Sari la conținut

PORNIRE GREOAIE LA CALD SAU DELOC


XELIBRI2007
 Share

Postări Recomandate

de aici"

 

 

Impedanța electrică este un termen care descrie măsurarea opozitiei unui circuit la un curent alternativ sinusoidal. Impedanța electrică extinde noțiunea de rezistență la un circuit în curent alternativ

 

si de aici"

 

MariCon, bobinei unui microfon sau casetofon/magnetofon nu i se masoara rezistenta ci impedanta specifica... probabil ca notiunea, metoda sau instrumentele folosite te depasesc.

 

 

Ride Safe!

 

ce idee imi fac?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 89
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mda...dupa acele randuri pline de..continut, am facut si eu niste sapaturi ca nici eu nu mai eram sigura daca imi aminteam corect sau nu. Aveam doua cazuri in minte si se pare ca le-am combinat. La unul era releul, iar la celalalt cititorul ( platina electronica). Ohmii erau din al doilea caz . My bad ! Multumit, nenea?

Acum am inteles , e drept nu ma gandeam ca le-ai incurcat chiar asa , ma gandeam ca te refereai la metoda de verificat releul cu ohmmetru. (in unele manuale e precizata, in multe nu)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca subiectul te depaseste...

bobina de inductie se verifica cu ohmetrul. uite-te in orice manual de mobre.

daca are spire in scurt, sau la masa, se modifica rezistenta.

 

adeca, dai bobina jos si pui ohmetru pe ea.

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bobina de inductie se verifica cu ohmetrul. uite-te in orice manual de mobre.

daca are spire in scurt, sau la masa, se modifica rezistenta.

 

adeca, dai bobina jos si pui ohmetru pe ea.

 

 

Multumesc pentru "lectie"... insa, daca nu stiai, exista si defecte care nu sunt prinse in "manualul de mobre".

 

Spre exemplu, ca tot ai adus vorba de bobinele de inductie, exista si posibilitatea ca la testul la "rece" (masurarea rezistentei in curent DC) totul sa para OK, insa dinamic, dupa o oarecare perioada de functionare, caracteristica de izolatie a carcasei sa cedeze ( la nivel molecular ), sau chiar sa aiba fisuri, chiar invizibile cu ochiul liber, si sa "fure" curent sau chiar sa dea scanteie "pe direct", la masa...

 

Ride Safe!

Mesaj completat

... dar imi place ca te-ai contrazis(oarecum )singur :D

 

Nu o sa pierd timpul sa explic unui novice de ce par contradictorii afirmatiile mele. Eu, si inca doar cativa, incercam sa ajutam un coleg care are probleme.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Multumesc pentru "lectie"... insa, daca nu stiai, exista si defecte care nu sunt prinse in "manualul de mobre".

 

Spre exemplu, ca tot ai adus vorba de bobinele de inductie, exista si posibilitatea ca la testul la "rece" (masurarea rezistentei in curent DC) totul sa para OK, insa dinamic, dupa o oarecare perioada de functionare, caracteristica de izolatie a carcasei sa cedeze ( la nivel molecular ), sau chiar sa aiba fisuri, chiar invizibile cu ochiul liber, si sa "fure" curent sau chiar sa dea scanteie "pe direct", la masa...

 

Ride Safe!

Mesaj completat

 

 

Nu o sa pierd timpul sa explic unui novice de ce par contradictorii afirmatiile mele. Eu, si inca doar cativa, incercam sa ajutam un coleg care are probleme.

 

Ride Safe!

Tu chiar crezi că are rost să-ți mai răspund? La cât de dobitoc Âşi limitat de copy/paste eÂşti, se pare că ți-au dat sfaturi pertinente niÂşte "neavizați", după cum îi consideri tu, fraiere. Te sfătuiesc cu tărie să îți faci un W.C. care-ți deversează propriile-ți dejecții în cap. AÂşa vei putea fi Âşi tu la adăpost. Entuziasmul tău în a mă contrazice aiurea pe mine s-a transformat în nevoia ta de a demonstra lumii cine eÂşti, cu adevărat. Un simplu gunoi cu ex-up-ul înfundat. Desfundă-l cu ajutorul forumiÂştilor purtători de idei "mari" de la secțiunea "Service" Âşi dejectează-te urgent. Constipația poate duce la moarte. Ar fi tragic să mori, nu te-ar plânge nimeni, gunoiule..

Editat de mariion
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o sa pierd timpul sa explic unui novice de ce par contradictorii afirmatiile mele. Eu, si inca doar cativa, incercam sa ajutam un coleg care are probleme.

 

Ride Safe!

Parerea mea este ca unui novice ( asa ca mine si ca multi altii care intreaba , la sectiunea asta , despre diverse defecte) nu trebuie sa dai sfaturi contradictorii ci ( daca detii informatia care ar putea sa il ajute intr-un anume fel) sfaturi simple scurte si la obiect. Cata vreme aici spui una si trei postari mai incolo contrazici ce tocmai ai sustinut nu crezi ca produci mai multa paguba si dezorientare decat sa ajuti??

 

In alta ordine de idei, daca un individ la o anume data s-a lovit de o problema asemanatoare , si a gasit o buba care a remediat situatia ( chiar daca nu pornea la automat si a schimbat becul de la pozitie din tripla spate ,) posteaza aici( service) nu ar trebui omorat cu pietre si nci ametit cu idei de genul " cratita, etc "

 

 

asfalt uscat

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru "lectie"... insa, daca nu stiai, exista si defecte care nu sunt prinse in "manualul de mobre".

 

Spre exemplu, ca tot ai adus vorba de bobinele de inductie, exista si posibilitatea ca la testul la "rece" (masurarea rezistentei in curent DC) totul sa para OK, insa dinamic, dupa o oarecare perioada de functionare, caracteristica de izolatie a carcasei sa cedeze ( la nivel molecular ), sau chiar sa aiba fisuri, chiar invizibile cu ochiul liber, si sa "fure" curent sau chiar sa dea scanteie "pe direct", la masa...

Deja ai dat-o in SF-uri. Ce treaba are rezistenta de izolatie a carcasei cu impedanta bobinei?

Sunt de acord ca astfel de defecte pot aparea dar chiar daca ai avea sculele necesare de masurat impedanta la o anumita frecventa si pt o anumita forma de unda a semnalului tot nu te-ar ajuta cu nimic pt ca nu e precizata in nici un manual de service asa ca nu ai ce face cu informatia, la fel si pentru inductanta sau rezistenta de izolatie, cred ca nici un service auto/moto din lume nu are astfel de aparate nu pt ca nu si le-ar permite , dar nu sunt necesare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deja ai dat-o in SF-uri. Ce treaba are rezistenta de izolatie a carcasei cu impedanta bobinei?

Sunt de acord ca astfel de defecte pot aparea dar chiar daca ai avea sculele necesare de masurat impedanta la o anumita frecventa si pt o anumita forma de unda a semnalului tot nu te-ar ajuta cu nimic pt ca nu e precizata in nici un manual de service asa ca nu ai ce face cu informatia, la fel si pentru inductanta sau rezistenta de izolatie, cred ca nici un service auto/moto din lume nu are astfel de aparate nu pt ca nu si le-ar permite , dar nu sunt necesare.

 

Credeam ca ai observat ca am adus vorba despre impedanta doar cand a venit vorba despre microfoane si capete de casetofoane/magnetofoane.

 

Rezistenta de izolatie se poate masura foarte usor cu ajutorul unui "megohmetru" inductiv si service-urile (electrice) care se respecta au cu siguranta unul in dotare. Cele de pe la noi, in special cele moto, nu au "astfel de aparate" nu pentru ca nu si le'ar permite si nici pentru ca nu sunt necesare ci... pentru ca nu au auzit de ele.

 

In rest, probabil ca ai dreptate, multe cunostinte pot fi considerate ca inutile in domeniul electric auto/moto... insa cu siguranta "prea multa stiinta" nu a stricat niciodata, facand diferenta intre un "meserias" care depisteaza un defect empiric, dupa ureche si unul care o face analitic.

 

Ride Safe!

 

P.S. desi nu am nici nu fel de "service" si nici nu le folosesc in interes comercial, printre instrumentele mele se numara un megohmetru, scope-metru digital, impedantmetru, LZR-metru... si chiar si un "soundmetru". Daca un "particular" si le poate permite pentru hobby, un service cu siguranta nu ar da faliment sa le cumpere... DACA ar sti cum si la ce sa le foloseasca.

Mesaj completat

Tu chiar crezi că are rost să-ți mai răspund? La cât de dobitoc Âşi limitat de copy/paste eÂşti, se pare că ți-au dat sfaturi pertinente niÂşte "neavizați", după cum îi consideri tu, fraiere. Te sfătuiesc cu tărie să îți faci un W.C. care-ți deversează propriile-ți dejecții în cap. AÂşa vei putea fi Âşi tu la adăpost. Entuziasmul tău în a mă contrazice aiurea pe mine s-a transformat în nevoia ta de a demonstra lumii cine eÂşti, cu adevărat. Un simplu gunoi cu ex-up-ul înfundat. Desfundă-l cu ajutorul forumiÂştilor purtători de idei "mari" de la secțiunea "Service" Âşi dejectează-te urgent. Constipația poate duce la moarte. Ar fi tragic să mori, nu te-ar plânge nimeni, gunoiule..

 

Acum douaj'de ani cu siguranta as fi facut tot posibilul sa vad daca ai mai avea curajul sa folosesti acelasi limbaj la o intalnire fata in fata. Intre timp insa m'am convins ca o astfel de atitudine o are doar un impotent... fie sexual fie intelectual, fie amandoua.

 

Ride Safe!

Mesaj completat

Parerea mea este ca unui novice ( asa ca mine si ca multi altii care intreaba , la sectiunea asta , despre diverse defecte) nu trebuie sa dai sfaturi contradictorii ci ( daca detii informatia care ar putea sa il ajute intr-un anume fel) sfaturi simple scurte si la obiect. Cata vreme aici spui una si trei postari mai incolo contrazici ce tocmai ai sustinut nu crezi ca produci mai multa paguba si dezorientare decat sa ajuti??

 

Nu am intrat in detalii despre impedanta pentru ca nu are legatura directa cu topicul prezent.

 

Ce anume ti se pare contradictoriu in afirmatiile mele?... poate pot sa te lamuresc.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, sa zicem ca ai sculele astea, dar spune-mi cum le poti folosi eficient daca tu nu stii valorile initiale; daca sa zicem ca ai o bobina cu rez de izolatie X Mohmi, in timp a imbatranit, s-a crapat etc si i-a scazut rez la 0.75X. Tu cum iti dai seama de asta? In manuale nu o sa gasesti cat e X iar sansele sa gasesti bobina identica noua cu care sa o compari sunt destul de mici si chiar daca o gasesti ai putea pur si simplu sa faci o proba cu ea fara sa mai masori diversi parametri mai mult sau mai putin relevanti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, sa zicem ca ai sculele astea, dar spune-mi cum le poti folosi eficient daca tu nu stii valorile initiale; daca sa zicem ca ai o bobina cu rez de izolatie X Mohmi, in timp a imbatranit, s-a crapat etc si i-a scazut rez la 0.75X. Tu cum iti dai seama de asta? In manuale nu o sa gasesti cat e X iar sansele sa gasesti bobina identica noua cu care sa o compari sunt destul de mici si chiar daca o gasesti ai putea pur si simplu sa faci o proba cu ea fara sa mai masori diversi parametri mai mult sau mai putin relevanti.

 

OK, in general motocicletele au 2 (sau chiar mai multe bobine). Le'as masura pe rand rezistenta in DC cat si rezistenta de izolatie si as observa daca sunt diferente (majore) intre ele. Este aproape imposibil ca izolatia sa se strapunga in acelasi timp la amandoua.

 

In cazul meu insa as avea si alt sistem de referinta deoarece, in timp, mi'am facut o rezerva de piese printre care si o baterie de bobine cu fise si pipe, un electromotor, un alternator, un releu... etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu chiar crezi că are rost să-ți mai răspund? La cât de dobitoc Âşi limitat de copy/paste eÂşti, se pare că ți-au dat sfaturi pertinente niÂşte "neavizați", după cum îi consideri tu, fraiere. Te sfătuiesc cu tărie să îți faci un W.C. care-ți deversează propriile-ți dejecții în cap. AÂşa vei putea fi Âşi tu la adăpost. Entuziasmul tău în a mă contrazice aiurea pe mine s-a transformat în nevoia ta de a demonstra lumii cine eÂşti, cu adevărat. Un simplu gunoi cu ex-up-ul înfundat. Desfundă-l cu ajutorul forumiÂştilor purtători de idei "mari" de la secțiunea "Service" Âşi dejectează-te urgent. Constipația poate duce la moarte. Ar fi tragic să mori, nu te-ar plânge nimeni, gunoiule..

 

vai ba da groaznic mai esti... de ce vorbesti asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu (ingust) de vedere ai urmatoarele variante cistigatoare:

1. @mariion - demarorul

2. @sailordana - releul

3. @binox -bateria

Faptul ca atunci cind e cald necesita mai multa forta ar putea fii din cauza ce se mai dilata pistoanele, probabil mai creste compresia. Nu cred ca are totusi o relevanta in cazul de fata.

Eu as merge pe variantele date, in ordinea (2,3),1. Asta din considerentul ca e mult mai putina munca in a verifica releul/bateria si daca nu e de acolo ramine demarorul.

Dupa mine, daca bateria e din acel an, a vazut niste ierni, poate fi slaba. Daca o incarci cu un redresor, ar trebui sa tina pina se incalzeste motorul, si vezi daca o ia. Daca dupa ce porneste motorul, se aprinde automat si farul, si e f slaba, cine stie.

Totusi, eu zic sa verifici intii mufa de la releu, e undeva sub sa, releul are si un radiator mare, e destul de greu sa nu-l vezi. Scoate mufa si verifica sa nu inceapa sa se arda vreun contact acolo, de obicei cel de masa. Ai putea sa-l si masori daca scoate cit trebuie.

Daca ala pare in regula, incearca fie cu alta baterie, fie incarc-o pe aia si vezi ce si cum. Daca nici cu ea incarcata nu o ia, mai poti incerca cu una noua/buna daca ai asa ceva, si daca nici asa, demarorul. Oricum,daca bateria e asa de veche, nu mai are mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:)

 

poate daca eram carutas puneam botul la faza cu garnitura de chiulasa , dar sunt inginer mecanic ....:D)

 

 

din pacate ma pricep la partea mecanica , cu partea electrica stau mai prost dar o sa ma redresez ...:P)m-am apucat de invatat :moto:

 

sunt mecanic de motociclete de meserie, am patzit asha ceva cu o motocicleta pe injectie. La rece pornea la prima cheie, la cald (dupa 85 de grade) invartea, dar pornea foarte greu sau chiar deloc. Problema s-a dovedit a fi o fisura lunga de vreo 4 centimetri intr-un cilindru. Sfatul meu este sa ii iei odata compresia cu motorul rece, shi sa mai incerci odata sa o iei shi cu motorul cald.

 

Ar mai fi o treaba, daca zici cainvarte greu cand e calda asta inseamna ca poate se "deformeaza"ceva shi incepe sa frece, asta fiind doar o presupunere de-a mea.....

 

Imi cer scuze ca nu am citit tot topicul, am citit numai primul shi ultimul post.

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca s-a cam divagat pe aici. Si cei care pun intrebari gresesc pentru ca asteapta solutia minune fara sa dea informatii complete din start, dar si cei care se lanseaza in presupuneri sa zic nejustificate de input. Apoi toata lumea se cearta aiurea.

 

1) afirmatie:

-toate motoarele in special cele pe carburator pornesc mai greu la cald, cele pe carb (in special daca nu au pompa de benzina) si din cauza "blocajului cu vapori" dar cauza principala este de natura electromecanica

- pornesc mai greu la cald deoarece au nevoie de o energie mai mare din demaror, care la rindul lui suge mai mult din baterie.

- asta se intimpla deoarece pistoanele sint mai dilatate si in acelasi timp pelicula de ulei de pe camasi si cuzineti mai subtire, uleiul fiind mult mai fluid la cald, ceea ce duce la frecari INITIALE mai mari decit la rece.

-exceptia de la regula e iarna, cind uleiul poate fi foarte congelat si nu ajunge imediat in zonele unde e nevoie de el, ba mai mult mai trebuie si mestecat de pompa si de pinioane si alte corpuri rotitoare din motor.

 

2)inputul-informatii esentiale date in legatura cu simptomele:

- la rece porneste absolut normal

- la cald "nu duce demarorul se poticneste"

- impinsa insa porneste imediat

 

3) cauzele cele mai probabile ale problemei

- bateria nu mai are capacitate (nu asigura curentul necesar de pornire nominal), este la finis sau s-a folosit o baterie de capacitate mai mica decit cer specificatiile pentru motorul respectiv

- bateria nu se incarca normal datorita problemelor de incarcare

- demaror defect (perii uzate, spire in scurt, lagare terminate care duc la frecari intre stator si rotor in sarcina)

- sau exista un contact oxidat undeva in circuitul de forta al demarorului (borne baterie, releu pornire, conexiuni)-mai putin probabil pentru ca demarorul ar decupla si ar cupla alternativ in cazul asta

 

4) ce e de facut?

a)- se incearca cu alta baterie sigur buna si de capacitatea necesara

-daca simptomele persista problema e la demaror si se elimina posibilele probleme de demaror expuse mai sus

-daca este posibil nu se desface demarorul pina nu se incearca cu altul de imprumut

-daca tot nu merge inseamna ca motorul are frecari mecanice la cald inadmisibile si trebuie desfacut si identificata problema

 

:) daca merge cu noua baterie trebuie vazut daca cea veche e terminata, sau e de vina incarcarea

- se foloseste noua baterie de imprumut citeva zile, daca problema reapare e de vina incarcarea, daca nu mai apare problema, atunci se cumpara o baterie noua

- daca problema reapare atunci generatorul sau releul sint de vina. Ceea ce poate fi subiectul unui alt topic sau contimuarea acestuia daca va fi cazul

 

ASTEPT FEEDBACK :)

Mesaj completat

-frecari indmisibile la cald inseamna puncte de gripaj

- motoarele pe injectie trebuie "invirtite" mai aspru decit cele pe carb si nu pentru ca nu ar porni la fel de usor, din contra ci pentru ca o invirtire greoaie inseamna si tensiune scazuta pe baterie, ceea ce nu prea convine computerului care nu prea mai functioneaza undeva sub 7-8 volti.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) afirmatie:

-toate motoarele in special cele pe carburator pornesc mai greu la cald, cele pe carb (in special daca nu au pompa de benzina) si din cauza "blocajului cu vapori" dar cauza principala este de natura electromecanica

- pornesc mai greu la cald deoarece au nevoie de o energie mai mare din demaror, care la rindul lui suge mai mult din baterie.

- asta se intimpla deoarece pistoanele sint mai dilatate si in acelasi timp pelicula de ulei de pe camasi si cuzineti mai subtire, uleiul fiind mult mai fluid la cald, ceea ce duce la frecari INITIALE mai mari decit la rece.

-exceptia de la regula e iarna, cind uleiul poate fi foarte congelat si nu ajunge imediat in zonele unde e nevoie de el, ba mai mult mai trebuie si mestecat de pompa si de pinioane si alte corpuri rotitoare din motor.

Din experienta mea pot sa te contrazic la ce ai spus aici. Eu din ce am observat pana acum un motor cald se invarte mai usor decat unu rece si cand zic rece nu ma refer la ger. Se poate observa destul de usor chestia asta cu o banala dacie, daca incerci sa o pornesti la manivela. Eu am facut proba asta de curiozitate sa vad daca-mi reuseste faza cu pornitul la manivela; cu motorul rece(ne pornit in ziua respectiva) n-am avut nici o sansa sa-l invart suficient de energic ca sa porneasca, insa dupa ce l-am pornit normal si a apucat sa se incalzeasca situatia s-a schimbat, se invartea considerabil mai usor si pornea si la manivela.

La fel se observa si cu un motor care nu are baterie suficienta sa porneasca. Cand e rece sunt ceva probleme la impins, de multe ori patineaza roata spate pe asfalt chiar si cu treapta 3, in schimb acelasi motor daca-l impingi cand e cald porneste in 2 m .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta mea pot sa te contrazic la ce ai spus aici. Eu din ce am observat pana acum un motor cald se invarte mai usor decat unu rece si cand zic rece nu ma refer la ger. Se poate observa destul de usor chestia asta cu o banala dacie, daca incerci sa o pornesti la manivela. Eu am facut proba asta de curiozitate sa vad daca-mi reuseste faza cu pornitul la manivela; cu motorul rece(ne pornit in ziua respectiva) n-am avut nici o sansa sa-l invart suficient de energic ca sa porneasca, insa dupa ce l-am pornit normal si a apucat sa se incalzeasca situatia s-a schimbat, se invartea considerabil mai usor si pornea si la manivela.

La fel se observa si cu un motor care nu are baterie suficienta sa porneasca. Cand e rece sunt ceva probleme la impins, de multe ori patineaza roata spate pe asfalt chiar si cu treapta 3, in schimb acelasi motor daca-l impingi cand e cald porneste in 2 m .

eu in schimb nu te contrazic, pentru ca nu am pornit niciodata dacie la manivela :)

Astept insa feedbackul de la XELIBRI2007

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SALUT

 

CINE ARE IDEE DE CE PORNESTE FF GREU LA CALD , PARCA NU ARE CURENT , DAR CUM SE RACESTE MOTORUL O IA LA PRIMA CHEIE

 

E f..ut socul...blocat...

Mesaj completat

motoarele nu pornesc la cald cand au socul angajat

...

masura de protectie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

miine va zic cu siguranta , ca schimbam bateria ...deci miine seara va dau raspunsul daca e de la baterie sau nu

 

ok

 

merci

Verifica si mufa la releu. E usor de verificat, e undeva sub sa, pe cadru. Releul e destul de mare, si are un radiator mare, e usor de localizat si accesul e destul de facil. Am eu o banuiala ca e o combinatie

Editat de mig
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...