Sari la conținut

Buf Bang


Oryon
 Share

Postări Recomandate

Mda.

Trecuse mult de la ultimul incident, si probabil ca aveam nevoie si de o busitura cu contact intre vehicule.

 

Ca sa trec peste introuri, dupa o zi de munca normala, vine o scurta tura cu motorul, nimic iesit din comun, nimic nou apropos de traseu. Accidentul s-a produs in intersectia de la piata Chibrit (Mihalache cu Grivitei, spre pod Constanta). Se incadreaza in chestia aia cu cele mai multe accidente se petrec aproape de casa, unde crezi ca stii cum merg lucrurile.

 

Pe scurt, stateam la semafor pe calea Grivitei, sens de mers spre pod Constanta, ora in jur de 6, deja bezna. Trec ultimele vehicule spre dreapta mea, stanga lor, intrand pe Mihalache, se pune verde, plec dintre masini (stateam intre benzi), destul de taricel, sa ies dintre ele primul, drum liber in fata.

 

Acum...sincer nu imi dau seama exact ce s-a intamplat, si cum de nu m-am prins exact ca imi iese papucul in fata, dar cert e ca in plina accelerare, un intarziat intr-o dacie papuc face stanga spre mihalache prin fata mea (era rosu la el in mod cert, chiar daca el mai cu juma de gura nu vroia sa admita). Ca a fortat galbenul, ca a intrat pe rosu, sincer...mi se rupe, cert e ca s-a intersectat frumos cu traiectoria mea la vro 40-50 la ora.

 

Am franat puternic, dar nu destul, iar in ultimul metru sau cam asa, vazand cum intru in el, am luat si de ghidon = motor lasat pe stanga, intrand in laterala masinii cu burta si roata fata. Viteza la impact mai mult de 10-15 la ora nu stiu daca aveam, dar nu am avut timp sa ma uit pe bord, asa ca estimez.

 

Pagube motor, estimativ pentru moment sunt unul sau doua discuri frana fata plecate cu sorcova, semnal rupt (erau urate oricum), si o bucata frumoasa de carena fata zburata (personal dau vina pe prinderi aiurea si plastice torsionate, discurile sunt problema pt. moment).

 

Pagube eu, un picior plictisit, care se incapataneaza sa ma tina din muschiul gambei. Isi da drumul dupa 5 minute de mers. Dar a cazut mobra pe el deci era de asteptat.

 

 

Acu'...accident cam de (cuvant urat), n-am ce zice, pagubele lejerele deasemenea (sper ca nu e furca (iar) praf), dar tot ma simt ca un poponeata ca mi-am busit iubita.

 

De tinut minte din rahatul asta...

Ochii in 4. Relaxarea doare, si fizic, si la portofel. Nu stiu unde mi-era capul, dar in retrospectiva, mare jmecherie ce-am facut io ca am plecat tare dintre masini, primu la semafor. L-am luat pe ultimu' ramas din partea ailalta. Great. In al doilea rand, cand te urci pe motor, fii cu capul la drum, si cu ochii imprejur. Jur ca nu inteleg de ce nu am vazut si realizat mai devreme ce urma sa se intample.

 

Altfel, vedeti ca NU e prima oara, si nici ultima, cand pe Grivitei se trece pe rosu. Se intampla chestia asta EXTREM de des in ultimele cateva luni, si nu numai la semafoarele alea redundante de de-a lungu Grivitei. S-au invatat 'concurentii' ca sunt puse cateva semafoare degeaba acolo si acu le ignora pe toate.

 

Altfel, omul din masina (impreuna cu ceilalti doi baieti) foarte ok. Nu le port nici o ranchiuna, mai mult imi port mie pentru ca visam la stiu io ce si mergeam robotic.

 

Maine urmeaza vizita la asigurator pentru intelegere amiabila, in care se va declara omul vinovat, dupa spusele sale (speram mult sa nu fie noaptea un 'sfetnic bun', mai ales ca nu-s martori, cel putin pe care sa-i stiu).

 

Multumiri celor multi automobilisti din trafic care au oprit instantaneu langa mine si au intrebat daca am nevoie de ceva, multumiri si politaiului comunitar care a venit repejor, si a fost de folos cu sfaturi, adrese, si contact cu politia, fara a starni valva degeaba si a fi un dobitoc (la care sincer ma astepam). Si multumiri baietilor din papuc. Mi-au tras-o, urasc chestia asta, dar au fost ok in ceea ce a urmat. Ca a fost din cauza ca era unul motociclist, sau ca se stiau vinovati...nu imi pasa. Imi place sa cred ca a fost pentru ca erau oameni.

 

Mda. In caz ca va intereseaza ce va decurge maine cu asiguratori si alte prostii, va tin la curent.

 

Ride safe.

 

 

l.e. A, si da. Echipament: full, dupa cum merg deobicei (casca, geaca, manusi, cizme, genunchiere). Folositi-le! Nu am nici o vanataie, nici o julitura, nici o zgarietura, nimic, inafara de durerea aia musculara, care mai mult ca sigur e o intindere (se simte exact ca un muschi care tocmai a avut parte de un carcel de prima clasa).

Mesaj completat

Disclaimer: Sincer, nu caut oblojiri sau dojeniri morale. N-am mai postat p-aici de mult si singurul motiv pentru care am facut-o acum e....nu stiu, pentru ca m-am gandit ca poate careva de citeste trage niste invataminte apropos de ce te pandeste la orice metru de asfalt (prost). Daca te simti neatent, mai bine iei autobuzu, fiindca s-ar putea sa dai peste alt neatent. Concluzii si alte alea mi le-am tras singur. Io ma cac pe mine acu' pentru un disc de frana stramb rezultat dintr-o prostie, dar familia altuia de se infige cu capu in vreun camion?...

Editat de Oryon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da... cel mai bine se invata din greselile proprii.

 

plecat si eu de la semnafor. nici macar tare, trecut nea ghita pe rosu in fata, franat, primit un sut in fund de la o skoda, eu sarit de pe moto si dat peste cap .

 

impact cu nea' care a trecut pe rosu nu am avut, drept urmare nici u s-a uitat in urma. mi-au zis taximetristii numarul aluia, dar degeaba. politia mi-a zis ca nu poate sa ii faca nimic.

 

eh, de atunci casc ochii in 15 cand pornesc in intersectie.

 

morala : sa te faci bine ! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare si bine ca esti ok , si nici pagubele prea mari.

daca nea omu' a facut stanga in fata ta (chiar cu intarziere), si nu ai oprit martor,si mai ales nu ai rezolvat imediat situatia favorabil tie, poate sa se intample ca sa nu recunoasca, si sa zica ca nu i-ai dat prioritate , etc.Nu cunosc zona de care vb, dar in mare,daca l-ai lovit in stanga, cine stie ce ii da prin cap, si mai iti pretinde macar culpa comuna, daca nu chiar mai rau...

Asta din experienta proprie, care ,la fel , full echipat merg frumos pe blvd, si in fata mea de pe prima banda face unu 180grade prin fata mea , si mai si taie dubla continua....Si mai conducea si ditamai buzu'...si ca sa nu intru in el , dau drumu frumos la motor, ma impachetez, si ma dau pe asfalt vreo 15m.

Rezultat? culpa comuna!!!!!!!! cica a semnalizat si era deja bagat pe a doua banda....dar nu cu intentia sa mearga drept ci sa taie dubla continua pt a face intoarcerea...Deci ce sa mai zic.Fa repede intelegerea cu el , ai grija sa iti acopere daunele la motor si restul ce e, caci dinastia care isi dau seama ca nu exista probe si sa te bage pe tine in fata s-au mai vazut.

 

Multa bafta si exercitii de picior pana la revenire ;)

sugestie: daca se ajunge la martori , afla numele agentului de la politia comunitara din zona, caci la ei se stie care cine si pe unde a patrulat la ora respectiva.

Editat de cry_ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma...omu mi-a dat imediat ce am fost la grivitei la accidente usoare copie dupa talon si asigurare. Martori am incercat sa opresc, dar bulangii care au putut vedea ce s-a intamplat au taiat-o, si au oprit aia din spate. Pe aia i-am intrebat dar au zis ca n-au vazut. Alti martori nu am vazut. Poate or fi. Poate se arata. Am avut comunitar la locu' faptei care l-a legitimat imediat pe sofer si verificat permisul (mie nu mi-a cerut decat buletinul) prin statie. Deci incidentul e undeva inregistrat. Deci ala oricum a vazut ceva, si ii am numele. Prioritate exclus, chiar in cazul in care, in mod extrem, ar fi fost pentru amandoi verde. El venea din sens opus si a virat stanga peste mine.

 

Na, omu s-a declarat vinovat la sectia de accidente usoare, dar aia ne-au trimis la el la firma de asigurari (Carpatica), asa ca urmeaza un drum maine.

 

Sper sa iasa ok, mersi de urari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ochii in 15

cand ai prioritate, cand esti pe verde, cand mergi pe langa masini stationate ... anticipezi miscarile posibile, calculat traiectorii de iesire, vazut in oglinzi autovehiculele de langa ... cam asa decurge o deplasare cu moto. eu asa fac. sunt multe de facut, dar te scutesc de neplaceri.

Ce sa-i facem, noi am ales. asta e partea neplacuta a motociclismului, dar devine neglijabila comparativ cu placerile ...

 

numai bine tuturor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai plecati tare de la semafor, sunt multi prostalai care forteaza rosu din stanga/dreapta.

 

Din pacate chestia asta se intampla mai des decat am crede.

Subscriu si eu cu o astfel de intamplare plecat primul de la semafor rupt dintii intr-un intarziat care a fortat intersectia.

Din pacate/fericire n-a fost contact direct si pagube minore...

Bafta la reparatii..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Na, omu s-a declarat vinovat la sectia de accidente usoare, dar aia ne-au trimis la el la firma de asigurari (Carpatica), asa ca urmeaza un drum maine.

 

Sper sa iasa ok, mersi de urari.

 

 

Imi este mila de tine,daca RCA-ul vinovatului este la Carpatica sunt mari sanse sa nu rezolvi nimic ;)

o sa stai numai pe drumuri.

sa ne ti la curent :bow: eu unul sunt tare curios ce o sa rezolvi

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc intersectia, multi forteaza nota sa intre pe Ion Mihalache. Foarte multe accidente se intampla acolo.Important este faptul ca tu esti OK. Fierul si plasticul se repara ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

masina mea a fost lovita de cineva cu asig la Carpatica acum 3 luni.

nici acum nu s-a aprobat dosarul sa inceapa reparatia, si e cam 60% avarie (tot botul, motorul atins dar nu stiu cat de rau, airbaguri sarite).

deci chiar multa bafta cu asigurarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda.

Trecuse mult de la ultimul incident, si probabil ca aveam nevoie si de o busitura cu contact intre vehicule.

 

Ca sa trec peste introuri, dupa o zi de munca normala, vine o scurta tura cu motorul, nimic iesit din comun, nimic nou apropos de traseu. Accidentul s-a produs in intersectia de la piata Chibrit (Mihalache cu Grivitei, spre pod Constanta). Se incadreaza in chestia aia cu cele mai multe accidente se petrec aproape de casa, unde crezi ca stii cum merg lucrurile.

 

Pe scurt, stateam la semafor pe calea Grivitei, sens de mers spre pod Constanta, ora in jur de 6, deja bezna. Trec ultimele vehicule spre dreapta mea, stanga lor, intrand pe Mihalache, se pune verde, plec dintre masini (stateam intre benzi), destul de taricel, sa ies dintre ele primul, drum liber in fata.

 

Acum...sincer nu imi dau seama exact ce s-a intamplat, si cum de nu m-am prins exact ca imi iese papucul in fata, dar cert e ca in plina accelerare, un intarziat intr-o dacie papuc face stanga spre mihalache prin fata mea (era rosu la el in mod cert, chiar daca el mai cu juma de gura nu vroia sa admita). Ca a fortat galbenul, ca a intrat pe rosu, sincer...mi se rupe, cert e ca s-a intersectat frumos cu traiectoria mea la vro 40-50 la ora.

 

Am franat puternic, dar nu destul, iar in ultimul metru sau cam asa, vazand cum intru in el, am luat si de ghidon = motor lasat pe stanga, intrand in laterala masinii cu burta si roata fata. Viteza la impact mai mult de 10-15 la ora nu stiu daca aveam, dar nu am avut timp sa ma uit pe bord, asa ca estimez.

 

Pagube motor, estimativ pentru moment sunt unul sau doua discuri frana fata plecate cu sorcova, semnal rupt (erau urate oricum), si o bucata frumoasa de carena fata zburata (personal dau vina pe prinderi aiurea si plastice torsionate, discurile sunt problema pt. moment).

 

Pagube eu, un picior plictisit, care se incapataneaza sa ma tina din muschiul gambei. Isi da drumul dupa 5 minute de mers. Dar a cazut mobra pe el deci era de asteptat.

 

 

Acu'...accident cam de (cuvant urat), n-am ce zice, pagubele lejerele deasemenea (sper ca nu e furca (iar) praf), dar tot ma simt ca un poponeata ca mi-am busit iubita.

 

De tinut minte din rahatul asta...

Ochii in 4. Relaxarea doare, si fizic, si la portofel. Nu stiu unde mi-era capul, dar in retrospectiva, mare jmecherie ce-am facut io ca am plecat tare dintre masini, primu la semafor. L-am luat pe ultimu' ramas din partea ailalta. Great. In al doilea rand, cand te urci pe motor, fii cu capul la drum, si cu ochii imprejur. Jur ca nu inteleg de ce nu am vazut si realizat mai devreme ce urma sa se intample.

 

Altfel, vedeti ca NU e prima oara, si nici ultima, cand pe Grivitei se trece pe rosu. Se intampla chestia asta EXTREM de des in ultimele cateva luni, si nu numai la semafoarele alea redundante de de-a lungu Grivitei. S-au invatat 'concurentii' ca sunt puse cateva semafoare degeaba acolo si acu le ignora pe toate.

 

Altfel, omul din masina (impreuna cu ceilalti doi baieti) foarte ok. Nu le port nici o ranchiuna, mai mult imi port mie pentru ca visam la stiu io ce si mergeam robotic.

 

Maine urmeaza vizita la asigurator pentru intelegere amiabila, in care se va declara omul vinovat, dupa spusele sale (speram mult sa nu fie noaptea un 'sfetnic bun', mai ales ca nu-s martori, cel putin pe care sa-i stiu).

 

Multumiri celor multi automobilisti din trafic care au oprit instantaneu langa mine si au intrebat daca am nevoie de ceva, multumiri si politaiului comunitar care a venit repejor, si a fost de folos cu sfaturi, adrese, si contact cu politia, fara a starni valva degeaba si a fi un dobitoc (la care sincer ma astepam). Si multumiri baietilor din papuc. Mi-au tras-o, urasc chestia asta, dar au fost ok in ceea ce a urmat. Ca a fost din cauza ca era unul motociclist, sau ca se stiau vinovati...nu imi pasa. Imi place sa cred ca a fost pentru ca erau oameni.

 

Mda. In caz ca va intereseaza ce va decurge maine cu asiguratori si alte prostii, va tin la curent.

 

Ride safe.

 

 

l.e. A, si da. Echipament: full, dupa cum merg deobicei (casca, geaca, manusi, cizme, genunchiere). Folositi-le! Nu am nici o vanataie, nici o julitura, nici o zgarietura, nimic, inafara de durerea aia musculara, care mai mult ca sigur e o intindere (se simte exact ca un muschi care tocmai a avut parte de un carcel de prima clasa).

Mesaj completat

Disclaimer: Sincer, nu caut oblojiri sau dojeniri morale. N-am mai postat p-aici de mult si singurul motiv pentru care am facut-o acum e....nu stiu, pentru ca m-am gandit ca poate careva de citeste trage niste invataminte apropos de ce te pandeste la orice metru de asfalt (prost). Daca te simti neatent, mai bine iei autobuzu, fiindca s-ar putea sa dai peste alt neatent. Concluzii si alte alea mi le-am tras singur. Io ma cac pe mine acu' pentru un disc de frana stramb rezultat dintr-o prostie, dar familia altuia de se infige cu capu in vreun camion?...

 

 

 

 

Bah pe tine nu te vroiam pe aici, bine ca esti TU intreg fieru se repara

 

 

 

 

 

 

 

respect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok.

 

Azi am stat in intersectia aia vreo 10 minute, asteptandu-l pe om sa mergem de manuta la asigurari, incercand sa-mi dau seama cam ce s-a petrecut. Inca nu stiu ce-am avut in cap de n-am prezis evenimentul, dar cateva lucruri sunt certe.

 

Din motive ori tehnice (gen sincronizare semafoare), sau pura nesimtire, la fiecare tura de "Verde" pentru cei ce vin dinspre Gara de Nord, mai sunt 2-3 automobile care cu toate astea forteaza si intra pe Mihalache de pe celalalt sens, in timp ce se drumul la coloana pe asta. Chestia asta se repeta la fiecare semafor. Ca sa nu mai zic ca, in timp ce stateam eu frumos, apare un CBR F4, se aseaza frumos la fel ca mine ieri, si asteapta verdele. Deja mi se sculase paru' pe ceafa, dar m-am scapat pe mine de tot in momentul in care la primul semn de verde o taie tare inainte, aproape stergand tramvaiul care venea de pe Mihalache si care s-a infipt cu forta in intersectie...

 

Grija mare...

 

l.e. Iar intersectia aia e mai mica decat mi-o aminteam eu. Sunt doar vreo 20 metri de intersectie. Daca pleci tare de la semafor, nu vei avea timp sa eviti pe careva care face tare stanga peste tine. Nu e nici timp, nici loc. Plus riscul de a te baga in masinile din spatele tau. Mi-am tot facut procese de constiinta aseara daca nu era mai bine sa fandez stanga sau dreapta. Dupa mica 'analiza' de azi, sunt sigur ca am reactionat bine. (Ca sunt oricum prost ca m-am aruncat in ea de la semafor, se intelege)

 

Cu asigurarile...

Am fost, am stat pe-acolo o gramada de timp, completat dosare. Acu, din pacate soferul papucului se tot incapatana sa considere ca nu stie daca la el era rosu, ca el credea ca a intrat pe verde. Evident, aia de la RCA cum auzeau cum sa ne trimita la politie, ca altfel e culpa comuna daca eram amandoi pe verde in intersectie si am intrat io in el (bullshit), ca bla bla. E greu cu esplicatiunile domle, ca stai sa vezi ca n-are cum sa fie verde la amandoi (dobitocilor), si chiar daca ar fi fost, el venea din stanga si schimba directia de mers (tampitilor), ca am vorbit deja cu politia si am concluzionat sa o facem amiabil (boilor), ca deja am completat pe formular ca omul a trecut pe rosu, si el a semnat (cretinilor). Pana la urma ne-au pus sa dam o declaratie de caciula in care sa spunem frumos, cu cuvintele noastre ce s-a intamplat. Io zisei, omu meu zise si el ca a intrat pe rosu, intr-un final fericit (nu era rau intentionat, doar un pic... ... ...absent, sa spun).

 

Acu, astia au acceptat dosarul, au facut niste poze la masina lui, si urmeaza constatarea pentru agregatul meu, care nu se simte destul de bine sa turuie pana la sediul alora. O sa-l infig intr-o platforma, daca gasesc pe careva, sau astept sa vina agentul constatator la mine intr-o saptamana, doua, noua.

Masina aluia nu are absolut nimic, de-abia de are o urma, by the way.

 

 

Mi-a 'placut' totusi, cum incercau baietii 'vanzatori' de polite si bucurii, sa o scoata astfel incat sa nu dea nici un ban, sau cat mai putin. Incepusera cu 'domle pai o sa coste 200 milioane!'

"Zi sa mori tu, un disc de frana, 150 euro!"

"Pai si plasticele!"

"Ma (cuvant extraordinar de urat) in plasticele ma-sii, mi le fac singur daca va (inca un cuvant urat) pe voi atat, numa sa-mi faceti chestiile pe care NU pot (si nici nu-mi permit) sa mi le fac singur."

 

samd.

 

 

Acu sincer, daca imi fac motorul functional ma declar multumit, desi cacanarii de genul asta ar merita storsi si ultimul banut de la ei.

In general, observ ca datoria asiguratorilor pare a fi zgarcenia absoluta si constanta insinuare cum ca TU incerci cumva sa-i tragi pe ei in piept. Sa se spele cu toti banii care le intra in buzunare pe cap.

 

Ma rog, o sa vad cum decurge treaba in continuare.

 

 

P.S. Wolfmaneeeeee! Bere! Poti sa ma bati atunci.

P.P.S. Salve papadie! Bere!

Editat de Oryon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei, pana la primara ai timp sa le rezolvi pe toate. ;) Daca piciorul ti se inegreste si/sau faci hematoame in muschi te poti da cu Lioton gel si iti trece mai repede. Daca nu se inegreste dar tot te doare cand mergi poti folosi un antinflamator oarecare (crema). Oricum iti trece. :bow:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa ne tii la curent cu ce se intampla. Sunt foarte curios cu despagubirile de la Carpatica. Ai avut noroc ca pana la urma a venit la asigurator, un prieten a patit-o cumva asemanator si vinovatul (care intrase pe DN1 in el fara sa opreasca, desi avea stop) nu a mai vrut apoi sa se prezinte la Carpatica sa dea declaratie ca a fost vina lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corectie: M-am inselat io initial, asigurarea aluia nu e la Carpatica. E la Euroins, am uitat sa precizez ieri. De prezentat se prezenta, ca unul din primele lucruri pe care le-a facut vinovatul a fost sa-mi dea copii dupa talon si RCA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-a facut nimic de genu, sau cel putin nu mi-a spus. Doar am completat formularele si cererea de deschidere dosar, pe care le-am si inaintat. Nu s-a facut inca constatarea motocicletei. Urmeaza in curand, cand o duc eu la ei, sau cand vine inspectorul la mine s-o vaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci ai grija si insista cum ca motoreta inainte de accident, dupa cum se poate vedea si acum, era intr-o stare excelenta, n-avea urme de rugina, scurgeri de ulei, tapiterie deteriorata si nu curgea prin absolut nici un loc ulei sau alte lichide, iar vopseaua avea un luciu ca scoasa din fabrica. sa bifeze "stare de intretinere buna"

 

 

 

(2)Starea de întretinere a unui autovehicul se clasifica în: buna, medie si satisfacatoare.

(3)Stabilirea starii de întretinere a autovehiculului se face potrivit starii acestuia dinainte de producerea evenimentului asigurat, pe baza criteriilor de mai jos:

a)stare de întretinere buna

Autovehiculul prezinta: integritatea elementelor caroseriei, barelor de protectie si capacelor de roti; vopseaua intacta, fara exfolieri sau urme aparente de rugina a tablei; tapiteria fara pete, urme de uzura prematura sau rupturi; cauciucuri uzate uniform, fara sa prezinte uzuri accentuate pe flancuri ca urmare a unui reglaj necorespunzator al directiei; motorul fara scurgeri de ulei pe partile laterale sau pe capotajele interioare ale spatiului afectat acestuia;

b)stare de întretinere medie

Autovehiculul prezinta: deformari ale caroseriei, barelor de protectie sau capacelor de roti pâna la 10 dm2 însumat pe întreaga suprafata exterioara; degradari ale vopselei în ceea ce priveste luciul, cu urme de rugina aparenta pe o suprafata totala pâna la 10 dm2, cu exfolieri pe o suprafata totala pâna la 1 cm2; pete pe tapiteria scaunelor;

c)stare de întretinere satisfacatoare

Autovehiculul prezinta: deformari ale caroseriei, barelor de protectie si capacelor de roti mai mari de 10 dm2 însumat pe întreaga suprafata exterioara: degradari ale vopselei, pierderea totala a luciului, cu exfolieri pe o suprafata totala mai mare de 1 cm2, cu urme pronuntate de rugina aparenta si zgârieturi; tapiteria deteriorata si murdara; cauciucurile uzate neuniform, cu accentuari pe unul dintre flancuri, ca urmare a unui reglaj necorespunzator al directiei; motorul cu urme de ulei pe partile superioare si laterale ca urmare a scurgerilor la capacul distributiei, al chiulasei sau pe lânga garniturile de etansare; joc mare la volanul directiei.

(4)Cunoscându-se data introducerii în exploatare de nou si starea sa de întretinere justificata tehnic, pentru stabilirea coeficientului de uzura a autovehiculului avariat se cauta în tabelul coeficientilor de uzura linia orizontala corespunzatoare vechimii în exploatare, în ani, a acestuia si se stabileste un coeficient de uzura cuprins între cei corespunzatori starii de întretinere buna si satisfacatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atunci ai grija si insista cum ca motoreta inainte de accident, dupa cum se poate vedea si acum, era intr-o stare excelenta, n-avea urme de rugina, scurgeri de ulei, tapiterie deteriorata si nu curgea prin absolut nici un loc ulei sau alte lichide, iar vopseaua avea un luciu ca scoasa din fabrica. sa bifeze "stare de intretinere buna"

 

 

 

(2)Starea de întretinere a unui autovehicul se clasifica în: buna, medie si satisfacatoare.

(3)Stabilirea starii de întretinere a autovehiculului se face potrivit starii acestuia dinainte de producerea evenimentului asigurat, pe baza criteriilor de mai jos:

a)stare de întretinere buna

Autovehiculul prezinta: integritatea elementelor caroseriei, barelor de protectie si capacelor de roti; vopseaua intacta, fara exfolieri sau urme aparente de rugina a tablei; tapiteria fara pete, urme de uzura prematura sau rupturi; cauciucuri uzate uniform, fara sa prezinte uzuri accentuate pe flancuri ca urmare a unui reglaj necorespunzator al directiei; motorul fara scurgeri de ulei pe partile laterale sau pe capotajele interioare ale spatiului afectat acestuia;

b)stare de întretinere medie

Autovehiculul prezinta: deformari ale caroseriei, barelor de protectie sau capacelor de roti pâna la 10 dm2 însumat pe întreaga suprafata exterioara; degradari ale vopselei în ceea ce priveste luciul, cu urme de rugina aparenta pe o suprafata totala pâna la 10 dm2, cu exfolieri pe o suprafata totala pâna la 1 cm2; pete pe tapiteria scaunelor;

c)stare de întretinere satisfacatoare

Autovehiculul prezinta: deformari ale caroseriei, barelor de protectie si capacelor de roti mai mari de 10 dm2 însumat pe întreaga suprafata exterioara: degradari ale vopselei, pierderea totala a luciului, cu exfolieri pe o suprafata totala mai mare de 1 cm2, cu urme pronuntate de rugina aparenta si zgârieturi; tapiteria deteriorata si murdara; cauciucurile uzate neuniform, cu accentuari pe unul dintre flancuri, ca urmare a unui reglaj necorespunzator al directiei; motorul cu urme de ulei pe partile superioare si laterale ca urmare a scurgerilor la capacul distributiei, al chiulasei sau pe lânga garniturile de etansare; joc mare la volanul directiei.

(4)Cunoscându-se data introducerii în exploatare de nou si starea sa de întretinere justificata tehnic, pentru stabilirea coeficientului de uzura a autovehiculului avariat se cauta în tabelul coeficientilor de uzura linia orizontala corespunzatoare vechimii în exploatare, în ani, a acestuia si se stabileste un coeficient de uzura cuprins între cei corespunzatori starii de întretinere buna si satisfacatoare.

 

 

 

Ma scuzi ca intervin, dar ce scrii tu aici nu ajuta pe nimeni in afara de asigurator.

 

 

Oryon, o sa continuam discutia de aseara zilele astea.

Editat de Wolfman
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...