Skrillex Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Mi-am inecat motorul. E prima oara cand o patesc la motocicleta (in ani de zile), am Iridium si am impresia (nu-s singurul) ca astea se ineaca mult mai usor. Cum se usuca si curata corect bujiile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Bună întrebare. Eu poponeataăț bujia cu peria de sârmă (motor 2t, bujie normală) dar nu o mai încălzesc. Merg cu ea de vreo 20.000km. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Eu am schimbat bujiile la o honda tocmai ptr ca se ineca si am pus iridium si ghici ce, nu s-a mai innecat niciodata. Bujiile iridium sunt cea mai ieftina si vizibila investitie pe care o poti face intr-o motocicleta ca sa mearga mai bine. Isi merita fiecare banut! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 eu mi-am curatat bujiile cu peria rotativa de sirma (de bronz). daca rotesti la turatie mica si nu apesi ca disperatu' bujia nu cred ca are se se intimple. stratul eliminat de perie este de ordinul micronilor, gindeste-te ca eroziunea electrodului ajunge la zecimi de milimetru, deci... de uscat banuiesc ca nu mai e cazul, daca le-ai curatat bine, dar nu vad cu le-ar durea sa stea peste noapte pe calorifer. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Primul meu contact cu o mobra a fost la 13 ani, cineva ne-a vandut un MZ 250 cmc care avea probleme la aprindere si i se uda bujia mai tot timpul; daca nu era uda bujia, era dereglata aprinderea; daca aprinderea era ok, erau prbleme cu carburatorul. Oricum, a venit o data si a pus mobra la punct, si ca sa uste bujia, ghici ce a folosit: chiar tigara cu care tragea cu atata sete Deci bujia se usca si cu tigara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Februarie 6, 2010 Autor Share Postat Februarie 6, 2010 stratul eliminat de perie este de ordinul micronilor, gindeste-te ca eroziunea electrodului ajunge la zecimi de milimetru, deci... Pai uneori si stratul de platina (prin galvanizare, ca nu-ti pune nimeni anod din platina integral) e mai subtire decat acei microni luati prin frecare (cu smirghel sau alte traznai). Eu la Dacii, cand udam bujiile, le "ardeam" 10-15 minute pe aragaz, usuci astfel complet benzina, apa si uleiul de pe ele, si le cureti apoi usor cu o carpa. Pe aragaz, nu o sa le incalzesti niciodata peste temperatura lor maxima safe (850 grade) deci cred ca e o metoda buna daca ai un aragaz prin preajma. Sau macar o bricheta cu presiune (nu te tine 4 bujii). Caut o solutie de curatare "pe traseu". Oare niste degresant (gen WD40) ar merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 acasa - pe aragaz e cel mai ok, tinute la 500 grade - temperatura lor de lucru - se curata singure. ideea e sa le usuci apoi daca e reglat ok motorul - mai departe se descurca ele. pe drum : cauto ceva lemn ; torni beenzina pe el, pui bujia si dai foc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Pai uneori si stratul de platina (prin galvanizare, ca nu-ti pune nimeni anod din platina integral) e mai subtire decat acei microni luati prin frecare (cu smirghel sau alte traznai). Eu la Dacii, cand udam bujiile, le "ardeam" 10-15 minute pe aragaz, usuci astfel complet benzina, apa si uleiul de pe ele, si le cureti apoi usor cu o carpa. Pe aragaz, nu o sa le incalzesti niciodata peste temperatura lor maxima safe (850 grade) deci cred ca e o metoda buna daca ai un aragaz prin preajma. Sau macar o bricheta cu presiune (nu te tine 4 bujii). Caut o solutie de curatare "pe traseu". Oare niste degresant (gen WD40) ar merge? adevaru' e ca bujii platina/iridiu eu n-as curata niciodata, cel mult cu o cirpa imbibata intr-un dizolvant extrem de volatil. si cu asta am raspuns si la intrebarea de la sfirsit eventual o bricheta ar ajuta sa arzi urmele de ulei sau benzina. la bujiile normale eroziunea fiind rapida si vizibila cu ochiu liber (vezi pozele mele de pe topicul despre iridiu) nu cred ca o sa plinga cineva dupa citiva microni. WD40 nu e degresant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Februarie 6, 2010 Autor Share Postat Februarie 6, 2010 WD40 nu e degresant. WD-40 is the ultimate multi-purpose problem solver. WD-40 cleans/degreases, penetrates to loosen up stuck parts, prevents corrosion and is a light lubricant. http://www.wd40.com/faqs/#a91 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 eu prin degresant inteleg ceva de dizolva si indeparteaza tot ce e gras. WD40 e folosit la curatat de ulei/vaselina, stiu asta, dar el insusi fiind un usor lubrifiant, trebuie sa intervii cu ceva care sa-l indeparteze si pe el (apa, detergent, cirpa etc). deci nu lasa suprafata libera de substante lubrifiante. sincer nu cred ca e potrivit pentru ce ai tu nevoie. cred ca ai avea mai mult succes cu un dizolvant care se poate elimina rapid prin evaporare (alcool, de exemplu). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 WD-40 is the ultimate multi-purpose problem solver. WD-40 cleans/degreases, penetrates to loosen up stuck parts, prevents corrosion and is a light lubricant. http://www.wd40.com/faqs/#a91 da sa vezi ce flacara scoate flaconul asta nou cu pai credeam ca wd40 se foloseste la jonglerii cu foc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 Mie ce mi-a fost de un real folos a fost un spray (nu ii retin numele), de culoare gri, pe baza de ceva solventi. Este folosit si de catre electronisti. Ideea e ca degreseaza si ramane uscat, contrar a ceea ce face wd 40. Imi este in masina spray-ul, dar maine am sa postez exact modelul. Este cumparat de la SKF si a costat aprox 30 ron. Si pe mana cand spreiam, se usca instant, chiar daca eram umed pe mana sau uns. La Husqvana l-am folosit o data sau de doua ori, dupa care nu am mai avut probleme 1 an...pana s-a stricat motorul de tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skrillex Postat Februarie 6, 2010 Autor Share Postat Februarie 6, 2010 Nu contest ca un degresant (alcool izopropilic?) e mai bun decat un WD-40 pentru ca nu mai trebuie si el curatat. Dar WD40 dizolva imediat uleiul/vasilina/etc, iar el se poate sterge cu o carpa sau arde foarte usor cu orice bricheta. Si-l gasesti pe toate drumurile (benzinarii, piese auto, etc). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bau-bau Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 nu e indicat sa curatati bujiile cu peria de sarma . dupa curatare exista sansa ca scanteia sa fie in oricare alta parte numai la electrod nu. arse si sterse cu o carpa mai "abraziva" asa ... Mesaj completat Mie ce mi-a fost de un real folos a fost un spray (nu ii retin numele), de culoare gri, pe baza de ceva solventi. Este folosit si de catre electronisti. Ideea e ca degreseaza si ramane uscat, contrar a ceea ce face wd 40. Imi este in masina spray-ul, dar maine am sa postez exact modelul. Este cumparat de la SKF si a costat aprox 30 ron.Si pe mana cand spreiam, se usca instant, chiar daca eram umed pe mana sau uns. La Husqvana l-am folosit o data sau de doua ori, dupa care nu am mai avut probleme 1 an...pana s-a stricat motorul de tot. Spray pentru contacte electrice cumva? aala se evapora instant ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 ] Spray pentru contacte electrice cumva? aala se evapora instant ... Da, mai mult ca sigur despre el e vorba. Ma rog, ceva de genu'. In fond,asta urmareste uscarea bujiei: degresare,uscare, indeprtarea jegului, a calaminei si a depunerilor, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 De cate ori am avut ocazia, am sablat bujiile, aratau ca noi. Au mers fara probleme, desi sablarea este contraindicata, strica suprafata ceramicii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adiy32 Postat Februarie 6, 2010 Share Postat Februarie 6, 2010 (editat) Mi-am inecat motorul. E prima oara cand o patesc la motocicleta (in ani de zile), am Iridium si am impresia (nu-s singurul) ca astea se ineaca mult mai usor. Cum se usuca si curata corect bujiile? Spray de curatat placutele si dicul de frana!Avantaj ca degreseaza rapid si usuca repede!Dupa aceea curatirea adevarata in mers! Carbu clean este si el bun dar nu usuca!Trebuie uscat cu aer sau sters cu o carpa ,servetel, etc! WD-ul este prea ,,gras"! Nu ai inecat motorul de la bujii!Probabil baterie decarcata !La 4 timpi nu am avut niciodata probleme cu bjiile iridium ! Iar la 2 timpi s-au umplut de ulei cand motorul era pe duca in stare finala si bateria lesinata!Erau pline de ulei si tot scanteiau ! O bricheta este bine sa ai oricum,in afara ca te ajuta la curatare ,motorul o sa porneasca mai usor cu bujiile curatate,uscate si incalzite! Editat Februarie 6, 2010 de adiy32 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 7, 2010 Share Postat Februarie 7, 2010 Mi-am inecat motorul. E prima oara cand o patesc la motocicleta (in ani de zile), am Iridium si am impresia (nu-s singurul) ca astea se ineaca mult mai usor. Cum se usuca si curata corect bujiile? exista spray de contacte recomandat si pentru bujii, dar cred ca cea mai buna metoda este atingerea temperaturii de autocuratare ... dar e mai greu pe frigul asta. De aceea consider ca este suficienta o curatare minima numai cat sa porneasca motorul... mai important e sa se usuce OFF - si eu am observat ca in cazul unei carburatii dereglate bujia iridium functioneaza mai rau decat bujia clasica... asta nu inseamna ca nu este mai buna sau ca nu isi justifica pretul PS - nici eu nu ma pot abtine si ii mai "dau" cate o cheie iarna, numai asa ca sa-l aud Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Februarie 7, 2010 Share Postat Februarie 7, 2010 Nu ai inecat motorul de la bujii!Probabil baterie decarcata !La 4 timpi nu am avut niciodata probleme cu bjiile iridium ! Nici nu a zis că l-a înecat de la bujii, a încercat să o pornească după 2 luni, bateria slabă, a pornit un pic și după ce a băgat șocul s-a oprit, apoi nu a mai pornit bateria fiind prea slabă. CBF-ul e cunoscut că se îneacă ușor când e frig, nu contează ce bujii are ci bateria și tehnica de pornire la rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 7, 2010 Share Postat Februarie 7, 2010 Nici nu a zis că l-a înecat de la bujii, a încercat să o pornească după 2 luni, bateria slabă, a pornit un pic și după ce a băgat șocul s-a oprit, apoi nu a mai pornit bateria fiind prea slabă. CBF-ul e cunoscut că se îneacă ușor când e frig, nu contează ce bujii are ci bateria și tehnica de pornire la rece. cred ca e problema la orice motor pe carburatie. daca se combina baterie in stare nu foarte buna, bujii uzate, vreme rece (ulei gros), poate si un motor oleaca deregrlat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Februarie 8, 2010 Share Postat Februarie 8, 2010 CEL MAI BINE SE CURATA BUJIA CU UNA NOUA!!!!!! odata udate cele mai multe buji isi diminueaza capacitatile de functionare si iti fac mari neplaceri chiar si dupa curatare. problrma nu este benzina ce a udat bujia ci stratul de calamina (reziduri de ardere) ce se depune pe electrod si ulteroir se inbiba cu benzina. pentru indepartarea lui cel mai bine se foloseste o carpa, si nicidecum peria de sarma. daca se incearca o curatare pecanica(perie de sarma, polizor etc) este posibila avarierea stratului de ceramica ce izoleaza electrodul si de aici sa rezulte proasta functionare a bujiei. ATENTIE: chiar daca bujia e curatata, si da scanteie frumoasa cand o puneti la masa(adica lipita de motor) este posibil sa nu functioneze sub presiunea creata de piston. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 8, 2010 Share Postat Februarie 8, 2010 CEL MAI BINE SE CURATA BUJIA CU UNA NOUA!!!!!! sti cum e un cilindru=o problema = 80 lei ... 4 cilindrii=... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Februarie 8, 2010 Share Postat Februarie 8, 2010 pai daca nu stiti de unde sa cumparati, normal ca dati 80 de ron pe un rahat de bujie Mesaj completat si tot degeaba discutam, cind ne zice tot NGK adevarul: http://www.ngksparkplugs.com/techinfo/spar...&country=US Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Februarie 8, 2010 Share Postat Februarie 8, 2010 Mie ce mi-a fost de un real folos a fost un spray (nu ii retin numele), de culoare gri, pe baza de ceva solventi. Este folosit si de catre electronisti. Ideea e ca degreseaza si ramane uscat, contrar a ceea ce face wd 40. Imi este in masina spray-ul, dar maine am sa postez exact modelul. Este cumparat de la SKF si a costat aprox 30 ron. R 10, flacon gri, scris cu roz (?), pt contacte si echipamente electronice, pe baza de eter de petrol, alcool, etanol, acetona si inca cativa solventi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yzulyka Postat Februarie 8, 2010 Share Postat Februarie 8, 2010 Mie ce mi-a fost de un real folos a fost un spray (nu ii retin numele), de culoare gri, pe baza de ceva solventi. Este folosit si de catre electronisti. Ideea e ca degreseaza si ramane uscat, contrar a ceea ce face wd 40. Imi este in masina spray-ul, dar maine am sa postez exact modelul. Este cumparat de la SKF si a costat aprox 30 ron. Se numeste R 10, e flacon gri, scris cu roz, pe baza de alcool, eter , acetona si pentobarbital(?). Folosit in special de electronisti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.