Sari la conținut

Valoare de piata CBR 600 F in august 2008


felix_ionescu
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Am o mare rugaminte, daca ma puteti ajuta.

Sunt pe final cu un proces in urma unui accident petrecut in august 2008. Si avocatul mi-a cerut sa fac rost de 2-3 anunturi de vanzare care sa certifice valoarea de piata a motocicletei din acel moment.

Daca imi puteti trimite 2-3 anunturi din acea perioada mi-ar fi de mare ajutor. Notez mai jos datele modelului.

 

Honda CBR 600 F

An fabricatie 1999

Culoare Negru

Km parcursi 30.000

 

Valoarea de piata in august 2008 - ?

 

Eu stiu ca era 3.000 euro insa trebuie sa o dovedesc... sau daca stiti o modalitate de a certifica acest lucru.

 

Multumesc f. mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce nu incerci sa calculezi dupa ordinu nu mai stiu ce numar dupa care se iau asigurarile? dar de data asta respecti legea, si iei pe ea cat ar trebui sa luam i noi pe rca daca asigurarile n-ar fi asa cum sunt...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

Am o mare rugaminte, daca ma puteti ajuta.

Sunt pe final cu un proces in urma unui accident petrecut in august 2008. Si avocatul mi-a cerut sa fac rost de 2-3 anunturi de vanzare care sa certifice valoarea de piata a motocicletei din acel moment.

Daca imi puteti trimite 2-3 anunturi din acea perioada mi-ar fi de mare ajutor. Notez mai jos datele modelului.

 

Honda CBR 600 F

An fabricatie 1999

Culoare Negru

Km parcursi 30.000

 

Valoarea de piata in august 2008 - ?

 

Eu stiu ca era 3.000 euro insa trebuie sa o dovedesc... sau daca stiti o modalitate de a certifica acest lucru.

 

Multumesc f. mult.

Cel mai plauzibil ar fi un contract de vanzare cumparare semnat in acea perioada . In perioada respectiva i-am vandut Claudiei ( clau.mihai@gmail.com.nospam.comun) F4 00 la 2900 Euro

 

Ii poti pune o intrebare daca te poate ajuta cu o copie dupa contractul de vanzare - cumparare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dubioasa metoda de a stabili valoarea motocicletei. Daca a fost facuta dauna totala de ce nu se calculeaza in functie de vechimea ei si a pretului ei de noua?

Se da un coeficient in functie de vechimea ei (eu am primit la o masina 15% din valoarea ei initiala, masina avand 15 ani vechime), pretul motocicletei de noua fiind scos dintr-un catalog pe care il au la dispozitie firmele de asigurari.

Se intampla sa am le indemana numarul din august 2008 a revistei Univers Moto, la anunturile cu poza nu este niciun CBR 600F iar la anunturile fara poza este o Honda CBR 600F3 1998 la Alfa Motors la suma de 4.590 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu mi-am cumparat un cbr f4 an 99, in 2008 pe la sf de sezon...am dat 3500 euro pe ell Am avut un contract de vanzare cumparare si cu martor dar nu cred ca te pot ajuta cu el ca e scris la mana si nelegalizat !

asta a fost anuntul!!!

/index.php?showtopic=258018

 

Preturile stiu ca se invarteau undeva intre 2800 si 4000 pe aceea perioada ... pretul era in functie de cum mergea si arata motorul

Editat de Chucky_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

spune-i avocatului că este un idiot. Valoarea motocicletei la data accidentului se stabileÂşte după aplicarea prin scădere a coeficientului de uzură din valoarea de nou a motocicletei cf catalogului Schwacke sau Zweirad. Ideea este că trebuie să forțezi sau să demonstrezi insp. de asigurări că mobra are uzură mică, deci Âşi coef mic de uzură, conf tabelelor anexă din Ord nr 20/2008 al CSA. Trebuie să vezi în baza cărui ordin al CSA funcționează polița,Âşi asta scrie pe polița de asigurare, apoi te uiți pe site lor, al CSA, cauți ordinul Âşi îl citeÂşti din scoarță în scoarță.După aceea o să fii as în legislație de asigurări Âşi să-l înveți pe idiotul de avocat cum se calculează despăgubirea.Dacă vrei mai multe detalii... contact me...PM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spune-i avocatului că este un idiot. Valoarea motocicletei la data accidentului se stabileÂşte după aplicarea prin scădere a coeficientului de uzură din valoarea de nou a motocicletei cf catalogului Schwacke sau Zweirad. Ideea este că trebuie să forțezi sau să demonstrezi insp. de asigurări că mobra are uzură mică, deci Âşi coef mic de uzură, conf tabelelor anexă din Ord nr 20/2008 al CSA. Trebuie să vezi în baza cărui ordin al CSA funcționează polița,Âşi asta scrie pe polița de asigurare, apoi te uiți pe site lor, al CSA, cauți ordinul Âşi îl citeÂşti din scoarță în scoarță.După aceea o să fii as în legislație de asigurări Âşi să-l înveți pe idiotul de avocat cum se calculează despăgubirea.Dacă vrei mai multe detalii... contact me...PM

 

:crack:

Nivelul pietei la un moment dat nu are nicio legatura legala cu valoarea motorului. Restul a scris foarte bine Dr. G. (Dr.G nu e tanti aia de da cu dalta in mortaciuni? :laugh: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E posibil ca avocatul sa ceara despagubiri in proces civil vinovatului si acolo nu exista nici un fel de limita, iar dauna este calculata la valoarea de piata. Vinovatul va chema in solidar asigurarile care vor plati o parte limitata la normele CSA, iar el plateste diferenta. Cred ca e o idee buna, chiar daca ia timp are sanse serioase sa recupereze integral daunele si toate cheltuielile.

Mesaj completat

 

Nivelul pietei la un moment dat nu are nicio legatura legala cu valoarea motorului.

Ba da, in cazul descris mai sus are legatura legala - la o dauna totala valoarea motocicletei e cea a pietei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, in cazul descris mai sus are legatura legala - la o dauna totala valoarea motocicletei e cea a pietei.

cea a pietei, calculata cu ajutorul unor formule si din anumite cataloage, nu luata de pe baicshop sau alte "piete". :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In proces civil pentru daune nu ai nici o formula, ai o evaluare care tine cont de pretul pe piata la momentul respectiv ca valoare de inlocuire, nu se aplica doar in domeniul auto sau moto ci pentru orice paguba, poate fi o casa, un zmeu de hartie custom (as vrea sa vad formula de calcul la asta) sausi practic orice fel de daune materiale. Normele CSA nu au nici o legatura cu asta, se aplica strict la despagubirile RCA, nici macar la CASCO.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In proces civil pentru daune nu ai nici o formula, ai o evaluare care tine cont de pretul pe piata la momentul respectiv ca valoare de inlocuire, nu se aplica doar in domeniul auto sau moto ci pentru orice paguba, poate fi o casa, un zmeu de hartie custom...

 

Si cum se face aceasta evaluare? Doar pe baza unui pret astronomic pe care il pot aduce eu din 5 anunturi puse la vanzare in momentul respectiv pe baicsop?? Hai sa fim seriosi, ca in cazul acesta toate "victimele" unui accident moto cu vatamari ar da in judecata instant vinovatul pe civil si si-ar face bine-merci motorul din nou cum era inainte, fara sa scoata bani din buzunar.

 

Iar daca este vorba strict de despagubirea RCA, fara procese de vatamare atunci ma apuca rasul cand vad cum se reped unii sa caute preturi pe baicsop, de parca in tara asta umbla cainii cu covrigi in coada :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot ce se gaseste pe post de pret sunt 5 anunturi de pe bikeshop si partea cealalta nu demonstreaza ca valoarea de piata e mai mica (ex. contracte de V-C sau orice alta demonstratie) da, se ia valoarea de acolo, eventual se cere o evaluare de la un expert autorizat. Hai sa fim foarte seriosi, victimele nu sunt de pus intre ghilimele si daunele civile se obtin prin procese care dureaza ani de zile. Majoritatea prefera sa ia de la RCA ceva in 2-3 luni decat dublu in 3-4 ani, alergatura, nervi, timp consumat etc. Dar daca gasesti un avocat de incredere care sa se ocupe de toate (rara avis) nu ai nici o grija, inclusiv onorariul lui se recupereaza si se ocupa de toata povestea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus "victimele" intre ghilimele pt ca stiu caz concret care cu 100 euro a obtinut un certificat medico-legal de-ti ridica parul in cap, el neavand decat 2 zgarieturi. Asa cum exista si devize estimative cumparate avand inscrise pe ele sume astronomice.

 

Si tot nu pricep de ce s-ar lua in considerare un contract de v-c de pe piata, cand exista pret de vanzare la reprezentantele moto pt modelul din 2008 sau, in cazul modelelor mai vechi, vestitul catalog Schwacke.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vestitul catalog Schwacke nu reprezinta piata din Romania. Daca e o moto veche de 2-3 ani poti afla care era valoarea de noua, dar aici e vorba de o moto din 1999 cu accident in 2008. Daca cineva i-a busit omului motocicleta si nu era reparabila (dauna totala) cat il costa sa isi ia alta la fel? Fix asta e valoarea despagubirii, valoarea de inlocuire a pagubei. Catalogul Schwacke e o estimare a valorii medii in Germania, nu in Romania - pentru 2008-2009 poti calcula eventual pretul din Germania (dupa catalog) + transport + taxe daca e cazul, e o valoare cat de cat corecta dar tot nu reflecta piata din Romania.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu stiu foarte bine ca acea valoare din Schwacke nu reprezinta nici pe departe piata din Romania si ca despagubirea in cazul unei daune totale ar trebui sa iti ofere posibilitatea sa iti poti cumpara o mobra cum era a ta inainte de accident, insa din pacate TRAIM IN ROMANIA iar legea din Romania este foarte clara in aceasta privinta.

 

Ordinul nr.3116/2005 - Art. 41. spune asa:

" - Prin valoarea de nou a autovehiculelor avariate se intelege:

a) pretul de comercializare practicat de unitatile de specialitate din Romania la data producerii accidentului;

:) pentru autovehiculele care nu se comercializeaza in Romania, pretul corespunzator din cataloagele de specialitate, echivalat in lei la cursul de schimb al pietei valutare comunicat de Banca Nationala a Romaniei la data producerii accidentului;

c) pentru tipurile de autovehicule la care nu exista preturi stabilite sau pentru tipuri ori modele care nu se mai fabrica, valoarea stabilita prin asimilare cu pretul de vanzare, practicat la data producerii accidentului, al unor autovehicule care au design si caracteristici tehnice similare din productia interna sau externa. in lipsa acestor preturi se pot avea in vedere preturile corespunzatoare din cataloagele de specialitate."

 

-Prima valoare luata in calcul ar trebui sa fie pretul motorului la reprezentanta in '99. Daca ai vreo hartie oficiala cu acest pret, verificabila, atunci e ok.

-Daca nu s-a facut in Romania (cum am patit eu cu Thundercatul) se ia pretul din Schwacke din '99 al motorului.

-Daca nu exista in Schwacke exact modelul tau, se ia un model care se aseamana cu ce-ai avut dpdv tehnic (cilindree si kw)

 

Nu scrie nicaieri in legea din Romania ca se ia in considerare pretul de piata. mi se pare si normal, ca asa poti face oricand rost de un pret de 30 000 euro pt un CBR F1 si te-ai scos :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tashu, ordinul 3116 se refera la RCA. AdrianB1 nu se referea la RCA.

Oricum, nu cred ca ideea asigurarilor este sa iti poti inlocui bunul daca ti l'ai/ti'a fost jumulit.. Ideea asig. este sa castige cat mai multi bani si sa iti ofere cat mai putin ca despagubire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In proces civil pentru daune nu ai nici o formula, ai o evaluare care tine cont de pretul pe piata la momentul respectiv ca valoare de inlocuire, nu se aplica doar in domeniul auto sau moto ci pentru orice paguba, poate fi o casa, un zmeu de hartie custom (as vrea sa vad formula de calcul la asta) sausi practic orice fel de daune materiale. Normele CSA nu au nici o legatura cu asta, se aplica strict la despagubirile RCA, nici macar la CASCO.

 

Nu e frumos sa ma citez pe mine insumi, dar daca e nevoie o fac.

 

Procesul civil pentru daune nu e tot aia cu RCA. In procesul civil se judeca pagubitul cu vinovatul, la RCA victima ia banii de la asiguratorul vinovatului. Nu se exclud reciproc ci se completeaza: in civil ia o suma care e valoarea de piata a pagubei, suma care e platita partial de RCA conform normelor si restul ce nu e acoperit e platit de vinovat. Deci, RCA e doar o componenta a sistemului, nu intregimea lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, nu te contrazic, pentru ca nu stiu ce spune legea in cazul unui proces civil. Stiu doar procedura pe RCA pt ca m-am lovit direct de ea la un accident. Oricum initiatorul topicului n-a facut precizarea pt ce ii trebuie pretul, pt RCA sau civil.

 

Ai cumva legea care exemplifica procedura in cazul unui proces de despagubire pe civil? Ar fi foarte utila pentru multi care au patit-o si au fost nevoiti sa scoata bani grei din buzunar sa isi faca mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iar ideea asigurarilor RCA e sa acopere un anumit nivel de pagube stabilit prin norme. Casco de obicei acopera integral (mai putin fransiza acolo unde exista), RCA doar cat ii lasa CSA - atat CASCO cat si RCA incearca sa plateasca cat mai putin ca e din buzunarul lor, dar limita maxima la CASCO nu e plafonata prin lege, cea a RCA este. De ce? Pentru ca RCA e obligatoriu si atunci e supranormat, CASCO e optional si poti negocia ce ai chef si ce poti (undeva la mijloc).

Ai cumva legea care exemplifica procedura in cazul unui proces de despagubire pe civil? Ar fi foarte utila pentru multi care au patit-o si au fost nevoiti sa scoata bani grei din buzunar sa isi faca mobra.

 

Nu sunt jurist, am facut doar un curs de drept civil in facultate si ce am prins si eu prin judecatorie cate ceva vazand zeci de spete asteptand sa imi vina randul. In unele domenii exista experti autorizati care pot face evaluarea (imobiliar sau funciar, cel putin), in altele se merge pe probele pe care le poate aduce fiecare si medierea judecatorului, dar principiul de drept este ca vinovatul trebuie sa acopere paguba produsa, iar valoarea pagubei in cazul in care este materiala si inlocuibila este valoarea de piata la momentul evenimentului.

Editat de Petru Moldovan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bikeshop.ro

 

sau pune singur 3 anunturi pe bikeshop cu o potentiala motoreta de vanzare la pretul de 5000 de euro

 

it's just me sau iqul userilor de pe aici s-a dus sub nivelul marii?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Salut,

 

Am o mare rugaminte, daca ma puteti ajuta.

Sunt pe final cu un proces in urma unui accident petrecut in august 2008. Si avocatul mi-a cerut sa fac rost de 2-3 anunturi de vanzare care sa certifice valoarea de piata a motocicletei din acel moment.

Daca imi puteti trimite 2-3 anunturi din acea perioada mi-ar fi de mare ajutor. Notez mai jos datele modelului.

 

Honda CBR 600 F

An fabricatie 1999

Culoare Negru

Km parcursi 30.000

 

Valoarea de piata in august 2008 - ?

 

Eu stiu ca era 3.000 euro insa trebuie sa o dovedesc... sau daca stiti o modalitate de a certifica acest lucru.

 

Multumesc f. mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

×
×
  • Creează nouă...