jenifer Postat Ianuarie 4, 2010 Share Postat Ianuarie 4, 2010 va salut, care s-a confruntat cu problema asta?suruburile de la bateria de carburatoare , s-au rupt si au ramas in blocul motor , cam razant.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Ianuarie 4, 2010 Share Postat Ianuarie 4, 2010 Nasol, poti sa dai mai multe detalii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Ianuarie 4, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 4, 2010 Nasol, poti sa dai mai multe detalii? stiti cum sunt prinse la motoarele 4 in linie carburatoarele ,fiecare carburator este prins de cilindri printr-un gat de cauciuc , acest gat, manson de cauciuc este prins de bloc, cilindri , cu 2 suruburi .....unele s-au desfacut altele s-au rupt.....chestia e ca s-au rupt foarte aproape de bloc..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 4, 2010 Share Postat Ianuarie 4, 2010 nu sunt foarte greu de scos. daca nu stii cum arata un extractor de suruburi - trebuie sa mergi la un mecanic. pe ala il intrebi daca stie ce sunt alea extractoare de suruburi - daca zice ca nu - caut alt mecanic - asta ca sa nu iti macelareasca motoreta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Ianuarie 4, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 4, 2010 (editat) nu sunt foarte greu de scos. daca nu stii cum arata un extractor de suruburi - trebuie sa mergi la un mecanic. pe ala il intrebi daca stie ce sunt alea extractoare de suruburi - daca zice ca nu - caut alt mecanic - asta ca sa nu iti macelareasca motoreta dar daca gasesc un extractor , pot sa le scot singur ?multumesc, zidule. Editat Ianuarie 4, 2010 de jenifer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Ianuarie 4, 2010 Share Postat Ianuarie 4, 2010 (editat) nu sunt foarte greu de scos.daca nu stii cum arata un extractor de suruburi - trebuie sa mergi la un mecanic. pe ala il intrebi daca stie ce sunt alea extractoare de suruburi - daca zice ca nu - caut alt mecanic - asta ca sa nu iti macelareasca motoreta Extractoarele nu dau intotdeauna rezultate, daca e intepenit rau ii dai de cap numai cu bormasina (si multa atentie) dar este indicat ca operatiunea sa o faca cineva competent ca de macelari e plin pamantul. @jenifer Ce mobra ai? Editat Ianuarie 4, 2010 de corleone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Ianuarie 4, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 4, 2010 Extractoarele nu dau intotdeauna rezultate, daca e intepenit rau ii dai de cap numai cu bormasina (si multa atentie) dar este indicat ca operatiunea sa o faca cineva competent ca de macelari e plin pamantul. @jenifer Ce mobra ai? yamaha xj 900 f din 1989.... Mesaj completat Extractoarele nu dau intotdeauna rezultate, daca e intepenit rau ii dai de cap numai cu bormasina (si multa atentie) dar este indicat ca operatiunea sa o faca cineva competent ca de macelari e plin pamantul. @jenifer Ce mobra ai? yamaha xj 900 f din 1989.... multumesc, corleone. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Ianuarie 5, 2010 Share Postat Ianuarie 5, 2010 Subscriu la cei care au scris mai sus! Este o operatie destul de delicata! Acolo ai surub de M6 ,daca s-a rupt la demontare este clar ca NU o sa se desfaca asa usor nici chiar cu extractorul! Si am sa spun si de ce este delicata.. 1,Va trebui sa dai gaura intru-un surub de 6 care daca scazi adincimea filetului ramine 5 ! 2.Asta inseamna maxim un spiral de 3,5 pentru ati mai ramine material in care sa infigi extractorul. 3.Chiar asa este foarte suptire peretele ramas si se pot intimpla urmatoarele: Sa aluneci cu spiralul in aluminium,este foarte usor daca nu ai indeminare Sa bagi extractorul si sa unfli peretele ramas si sa-l blokezi si mai tare,eventual sa rupi extractorul sau sa spargi buza filetului din chiulosa! De aceea iti recomand sa incerci sa incalzesti accea regiune si pe urma sa incerci! De preferat sa faci asta la cineva care stapineste bine aceste operatiuni! Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 5, 2010 Share Postat Ianuarie 5, 2010 Subscriu la cei care au scris mai sus! Este o operatie destul de delicata! Acolo ai surub de M6 ,daca s-a rupt la demontare este clar ca NU o sa se desfaca asa usor nici chiar cu extractorul! Si am sa spun si de ce este delicata.. 1,Va trebui sa dai gaura intru-un surub de 6 care daca scazi adincimea filetului ramine 5 ! 2.Asta inseamna maxim un spiral de 3,5 pentru ati mai ramine material in care sa infigi extractorul. 3.Chiar asa este foarte suptire peretele ramas si se pot intimpla urmatoarele: Sa aluneci cu spiralul in aluminium,este foarte usor daca nu ai indeminare Sa bagi extractorul si sa unfli peretele ramas si sa-l blokezi si mai tare,eventual sa rupi extractorul sau sa spargi buza filetului din chiulosa! De aceea iti recomand sa incerci sa incalzesti accea regiune si pe urma sa incerci! De preferat sa faci asta la cineva care stapineste bine aceste operatiuni! Succes! Subscriu! Face foarte mult incalzitul blocului, inainte sa scoti surubul. Am avut si eu parte de mecanici la service macelari la mobra mea acutuala, si o costat 100 ron bucsatul (alama, refacut filet, refacut surub, etc...) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 5, 2010 Share Postat Ianuarie 5, 2010 intimplator stiu cit de greu se desfac suruburile alea. parerea mea e ca devreme ce erau atit de tepene incit s-a rupt capul mai bine nici nu incerci cu set extractor, mai ales ca sint M6 si nu-ti ramine prea mult loc de gresit. odata am incercat sa scot si eu un M6 intepenit dar n-a vrut sa miste de nici o culoare, a trebuit sa majorez gaura. mergi la cineva care chiar stie ce face. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Ianuarie 5, 2010 Share Postat Ianuarie 5, 2010 ia legatura cu Rabinu 0768612061 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 5, 2010 Share Postat Ianuarie 5, 2010 Io mi-as face o firma "Suruburi rupte busters!" si as veni la domiciliul clientului cu tot arsenalul sa rezolv probleme de astea.. De obicei locurile pe unde se rup suruburile fac agregatele neutilizabile, deci ne-auto-transportabile, la domiciliu clientului (sau locatia agregatului ranit) ar face treaba o firma de-asta.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi80 Postat Ianuarie 5, 2010 Share Postat Ianuarie 5, 2010 mult degripant(wd40 sau asemenea), incalzit, o gaura data bine si un extractor potrivit si iese cu siguranta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Ianuarie 5, 2010 Share Postat Ianuarie 5, 2010 nu merge cu degripant . acolo e vorba de sudura superficiala - intre otel si aluminiu la temperatura destul de mare+presiune+tim. moleculele megreaza dintr-un obiect in altul. la asa suruburi se foloseste cu blandete un ciocan cand opun rezistenta. Si la astea rupte e nevoie de un dorn si nitica maiestrie inainte de a da gaura pt extractor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Ianuarie 5, 2010 Share Postat Ianuarie 5, 2010 (editat) nici nu este nevoie intotdeauna de extractoare conice cu filet pe stanga de cele mai multe ori, mie mi-a reusit operatia asa: - lovit surubul rupt cu ciocanul (aici depinde de mana), operatie prin care se presupune ca se rupe "sudura" de care zicea @zidu - degripant (sunt si altele mai bune ca WD 40) - kerner in centrul surubului - spiral de 2 mm diam, gaura de 5-6 mm adancime in surub - o colectie mare de biti torx, patrat, etc (tot ce are muchii ascutite) de buna calitate si diferite dimensiuni din care se alege unul potrivit si se bate cu incredere in gaura din surub (trebuie sa intre....batut cu ciocanul) - o cheie cu clichet potrivita si o mana ferma (asta este partea cea mai grea, de fapt) - daca nu vrea (se roteste extractorul in surubul rupt), se incearca dimensiunea urmatoare (mai mare) din colectia de biti 90 % din probleme se rezolva. restul insa de 10%.... - daca ai noroc se poate reface filetul la dimensiunea originala cu un tarod - se poate majora gaura si filetul si se introduce un disp. tip Helicoil (eventual cu un pic de solutie de blocat suruburi, ca sa se fixeze pe exterior) oricum @zidu e maestru de ceremonii in cazul suruburilor rupte.... Editat Ianuarie 5, 2010 de draku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 5, 2010 Share Postat Ianuarie 5, 2010 (editat) - o colectie mare de biti torx, patrat, etc (tot ce are muchii ascutite) de buna calitate si diferite dimensiuni din care se alege unul potrivit si se bate cu incredere in gaura din surub (trebuie sa intre....batut cu ciocanul)- o cheie cu clichet potrivita si o mana ferma (asta este partea cea mai grea, de fapt) draku cam stie ce zice inca o data zic: cel mai bine e sa te duci la un mecanic profesionist, preferabil unul batrin si pensionar (= timp liber), pentru ca aia au vazut multe la viata lor Editat Ianuarie 5, 2010 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Ianuarie 5, 2010 Share Postat Ianuarie 5, 2010 in povestea de mai sus dimensiunile "sculelor" sunt date in functie de surubul de care se vorbeste (M6) pentru altele, dimensiunile se adapteaza (ar fi culmea sa poti extrage un surub M10 rupt cu un extractor de 3 mm....) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Ianuarie 5, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 5, 2010 (editat) in povestea de mai sus dimensiunile "sculelor" sunt date in functie de surubul de care se vorbeste (M6)pentru altele, dimensiunile se adapteaza (ar fi culmea sa poti extrage un surub M10 rupt cu un extractor de 3 mm....) fratilor, va multumesc mult, nu meritam atata interes, sunteti prima-ntai......dau cate o bere.....cred ca o sa bag motoreta in casa, si m-apuc.....fac rost de scule,degripant si o iau usurel... Editat Ianuarie 5, 2010 de jenifer Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Ianuarie 6, 2010 Share Postat Ianuarie 6, 2010 in povestea de mai sus dimensiunile "sculelor" sunt date in functie de surubul de care se vorbeste (M6)pentru altele, dimensiunile se adapteaza (ar fi culmea sa poti extrage un surub M10 rupt cu un extractor de 3 mm....) Daca crezi ca spun ""povesti"" la 24 de ani de mecanica si zeci de suruburi extrase, se pare ca nu m-ai inteles! Te rog daca se poate sa-mi spui si mie citi mm intra extractorul potrivit pentru surubul de M6 in gaura de 3,5mm si ce dimensiune are acel extractor la tija? Poate asa o sa-mi dai dreptate la ""povestea"" in care spun ca se rupe extractorul sau se umfla surubul in perete! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 6, 2010 Share Postat Ianuarie 6, 2010 Daca crezi ca spun ""povesti"" la 24 de ani de mecanica si zeci de suruburi extrase, se pare ca nu m-ai inteles!Te rog daca se poate sa-mi spui si mie citi mm intra extractorul potrivit pentru surubul de M6 in gaura de 3,5mm si ce dimensiune are acel extractor la tija? Poate asa o sa-mi dai dreptate la ""povestea"" in care spun ca se rupe extractorul sau se umfla surubul in perete! zi grea la birou, ai? omu' s-a referit la propriul lui post, in care dadea niste exemple (gaura de atit in surub de atit). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
draku Postat Ianuarie 6, 2010 Share Postat Ianuarie 6, 2010 (editat) Daca crezi ca spun ""povesti"" la 24 de ani de mecanica si zeci de suruburi extrase, se pare ca nu m-ai inteles!Te rog daca se poate sa-mi spui si mie citi mm intra extractorul potrivit pentru surubul de M6 in gaura de 3,5mm si ce dimensiune are acel extractor la tija? Poate asa o sa-mi dai dreptate la ""povestea"" in care spun ca se rupe extractorul sau se umfla surubul in perete! era vorba de "povestea" mea (adica mesajul anterior) si nu altele multi ani inainte cu mecanica, da' daca dupa 24 de ani nu iti dai seama ce inseamna acea "nitzica maiestrie" cum zice @zidu .... ideea e ca nu numai dedicate sculele dedicate si procedurile exacte faci treaba. e foarte important ce se vede la fata locului si experienta pe care o ai. noi i-am dat doar cateva exemple de modalitati prin care poate rezolva problema. se presupune ca fiecare stie ce/cat poate, asa ca stie daca poate sa se bage singur sau nu intr-o treaba din asta stima PS cu ceva timp in urma @zidu mi-a scos un surub M6 rupt in axa cu came a niprului pe care il aveam cu ajutorul unui ciocan, a unei vechi surubelnite Flaro si a 3 ore de munca. pentru ca alte metode nu au functionat. si asta stand in genunchi, intre roata si motorul niprului (presupun ca stii cum/unde e surubul care tine platoul avansului centrifugal la nipru). remarcabil e ca, dupa toata munca, filetul din axa nu a fost afectat. PS1 da, daca se rupe extractorul in restul de surub, ai c.a.c.a.t steagul. e de munca cat calu' lu' berila si in majoritatea cazurior nu mai recuperezi filetul initial Editat Ianuarie 6, 2010 de draku Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Ianuarie 7, 2010 Share Postat Ianuarie 7, 2010 multi ani inainte cu mecanica, da' daca dupa 24 de ani nu iti dai seama ce inseamna acea "nitzica maiestrie" cum zice @zidu .... Multumesc frumos pentru urare,dar eu cred ca am trecut de stadiul ""nitzica maestrie"". ZIDU iti poate confirma asta! PS cu ceva timp in urma @zidu mi-a scos un surub M6 rupt in axa cu came a niprului pe care il aveam cu ajutorul unui ciocan, a unei vechi surubelnite Flaro si a 3 ore de munca. pentru ca alte metode nu au functionat. si asta stand in genunchi, intre roata si motorul niprului (presupun ca stii cum/unde e surubul care tine platoul avansului centrifugal la nipru). remarcabil e ca, dupa toata munca, filetul din axa nu a fost afectat. Felicitari lui ZIDU pentru maestrie,dar intre surubul la platoul de aprindere si cele din galeriile de admisie care s-au rupt la demontare este ceva diferenta... Este vorba de pozitie si riscul mare la o greseala! PS1 da, daca se rupe extractorul in restul de surub, ai c.a.c.a.t steagul. e de munca cat calu' lu' berila si in majoritatea cazurior nu mai recuperezi filetul initial Asta este unul din necazurile mari ! De aceea am subliniat a se evita ruperea extractorului! Cu stima si din partea mea! Mesaj completat zi grea la birou, ai?omu' s-a referit la propriul lui post, in care dadea niste exemple (gaura de atit in surub de atit). Din pacate eu nu lucrez la birou! Biroul meu este bancul de lucru si trusa de scule! Dar ai dreptate, am avut o zi grea la munca azi am montat o cutie la un autobuz Cobus Mercedes! PS.Se pare ca am inteles gresit,daca am suparat pe cineva ,cer scuze! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jenifer Postat Ianuarie 7, 2010 Autor Share Postat Ianuarie 7, 2010 multi ani inainte cu mecanica, da' daca dupa 24 de ani nu iti dai seama ce inseamna acea "nitzica maiestrie" cum zice @zidu .... Multumesc frumos pentru urare,dar eu cred ca am trecut de stadiul ""nitzica maestrie"". ZIDU iti poate confirma asta! PS cu ceva timp in urma @zidu mi-a scos un surub M6 rupt in axa cu came a niprului pe care il aveam cu ajutorul unui ciocan, a unei vechi surubelnite Flaro si a 3 ore de munca. pentru ca alte metode nu au functionat. si asta stand in genunchi, intre roata si motorul niprului (presupun ca stii cum/unde e surubul care tine platoul avansului centrifugal la nipru). remarcabil e ca, dupa toata munca, filetul din axa nu a fost afectat. Felicitari lui ZIDU pentru maestrie,dar intre surubul la platoul de aprindere si cele din galeriile de admisie care s-au rupt la demontare este ceva diferenta... Este vorba de pozitie si riscul mare la o greseala! PS1 da, daca se rupe extractorul in restul de surub, ai c.a.c.a.t steagul. e de munca cat calu' lu' berila si in majoritatea cazurior nu mai recuperezi filetul initial multumesc inca o data , pentru interesul acordat.....de unde pot sa cumpar extractoare?sa stii ca nu este o pozitie foarte nasoala , sper sa le pot scoate......acu imi suiera prin cap ca s-au oxidat segmentii, din cauza ca a stat motoreta fara sa mai invart putin motorul......nu le-am pus niste ulei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Ianuarie 7, 2010 Share Postat Ianuarie 7, 2010 multumesc inca o data , pentru interesul acordat.....de unde pot sa cumpar extractoare?sa stii ca nu este o pozitie foarte nasoala , sper sa le pot scoate......acu imi suiera prin cap ca s-au oxidat segmentii, din cauza ca a stat motoreta fara sa mai invart putin motorul......nu le-am pus niste ulei erau in Dedeman. probabil sint si prin Praktiker sau alte de-astea. daca a ramas o pelicula de ulei oricit de subtire pe metal (si a ramas), n-are cum sa se oxideze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Ianuarie 7, 2010 Share Postat Ianuarie 7, 2010 Extractoare se gasesc si pe louis, eu mi-am luat preventiv un set dar nu stiu cat de bune sunt ca n-am apucat sa le testez. Am mai vazut si prin magazine gen Bricostore . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.