K@rbon Postat Decembrie 2, 2009 Share Postat Decembrie 2, 2009 Salutare la toata lumea si sa incep prin a va iontreba cum imi dau in a alege un cauciuc second hand bun??? dups uzura sau dupa ce? Astept cat mai multe raspunsuri Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Decembrie 2, 2009 Share Postat Decembrie 2, 2009 dupa cat mai traiesti dupa ce.l pui uzura nu e data doar dupa cat de <<<mancat>>> e ci si dupa cat de rigit este si dupa anul de fabricatie si dupa cat de multi plumbi pui la echilibrare, lovituri avute sau galme oare de ce cel care.l vinde/da renunta la el eu zic ca te vei ieftini la anvelopa si o sa platesti mai mult la carene ,,,,julite Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 2, 2009 Share Postat Decembrie 2, 2009 Prima data an de fabricatie,dupa aceea eventuale julituri, taieturi,gilme,profil,compozitie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 sa nu fie spart! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexxus Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 (editat) Cum iti dai seama de data fabricatiei: DOT Code is an alphanumeric character sequence molded into the sidewall of the tire for purposes of tire identification. The DOT Code is useful in identifying tires in a product recall. The DOT Code begins with the letters "DOT" followed by a plant code (two numbers or letters) that identifies where it was manufactured. The last four numbers represent the week and year the tire was built. A three-digit code was used for tires manufactured before the year 2000. For example, 178 means it was manufactured in the 17th week of 8th year of the decade. In this case it means 1988. For tires manufactured in the 1990s, the same code holds true, but there is a little triangle (?) after the DOT code. Thus, a tire manufactured in the 17th week of 1998 would have the code 178?. In 2000, the code was switched to a 4-digit code. Same rules apply, so for example, 3003 means the tire was manufactured in the 30th week of 2003. Sursa: Wikipedia Editat Decembrie 3, 2009 de Alexxus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 dupa cat mai traiesti dupa ce.l pui uzura nu e data doar dupa cat de <<<mancat>>> e ci si dupa cat de rigit este si dupa anul de fabricatie si dupa cat de multi plumbi pui la echilibrare, lovituri avute sau galme oare de ce cel care.l vinde/da renunta la el eu zic ca te vei ieftini la anvelopa si o sa platesti mai mult la carene ,,,,julite sa inteleg ca matale schimbi cauciucurile in fiecare zi? Adica daca iti iei un cauciuc nou dupa primii 1000km se cheama ca e tot nou? Atunci nu ai si tu un cauciuc UZAT? Sunt multe motive pentru care cineva renunta la un cauciuc, unul dintre ele fiind fitele, sau daca un nemtzalau merge o saptamana pe ud si la cat de bun motociclist care este (sa zicem) da vina pe guma ... si atunci o schimba, pentru ca asa i se pare lui. Sau poate daca un cauciuc dupa standardele tale pare naspa, dupa ale mele pare foarte bun... Chestia asta e discutabila, dar terminati cu "VIATA ta depinde de cauciucuri, numai un cauciuc nou e bun s.a.m.d Eu mi-am luat cauciuc nou pe fata si am cazut DIN CAUZA lui in prima zi in care l-am montat... si alte exemple. Viata ta nu depinde de cauciucuri depinde de cat de bou esti si cat de bine conduci. ps. - e RIGID. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 http://www.sigemo.ro/info_citim.php Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 topicu asta o fi din ciclul "cum imi dau seama daca o zdapi e buna sau nu la pat"............ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 sa inteleg ca matale schimbi cauciucurile in fiecare zi?Adica daca iti iei un cauciuc nou dupa primii 1000km se cheama ca e tot nou? Atunci nu ai si tu un cauciuc UZAT? Sunt multe motive pentru care cineva renunta la un cauciuc, unul dintre ele fiind fitele, sau daca un nemtzalau merge o saptamana pe ud si la cat de bun motociclist care este (sa zicem) da vina pe guma ... si atunci o schimba, pentru ca asa i se pare lui. Sau poate daca un cauciuc dupa standardele tale pare naspa, dupa ale mele pare foarte bun... Chestia asta e discutabila, dar terminati cu "VIATA ta depinde de cauciucuri, numai un cauciuc nou e bun s.a.m.d Eu mi-am luat cauciuc nou pe fata si am cazut DIN CAUZA lui in prima zi in care l-am montat... si alte exemple. Viata ta nu depinde de cauciucuri depinde de cat de bou esti si cat de bine conduci. ps. - e RIGID. pe scurt sa nu te incurc prea mult ca poate ai de ...munca 1. schimb anvelopele cat pot de des undeva la 10000 km 2. nu iau anvelope SH niciodata 3. fiecare are opinia lui in privinta BUN/PROST sau corespunzator/necorespunzator de aceea este si forumul acesta sa ne dam cu parerea 4. deci comentariile ce nu.ti plac le poti trece cu vederea 5. sansele ca o anvelopa SH sa iti faca prob sunt clar mai mari decat una noua....de dupa sufletul omului ce sa.i faci 6. NU recomand sa cumperi anvelope UZATE/sh sau cum vrei tu sa le spui 7. nu ma consider un bun pilot si nu cred ca conduc asa de bine deci consider ca viata mea la 200 km/h TINE SI DE ACEA ANVELOPA NOUA SAU UZATA 8. NU STAU SA MA TOT CORECTEZ CAND SCRIU . FORMA CORECTA ESTE RIDID AI DREPTATE ...O sa am grija sa nu mai o comit ca sa.ti dau tie de lucru Mesaj completat cand va luati anvelope verificati stanta cu data de productie primele2 cifre rep nr saptamanii din an ultimile 2 rep anul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 (editat) Am vazut tourance-uri la un prieten care si le-o schimbat cu TKC-uri, asa ca le-am luat eu, aveau inca destula carne pe ele. Nu m-am uitat la DOT sau altceva, pur si simplu le-am luat si le-am folosit ~ 10k km. De ce? Nemai avand, am zis sa mi le montez, sa vad cum e cu alea, decat sa dau 1000 ron + pe un set nou. Si le-am folosit pana la stadiul asta : Nu am cazut niciodata din cauza cauciucului, am mers cu astea cu 180 km/h cu pasager fara sa aiba nici pe dracu. Editat Decembrie 3, 2009 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 Dupa mine sunt 4 criterii: - data fabricatiei (dupa mine un cauciuc nu ar trebui sa fie mai vechi de 3 ani, adica 2 ani cand il montezi) - uzura suprafetei de rulare (ar trebui sa ai minim 3 mm de carne in punctul cel mai uzat, ca sa duca un sezon) - sa nu fi fost gaurit sau taiat (sa nu aiba petice pe interior) - sa nu fi fost lovit (din pacate asta nu se verifica precis decat montat) @belbody: daca nu faci decat un commuting lejer, normal ca mergi pe orice guma de sters; daca vrei sa faci orice fel de performanta iti trebuie un cauciuc bun iar asta inseamna in 99% din cazuri un cauciuc nou. daca ai cazut cu un cauciuc nou inseamna una sau mai multe dintre: - l-ai ales gresit - nu l-ai rodat - nu l-ai incalzit - nu stii sa mergi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 da, ai dreptate legat de cazutul meu, cred ca variantele 2 si 3 sunt adevarate, am cazut la 50m de casa si cauciucul nou nout, adica prima prima tura. Daca e vorba de performanta da, trebe gume performante, dar pentru calatorii normale, mai ales la mobre DP... orice guma e buna, atat timp cat nu e slick, sau crapata excesiv sau excesiv de imbatranita si rigidizata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 mai era o metoda: sa-l dezumfli si sa-l umfli iar,ca sa vezi daca mai este elastic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
K@rbon Postat Decembrie 3, 2009 Autor Share Postat Decembrie 3, 2009 ok, mersi pt sfaturi deci sa inteleg ca in principiu daca nu ma duc cu cnv care sa cunoasca uzura unei gume cel mai bine pt mine pt sanatatea mea si mai ales pt viata mea sa imi iau unul nou si cu asta basta decat sa ma complic atat si dupa aceea sa imi dau pumni in cap ca d c nu mi-am luat unul nou, si inca o intrebare motorul meu este o honda cbr f4i are gume michellin power sport slick-uri, am facut rost de o guma pirreli diablo corsa si as vrea sa imi iau pt spate un michellin power road, credeti ca ma fa afecta in vre-un fel avand 2 tipuri de gume diferite pe ea cu caracteristici diferite astept un raspuns daca nu cer prea mult apropo eu merg zi de zi prin bucuresti cu ea si in weekend cat inca imi mai permite vremea pe afara si daca se poate eventual un sfat pt a alege cea mai buna guma pt motorul meu avand in vedere ca maj timpului merg prin oras deci pe drum drept Multumesc si va astept cu un raspuns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
XELIBRI2007 Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 mai bine nu pui scond pe moto..nu i dect doua roti ...dc pic una tre safii cascador ca sa mai ramai in viata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 Salutare la toata lumea si sa incep prin a va iontreba cum imi dau in a alege un cauciuc second hand bun??? dups uzura sau dupa ce? Astept cat mai multe raspunsuri Multumesc http://hobbymoto.ro/?p=688 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
insider Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 ok, mersi pt sfaturi deci sa inteleg ca in principiu daca nu ma duc cu cnv care sa cunoasca uzura unei gume cel mai bine pt mine pt sanatatea mea si mai ales pt viata mea sa imi iau unul nou si cu asta basta decat sa ma complic atat si dupa aceea sa imi dau pumni in cap ca d c nu mi-am luat unul nou, si inca o intrebare motorul meu este o honda cbr f4i are gume michellin power sport slick-uri, am facut rost de o guma pirreli diablo corsa si as vrea sa imi iau pt spate un michellin power road, credeti ca ma fa afecta in vre-un fel avand 2 tipuri de gume diferite pe ea cu caracteristici diferite astept un raspuns daca nu cer prea mult apropo eu merg zi de zi prin bucuresti cu ea si in weekend cat inca imi mai permite vremea pe afara si daca se poate eventual un sfat pt a alege cea mai buna guma pt motorul meu avand in vedere ca maj timpului merg prin oras deci pe drum drept Multumesc si va astept cu un raspuns Iti recomand maxim sa-ti iei acelasi tip de guma fata/spate (nu doar acelasi brand,ci acelasi tip/compozitie etc). Cauciucurile nu sunt doar niste 'gume' pe care rulezi. Gandeste-te ca profilu' ala are un rol,si nu e estetic. Cauciucul iti dicteaza tractiunea, aderenta, franrea,echilibrul in curbe...etc (stii si singur morala). Nu vreau sa fac oda cauciucului ,dar la motociclete cauciucul are o importanta EXPONENTIAL mai mare decat la masini. Daca o masina iti mai iarta din greseli,cand ai cauciucuri proaste/uzate, o motocicleta (mai ales una sport,cum ai tu) nu iti va ierta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Decembrie 3, 2009 Share Postat Decembrie 3, 2009 La un cauciuc sh primul lucru sa te uiti sa fie uzat uniform ..Nu sunt bune cauciucurile care sunt mult mai uzate pe mijloc decat pe lateral..acestea sunt "patratoase", motocicleta devine foarte instabila cand incepi sa te inclini in curbe .... Un cauciuc sh de o firma buna si care ca nou este foarte scump poate sa fie mai bun decat un cauciuc nou si care este cel mai ieftin de pe piata.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Decembrie 4, 2009 Share Postat Decembrie 4, 2009 (editat) da, ai dreptate legat de cazutul meu, cred ca variantele 2 si 3 sunt adevarate, am cazut la 50m de casa si cauciucul nou nout, adica prima prima tura. Daca e vorba de performanta da, trebe gume performante, dar pentru calatorii normale, mai ales la mobre DP... orice guma e buna, atat timp cat nu e slick, sau crapata excesiv sau excesiv de imbatranita si rigidizata... in cazul tau variatele 2 si 3 arata exact cat de meserias esti ...........caci altfel ai fi stiut lucrurile astea asta asa ca sa ma bag si eu in seama si sa.ti urmez exemplul Editat Decembrie 4, 2009 de ianachim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Decembrie 4, 2009 Share Postat Decembrie 4, 2009 daca ai cazut cu un cauciuc nou inseamna una sau mai multe dintre:- l-ai ales gresit - nu l-ai rodat- nu l-ai incalzit - nu stii sa mergi cand am pus Mitas nou nu am simtit nimic diferit... era la fel ca cel vechi Cand am pus pereche Dunlop noi, in primii 40 km am avut un "morcov" cat sfecla ... senzatia de nesiguranta a fost neasteptat de mare... dupa rodajul anvelopelor a disparut si a fost OK ... sigur nu a fost autosugestie... probabil "balonul" nu era format Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arian46 Postat Decembrie 4, 2009 Share Postat Decembrie 4, 2009 (editat) Toata lumea te-a indrumat spre anvelope noi, dar nimeni nu ti-a raspuns cum trebuie la intrebare; hai ca te ajut eu. Anvelopele au indicatori de uzura (tread wear indicator) dispusi in canalele de pe calea. Acestia au forma unor punti cu inaltimi cuprinse intre 1.6 si 2.2 mm (norme legale), si sunt dispuse de obicei pe 6 raze cu un unghi de 60 de grade intre ele. Pozitionarea lor este indicata pe calea de rulare de inscriptia TWI, de tot felul de sageti si mai nou de simbolul producatorului.Cand datorita uzurii crampoanele ajung la nivelul indicatorilor de uzura, anvelopa trebuie schimbata. A... si nu merita sa cumperi o anvelopa mai veche de 4 ani. Atasez cateva poze pentru studiu. In prima poza am surprins si modul de a indica sensul de rotatie in viziunea celor de la Metzler (elefantul in viteza). Editat Decembrie 4, 2009 de arian46 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Decembrie 4, 2009 Share Postat Decembrie 4, 2009 La un cauciuc sh primul lucru sa te uiti sa fie uzat uniform ..Nu sunt bune cauciucurile care sunt mult mai uzate pe mijloc decat pe lateral..acestea sunt "patratoase", motocicleta devine foarte instabila cand incepi sa te inclini in curbe .... Corect, multe sunt "patratite" de cei care merg doar autostrada sau fac burn-out. Dar, la fel de usor, poti gasi cauciucuri sh import "ascutite" pe circuit, adica uzate excesiv pe laterale in viraje, si care sunt la fel de periculoase pentru ca nu mai ai suficienta pata de contact pe frana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 7, 2009 Share Postat Decembrie 7, 2009 in cazul tau variatele 2 si 3 arata exact cat de meserias esti ...........caci altfel ai fi stiut lucrurile astea asta asa ca sa ma bag si eu in seama si sa.ti urmez exemplul bine ca esti tu micul rossi si inainte de a pleca la drum dai 3-4 ture de bloc de incalzire... a pneurilor.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.