Sari la conținut

Resincronizat injectia


Marius '95
 Share

Postări Recomandate

Salut!

 

Am o Yamaha TDM900. Motor cu injectie, 2 cilindri.

Imi poate spune cineva cat de des ar trebui sa resincronizez injectia? In manual scrie la fiecare 10 000 km. 2 mecanici Yamaha mi-au zis ca nu-i nevoie. Cine are dreptate?

 

Cum aflu daca trebuie resincronizata sau nu? Care sunt semnele dereglarii?

 

Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Am o Yamaha TDM900. Motor cu injectie, 2 cilindri.

Imi poate spune cineva cat de des ar trebui sa resincronizez injectia? In manual scrie la fiecare 10 000 km. 2 mecanici Yamaha mi-au zis ca nu-i nevoie. Cine are dreptate?

 

Cum aflu daca trebuie resincronizata sau nu? Care sunt semnele dereglarii?

 

Multumesc.

motorul nu mai trage cum trebuie, vibreaza, asta o vazi mai ales in oglinzi. Oricum, ce te costa sa verifici?

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Am resincronizat injectia si cu ocazia asta am schimbat filtrele de aer si ulei si am pus si un ulei mai fluid, 10w40 fata de 15w50 cum aveam pana acum. Acum accelereaza mai rapid. Am facut chiar un burnout involuntar la primul semafor. Dar vibratiile (lucrul care ma deranja) au ramas neschimbate.

 

Tin minte ca in primele luni dupa ce am cumparat-o puteam accelera in treapta a 6-a incepand chiar si de la 2500 rpm si nu facea urat. Acum, la 20 000 km, face urat si de la 3000 rpm. Este o "evolutie" normala a unui motor? Sau sunt eu subiectiv si am alt stil de a conduce? Sau chiar este o problema cu motorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu dupa ce mi-am pus bujii cu iridiu s-a vazut clar o imbunatatire la turatii mici in sensul ca pot merge cu turatie mai mica fara sa protesteze. Nu stiu daca asta se datoreaza bujiilor cu iridiu sau s-a simtit doar diferenta dintre niste bujii vechi ( care nu stiu cat de vechi erau dar aratau bine) si unele noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Am resincronizat injectia si cu ocazia asta am schimbat filtrele de aer si ulei si am pus si un ulei mai fluid, 10w40 fata de 15w50 cum aveam pana acum. Acum accelereaza mai rapid. Am facut chiar un burnout involuntar la primul semafor. Dar vibratiile (lucrul care ma deranja) au ramas neschimbate.

 

Tin minte ca in primele luni dupa ce am cumparat-o puteam accelera in treapta a 6-a incepand chiar si de la 2500 rpm si nu facea urat. Acum, la 20 000 km, face urat si de la 3000 rpm. Este o "evolutie" normala a unui motor? Sau sunt eu subiectiv si am alt stil de a conduce? Sau chiar este o problema cu motorul?

2 in linie vibreaza oricum mai tare decat 4 in linie deci nu-ti fa probleme...totusi daca o face mai tare verifica sa fie stranse suruburile de motor, bucsele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unde ai sincronizat injectia si cat a costat ?! pe toti i-am auzit ca la injectie nu se umbla. poti sa ne dai mai multe explicatii ? multumesc anticipat

de ce nu s-ar umbla la injectie? daca trebuie sa schimbi cablu de acceleratie, ce faci, arunci motorul la fier vechi, pt ca "la injectie nu se umbla"?

 

injectia e doar un sistem de alimentare cu gaz/aer al motorului, ca si carburatia, doar ca implica mai multe elemente electice/alectronice.

 

pentru sincronizat, principiul este acelasi ca si la carburatie, si anume ajustarea clapetelor ca sa traga fiecare cilindu la fel de mult amestec gaz/aer.

 

are 2 parti - sincronizat la relanti si la turatia la care tii tu mobra la jumate din viteza de croaziera sa zicem. de ce jumate? pentru ca daca incerci sa sincronizezi la o turatie mai mare, clapetele stau atat de mult deschise incat sincronizatorul nu mai simte diferenta de depresiune intre cilindrii.

 

ca si metoda de sincronizare, recomand furtunul cu ulei 2T in el. vezi ca este ceva topic pinned pe aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unde ai sincronizat injectia si cat a costat ?! pe toti i-am auzit ca la injectie nu se umbla. poti sa ne dai mai multe explicatii ? multumesc anticipat

La K&log, in Militari, sub podul peste soseaua de centura. In total a costat vreo 200 RON, dar au fost mai multe operatii. Ora de manopera e ~80 RON la ei.

 

are 2 parti - sincronizat la relanti si la turatia la care tii tu mobra la jumate din viteza de croaziera sa zicem. de ce jumate? pentru ca daca incerci sa sincronizezi la o turatie mai mare, clapetele stau atat de mult deschise incat sincronizatorul nu mai simte diferenta de depresiune intre cilindrii.

In manualul de service scrie ca resincronizarea se face doar la ralanti si ca sincronizarea se face din surubul de aer al cilindrului 2, cilindrul 1 fiind referinta. La mine a fost o mica problema. Respectivul surub a ajuns la capat si a trebuit reglat din surubul cilindrului 1. La ralanti s-au sincronizat, dar la accelerare apareau diferente.

Te rog, detaliaza putin partea cu resincronizarea la turatii mai mari.

 

Mai scrie o chestie in manual: "(!) Do not use the throttle valve adjusting screws to adjust the throttle body synchronization."

Suruburile astea la ce folosesc?

 

PS: Sunt 2 cilindri in linie, dar sunt sincronizati la 270°, ca motoarele in V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La K&log, in Militari, sub podul peste soseaua de centura. In total a costat vreo 200 RON, dar au fost mai multe operatii. Ora de manopera e ~80 RON la ei.

 

 

In manualul de service scrie ca resincronizarea se face doar la ralanti si ca sincronizarea se face din surubul de aer al cilindrului 2, cilindrul 1 fiind referinta. La mine a fost o mica problema. Respectivul surub a ajuns la capat si a trebuit reglat din surubul cilindrului 1. La ralanti s-au sincronizat, dar la accelerare apareau diferente.

Te rog, detaliaza putin partea cu resincronizarea la turatii mai mari.

 

Mai scrie o chestie in manual: "(!) Do not use the throttle valve adjusting screws to adjust the throttle body synchronization."

Suruburile astea la ce folosesc?

 

PS: Sunt 2 cilindri in linie, dar sunt sincronizati la 270°, ca motoarele in V.

Orice motor cu mai mult de 1 cilindru necesita sincronizare. sincronizarea asta presupune ca atunci cand pistonul trage amestecul de aer/benzina, sa fie la fel de mult in aman2 cilindrii (sau 4, dupa caz). ca sa reglezi treaba asta, o poti face la relanti (am vazut ca ai inteles cum, depinde de la motor la motor; la mine de exemplu, strang amandoua suruburile si le desfac cate 2 1/2 ture aman2 si apoi sincronizez; diferenta dintre ele nu trebuie sa fie mai mult de jumate de tura cand is sincronizate). Acuma... clapetele tale de acceleratie nu stau inchise complet, ci raman deschise la 5 grade ca sa asigure amestecul aer/carburant pentru functionarea motorului la relanti... Ca sa stea ele deschise la 5 grade, se proptesc in niste "stopping screws" care daca te uiti atent, o sa vezi ca au ceva urma de vopsea pe ele, ca si un sigiliu.

 

Acuma... ca sa reglezi la o turatie mai mare, ar insemna ca cele 2 clapete de acceleratie sa fie paralele, nu? Nu stiu cum e sistemul la TRM-ul tau, dar la mine acest reglaj se face din cablul de acceleratie, in functie de cum e de tensionat. Ca si sfat, io tot timpul le reglez ca si cand clapetele ar sta la 30 de grade deschise. Asta se traduce la motorul meu printr-o turatie de ~ 2500 RPM, rosu incepand de la 7500. Daca vrei sa le reglezi la o turatie mai mare, se prea poate ca rezultatul sa nu fie concludent, pentru ca clapetele is atat de mult deschise incat nu se mai simte in sincronizator diferenta de depresiune. De fapt, cel mai corect e sa deschizi usor cazul, incepand de la relanti si sa urmaresti evolutia acului sincronizatorului.

 

Daca ai cum, ai putea sincroniza in mers, aia ii cel mai bine; ai fii surprins sa vezi diferente de citiri la sincronizatul pe loc in garaj si sincronizatul in sarcina :cheers:. De asemenea, motorul trebuie sa fie la temperatura normala de functionare pentru ca operatia sa fie corecta. Grija mare, stai cu ochii pe termometru, daca motorul nu e racit cu apa poti sa il calezi! De aia se recomanda sa pui un ventilator mare in fata care sa asigure racirea in timp ce il turezi ca sa sincronizezi.

 

 

Referitor la sincronizator, am citit f multe articole pana sa ma decid care sa il cumpar. Am ramas la un Twinmax care a fost 120$ adus din USA. Era faina unealta, dar destul de scumpa avand in vedere ca o folosesti o data pe an cand e luna plina si vineri si 13 :banana: . Asa ca am incercat cu un furtun de vreo 3m in care am bagat ulei de motor de amestec 2T, daca cumva il trage inauntru sa nu fie hibe. Si am vazut ca obtin exact acelasi rezultat cu furtunul cu ulei ca si cu sincronizatorul, asadar poti rezolva problema muuuu;lt mai ieftin.

 

 

Daca mai ai nelamuriri... intreaba-ma. Desi nu stiu ce ti-as mai putea zice :D

 

Cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e treaba de umblat, mai degraba de verificat! la fel ca si jocul la supape, trebuie verificat, apoi daca trebuie ajustat, ajustezi.

 

e destul de important zic eu ca sa ai motoru sincronizat; daca nu e o sa ai uzura inegala la cilindrii, consum marit, nu trage cum trebuie, etc. deci ai numai de castigat daca verifici, si in plus e destul de ieftin sa verifici, cumperi un furtun si un bidon de ulei ieftin si gata :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul lucru care trebuia sa il faci, si care nu te costa mai mult de juma de ora de lucru(cu pauze ia atata) e sa verifici bujiile, defapt culoarea si ce au pe ele daca au ceva pe ele.....daca sunt identice nu e desincronizat motorul, doar vibreaza mai tare ca s-a destrans ceva pe el, sau ai strans tu candva mai tare o prindere elastica a lui(un tampon)

Eventual sa vezi daca pui 2 bujii noi cum face si la cald si la rece......

Mesaj completat

Eu dupa ce mi-am pus bujii cu iridiu s-a vazut clar o imbunatatire la turatii mici in sensul ca pot merge cu turatie mai mica fara sa protesteze. Nu stiu daca asta se datoreaza bujiilor cu iridiu sau s-a simtit doar diferenta dintre niste bujii vechi ( care nu stiu cat de vechi erau dar aratau bine) si unele noi.

 

Bujiile cu iridiu fac diferenta in principal in ture mari..... peste 9k :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primul lucru care trebuia sa il faci, si care nu te costa mai mult de juma de ora de lucru(cu pauze ia atata) e sa verifici bujiile, defapt culoarea si ce au pe ele daca au ceva pe ele.....daca sunt identice nu e desincronizat motorul, doar vibreaza mai tare ca s-a destrans ceva pe el, sau ai strans tu candva mai tare o prindere elastica a lui(un tampon)

Eventual sa vezi daca pui 2 bujii noi cum face si la cald si la rece......

Interesanta metoda de verificat sincronizarea....dar nu adevarata.

Si cum iti dai seama ca nu sunt identice la culoare? Faci ca tehnicianul dentar cand iti stabileste culoarea la dinti? Poti tu sa vezi ca una e mai putin caramizie decat alta?

Altceva: cum poti sa spui ca motorul vibreaza pentru ca e desprins?? Crezi ca toti isi demonteaza motorul de pe cadru si uita sa stranga suruburile la loc??

Daca nu e umblat suruburile de fixare ale motorului sunt foarte stranse, abia le scoti cu cheia ce sa mai vorbim de desurubat singure.

 

Sfatul meu, las-o mai usor cu sfaturile la service, fara suparare dar ideile tale sunt exagerate, ai tendinta de a face din tantar-armasar.

Nu sunt sigur ca ai cunostintele necesare sa dai sfaturile pe care le dai si nici nu cunosti toate datele problemei.

Daca Admin te-a iertat la faza cu StressLP asta nu inseamna ca esti atotstiutor si ai dreptate.

Fii moderat si totul va fi bine.

Pot sa inghit multe, sunt calm, rabdator, prietenos, dar nu pot sa rabd cand scrii tampenii cu titlu de adevar.

Nu o sa sterg ce scrii, dar te rog las-o mai usor. Multumesc! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici la bujii nu mai umblu in urmatorii 20 000 km. Trebuie demontat juma' de motor pana sa ajung la ele: carene, parbriz, masca bordului, rezervor, filtru de aer, pompa de benzina, radiator, un stol de cabluri si furtune... Pentru verificat supapele cred ca e mai usor de dat jos motorul cu totul. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici la bujii nu mai umblu in urmatorii 20 000 km. Trebuie demontat juma' de motor pana sa ajung la ele: carene, parbriz, masca bordului, rezervor, filtru de aer, pompa de benzina, radiator, un stol de cabluri si furtune... Pentru verificat supapele cred ca e mai usor de dat jos motorul cu totul. :cheers:

Deci nici unul din "marile" service-uri Yamaha de la noi nu se ocupa de reglarea injectiei, desi operatiunea e trecuta in cartea de service? Nici nu mi-as fi pus problema ca la Motodynamics sa nu faca asta. Daca asa stau lucrurile eu unu' as face o sesizare la firma mama, macar asa, sa vada si ei cine-i reprezinta aici. Mai ales tu, care ti-ai luat mobra de la ei, ai putea sa faci asta. In mod normal ar trebui sa asigure (contra cost) service pentru orice produs Yamaha comercializat.

 

Ref. la bujii, lateralele si radiatorul desprins sus era suficient. La reglajul supapelor mi-e groaza sa ma gandesc... unde l-ai facut?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesanta metoda de verificat sincronizarea....dar nu adevarata.

Si cum iti dai seama ca nu sunt identice la culoare? Faci ca tehnicianul dentar cand iti stabileste culoarea la dinti? Poti tu sa vezi ca una e mai putin caramizie decat alta?

Altceva: cum poti sa spui ca motorul vibreaza pentru ca e desprins?? Crezi ca toti isi demonteaza motorul de pe cadru si uita sa stranga suruburile la loc??

Daca nu e umblat suruburile de fixare ale motorului sunt foarte stranse, abia le scoti cu cheia ce sa mai vorbim de desurubat singure.

 

Sfatul meu, las-o mai usor cu sfaturile la service, fara suparare dar ideile tale sunt exagerate, ai tendinta de a face din tantar-armasar.

Nu sunt sigur ca ai cunostintele necesare sa dai sfaturile pe care le dai si nici nu cunosti toate datele problemei.

Daca Admin te-a iertat la faza cu StressLP asta nu inseamna ca esti atotstiutor si ai dreptate.

Fii moderat si totul va fi bine.

Pot sa inghit multe, sunt calm, rabdator, prietenos, dar nu pot sa rabd cand scrii tampenii cu titlu de adevar.

Nu o sa sterg ce scrii, dar te rog las-o mai usor. Multumesc! :cheers:

 

Eu am zis strict de primul pas....incepi cu usorul nu?....acuma ca in 75% din cazuri tre sa faci si greul asta e viata.....nu ne convine sa ne sinucidem nu?! Da, dar am patit fix contrariul, EU fiind de vina intr-un astfel de caz, pt ca m-am crezut Hercule si am strans un surub la un tampon de motor sa fiu sigur ca nu se desface, incat am anulat rolul tamponului daca ma intelegi, vibra saracu benzinar 6 in linie de parca era diesel in 4 cil :banana: .....AM GRESIT atunci, recunosc, si am invatat din asta.....da m-am si speriat, si mi-a luat o ora sa-mi dau seama ca ala era baiul....deja visam reglaje de tacheti si lovituri de supape in piston si arbori insuficient stransi....

La faza asta intotdeauna o sa ai dreptate: Niciodata nu cunosti toate datele problemei, nici cand reusesti sa-i dai de capat la problema de multe ori....sau poate chiar sunt eu prea prapastios cu chestiile tehnice, si iau totul de rau....

Si acum sa raspund offtopic la offtopic:

Da fac din tzantar armasar, pt ca motoarele din ziua de azi nu sunt nici Ij-uri la care se face reglajul de finete cu ciocanul de 2kg, iar masinile nu-s ca si cobrele 3000D(Mercedes W123) ce pornesc fara baterie si orice abuz, cat de mic asupra majoritatii componentelor le e fatal! Nu am f mare experienta cu mecanica, dar am reparat aproape 100 de masini(Majoritatea BMW-uri mai noi de '90) si cateva zeci de motociclete/scootere/mopede dar (poate oi fi si norocos) pt ca, inca nu mi-a venit NICI UNA inapoi sa refac aceeasi reparatie, chiar daca erau improvizatii la ceea ce era stricat(era carpacit)....

Mecanicii se impart in 2 categorii: Mecanici batrani si mecanici buni.....asta am auzit-o de la un mecanic ce are 60 de ani, care nu e numai mecanic batran cum a zis cu modestie el...eu zic ca nu sunt deloc mecanic ci pasionat de automotive :D

Ai dreptate la faza cu iertatul ca am mai sarit calul mai demult dar deja mi-i sila de asa ceva, (de cateva ori chiar si cu tine recunosc) dar la faza cu stersulLP nu era decat de indreptat un abuz, si stiu asta, si eu fiind moderator altundeva(de aprox 2 ani in care am dat zeci de warn-uri da nici un Ban) pt ca nu ai voie sa dai nici macar Warn pt un pic de mishto.....daca o faci insemna clar ca nu ai alte argumente, si esti frustrat ca ai pierdut polemica(mare branza, de parca ai pierdut cinste cati bani sau mai rau) .....dar nah nu suntem toti la fel nu?

Stai linistit ca nu o sa scriu prea mult de acuma in colo pe forum, mai ales ca vine vara si o sa am lucru de nu o sa imi vad capul, daramite sa mai scriu.....deocamdata e vremea rea si d-aia stau mai mult pe-aici in speranta ca mai invat una-alta, si ca mai ajut pe unu-altu :lol:

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da. N-am scris ca am fost la K&log pentru resincronizare? Si pe aia scrie "Yamaha".

Reglajul supapelor nu l-am facut. Mi-e groaza cand ma gandesc cat e de demontat pana la ele. Chiar daca nu le demontez eu, am o mica retinere cand e vorba de demontat juma' de motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

depinde de motor. de exemplu, la motoarele rotax v990 (care echipeaza o groaza din gama aprilia si nu numai) nu se modifica pozitia clapetelor (ca e fixa) ci reglajele injectoarelor. pentru asta ai nevoie de analizor de gaze, nu de vacuumetru (de orice tip ar fi el). e mai ciudat, stiu dar trebuie luat in considerare de toti cei care ar vrea sa faca acest lucru acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde de motor. de exemplu, la motoarele rotax v990 (care echipeaza o groaza din gama aprilia si nu numai) nu se modifica pozitia clapetelor (ca e fixa) ci reglajele injectoarelor. pentru asta ai nevoie de analizor de gaze, nu de vacuumetru (de orice tip ar fi el). e mai ciudat, stiu dar trebuie luat in considerare de toti cei care ar vrea sa faca acest lucru acasa.

Cred ca incurci lucrurile. Potentiometrul ala multitura de care vorbesti tu regleaza amestecul, adeca cate banzina sa deie. Intr-adevar, ai nevoie de analizor de gaze care iti masoara cate grame de CO ai intr-un metru cub, si apoi ajustezi potentiometrul ala ca sa iti indice cat trebuie.

 

Unele modele, inclusiv al meu au sonda lambda in loc de potentiometrul ala, care face fix acelasi lucru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiam ca sonda lambda masoara cantitatea de O2 din gazele de evacuare, ca sa se poata stabili daca arderea e completa sau nu... in nici un caz nu masoara nici un CO2.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pot sa iti zic ceea ce stiu eu concret, referitor la modelul meu de mobra.

 

On motorcycles without catalytic converter
make sure that the idle-speed CO content of the
exhaust gas is in accordance with the nominal
value and correct at the idle potentiometer if necessary.

Idle-speed CO content: ............1.5 ± 0.5 (% by vol.)

 

Asta din manual.

 

Ce stiu eu, e ca la modelul meu, ai fie sonda lambda, fie potentiometrul ala. Adeca, ori reglezi to din potentiometru ca sa iti indice analizorul valoarea aia, ori ai sonda lambda care face asta automat pentru tine, o data la 1 secunda sa zicem. Deci de ajustat se ajusteaza cumva, dar ideea e ca

 

POTENTIOMETRUL / SONDA LAMBDA NU FAC PARTE DIN OPERATIUNEA DE SINCRONIZARE A MOTORULUI.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...