Sari la conținut

Rulment rupt in carter


Adventix
 Share

Postări Recomandate

Exclus.

 

Ca sa deformezi otelul unui rulment de la roata spate intr-o janta de aliaj usor, trebuie sa il bati sa il gaseasca dracii, facand intre timp praf si janta.

 

Problema era mai mult ca sigur de aliniere, din motive de montaj prost, de lovituri anterioare etc. Faptul ca a luat din janta a rezolvat efectul, nu cauza, si in plus a creat alte riscuri dar asta e alta treaba - fiecare merge pe ce isi permite in functie de cat isi pretuieste viata si sanatatea.

 

 

 

P.S. Motoarele au pinion la motor si foaie la roata. Poate era bicicleta de avea pinionul in spate.

 

Diferenta la invartire se simtea la mana, nu cu axul montat si roata stransa, montezi 1 hai 2 prost dar 4-5 la rand ii montezi prost? Lovituri anterioare unde? La prinderea pinionului, exclus, la rulment si mai exclus, rulmentii montati erau toti noi. Nu a luat din janta ci din prinderea pinionului ... ce riscuri omule, riscul sa ce? de 6 luni de cand a stujit prinderea pinionului nu i-a mai spart nici un rulment, vorbesti de parca e acolo un angrenaj ceva gen ceasurile alea mecanice, is 3 rulmenti cu distantiere ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Presupun că s-a distrus distanțierul bilelor, ele s-au adunat, ocazie cu...care cămaÂşa interioară a putut fi extrasă.

Soluție: se reintroduc bilele Âşi cămaÂşa interioară, bilele se distanțează în mod egal cu te miri ce (inclusiv bucățele de cauciuc), astfel refăcându-se structura rulmentului. CămaÂşa interioară va fi folosită pentru extragere.

PS: Soluția cu încălzirea carterelor este fezabilă, am folosit-o frecvent la Ij Âşi Mobră. Schepsis-ul este încălzirea rapidă a aluminiului (foen eficient sau flacără concentrată, vezi brenner cu gaz) Âşi extragerea rapidă. Dacă apucă să cedeze căldura rulmentului-PAS. Se răceÂşte Âşi se reia de la zero procedura.

 

PS 2: Procedeul cu răcirea diametrului interior Âşi încălzirea celui exterior este cunoscută sub numele de "fretare" Âşi se foloseÂşte la îmbinările cu joc "0"

 

 

A...m-am uitat mai bine pe poze, pare a fi un rulment conic cu bile....din păcate situația este mai cotoioasă....încălzire rapidă + extractor special ... condoleanțele mele, procedura cere ceva cunoÂştiințe de mecanică...

Editat de nflt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-16788-1260484446_thumb.jpg

 

Am avut o problema similara cu un rulment. Eu am rezolvat-o ca in poza, poate nu merge exact asa la tine, dar cine stie, macar de idee.

 

Dintr-o banda de tabla de fier nu prea tare am facut un fel de U cu gulere care intrau sub rulment. Dupa aia din lemn am facut un cilindru care intra destul de exact in gaura. Ideea e ca cu cilindul asta bati in tabla aia, si daca diametrul lemnului e mic, gulerele ies de sub rulment, dar daca diametrul e aproape cat gaura, lemnul blocheaza gulerele in timp ce bati.

 

Te apuci sa bati numai dupa ce ai incalzit totul. Nu mai mult de 120°C ca sufera aluminiul. Mie mi-a mai mers o ghidusie: la incalzire, se incalzeste si rulmentul, se dilata si tie ti-ar fi mai bun blocul dilatat si rulmentul contractat. Dai cu WD40 exact pe rulment, nu mult. WD40 se evapora, raceste zona cateva grade, si daca apare pe moment o minuscula distanta intre rulment si bloc, intra si mai si unge.

Incalzesti, bagi tabla aia acolo, WD40 si imediat pui lemnul si dai 2 ciocane. Daca misca, deja stii ce trebuie sa faci, daca nu, ne mai gandim. Si eu am stat 3 zile la rulmentul ala, stiu cum e.

 

Bafta.

Mesaj completat

La mine rulmentul nu era crapat dar problema era exact aceeasi. Tabla aia e defaormata dupa extractie, facuta dintr-un levier de bicicleta.

post-16788-1260485625_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... ce riscuri omule, riscul sa ce? de 6 luni de cand a stujit prinderea pinionului nu i-a mai spart nici un rulment, vorbesti de parca e acolo un angrenaj ceva gen ceasurile alea mecanice, is 3 rulmenti cu distantiere ...

 

Nu e cazul sa-mi explici ce e in roata spate, am ceva ani in sportu asta si ceva motoare avute si desfacute.

Chestia e ca eu nu pot concepe sa trag sanatos de maneta cand stiu ca motorul sparge rulmenti spate si a trebuit luat la strung ca sa-l adun.

 

Tu crezi ca aia de ai dreaq au facut aia rulmentii sa intre fest? Ca sa te chinui tu sa ii schimbi?

Sau crezi a a fost prost conceput si toate f2-urile sparg rulmenti, si ai gasit tu solutia?

 

Dupa cum am mai spus, fiecare cu aia ma-sii. Daca tu sau amicul tau va simtiti ok cu astfel de "reparatii" fiti sanatosi ma doar in (cuvant urat).

M-am bagat in vorba pentru ca nu mi se pare normal sa te mai si lauzi cu astfel de ciungarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Văd că rulmentul nu intră direct pe semicarter, există o bucÂşă metalică suplimentară. S-ar putea ca ea să fi fost fixată direct în momentul turnării semicarterului. Oricum, faptul că rulmentul s-a "splitat" de fapt....ciudat de tot. La extracție riÂşti să se extragă parțial Âşi bucÂşa, ceea ce ar genera o abatere ulterioară la coliniaritatea rulmenților. O Âşansă ar fi frezarea ( = tăierea) rulmentului în două zone diametral opuse.

Oricum, la montarea noului rulment va trebui folosită metoda exterior cald cu rulment ff. rece.

Editat de nflt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai o freza tip biax (varianta miniaturala) cu o freza pentru metal poti sa polizezi usurel. (Se poate folosii cu succes si o bormasina - usor lipsit de comfort)

 

Scoaterea rulmentului dupa ce l-ai despicat este mult mai usoara.

 

Eventual arunca o privire in manualul de reparatie al motorului si vezi cum recomanda ei montajul/demontajul rulmentului.

 

PS. Sa nu iti faca probleme si vreo solutie minune pentru blocat asamblari axiale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Au trecut sarbatorile :D Sunt ceva vesti?

 

Update: nu a fost scos. Trebuie taiat. Ma gandesc la o freza ( polizor ) mic precum cele de la dentist prins cumva la bormasina si luat usor. :cheers:

Sau dus la strung dar nu prea se baga nimeni ...

:banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Update: nu a fost scos. Trebuie taiat. Ma gandesc la o freza ( polizor ) mic precum cele de la dentist prins cumva la bormasina si luat usor. :cheers:

Sau dus la strung dar nu prea se baga nimeni ...

:banana:

Nu stiu cum poti sa ai atata rabdare ... daca era dupa mine pana acum ii sudam(in argon ca e mai finuta sudura si nu afecteaza asa tare capacul) o bara transversala si la mijlocul barii un surub de 16 sa zic, apoi bagam o saiba plata, groasa in carne care sa calce pe carcasa motorului dupa care strangeam surubul, incalzita un pic si carcasa sa cedeze mai usor si gata ... sau o varianta mai eleganta dus la freza, cautat un cutit de freza teapat sau un spiral teapan si data gaura in camasa intr-un punct cat sa nu mai forteze in capac

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sudat cum zici un surub in diagonala pe camasa si f_tut una cu ciocanu pe partea cealalta, cred ca il scoteam de 10 ori de-atunci.

 

Aceeasi faza am patit eu la un drum din cehia in Ro, undeva la .. Fagaras cred.. mi-a crapat rulmentul la roata spate.. si exact la fel a ramas camasa in butucul rotii, nu aveai cum sa o apuci nici sa mori.

Am avut mare noroc cu o vulcanizare unde m-au ajutat baietii, si solutia a fost sa sudeze un surub exact cum am zis, i-am tras una cu axul pe partea cealalta si a iesit porcaria, am gasit rulment identic la un magazin de piese de tractoare cateva case mai incolo (lucky bastard! :D ) si am reusit sa continui drumul pana la Braila... si in ziua de azi am rulmentul ala la roata ...

Toata treaba a durat atunci cateva ore, nici macar nu aveam cric central sau stander, am scos roata cu mobra rezemata de un perete si sustinuta de un cric auto...

Multumesc si acum in gand baietilor de la vulcanizare care m-au ajutat in curtea lor si prietenilor care au sarit sa ma ajute cu remorci si tractare la primul meu telefon! :cheers: :banana:

Din fericire nu a fost nevoie, am bagat alt rulment si am continuat pe 2 roti.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noutati : carterul se afla la reprezentanta. Baietii au spus ca il pot scoate, vedem dupa sarbatori. :cheers:

asa am facut eu cand a crapat motorul: l-am dus la reprezentanta la pitesti,la kymco,langa restaurantul Europa.... m-au sunat apoi sa-mi spuna sa vin sa-l iau: nu putem sa-l reparam ca e defect! anterior vb la telefon,sa fiu sigur ca nu-l duc degeaba...crezi ca daca e reprezentanta...

scuze de offtopic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am desfacut ragalia si unul din rulmentii de la ambielaj s-a rupt in sectiune daca pot spune asa si jumatate din inelul exterior a ramas in carter. Problema e ca nu stiu cum sa il scot fara sa stric la modul grav blocul motor. Am incercat sa bag un fel de surubelnita cu gat si sa bat dinspre exterior , cred ca am reusit sa il misc nici 1 mm. Are un sant in care poti baga ceva dar rulmentul incepe dincolo de sant si dincolo de peretele santului. De agatat nu am cu ce sa il agat si mai ales de unde.

 

Sunt sigur ca nu sunt primul care pateste asta. Cum se pot scoate resturile de rulmenti din carter ?

 

:cheers:

 

 

Salut!

 

Daca nu ai rezolvat inca, ia carterul cu ramasita de rulment in cauza si vino la mine. Iti promit ca ti-l rezolv in 10 minute si nu te costa nimic, sant satul de reprezentante care nu sant in stare sa scoata nici macar doua suruburi la un scuter.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu dau cu pietre dupa reprezentanta , dimpotriva , cunosc pe cineva acolo care ma ajuta ori de cate ori am nevoie. Ideea e ca nu au cu ce sa il scoata si e normal sa il lase asa decat sa il strice.

dar acuma cu camasa in el e bun? :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu dau cu pietre dupa reprezentanta , dimpotriva , cunosc pe cineva acolo care ma ajuta ori de cate ori am nevoie . Ideea e ca nu au cu ce sa il scoata si e normal sa il lase asa decat sa il strice.

:cheers:

paiii vb cu el sa ti aduca alt motor daca ei reprezentanta nu sant in stare sa scota spanu' ala.contra cost bineinteles ca de aia exista reprezentante

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,uite aici metoda garantat100%.Cauta un atelier de prelucrari mecanice(in special unde se prelucreaza matrite din otel) si exista o masinarie care prelucreaza,gaureste,taie prin metoda ELECTROEROZIUNE cele mai dure metale.Eu am folosit aceasta metoda sa tai si sa extrag o carcasa de rulment.Problema este sa gasesti acest atelier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,uite aici metoda garantat100%.Cauta un atelier de prelucrari mecanice(in special unde se prelucreaza matrite din otel) si exista o masinarie care prelucreaza,gaureste,taie prin metoda ELECTROEROZIUNE cele mai dure metale.Eu am folosit aceasta metoda sa tai si sa extrag o carcasa de rulment.Problema este sa gasesti acest atelier.

 

Pana ajunge el la electroeroziune, il scot de 10 ori !!!!!! Imi place ca unii aleg calea cea mai grea. In fine faci cum vrei eu nu am vrut decat sa te ajut.

Editat de cristian ionescu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
daca intrau aia de la reprezentanta pe topic, aveau idei sa incerce

pe naiba...cat ai zice "100 euro" iti si comandau alt carter...crezi ca daca e reprezentanta stiu sa scoata un rulment? si inca si rupt....

cand am dus motoreta la reprez la reparat doar s-au uitat la ea si au zis: nu putem sa o reparam ca e defecta...mecanicul lor doar umfla rotile si schimba uleiul, interesul lor e sa vanda marfa noua la preturi pe masura,nu sa mestereasca o ora la un rulment...

P.S. nu ma refer la reprezentanta din topic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
Salut!

 

Daca nu ai rezolvat inca, ia carterul cu ramasita de rulment in cauza si vino la mine. Iti promit ca ti-l rezolv in 10 minute si nu te costa nimic, sant satul de reprezentante care nu sant in stare sa scoata nici macar doua suruburi la un scuter.

 

Am rezolvat astazi problema cu ajutorul lui Cristi si ii multumesc inca o data pe aceasta cale. Totul s-a desfasurat exact cum a spus el.

 

:( :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...