Sari la conținut

Motorcycles at war


bach
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 297
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

BSA M20 parcat langa un Hurricane

 

Apropo de WW2, Hurricane si pilotii romani... un mic paradox:

Si Agarici si Bazu Cantacuzino au luptat o peroada zburand cu ele contra "aliatilor"...

 

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

post-882-0-45560500-1386781127_thumb.jpg

 

WW2:

BMW R75 din dotarea armatei romane.

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-882-0-30427200-1386853738_thumb.jpg

 

Viena. 1945. Romanian soldiers fron 1st tank regiment.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de curiozitatea ta http://www.military-art.com/mall/more.php?ProdID=541

separat: La invazia din Cehoslovacia 1968 in prima linie cu rolul de a avansa cat mai repede a fost regimentul 50 sovietic de motociclete. Poze si alte date nu am.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-882-0-95771700-1386928398_thumb.jpg
During the great encirclement battles of Operation Barbarossa in 1941 the Germans captured huge numbers of Soviet prisoners of war, whole armies fell into their hands. Around 3.6 million men were captured. By 1942 most of them were dead. It is a war crime that gets surprisingly little attention. - See more at: http://ww2today.com/28th-february-1942-the-fate-of-soviet-prisoners-of-war#sthash.u4Tnoqky.dpuf

Ce BMW... Care Zundapp?!... Ural face bine la moral!!...



post-882-0-96042300-1386930294_thumb.jpg

 

Soviet prisoners escorted by Romanian soldiers.



post-882-0-79600400-1386930403_thumb.jpg

 

russian tank crew man surrendering to romanian soldiers (russia 1942)


Sa revenim... oarecum:

 

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la motocicletele armatei romane avute in dotare in razboi. Ele au fost zundapp ks 600 si bmw r35 pentru armata si bmw r12 pentru aviatie. Au mai fost imortate cateva dkw de 500 varianta militara dar putine. Pe langa acestea au mai fost utilizate si altele rechizitionate sau de captura nsu , harley etc. La capitolul bmw r75 si zundapp ks 750 informatiile sunt mai confuze, in poze ele apar la noi dupe 23 august 44 deci e posibil sa fie de captura de la nemti. Daca or fi fost cateva date de nemti inainte de 23 august au fost putine utilizate in special pe frontul din moldova.

Partea cu prizonierii prezentata de domnul Dan Nastase s-a intamplat la ambele parti. Era si rea intentie dar era si foarte greu sa hranesti si sa adapostesti sute de mii de oameni.Atat rusii cat si nemti avand mari probleme si batai de cap cu aprovizionarea propriilor trupe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partea cu prizonierii prezentata de domnul Dan Nastase s-a intamplat la ambele parti.

 

Foarte corecta observatia.

De aceea am si dat replica la "coloanele de prizonieri" luate de sovietici.

Pentru obiectivitate.

 

post-882-0-10534800-1386940999_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A nu se crede că aveam altă impresie. Doar că numai pe acea poză o aveam.



Iată și partea cealaltă...

 

1426470_665644006808695_1795440130_n.jpg

 

1460100_673543026018793_1339522687_n.jpg

 

1391513_644305762275853_2075267324_n.jpg

 

1382276_643409639032132_593760552_n.jpg



1003767_611163008923462_1766012147_n.jpg

 

 

 

1005810_610399485666481_1091054075_n.jpg

 

996908_610084955697934_799164970_n.jpg

 

1094987_610084595697970_636025285_n.jpg

 

971967_609965655709864_51163154_n.jpg



1000597_609016029138160_1027531758_n.jpg

 

1005360_607750365931393_1723479924_n.jpg

 

1173644_607579642615132_1659738865_n.jpg

 

999590_607579505948479_1213666489_n.jpg

 

1097979_603125746393855_403626521_n.jpg



557295_596331203739976_1083758193_n.jpg

 

971686_596330997073330_387055138_n.jpg

 

947267_594560423917054_1443656328_n.jpg

 

1017737_596978250341938_533628981_n.jpg

 

945713_595209230518840_1907317075_n.jpg

 

1069371_597911053581991_424049654_n.jpg

 

1002127_594627873910309_225154588_n.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...numai pe acea poză o aveam.

 

post-882-0-63992700-1387107174_thumb.jpg

 

Te doare capu'!... ;)

 

post-882-0-28532700-1387107984_thumb.jpg

 

...Da; nici eu nu ma simt prea bine... :stuck:

 

post-882-0-16856400-1387110211_thumb.jpg

 

Harley Davidson WW2

 

post-882-0-62601400-1387111962_thumb.jpg

 

Ostfront: Rumänisches Motorrad auf Feldweg / 1941

Fotograf: Willy Pragher.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DKW NZ 350-1,1944,pastrat excelent.

Motorul DKW-ului de la acea vreme era identic la ambele variante(razboi ci civila) si avea pe partea stanga un capac de vizitare a ambreiajului. Avea forma ovala fixat in doua suruburi purtand insemnele marcii(facute masiv din turnare). Pe partea dreapta demarorul de 6V (cu dimensiuni marite) era acoperit de un capac din aluminiu ambutisat in doua trepte. Motorul nu este in mod cert DKW, doar seamna... cel mai probabil provine de la IJ-350 sau IJ-49(si acesta intr-o versiune mai recenta - datorita cavitatii aflate pe CV care ulterior a fost acoperita pentru a proteja ansamblul filtru/carburator). Lolo ar putea sa dea cred mai multe amanunte.

Contactul era prevazut cu un capac semisferic culisant de protectie. Deasemeni era prevazut cu o parghie de actionare ce oscila in amprenta vizibila. Becul rosu indica doua stari: contact "ON" inainte de pornire si functionarea dinamului dupa pornirea motorului.

Intre far si jugul superior exista o piesa din tabla ambutisata in care era incastrat ceasul vitezometrului(aici lipseste).

 

Totusi in mare motocicleta este reprezentativa pentru acea vreme, incanta privirea si iti capteaza atentia cu toate detaliile(probabil a apartinut unui serviciu medical). Felicitari detinatorului!

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoarele nu sunt identice.Varianta civila a avut motor cu carterele din aluminiu si dinam mare,fereastra de vizitare in capacul stang,contact pe rezervor,etc.,la fel si varianta militara imbunatatita a DKW-ului NZ/43.Dupa 1944,modelul militar NZ-1 a fost fabricat cu carterele din fonta,cutie ramforsata,samd., ca si cel de mai sus...Acelasi motor a fost copiat de rusi si pus pe IJ dar de aluminiu.Exista multe detalii si modificari care le-au fost aduse de-a lungul timpului celor 3 modele,adica: DKW NZ 350 civil,DKW NZ 350/43 militar si DKW NZ 350-1 militar,dar nu este nici cazul si nici locul ca sa le dezbatem acum.

Asa este,lipseste kilometrajul si capacul care acopera arcul dar asta nu l-a impiedicat sa se vanda recent la o suma formata din 5 cifre.Motocicleta se afla in Croatia.

Alte cateva poze pe care le-am considerat nerelevante:

 

post-19117-0-57352000-1387197890_thumb.jpgpost-19117-0-03834800-1387197916_thumb.jpg

post-19117-0-04128600-1387197966_thumb.jpgpost-19117-0-01992500-1387198034_thumb.jpg

post-19117-0-31270100-1387197932_thumb.jpgpost-19117-0-13641800-1387197943_thumb.jpg

post-19117-0-89844200-1387197981_thumb.jpgpost-19117-0-29354000-1387198299_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lance-Corporal Don Fife of No.2 Provost Company, Canadian Provost Corps (C.P.C.),

on a motorcycle en route to Falaise - 12 August 1944.

 

post-882-0-34378900-1387204607_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul DKW-ului de la acea vreme era identic la ambele variante(razboi ci civila) si avea pe partea stanga un capac de vizitare a ambreiajului. Avea forma ovala fixat in doua suruburi purtand insemnele marcii(facute masiv din turnare). Pe partea dreapta demarorul de 6V (cu dimensiuni marite) era acoperit de un capac din aluminiu ambutisat in doua trepte. Motorul nu este in mod cert DKW, doar seamna... cel mai probabil provine de la IJ-350 sau IJ-49(si acesta intr-o versiune mai recenta - datorita cavitatii aflate pe CV care ulterior a fost acoperita pentru a proteja ansamblul filtru/carburator). Lolo ar putea sa dea cred mai multe amanunte.

Contactul era prevazut cu un capac semisferic culisant de protectie. Deasemeni era prevazut cu o parghie de actionare ce oscila in amprenta vizibila. Becul rosu indica doua stari: contact "ON" inainte de pornire si functionarea dinamului dupa pornirea motorului.

Intre far si jugul superior exista o piesa din tabla ambutisata in care era incastrat ceasul vitezometrului(aici lipseste).

 

Totusi in mare motocicleta este reprezentativa pentru acea vreme, incanta privirea si iti capteaza atentia cu toate detaliile(probabil a apartinut unui serviciu medical). Felicitari detinatorului!

 

 

Motoarele nu sunt identice.Varianta civila a avut motor cu carterele din aluminiu si dinam mare,fereastra de vizitare in capacul stang,contact pe rezervor,etc.,la fel si varianta militara imbunatatita a DKW-ului NZ/43.Dupa 1944,modelul militar NZ-1 a fost fabricat cu carterele din fonta,cutie ramforsata,samd., ca si cel de mai sus...Acelasi motor a fost copiat de rusi si pus pe IJ dar de aluminiu.Exista multe detalii si modificari care le-au fost aduse de-a lungul timpului celor 3 modele,adica: DKW NZ 350 civil,DKW NZ 350/43 militar si DKW NZ 350-1 militar,dar nu este nici cazul si nici locul ca sa le dezbatem acum.

Asa este,lipseste kilometrajul si capacul care acopera arcul dar asta nu l-a impiedicat sa se vanda recent la o suma formata din 5 cifre.Motocicleta se afla in Croatia.

Alte cateva poze pe care le-am considerat nerelevante:

 

attachicon.gif32a797c798e04cc5740cea3c1cd9ce716.jpgattachicon.gif17.jpg

attachicon.gif18.jpgattachicon.gif15.jpg

attachicon.gif13.jpgattachicon.gif14.jpg

attachicon.gif19.jpgattachicon.gif20.jpg

 

4bike are dreptate

Editat de Lolo_ID
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

....dar nu este nici cazul si nici locul ca sa le dezbatem acum.

...

Alte cateva poze pe care le-am considerat nerelevante...

Asa consider si eu, dar fiind un topic destinat motoarelor care au facut razboiul cred ca este cazul sa faci putina istorie adevarata... asa-i? Acesta este motivul pentru care am intervenit!

Deci cateva cifre:

- DKW NZ-350 apare in '38 evident in varianta civila.

- In '39 incepe WW2. An in care DKW-350 este transformat in varianta militara(dispare cromul de pe rezervor si alte modificari minore). Este destinata furieratului si a unitatilor cu deplasare rapida.

- In mai '44, datorita cerintei mari de masini de lupta si din lipsa aluminiului incepe fabricatia motorului cu carcasa din fonta. Acest model nu este reprezentativ, industria germana fiind la pamant in acel moment disperat, daca te uiti pe toate fotografiile ce mai exista din acele vremuri, ai sa vezi NZ-350(vezi foto pusa de Ovidiu) motor care a dus teoretic 5 ani de razboi.

- In mai '45 oficial Germania capituleaza.

 

Pozele sunt relevante, iar in imaginea de ansamblu nu am distins gravura capacului, in plus umbra acea mi-a creeat impresia de cavitate. Apoi la motorul de NZ 350-1 mai sunt multe de povestit...

In privinta pretului nu am nimic de comentat, provine din acele vremuri si nu intereseaza pe nimeni cati km de razboi a facut sau nu a facut.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Kurt Meyer - Panzermeyer pe motocicleta comandantul regimentului de grenadieri din cadrul diviziei 12 ss Hitleryungen, moto pare un bmw r 61, domnul din atas este doctorul sef al diviziei. Si o poza alaturi de ofiteri romani pe frontul de est ( atunci Kurt Meyer facea parte din divizia 1 ss Liebestandarte ) .

Referitor la productia industriala a Germaniei in timpul razboiului, ea a atins cel mai inalt nivel in 1944 cu toate bombardamentele aliate, nu era la pamant . Calitatea masinilor , motocicletelor etc . a scazut dar mai ales a scazut calitatea finisajelor, inca din 1943 la unele categorii de tehnica dar asta este normal la un razboi de uzura. Eficienta insa nu a scazut . Daca avea dkw nz cilindru de fonta sau aluminiu pentru nevoile frontului nu conta prea mult .

post-36913-0-16941600-1387293197_thumb.jpg

post-36913-0-13475200-1387293215_thumb.jpg

post-36913-0-59160000-1387293233_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...