Sari la conținut

Beculetul De Neutral


Postări Recomandate

Dupa cum spune si titlu topicului , imi ramane beculetul de la neutral aprins indiferent in ce treapta sunt , azi mi s-a intamplat . Si mi s-a mai intamplat de vreo 4 ori in decurs a 3 sapt cand apas pe clapeta sa o pornesc sa nu porneasca , se aude un carat subtire , tot ceva electric :cheers: (in caz ca poate avea vreo legatura) si apoi porneste imediat , in caz ca nu vrea ii iau contactu' , il pun iar si merge. Sa fie de la sigurante ceva ? Ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cutie are o piesa(un senzor) cred ca ala este de vina.Acum tocami am venit de la o aprilia rs50 care nu mai intra in vit superioare din cauza piesei aceleia si a fost scoasa si nu se mai aprinde neutralu deci aici este invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 4 years later...

salut

am o af1 cu motor rs si toata instalatia electrica facuta praf

am fost la electricieni , vreo 2 la numar , toti m au scarpinat cu 10 lei pt te-miri-ce si mai nimic ..

ca urmare , am de gand sa o repar singur .

 

inteleg de aici ca becul de neutral este alimentat cu - cand e pe N , iar + ul fiind permanent ?

 

la mine , firul maro , care ar trebui sa duca la senzor , este undeva prins pe cadru , iar jos , langa levierul care schimba viteza , este prins intr-un surub acolo .

am scos surubul , pare un surub ordinar ..nu pare sa fie senzor sau ceva de genu

unde se afla acest senzor ? am acces vizual la el ?

sau cum sa il verific ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din manualul ei , reiese ca ar fi si - si + permanent , iar senzorul arata desenat ca un intreruptor (cum de altfel spui si tu) .

dar cum naiba sa-l verific , ca mie jos imi ajung niste fire care intra in blocul motor pe jos , firul acesta maro care este prins intr-un surub (firul are un papuc cu forma surubului , prin care intra surubul) si inca un fir care duce la electromotor ..

 

:P

 

sunt aproape sigur ca eu nu am masa corespunzatoare ..

acel fir maro oare trebuia sa intre si el cumva pe undeva in cutie ?

 

 

LE : STAI ! IS IDIOT ! acel maro ar trebui sa duca la martor in bord , nu pe cadru cum e pus el acum ! (unde se vede ca nu e normal sa fie prins acolo)

si banuiesc ca - are acel senzor prins deja prin motor/cutie pe undeva..

am sa incerc cand revin de la sala !

Editat de campers
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca firul maro este prins intr-un surub, e clar de minus. Ai un aparat de masura digital? Dela ieftin din piata care are si functie de dioda? Pune schema electrica aici ca ii dam de cap :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut

am o af1 cu motor rs si toata instalatia electrica facuta praf

am fost la electricieni , vreo 2 la numar , toti m au scarpinat cu 10 lei pt te-miri-ce si mai nimic ..

ca urmare , am de gand sa o repar singur .

 

inteleg de aici ca becul de neutral este alimentat cu - cand e pe N , iar + ul fiind permanent ?

 

la mine , firul maro , care ar trebui sa duca la senzor , este undeva prins pe cadru , iar jos , langa levierul care schimba viteza , este prins intr-un surub acolo .

am scos surubul , pare un surub ordinar ..nu pare sa fie senzor sau ceva de genu

unde se afla acest senzor ? am acces vizual la el ?

sau cum sa il verific ?

 

"Senzorul" este acel surub ordinar despre care nu inteleg de unde l-ai scos. Din carter cu totul? Ala ar trebui sa intre in carter prin intermediul unui cilindru izolat fata de metal - de plastic sau ceramica.

De acel "surub" se atinge o lamela fixata pe harta schimbatorului - cand harta e in pozitia 0 - lamela se atinge de surub si-l pune in contact cu masa - se aprinde becul.

 

Daca pana sa ajunga la acel surub firul se atinge pe undeva la masa atunci ai un bec aprins fals.

Daca acel surub se atinge de carter cumva iar .. ai un bec aprins fals.

 

Vino de la sala si vezi ce faci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam asa arata senzorul respectiv la un zzr 600 / zx6r din anii '01-'02 . Desi e normal sa fie diferit, in mare, veti sti cum arata si pe unde ar trebui sa fie pozitionat senzorul respectiv:

 

 

Sper sa fie de folos :P

Editat de bogdan_gba
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ceva e in neregula la mine ..

dupa cum am spus (sau nu am spus ? am uitat ..) de la inceput , cam toata instalatia electrica era data peste cap

astazi , pana sa ma lamuresc cu N-ul , am rezolvat (relativ , mai mult am carpacit-o ..da' este functionala macar) restul martorilor .

am terminat acum vreo 2 ore si am mai stat un pic cu baietii , de aia postez abia acum

 

ok , so ..

am pus acel fir maro in conector (el era prins jos in surub , iar sus era prins de cadru ..adica - / - , fara sens ..) si imi ramane becul aprins mereu .. (am impresia ca chiar si fara sa pun contactul )

deci 99,9% sigur nu era pus unde trebuie , pt ca el de acolo face masa permanenta !

 

mc pt video - surubul meu nu arata asa , este chiar un surub ordinar ..(nici macar nu se desface cu ,cheia , se desface cu surubelnita stea )

is destul de sigur ca nu acolo trebuia sa intre :P

 

sper sa fac maine rost de un aparat foto mai performant sa fac poza , ca altfel nu pot explica prea bine unde si cum !

 

este piesa cu numarul 10 !

post-60554-1285618739_thumb.jpg

post-60554-1285618759_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact, firul ala maro se duce de la senzor pana la bec, iar celalalt terminal al becului e legat la + . Cand e la neutral, senzorul de neutral (de fapt intrerupator) inchide circuitul si becul se aprinde :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da , dar intrebarea mea principala era - unde este situat senzorul ? pentru ca in mod sigur la mine nu este pus firul maro unde trebuie ..

dupa cum am zis , el era prins la masa pe cadru si jos unde era fixat pe un surub pe motor ..unde facea masa permanenta ..

problema este ca nu am cu ce sa fac o poza in acest moment la motor pt a imi desena cineva pe unde ar trebui sa vina ..

trebuie sa asteptam pana maine , cel putin ..

Editat de campers
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu diferenta dintre ac si dc ..

poate exprimarea mea lasa de dorit , dar tehnic am habar cat de cat .. (din ce-mi mai amintesc din liceu ..ca am fost chiar pe profil electric ..)

 

am manual , dar nu gasesc :P

am cautat si rascautat ..\

asta e problema mea ..

Mesaj completat

unde este insemnat cu rosu era pus firul , iar eu cred ca ar fi trebuit sa fie de fapt unde este cu galben .

vreo parere ?

unde gasesc un senzor dintr-asta , ca nu se potriveste celalalt surub la filet ...

gasesc pe ebay ieftin oare ?

http://cgi.ebay.com/APRILIA-RS-50-96-06-NE...=item4151fb2bc3 aici vad ca ar fi cam 20$ = 60-70 lei .. :-s

post-60554-1285674431_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s

unde este insemnat cu rosu era pus firul , iar eu cred ca ar fi trebuit sa fie de fapt unde este cu galben .

vreo parere ?

unde gasesc un senzor dintr-asta , ca nu se potriveste celalalt surub la filet ...

gasesc pe ebay ieftin oare ?

http://cgi.ebay.com/APRILIA-RS-50-96-06-NE...=item4151fb2bc3 aici vad ca ar fi cam 20$ = 60-70 lei .. :-s

intrebari

1. de cand ai motoreta a facut asa??

2.daca innainte a mers normal( se stingea becul) si acum nu mai merge ... unde( ceva mecanici) a fost mobra si cine a umblat la ea

3.esti sigur(100% )ca ala e firul de merge la bec?

4. cu un aparat de masura pus pe 20k masoara intre firul ala si neutrul de la baterie( borna)

 

 

 

 

m-am uitat la poza ... crezi destul de bine. buba e " cine a facut minunea aia ( a rupt senzorul, in locul lui a pus un surub , firul legat la masa)"

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e un pic complicat aici ..

in acte scrie aprilia af1 din 97

dar motorul este de pe un RS , dar nu stiu ce an ..

daca imi amintesc bine (nu pot intra acum sa verific pe ebay , ca am net mobil si merge f prost) este acelasi senzor la acest tip de motor (cred ca e minarreli am6 , sau cum se scrie ..) din 96 pana prin 2000 si ceva . Si cu siguranta motorul cam din acei ani este .. :-S

 

astept un reply !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e un pic complicat aici ..

in acte scrie aprilia af1 din 97

dar motorul este de pe un RS , dar nu stiu ce an ..

daca imi amintesc bine (nu pot intra acum sa verific pe ebay , ca am net mobil si merge f prost) este acelasi senzor la acest tip de motor (cred ca e minarreli am6 , sau cum se scrie ..) din 96 pana prin 2000 si ceva . Si cu siguranta motorul cam din acei ani este .. :-S

 

astept un reply !

omule .... am vazut af, treaba cu rs-ul e bine de stiut ...

 

 

 

dar capacitatea??

50??

125??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze pt late reply

de 50 este , inca nu imi permit sa dau de A , sau sa iau motor adevarat :-s

 

btw - ca tot mi-am amintit si veni vorba (deci un pic off topic) - eu , retin ca atunci cand am dat de permis auto , spunea pe undeva ca poti cu B-ul sa pilotezi pana la 125 cmc ..

imi amintesc aiurea , sau .. ?

ca m-am contrazis cu cativa amici ..

Editat de campers
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...