Dan Cata Postat Decembrie 14, 2009 Share Postat Decembrie 14, 2009 (editat) Ceva interesant despre cum sa iti echilibrezi rotile tubeless (DynaBeads) : Ce parere aveti? A incercat cineva asa ceva? Editat Decembrie 14, 2009 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Decembrie 14, 2009 Share Postat Decembrie 14, 2009 Nu cred ca as pune ceva in anvelopa in afara de aer! Gindeste-te ce efect de sablare are acele granule in interior asupra jantei, anvelopei, valvei, etc Prefer echilibrarea cu plumbi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 14, 2009 Share Postat Decembrie 14, 2009 Interesant ca si solutie tehnica ! .... dar din punct de vederea al aplicatiei mi se pare complicat.... Nu cred ca exista comparatie decat la nivel teoretic intre ce se intampla intr-un bidon de plastic si o anvelopa moto. Dar nu cred ca ar trebui privit cu reticenta subiectul... problema este cine se ofera sa testeze ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 14, 2009 Autor Share Postat Decembrie 14, 2009 Interesant ca si solutie tehnica ! .... dar din punct de vederea al aplicatiei mi se pare complicat.... Nu cred ca exista comparatie decat la nivel teoretic intre ce se intampla intr-un bidon de plastic si o anvelopa moto. Dar nu cred ca ar trebui privit cu reticenta subiectul... problema este cine se ofera sa testeze ? Mai multi de pe advrider au incercat, si parerile is impartite, unii zic ca merge, altii ca nu. Am cautat sa ma documentez mai mult pe tema asta, si pare destul de logic. Mesaj completat Nu cred ca as pune ceva in anvelopa in afara de aer!Gindeste-te ce efect de sablare are acele granule in interior asupra jantei, anvelopei, valvei, etc Prefer echilibrarea cu plumbi! de ce sa sableze? la viteza mica, cand se invarte roata, granulele stau tot timpul jos, la baza gumei, pe cauciuc. Pe masura ce viteza creste, granulele or sa stea tot pe cauciuc, asa ca ma indoiesc ca alea or sa atinda vreodata janta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DCSAN20 Postat Decembrie 14, 2009 Share Postat Decembrie 14, 2009 Am pus eu prietene asa ceva sau asemanator in cuciucurile de pe axa viratoare si merg ca unse . LA inceput sunt un pic dezechilibrate dar dupa ce mergi se aseaza la fix . Sindura diferneta e ca ce am pus eu se lipea electrostatic de peretii cauciucului iar cand cauciucul se uzezaza si isi schimba echilibrul bbotele alea se reaseaza. Cam tot asa arata si pungile din care am pus eu numai ca astia de aici de peste ocean le "aruncau" nedesfacute din punga.Iar cine zicea de sablare daca asculta mai atent aia zic ca sunt perfect rotunde deci nu au colturi . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 15, 2009 Share Postat Decembrie 15, 2009 si ar mai fi intresant de stiut cum se comporta la diferite solicitari (inertiale) ... pe frana puternica sau acceleratie nu pleaca bilutele de pe pozitia lor ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kelu 265 Postat Decembrie 15, 2009 Share Postat Decembrie 15, 2009 Am pus eu prietene asa ceva sau asemanator in cuciucurile de pe axa viratoare si merg ca unse . LA inceput sunt un pic dezechilibrate dar dupa ce mergi se aseaza la fix . Sindura diferneta e ca ce am pus eu se lipea electrostatic de peretii cauciucului iar cand cauciucul se uzezaza si isi schimba echilibrul bbotele alea se reaseaza. Cam tot asa arata si pungile din care am pus eu numai ca astia de aici de peste ocean le "aruncau" nedesfacute din punga.Iar cine zicea de sablare daca asculta mai atent aia zic ca sunt perfect rotunde deci nu au colturi . de curiozitate ce greutate are tot produsul pe care-l bagi in anvelopa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Decembrie 15, 2009 Share Postat Decembrie 15, 2009 vad ca pt bmw telelever trenuie sa pui grutate similara cu cea de pe roata de spate.... oare de ce cum se simte in viraj toata treaba si la ce viteza maxima oare le poti folosi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 15, 2009 Autor Share Postat Decembrie 15, 2009 de curiozitate ce greutate are tot produsul pe care-l bagi in anvelopa? scrie la ei pe site ca trebuie sa bagi aceeasi greutate si pe fata si pe spate; oricum, daca bagi mai mult, ele se distribuie acolo unde este nevoie mai mult. Mesaj completat vad ca pt bmw telelever trenuie sa pui grutate similara cu cea de pe roata de spate.... oare de ce cum se simte in viraj toata treaba si la ce viteza maxima oare le poti folosi? musai ca se simte in viraj exact ca in linie dreapta, ca nu sucesti ghidonu multe grade ca sa iei curba cand ai viteza; si oricum, granulele alea se distribuie pe guma din cauza fortei centripete a rotii, asa ca ori tii roata orizontala sau oblica sau verticala, la aceeasi viteza de rotatie ele ver fi distribuite la fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
VipCristian Postat Decembrie 15, 2009 Share Postat Decembrie 15, 2009 Stie cineva unde se gasesc de cumparat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 16, 2009 Share Postat Decembrie 16, 2009 scrie la ei pe site ca trebuie sa bagi aceeasi greutate si pe fata si pe spate; oricum, daca bagi mai mult, ele se distribuie acolo unde este nevoie mai mult.Mesaj completat musai ca se simte in viraj exact ca in linie dreapta, ca nu sucesti ghidonu multe grade ca sa iei curba cand ai viteza; si oricum, granulele alea se distribuie pe guma din cauza fortei centripete a rotii, asa ca ori tii roata orizontala sau oblica sau verticala, la aceeasi viteza de rotatie ele ver fi distribuite la fel. Daca ridi in aer roata fata de la bicicleta, o invarti cat poti de tare si dupa aia misti din ghidon stanga dreapta... sio sa constati ceva care se numeste efect giroscopic (aproximativ). Ia incearca sa-ti imaginezi ce se intampla la o roata de motocicleta + greutate suplimentara in anvelopa intr-o astfel de situatie. La masina nu stiu cum ar functiona dar cred ca mai bine decat la moto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 16, 2009 Autor Share Postat Decembrie 16, 2009 Daca ridi in aer roata fata de la bicicleta, o invarti cat poti de tare si dupa aia misti din ghidon stanga dreapta... sio sa constati ceva care se numeste efect giroscopic (aproximativ). Ia incearca sa-ti imaginezi ce se intampla la o roata de motocicleta + greutate suplimentara in anvelopa intr-o astfel de situatie. La masina nu stiu cum ar functiona dar cred ca mai bine decat la moto. nu inteleg unde vrei sa bati; stiu ce se intampla daca iei o roata de bicicleta, o tii de ax si o invarti tare si apoi incerci sa misti de ax, ii greu sa il misti din cauza fortei centripete/ centrifuge - nu stiu care din ele "Ia incearca sa-ti imaginezi ce se intampla la o roata de motocicleta + greutate suplimentara in anvelopa intr-o astfel de situatie." - banuiesc ca acelasi lucru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Decembrie 16, 2009 Share Postat Decembrie 16, 2009 nu inteleg unde vrei sa bati; stiu ce se intampla daca iei o roata de bicicleta, o tii de ax si o invarti tare si apoi incerci sa misti de ax, ii greu sa il misti din cauza fortei centripete/ centrifuge - nu stiu care din ele giroscopica? :-s Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata Dan Postat Decembrie 16, 2009 Share Postat Decembrie 16, 2009 giroscopica? :-s concavexã, da da aia vroiam sa zic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 16, 2009 Share Postat Decembrie 16, 2009 (editat) Interesanta ideie! La prima vedere granulele seamana cu ce bagam noi in geamurile termopan, granule care absob umezeala dintre sticle. Daca vrea careva sa experimenteze pot sa-i dau cateva sute de grame. Nu-mi dau seama ce se intampla in timp, cand granulele se faramiteaza, nu atat datorita frecarii cu caucioucul, cat a frecarii dintre ele. Editat Decembrie 16, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat Decembrie 16, 2009 Share Postat Decembrie 16, 2009 Interesanta ideie! La prima vedere granulele seamana cu ce bagam noi in geamurile termopan, granule care absob umezeala dintre sticle. Daca vrea careva sa experimenteze pot sa-i dau cateva sute de grame. Nu-mi dau seama ce se intampla in timp, cand granulele se faramiteaza, nu atat datorita frecarii cu caucioucul, cat a frecarii dintre ele. Granulele pe care le ai tu din ce sunt facute?Sunt rotunde? Problema este ce cantitate trebuie pusa?! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata Dan Postat Decembrie 16, 2009 Share Postat Decembrie 16, 2009 Granulele pe care le ai tu din ce sunt facute?Sunt rotunde?Problema este ce cantitate trebuie pusa?! granulele am inteles ca sunt din portelan, sau ceva material ceramic. nu este nici o problema cu ce cantitate trebuie pusa, asta zice pe site-ul lor oficial. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 16, 2009 Share Postat Decembrie 16, 2009 (editat) Granulele pe care le ai tu din ce sunt facute?Sunt rotunde?Problema este ce cantitate trebuie pusa?! Granulele din termopane sant tot ceramice si oarecum rotunde si cel putin vizual si la modul cum curg pe furtun sant la fel cu cele din filmulet. Oricum, indiferent din ce sant facute, in faza initiala tot se freaca intre ele si asta de cate ori opresti si pleci mai departe, adica de foarte multe ori in viata unui cauciuc. Cantitatea de granule ce trebuie introdusa cred ca trebuie sa fie un pic mai mare decat dezechilibrul maxim maximorum ce poate fi intalnit la un cauciuc moto, adica probabil cca 50gr. Dezechilibrul intalnit de mine nu depaseste 20-30 gr. Prin faptul ca bilutele se plaseaza singure pe exteriorul cauciucului face ca momentul generat de echibrare sa fie mai mare la eceeasi greutate utilizata, fata de echilibrarea cu plumbi pe janta. Editat Decembrie 16, 2009 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 16, 2009 Autor Share Postat Decembrie 16, 2009 o sa caut maine pe site si o sa vad cat zic aia ca se baga oricum, ideea e ca daca bagi mai multe decat e necesar, sa zicem ca bilele se distribuie pe toata suprafata rotii, acolo unde este necesar, se vor aduna mai multe bile; oricum nu bagi atata ca sa umplii cauciucul. @bogdan, crezi ca poti sa aflii densitatea si diametrul unei bile? poate reusesc sa aflu valorile astea la dyna beads, si facem cumva eu is dispus sa le incerc pe mobra mea, daca nu tine figura nu are ce sa se intample, le dau jos si gata. cele bune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 17, 2009 Share Postat Decembrie 17, 2009 Din cate stiu eu granulele din termopane sunt din silicagel, o substanta ce absoarbe umiditatea, deaia se pun in termopane, pantofi, ambalajele produselor electronice etc. Silicagelul nu prea are legatura cu ceramica iar densitatea lui e semnificativ mai mica . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 17, 2009 Share Postat Decembrie 17, 2009 Silicagelul nu prea are legatura cu ceramica iar densitatea lui e semnificativ mai mica . Silicagelul pt termopane, mai corect sita moleculara, nu are nici o legatura cu granulele din ambalaje. Fac cam acelasi lucru, dar pe principii diferite. Si chiar este ceramic, pe gustate!!! In final se poate pune in cauciucuri si nisip cernut la o anumita granulatie si eventual uscat. Nu cred ca granulele sant gaselnita, ci metoda in sine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata Dan Postat Decembrie 18, 2009 Share Postat Decembrie 18, 2009 unu pe advrider o bagat bile delea de plastic de la pistoale cu aer comprimat de jucarie ce le gasesti la rusi in piata asta pe un hp2 enduro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Decembrie 18, 2009 Share Postat Decembrie 18, 2009 (editat) nu inteleg unde vrei sa bati; stiu ce se intampla daca iei o roata de bicicleta, o tii de ax si o invarti tare si apoi incerci sa misti de ax, ii greu sa il misti din cauza fortei centripete/ centrifuge - nu stiu care din ele "Ia incearca sa-ti imaginezi ce se intampla la o roata de motocicleta + greutate suplimentara in anvelopa intr-o astfel de situatie." - banuiesc ca acelasi lucru "GYROSCOPUL (Introducerea fortelor de precesie si giroscopice) Precesia este un nume stiintific care descrie cum o roata ce se roteste reactioneaza daca axul central este miscat in spatiu. Dand un impuls axei de rotatie, roata ce se invarte, sub influenta fortelor de precesie, va avea tendinta de a se misca in directia 90grade fata de directia initiala a impulsului. Mai mult, directia impulsului este dictatata de ceea ce fizicienii si expertii in mecanica numesc ?regula mainii drepte? sau a ?burghiului?. Aceasta tendinta a precesiei este in stransa legatura cu conservarea momentului unghiular. In termeni obisnuiti aceasta inseamna ca orice obiect ce se roteste in jurul axei proprii are tendinte giroscopice, si acel obiect este mai stabil raportat la propria axa de rotatie, si in caz ca este deviat, fortele de precesie vor cauza o miscare in directia 90 grade fata de planul initial al axei de rotire. EFECTELE GIROSCOPICE Rolul efectului giroscopic este ca acesta sa ajute indreptarea rotii fata catre directia de inclinare. Acest fenomen, cum am mai amintit, se mai numeste si precesie, rata cu care un obiect ?preceseaza? fiind invers proportionala cu rata de rotatie. Cu cat roata fata se va invarti mai incet cu atat mai repede ea va ?precesa? cand motocicleta va fi inclinata intr?o parte sau alta, si viceversa. Roata din spate este scutita de efectul fortelor de precesie ca in cazul rotii din fata datorita precarii cu suprafata de rulaj, si va continua sa se incline ca si cum n?ar exista rotatie. La viteze de inaintare mici, precesia rotii din fata este prea rapida, contribuind la tendinta incotrolabila a motocicletei de a ?supra? vira, de a incepe in cealalata parte si pana la urma intrand in oscilatie si cade. La viteze ridicate de inaintare, precesia in general este prea mica, contribuind la tendinta incotrolabila a unei motociclete de a ?sub? vira, care pana la urma poate rezulta in cadere chiar fara atingerea pozitiei verticale." l-am citat yo4hgx Editat Decembrie 18, 2009 de florinelu07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Decembrie 18, 2009 Share Postat Decembrie 18, 2009 Partea proasta la tot experiemntul e ca daca vrei sa scapi de ele, tre sa dai roata jos si să o duci la vulcanizare. NU prea cred ca vor sa iasa pe gaurica pe care au intrat... nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 18, 2009 Share Postat Decembrie 18, 2009 Partea proasta la tot experiemntul e ca daca vrei sa scapi de ele, tre sa dai roata jos si să o duci la vulcanizare. NU prea cred ca vor sa iasa pe gaurica pe care au intrat... nu? Experimentul, pt curajosul care vrea sa incerce, ar trebui facut inainte de schimbarea cauciucurilor uzate. Scosi plumbii, facut o cursa de proba cu rotile descentrate astfel si apoi una cu faramite in anvelope si comparate rezultatele. Apoi cand se schimba cauciucurile cu cele noi scapi si de faramite si pui altele sau nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.