, 1 milion de km pe diferite motoare, da' io merg pe o roata mai mult decat el. >>>>>Dupa numarul de sezoane merse si supravietuite? >>>>>Dupa numarul de sezoane merse, supravietuie si fara incidente? O remarca frumoasa a unui instuctor moto american:Pilotam motociclete de vreo 20 de ani si credeam ca am experienta de 20 de ani. Am participat la o demonstratie moto a politistilor americani, si mi-am dat seama ca de fapt am o experienta de un an multiplicata de 20 de ori. >>>>>Dupa numar de motociclete diferite conduse ? ... Ma tem ca nu exista un raspuns clar, universal si unanim acceptat. Unde duc toate intrebarile astea, cred ca e clar. Nu prea aveam un sistem de referinta obiectiv cand stabilim ca suntem buni motociclisti. Si atunci, e bine sa ne credem mai buni decat suntem ? E desigur foarte atragator tabloul - noi inconjurati de invatatei, ca niste meseriasi, in capul mesei, nasi sau zei ai motociclismului, dand lectii, toata lumea luand notite. Dar rupandu-ne de tabloul asta, care gadila intr-un mod placut pipota motociclistica, sa ne trezim la realitatea dura: e bine fata de noi sa ne supraevaluam? Eu cred ca NU. In momentul in care te supraevaluezi, cobori garda. Devii delasator. Incepi sa traiesti din credinte false.Nu mai ai nimic de invatat, nimic de exersat, esti prea bun. Mult prea bun.Tu stii TOTUL. Aproape ca tu ai inventat MOTOCILISMUL.Esti un Dumnezeu al motociclismului. Si se intampla ca iti "sare" o groapa in fata, iti taie o masina calea, iti apare nisip/ulei/balega in curba pe trasa, etc. SI NU ESTI PREGATIT PTR SITUATIA ASTA. Ptr ca ultimele sezoane ai fost mai preocupat sa (iti) demonstrezi ca tu esti prea bun, de multe ori la terasa cu amicii. Mult prea bun ca sa mai exersezi.Mult prea bun ca dupa ce ai ajuns la destinatie sa iti analizezi drumul, greselile si incidentele. Tu ai devenit bun doar sa dai lectii. Tu nu esti niciodata de vina, ptr ca esti prea bun. Incep sa fie de vina gropile, drumarii, ploaia, mazga, balega, conservarii desigur, care au ceva cu tine...Orice altceva e de vina, ptr ca tu esti prea bun ca sa gresesti. De curiozitate, rasfoiti un pic cele mai "popularizate" incidente. Pulimea motocilistica, in ciuda evidentei ( lipsa experienta, supraevaluare, lipsa control), da vina pe gropi, starea proasta a drumurilor etc. De ce oare? Poate ptr ca multi dintre noi fugim ca dracu de tamaie cand e vb sa recunoastem ca mai avem de invatat ? Adica ce, noi suntem mai prosti - o cunostinta de-a mea, incepatoare dupa standardele mele, mi-a atras atentia cand i-am sugerat ca ar mai avea ceva de invatat, pe ici pe colo, prin punctele esentiale : Dar eu nu mai sunt incepatoare !!! Sunt deja la al doilea sezon ( condusese 3000 de km....) Sa ne-auzim cu bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 sunt partial de acord ce cele expuse de tine, dar daca un motociclist are multe sezoane, multi km si un numar al accidentelor foarte mic, spre zero, consider ca are multa experienta. pentru ca asa cum ai zis indiferent de ceea ce drumul iti arunca in cale, tu continui sa mergi inainte, inseamna ca faci ceva bine, ca ai experienta si ca reusesti sa mergi mai departe. nu prea reusesc sa imi astern in cuvinte ceea ce gandesc dar cred ca intelegi ce vreau sa spun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Martie 30, 2010 Autor Share Postat Martie 30, 2010 sunt partial de acord ce cele expuse de tine, dar daca un motociclist are multe sezoane, multi km si un numar al accidentelor foarte mic, spre zero, consider ca are multa experienta. pentru ca asa cum ai zis indiferent de ceea ce drumul iti arunca in cale, tu continui sa mergi inainte, inseamna ca faci ceva bine, ca ai experienta si ca reusesti sa mergi mai departe. nu prea reusesc sa imi astern in cuvinte ceea ce gandesc dar cred ca intelegi ce vreau sa spun. Cred ca inteleg si sunt de acord - totusi, ma abtin sa fac public standardul meu intern complet despre ceea ce cred EU ca inseamna experienta, sau motociclist bun, ptr ca este ceva subiectiv. Si ceea ce e subiectiv e discutabil...si suntem pe un forum...etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Aprilie 7, 2010 Share Postat Aprilie 7, 2010 Cred ca inteleg si sunt de acord - totusi, ma abtin sa fac public standardul meu intern complet despre ceea ce cred EU ca inseamna experienta, sau motociclist bun, ptr ca este ceva subiectiv. Si ceea ce e subiectiv e discutabil...si suntem pe un forum...etc. Sper ca nu ai patit si tu ca si mine ca te-ai inprastiat cu moto chiar la inceput de sezon si te-ai pus tare pe ganduri ce inseamna experienta.... Poti sa ne spui ce revizii ai facut motocicletei la inceput de sezon, la ce service, ..etc..? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ddmkro Postat Aprilie 9, 2010 Autor Share Postat Aprilie 9, 2010 Sper ca nu ai patit si tu ca si mine ca te-ai inprastiat cu moto chiar la inceput de sezon si te-ai pus tare pe ganduri ce inseamna experienta.... Poti sa ne spui ce revizii ai facut motocicletei la inceput de sezon, la ce service, ..etc..? Nu, n-am patit nimic ... nu stiu exact de ce, am imbatranit, m-am inmuitat ( prietenii zic ca ambele )..dar am devenit mai precaut. Anii trecuti faceam totul sa merg, pe orice vreme ( aproape - NU NINSOARE SAU GHEATA PE JOS), ajungeam uneori inghetat si consumat nervos la destinatie...anul asta - acu' o saptamana - m-a apucat o ploicica, in drum spre casa, am verificat la un semafor aderenta cu piciorul - asa m-a invatat si pe mine un motorist mai batran - alunecos, mult praf pe jos in Bucuresti -> am tras imediat pe dreapta, mi-am aprins o tigara ...am asteptat vreo 20 de minute, ploicica s-a oprit, s-a si uscat pe jos. O fi si treaba asta cu batranetea, dar are ceva si Harley-ul ( generalizand, probabil orice chopper/cruiser) care ma domoleste: pozitia. N-am nimic de dovedit, mi se rupe pur si simplu uneori, merg in treaba mea. Vrea sa ma intreaca X ? Sa ma intreaca ...vrea Y sa mearga mai repede si sa ma faca ? ...Treaba lui. Nu am facut nici o revizie - oricum se apropie 8000 km si trebuie sa fac revizia a 2-a. De facut, o sa o fac la service Harley Bucuresti, ca altfel pierd garantia. Revizia tipica consta in schimbat ulei/uleiurile ? ( uleiul de transmisie e diferit de uleiul de cutie), filtru de ulei ...si cam atat cred. Mesaj completat Off the record Week-end-ul asta a fost Freedom Week-end la HD Romania. Adica au adus cu un trailer din Anglia o multime de motoare de test. Am dat si eu o tura pe acolo (unde sunt motoare, am, n-am ce face, ma prezint si eu). Ce m-a interesat pe mine Sportster 48 ------------ - doar vazut. Interesante conceptual oglinzile si roata fata groasa, se vede pe ansamblu ca e orientat mai racing - ghidon stramt, jos. Pe cat de interesante oglinzile, pe atat de controversate - asezat in sa, trebuie sa misc amplu ochii ca sa ma uit in ele - la toate motoarele care mi-au trecut prin mana, ma uit cu coada ochiului...Ramane de vazut cum e in realitate... Fat Boy. ---------- Arata extraordinar. Isi merita numele - si din exterior, si de pe sa - un far mare, prins pe o placa de metal, niste amortizoare grascene. In special varianta Lo - janta era neagra, numai marginile erau gri. Cand ma gandesc la Fat Boy, imi vine in minte "I need your clothes, your boots and your motorcycle"cu accentul inconfundabil al lui Arnold-> http://www.youtube.com/watch?v=RITE-FiW5Gg...feature=related .Ma urc pe el, pun contactul, start...se simte ca o japoneza rasata. Nici pic de vibratii. Ptr mine e dezamagitor. Harley fara vibratii... Daca nu conteaza vibratiile, merita, arata impresionant. Eu am refuzat trist sa il testez... Adio Arnold, adio vise de Teminator 2 in Bucuresti... Fat Bob ---------- Din punctul meu de vedere, reprezinta surogatul cel mai apropiat de Fat Boy, sau daca vreti un frate mai amarat al Fat Boy-ului din alta familie - acelesi roti(dimensional doar), jenti de aliaj, aproape pline, acelasi rezervor, impresie asemanatoare de grasosenie(doar nu degeaba or fi ambele fat).Si cam atat: alt cadru, alte suspensii, alte frane, motor un pic diferitfar dublu ( interesant, mie imi aduce a moaca de Buell), motor un pic diferit. Ma urc pe el, contact-start, vruuum, vibreaza . Bun, ma programez la un test - testul consta intr-un tur, in grup, cu deschizator-inchizator, toata lumea are veste reflectorizante. Nu prea ai multe de aflat daca esti in mijlocul grupului. Am avut noroc si am nimerit ultimul...asa ca lasam distanta fata de cel din fata - tailgunnerul imi facea semn, baga, baga ce stai - dupa care acceleram in diferite trepte, ma apropiam de resul grupului si testam si franele. Am mai testat usurinta de pus pe o parte pe alta - opturi, ocoliri de gropi. Concluzii: - motor + cutie - se simt mai cizelate, mai rafinate decat Sportsterul - franele ...excelente fata de Sportster - did I mention it has 2 front discs ? - repriza comparabila, am tendinta sa zic ca mai bine la Fat Bob, dar poate m-au inselat vibratiile mai mici ( am incercat vitezele 2, 3, 4, 5 are reserve) - suspensie - buna, am luat cateva denivelari, nu mi-a rupt "sira spinarii" Ce nu mi-a placut - comenzi inaintate ...ajungeam cu greu la schimbator si frana de picior.Sper ca sunt reglabile. - panoul cu luminile de control - nu reuseam sa vad cu coada ochiului ledul de semnalizare...pur si simplu nu intra in raza mea vizuala... Per ansamblu, impresia a fost de motor bine inchegat - parca sunt zeci de ani intre Sportster si Fat Bob - Fat Bob-ul m-a indepartat de feelingul de Harley Davidson si m-a apropiat de feelingul de motociclist. De vibrat, vibreaza si Fat Bob-ul, dar intr-un mod discret. Sportsterul are niste vibratii fioroase, tractoristice, comparativ cu Fat Bob-ul. Asta imi place mult la Sportster. Mesaj completat Tura Cheia - sambata 01.05.2010 Mi-am zis sa fac deschiderea de iesit pe Cheia anul asta. Plecare din Bucuresti sambata de 1 Mai la 05:45 dimineata. Frig, soseaua umeda pana dupa Ploiesti, ceata. Ajuns la Valeni in jur de opt - am oprit de cateva ori sa ma incalzesc. La Cheia, balegi la greu. Trafic redus. Era sa o comit - dupa intersectia cu drumul spre Muntele Rosu , dau de un ac de par la dreapta - vizibilitate 0, pe asfalt ceva ce semana cu pamant/ nisip ( dar nu nisip normal, parea lipit sau intrat in asfalt). Cand trec cu roata spate, imi fuge violent spre centru. Scurt, n-am timp sa ma gandesc, se redreseaza singura... Ok, zic, pana aici, ma intorc.M-am speriat, dar dupa ce s-a intamplat faza Gasesc o zona de intors, intorc, si ajung inapoi in curba aia, in coborare acum. Trag ambreiajul si trec de zona cu 5 la ora. Ce era pe asfalt...ulei de motor pe toata latimea soselei, care fusese acoperit cu nisip. Probabil fusese un accident acolo. La intoarcere, la cativa km de curba asta, ma intlanesc cu primii motoristi...2, genunchiul la pamant, n-am avut cum sa ii avertizez...mergeau fix spre zona aia, sper sa nu fi avut probleme. Per ansablu a fost o tura nasoala. Am observat cu ocazia asta ca motorul nu mai trage ca lumea - chiar a avut cateva intreruperi sau "caderi" bruste de turatie. Plus acceleratia in ture joase nu mai e asa vehementa.Am pus-o pe seama benzinei, am pus benzina super-ultra mega, tot mi s-a intamplat de vreo 2 ori sa traga smucit, la drum intins, din senin. Am 7600 km, la 8000 am revizia... la GSR cand ma apropiam de termenul reviziei, intr-adevar incepea sa traga mai prost. La SMAEB mi-am luat un manual Haynes ptr Sportster. Acolo zic baietii sa verific si sa spal (?!) filtrul de aer. Iau manualul de la HD, si acolo spunea ca filtrul se spala, chiar daca e de hartie. Dau filtru jos, il spal... mizerie la greu, moloz, muste, musculite si alte insecte...Practic s-a innegrit apa din cada. Acum sunt cu filtrul spalat, uscat si montat. Va zic in 2-3 zile daca mai e vreo problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.