Sari la conținut

Am si eu nevoie de un sfat


dami3n
 Share

Postări Recomandate

Salut , dupa cum spune si titlul am nevoie de un sfat .

Anul trecut datorita unei dureri care pornea din dreptul ultimei vertebre si se termina in varful piciorului si care m-a tinut dupa ultima plimbare in jur de 5 luni nu m-am suit pe motocicleta , iar in primavara am vandut-o .

Mizeria a fost diagnosticata ca o problema din nastere despre care am aflat cu neplacere (distanta dintre bazin si prima vertebra mica si imi preseaza pe terminatiile nervoase de acolo ) .

 

In momentul de fata sunt ma bine , si nu pot sa scap de dorinta obsesiva de ma plimba iar cu motocicleta ... doresc sa imi iau un chopper , ceva cu suspensii mai moi (chiar daca suspensia moale inseamna si manevrabilitate mai proasta ) .

 

As vrea sa stiu de la voi care dintre urmatoarele modele ar fi cel mai indicat , avand in vedere problema mea ( Eu din pacate am avut 4 motociclete pana acum , insa chopper niciodata ... si nici gasca ca atare cu care sa schimb impresii despre asa ceva ) :

Yamaha Dragstar -Xvs 650 Clasic

Marauder 800 ( as fi preferat Intruderul Clasic - cel cu roata groasa pe fata insa este foarte greu de gasit )

VN 800

VN 900

Shadow 750

 

Multumiri anticipate ,

Bogdan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , dupa cum spune si titlul am nevoie de un sfat .

Anul trecut datorita unei dureri care pornea din dreptul ultimei vertebre si se termina in varful piciorului si care m-a tinut dupa ultima plimbare in jur de 5 luni nu m-am suit pe motocicleta , iar in primavara am vandut-o .

Mizeria a fost diagnosticata ca o problema din nastere despre care am aflat cu neplacere (distanta dintre bazin si prima vertebra mica si imi preseaza pe terminatiile nervoase de acolo ) .

 

In momentul de fata sunt ma bine , si nu pot sa scap de dorinta obsesiva de ma plimba iar cu motocicleta ... doresc sa imi iau un chopper , ceva cu suspensii mai moi (chiar daca suspensia moale inseamna si manevrabilitate mai proasta ) .

 

As vrea sa stiu de la voi care dintre urmatoarele modele ar fi cel mai indicat , avand in vedere problema mea ( Eu din pacate am avut 4 motociclete pana acum , insa chopper niciodata ... si nici gasca ca atare cu care sa schimb impresii despre asa ceva ) :

Yamaha Dragstar -Xvs 650 Clasic

Marauder 800 ( as fi preferat Intruderul Clasic - cel cu roata groasa pe fata insa este foarte greu de gasit )

VN 800

VN 900

Shadow 750

 

Multumiri anticipate ,

Bogdan

 

Probabil VN-ul de 900 ar fi cea mai buna alegere fiind cel mai nou dintre cele enumaerate de tine. Si chiar pare comod. Poate ar trebui sa te gandesti si la VN1500 s-au la Intruder-ul de 1500. Probabil cu cat este ma mare cu atat este mai comoda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colegule!

Io am discopatie lombara si ma doare spatele tot timpul. Am mers la doctor mi-am facut analize radiografii si alte tampenii ca sa-mi zica doctorul la un moment dat "aaa, nu putem sa-ti facem nimic, nu e inca de operat dar cu timpul o sa fie. Nu aveti voie sa faceti efort, sa ridicati, sa va jucati ping pong, tenis, fotbal, parasutism, ENDURO, calarie, tot ce presupune o presiune pe coloana." Si io am zis " da cu chopperu am voie sa merg? " la care el :" prietene, daca vrei sa te doara si inima si sufletul vinde-l, daca nu mergi in continuare."

Deci MERG IN CONTINUARE. Am ce se vede in semnatura si ma gandesc sa-mi cupar cele mai destepte amortizoare create vreodata sa mi le pun la motor. Asta e solutia !

Gasesti amortizoare CUSTOM facute cu inalta tehnologie, pe perna de aer si gata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate chopperu' e chiar mai naspa decat vitezana pt asa ceva.pe chopper ai spatele relativ drept,prin urmare coloana sta si mai presata decat pe vitezana unde stai putin aplecat.cunosc persoana care isi dorea chopper si a ajuns la vitezana EXACT pt acest motiv.

 

 

bafta maxima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate chopperu' e chiar mai naspa decat vitezana pt asa ceva.pe chopper ai spatele relativ drept,prin urmare coloana sta si mai presata decat pe vitezana unde stai putin aplecat.cunosc persoana care isi dorea chopper si a ajuns la vitezana EXACT pt acest motiv.

 

 

bafta maxima

Crede-ma ca asta este o prostie pe care o tot aud .

Pe motocicleta de viteza , daca vrei sa iei o curba fara sa te duci in sant, suspensia spate trebuie sa fie de 10 ori mai tare decat cea de pe chopper . Eu am mers pe distante scurte cu xvs-ul 650 care este de 1000 de ori mai confortabila din acest punct de vedere decat oricare dintre mtocicletele sport avute in trecut .

Mesaj completat

Gasesti amortizoare CUSTOM facute cu inalta tehnologie, pe perna de aer si gata!

Mie mi-a spus ... stai linistit ca nu se vede nimic operabil acum , insa o data o sa intepenesti si atunci te operam . Iar prima doamna doctor la care am ajuns mi-a spus ca nu am nimic .

 

Da-mi si mie un link daca ai la astfel de amortizoare .

Editat de dami3n
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , dupa cum spune si titlul am nevoie de un sfat .

Anul trecut datorita unei dureri care pornea din dreptul ultimei vertebre si se termina in varful piciorului si care m-a tinut dupa ultima plimbare in jur de 5 luni nu m-am suit pe motocicleta , iar in primavara am vandut-o .

Mizeria a fost diagnosticata ca o problema din nastere despre care am aflat cu neplacere (distanta dintre bazin si prima vertebra mica si imi preseaza pe terminatiile nervoase de acolo ) .

 

In momentul de fata sunt ma bine , si nu pot sa scap de dorinta obsesiva de ma plimba iar cu motocicleta ... doresc sa imi iau un chopper , ceva cu suspensii mai moi (chiar daca suspensia moale inseamna si manevrabilitate mai proasta ) .

 

As vrea sa stiu de la voi care dintre urmatoarele modele ar fi cel mai indicat , avand in vedere problema mea ( Eu din pacate am avut 4 motociclete pana acum , insa chopper niciodata ... si nici gasca ca atare cu care sa schimb impresii despre asa ceva ) :

Yamaha Dragstar -Xvs 650 Clasic

Marauder 800 ( as fi preferat Intruderul Clasic - cel cu roata groasa pe fata insa este foarte greu de gasit )

VN 800

VN 900

Shadow 750

 

Multumiri anticipate ,

Bogdan

Ahoi!

Acuma ar mai fii problema de buget, depinde cat esti dispus sa dai pe un motor confortabil, pentru ca spre exemplu o Honda Goldwing e una dintre cele mai confortabile, mai e si Yamaha Venture dar presupun ca nu dispui de un astfel de buget....si ar mai fi multe modele si mai scumpe ca de exemplu un Indian!

Dar din cele enumerate de tine am calarit Shadow de 750 si Dragstar 650 Classic si Dragstar Classic m-a uimit dar e un pic mai puturos, cel de 1100cc e mai iute cu siguranta! Iar VN-ul de 800cc e mai rigid ca dragstar classic si shadow, vn900cc numa l-am vazut dar din pacate nu l-am calarit!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragstar-ul de 1100 este rigid , pe 650 am mers si eu si mi s-a parut foarte comod si foarte puturos .

Pentru Goldwing,Venture samd nu avem drumuri in Romania si ar fi pacat sa o iau ca sa fac 5-7000 de km pe an .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dragstar-ul de 1100 este rigid , pe 650 am mers si eu si mi s-a parut foarte comod si foarte puturos .

Pentru Goldwing,Venture samd nu avem drumuri in Romania si ar fi pacat sa o iau ca sa fac 5-7000 de km pe an .

Cunosc proprietar de Goldwing si l-am si calarit dar mi se pare ca o masina, e prea prea cu prea multe chestii de masina; in rest face fata drumurilor noastrea pentru ca el chiar se plimba la greu cu el, a facut si 600 de km intr-o zi cu el prin Ro :makeout: !

Editat de IceLord
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ti-as spune un Shadow de 750 sau Vulcanul de 800, varianta Classic, dar tinand cont ca ai avut vitezane, probabil iti trebe tot ceva rapid (a se citi cu cuplu), asa ca as merge la un Meanstreak de 1600, Intruderul 1500 (ala pe care-l vrei tu, cu roata groasa) sau Vulcanul de 1500.

Am vazut pe Pro-bike un Sportster la 3500 euroi, e de 883, ii cumperi kit de 1200 si ai motocicleta.

Mesaj completat

Daca ai chef, sapt viitoare poti sa faci un drive test cu veneu meu. Sa ai buletinul la tine :makeout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prostia ca chopperele/cruiserele sunt mai daunatoare la coloana este din pacate adevarata. Pozitia verticala a coloanei, amortizoarele care sunt degeaba in dotarea lor din fabrica la aceste mobre ca si faptul ca piciorusele stau in fata neasigurand deloc ajutor pentru coloana o sa te duca mai repede la doamna/domnul doctor cu cutitul. Daca as avea probleme cu coloana as lua probabil un allrounder mare, gen Triumph Tiger, KTM Adventure, BMW GS etc... Zic si eu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Crede-ma ca asta este o prostie pe care o tot aud .

Pe motocicleta de viteza , daca vrei sa iei o curba fara sa te duci in sant, suspensia spate trebuie sa fie de 10 ori mai tare decat cea de pe chopper . Eu am mers pe distante scurte cu xvs-ul 650 care este de 1000 de ori mai confortabila din acest punct de vedere decat oricare dintre mtocicletele sport avute in trecut .

 

 

depinde cu ce viteza iei curba de care vorbesti.si cam stiu eu cum mergeai tu pe motor :makeout: .cat de prostie este sau nu o sa afli singur(din moment ce eu si altii se pare ca vb "aiurea'n tramvai") dupa ce o sa stai calare 1 ora pe autostrada.cu choperu ai alta viteza de croaziera....binenteles depinde si de cat de "grabit" esti din fire.eu personal nu ma simt bine peste 100-110km/h.ma bate vantu' prea tare....imi amorteste mana pe acceleratie....chestii d'astea.acum binenteles ca putem vorbi si de ce fel de "chopper" ai.al meu e mic(doar 600cmc) si nici nu sant adeptul "accesoriilor",deci nu am parbriz.orcum putem sa peroram la infinit cu argumente pro si contra:)

 

bafta maxima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde cu ce viteza iei curba de care vorbesti.si cam stiu eu cum mergeai tu pe motor :wink: .cat de prostie este sau nu o sa afli singur(din moment ce eu si altii se pare ca vb "aiurea'n tramvai") dupa ce o sa stai calare 1 ora pe autostrada.cu choperu ai alta viteza de croaziera....binenteles depinde si de cat de "grabit" esti din fire.eu personal nu ma simt bine peste 100-110km/h.ma bate vantu' prea tare....imi amorteste mana pe acceleratie....chestii d'astea.acum binenteles ca putem vorbi si de ce fel de "chopper" ai.al meu e mic(doar 600cmc) si nici nu sant adeptul "accesoriilor",deci nu am parbriz.orcum putem sa peroram la infinit cu argumente pro si contra:)

 

bafta maxima

Nu ma refeream strict la tine , este o parere generala ca chopper-ul este mai periculos pentru spate decat vitezana . Insa continui sa cred ca este o prostie . Iti recomand sa mergi cu fostul meu 636 care este prin Constanta vre-o 100 de km si vorbim dupa aceea .

Nu pot sa cred ca un chopper cu o sa Corbin care sa iti tina spatele si niste suspensii setate pe moale poate sa fie mai periculos .

 

Haide ... si cum mergeam eu pe motor daca sti :D .

Mesaj completat

Prostia ca chopperele/cruiserele sunt mai daunatoare la coloana este din pacate adevarata. Pozitia verticala a coloanei, amortizoarele care sunt degeaba in dotarea lor din fabrica la aceste mobre ca si faptul ca piciorusele stau in fata neasigurand deloc ajutor pentru coloana o sa te duca mai repede la doamna/domnul doctor cu cutitul. Daca as avea probleme cu coloana as lua probabil un allrounder mare, gen Triumph Tiger, KTM Adventure, BMW GS etc... Zic si eu...

Foarte probabil sa dau pe amortizoare custom si pe o sa corbin cat o sa dau pe mobra . Ia in considerare chestia asta si zi-mi daca mai sta in picioare teoria .

 

http://www.ohlins.com/Our-products/Motorcy...Cruiser/SU-710/

http://www.corbin.com/suzuki/smdt.shtml

 

Mesaj completat

Eu ti-as spune un Shadow de 750 sau Vulcanul de 800, varianta Classic, dar tinand cont ca ai avut vitezane, probabil iti trebe tot ceva rapid (a se citi cu cuplu), asa ca as merge la un Meanstreak de 1600, Intruderul 1500 (ala pe care-l vrei tu, cu roata groasa) sau Vulcanul de 1500.

Am vazut pe Pro-bike un Sportster la 3500 euroi, e de 883, ii cumperi kit de 1200 si ai motocicleta.

Mesaj completat

Daca ai chef, sapt viitoare poti sa faci un drive test cu veneu meu. Sa ai buletinul la tine :makeout:

S-a notat , certificat nastere , casatorie , buletin si verficare metrologica la debla o sa am la mine .

 

Apropo ... nu am vazut in viata mea motocicleta care sa vibreze in halul ala ca Sportster-ul .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut , dupa cum spune si titlul am nevoie de un sfat .

Anul trecut datorita unei dureri care pornea din dreptul ultimei vertebre si se termina in varful piciorului si care m-a tinut dupa ultima plimbare in jur de 5 luni nu m-am suit pe motocicleta , iar in primavara am vandut-o .

Mizeria a fost diagnosticata ca o problema din nastere despre care am aflat cu neplacere (distanta dintre bazin si prima vertebra mica si imi preseaza pe terminatiile nervoase de acolo ) .

 

In momentul de fata sunt ma bine , si nu pot sa scap de dorinta obsesiva de ma plimba iar cu motocicleta ... doresc sa imi iau un chopper , ceva cu suspensii mai moi (chiar daca suspensia moale inseamna si manevrabilitate mai proasta ) .

 

As vrea sa stiu de la voi care dintre urmatoarele modele ar fi cel mai indicat , avand in vedere problema mea ( Eu din pacate am avut 4 motociclete pana acum , insa chopper niciodata ... si nici gasca ca atare cu care sa schimb impresii despre asa ceva ) :

Yamaha Dragstar -Xvs 650 Clasic

Marauder 800 ( as fi preferat Intruderul Clasic - cel cu roata groasa pe fata insa este foarte greu de gasit )

VN 800

VN 900

Shadow 750

 

Multumiri anticipate ,

Bogdan

 

salut.

 

nu o sa fac comparatie intre modelele insirate de tine. dupa parerea mea trebuie sa mergi multe-multe sute de km, chiar mii, pe o mobra sa-ti poti da cu parerea cu privire la problema pusa de tine. daca te-ai dat o tura cu Marauderu` si mai ai si salele sanatoase nu poti spune daca iti "mangaie" sau nu spatele.

 

iti spun ca eu am discopatie lombara, dar pe motorul meu (vn 800 classic) nu am nicio problema. ba mai mult, de cand merg aproape exclusiv pe motor, nu ma mai doare spatele decat foarte, foarte rar (sunt 3 ani, nu o saptamana). fac frecvent drumuri lungi, peste 500 km intr-o zi, am mers si 18 ore intr-o zi si nu am avut probleme cu coloana. e important si sa nu merg mai mult de 100 de km legati, merg 80 de ex, ma opresc3 min sa imi intind oasele, apoi la drum... nu port parbriz si singura modificare la motocicleta a fost sa-i rasucesc cativa cm ghidonul mai spre in fata, pt o pozitie mai agresiva, dar fara sa fi avut probleme cu pozitia stock a lui. tine minte insa, indiferent de ce sfaturi primesti, poate cel mai important lucru este inaltimea ta, poate si greutatea daca ai prea multa. inaltimea iti determina pozitia in sa si de asta depinde totul. deci, sfatul meu, nu-ti lua pe NV, sau dupa sfatul vreunuia care s-a dat o tura cu nustiuce chopper si parea mai moale. incearca-l tu.

 

concluzionand, la o inaltime de 1,78 m un VN 800 Classic stock este perfect pt problemele mele lombare si poate si pt ale tale, daca corespunzi dimensiunilor si diagnosticului.

 

bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratii mei, ca posesor de lumbago de vreo 5 ani si (doar) de choppere in ultimii 3, ca amic de alti indivizi pe care-i doare spatele din cauza diverselor afectiuni, pot atesta ca 'chopperele sunt naspa pentru spate' e o aberatie. Sau Doamne-Doamne tine mai mult la motociclistii 'handicapati' care sufera cu spatele si le usureaza chinul CONDITIA fiind sa aiba choppere.

 

Recomand VN900, dar doar din auzite. Un amic chopperist a zis ca saua lui e MULT mai comoda decat cea pe care am avut-o eu pe VN800, care era foarte. Comoda.

 

Apropos, momentan am o sa rigida, fara arcuri, pe un Drifter cu suspensii naspa din punctul asta de vedere. Am avut o criza de lumbago dupa care a 'trebuit' sa ma sui pe motor. La niste denivelari combinate cu o frana de motor mai apriga, am cam suferit, dar mi-a trecut. Ma repet, aveam deja criza.

 

din pacate chopperu' e chiar mai naspa decat vitezana pt asa ceva.pe chopper ai spatele relativ drept,prin urmare coloana sta si mai presata decat pe vitezana unde stai putin aplecat.cunosc persoana care isi dorea chopper si a ajuns la vitezana EXACT pt acest motiv.

 

 

Prostia ca chopperele/cruiserele sunt mai daunatoare la coloana este din pacate adevarata. Pozitia verticala a coloanei, amortizoarele care sunt degeaba in dotarea lor din fabrica la aceste mobre ca si faptul ca piciorusele stau in fata neasigurand deloc ajutor pentru coloana o sa te duca mai repede la doamna/domnul doctor cu cutitul. Daca as avea probleme cu coloana as lua probabil un allrounder mare, gen Triumph Tiger, KTM Adventure, BMW GS etc... Zic si eu...
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru un sfat util si documentat . Eu am 1.70 si 85 de kg ( am rezolvat problema greutati excedentare cu vre-o 12 kile tocmai ca sa nu mai preseze f tare ... urmeaza intarirea musculaturi spatelui in iarna asta )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haha, ai inaltimea mea, da un pic mai slab. Treaba buna, o sa te simti bine pe vulcan. Poate vreunul din baietii din Bucuresti iti imprumuta varianta classic cateva ture (mai lungi), ca sa vezi ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haha, ai inaltimea mea, da un pic mai slab. Treaba buna, o sa te simti bine pe vulcan. Poate vreunul din baietii din Bucuresti iti imprumuta varianta classic cateva ture (mai lungi), ca sa vezi ce si cum.

Avand in vedere ca suntem vecini de cartier poate iti faci mila de un frate aflat in nevoi :makeout: .

Glumesc , insa cu test ride-ul te deranjez , nu stiu daca saptamana viitoare ( o sa fiu in concediu la mare .... adica acasa :wink: ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In concluzie iti recomand sa incerci cat mai multe modele si sa mergi si un drum lung cu ele ca asa iti dai seama ce si cum se mananca treburile! Iti doresc multa sanatate ca restul se rezolva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte probabil sa dau pe amortizoare custom si pe o sa corbin cat o sa dau pe mobra . Ia in considerare chestia asta si zi-mi daca mai sta in picioare teoria .

 

http://www.ohlins.com/Our-products/Motorcy...Cruiser/SU-710/

http://www.corbin.com/suzuki/smdt.shtml

 

 

Vezi ca nici Ăhlins nici Corbin nu sunt specializati pe aceasta nisa, de oameni cu probleme la coloana. Cauta ceva sa ti se potriveasca cat mai bine si dupa aceea cauta-ti informatii pe forumurile de marca/model. Parerea mea

Si sa stii ca cea mai buna treaba e aia cu scaritele aduse inapoi (dar ii strici lookul pe care se pare ca ti-l doresti).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ohlins este specializat in amortizoare , si este cam cel mai mare si experimentat producator , iar pe site-ul corbin poti sa te uiti sai sa imi spui daca au sau nu ceva pentru mine :makeout: .

Cat despre look ... nu am probleme de genul asta . Vreau sa ma pot plimba din nou cu motocicleta in conditii cat mai bune de siguranta pentru sanatatea mea .

Multumesc ,

Bogdan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ohlins este specializat in amortizoare , si este cam cel mai mare si experimentat producator , iar pe site-ul corbin poti sa te uiti sai sa imi spui daca au sau nu ceva pentru mine :) .

Cat despre look ... nu am probleme de genul asta . Vreau sa ma pot plimba din nou cu motocicleta in conditii cat mai bune de siguranta pentru sanatatea mea .

Multumesc ,

Bogdan

 

Bogdan, se pare ca am lasat impresia ca vreau sa-ti stric placerile, not at all. Am si amortizoare Ăhlins si sa Corbin dar pe motociclete diferite si cu mai ales cu scopuri diferite, niciunul ca sa-mi crute spatele. Pe cruiser am optat pentru Wilbers dar tie ti-as recomanda Fournales. Ce ai tu nevoie e o chestie de nisa si aici te intelegi mai bine cu producatori mai mici dar mai flexibili. Uite aici pentru sa, Russel's day-long http://www.day-long.com/.

 

Inca odata, rearsets ajuta mult, descarca lombar dar incarca picioarele. Cruiser sau chopper cum le zici tu cu rearsets e mai ciudat, de aceea ziceam sa te orientezi catre ceva care ofera din start o pozitie mai relaxanta/relaxata - un allround sau un naked mai comod.

 

Orice ai lua, ar fi bine sa incerci sau daca nu se poate sa vezi opinia celor care au deja, de preferat pe forumurile de marca/model cand te-ai hotarat ce mobra sa iti iei. Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asa da mai fratele meu ... asta da sfat bun .

Nu vreau naked sau tourer ... Pentru ca nu imi place tourer-ul ... iar pe naked daca ma sui o iau de la capat cu toate tampeniile care le-am facut in trecut cand am avut putere si manevabilitate , si nu mai vreau ca nu mai vreau .

Multumesc mult .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite un sfat....

Nu lua motocicleta mare. Din pacate problemele de coloana nu se rezolva, ba mai mult cu timpul se agraveaza.

-Mai trebuie sa parchezi, mai trebuie sa impingi, sa tragi, in garaj, afara, bla bla....Atunci o sa ai probleme cu spatele.

- Cam toate motocicletele au marsalierul "defect" !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...