Sari la conținut

Etz


Auxois350
 Share

Postări Recomandate

Dati-mi va rog niste informatii referitoare la ETZ-uri! Nu am avut niciodata marca asta si ma bate gandul (si la propriu si la figurat) sa achizitionez unu! Din cate am vazut sunt de 125 si 250, exista si vreo motorizare mai mare? Is fiabile? Cam ce performante au? (Stiu ca am executat unu cu Jawa anul trecut) Se merita investit in asa ceva? Piese se gasesc? Ce consum are? Din cate am auzit pe la lume are 5 trepte, cam cat se intinde intr-a 5-a? Care e viteza lui de croaziera?

 

Multzam fain!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca mai sunt destule topicuri despre MZ-ETZ pe-aici!!!

 

S-au facut de 125, 150, 250, si 300... au existat si prototipuri de 500 in 4T dar acum sa ne rezumam la cele existente pe piata!

 

Cele mai raspandite sunt ETZ 250 si respectiv 251 cu motoare de 248 cmc in 2T, cam 22 de CP, viteza maxima aproape de 140 km/h cu pinion de 19 dinti (standard vine cu 18), consum super-mic - la drum lung cam 2.8 - 3 la suta daca e reglat bine si in oras maxim 4.

Viteza de croaziera in treapta a 5-a e de 100 km/h la "mers economic" dar merge bine si in 120 km/h.

Punctele slabe ar fi aspectul (mie personal mi se pare printre cele mai neaspectuoase comuniste dar sigur asta nu e un criteriu serios, totul e subiectiv), cadrul deschis care nu tine la impact (daca Doamne fereste se intampla ceva) si cuplul mic vizavi de Planeta 5 si Jawa TS care au aceeasi putere.

 

Piese se gasesc dar daca a fost ingrijit nu e nevoie! La extrema cealalta se afla ETZ-urile fugarite bine, care au probleme serioase si se dau "la teapa". Ideal ar fi sa nu iei unul cu peste 25.000 de km daca are in jur de 20 de ani....

 

Spor la cumparaturi! :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt si ETZ nemtesti de 150. Modelele Mz Kanuni facute in Turcia sunt si de 300 cmc.

 

fmm lupule te ascunzi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

etz-urile is bune, stiu pe cineva dcare are etz, lo fugarit mult si bine, o facut 120.000 km cu acelasi motor, si omu era mare, totul tine de ingrijire, sa lasi sa se incalzeasca motorul k lumea, si sa bagi ulei de calitate.

da cum o zis si alti, sunt etz-urile, de care a fost tras fara nesimtire, fara intretinere corespunzatoare, astea is cam pe duca. si a mea in asa stare o fost , acum ii in reparatii, sper sa iasa k lumea.

 

PS: din cate am citit cutia de vit. e moartea la ETZ-uri.

tot din cate stiu, modelele de 301 facut de turci is cam de cacao fata de cele de 250/251 facut de nemti.

 

 

:goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dati-mi va rog niste informatii referitoare la ETZ-uri! Nu am avut niciodata marca asta si ma bate gandul (si la propriu si la figurat) sa achizitionez unu! Din cate am vazut sunt de 125 si 250, exista si vreo motorizare mai mare? Is fiabile? Cam ce performante au? (Stiu ca am executat unu cu Jawa anul trecut) Se merita investit in asa ceva? Piese se gasesc? Ce consum are? Din cate am auzit pe la lume are 5 trepte, cam cat se intinde intr-a 5-a? Care e viteza lui de croaziera?

 

Multzam fain!

 

Cele mai bune modele sunt ETZ 250 cu frana disc fabricate la nemti.. Cele facute la turci nu mai sunt la fel de fiabile..

Al meu consuma 5.5 - 6 in oras, iar afara nu stiu sper totusi ca mai putin :angryfire: ...

viteza maxima atinsa este de 110 km/h.. :goodposting: nu stiu cum ating unii 140 km/h...

- consider ca 90 km/h este viteza de croaziera.. peste acesta viteza devine instabila din cauza vantului lateral..

Piese destul de scumpe...calitatea lasa de dorit..majoritatea sunt contrafacute..

 

Eu personal sunt multumit de ETZ!!! Recomand numai celor care sunt in stare sa repare singuri sau au prin apropiere service care repara ETZ-uri!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de asteptarile tale de la o motocicleta, depinde de banii care vrei sa-i bagi....etc

ETZ sunt fialbile, economice, se gasesc piase multe (in Ardeal), daca nimeresti una intretinuta, ca si incepator este excelent.

Ca si la orice alta comunista, exista si parti negative, da' ETZ sta cel mai bine la capitolul asta!

Bafta !

PS: asculta ce zic altii, dar fa' cum crezi TU !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam ce genuri de probleme fac ETZ-urile?

 

In concluzie intre Jawa 350 si ETZ, dak tinem cont ca Jawa inafara de aprindere probleme prea mari nu face, ofera un cuplu mai bun si ca urmare performanta mai mare (consumul din cate am inteles este cam acelasi).....ce ar fi recomandat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cadru n-are treaba-cate etz-uri rupte a-ti vazut voi?

are structura dreptunghiulare ranforsata la imbinari si ea e trecuta ca light off road

 

al meu e de 150 si maxim am prins 120 da aveam rotile strambe si tamburu futut pe fata si freca

 

problema e apriderea clasica careia i se topeste calcaiul de la platina

 

se poate pune pe orice etz aprindere el. fara adaptari si creste puterea si scade consumul

 

exista si nu sunt prototipuri etz-uri de 500 cu motoare rotax in 4 timpi--super tari-se gasesc multe in anglia

 

acolo s-a facut si saxon tour-ul are carena si roti turnate

 

mz-uri etz se mai fac si in brazilia cu alta forma la rezervor , la sa si chiar choppere :angryfire:

 

piese se gasesc si in turcia (ieftine si tot ce vrei si pt toate modelele-la ei 125 si 150 secheama seyhan)

si in nemtia si in cehia si ungaria si in anglia

 

daca bagi ceva bani initial sa-l faci pt tine te tine o viata

 

cutia de vit buna k la japo daca o reglezi,consum mic,confort la 150 mai prost decat la 5 jawe,amortizoare cam moi frana disc buna(desi modele de export pe est au tambur), aprindere electronica buna dar io stiu una si mai buna,lumina relativ buna,la viteze instabila rau ka-i inalta,mergi ~18000km pana la o segmentare, pompa ulei amestec destul de proasta-mai bine o scoti si pui ulei tu

 

 

daca ai ocazia sa iei unul fa-o,nu lua jawa k o sa regreti(fara resentimente pt jaw-isti) :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La capitolul cadru.................intrebare: Nipre care sa calce stramb ai vazut?

Jawa am deja.........si ma documentez cam ce ar fi mai bun. Jawa la viteza mare sta relativ bine, insa vibreaza in draci. Aprinderea e imputita rau, dar in rest nu face alte probleme. Se lanseaza mai repede ca ETZ-ul. 100 la ora in 10 sec, dar unii zic ca au luat si mai repede suta. Jawa imi place ca execut o dacie cu ea, dar cu ETZ-ul am dubii. Si setul de Jawa este fiabil. a mea are 21000 km si setul original. Anul asta ii fac motoru.

 

La deal cum trage ETZ-ul? Urca macar ca o Planeta? Eu stau in zona de munte si conteaza foarte mult cum urca!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci tu ai o jawa si vrei sa-ti cumperi ETZ... Din cate am auzit, lumea trece de la ETZ la Jawa, nu invers !

 

Stie cineva unde se gasesc piese din dezmembrari de ETZ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma ca jawa nu e etz-ul ca n-are decat un piston deci e mai simplu

are si o singura aprindere care se regleaza mai usor k la jawa

 

eu am mers cu a mea cu pasager si bagaje grele din brasov in bucuresti si in munti mergeam cu a treia :goodposting:

 

poate ma tine setul si la etz si 30000km dar nu mai are aceeasi compresie :angryfire:

 

 

uite spre deosebire de noi care ne scremem sa ne incropim niste motoare cu care sa mergem de aici pana colo si sa mai ajungem la o intrunire la strainezi aia au etz-uri cu care fac naveta zilnic 200km dus ,200km intors si toti au zis k pe la 18000 trebuie segmentat

 

oricum la 5000 km trebuie sa desfaci motorul sa-l decalaminezi

 

de comparat jawa cu mz-ul nu merge k sunt motoare diferite - 2cil-1 cil,350cmc-250cmc

 

si totusi...toate cunostintele mele cu jawa au bagat muuulti bani in ele si tot prost merg(ghinion)pe cand la mz daca il faci bine de la inceput n-ai treaba

 

ma rog acum tine mai mult de gust dar eu zic k etz-ul e mult mai fiabil k jawa-parerea mea-no offense :blbl:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am avut jawa si acum mi am luat un etz de 125. recomand din tot sufletul etz ul . jawa este extrem de enervanta bagi mereu bani in piese si tot rau merge. in plus mz ul are amortizorul cu care este prins mot de cadru - nu se simt vibratiile absolut de loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma oftic ca pt Jawa incep sa nu mai gasesc piese. Am cautat in nenumarate locuri si nu am gasit cilindri noi sub nici o forma, si de aia fac tot felul de calcule si incerc sa gasesc altceva in loc. Dar pt etz e posibil sa fie si mai dificil cu piesel!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma oftic ca pt Jawa incep sa nu mai gasesc piese. Am cautat in nenumarate locuri si nu am gasit cilindri noi sub nici o forma, si de aia fac tot felul de calcule si incerc sa gasesc altceva in loc. Dar pt etz e posibil sa fie si mai dificil cu piesel!

 

gasesti piese de etz usor.

in bucuresti sau tg mures (prin posta cu plata la primire).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma oftic ca pt Jawa incep sa nu mai gasesc piese. Am cautat in nenumarate locuri si nu am gasit cilindri noi sub nici o forma, si de aia fac tot felul de calcule si incerc sa gasesc altceva in loc. Dar pt etz e posibil sa fie si mai dificil cu piesel!

 

 

ma baieti ia uitati-va ce minunatie am scris io aici"piese se gasesc si in turcia (ieftine si tot ce vrei si pt toate modelele-la ei 125 si 150 secheama seyhan)

si in nemtia si in cehia si ungaria si in anglia"

 

plus alea care ajung in romania ieftine si bune la baieti ca zoly tg mures 0722669946 sau florin brad 0744381675 etc

 

daca nu ma credeti vedeti atach-ul cu lista de preturi pt ce vrea sufletelul vostru de la turci :goodposting:

 

 

deci piese se gasesc cacalau http://www.kuralkankatalog.com/index_English.html

 

sorry nu pot sa uploadez catalogul ca cica nu suporta format xls :angryfire:

 

 

pt jawa poti sa intri pe www.mz-b.de si selectezi jawa si ai catalog cu piese

 

problemele cu rusoaicele au fost intotdeauna din cauza materialelor proaste si al controlului calitatii

cati rusi ati vazut voi boroscopand un piston sau un pinion? cate piese au minimul ctc? va zic eu astea noi nu au

daca iti iei piese cu 1 mil sacu' te ....pe ele,daca ti le iei din afara te cam costa da nu cu mult mai mult si sunt piese tata paraverificate si gandite de ingineri nuh de colhoznici excomunisti

 

verificati si voi preturile si daca vi se par mari injurati-ma

Editat de redbeben
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt dispus sa investesc in niste piese cehoslovace, originale....ceea ce se mai potriveste la TS de la modele care se fabrica acum. Dar nici de alea nu aduc. Este reprezentanta in bucuresti, am dat telefon, cu gandul sa dau comanda la un set motor cehoslovac. Mi-a zis ca Da, cum sa nu. Lasati un numar de telefon si va sunam noi cand vin piesele, va facem o factura proforma, o achitati, primiti piesele dupa care va facem factura definitiva. Dar ce, crezi ca au mai sunat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sunt dispus sa investesc in niste piese cehoslovace, originale....ceea ce se mai potriveste la TS de la modele care se fabrica acum. Dar nici de alea nu aduc. Este reprezentanta in bucuresti, am dat telefon, cu gandul sa dau comanda la un set motor cehoslovac. Mi-a zis ca Da, cum sa nu. Lasati un numar de telefon si va sunam noi cand vin piesele, va facem o factura proforma, o achitati, primiti piesele dupa care va facem factura definitiva. Dar ce, crezi ca au mai sunat?

 

 

sa ma.....pe ea de reprezentanta jawa k am un prieten care si-a dat comanda de oala de ambreiaj si l-au tinut 2-3 luni pana i-a venit si dupa ce a montat-o tot nu-i mergea ambreiaju si cand a defacut motorul ghici ce...se sparsese oala :goodposting:

asa ca ma oameni buni de ce nu intelegeti voi ca rusitatile n-or sa mai fie ce au fost in veci k acuma piesele se fac cu picioarele

 

pt etz se fac in vest macar si eu unul sunt multumit de calitatea lor

 

 

vedeti k mai e un topic al lui baluba cu ij-ul lui si se cearta aia acolo k peste 50 de ani n-or sa mai fie japane (k nu tin ele cat ij-u')dar se inseala toti

 

in cel mai rau caz le crapa motoarele de uzura prea mare si de hartaneala dar nu din defectiuni de fabricatie

rusitatile au tinut atata pt k-s de fier si cand spun asta cantareste ij-ul sau jawa si vezi in motor k toate piesele sunt supradimensionate k sa compenseze lipsa rezistentei

gnditi-va cum bagi un ij in viteze cu calcaiul urcandu-te pe pedala si cum intra un japan(pai la ij nu se rupe pedala in veci)si nu comparati un piston turnat sub presiune monitorizata cu unul turnat in groapa de lut

 

daca totusi crapa crapa pt k rusitatea merge la maxim 6000rpm si japanul la dublu deci se uzeaza de doua ori mai repede

 

si mai ganditi-va k japonia nu ar fi renascut din cenusa niciodata daca nu ar fi controlat calitatea in cele mai mici amanunte

 

cat despre piese de jawa hai ca-ti zic eu niste preturi de la nemti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum de curiozitate.........cilindri noi de Jawa exista pe undeva? vreau sa-i fac motoru si nu gasesc nici in gaura de sarpe cilindri!

 

Vrei ETZ sau nu vrei??? Acest post era asa de fenta sa aflii de la ETZ-isti unde gasesti piese pentru JAWA???

 

:goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...