Sari la conținut

Ij


lil debul
 Share

Postări Recomandate

Stau si ma gindesc la toti mosii care povestesc cit au mers ei cu IJ-u,cit puneau in atas si cit de rezistente erau. Acu eu,ca am IJ ma bucur sa aud ca am un motor fortos si rezistent,dar o umbra de indoiala mi se strecoara in suflet asa cum se strecoara un Ninja in castelu Sogunului,sa-i ia capu. Daca te uiti pe aici ideea care se desprinde e ca mai mult le repari decit te plimbi. Cine are dreptate,noi sau mosii? Oare aia din vechime mergeau mai usor cu ele? Aveau piese mai bune,alte uleiuri ? Sau sint senili si ne pacalesc pe noi,astia mai tineri?

Am deschis discutia ca sa ma lamuresc definitiv si sa nu imi mai fac vise,desi eu tot un motor cu atas imi doresc,deci tot IJ-u ramine solutia.

CE FAC? :) :) :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 94
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Motivele pt care 'povestile de odinioara' suna asa de bine sunt in principal 3:

1. Pe vremea aia altceva mai bun in Romania nu era (drept comparatie vezi povestirile italienilor sau ale americanilor din anii '60-'70);

2. Pe atunci motoarele astea erau noi, vorbind dpdv fizic (adica erau proaspat scoase pe usa fabricii);

3. Ca ultim motiv, aduc o comparatie ce poate parea la prima vedere aiurea: jocurile vechi de computer (din 'era' 91-95, 'cunoscatorii stie'). Majoritatea gamerilor 'cronici' isi aduc aminte de ele cu foarte mare placere, si se bucura mult atunci cand mai pot butona din nou la ele, desi acuma e chinu 'reaku sa incerci sa le rulezi pe un PC modern.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot nu e in regula,si acum mai bagi piese noi,ce au fratilor de fac atitea figuri? Eu vorbesc de un mers usor, 70 maxim in oras,ulei bun,fara demaraje pe o roata. Ce sanse exista sa nu inebunesti reparind? Imi vine sa-mi iau moped.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

eu zic ca nu spuneau prostii deloc! piesele pe atunci erau facute muuuuuuult mai bine si nu prin nush ce panarama de atelier de prin moldova/ucraina/etc.! ca exemplu pe planeta mea am pus o cutie de ij '56 originala! zici ca e tipla! si e din '62.... ceea ce nu pot zice si despre pinioanele alea din fier mort pe care le-am scos din ea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu zic ca nu spuneau prostii deloc! piesele pe atunci erau facute muuuuuuult mai bine si nu prin nush ce panarama de atelier de prin moldova/ucraina/etc.! ca exemplu pe planeta mea am pus o cutie de ij '56 originala! zici ca e tipla! si e din '62.... ceea ce nu pot zice si despre pinioanele alea din fier mort pe care le-am scos din ea!

Asta pentru ca primele serii de piese au fost facute cu uneltele germane originale, nu cu replicile lor (mai mult sau mai putin reusite) rusesti de mai tarziu. De asemenea, pe masura ce economia Uniunii Sovietice se ducea de rapa, si calitatea generala a produselor scadea simtitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

nu ma refer numai la dkw-uri! :) adica ij '56, am si jupiter 3! rupe normele! daca ai stii tu in ce fel poate sa arate motorul (la propriu) ala in general....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ma refer numai la dkw-uri! :) adica ij '56, am si jupiter 3! rupe normele! daca ai stii tu in ce fel poate sa arate motorul (la propriu) ala in general....

Asta pentru ca sovieticii n-au luat doar DKW-ul. Ei au ciordit toate masinile-unelte pe care-au pus gheara si toate componentele pentru linii de asamblare & stuff. Toate fabricile sovietice aparute imediat dupa razbel aveau (pana prin anii '70 cand s-au uzat complet si au trebuit inlocuite cu niste copii inferioare 'domestice') componente germane in liniile lor de productie.

Editat de SnapShot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum sa fim sinceri, toti ne aducem aminte ce frumos ne plimbam, dar uitam cind reparam la ele...

Asa si cu mosii...

Concluzia: o sa ai de lucru. Mai bine o japoneza. Chiar daca mai schimbi ceva la ea, macar merge, si stii ca reparatia e facuta cu piese adevarate.

 

PS Nu ma contraziceti pina nu comparati. Si eu voiam sa mai construiesc inca un chopper, pina am luat Yamaha.

Acum am vindut piesele de IJ. (apropo, inca mai am cite ceva, pentru cine are nevoie).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alt motiv pentru care cred ca modele vechi erau "bune" e si ca viata avea alt ritm cu multi ani in urma ... Si 2-3 ore de mesterit pe saptamina nu era ceva "anormal"....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Asta pentru ca sovieticii n-au luat doar DKW-ul. Ei au ciordit toate masinile-unelte pe care-au pus gheara si toate componentele pentru linii de asamblare & stuff. Toate fabricile sovietice aparute imediat dupa razbel aveau (pana prin anii '70 cand s-au uzat complet si au trebuit inlocuite cu niste copii inferioare 'domestice') componente germane in liniile lor de productie.

 

 

jupi meu e din 75 :)

 

nu masinile sunt problema, materialele! au inceput sa le nasoleasca chiar si fabrica izh, sa nu mai vorbim de toate panaramele de firme private care fac piese pt. ij! orice ar fi, daca stii sa cauti si sa te uiti la piese tot mai gasesti bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

cu reglajele de rigoare, ulei si benzina bune peste 30.000 dar nu 60... 80 ca la 60 intr-a patra e subturat si se chinuie! :) asta in cazul in care ai pinion de 19!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul meu a tinut cam 12.000 km cit avea motocicleta pe bord cind am cumparat-o si pareau destul de "reali" si motorul nedesfacut + 25.000 km facuti de mine fara mila ( peste 5000 km cu 90-120 km/h + ulei romanesc - ieftin). Nu am avut probleme mecanice la motor .... doar uzura: 2-3-4 mm :crack: distanta la capetele segmentilor, 0,5 mm - joc intre piston si cilindru + bucsa varza. Ambielajul era ok. consumul inainte sa desfac motorul 8l/100km :)

Cele mai mari probleme le-am avut cu ambreijul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

materialele :) ''

este inacceptabil sa gasesti pinioane de distributie(vorbesc de nipru) cu dintii intinsi si cu 'musteață' de material pe marginea flancurilor la un angrenaj care nu este soloicitat.Ce sa mai vorbim atunci de cutiile de viteze... :baldy:

uzinarea :crack:

fara tratamente termice de suprafata, fara nici un fel de rectificare, cum au iesit de la mama lor din matrita, polizor, strung...Si cati strungari in tzara lor atite a standarde :)

Da , la un motor vestic(daca ai atitia bani sa cumperi unul second...), nu te ma intereseaza aspectele astea , dar, cand se duce ceva cotizezi gras.Si daca faci o socoteala cit ar trebui sa astepti pina reusesti sa-ti permiti sa schimbi un set sau o linie de cuzineti la o jafoneza coxata pe dincolo si vanduta de buna aici, si cam cit timp iti petreci in pozitia in genunchi mocoÂşind la o comunista , s-ar putea sa ai surprize cu previre la timpul ramas pentru a ma i si calari..... :baldy:

 

delema , delema! :baldy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da cu caldura nu are nimeni probleme?Cat mergi cu el continuu (pana se incalzeste si trebuie sa opriti ) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu mina pe inima 25000km reali te duce iju'

Cu caldura este problema pt ca in momentul in care s-a incins, mie imi patina ambreiajul, fapt pt care a trebuit sa ma opresc sa se raceasca;ajuns acasa am schimbat uleiul din cutie cu TEXACO pt cutie manuala si n-am mai patit-o .

Daca uleiul din cutie este prost nu mergi mai mult de 120km (max) fara sa te opresti ( asta la o viteza de 90-110 constant)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te dezmagi de Ij!!!

Dar adevarul este ca se circula cu viteza mai mare decat pe vremuri!!! cu multe demaraje!!

Nu poti compara un mers incet cu schibarea vitezelor fin fara bruscari, cu un mers sportiv asa cum cere circulatia din zilele noastre!!!

 

Asta este!!! Pe mine ma dezamageste faptul ca si la ETZ surubaresc aproape tot asa de mult cat am reparat la Mobra Super!! diferenta intre ele este ca am probleme mult mai grave la ETZ decat am avut la Mobra!!!

in rest..

 

Din pacate mai multe motociclete japoneze intalnesc in cale decat comuniste!!!

Motocicletele comuniste incet incet devin raritati!!! Hai sa fim si optimisti!!! :moto: :ok: :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

IJ-ul saracul, de nou, avea probleme cu racirea. Daca ii dadeai peste 80-90 facea urat destul de repede. Tata l-a folosit pe al lui pana la 60.000 km (din care 40.000 cu atas) si a alezat odata. In rest, mai un cablu, mai un ferodou de frana, baterie, platine, bujii, nimic major. Oricum am facut turul tarii cu ea de cateva ori fara alte pane decat de cauciuc si odata un rulment pa roata atasului.

Toti prietenii tatei aveau MZ, Jawa, Simson si toti radeau de noi ca iar am depasit trei carute intre Pitesti si Craiova, dar cand era vorba de urcat la munte taceau milc ca nu puteau sa tina pasul.

Cand a vandut-o mi-a parut rau da' eram prea mic atunci sa am vre-un cuvant de spus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu mina pe inima,cine poate sa zica citi km tine un IJ la 60 km/h,bine intretinut si fara demaraje?

o viata intreaga

 

am ij 56

 

eu fac cam 40 km pe zi srumul la munca, in we si seara ma plimb la greu prin bucuresti si imprejurimi, iarna asta nu a fost menajat deloc, a mancat viscol, gheata si zapada aproape zilnic.

saptamana trecuta am facut 1000km si singurul necaz a fost schimbarea miezului cablului de la frana fatza (care era acolo de anul trecut din toamna si avea muuult peste 5000 km)

viteza mea de croaziera este in jurul a 90km/h,(pinion de 21) poate nitel mai sus cand merg singur, din pacate urc acolo si prin oras :moto: desi nu e sanatos

 

 

ziceai ca vrei sa il vezi pe al meu la capitolul aprindere, pe mess nu am dat de tine, era doar sotia..........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmm... asa zisul "surubarit" la comuniste intra in manualele tehnice ale "batranicilor" ca lucrari curente de intretinere. stransul suruburilor slabite de vibratii, reglarea aprinderii, gresarea articulatiilor si a cablurilor, reglarea franelor, curatarea de calamina a cilindrului, pistonului si tobei, completarea uleiului... asa au fost concepute. ca sa mearga bine si sa nu ne cada motorul in drum dupa ce am pornit trebuie sa respectam recomandarile producatorului. acum daca calitatea serviciului prestat sau a piesei "fara holograma" inlocuite lasa de dorit... la fel va scadea si perioada dintre 2 surubareli.

 

dar deh... alte vremuri, alte sosele, alt numar de participanti la trafic... mai putin "tembelizor", cinema si calculator, oameni mai putin grabiti si cu mai mult timp liber.

 

totusi topicul ma face sa surad amar amintindu'mi de un alt topic in care b05tan a folosit cuvantul "harb"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai la topicul ala l-am facut pe B05stan de boala copiilor. Eu nu fac nici un motor hirb,doar ma deprima faptul ca m-am dat cu iju 7 zile si s-a bulit cutia,a dracu,altceva nu se ducea,mai usor de reparat.De aia am zis sa ma lamuresc si eu,la modul OBIECTIV,cum sta treaba cu motoarele astea pe care unii le lauda si unii le blameaza. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sovieticii n-au luat doar DKW-ul. Ei au ciordit toate masinile-unelte pe care-au pus gheara si toate componentele pentru linii de asamblare & stuff. Toate fabricile sovietice aparute imediat dupa razbel aveau (pana prin anii '70 cand s-au uzat complet si au trebuit inlocuite cu niste copii inferioare 'domestice') componente germane in liniile lor de productie.

Bai voi uitatzi un lucru esentzial! Rushii au ciordit fabricile nemtzeshti CU TOT CU NEMTZI!!!!! :ok: De-aia la inceput au fost bune... Dupa o vreme insa, nemtzii au fost eliberatzi, au murit, s-au pensionat sau s-au transformat in oameni noi, asha ca s-a dus dracu' calitatea :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...