Sari la conținut

Sudura in plastic, cine face?


NVS
 Share

Postări Recomandate

Am cautat la servicii si nu am gasit nici un anunt cu asa ceva. Face careva sudura in plastic? Si daca da, ce tarife sunt la o asa lucrare.

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Belbody

Face careva sudura in plastic?

electric sau autogen?

 

Ai postat ca sa ajungi la 4500 de posturi????? sau inca nu esti treaz?

 

Ce ar fi sa incerci, ca o mica schimbare la ceea ce faci de obicei, sa dai raspunsuri care ajuta intradevar?

 

Respect

 

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum iertati-mi ignoranta, dar ce anume plastice se "sudeaza" ?

 

adik incercam sa imi imaginez unde anume pe un motor se gasesc elemente de plastic care sa fie supuse la atata efort inat sa necesite reparatii via sudura...

 

cum se produce sudura asta, prin ce e ea mai jmechera decat o lipeala cu diverse tubuletze gasite in comertz ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Belbody

Face careva sudura in plastic?

electric sau autogen?

 

Ai postat ca sa ajungi la 4500 de posturi????? sau inca nu esti treaz?

 

Ce ar fi sa incerci, ca o mica schimbare la ceea ce faci de obicei, sa dai raspunsuri care ajuta intradevar?

 

Respect

 

Africanu

Mister, de obicei dau raspunsuri care SI ajuta, in masura in care stiu. In cazul de fata un google-search putea sa faca si autorul topicului.

Se voia a fi o gluma, daca tu cumva reusesti sa sudezi plastic cu autogenul, sau SI MAI SI, ELCTRIC!!!! :kiss: :P

Daca te uiti la medie, am vreo 2,5 postui/zi, ceea ce nu mi se pare deloc exagerat.

+ ca nu se sau bani pe posturi..

edit

2,97 posturi / zi

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dat fiind faptul ca toate piesele folosite la motociclete, ca de altfel si barile de protectie ale autovehiculelor, din asa numitul

 

plastic sint de fapt ABS(acrilnitril-butadien-stirol).

 

ABS nu se poate suda durabil, ar fi doar un fel de a lipi care la diferente de temperatura sau socuri s-ar desface.

 

Africanu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am realizat cu success lipituri la carene si nu numai cu pistolul cu lipici cu plastic lichid..

Ala care se alimenteaza cu tub de plastic pe la un capat si curge topit pe la celalalt.

 

Cu ala am lipit si rama de plastic la radiatorul de la masina, si vad ca tine destul de bine de mai bine de un an...

Asta este sau modele asemanatoare. Cred ca foarte mult conteaza la calitatea lipirii si tipul de plastic folosit - se gasesc mai ieftine si mai scumpe (bare de plastic)

Glue-Gun.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recent mi-am batut si eu capu' cu asa ceva...

 

Nu vad de ce vrei sa dai bani la altii cand cu un buget minim iti poti face o mica trusa cu care sa iti faci treaba...crezi ca e singura data cand dai cu motorul de pamant sau e singura fisura /carena sparta care o sa o ai ...te cam inseli..

 

1.Un pistol de lipit /ledcon gasesti la Practicker cu 60 70 Ron , putere 80/100 W , sa iti asigure o temperatura ~ 400 C nu ai nevoie de mai mult ca distrugi palsticul ( asta daca nu il ai deja pe acasa) . Nu te uita la pistoale cu aer cald si alte chesti nu ai nevoie sunt si scumpe si cu ele nu poti concetra aerul cald unde ai nevoie in locuri stramte si plus incalzeste o arie destul de mare si risti sa deformezi zona respectiva, pistoalele cu aer cald sunt pentru profesionisti care au experinta , lucrari repetitive si cu acces si au nevoie de productivitate mare.

 

2.Baghete de plastic similar cu celui care doresti sa il sudezi in cazul tau ca si la mine ABS.( ~ 20 ron tot la Practicker )NU amesteca palsticurile ca faci un mare CACA legaturile intre polimeri nu se vor realiza intre plasticuri diferite.

 

3.Plasa de inox...asta am gasito indirect tot la Practicker au la sectorul ala cu oale si tampeni de bucatoarie bla bla niste site mari , iei o sita dinaia si desfaci plasa de la ea ( 17 ron ) o sita iti ajunge ...la foarte multe fisuri .

 

ATENTIE existe FOARTE multe feluri de plastic cauta pe spatele carenei sau in cartea motorului ce plastic are acea parte de la motor.Nu intru in detalii pt ca deja iti cunosti materialul de baza ABS.NU TOATE PLASTICELE SUNT SUDABILE , ABS este un material plastic care ESTE sudabil si se preteaza foarte bine la acest procedeu , si de asemenea se preteaza la lipirea sa cu rasini ( unde nu sunt vibratii) .Nu confunda LIPIREA cu SUDAREA...au ca rezultat final acelas "aspect" al piesei dar diferentele in proprietati obtinute la final difera .

 

Pasul : 1. Recupereaza cat mai multe bucati daca e cazul din zona care vrei sa o repari.

2.Curata cu un smirglu fin cel putin 10 mm de ambele parti zona unde vrei sa efectuezi sudarea( faci asta pt a evita contaminarea materialului cand se va afla in stare vascoasa) .

3.Pune piesele lipsa la loc si prindele pe partea opusa cu scoci din ala cu banda de aluminiu ( gasesti in Practicker iara) , asta doar ca sa le ti provizoriu in loc.Poti face faza asta si cu prinderi din loc in loc cu pistolul de lipit , ai grija sa aliniezi bucatele cum trebuie.

4.Fa un sanfren pe partea interioara a carenei dea lungul fisuri cu adncimea ~ jumate din grosimea carenei , il poti face fie cu o freza tip Dremel ( tot in Practicker dar e scump ...il aveam de ceva vreme si acuma sa potrivit super pt lucrarea asta ) sau poti folosi capul pistolului de lipit si "sapi" frumos in lungul fisurii cu el .

5. Iei frumos o bagheta de ABS si cu pisotlul incalzesti atat piesa cat si o bucatica in vf baghetei si incepi sa sudezi incet si cu rabdare...bucatica cu bucatica pana umpli tot sanfrenul facut la pasul 4. Incalzesti pana cand materialul incepe sa curga atentie sa nu incalzesti prea mult sa arzi palsticul daca sfaraie si face balonase..temperatura e prea mare... Amesteci usor astfel incat intre ce ai depus tu de pe bagheta sa se "amestece" cu materialul de baza ( carena e alba de obicei bagheta iao neagra te va ajuta sa vezi cum se amesteca)

6.Iei o bucatica de smirglu'/ Dremel/ pila sau ce ai tu mai la indemana si dai jos supra inaltarea sudurii.

7. Tai din plasa de inox o bucata care sa acopere sudura si pe laturile ei cel putin 10mm ( cam cat ai curatat in pas 1 ) si incepi usor cu pistolul sa o "bagi" in materialu de baza al carenei.Fi atent sa netezesti frumos gropile care le vei face inevitabil, daca ai rabdare pune mana pe bagheta si mai incarca cu un strat peste toata plasa iti va lua timp dar merita.

8.Intorce carena pe partea care se vede si repeta pasi cu Curatare( << 10 mm>> /Sanfrenare ~ jumate din grosime /Sudare .Dupa care inlaturi frumos suprainaltarea si aduci carena la nivel.( Armarea cu plasa o faci doar pe partea din spate a carenei)

9.Primer...Chit...Vopsea ..Lac...( da asta e alta poveste )

 

Personal si nu din auzite am incercat asa:

-superglue FAILED

-rasini epoxidice...tin pana la o limita..dar in final ...FAILED

-pistolul de lipit "glue gun"...FAILED

-rasini +fibra de sticla...FAILED...a pocnit pur si simplu lipitura si a ramas tinuta in fibra pana cand ce la vibratii sa rupt si ea

-Sudura in plastic +armare cu plasa de inox ...OK pana acuma...

 

-costruit picioruse DE LA ZERO dinalea de la carene care le impingi si fac un "poc" si ramane carena fixata...tine si acuma

-picioruse care tin semnalizarile OK

-urechi lipsa in totalitate sau partial...OK

-fisuri la aripi /carene...inca nu a cedat vreuna...OK

-gauri de dimensiuni mici pana la nesimtite :kiss:( nu am mai gasit bucatile )

 

Tot ce iti trebe e rabdare si putina practica ...si asa vine iarna macar ai ocupatie...mai ales daca iti place sa meteresti putin ...e perfect.

 

Scuze pt un post lung da uite asa am mai omorat 25 de min la birou...

 

Spor la munca !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SUDURA (in special ABS) exista si se face cu ultrasunete si este din punct de vedere al asamblarii asemanatoare cu nituirea

 

Cele descrise in post-urile de mai sus fac referire doar la LIPIRE (la cald si eventual cu adaos de diferite materiale) caz in care informatiile sunt suficient de complete in postul lui "Chrisss".

 

Cu toate ca la prima vedere lipirea si sudura sunt acelasi lucru, atunci cand vorbesti de plastic tind sa fie radical diferite ca si metode.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SUDURA (in special ABS) exista si se face cu ultrasunete si este din punct de vedere al asamblarii asemanatoare cu nituirea

 

Cele descrise in post-urile de mai sus fac referire doar la LIPIRE (la cald si eventual cu adaos de diferite materiale) caz in care informatiile sunt suficient de complete in postul lui "Chrisss".

 

Cu toate ca la prima vedere lipirea si sudura sunt acelasi lucru, atunci cand vorbesti de plastic tind sa fie radical diferite ca si metode.

 

Sudarea este operatia tehnologica prin care se realizeaza o asamblare nedemontabila a doua sau mai multe piese metalice,nemetalice cu sau fara material de adaos,in anumite conditii de temperatura si presiune .

 

Nituirea este un procedeu de asamblare nedemontabil a doua table, profile sau piese, cu aiutorul niturilor ca organe de legatura.

 

Lipirea...cred ca e clar pt toata lumea ce insemna lipire...un material de baza un "lipici" si executarea imbinarii cu mica diferenta ca TEMP din timpul procesului NU VA DEPASI TEMP de TOPIRE a materialelor de baza sau aici la plastic aceea temperatura la care materialul devine vascos .

 

 

Sudare , nituirea , lipirea sunt procedee tehnologice TOTAL diferite :P nu conteaza materialele de baza si la metale e la fel ...nu le amesteca e drept sunt asemanatoare si de aici si confuzia.

 

Sudarea cu ultra sunete in acest caz nu prea poti sa o aplici..si se preteaza doar la materiale mai subtiri si unde ai in general o productie de serie ...altfel nu iti vei amortiza investitia in aparat sau executia sonotrodelor in veci( cred ca o astfel de instalatie costa mai mult decat 3 4 moatare :kiss: ) ... sunt foarte scumpe si ai probleme de acces si o gramada de alte batai de cap... .Acest procedeu nu face decat sa obtina temperatura necesara executatii sudarii prin presarea celor 2 componente ce urmeaza a fi sudate si "frecarea" lor unul de altul pana cand ajung la temperatura de topire dupa care se aplica o anumita presiune pana la racire si gata...asta pe scurt...

 

Ce am descris in postul anterior se numeste SUDARE si nu LIPIRE....atata timp cat in timpul procesului atat materialul de baza cat si cel de adaos au ajuns la temperatura acelei stare vascoasa care a facilitat formare legaturilor intre polimeri.( Daca doar materialul de adaos ajunge la topire nu e nici sudare nici lipire clasica la rece cu "lipici"...e ceva gen brazare/lipiri la cald ...da asta e alta poveste :P ) .

 

E sudare materialelor + armarea lor cu plasa de inox...in unele locuri nu am armat cu plasa si a tinut la fel de bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sudare , nituirea , lipirea sunt procedee tehnologice TOTAL diferite :P nu conteaza materialele de baza si la metale e la fel ...nu le amesteca e drept sunt asemanatoare si de aici si confuzia.

 

Sudarea cu ultra sunete in acest caz nu prea poti sa o aplici..si se preteaza doar la materiale mai subtiri si unde ai in general o productie de serie ...altfel nu iti vei amortiza investitia in aparat sau executia sonotrodelor in veci( cred ca o astfel de instalatie costa mai mult decat 3 4 moatare :kiss: ) ... sunt foarte scumpe si ai probleme de acces si o gramada de alte batai de cap... .Acest procedeu nu face decat sa obtina temperatura necesara executatii sudarii prin presarea celor 2 componente ce urmeaza a fi sudate si "frecarea" lor unul de altul pana cand ajung la temperatura de topire dupa care se aplica o anumita presiune pana la racire si gata...asta pe scurt...

 

Am spus similar cu NITUIREA deoarece la sudura cu ultrasunete in realitate se produce o deformare plastica a unuia dintre pentru a umple o cavitate in suprafata conjugata care in sectiune (cavitatea) este un trapez. :P

 

Intradevar .... in varianta simpla (o singura sonotroda) o instalatie/aparat/masina de sudura cu ultrasunete + generatorul de ultrasunete trece binisor de 10000 euro.

 

PS. Sudara cu ultrasunete nu se preteaza la reparat carene moto (zic eu) !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Salut! Ma numesc Ciprian si am nevoie de putin ajutor sau o indrumare cum sa-mi lipesc 3 picioruse pe un ornament de ABS care sau rup in urma unui incident.Nu stiu cum sa pun si cateva poze cu respectivul ornament ca sa va faceti o idee.



Am resuitsa pun si cateva poze si sa primesc ceva sugestii cum sa fac acele picioruse care nu mai sunt.
img00089j.jpg
img00091kq.jpg
img000961.jpg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chriss foarte de folos metoda pe care ai descriso. M-ai ambitionat sa ma apuc de lipit ceva picioruse desprinse de la locul lor pe motorul meu.

 

Desfacand carenele am observat o fisura mai veche care nu era la vedere si pe care am zis sa incep sa experimentez. Practic fisura a fost remediata de vechiul proprietar si apoi vopsita la exterior. Eu in momentul de fata am intarit-o pe interior cu plasa de inox si acum se observa la exterior ca vopseaua s-a facut ca o coaja de portocala si e deformata usor.

 

Piesa o voi vopsi mai tarziu si nu cred ca mai necesita sudura si la exterior. Cum e de preferat: sa incarc cu abs si sa netezesc fiecare mica adancitura sau chitul tine suficient de bi e incat sa nu crape vopseaua pe viitor?

 

Ulterior am mai lipit o fisira de 5 cm pe ambele parti si pot spune ca am o singura gropita in rest e perfect neted.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...